منو

لیست 20 مدل کیسه آب گرم + فواید استفاده و نکات مهم خرید آن

کیسه آب گرم فانتزی امسیگ طرح گوره خر مدل HB 204 plus
کیسه آب گرم فانتزی امسیگ طرح گوره خر مدل HB 204 plus
کیسه آب گرم امسیگ مدل HB202-A-Plus
کیسه آب گرم امسیگ مدل HB202-A-Plus
کیسه آب گرم کودک مدل لوکس طرح زرافه جنس پلاستیک و پارچه
کیسه آب گرم کودک مدل لوکس طرح زرافه جنس پلاستیک و پارچه
کیسه آب گرم فانتزی کودک مدل اردک جنس پولیشی
کیسه آب گرم فانتزی کودک مدل اردک جنس پولیشی
کیسه آب گرم برقی جنس پلاستیک روکش پارچه پلاشی مدل Ma-C33
کیسه آب گرم برقی جنس پلاستیک روکش پارچه پلاشی مدل Ma-C33
کیسه آب گرم ایزی لایف جنس پلاستیک و روکش پارچه پلاشی
کیسه آب گرم ایزی لایف جنس پلاستیک و روکش پارچه پلاشی
کیسه آب گرم و سرد کیسه تسکین درد تنورچه مدل کوله پشتی
کیسه آب گرم و سرد کیسه تسکین درد تنورچه مدل کوله پشتی
کمربند مخصوص کیسه آب گرم تادو جنس پارچه مخملی
کمربند مخصوص کیسه آب گرم تادو جنس پارچه مخملی
کیسه آب گرم حرفه ای امسیگ گنجایش 2 لیتر مدل HB166
کیسه آب گرم حرفه ای امسیگ گنجایش 2 لیتر مدل HB166
کیسه آب گرم خارجی برند پرشی مدل ZKR
کیسه آب گرم خارجی برند پرشی مدل ZKR
کیسه آب گرم کودک مدل lemon جنس پی وی سی
کیسه آب گرم کودک مدل lemon جنس پی وی سی
کیسه آب گرم کودک مدل خرگوش جنس پولیشی با روکش پلاشی
کیسه آب گرم کودک مدل خرگوش جنس پولیشی با روکش پلاشی
کیسه آبگرم پلاستیکی مدل ZKR
کیسه آبگرم پلاستیکی مدل ZKR
کیسه آب گرم برقی پلاستیکی با روکش پارچه پلاشی
کیسه آب گرم برقی پلاستیکی با روکش پارچه پلاشی
کیسه آب گرم برقی ژله ای ادون مدل G10
کیسه آب گرم برقی ژله ای ادون مدل G10
کیسه آب گرم پلاستیکی معمولی مدل 2081
کیسه آب گرم پلاستیکی معمولی مدل 2081
کیسه آب گرم مدل بره خندان جنس پنبه و پلی استر
کیسه آب گرم مدل بره خندان جنس پنبه و پلی استر
کیسه آب گرم کودکانه امسیگ طرح حیوان گوزن
کیسه آب گرم کودکانه امسیگ طرح حیوان گوزن
کیسه آب گرم حوله ای زنیت مد جنس پولیشی پلی استر
کیسه آب گرم حوله ای زنیت مد جنس پولیشی پلی استر
کیسه آب گرم طرح یونیکورن جنس پی وی سی
کیسه آب گرم طرح یونیکورن جنس پی وی سی

کیسه آب گرم یکی از بهترین چیزهایی است که می توانید در خانه داشته باشید و البته کارهای زیادی برای شما انجام دهد. به عنوان مثال اگر دچار گرفتگی شدید عضلات شوید یا یکی از قسمت های بدن شما بر اثر ضربه دچار کوفتگی شود، در این شرایط بهترین کار استفاده از کمپرس آب گرم می باشد، که تا حدودی می تواند به رفع مشکل شما کمک کند، برای این کار شما می توانید از حوله داغ یا کیسه آبگرم استفاده نمایید.

راهنمای خرید کیسه آب گرم

راهنمای خرید بهترین مدلهای کیسه آب گرم

کیسه آب جوش یکی از قدیمی ترین ابزار طبی است که کاربردهای فراوانی به جهت تسکین دهندگی دارد، وقتی این کیسه ها را از آب داغ پر می کنید لایه بیرونی و بدنه آن گرمایی مطلوب و بالایی به خود میگیرد و در صورت وجود سرما و یا داشتن درد عضلانی کیسه را روی قسمت مورد نظر می گذارید و صبر می کنید تا آرامش به شما منتقل شود.

در این مقاله از طوطی کالا می خواهیم شما را با انواع کیسه آب گرم و فواید استفاده از آن آشنا کنیم و البته چند نمونه از پرفروش ترین مدلهای کیسه آب گرم را با قیمت مناسب و ارزان خدمت تان معرفی کنیم، پس با ما در ادامه همراه باشید.

کیسه آب گرم چیست؟

کیسه آب گرم (به انگلیسی hot water bag) یک کیسه از جنس لاستیکی یا ترموپلاستیک مقاوم با یک فضای داخلی توخالی است که می توان آب گرم را در آن ریخت و ذخیره کرد. از درب درپوش پیچی برای پوشاندن کامل آب از هوای اطراف استفاده می شود. کیسه لاستیکی یا ترموپلاستی خاصیت عایق بندی دارد که از خروج فوری تمام گرمای آب گرم جلوگیری می کند. در عوض گرما فقط می تواند از طریق دیواره کیسه به تدریج آزاد و با انتقال به فضای اطراف آن پخش می شود و کاربر را قادر می سازد تا در مدت زمان طولانی از انتشار مداوم گرما بهره مند شود.

با گذشت زمان، آب گرم داخل کیسه با آزاد شدن انرژی گرمایی بیشتر و پراکنده شدن، سرد می شود تا در نهایت به همان دمای اتاق اطراف می رسد و نیاز به تعویض آب داخل کیسه دارد، به طور کلی همه کیسه های آب گرم از طریق استانداردها و مقررات، بسته شده اند و درب آن ها به اندازه کافی پایدار است تا از سوختگی جلوگیری کند.

نحوه پر کردن کیسه مخصوص آب گرم

پر کردن کیسه آب گرم معمولی با آب جوش آمده

کیسه آب داغ معمولی در ابعاد مختلفی تولید شده است که می توان برحسب نیاز بهترین انتخاب را انجام داد. همچنین برخی از انواع کیسه آب گرم معمولی وجود دارند که مناسب کودکان می باشند. این نوع از کیسه آب گرم معمولی اغلب دارای طرح های شاد کودکانه بوده و یا به صورت عروسکی طراحی شده اند.

انواع کیسه آب گرم

انواع مختلفی از کیسه های آب گرم وجود دارد که هر کس می تواند با توجه به نیاز خود از آنها استفاده کند:

کیسه آب گرم معمولی

این کیسه های آب گرم در اندازه های مختلف موجود هستند. برای استفاده از این نوع کیسه های آب گرم، باید آب را بجوشانید و داخل کیسه بریزید. مطمئن شوید که محکم در کیسه آب گرم باشد و سپس آن را در جایی که می خواهید قرار دهید.

کیسه آبگرم برقی

یکی از مزیت های خیلی مهم کیسه آبگرم برقی استفاده نکردن آب جوش در کیسه آب گرم برقی است. به اندازه کافی آب در کیسه آب گرم بریزید و آن را روشن کنید تا آب داخل کیسه شروع به گرم شدن کند. مزیت دوم کیسه آب گرم قابل برقی این است که می توانید بدون تعویض آب پس از خنک شدن، آن را دوباره روشن کنید.

کیسه آب گرم برقی

کیسه آب گرم برقی یا الکتریکی

کیسه آب گرم برقی ژله ای

برعکس اسم آن، کیسه ژله ای آب گرم برقی نیازی به آب ندارد و با ماده ای ژله مانند پر می شود که با برق کاملاً گرم می شود و می توانید از آن استفاده کنید. می توانید از این نوع کیسه های آب گرم برای کودکان مدل های نفیس بسازید، زیرا ایمن تر هستند.

فواید استفاده از کیسه آب گرم

درمان درد های عضلانی

بدن درد یکی از شایع ترین مشکلات سلامتی است که افراد در هر سنی از کودکان گرفته تا بزرگسالان و یا سالمندان ممکن است با آن مواجه شوند. از دیگر افرادی که ممکن است دچار بدن درد شوند، ورزشکاران می باشند. ورزشکاران بیشتر از سایر افراد ممکن است دچار اسپاسم و یا گرفتگی عضلانی شوند.

گرما خاصیت شل کنندگی دارد و به شل شدن عضلات و مفاصل سفت و دردناک کمک می کند. گرما نه تنها باعث آرامش می شود بلکه جریان خون را نیز تحریک می کند و گردش خون را بهبود می بخشد، در نتیجه دامنه حرکتی شما افزایش می یابد و از درد و سفتی می کاهد.

کاهش درد عضلانی با کیسه آب گرم

کاهش دردهای عضلانی با کیسه آب گرم

کیسه آب گرم برای دوران قاعدگی بانوان

خانم هایی که از درد عادت ماهیانه (دوران پریود) رنج می برند با گذاشتن این کیسه پر از آب گرم، روی شکم و اطراف تخمدان و رحم خود می بینند که حرکات روده هایشان آرام شده و از دردشان به میزان زیادی کاسته می شود.

کیسه آب گرم در دوران بارداری

بسیاری از زنان باردار مشکل گردش خون ضعیف در پاهای خود دارند و کیسه آب گرم برای گرم کردن و بهبود جریان خون پا در طول شب و در نتیجه یک خواب راحت می توانند بسیار مفید باشند. از طرفی به دلیل عدم نیاز به برق و عدم وجود میدان مغناطیسی و امواج خطرناک، بسیار ایمن هستند و هیچ مشکلی برای مادر و کودک به همراه ندارند.

کیسه آبگ مر برای بانوان در دوران بارداری

استفاده از کیسه آب گرم برای کاهش درد بانوان در دوران بارداری و قاعدگی

به طور کلی پزشکان به زنان باردار توصیه می کنند از افزایش دمای داخلی بدن خود جلوگیری کنند. اگر دمای بدن مادر از ۱۰۱ درجه فارنهایت بالاتر برود چراکه برای جنین خطرناک است. استفاده از تشکچه برقی، سونا و حمام گرم مواردی هستند که میتوانند دمای بدن مادر باردار را افزایش دهند. اما باید بگیم که کیسه های آب گرم به اندازهای بزرگ نیستند که دمای بدن مادر را بالا ببرند و از طرفی برای کاهش دردهای شکم بسیار مناسب هستند. بنابراین بهترین گزینه برای استفاده در این دوران به شمار می آیند.

کمک به هضم غذا

اگر در هضم غذا مشکل دارید، میتوانید کیسه آب گرم را روی معده خود قرار داده تا با استفاده از گرمای حاصل آن، گردش خون در دستگاه گوارشتان بالا رود و هضم سریع تر صورت گیرد.

کم شدن استرس

گرما به کم شدن استرس کمک شایانی می کند از این رو اگر شما در طول روز دچار استرس و بدن درد می شوید، داشتن کیسه آب گرم به کاهش درد و خستگی و همچنین دور کردن استرس کمک زیادی می کند کافیست کیسه پر از آب گرم را بر روی شکم و سر خود قرار داده و از گرمای آن در تمام بدن بهره ببرید.

درمان سردرد

با استفاده از یک کیسه آب سرد یا گرم می توانید سردرد خود را تسکین دهید. بسته به شرایط، یکی از این دو نوع درمان مناسب است. خوشبختانه کیسه آب گرم می تواند به عنوان کیسه آب سرد نیز استفاده شود و هم برای کمپرس سرد و هم برای کمپرس گرم قابل استفاده است.

کاهش درد سر با کمپرس آب سرد و گرم

کاهش درد سر با گذاشتن کمپرس آب گرم و سرد

از دیگر فواید استفاده از کیسه آب گرم معمولی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تسکین درد مفاصل زانو در اثر استفاده زیاد و یا در موارد آرتریت و پوکی استخوان
  • تسکین ناراحتی ناشی از کشیدگی عضلانی، گرفتگی عضلات پس از ورزش
  • کاهش درد معده در مواقع مشکلات معده
  • رفع درد گردن ناشی از ساعات کار طولانی در مقابل کامپیوتر، کتاب خواندن طولانی مدت یا خوابیدن در وضعیت غیر استاندارد
  • ایجاد آرامش با گرم نگه داشتن فرد
  • خواب راحت
  • بهبود کمر درد و کاهش درد ناحیه پشت
  • مناسب برای کودکان و نوزادان

نکات مهم هنگام خرید کیسه آبگرم

قیمت کیسه: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد، قبل از هر کاری بهتر است مقدار بودجه را برای خرید کیسه مشخص کنید، زمانی که میزان بودجه مشخص شود، خود به خود مدل هایی که در محدوده قیمت مورد نظر شما وجود ندارند، خود به خود حذف می شوند.

نوع کیسه: همان طور که در قسمت های قبلی توضیح داده شد، کیسه آبگرم انواع مختلفی دارد که شما با توجه به نوع استفاده خود می توانید یک مدل را انتخاب کنید. برای مثال اگر دسترسی به سماور و آب جوش ندارید، بهتر است، کیسه آبگرم برقی بخرید.

کیسه آب گرم معمولی

عکس کیسه آبگرم معمولی و ساده

جنس کیسه: هنگام خرید کیسه آبگرم حتما به جنس کیسه توجه داشته باشید. اگر به دنبال جنس خوب و باکیفیت هستید قید جنس های ارزان قیمت را بزنید زیرا فاقد کیفیت و کارایی لازم می باشند. اگر کیسه از جنس مرغوب نباشد احتمال پارگی و سوختگی فرد با اب جوش بسیار زیاد است.

اندازه کیسه: به اندازه کیسه هم توجه داشته باشید، اگر برای گرم نگه داشتن کمر می خواهید بهتر است مدل هایی را بخرید که اندازه آن ها بزرگ تر است و برای دست و پا می توانید از کیسه هایی با اندازه کوچکتر استفاده نمایید.

برند کیسه آب گرم: اگر به دنبال کیسه آب با کیفیت هستید بهتر است اجناس برند و شناخته شده بخرید، اجناس با برند معروف امتحان خود را پس داده اند. پس ریسک خرید، برند های جدید و ناشناخته را نکنید.

گارانتی: اگر مدل های کیسه اب برقی را انتخاب کرده اید بهتر است مدل های گارانتی دار تهیه کنید. هیچ گاه شرکتی تا از کیفیت محصول خود اطمینان نداشته باشد آن را ضمانت نمی کند زیرا برای شرکت هزینه های سنگینی را به دنبال خواهد داشت. پس همیشه کالاهای گارانتی دار از کیفیت لازم برخوردار هستند.

عکس شکم درد

استفاده از کیسه آب گرم برای کاهش درد شکم

نکات استفاده از کیسه آب گرم معمولی

  • از اعمال نیرو یا فشار زیاد روی کیسه آب گرم معمولی، مانند نشستن روی آن یا فشار دادن آن با پاها خودداری کنید.
  • از استفاده از کیسه آب گرم معمولی معیوب خودداری کنید، زیرا ممکن است منجر به نشت مایع در حال جوش شود که به نوبه خود به پوست آسیب می رساند.
  • دقت کنید حتما در موقع خرید کیسه آب گرم از نوع مرغوب آن خریداری نمایید تا خطرات انواع بی کیفیت آن دامن گیر شما نشود.
  • همچنین موقع ریختن آب داغ درون آن دقت کنید، آب داغ بر روی دست و بدنتان نریزید.
  • بعد از پر کردن کیسه، درب آن را محکم بسته و اطمینان از بسته بودن کامل آن حاصل فرمایید.
  • همیشه نشتی احتمالی کیسه آب گرم را با پر کردن آن با آب سرد یا آب دمای اتاق بررسی کنید تا از آسیب دیدگی احتمالی جلوگیری شود.
  • کیسه آب گرم معمولی را تا لبه با آب جوش پر نکنید، زیرا ممکن است سرریز شود و منجر به سوختگی دست یا سایر نقاط بدن شود.
  • از کیسه آب گرم روی بدن در دمای نسبتاً گرم و نه در حالی که بسیار گرم است استفاده کنید تا از آسیب به پوست جلوگیری شود.
  • امروزه بسیاری از انواع کیسه آب گرم معمولی دارای یک روکش حوله ای بوده که مشکل سوختگی در اثر گرمای بیش از حد را به صفر رسانده است. اگر اقدام به خرید کیسه آب گرم معمولی بدون روکش نموده اید، کیسه را حتما توسط یک پارچه بپوشانید و از قرار دادن مستقیم کیسه بر روی پوست خودداری کنید، زیرا قرار دادن مستقیم دستگاه گرم شده روی بدن ممکن است باعث سوزش یا ایجاد حساسیت های پوستی شود.
  • اگر از کیسه آب گرم معمولی برای گرم کردن محیط برای خواب نوزاد یا کودک استفاده می کنید، آن را در فاصله ای ایده آل قرار دهید و مطمئن شوید که خیلی گرم نباشد تا از آسیب به کودکان جلوگیری شود. هنگام استفاده از کیسه های آب گرم برای نوزادان، کودکان نوپا، نظارت والدین ضروری است.
  • پس از سرد شدن آب درون کیسه آن را دور نریخته و از آن برای دوره بعد و یا آبیاری گلدان ها استفاده کنید.
  • از یاد نبرید که از این کیسه ها فقط برای آب گرم لازم نیست که استفاده نشود، بلکه می توان آب یخ و یخ درون آن ریخت و برای جلوگیری از کبودی و تورم از آن بهره برد.

خرید اینترنتی بهترین مدلهای کیسه آب گرم

سخن آخر

این روزها برخی از روش های سنتی درمانی هنوز هم پابرجا هستند و پس از گذشت سال ها حفظ شده اند. یکی از این روش های استفاده از کیسه های آب گرم است که از زمان ها دور همراه ما بوده است. این کیسه ها به شما کمک می کند دردهای موضعی را به راحتی آرام کنید.

احساس آرامش و تسکین درد باعث شده این محصولات به کالاهای پرطرفداری در میان مردم تبدیل شوند. ما در این مقاله سعی کردیم شما را بیشتر با این محصول پرکاربرد آشنا کنیم. همچنین برخی از بهترین کیسه های آب گرم در بازار را به شما معرفی کردیم تا راحت تر بتوانید خرید خود را انجام دهید.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت کیسه آب گرم چقدر است؟
قیمت انواع کیسه های آب گرم به عوامل مختلفی همچون برند شرکت تولید کننده، جنس لاستیک به کار رفته داخلی و روکش، حجم و اندازه کیسه، نوع کیسه (برقی، معمولی، ژله ای) و ... بستگی دارد، اما در حالت کلی قیمت انواع کیسه آب گرم در بازار از 20 هزار تومان تا 800 هزار تومان می باشد.
فواید استفاده از کیسه آب گرم چیست؟
از کیسه آب گرم علاوه بر کاهش درد های عضلانی، کمر درد، رفع گرفتگی عضلات می توان در دوران حاملگی و قاعدگی بانوان برای کاهش درد ناحیه شکم استفاده کرد، علاوه بر آن کیسه آب گرم به هضم غذا، کم شدن استرس، درمان سردرد، کاهش درد معده نیز کمک می کند.
تاریخ به روز رسانی : 1402/08/10
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد