منو

کابل و فلش مموری او تی جی چیست و چه کاربردهایی دارد

هنگام تحقیق و بررسی برای خرید گوشی جدید ممکن است واژه OTG به گوشتان خورده باشد، اما دقیقا ندانید که OTG چیست، چه کاری انجام می دهد و به چه گوشی هایی OTG Support می گویند. اگر می خواهید در مورد این ویژگی اطلاعات کاملی به دست آورید و بفهمید گوشی شما از OTG پشتیبانی می کند یا نه، تا انتهای مطلب با طوطی کالا همراه باشید تا همه چیز را به زبانی ساده برایتان شرح دهیم.

لوگو او تی جی

عکس لوگوی او تی جی یا otg

تعریف او تی جی

در صورتی که شما هم از گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید استفاده می کنید قطعا با کمبود فضا برای ذخیره داده های خود مواجه شده اید. که علت آن سرعت رو به رشد تکنولوژی و استفاده از انواع اپلیکیشن ها برای سهولت کارهای روزانه است، جا به جایی داده ها قطعا به یک سیستم میزبان نیاز دارند که قبل از این کامپیوترها نقش میزبان را اجرا می کردند.

اما در اوایل سال 2001 فناوری تحت عنوان usb on the go معرفی شد که در اواخر همان سال نیز وارد بازار شد. ترجمه مشخصی از این اصطلاح در دسترس نیست ولی می توان ان را یو اس بی در حرکت نامید یا همان فلش مموری او تی جی که در آن می توانید بدون نیاز به کامپیوتر یا لپ تاپ داده های درون گوشی موبایلتان را به فلش مموری و یا با العکس انتقال دهید.

روش های استفاده از تکنولوژی OTG

در روش اول برای استفاده از این تکنولوژی کافیست تا از تبدیل OTG استفاده کنید و یک فلش را به گوشی هوشمند خود وصل کنید. حالت دوم نیز استفاده از فلش مموری OTG است.

این فلش مموری ها دارای یک سری خودکار OTG هستند که به سادگی به پورت شارژ اندروید وصل می شوند و نیازی به استفاده از کابل نیست. حال گاهی اوقات این اتصال میان کابل یا فلش با گوشی اندروید با مشکلاتی مواجه می شود که در ادامه قصد داریم به بررسی این مشکلات و راه حل های آن بپردازیم.

کابل او تی چی چیست؟

کابل های او تی جی از یک سو به مادگی یو اس بی و از سوی دیگر به کانکتور مایکرو یو اس بی ختم می شوند. خرابی در این کابل ها زیاد است ولی در خیلی از موارد گوشی موبایل از کابل او تی جی یا فلش مموری های او تی جی پشتیبانی نمی کنند، پس حتما قبل از خرید این کابل های 20 سانتی متری یا فلش مموری های او تی جی دار اطمینان حاصل فرمایید که گوشی موبایلتان از این فناوری پشتیبانی می کند.

کابل او تی جی

عکس کابل او تی جی

فلش مموری او تی جی چیست؟

و اما پر کاربردترین ویژگی او تی جی ها اتصال آن ها به فلش مموری است که کاربر می تواند بدون نیاز به pc یا لپ تاپ به تمام داده های درون فلش مموری خود دست یابد. اتصال فلش مموری به گوشی موبایل توسط کابل او تی جی، تبدیل او تی جی و یا فلش مموری های دارای دو سره usb و micro usb هستند امکان پذیر است.

فلش او تی جی

عکس فلش مموری با سری او تی جی

آیا دستگاه اندرویدی من از OTG پشتیبانی می کند؟

اولین راه برای فهمیدن این موضوع نگاه کردن به جعبه دستگاه است که باید روی آن لوگوی USB OTG درج شده باشد (اولین تصویر مقاله). راه دیگر کمک گرفتن از گوگل است تا با جستجو در آن بفهمید آیا گوشی و تبلت شما از OTG پشتیبانی می کند یا خیر.

رفع مشکل OTG اندروید (چرا OTG کار نمی کند؟)

مشکل کار نکردن اوتوجی گوشی های اندروید می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که در این قسمت به بررسی مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت.

1- عدم پشتیبانی گوشی یا تبلت هوشمند از قابلیت OTG

یکی از رایج ترین اشتباهات کاربران این است که بدون در نظر گرفتن اینکه آیا گوشیشان از این قابلیت پشتیبانی می کند یانه، اقدام به جابجایی فایل می کنند. شما باید مطمئن شوید که گوشی هوشمندتان از این قابلیت پشتیبانی می کند یانه. برای این کار می توانید به دفترچه راهنمای گوشی خود یا سایت رسمی کمپانی آن مراجعه کنید.

عکس فلش مموری دارای پورت او تی جی

عکس فلش مموری با درگاه او تی جی

2- خراب شدن پورت شارژ گوشی هوشمند

عدم استفاده از شارژر اورجینال اندروید می تواند دلیل خراب شدن پورت شارژ گوشی باشد. اگر زمان شارژ کردن گوشی هم مشکل قطع و وصل شدن شارژ گوشی درگیر هستید، این احتمال وجود دارد که پورت ورودی OTG خراب یا حتی کثیف شده باشد. می توانید گرد و غبار پورت شارژ را با کمی پنبه و یک خلال دندان (با ظرافت بالایی) انجام دهید.

3- عدم سازگاری فلش یا کابل OTG با گوشی هوشمند

فرقی ندارد که گوشی شما قدیمی تر باشد یا کابل اوتوجی و فلش اوتوجی! اگر تفاوت زیادی میان گوشی و اتی جی وجود داشته باشد احتمال عدم اتصال وجود دارد. به صورت کلی پیشنهاد می شود از OTG های اورجینال و برند معتبر استفاده کنید و سمت محصولات تقلبی نروید.

4- عدم استفاده از برنامه مدیریت فایل مناسب

گاهی اوقات این احتمال وجود دارد که فایل منیجر گوشی شما قابلیت شناسایی تجهیزات جانبی را نداشته باشد. به همین دلیل زمانی که فلش یا تبدیل او تی جی به گوشی وصل می شود هیچ اتفاق خاصی نمی افتد! پیشنهاد می شود در صورت عدم اتصال کابل و فلش با گوشی، یک فایل منیجر جدید نصب کرده و مجدد امتحان کنید.

5- عدم وجود فرمت FAT 32 در فلش مموری

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که برای اتصال فلش مموری به گوشی اندروید باید فرمت FAT 32 برای فلش در نظر گرفته شده باشد. برای مشاهده نوع فرمت فلش مموری باید آن را به کامپیوتر وصل کنید. سپس روی درایو مربوط به فلش کلیک راست کنید و گزینه Properties را بزنید. سپس از زبانه General نوع File System را مشاهده کنید. در این قسمت باید گزینه FAT 32 را مشاهده کنید در غیر این صورت باید فرمت فلش را تعویض کنید.

اتصال کیبورد با کابل او تی جی به گوشی

اتصال کیبورد با کابل او تی جی به گوشی همراه

کاربرد های کابل OTG چیست؟

  1. اتصال ماوس رایانه به گوشی
  2. اتصال فلش مموری به گوشی
  3. استفاده برای شارژ کردن سایر دستگاه ها
  4. اتصال دسته پلی استیشن به گوشی
  5. اتصال کیبورد به گوشی همراه
  6. اتصال کارت حافظه برای انتقال داده ها
پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
کابل او تی چی چیست؟
کابل های او تی جی از یک سو به مادگی یو اس بی و از سوی دیگر به کانکتور مایکرو یو اس بی ختم می شوند.
فلش مموری او تی جی چیست؟
پر کاربردترین ویژگی او تی جی ها اتصال آن ها به فلش مموری است که کاربر می تواند بدون نیاز به pc یا لپ تاپ به تمام داده های درون فلش مموری خود دست یابد.
تاریخ به روز رسانی : 1402/02/02
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
فلش مموری دی ام مدل pd189 ظرفیت 128 گیگابایت
فلش مموری دی ام مدل pd189 ظرفیت 128 گیگابایت
فلش مموری سیلیکون پاور ظرفیت 64 گیگابایت
فلش مموری سیلیکون پاور ظرفیت 64 گیگابایت
فلش مموری سن دیسک مدل Type-C ظرفیت 256 گیگابایت
فلش مموری سن دیسک مدل Type-C ظرفیت 256 گیگابایت
فلش مموری ریمکس استیل مدل RX-817 ظرفیت 64 گیگابایت
فلش مموری ریمکس استیل مدل RX-817 ظرفیت 64 گیگابایت
فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Dual Drive Type-C ظرفیت 64 گیگابایت
فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Dual Drive Type-C ظرفیت 64 گیگابایت
فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Dual Drive M3.0 ظرفیت 64 گیگابایت
فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Dual Drive M3.0 ظرفیت 64 گیگابایت
فلش مموری OTG نتاک آلیاژ روی Type C ظرفیت 32 گیگا بایت
فلش مموری OTG نتاک آلیاژ روی Type C ظرفیت 32 گیگا بایت
فلش مموری سمگپرس مدل OTG USB Type C ظرفیت 64 گیگابایت
فلش مموری سمگپرس مدل OTG USB Type C ظرفیت 64 گیگابایت
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد