منو

خرید انواع اسباب بازی پرندگان و بررسی تاثیر آن بر روحیه آنها

پرندگان بعلت زندگی در قفس و نداشتن تحرک کافی و نبود چالشهای مختلف نیازمند وسایلی هستند که بتوانند به کمک آنها از هوش خود استفاده کنند و در ضمن با بالا بردن فعالیت بدنی خود همواره سالم و شاد بمانند.

اسباب بازیهای پرندگان باعث تقویت هوش و کنترل استرس و هیجان آنها میشوند و میتوانند ساعتهای زیادی را با آنها سرگرم شوند. پرنده ها بطور طبیعی باید فعالیت داشته باشند حال تصور کنید که یک پرنده تنها در قفس بدون هیچ ابزاری چه زندگی یکنواخت و کسل کننده ای میتواند داشته باشد.

از اینرو شروع به پرخاشگری میکند مدام پرهای خود را میکند و قفس خود را گاز میگیرد و به مرور زمان عصبی و گوشه گیر میشود و به انواع بیماریها آسیب پذیر تر میشود و دیگر آن مونس و دوست خوب شما نخواهد بود.

راهنمای خرید اسباب بازی پرنده

راهنمای خرید اسباب بازی پرندگان

برخلاف تصور عامه مردم اسباب بازی تنها برای سرگرمی و بازی پرندگان نیست. بلکه از بسیاری از بیماری های روحی و روانی جلوگیری می کند. پرندگان به خصوص گونه طوطی سانان خیلی اوقات استرس و نگرانی خود را با خورد کردن و جویدن اسباب بازی های چوبی تخلیه میکنند. بسیاری از بیماری های روحی و پرکنی طوطی سانان به دلیل عدم وجود وسایل سرگرم کننده در محیط قفس پرنده یا محیط خانه است.

پس تهیه یک اسباب بازی مناسب میتواند به سادگی تمامی مشکلات گفته شده را برطرف کرده و پرنده شما با کمک آن میتواند زمان تنهایی خود را به راحتی بگذراند و با جویدن و خراش دادن آن همیشه منقار و ناخنهایی سالم و اصلاح شده ای داشته باشد.

بنابراین تهیه اسباب بازی پرنده یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و برای تهیه بهترین آن با ما همراه باشید تا با انواع آن و ویژگی های یک اسباب بازی خوب بیشتر آشنا شوید.

چرا خریدن اسباب بازی برای پرنده های خانگی ضروری است؟

طوطی سانان و پرندگان زینتی آزاد در طبیعت عاشق جویدن چوب و شاخه درختان هستند و وقت زیادی را صرف جویدن شاخه ها و پوسته درختان میکنند و از انجام اینکار لذت میبرند، طوطی ها با این حرکت املاح معدنی، هیدرات های کربن، آهن، مس و ویتامین های لازم را تامین میکنند.

اسباب بازی پرندگان

عکس انواع تاب و اسباب بازی رنگارنگ پرندگان

پرندگان زینتی و طوطی سانانی که توسط ما انسان ها در خانه نگهداری میشوند در صورتی که وسایل اسباب بازی چوبی برای طوطی خود قرار ندهیم طوطی شما سرگرمی ای نخواهد داشت و بزودی افسردگی گرفته و دچار پرکنی می شود.

سرگرمی و فعالیت برای طوطی امری بسیار مهم است که در زمانی که تنها میشود و در خانه نباشید دچار استرس نشود. بارها دیده و گزارش شده که طوطی هایی که در منزل نگهداری میشوند شروع به جویدن وسایل منزل و یا سوراخ کردن دیوار ها میکنند و ممکن است دچار آسیب جدی شوند پس توصیه کارشناسان این است که برای طوطی خود اسباب بازی های استاندارد چوبی و جذاب تهیه نمائید که طوطی شما با لذت با آن اسباب بازی ها بازی کرده، چوب ها را شکسته و خورد کند و سرگرم باشد.

یکی دیگر از فواید اسباب بازی طوطی بالا رفتن هوش و استعداد طوطی میباشد که به اینگونه اسباب بازی ها اسباب بازیهای آموزشی و فکری میگویند که میتوانید با استفاده از این بازی ها طوطی های خود را آموزش داده و آنها را با یاد دادن به انجام کاری دستوری کنید. همچنین تاب و حلقه در سایزهای مختلف و اسباب بازی های نردبانی بازی های جذابی برای عروس هلندی هستند.

اسباب بازی پرنده باید دارای ویژگیهای کلی زیر باشد

  1. متنوع و جذاب باشد.
  2. متناسب با جثه و توانایی ذهنی پرنده باشد.
  3. به پرنده آسیب نزند و باید از نظر وسایل بکار برده شده در آن و جنس حتما استاندارد باشد.

عکس اسباب بازی الاکلنگ عروس هلندی

عکس اسباب بازی عروس هلندی

انواع اسباب بازی برای پرندگان

اسباب بازی جویدنی

جویدن یک نیاز برای پرندگان است و آنها در طبیعت به این غریزه با جویدن چوب درختان و نوع سبک زندگی پاسخ میدهند. پرندگان با جویدن منقار خود را اصلاح میکنند و از بلند شدن بد شکل منقار خود جلوگیری میکنند.

یک اسباب بازی مناسب (چوبی) این کار را برای حیوان به خوبی انجام میدهد و پرنده شما مثلا طوطی شما ساعتهای زیادی را برای جویدن آن صرف میکند و با این کار هم به سلامت خودش کمک میکند و از طرفی وسایل خانه شما مانند مبل از آسیب احتمالی در امان خواهند ماند.

اسباب بازی جویدنی

عکس اسباب بازی جویدنی پرندگان - طوطی

اسباب بازی آرامش بخش

پرندگان در طبیعت با هم نوعان و جفت خود ارتباط برقرار میکنند و با این کار به آرامش میرسند و از استرس خود میکاهند. اسارت و تنهایی به پرنده شما فشار زیادی وارد میکند که در این موقع داشتن یک اسباب بازی که پرنده بتواند با آن ارتباط برقرار کند میتواند بسیار کمک کننده و ضروری باشد.

شاید پرنده شما با یک چادر مخصوص که در آن احساس امنیت کند بتواند به حس غریزی خود برسد و یا یک اسباب بازی نرم و راحت بتواند حس خیلی بهتری به پرنده شما بدهد که البته شما باید بتوانید احساس و سلیقه حیوان خود را بررسی و شناسایی کنید که کار سختی هم نیست.

اسباب بازی ورزشی

این نوع از اسباب بازیها باعث ایجاد حرکت و فعالیت در پرنده شما میشوند و اینگونه هم حیوان سرگرم میشود و هم یک فعالیت ورزشی که در قفس به آن بسیار نیاز دارد را انجام میدهد. انواع مختلف تاب، نردبان و طنابهای مخصوص میتواند برای این منظور بکار گرفته شوند.

اسباب بازی ورزشی پرندگان

عکس مرغ عشق در حال بازی با اسباب بازی ورزشی و چرخشی

اسباب بازی فکری

پرندگان بسیار باهوش هستند و همانطور که شما به سلامتی بدن آنها اهمیت میدهید باید با استفاده از اسباب بازیهای فکری مخصوص پرندگان هوش و فکر آنها را به چالش بکشید.

پرندگان با بازی با این اسباب بازی ها و انجام کارهایی مانند گره باز کردن، باز کردن در قفس و سایر بازیها و فعالیت ها مغز آنها را تقویت کرده و به نیاز طبیعی آنها پاسخ درست بدهید.

اسباب بازی فکری پرنده

عکس پرنده طوطی در حال بازی با اسباب بازی فکری پرندگان

اسباب بازی برای طوطی های مبتلا به پرکنی و وسواس

شما میتوانید از انواع اسباب بازی برای بر طرف کردن این حالت را که بتواند پرنده شما را به آن مشغول کنه و باعث آرامش اون بشه را برای پرنده خود بکار ببرید و بهترین آنها همان وسایلی هستند که حیوان میتواند آنها را خرد و تکه تکه کند می باشد.

البته برای اینکه بتوانید بهترین درمان را داشته باشید میتوانید به همراه اسباب بازی از اسپری ضد پرکنی نیز استفاده کنید.

نردبان مخصوص طوطی

انواع اسباب بازی طوطی سانان

نردبان طوطی

یک وسیله مناسب جهت بالا و پایین رفتن پرنده و در نهایت تحرک و بازی مداوم آن است. در سه سایز مختلف، مناسب با سه جثه طوطی سانان ساخته و ارائه شده است. پله های رنگی این وسیله باعث جلب توجه بیشتر، توسط پرنده می شود. به طور معمول توسط رنگهای گیاهی رنگ آمیزی شده است.

تاب مخصوص طوطی

از جمله وسیله های مهیج طوطی سانان محسوب می شود. چرا که این پرندگان عاشق تاب خوردن هستند. تابها از مهره ها و یا تکه های چوبی به عنوان طناب و یک تکه چوب جهت صندلی و یا نشیمن طوطی ساخته شده اند. تاب نیز مانند نردبان دارای رنگ های گیاهی است.

تاب مخصوص طوطی

عکس تاب مخصوص طوطی و پرندگان

توپ های مخصوص پرنده

یکی از سرگرم کننده ترین اسباب بازی برای طوطی سانان محسوب می شود. این توپ ها یا دارای زنگوله در داخل خود هستند، که با صدای ایجاد شده پرنده را مشتاق به ادامه بازی می کنند، و یا توپ های کوچک چوبی یا کاغذی هستند که از سقف سقف آویزان می گردند.

مهره های رنگی برای طوطی ها

مهره های کوچک چوبی با رنگ خوراکی هستند؛ که به صورت ریسه در امتداد هم قرار می گیرند. این ریسه های چوبی یک وسیله جذاب به صورت مارپیچ و یا آویز در قفس برای طوطی سانان محسوب می شوند.

پارک بازی

مجموعه ای از چند اسباب بازی مختلف هستند. که در کنار هم یک پارک را تشکیل داده اند. با این اسباب بازی، طوطی در بین چند اسباب بازی موجود حق انتخاب دارد. و در نتیجه باعث سرگرمی و تحرک بیشتر و به چالش کشیدن هوش پرنده میگردد.

پارک بازی طوطی

عکس انواع پارک بازی پرندگان قفسی

اسباب بازی فکری طوطی سانان

یک پازل هوش رنگی که توسط آن پرنده رنگها را فراگرفته و یاد می گیرد که هر میله باید توسط چه رنگ حلقه های پر شود. لازم به ذکر است این اسباب بازی برای طوطی سانان رام و دستی قابل استفاده است.

سرسره چوبی

یک اسباب بازی آموزشی طوطی سانان است؛ که توسط آن می توان جهت یابی مسیر را به طوطی آموزش داد و حسابی آن را سرگرم کرد.

آبشار رنگی

آبشار رنگی همانطور که از نامش پیداست، شامل چند سری میله که در هر کدام ردیفی از مهره های همرنگ وجود دارد. صدایی که هنگام جابجایی مهره ها صورت می گیرد و همینطور رنگ وارنگ بودن آن باعث جلب توجه پرنده و سرگرمی مداوم آن می شود.

درختچه بازی طوطی

چه بهتر از یک درختچه خشک شده یا تنه کوچک درخت که همراه با چند شاخه است به عنوان یک پایه یا استند در قفس استفاده گردد، و چند اسباب بازی از شاخه های آن آویزان شود. تا حسابی پرنده شما را در قفس سرگرم کند. وجود شاخه های طبیعی درخت باعث سالم نگه داشتن پاهای پرنده می گردد.

درخت بازی طوطی

آموزش بازی با اسباب بازی به پرنده خانگی

وقتی اسباب بازی مورد نظرتون رو ساختید و یا خریدید اول از همه باید خوب بشوریدش و زیر آفتاب بذارید تا ضدعفونی بشه. یادتون باشه یهو وسایل بازی رو داخل قفس وصل نکنید؛ چرا که پرنده ممکنه ازش بترسه.

کافیه پرندتونو رو دست بگیرد و وسایل بازی رو بذارید جلوتون و آروم شروع کنید با اسباب بازی، بازی کردن بعد از چند دقیقه پرنده رو کنار وسایل بازی بذارید و بهش اجازه بدید که خودش بهش نزدیک شه.

بعد از چند ساعت که پرنده با اسباب بازی آشنا شد؛ می تونید اونو به قفس وصل کنید. حواستون باشه که ممکنه بعد از چند روز فضله لاوبردتون به وسایل بازی بچسبه. سریع تمیزش کنید تا خدایی نکرده هنگام بازی فضله به دهن پرنده نخوره.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
استفاده از اسباب بازی برای پرندگان چه فایده ای دارد؟
اسباب بازی پرندگان علاوه بر سرگرمی و بازی پرندگان، از بسیاری از بیماری های روحی و روانی آنها نیز جلوگیری می کند، زیرا پرندگان خیلی اوقات با خورد کردن و جویدن اسباب بازی های چوبی استرس و نگرانی خود را تخلیه میکنند، همچنین اسباب بازی باعث افزایش هوش پرندگان نیز میشود.
پرندگان چه نوع اسباب بازی هایی دارند؟
انواع اسباب بازی پرندگان عبارتند از اسباب بازی جویدنی، اسباب بازی آرامش بخش، اسباب بازی ورزشی، اسباب بازی فکری، اسباب بازی برای طوطی های مبتلا به پرکنی و وسواس
تاریخ به روز رسانی : 1401/12/08
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
اسباب بازی پرندگان تکه های چوبی آویزان رنگارنگ
اسباب بازی پرندگان تکه های چوبی آویزان رنگارنگ
اسباب بازی پرندگان مدل آویز جنس چوب آنتی باکتریال
اسباب بازی پرندگان مدل آویز جنس چوب آنتی باکتریال
اسباب بازی فکری پرندگان مدل حلقه ای چوبی
اسباب بازی فکری پرندگان مدل حلقه ای چوبی
اسباب بازی پرندگان جنس چوب مجموعه 3 عددی
اسباب بازی پرندگان جنس چوب مجموعه 3 عددی
اسباب بازی پرندگان مدل پارک بازی
اسباب بازی پرندگان مدل پارک بازی
اسباب بازی پرندگان طرح تاب حلقه ای کد AL109
اسباب بازی پرندگان طرح تاب حلقه ای کد AL109
اسباب بازی پرندگان مدل تکه چوب بسته 200 عددی
اسباب بازی پرندگان مدل تکه چوب بسته 200 عددی
اسباب بازی جویدنی پرندگان کد AL125
اسباب بازی جویدنی پرندگان کد AL125
اسباب بازی پرندگان مدل جورچین سه پایه فکری کد 1679
اسباب بازی پرندگان مدل جورچین سه پایه فکری کد 1679
اسباب بازی پرندگان مدل نردبان کد 10344
اسباب بازی پرندگان مدل نردبان کد 10344
اسباب بازی پرندگان مدل تاب چوبی رنگارنگ کد AS43
اسباب بازی پرندگان مدل تاب چوبی رنگارنگ کد AS43
اسباب بازی پرندگان طرح آویز حلقه ای رنگارنگ مدل AL101
اسباب بازی پرندگان طرح آویز حلقه ای رنگارنگ مدل AL101
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد