منو

راهنمای خرید کابل شارژ گوشی موبایل و بررسی انواع مختلف آن

کابل شارژر جزو لوازم جانبی ضروری گوشی است. همه ما برای شارژ کردن گوشی مان به کابل شارژ نیاز داریم. استفاده از یک کابل شارژ باکیفیت علاوه بر اینکه باتری گوشی را با سرعت و کیفیت بالاتری شارژ می کند ضامن سلامتی باتری هم هست.

راهنمای خرید کابل شارژ

راهنمای خرید کابل شارژ گوشی

کابل شارژ بی کیفیت در مدت زمان کمی به باتری آسیب می زند و حتی ممکن است باعث باد کردن باتری گوشی و یا مشکلات دیگری شود. داغ کردن گوشی یکی دیگر از مشکلاتی است که در اثر استفاده از کابل بی کیفیت با آن مواجه می شویم.

پس انتخاب و خرید کابل شارژ مرغوب و باکیفیت در درجه اول اهمیت قرار دارد. اگر دوست ندارید گوشی تان با مشکلاتی از این دست مواجه شود باید بهترین کابل را برای گوشی تان تهیه کنید.

انواع کابل شارژ رایج برای گوشی ها

به نظر می رسد تا چند سال دیگر تمام گوشی ها باید از یک نوع کابل شارژ استفاده کنند. در حقیقت تمام دستگاه های شارژی الکترونیکی باید با کابل Type-C شارژ شوند. هر چند اپل دوست ندارد این کار را بکند و یکی از مخالفان اصلی این طرح است اما به نظر می رسد در نهایت استفاده از یک مدل شارژر برای تمام گوشی ها و دیوایس ها جهانی شود. اما در حال حاضر چندین مدل شارژر داریم که برای گوشی های مختلف استفاده می شوند. رایج ترین انواع کابل شارژ عبارتند از:

  • کابل شارژ Micro-USB
  • کابل شارژ Type-C
  • کابل شارژ Lightning

کابل میکرو قبلا روی تمام دستگاه های اندرویدی استفاده می شد. اما کم کم تایپ سی جایگزین آن شد که از نظر سرعت و کیفیت شارژ در سطح بالاتری قرار دارد. هنوز هم اکثر گوشی های قبل از سال 2016 و حتی برخی گوشی هایی که در سال 2017 یا 2018 تولید شده اند پورت میکرو دارند و با کابل میکرو شارژ می شوند. کابل میکرو سایز کوچکتری دارد و اکثر اسپیکرها، میکروفون ها و هندزفری های شارژی هم در حال حاضر از این کابل استفاده می کنند.

کابل شارژ میکرو یو اس بی

عکس کابل شارژ میکرو

کابل Type-C در سال 2016 معرفی شد و به دلیل کیفیت شارژ و سرعت بالایی که دارد خیلی زود برندهای بزرگ تولیدکننده گوشی را به این سمت کشاند و به مرور زمان گوشی هایی که حتی توسط برندهای بزرگ مثل سامسونگ و هواوی تولید می شدند پورت Type-C داشتند و با کابل تایپ سی شارژ می شدند. در حال حاضر هم اکثر گوشی ها و دستگاه های الکترونیکی شارژی پورت تایپ سی دارند.

کابل شارژ تایپ سی

عکس کابل شارژ گوشی تایپ سی

کابل لایتنینگ هم مخصوص برند و محصولات اپل است. گوشی ها، آیپد و ایرپادهای اپل با این کابل شارژ می شوند که قدرت و سرعت شارژ مناسبی دارد. راهنمای تشخیص کابل شارژ اورجینال آیفون را هم بخوانید تا اطلاعات بیشتری در مورد این کابل و ویژگی های آن کسب کنید.

کابل شارژ مخصوص اپل - لایتینگ

عکس کابل شارژ لایتینگ مخصوص گوشی های اپل

اصلی ترین دلیلی که برندها قصد دارند به یک مدل کابل شارژ روی بیاورند این است که کاربران دستگاه های الکترونیکی متفاوت دارند و نمی توانند چندین مدل کابل را همراهشان داشته باشند و به نظر می رسد که اتفاق خوبی است و با این تغییر کاربران می توانند راحت تر انواع دیوایس ها را شارژ کنند.

راهنمای خرید کابل شارژر گوشی موبایل

همانطور که در راهنمای خرید بهترین لوازم جانبی موبایل خواندید کابل شارژ جزو موارد مهمی است که باید نهایت دقت و حساسیت را در خرید آن به خرج بدهید. در ادامه نکات مهمی در مورد انتخاب بهترین کابل شارژ برای گوشی موبایل آورده شده اند که باید حتما به آن ها توجه داشته باشید.

یک شارژر با کیفیت خوب بخرید

اول از همه، فراموش نکنید که ارزان می تواند بسیار گران باشد. شارژر وظیفه تأمین انرژی مورد نیاز تلفن را برای کار با تلفن را دارد ، بنابراین یک کالای اساسی است. یک شارژر بی کیفیت می تواند انرژی ناپایداری را ایجاد کرده و باعث آسیب دیدن باتری و سایر اجزای گوشی شود.

خرید شارژر از یک مارک معتبر ضروری است و حتی اگر می توانید مدل رسمی را از سازنده تلفن خریداری کنید، حتی بهتر است. شارژرهای برچسب سفید و تقلیدهای چینی از کیفیت سوال برانگیزی برخوردار هستند، در صورت داشتن بودجه کافی آنها نخرید جنس با کیفیت و اصل را بخرید تا طول عمر بیشتری داشته باشند.

کمپانی هایی که لوازم فیک و کپی تولید می کنند تمام جزئیات لازم را روی این لوازم پیاده می کنند و ممکن است متوجه فیک بودن آن ها نشوید. به همین دلیل بهتر است حتما از یک فروشگاه معتبر لوازم جانبی موبایل خرید کنید تا از اصل بودن کابل شارژرتان مطمئن شوید.

عکس کابل شارژ با کیفیت

عکس انواع کابل شارژ گوشی با کیفیت و اورجینال

امکان انتقال اطلاعات از گوشی به لپ تاپ یا برعکس

کابل های شارژ گوشی به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند. یکی از این کابل ها تنها برای شارژ کردن گوشی کاربرد داشته اما نوع دیگر آن ها، هم برای شارژ گوشی و هم برای انتقال داده از گوشی به لپ تاپ یا برعکس کاربرد دارند. بنابراین در زمان خرید به این موضوع دقت کنید تا بتوانید کابل مناسب نیاز خود را خریداری کنید.

استانداردهای سرعت کابل شارژ اندروید

برای خرید یک کابل شارژ مناسب، علاوه بر نوع اتصال، امکان انتقال داده، جنس و کیفیت سیم و نوع اتصال، سرعت انتقال دیتا نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تمامی کابل های USB از نظر سرعت انتقال داده به ۳ دسته زیر تقسیم می شوند:

  • USB 1.x: این استاندارد سرعت قدیمی است و معیار اصلی بنچ مارک های قدیمی بود. اما امروز کمتر دستگاهی است که از این استاندارد استفاده کند.
  • USB 2.0: این استاندارد سرعت نیز قدیمی است و بیشتر برای کابل های میکرو، مینی و OTG کاربرد داشت. البته هنوز هم در برخی از محصولات الکترونیکی مانند فلش مموری، کیبورد، ماوس و برخی از خروجی های کامپیوترهای اداری هم استفاده می شود.
  • USB 3.0: این استاندارد سرعت انتقال داده در کابل های جدید وجود دارد و از دو نوع قبلی بسیار پُر سرعت تر است. این کابل ها با نام نسل سوم کابل های USB شناخته شده و اغلب آبی رنگ هستند یا اینکه نماد SS بر روی آن ها حک شده است. عبارت SS به مفهوم Super Fast است که نشان دهنده سرعت بالای انتقال اطلاعات در USB 3.0 است. این استاندارد در گوشی های جدید، اکسترنال هارد ها، فلش مموری های جدید و بسیاری تجهیزات الکترونیکی دیگر بکار می رود.

طول کابل شارژ اندروید

کابل شارژ در متراژ های مختلف تولید می شود که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. به عنوان مثال کابل های با طول ۲۵ سانتی متر برای استفاده از پاوربانک مناسب هستند، چون دست و پا گیر نیستند. اما اگر می خواهید گوشی را مستقیماً از پریز برق شارژ کنید بهتر است کابلی با طول بیشتر از یک متر تهیه کنید.

طول کابل شارژ

عکس کابل شارژ گوشی مدل لایتینگ با طول زیاد

لازم به ذکر است که کابل هایی با طول ۲ متر و ۳ متر نیز برای استفاده در ماشین طراحی و تولید شده اند که کار با آن ها و شارژ گوشی را راحتتر می کنند. بنابراین با در نظر گرفتن نیاز و شرایط خود یک کابل با طول مناسب را انتخاب کنید.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که کابلی ۱ یا ۲ متری تهیه کنند که بتوانند در خانه، محل کار و ماشین از آن استفاده کنند. لازم است به این موضوع اشاره کنیم که هر چه طول کابل بیشتر باشد، مقاومت الکتریکی بیشتری داشته که این امر بر روی عملکرد آن تاثیر منفی دارد.

قیمت کابل شارژ اندروید

قیمت کابل شارژهای اندروید بین ۲۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر است. کابل های با قیمت پایین معمولاً یا فرعی هستند یا تنها برای شارژ طراحی شده و قابلیت انتقال داده را ندارند.

پشتیبانی از فست شارژ یا شارژ سریع

پشتیبانی از فست شارژ هم بسیار مهم است. اگر گوشی شما از قابلیت فست شارژ پشتیبانی می کند کابل شما هم باید توان انتقال جریان و ولتاژ متناسب با گوشی را داشته باشد

برند سازنده

برند سازنده هم بسیار مهم است. در حال حاضر این برندها بهترین کابل شارژر برای گوشی را تولید و عرضه می کنند. برند بیسوس، برند مک دودو، سامسونگ، کابل اصلی آیفون، برند انکر، برند آنتن

از بین این برندها، دو شرکت انکر و بیسوس در حال حاضر جزو برترین تولیدکنندگان لوازم جانبی موبایل و کالای دیجیتال هستند. تنوع کابل شارژر این دو برند به قدری زیاد است که با هر نیاز و بودجه ای که داشته باشید، قطعاً کابلی متناسب با احتیاج شما خواهند داشت. کابل های شارژ Anker و Baseus از نظر دوام و استحکام فوق العاده هستند، تمام فناوری های مربوط به محافظت ولتاژ و شارژ سریع در آن ها وجود دارد و در طول، جنس و انواع مختلفی روانه بازار شده اند.

چگونه شارژر های فیک را از اصل (اورجینال) را تشخیص دهیم؟

راه هایی برای تشخیص شارژر های اورجینال و فیک وجود دارند که البته با توجه به شباهت زیاد شارژر های فیک به شارژر های اصلی، ممکن است تشخیص تا حدودی سخت شود. با این حال روش هایی به شما پیشنهاد می دهیم که قطعا برای شما مفید خواهند بود.
ابتدا چند مورد بسیار مهم را مرور کنیم:

راهنمای خرید کابل شارژ

اتصال گوشی به پاوربانک توسط کابل شارژ کوتاه

  1. برند و نام شرکت درج شده روی شارژر
  2. به انتهای پین شارژر دقت کنید.
  3. پورت USB را حتما چک کنید.
  4. به مواد ساخت شارژر و استحکام آن توجه کنید.
  5. جرم شارژر فیک با شارژر اورجینال متفاوت است.
  6. ولتاژ نوشته شده بر روی شارژر باید حتما با ولتاژ مورد نیاز باتری موبایل شما یکسان باشد.
  7. نوشته های حک شده روی شارژر باید واضح باشند.

پیشنهاد مطالعه : راهنمای خرید محافظ کابل شارژر

کدام جنس کابل بیشترین مقاومت را دارد؟

سازندگان کابل های شارژ را با متریال های مختلفی تولید می کنند. سیم شارژ اورجینال گوشی ها که توسط سازندگان در داخل جعبه گوشی قرار می گیرد، از روکش پلاستیکی استفاده می کند. این ضعیف ترین جنسی است که امکان آسیب پذیری بالایی دارد.

برخی از کمپانی ها مثل انکر و بیسوس، از متریال پلاستیکی خاصی برای روکش سیم شارژر موبایل استفاده می کنند که می توانند تحمل بیشتری در مقابل خم شدگی داشته باشند و تا ۲۵ برابر طول عمر آن ها در مقایسه با کابل های شارژ اورجینال گوشی ها بیشتر است.

اما برخی دیگر از کابل ها، از روکش های مقاوم تر و ضخیم تری استفاده می کنند که می تواند از آن ها گزینه ای عالی برای استفاده در محیط های کارگاهی که امکان کشیدگی کابل روی زمین وجود دارد، ساخته است.

مقاوم ترین جنس سیم شارژر، جنس کنفی بافته شده به همراه روکش نایلونی دوگانه است که معمولاً انکر در محصولاتش از آن استفاده می کند. این بافت باعث افزایش چندین برابری استحکام سیم، کاهش مقاومت آن و در نتیجه شارژ دستگاه شما با بیشترین قدرت ممکن خواهد شد.

بهترین مدلهای کابل شارژ

جمع بندی

همیشه بهترین کابل شارژر برای گوشی همان کابل شارژری است که شرکت سازنده برای گوشی قرار می دهد و بیشترین سازگاری و عملکرد را برای گوشی خواهد داشت. در هنگام خرید یک کابل شارژ جایگزین بهتر است که بودجه معقولی را برای آن کنار بگذارید و یک محصول با کیفیت تهیه کنید تا برای مدت زمانی طولانی بتوانید از آن استفاده کنید.

اگر قصد دارید یک کابل شارژ مناسب برای گوشی ، اسپیکر، هندزفری و سایر دیوایس های الکتریکی تان خریداری کنید، نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد را حتما در نظر داشته باشید. ویژگی های انواع کابل را به دقت مطالعه کنید و با یکدیگر مقایسه کنید.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع کابل شارژ گوشی چند است؟
قیمت انواع کابل شارژ گوشی به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، جنس کابل، طول و وزن کابل، نوع درگاه، سازگاری، فست شارژ بودن و ... بستگی دارد، اما در حالت کلی قیمت انواع کابل شارژر گوشی از 10 هزار تومان تا 5 میلیون تومان می باشد.
بهترین مارک کابل شارژ گوشی کدام است؟
از بهترین و پرفروش ترین برندهای کابل شارژر گوشی می توان به برندهای اپل، سامسونگ، تسکو، باسئوس، شیائومی، انکر، یوگرین، بیاند، یسیدو، ارلدام، ای پی لینک، مک دودو، آنر و اچ اند ام اشاره کرد.
تاریخ به روز رسانی : 1402/02/15
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
کابل تبدیل USB به microUSB USB-C و لایتنینگ سوموس تل 1 متر
کابل تبدیل USB به microUSB USB-C و لایتنینگ سوموس تل 1 متر
کابل تبدیل USB به USB-C لایتنینگ microUSB هانیول 1.2 متر
کابل تبدیل USB به USB-C لایتنینگ microUSB هانیول 1.2 متر
کابل شارژ USB به لایتنینگ یوگرین مدل US199 طول 2 متر
کابل شارژ USB به لایتنینگ یوگرین مدل US199 طول 2 متر
کابل تبدیل USB به USB-C تسکو مدل TC C169 طول 1 متر
کابل تبدیل USB به USB-C تسکو مدل TC C169 طول 1 متر
کابل شارژ MicroUSB به USB بیاند مدل BA-303 طول 1 متر
کابل شارژ MicroUSB به USB بیاند مدل BA-303 طول 1 متر
کابل تبدیل USB به microUSB تسکو مدل TC 50 طول 0.9 متر
کابل تبدیل USB به microUSB تسکو مدل TC 50 طول 0.9 متر
کابل تبدیل USB به USB-C مدل Fast Charge 5A طول 1 متر
کابل تبدیل USB به USB-C مدل Fast Charge 5A طول 1 متر
کابل تبدیل USB به USB-C بیسوس مدل Cafule CATKLF طول 2 متر
کابل تبدیل USB به USB-C بیسوس مدل Cafule CATKLF طول 2 متر
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد