منو

راهنمای خرید هولدر موبایل یا پایه نگهدارنده گوشی

استند گوشی یا همان پایه نگهدارنده چیست؟

استند گوشی یا هولدر موبایل (Cell phone Car Mount) وسیله ای است که بدون استفاده از دست می تواند تلفن همراه (یا تبلت) را در موقعیت ثابتی قرار دهد. هولدر گوشی در کنار محافظ صفحه نمایش و قاب گوشی، به عنوان وسیله ای برای حفاظت از تلفن همراه به شمار می رود و از آسیب هایی نظیر افتادن و ضربه خوردن گوشی جلوگیری می کند.

استفاده از GPS در زمانی که مشغول رانندگی هستید، کاهش عدم تمرکز ناشی از کار با تلفن همراه، برقراری تماس صوتی و گوش دادن به موسیقی حین رانندگی با به حداقل رساندن استفاده از دست ها، مزایایی است که شما را مجاب به خرید استند گوشی یا همران هولدر موبایل می کند. به علاوه برای دیدن فیلم و شارژ بی سیم گوشی می توان از استند های رومیزی استفاده کرد.

هولدر ماشین

راهنمای خرید هولدر موبایل یا پایه نگهدارنده گوشی

مسیریابی و ارتباط تلفنی درون خودرو و تماشای فیلم و سریال در منزل از جمله مواردی است که سبب شده فروش استند های گوشی روز به روز افزایش یابد. نگهدارنده های موبایل را از نظر کاربرد می توان به 2 دسته هولدر گوشی ماشین و استند رومیزی برای لوکیشن های ثابت مانند خانه و محل کار تقسیم کرد که در ابعاد مختلف و برای نیاز های متفاوت کاربران تولید می شوند.

انواع هولدر موبایل

هولدر موتور سیکلت

در هنگام موتور سواری استفاده از موبایل بسیار سخت و خطرناک است. استفاده از یک هولدر مناسب می تواند تا حدودی به شما اجازه دهد اعلان های مهم را ببینید یا از نقشه استفاده کنید.

تفاوت هولدر موتور سیکلت با هولدر خودرو در این است که هولدر مناسب موتور سیکلت باید از ۴ طرف گوشی را نگه دارند تا جریان باد یا ضربه های کوچک احتمالی منجر به سقوط گوشی نشود. همچنین در صورتی که هولدر شما مجهز به کاور باشد محافظت دستگاه در برابر قطرات آب باران تا حد بسیار زیادی افزایش می یابد.

هولدر مخصوص موتورسیکلت

عکس هولدر موبایل برای موتور سیکلت

هولدر موبایل مخصوص خودرو

1 - هولدر موبایل گیره ای

این نوع هولدرها با استفاده از گیره های نصبی، بر روی تیغه های کانال کولر خودرو نصب می شوند و معمولاً برای کولرهای مربعی و مستطیل شکل و مشبک مناسب تر هستند.

موقعیت کناری این نگهدارنده ها باعث می شود تا دید شما هنگام رانندگی به هیچ وجه با اختلال روبرو نشود. البته نصب کردن این هولدرها بر روی کانال می تواند برای زمانی که کولر یا بخاری ماشین شما روشن است و حرارت یا سرما به گوشی منتقل می شود.

البته معمولا ما فضای داخل خودرو را گرو یا خنک میکنیم و از برخورد باد گرم یا سرد به صورت و بدنمان اجتناب میکنیم. با این حساب میتوانیم درجه ای که گوشی بر روی آن نصب شده را ببندیم و از سایر دریچه ها استفاده کنیم.

هولدر موبایل گیره ای

عکس هولدر مخصوص گیره ای برای ماشین

جالب است بدانید گرمای بیش از حد ممکن است باعث انفجار باتری های گوشی های هوشمند شود. هولدرهای قابل نصب به درچه کولر خیلی در معرض دید نیستند و از چشم سارقان به دور هستند. راه حل این است که در انتخاب و خرید لوازم جانبی موبایل دقت بیشتری کنید تا قربانی هولدر های بی کیفیت بازار نشوید.

2 - نگهدارنده موبایل مکنده ای

محل نصب این هولدرها معمولاً به دو صورت روی داشبورد یا شیشه جلو راننده است و اتصال آن ها از طریق Suction cup یا چسبنده های مکنده ای تنظیم می شود. حواستان باشد که در هنگام خرید این نوع، حتماً از کیفیت بالای ساکشن کاپ ها اطمینان حاصل کنید چرا که قدرت این مکنده ها بعد از مدتی کم می شود و دیگر بر روی سطوح باقی نمی مانند.

هولدر موبایل مکنده

عکس استند موبایل مکنده ای برای خودرو

همچنین این هولدرها اگر بر روی شیشه نصب شوند، ممکن است بخشی از دید راننده را مختل کنند. از مزایای هولدر های قابل نصب بر روی شیشه می توان به فضای زیاد شیشه و داشبورد اشاره کرد. پس جای نگرانی وجود ندارد و خیلی سریع میتوان محل مناسب را پیدا کرد.

3 - هولدر موبایل چسبی

به دلیل چسب قوی استفاده شده در این هولدرها، باید قبل از هر چیز از مکان نصب آن ها مطمئن شوید. زیرا بعد از نصب، جا به جایی یا برداشتن آن ها کار آسانی نیست. علاوه بر این ممکن است آثار باقیمانده چسب بر روی شیشه باقی بماند که این مورد برای خیلی ها اذیت کننده است.

هولدر موبایل چسبی

عکس هولدر موبایل چسبی برای شیشه موبایل

4 - هولدر یا استند مغناطیسی گوشی موبایل

اگر از گیره، چسب و مکنده بگذریم، به هولدرهایی میرسیم که با قابلیت مغناطیسی خود، گوشی شما را محکم سر جای خود قرار می دهند. هولدر های مغناطیسی می توانند هم بر روی شیشه نصب شوند و هم بر روی دریچه کولر.

تنها تفاوت هولدر های مغناطیسی با هولدر های گیره ای، استفاده سریع و آسان از گوشی در زمان برداشتن و قرار دادن بر روی هولدر است.

هولدر موبایل مغناطیسی

عکس هولدر مغناطیسی گوشی تلفن همراه

آیا استفاده از مغناطیس برای گوشی مضر است؟

در پاسخ باید بگوییم که خاصیت مغناطیسی این پایه های نگهدارنده به دلیل شدت پایین، هیچ خطری ندارد و شما میتوانید با خیال راحت از آن ها استفاده کنید.

نکته ای که باید در مورد هولدرهای مغناطیسی بدانید این است که حتماً از قوی بودن مگنت استفاده شده در آن ها مطمئن باشید چرا که قدرت پایین مگنت باعث می شود با عبور از یک دست انداز، گوشی از هولدر جدا شده و به گوشی صدمه بزند.

هولدر شیک ماشین

عکس هولدر مکنده ای گوشی تلفن همراه

تری پاد (سه پایه)

دنیای عکاسی ریشه ورود تری پادها به عرصه گوشی های هوشمند است. تری پادها از انواع هولدرها هستند که جزو محکم ترین ها و پایدارترین نگهدارنده ها محسوب می شوند. تری پادهای معمولی که برای موبایل استفاده می شوند معمولا طولی در حدود 30 تا 50 سانتی متر دارند ولی می توان یک گیره نگهدارنده برای آن تهیه کرد و از سه پایه های چند متری که برای دوربین های عکاسی استفاده می شوند، برای موبایل استفاده کرد.

از نظر قیمت نیز تریپادها گران ترین هولدرها هستند ولی به نسبت قیمت خود قابلیت های خوبی نیز دارد و می تواند از گوشی شما در برابر خطر سقوط بیشتر محافظت کند. گیره ای روی تری پاد قرار دارد که از طریق یک فنر بسیار قوی گوشی شما را روی تریپاد نگه می دارد و نمی گذارد که سقوط کند و آسیب ببیند. از تری پادها می توانید برای گرفتن عکس های یادگاری خانوادگی به وسیله دوربین موبایل یا دوربین عکاسی نیز استفاده کنید.

عکس سه پایه تری پاد

عکس سه پایه تری پاد

مزایای استفاده از هولدر گوشی

  • موبایل شما را از هرگونه آسیب و ضربه فیزیکی محافظت می کند
  • باعث می شود گوشی شما به جاهای خطرناکی مانند زیر پدال ها لیز نخورد
  • دسترسی شما به گوشی موبایل آسان تر و سریع تر است.
  • وقتی نیاز به استفاده از موبایل طی ساعت های متمادی داریم هولدر ها به کمک ما میایند.
  • بهترین وسیله برای استفاده از گوشی در هنگام رانندگی و موتور سواری می باشد.
  • در هنگام تدریس یا آموختن در کلاس های آنلاین استفاده از یک هولدر می تواند گوشی شما را در بهترین زاویه ممکن قرار دهد و از فشار مضاعف روی کمر و گردن شما جلوگیری کند.

آیا برای استفاده از استند، باید قاب گوشی را بردارم؟

برای استفاده از اکثر هولدر های موجود در بازار، نیاز است که گوشی را از قاب آن خارج کنید اما این مسئله در بلند مدت به بدنه تلفن همراه آسیب وارد می کند. هولدر های سازگار با قاب این مشکل را حل کرده اند تا دیگر آسیب فیزیکی به موبایل شما وارد نشود و نیازی به جدا کردن قاب گوشی نباید.

آیا هولدر ها به مدل خاصی از گوشی، اختصاص دارند؟

برخی از هولدرها مختص گوشی خاصی تولید می شوند البته این به آن معنا نیست که برای سایر تلفن های همراه بلا استفاده هستند. برای مثال برخی از گوشی های سامسونگ از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند که بدین منظور استند های وایرلس نیز تولید شده است.

مهم ترین مسئله در انطباق هولدر با موبایل، وزن و سایز تلفن شماست. اگر از گوشی با ابعاد بیش از 6.5 اینچ و وزنی بیشتر از 200 گرم استفاده می کنید بهتر است استند های مغناطیسی را برای استفاده در خودروی خود برگزینید که با اکثر گوشی های بازار سازگاری دارند.

استند مخصوص موبایل

قابلیت تنظیم گیره هوادر برای انواع گوشی های تلفن همراه

معتبر ترین برند های تولید کننده استند کدام است؟

همان طور که قبلا ذکر شد خرید استندی که مخصوص گوشی اندروید یا آیفون شما تولید شده است، بهترین انتخاب در میان برند های تولید کننده است و سازگاری بیشتری با تلفن همراه شما خواهد داشت. با این حال برند هایی چون نیتو (NITU)، بیسوس (BASEUS) و جویروم (JOYROOM) مطمئن ترین انتخاب ها هستند.

چگونه استند مناسبی برای گوشی خود انتخاب کنیم؟

خرید لوازم جانبی از جمله اقداماتی است که همواره نیاز به دقت بالایی دارد. وقتی افراد با کاربردهای مختلف استندها آشنا می شوند معمولا یکی از این کاربردها را برای خود مفید می یابند و در صدد تهیه یک استند مناسب برای گوشی خود می شوند. این افراد باید به این توجه کنند که دو دسته متفاوت از استندها وجود دارد.

پایه نگهدارنده گوشی موبایل اوکی

عکس استند رومیزی موبایل پلاستیکی

استندهایی که به قاب گوشی وصل هستند و استندهای مستقل از قاب. اگر فردی در اکثر مواقع نیاز به استفاده از استند دارد بهتر است نوع متصل به قاب را انتخاب کند تا همیشه بتواند آن را به همراه داشته باشد. در واقع با چنین انتخابی با یک تیر دو نشان زده است و با خرید یک محصول، هم قاب و هم استند برای خود تهیه کرده است. البته نوع هولدر گوشی بسته به کاربرد استند می تواند متغیر باشد. اگر برای فیلم برداری به استند نیاز دارید بهتر است استند مورد نظر شما جلو دوربین جلو و عقب گوشی را نگیرد.

اگر فردی بخواهد تنها برای اوقات فراغت و برای مثال جهت تماشای فیلم از استند استفاده کند، بهتر است یک استند جدا تهیه کند و به سراغ مدل هایی برود که بر روی همه ی سطوح از جمله سطوح نرم ایستادگی خوبی دارند. جدا از نوع استندی که افراد انتخاب می کنند باید حتما روی بسته استند را کامل بخوانند و به این نکته توجه داشته باشند که استند مورد نظر با گوشی یا تبلت آن ها هم خوانی داشته باشد. زیرا اگر بدون اطلاعات استندی تهیه شود که با ابزار الکترونیکی فرد سازگار نباشد، تقریبا بلا استفاده می ماند. خرید استند گوشی باید متناسب با نیاز شما انجام شود و بهتر است تمام جوانب را در نظر بگیرید.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع هولدر موبایل چند است؟
قیمت انواع هولدر موبایل به عواملی همچون برند شرکت سازنده، نوع هولدر، کیفت ساخت و امکانات جانبی آن بستگی دارد، اما در حالت کلی به دلیل تنوع بالا قیمت پایه نگهدارنده گوشی از 7 هزار تومان تا 7 میلیون تومان متغییر است.
ویژگی های یک استند خوب چیست؟
نصب و جداسازی آسان، قابلیت چرخش 360 درجه گوشی، امکان جدا کردن و قرارگیری سریع گوشی درون هولدر، ماندگاری بالای چسب، مکنده یا مغناطیس هولدر و ماندگاری بالای پیچ ها و گیره های هولدر
تاریخ به روز رسانی : 1402/02/04
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
پایه نگه دارنده گوشی موبایل مدل WRB مناسب برای موتور و دوچرخه
پایه نگه دارنده گوشی موبایل مدل WRB مناسب برای موتور و دوچرخه
پایه نگهدارنده گوشی موبایل تسکو مخصوص شیشه یا کنسول ماشین
پایه نگهدارنده گوشی موبایل تسکو مخصوص شیشه یا کنسول ماشین
پایه نگهدارنده تبلت مدل تاشو جنس آلومینیومی
پایه نگهدارنده تبلت مدل تاشو جنس آلومینیومی
پایه نگهدارنده و شارژر بی سیم گوشی موبایل هوکو مدل گیره ای
پایه نگهدارنده و شارژر بی سیم گوشی موبایل هوکو مدل گیره ای
پایه نگهدارنده گوشی موبایل مدل تلسکوپی کد 86
پایه نگهدارنده گوشی موبایل مدل تلسکوپی کد 86
پایه نگهدارنده گوشی موبایل و تبلت جی سی پال مدل DuoStand
پایه نگهدارنده گوشی موبایل و تبلت جی سی پال مدل DuoStand
پایه نگهدارنده گوشی موبایل مگنتی مدل M-360D
پایه نگهدارنده گوشی موبایل مگنتی مدل M-360D
پایه نگهدارنده گوشی موبایل یسیدو مدل C23
پایه نگهدارنده گوشی موبایل یسیدو مدل C23
پایه نگهدارنده گوشی موبایل مدل JXCH
پایه نگهدارنده گوشی موبایل مدل JXCH
پایه نگهدارنده گوشی موبایل و تبلت یونیورسال مدل 270 درجه
پایه نگهدارنده گوشی موبایل و تبلت یونیورسال مدل 270 درجه
پایه نگهدارنده شارژر موبایل مدل Hng 0229
پایه نگهدارنده شارژر موبایل مدل Hng 0229
پایه نگهدارنده گوشی و تبلت مدل OK Stand
پایه نگهدارنده گوشی و تبلت مدل OK Stand
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد