منو

راهنمای خرید چادر مسافرتی + معرفی انواع چادرهای مسافرتی

بهترین وسیله برای اکثر گردشگران و علاقه مندان به کمپینگ چادر مسافرتی می باشد که در سایز و رنگهای متفاوتی موجود می باشند. در کنار وسایل دیگر برای سفر، مکانی امن و مطمئن برای سرپناه و استراحت نیاز است. بیشتر در شهر های ساحلی به چشم می خورد و قابل استفاده در هر مکانی می باشد.

با کمی دقت متوجه میشویم که چادر های مسافرتی امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین لوازم سفر گوشه ای از صندوق اتومبیل قرار گرفته و بنابراین اگر قصد خرید این وسیله را دارید به توصیه های ما توجه کنید تا چادری راحت و ایمن را برای سفرهای خود تهیه کنید و از راحتی داخل آن هنگام سفر با خانواده لذت ببرید.

عکس چادر مسافرتی

راهنمای خرید انواع چادر مسافرتی

چادر مسافرتی چیست؟

معنی کلمه چادر مسافرتی به انگلیسی را به دو قسمت travel به معنی مسافرت یا سفر و tent به معنی چادر یا خیمه میباشد و ترکیب این دو چادر مسافرتی را بوجود میاورند یعنی TRAVEL TENT.

چادرهای مسافرتی بهترین وسیله برای اکثر گردشگران و علاقه مندان به کمپینگ می باشد که در سایز و رنگهای متفاوتی موجود می باشند. در کنار وسایل دیگر برای سفر، مکانی امن و مطمئن برای سرپناه و استراحت نیاز است. بیشتر در شهر های ساحلی به چشم می خورد و قابل استفاده در هر مکانی می باشد.

انواع مدل های چادر مسافرتی

چادرهای مسافرتی انواع مختلفی دارند که می توان آنها را در دسته های کلی جای داد. این دسته ها عبارتند از چادر فنری، چادر عصایی و چادرهای اتوماتیک.

چادر مسافرتی فنری

ساده ترین نوع چادر مسافرتی را فنری می گویند. این مدل ها نیاز به نصب و راه اندازی نداشته و تنها با بیرون کشیدن آن از کیف مخصوص، کل سازه به لطف استفاده از ستون های فنری در بدنه به صورت خودکار باز شده و بسته بندی آن نیز به همان سادگی و تنها با تا کردن چادر امکان پذیر است. این محصولات وزن نسبتا زیادی ممکن است داشته باشند و برای فعالیت های حرفه ای کوهنوردی و طبیعت گردی مناسب به نظر نمی رسند.

چادر مسافرتی فنری

عکس چادر مسافرتی فنری

از مرسوم ترین استفاده هایی که از این نوع چادر می شود، سفرهای خانوادگی به نقاطی است که حمل و نقل آن مشکل ساز نبوده و همچنین اُفت یا افزایش چشمگیر دمایی در کار نباشد. مثلا از آن می توان در پارک ها و بوستان های حفاظت شده، ساحل دریا و جنگل های خوش آب و هوا استفاده کرد. قیمت این چادرها نسبت به انواع دیگر آن نیز پایین تر است.

چادر مسافرتی عصایی

چادر عصایی انتخاب اکثر کمپرهای حرفه ای و کوهنوردان می باشد. در سازه این محصولات، ستون هایی از جنس عصاهای فایبرگلاسی به کار رفته است که همین امر موجب کاهش شدید وزن شده و آن را به محصولی بسیار محبوب در بین کوهنوردان تبدیل کرده است.

چادر مسافرتی عصایی

عکس چادر مسافرتی عصایی

چادر سفری عصایی به دلیل موارد استفاده آن، معمولا مقاومت مناسبی نیز در برابر آب یا دمای بالا دارد. این نوع چادر را می توانید در طبیعت نوردی و کمپینگ در کوهستان و جنگل استفاده کرده و شب را در راحتیِ کامل به صبح برسانید. باز و بسته کردن این نوع نیز با یک آموزش کوتاه و با یکی دوبار انجام دادن آن خیلی راحت می باشد. کافیست ستون های عصایی را به هم متصل کرده و آن را به چادر متصل نمائید.

چادر اتوماتیک

مدل های اتوماتیک چادر مسافرتی برای افرادی که حوصله باز و بسته کردن آن را نداشته باشند مناسب است. این نمونه محصولات را می توان به چتر تشبیه کرد. این نمونه ها دو ساختار فنری و عصایی را با هم ترکیب کرده اند و در واقع ستون های عصایی را با ساختاری شبیه به چتر و بدون نیاز به نصب و جمع آوری مجزا در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است.

چادر اتوماتیک

عکس چادر مسافرتی اتوماتیک

فقط کافی است محصول را از بسته بندی آن خارج کرده و پایه های آن را باز کنید. سپس با کشیدن قسمت مرکزی به بالا سازه آن شکل می گیرد. در نهایت نیز پس از استفاده با آزاد کردن قلاب قسمت مرکزی سازه می توانید همچون چتر آن را به داخل فشار دهید تا کل سازه به صورت اتوماتیک بسته و جمع شود. چادر اتوماتیک نسبتا وزن زیادی دارد و برای حمل و نقل با وسیله مناسب می باشد. این محصولات از به روز ترین مدل های موجود در زمینه وسایل کمپ و سفر به شمار می روند.

دسته بندی های دیگری هم هستند که با توجه به مورد استفاده چادرها به آن نسبت داده می شوند. برای مثال چادرهای کوهنوردی و هایکینگ، کمپینگ، چادرهای اسکان موقت و غیره.

دسته بندی چادرسفری بر اساس شکل ظاهری

چادر ژئودزیک Geodesic tent

عبارت ژئودزیک یک عبارت ریاضی است. در واقع یک خط ژئودزیک کوتاه ترین مسیر بین دو نقطه بر روی زمین است. این روزها اما برای توصیف نوعی از چادر به کار می رود که ستون های آن همدیگر را بارها قطع می کنند و مثلث هایی را پدید می آورند. این نوع طراحی باعث می شود تا فشار وارده بر سازه این چادر تقسیم شود و همین امر آن را به با ثبات ترین چادر سفری در شرایط آب و هوایی طوفانی تبدیل می کند.

چادر ژئودزیک

عکس چادر مسافرتی ژئودزیک

اگر قصد سعود به قله اورست را داشته باشید احتمالا به یکی از این چادرها احتیاج خواهید داشت. انواع نیمه ژئورزیک نیز موجود هستند که از همین قاعده پیروی می کنند و به دلیل داشتن ستون های کمتر برای شرایط آب و هوایی نیمه طوفانی کاربرد دارند. در هر صورت این مدل ها در اندازه های تقریبا کوچکی تولید می شوند که قابل استفاده در کوهپایه های بادخیز کوهستانی می باشند.

چادر گنبدی dome tent

احتمالا مدل های زیادی از چادر گنبدی را از نزدیک مشاهده کرده باشید. ابتدایی ترین شکل این نوع محصولات این گونه است که هر کدام از ستون های عصایی منعطف آن را به شکل یک نیمدایره خم می کنید و در قسمت وسط این دو را به هم متصل می کنید.

چادر گنبدی

عکس چادر مسافرتی گنبدی شکل

چادر گنبدی با دو ستون شکلی مربعی به ما می دهد و همین نوع با سه ستون، یک شش ضلعی می سازد. دیواره ها عمودی تر هستند که این امر موجب می شود تا در وسط چادر فضای کافی برای سر و گردن مهیا شود. ثبات چادر گنبدی در مدل هایی با ظرفیت کم زیادتر است اما هرچقدر ظرفیت اسکان چادر در این نوع بالاتر رود، ثبات آن کمتر می شود.

چادر تونلی tunnel tent

در مدل گنبدی بیشترین فضای ممکن در اختیار مصرف کننده قرار نمی گیرد. به همین دلیل راه دیگری برای استفاده مطلوب از فضا این است که ستون های منعطف فایبرگلاسی را به صورت نیمدایره خم می کنند و آن ها را در یک خط قرار می دهند تا چادر تونلی شکل بگیرد. البته ممکن است در برخی مدل های تونلی از ستون های سخت نیز استفاده شود. این مدل در سایز ها و اندازه های متنوعی ساخته می شود و احتمالا پرمصرف ترین نوع چادر برای خانواده ها در سطح بین المللی محسوب می شود.

چادر مسافرتی تونلی

عکس چادر مسافرتی تونلی

چادر خط الراسی ridge tent

برای مدت زمانی طولانی، تمامی چادرها به شکل کلاسیک خود وجود داشتند. آن ها در هر سمت، یک ستون داشتند که گاهی نیز یک ستون اضافی این ستون ها را به هم متصل می کرد و سقف چادر را بالا نگه می داشت. نام خط الراسی از همان جا بر روی آن قرار داده شد. این نوع از ثبات فوق العاده ای برخوردار است و شامل مدل های بسیار کوچک تک نفره تا مدل هایی با ظرفیت بسیار بالای قابل استفاده در سیرک می باشد.

چادر مسافرتی خط الرسی

عکس چادر مسافرتی خط الراسی

نصب آن ها ساده است و تا امروزه نیز یک پناهگاه مطمئن به حساب می آیند. مهمترین نقطه ضعف آنها ارتفاع آن است. حتی در بزرگترین اندازه های آن نیز این محدودیت ارتفاع وجود دارد.

اما اگر از چادر صرفا برای خوابیدن استفاده کنید این مشکل موضوع مهمی نخواهد بود. در عین حال اگر خانواده ای در تعطیلات به سر می برند و هوای بیرون بارانی باشد، قطعا در چادر نمی توانند قدم بزنند و همین موضوع از جذابیت آن می کاهد.

چادر هرمی pyramid tent

چادرهای تک ستون که بر پایه مدل تپی یا همان چادر سرخپوستی ساخته شده اند، اغلب از مدل های پرطرفدار محسوب می شوند. به همین دلیل اکثر تولیدکنندگان، در سال های اخیر به نوعی از این طرح در تولیدات خود استفاده کرده اند. چادر هرمی گرچه از بیرون بسیار زیبا و جذاب است، اما اکثر آن ها تک لایه اند و برای استفاده در هوای مطلوب کاربرد دارند. البته استثناء هایی هم وجود دارد. مثلا چادر صد در صد کتان انگلیسی که توسط دیده بانی و راهنما های انگلیسی استفاده می شد، می تواند تقریبا هر چیزی که آب و هوای انگلیس بر آن فرود می آورد را تحمل کند.

مدل های مختلف چادر هرمی

نحوه نصب چادر مسافرتی

بدون شک نحوه و سرعت راه اندازی یک چادر مسافرتی در محبوبیت و آمار خرید آن تاثیر بسیار مهمی را داراست، چادری که به نسبت هزینه پرداختی هم راحت راه اندازی و هم در کیف خود قرار گیرد بهترین گزینه برای خرید می باشد.

دشوار ترین و زمان بر ترین راه اندازی به چادر های عصایی اختصاص دارد، برای نصب این چادر دو میله تا شده را به یکدیگر متصل کرده و از دو شیار روبرویی و گوشه ای چادر رد می کنید که به صور تقاطعی از کنار هم رد می شوند، با انجام این عمل زمان بر که نیاز به دقت کافی دارد نوبت به میخچه های درون بسته بندی می رسد، پس از تثبیت محل چادر با استفاده از این میخچه ها محصول قابل استفاده است، جمع کردن و قرار دارد چادر در ساک مخصوص آن بسیار ساده تر از نصب آن انجام می پذیرد. چادر های عصایی تنها محصولاتی هستند که راه اندازی دشوار تری در مقایسه با جمع کردن دارند.

نوع بعدی چادر های مسافرتی از نظر سادگی در راه اندازی چادر های فنری هستند، چادر های مسافرتی فنری پس از باز شدن بسته بندی خود با رهایی به شکل اصلی خود در می آیند و تنها می بایست لایه درونی را به بیرون بکشید، سپس با تنظیم هوای داخلی می توانید از این چادر استفاده کنید، دقت داشته باشید که در صورت وجود باد در این چادر ها می بایست حتما آنها را با اشیاء مختلف سنگین کنید.

آخرین نوع چادر های مسافرتی از نظر نوع نصب چادر های اتوماتیک می باشد که هم به سادگی راه اندازی شده و هم به سادگی جمع می شود، با خارج کردن این چادر از بسته بندی با و گرفتن ستون اصلی آن خواهید دید که چهار پایه جداگانه از آن رها می شود، سپس با باز کردن این پایه ها از گیره خود و بلند کردن آن چادر به حالت قابل استفاده تغییر شکل می دهد. عمل فوق تنها در چند ثانیه صورت می پذیرد و عمل جمع کردن آن نیز کمی بیشتر زمان می برد.

نحوه نصب چادر مسافرتی

نحوه نصب و برپایی چادر مسافرتی

یک چادر مناسب چند نفره باید باشد؟

بعد از تعیین بودجه موضوع گنجایش در خرید چادر مسافرتی در اولویت دوم شما قرار می گیرد. باید به این پرسش که چند نفر در چادر خواهند خوابید پاسخ دهید. اگر شما قصد پیاده روی در طبیعت را ندارید و با وسیله شخصی به مسافرات می روید، اندازه و وزن چادرتان تا موقعی که در خودروی شما جا شود، اهمیتی ندارد. ظرفیت یک چادر را بر اساس تعدا کیسه خواب هایی که در آن جا می شود، تعیین می کنند.

به عنوان مثال، در یک چادر دو نفره، فقط دو نفر جای می گیرند و فضای بسیار کمی برای باقی وسایل شما باقی خواهد ماند. بنابراین، برای دو نفر، یک چادر ۴ نفره مناسب تر است. چرا که در آن فضای کافی هم برای شما و هم برای کوله هایتان فراهم است. برای یک خانواده ۴ نفره، یک چادر مسافرتی ۶ نفره پیشنهاد می شود.

به عنوان یک نکته و قاعده کلی، همیشه چادری را خریداری کنید که ظرفیتش دو نفر از تعداد شما بیشتر باشد. گنجایش چادر همیشه عاملی برای تعیین وزن و دیگر فاکتورهای چادر بوده است. دقت کنید که اگر می خواهید به پیاده روی و کمپینگ در طبیعت بروید اندازه چادر در زمان بسته شدن و وزن آن بسیار اهمیت خواهد داشت.

برای خرید چادر مسافرتی چه نکاتی باید در نظر گرفت؟

جنس ستون ها

همه انواع چادرها به جز مدل بادی در اسکلت خود از میله استفاده می کنند. میله های چادر معمولا از فایبرگلاس یا آلومینیوم ضد زنگ تهیه می شوند که انتخاب هر کدام مزایا و معایب خاص خودش را دارا است.

میله های چادر از جنس فایبرگلاس، منعطف تر و سبک تراند که این مزیت در کم کردن وزن چادر تاثیر به سزایی دارد. همچنین نسبت به میله های آلومینیومی ارزان تراند ولی قابلیت شکنندگی آن ها بالاتر است.

انواع مختلف چادر مسافرتی

ظرفیت چادر

این نکته را نظر داشته باشید که ظرفیت هر چادر بر اساس حالت خوابیده افراد در کف چادر سنجیده می شود و برای خوابیدن هر نفر با کیسه خواب استاندارد در نظر گرفته شده و مثل اتاق خانه فضای زیادی در دسترس نیست. پس همیشه به اندازه حداقل دو نفر بیشتر از گنجایش مد نظرتان چادر تهیه کنید.

مثلا اگر قصد خرید چادری برای 4 نفر را دارید حتما چادری با ظرفیت 6 نفر تهیه کنید، البته اگر به موضوع مهمان در این گونه سفرها زیاد توجه نکنیم.

وزن و سنگینی

به طور کلی وزن چادر مسافرتی در سفرهای بدون خودرو از جمله کوهنوردی و کوله گردی یکی از محدودیت های قابل توجه است. برای این محدودیت تدابیری مثل کوتاه کردن سقف چادر و استفاده از فناوری های پیشرفته تر برای بالابردن استحکام در عین توجه به سبکی وزن اندیشیده شده است.

چادرهای فنری معمولا سنگین وزن تراند و برای کوهنوردی گزینه مناسبی نیستند. ولی انواعی از عصایی و اتوماتیک حجم کمی در حدود ۲ تا ۳ کیلوگرم دارند.

چادر مسافرتی ضد آب و سرما

ضد آب و سرما بودن یکی از معیارهای مدنظر تمامی خریداران چادر مسافرتی است. همیشه که مسافرت ما در دل تابستان و هوای معتدل نیست. خصوصا مسافرت به شمال که احتمال بارانی بودن هوا حتی در چله تابستان هم دور از انتظار نیست! چه برسد به سفر به مناطق کوهستانی یا اصلا قصد صعود به کوه! پس برای خرید یک چادر مسافرتی ضد آب هر چقدر هم هزینه کنید، ضرر نکرده اید. آب بندی درزهای دوخت چادر برای ضد آب کردن چادر فاکتور مهمی است. این نکته را هنگام خرید چک کنید.

جنس پارچه چادر مسافرتی

چادرهای سفری از جنس های مختلفی تهیه شده اند. معمول ترین جنس به کار رفته دراین چادرها برزنت، نایلون و پلی استر می باشد.

برزنت: جنس چادر مسافرتی ضخیم را از برزنت انتخاب می کنند. این جنس پارچه در برابر فشار و ضربه، استحکام بالایی دارد. نسبت به سایر پارچه ها عایق بهتری در برابر صدای طوفان و رگبار شدید هستند و امکان داشتن خوابی راحت را برای شما فراهم می کنند.

نایلون: در چادرهای مسافرتی ارزان تر از پارچه نایلون استفاده می کنند. نایلون به راحتی آب را به خود جذب کرده و سبک می باشد. به همین دلیل چادرهای نایلونی در شمار انواع چادر مسافرتی ضد آب و سرما قرار نمی گیرند. به دلیل استحکام ضعیف پارچه در مقابل تابش خورشید مقاومت بالایی ندارند و زود مستهلک می شوند.

پلی استر: جزو بهترین پارچه ها برای دوخت چادر مسافرتی هستند. هم سبک اند و هم نسبت به نایلون مقاومت بالاتری دارند. چادرهای دوخته شده از این جنس پارچه با پوششی از پلی اورتان چادر شما را به یک چادر مسافرتی ضد آب و سرما تبدیل می کند.

پوسته چرم: برخی شرکت های تولید کننده چادرهای مسافرتی از پوسته چرم برای ساخت چادر استفاده می کنند که به دلیل وزن زیاد، چادرهای بزرگ با قابلیت حمل کم و مناسب برای اردوهای ثابت هستند.

فایبرگلاس: این نوع چادر از جنس الیاف شیشه ای ساخته شده است و بسیار قوی و مقاوم در برابر آتش و باران است. اما به دلیل وزن بالایی که دارند، مناسب برای مسافرت های ثابت هستند.

راهنمای خرید چادر مسافرتی

عکس برپایی چادر مسافرتی ژئودزیک در دامن طبیعت

دو پوش بودن

دولایه بودن چادر یکی از امتیازاتی است که برخی از چادرهای مسافرتی دارند. این امکان باعث حفاظت چادر از تابش شدید آفتاب و اشعه فرابنفش شده، در نتیجه افزایش طول عمر چادر را در پی دارد.

لایه دوم معمولا ضدآب بوده و در عین حالی که باعث حفظ دمای فضای داخلی چادر در دمای پایین شده، محافظ خوبی جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت به چادر هم می باشد.

در هوای معتدل که نیازی به پوشش دوم احساس نمی شود، با برداشتن آن چادری مناسب فصل گرما خواهید داشت. معمولا سقف چادرهای دو پوش دارای هواکش است و وقتی نیازی به نصب لایه دوم نداشتید می توانید از این مزیت هم استفاده کنید.

ابعاد بسته بندی چادر

در اطلاعات بیشتر چادرها حجم بسته بندی چادر درج شده است به این معنی که چادر هنگام جمع شدن و قرار گرفتن درون کیف مخصوص برای حمل و نقل چه مقدار فضا میگیرد است. هر چادر در این مورد تفاوت قابل توجهی خواهد داشت حجم کم بسته بندی در چادرها به معنای قیمت بالاتر است.

ابعاد چادر

ابعاد بسته بندی چادر مسافرتی

سبک چادر ارتباط زیادی با بسته بندی دارد اگر چادر شما فنری باشد یک فضای دایره ای بزرگ به خود اختصاص می دهد و اگر اتومات باشد حدود ابعاد بسته بندی آن 80x15x15 cm خواهد بود اما چادرهای عصایی اصولا کوچکترین بسته بندی هارا دارند و ابعادی در حدود 60x15x15 را به خود اختصاص می دهند.

پوشش کف چادر

جنس پارچه کف چادر را حتما بررسی کنید. کف چادر باید جنس مقاومی داشته باشد و حتما ضد آب باشد. پارچه کف چادر باید استحکام بهتری به نسبت دیواره ها داشته باشد. برخی چادرها پوشش کف ضد آب دارند که ویژگی بسیار عالی است. ولی اگر این گونه نبود به شما پیشنهاد می کنم حتما زیرانداز ضد آب مخصوص چادر تهیه کنید.

مقاومت در برابر طوفان و بادهای شدید

چادرهایی که ارتفاع بلندتری دارند و در بدنه شان از ستونهای نگه داری کمتری استفاده شده، مقاومت کمتری در برابر باد و طوفان دارند. به طور مثال، یک کوهنورد چادر مسافرتی را به قصد خوابیدن یا در امان ماندن از برف و سرما انتخاب می کند و احتیاجی به ایستادن ندارد. بنابر این ارتفاع این چادرها را کم در نظر می گیرند و همین نکته در مقاومت چادر در برابر باد و طوفان بسیار اثرگذار است.

چادرهای با ساختار فنری و تونلی مقاومت نسبی شان در برابر باد چندان بالا نیست. خصوصا اگر ظرفیت چادر هم بالا باشد. در این حالت ابعاد چادر بزرگتر شده و مقاومت چادر پایین تر می آید. برای مسافرت به کویر هم که معمولا دارای طوفان های شن زیادی است، این نکته حائز اهمیت است. بنابراین چادرهای که در ساختارشان ستون های بیشتری برای بالا بردن استحکام به کار رفته، گزینه مناسب تری هستند.

ارتفاع چادر

ابعاد چادر برای افراد بلند قد باید مورد توجه باشد. به خصوص برای کمپینگ های طولانی مدت که چادر به مثابه خانه دوم شماست. پس باید کاملا احساس راحتی داشته باشید. در این سفرها ایستادن در چادرهای با سقف کوتاه اذیت کننده است. البته که قبلا ذکر کردیم، کوتاهی سقف برای چادر مسافرتی حرفه ای نه تنها اشکال نیست که نکته مثبتی در جهت حفظ استحکام چادر است.

سرعت برپایی چادر

اگر شما قصد کمپ کردن را ندارید و چادر مسافرتی را برای شب مانی در طبیعت یا مسافرت های شهر به شهر استفاده می کنید، سرعت برپایی چادر را باید حتما در نظر بگیرید. برخی چادرها در عین استحکامی که دارند ولی برای برپایی نیاز به وقت بیشتری دارند. مثلا برای برپایی چادرهایی چون مدل تونلی حتما نیاز به کمک دارید تا بتوانید به درستی چادر را سرهم بندی کنید.

چادرهای فنری و اتوماتیک از جمله چادرهای محبوب سفری است که سرعت برپایی آن کمتر از یک دقیقه می باشد. به شما پیشنهاد می کنم اگر از مدل های جدیدتر چادر استفاده می کنید قبل از سفر حتما در منزل روش باز و بسته کردن را امتحان کنید تا حین استفاده در سفر دچار مشکل نشوید.

سرعت برپایی چادر مسافرتی

سرعت برپایی چادر مسافرتی

قیمت چادر

هر چقدر برای خرید این محصول بیشتر بودجه در نظر بگیرید امکانات بهتری نیز بدست خواهید آورید و محصول با کیفیت تری خواهید داشت. ولی این را هم در نظر بگیرید که با توجه به نیازتان خرید کنید! نیازی نیست حتما چادری با ابعاد بسیار بزرگ تهیه کنید. با اینکار هم حجم و هم بار سفرتان را بی دلیل زیاد کرده اید.

نکات مهم برای نگهداری از چادر مساقرتی

نگهداری از چادر مسافرتی می تواند موثر باشد تا عمر چادر افزایش یابد و از آن برای سال های طولانی استفاده کرد. در زیر نکاتی برای نگهداری از چادر مسافرتی آمده است:

  • پس از استفاده از چادر، بهتر است آن را به دقت تمیز کنید و از گرد و غبار و خاک خالی کنید.
  • در صورت نیاز به شستشو، بهتر است از آب شستشو استفاده کنید و از شستشوی مکرر و محکم خودداری کنید.
  • پس از شستشو و یا تمیز کردن، بهتر است چادر را به طور کامل خشک کنید.
  • چادر را در جای خشک و محافظت شده از آفتاب نگه دارید.
  • در صورتی که قصد ندارید از چادر برای مدت طولانی استفاده کنید، قبل از بسته بندی و نگهداری، بهتر است چادر را تمیز کرده و به طور کامل خشک کنید.
  • در صورت وجود خراش و یا سوراخ در چادر، بهتر است آن را تعمیر کنید تا از افزایش خرابی جلوگیری شود.
  • در هنگام حمل و نقل، بهتر است چادر را به طور کامل بسته و از آن در برابر ضربه و خراش محافظت کنید.
  • بهتر است قبل از استفاده از چادر، تمام قطعات آن را کنترل کنید و در صورت وجود خرابی و یا نقص، اقدام به تعمیر آن کنید.
  • در صورت استفاده از چادر در شرایط نامناسب مانند باد و طوفان، بهتر است از کوتاهی در استفاده از آن خودداری کنید.

برترین برند های چادر مسافرتی

کمپانی های زیادی در گوشه و کنار دنیا هستند که انواع چادرهای مسافرتی با کاربردهای مختلفی را تولید می کنند. از با سابقه ترین و با کیفیت ترین برند های موجود در بازارهای جهانی می توان به Coleman ، Big Agnes ، Kelty اشاره کرد. شرکت آمریکایی Bestway هم از تولیدکنندگان با سابقه ای در همین زمینه می باشد.

از برترین تولید کنندگان چادر در داخل کشور می توان به نام FIT یا همان اف آی تی (فخر ایرانیان) اشاره داشت. این کمپانی در هر سه نوع چادر سفری، محصولات قابل توجه و با کیفیتی را ارائه داده است. تولیدکننده دیگری به نام KIT یا چادر صنعت خاوران نیز وجود دارد که محصولات خوبی را نیز به بازار عرضه داشته است.

خرید انواع چادر مسافرتی

جمع بندی

چادر مسافرتی یکی از وسایل ضروری برای علاقه مندان به طبیعت گردی است. تنوع چادرهای مسافرتی باعث می شود که انتخاب کردن و خرید چادر مسافرتی مناسب کار سختی باشد. با نکاتی که بالاتر مطرح کردیم و با در نظر گرفتن نیازهای خودتان و تعداد افراد خانواده می توانید بهترین چادر را انتخاب کنید و از اوقات خوشی که در طبیعت دارید در کنار خانواده بدون دردسر لذت ببرید.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت چادر مسافرتی چند است؟
قیمت انواع چادر مسافرتی از 600 هزار تومان تا 35 میلیون تومان می باشد و بستگی به عواملی همچون برند شرکت سازنده، ظرفیت چادر، وزن و ابعاد، جنس پارچه، تعداد درب و پنچره چادر، نوع کاربری و نوع چادر و سایر ویژگی های آن دارد.
بهترین مارک چادر مسافرتی کدام است؟
از بهترین و پرفروش ترین برندهای چادر سفری و کمپینگ می توان به برندهای کلمن، کمپ، سافاری، اف آی تی، کینگ کمپ، هاسکی، اپکس، هامتو، کچوا، پکینیو و نیچرهایک اشاره کرد.
تاریخ به روز رسانی : 1402/02/26
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
چادر اضطراری گنبدی کلمن پارچه پلی استر مدل Sundome 4P
چادر اضطراری گنبدی کلمن پارچه پلی استر مدل Sundome 4P
چادر مسافرتی آپکس مدل اسکلتی دو درب 8 نفره
چادر مسافرتی آپکس مدل اسکلتی دو درب 8 نفره
چادر مسافرتی 8 نفره مدل پارچه ای پلی استر
چادر مسافرتی 8 نفره مدل پارچه ای پلی استر
چادر مسافرتی 8 نفره آپکس مدل برنو پارچه برزنتی با سه پنجره
چادر مسافرتی 8 نفره آپکس مدل برنو پارچه برزنتی با سه پنجره
چادر کمپینگ چاندوگ جنس پارچه پلی استر ضد آب مدل FX-2043
چادر کمپینگ چاندوگ جنس پارچه پلی استر ضد آب مدل FX-2043
چادر کوهنوردی دو نفره موبی گاردن جنس پارچه پلی استر
چادر کوهنوردی دو نفره موبی گاردن جنس پارچه پلی استر
چادر مسافرتی 4 نفره مدل برنو جنس پارچه برزنتی
چادر مسافرتی 4 نفره مدل برنو جنس پارچه برزنتی
چادر مسافرتی و کوهنوردی 4 نفره پکینیو جنس پارچه پلی استر
چادر مسافرتی و کوهنوردی 4 نفره پکینیو جنس پارچه پلی استر
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کاربر شهرام
15:35 - 1400/03/19
مطالبی که خوندم بسیار عالی بود.
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد