منو

خرید بهترین مدلهای زیر قابلمه ای با جنس و طرح های متنوع

حتما برای شما هم پیش آمده که ظروف داغ و سوزانی را همچون تابه و قابلمه را از روی شعله گاز برداشته و سپس آن را به دلیل حواس پرتی بر روی فرش یا موکت قرار داده و مقداری از موکت یا رومیزی منزل را با سهل انگاری سوزانده باشند. ولی چاره این موضوع چیست؟

بله زیر قابلمه ای یکی از وسایل کاربردی آشپزخانه است که در این مورد می تواند به کمک شما بیاید.

زیر قابلمه ای

راهنمای خرید زیر قابلمه ای چوبی

بنابراین ما در این مطلب از طوطی کالا تصیم داریم تا اطلاعاتی کاملی را درباره انواع زیر قابلمه ای با جنس های مختلف و نکات ضروری به هنگام خرید در اختیارتان قرار دهیم و در پایان چند نمونه از پرفروش ترین مدل های زیر قابلمه ای را خدمت تان معرفی کنیم تا در صورت علاقه مندی راحت تر بتوانید اقدام به خرید اینترنتی زیر قابلمه ای مطابق با سلیقه و نیاز خود بکنید.

زیر قابلمه ای چیست؟

زیر قابلمه ای (under a pot) یا زیر دیگی وسیله ای کاربردی است که بدون آسیب رسیدن به سطح زیرین فرش یا سفره میتوانید با خیال راحت قابلمه یا هر چیز داغ دیگر را روی آن قرار دهید، ضمن اینکه باعث زیبایی بیشتر میز غذاخوری هم خواهد شد.

زیر قابلمه ای از جنس های متفاوت و متنوعی چون فلزی، استیل، سیلیکونی، چوبی، نمدی، کنفی، کاموایی، حصیری، پارچه ای و سنگی و در انواع طرح ها مانند مربع، دایره، لوزی و ... ساخته می شود. هر کدام از این انواع، مزایا و معایبی دارند که بنابر تجربه اهل خانه و متناسب با نیاز ما انتخاب و خریداری می گردد.

انواع زیر قابلمه ای

زیر قابلمه ای چوبی

این نوع زیر بشقابی خود انواع مختلفی دارد. می تواند مدل های مختلفی از چوب های کوچک برش خورده بر روی یک سطح نگاه دارنده با چسب، چسبیده شود و یا یک صفحه کامل و نازک از چوب برش خورده تنه درخت (کنده) باشد.

حتی می تواند یک قطعه چوب کنده کاری شده و یا حتی ام دی اف باشد. همچنین می تواند تکه های چوبی در اشکال مختلف از طریق یک سیم مخصوص به هم متصل گردند و کل زیر قابلمه ای را کنار هم بسازند.

زیر قابلمه ای چوبی

عکس زیر قابلمه ای چوبی و ام دی اف دایره ای شکل

زیر قابلمه ای سنگی

این مدل نیز با چسباندن انواع و اقسام سنگ های کوچک و متوسط و با سطح صیقلی و قطر تقریبا یکسان بر روی یک سطح نگاه دارنده، ساخته می شود. زیر قابلمه ای سنگی بر خلاف مدل پارچه ای آن دارای مقاومت بیشتر و بهتری است و البته زیبای دو چندانی دارد.

زیر قابلمه ای سنگی

عکس زیر قابلمه ای سنگی گرد

زیر قابلمه ای سیلیکونی

این نوع زیر قابلمه ای که در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند و قابلیت شست وشو حتی در ماشین ظرف شویی دارند، کارخانه ای است و برخلاف انواع دیگر به طور دستساز و خانگی نمی تواند ساخته شود.

با این حال به دلایلی چون زیبایی و قابلیت ساخت در انواع رنگها و مدلها، توسط بسیاری از افراد استفاده می­شود.

زیر قابلمه ای سیلیکونی

عکس زیر قابلمه ای سیلیکونی در رنگ های مختلف

زیر قابلمه ای فلزی

این مدل از این محصول خانه و آشپزخانه، از فلزهای مختلفی ساخته می شود که مهم ترین، رایج ترین و محبوب ترین آن، فلز استیل است. نوع فلزی زیر قابلمه ای بسته به اندازه و طرح، ممکن است حتی سنگین باشد. انواع استیل آن، معمولا زیباتر و جذاب تر هستند.

زیر قابلمه ای نمدی

نمد نوعی از پارچه بافته شده از پشم است. این مدل به دلیل اینکه قابلیت دوخت و دوز دارد، امکان تولید انواع متعددی از مدلها را فراهم می آورد.

حتی می تواند فانتزی، عروسکی و ... نیز باشد. همچنین به راحتی در خانه نیز قابل تولید است و شما بنابر سلیقه خود می تواند طرح های متفاوتی از آن را به آسانی و البته ارزان، درست نمایید.

زیر قابلمه نمدی

عکس زیر قابلمه ای نمدی در طرح های جدید و خوشگل

زیر قابلمه پارچه ای

پارچه ای ها نیز مثل نوع نمدی، قابلیت تهیه آسان و ارزان در منزل دارند. انواع آماده آن نیز در بازار موجود است و می توان مدل های بسیار زیبا، متنوع و رنگارنگی از آن تهیه نمود.

برخی از آنها نیز به شکل طناب های پارچه ای پیچیده شده حول یک نقطه مرکزی و با استفاده از چسب حرارتی، تهیه می گردد که به شدت آسان است.

زیر قابلمه سرامیکی

سرامیک نیز یکی دیگر از انواعی است که با آن می توان زیر قابلمه ای داشت. به دلیل نوع خاص سرامیک این مدل از این محصول آشپزخانه، امکان نقاشی و انواع طرح ریزی بر روی آن وجود دارد.

زیر قابلمه کنفی

استفاده از نخ کنف و یا نخ کاموا یکی دیگر از راه های تولید زیرقابلمه در خانه است. راهی آسان، ارزان و جذاب.

زیر قابلمه کنفی

عکس زیر قابلمه ای کنفی

زیر قابلمه ای حصیری

حصیر نیز مانند نخ کنف، برای ساخت این محصول به کار می رود و انواع حصیری آن به ویژه در شهرهای شمالی و جنوبی ایران برای محافظت از سطوح مختلف در برابر حرارت زیاد قابلمه و یا هر ظرف دیگری، مورد استفاده قرار می گیرد.

البته لازم به ذکر است استفاده از نوع حصیری در شهرهای با آب و هوای خشک چندان مناسب نیست زیرا حصیر دوام کمتری دارد. حصیر برای پایداری بیشتر باید اندکی رطوبت درون خود داشته باشد که در شهرهای شمالی و جنوبی به دلیل نزدیکی به دریا وجود دارد.

اما در شهرهای با آب و هوای خشک، رطوبت درون حصیر از بین رفته، خشک می شود و این امر سبب می شود به مرور، حصیر خشک شده و بافتش از هم بپاشد، یعنی خرد و پودر شود.

زیر قابلمه ای حصیری

عکس زیر قابلمه ای حصیری مارپیچی

کدام یک از انواع زیر قابلمه ای ها کارآمدتر است؟

به نظر می رسد در بین انواعی که از این محصول ضروری برای آشپزخانه ذکر شد، انواع استیل، سیلیکونی، سرامیک و چوبی، با دوام تر است. زیرا قابل اشتعال نیست، نمی چسبد، تمیز کردن آن راحت تر است. لک نمی شود و از این رو نیاز به شست وشوی خاصی ندارد.

اما انواع کنفی، حصیری از همه ارزان تر و پس از آن، نمد و استیل از جمله ارزان ترین ها قرار دارد. با این حال از زیبایی انواع سرامیکی و پارچه ای و چوبی آن، نمیتوان چشم پوشید.

پیشنهاد مطالعه » شعله پخش کن چیست و انواع آن کدام است؟

نکات خرید زیر بشقابی و زیر قابلمه ای

جنس قابلمه ای

زیرهای بشقاب و قابلمه از جنس های مختلفی تولید می شوند که در قسمت های قبلی به طور کامل ویژگی های هر کدام را توضیح دادیم، اما دقت داشته باشید که در هنگام خرید زیربشقابی مدلی را انتخاب کنید که جنس آن دارای ضخامت مناسبی باشد و همچنین قابلیت جذب آب را داشته باشد.

معمولا زیرهای بشقاب را از جنس سیلیکون، حصیری، پلی استر و غیره تولید میکنند در هنگام خرید زیر برای قابلمه مدلی مقاوم به گرما و نسوز را انتخاب کنید تا در هنگام قرار گیری قابلمه دچار سوختگی نشود زیرهای قابلمه نیز از جنس چوب، حصیر و فلز تهیه و ساخته می شوند که مدلهای فلزی دارای ماندگاری بالایی برای استفاده کردن هستند.

ابعاد و اندازه

زیرهای بشقاب و قابلمه دارای ابعاد و اندازه های مختلفی هستند به همین علت باید مدلی را انتخاب کنید که با بشقاب و قابلمه شما هم اندازه باشد و خیلی کوچک نباشد پس در هنگام انتخاب کردن با دقت به اندازه زیربشقابی و زیرقابلمه ای توجه کنید.

خرید اینترنتی زیر قابلمه ای

عکس زیر قابلمه ای در طرح و مدلهای مختلف

طرح و رنگ

زیر بشقاب و قابلمه دارای طرح هایی متنوعی به شکل برگ درخت، قلب و غیره هستند و از نظر رنگبندی نیز دارای رنگ های مختلفی نیز می باشند که بهتر است رنگی انتخاب شود که با دیگر لوازم پذیرایی شما قابل ست شدن باشند این نوع انتخاب جلوه میز پذیرایی و آشپزخانه شما را زیباتر خواهد کرد.

به عنوان مثال می توانید رنگی متضاد با ست قابلمه خود برای زیر قابلمه ای انتخاب کنید تا زیبایی هر دو را بیشتر کنید. یا از طرح های مختلف انتخاب کنید تا نگاه کردن به آن نیز حس خوبی منتقل کند.

قابلیت شستشو

داشتن ویژگی شستشو یکی از قابلیت های بسیار خوبی است که به شما کمک می کند تا بعد از مدتی استفاده از وسیله بتوانید آن را بصورت سریع و آسان توسط ماشین ظرفشویی و دست شسته و تمیز نمایید پس در هنگام خرید به داشتن قابلیت شستشو توجه کنید.

مقاومت زیر قابلمه ای

زیر قابلمه ای باید از مقاومت قابل توجهی برخوردار باشد تا بتواند به راحتی وزن قابلمه و محتویات داخل آن را بدون آسیب دیدن تحمل کند در غیر این صورت پس از چند بار استفاده ترک خواهد خورد.

تعداد

نکته مهم دیگر انتخاب کردن تعداد زیر برای بشقاب ها و قابلمه ها می باشد زیرهای بشقاب بصورت تک و ست ۲ و ۶ عددی فروخته میشوند و زیرهای قابلمه نیز بصورت تکی ارائه می شوند که انتخاب کردن تعداد زیر بستگی به تعداد افراد خانواده شما خواهد داشت.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع زیر قابلمه ای چند است؟
قیمت زیر قابلمه ای به عوامل متعددی همچون برند شرکت سازنده، جنس زیر قابلمه ای، تعداد و سایز آن بستگی دارد، اما در حالت کلی قیمت زیر قابلمه ای از 10 هزار تومان شروع و تا 1 میلیون هم ادامه دارد.
بهترین جنس زیر قابلمه ای کدام است؟
در بین انواعی که از این محصول وجود دارد، نوع استیل، سیلیکونی، سرامیک و چوبی، با دوام تر است. زیرا قابل اشتعال نیست، نمی چسبد، تمیز کردن آن راحت تر است. لک نمی شود و از این رو نیاز به شست و شوی خاصی ندارد.
تاریخ به روز رسانی : 1402/01/12
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
زیر قابلمه آهن ربایی سیلیکونی ایکیا مدل GUNSTIG
زیر قابلمه آهن ربایی سیلیکونی ایکیا مدل GUNSTIG
زیر قابلمه ای چوبی دایره ای کد 80024
زیر قابلمه ای چوبی دایره ای کد 80024
زیر قابلمه ای و زیر بشقابی سنگی مدل stone
زیر قابلمه ای و زیر بشقابی سنگی مدل stone
زیر بشقابی هوم اند لایف مدل ورونیکا
زیر بشقابی هوم اند لایف مدل ورونیکا
زیر قابلمه ای چوبی دایره ای کد R15
زیر قابلمه ای چوبی دایره ای کد R15
زیر قابلمه ای استیل فیسلر مدل MAGIC
زیر قابلمه ای استیل فیسلر مدل MAGIC
زیر قابلمه ای چوبی mdf آلتین آی کد I4004
زیر قابلمه ای چوبی mdf آلتین آی کد I4004
زیر قابلمه ای استیل ایکیا مدل LAMPLIG
زیر قابلمه ای استیل ایکیا مدل LAMPLIG
زیر قابلمه ای چهل تکه چوبی مدل FLOWER
زیر قابلمه ای چهل تکه چوبی مدل FLOWER
زیر قابلمه و ماهیتابه فلزی پایه دار مربعی جار
زیر قابلمه و ماهیتابه فلزی پایه دار مربعی جار
زیر بشقابی و زیر قابلمه ای مدل حصیری دایره ای
زیر بشقابی و زیر قابلمه ای مدل حصیری دایره ای
زیر قابلمه ای جنس چوب ام دی اف آلتین آی کد I4020
زیر قابلمه ای جنس چوب ام دی اف آلتین آی کد I4020
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد