منو

کولر آبی رومیزی چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؟

استفاده از وسایل سرمایشی نظیر کولر و پنکه در ایام گرم سال بسیار رواج پیدا می کند. برای فضاهای بزرگ استفاده از کولرهای آبی که در پشت بام جایگذاری و نصب می شود رایج تر است.

اما استفاده از این نوع کولر های آبی محدودیت هایی را نیز برای شما به همراه خواهد داشت که از مهمترین آنها می توان به عدم امکان استفاده از آنها در موقعیت های مکانی و زمانی مختلف اشاره نمود که از مهمترین دلایل آن نیاز به انرژی برق و همچنین غیر قابل حمل بودن است.

کولر آبی رومیزی

راهنمای خرید انواع کولر آبی رومیزی

اما برای حل چنین مشکلاتی و برای فضاهای کوچک انواع مختلفی از کولرهای آبی رومیزی کوچک و همراه ارائه شدند که قابلیت حمل و جابه جایی آسان را دارند.

هیچ چیز مثل خود آب در فصل گرم، بدن انسان را خنک نمی کند! در کل نقش آب در خنک شدن غیر قابل انکار است؛ کولرهای آبی تماماً با این روش کار می کنند که هوا را از جریان آب رد می کنند و هوایی که از آب گذشته باشد به شدت خنک می شود. در این مطلب قصد داریم یک راهنمای جامع برای خرید کولر آبی رومیزی را در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با انواع کولر آبی

کولرهای آبی در هوای گرم برای پایین آوردن دما کاربرد زیادی دارند و به خنک کردن هوا کمک می کنند. با توجه به کاربرد گسترده از این کولرها انواع مختلفی از آن برای محیط های مختلف با عملکرد متفاوت ساخته شده است. انواع کولر آبی شامل موارد زیر است:

شاید همه ما درمورد کولر های آبی معمولی آشنایی های لازم را داشته باشیم اما اطلاعاتمان در مورد کولر های آبی سلولزی و کولر های آلی قابل حمل اندک باشد.

پیشنهاد ما در مورد کولر های سلولزی مطالعه مقاله "کولر آبی سلولوزی چیست؟" است و در مورد کولرهای آبی قابل حمل نیز می توانید مقاله "کولر آبی پرتابل چیست و چه مزایای دارد؟" را مطالعه بفرمائید. اما در مورد کولر آبی رومیزی با ابعاد کوچک تر از کولرهای معمولی که تولید می شود و مورد استفاده قرار می گیرد در این مقاله کمک تان خواهیم کرد.

کولر آبی رومیزی چیست و چه کاربردی دارد؟

این کولرها نسل جدید کولرهای آبی هستند که اندازه آنها بسیار کوچک تر از کولرهای آبی قدیمی است و نوعی از کولرهای آبی قابل حمل به شمار می آید.

ابعاد این کولرها در برندهای مختلف، متفاوت است ولی اغلب در اندازه یک جعبه بوده و بر روی میز جا می شود. این وسیله برای خنک کردن هوای فضاهای کوچک مانند اتاق خواب، محل کار، آشپزخانه و ... بسیار مفید است.
کولر آبی رومیزی نیز مانند دیگر کولرهای آبی از روش تبخیر آب برای خنک کردن هوای اطراف خود استفاده می کند.

کولر آبی رومیزی

ساختار داخلی کولر آبی رومیزی و بخش های مختلف آن

نحوه عملکرد کولر آبی رومیزی چگونه است؟

در کولرهای آبی رومیزی، خنک سازی هوا از طریق تبخیر آب و گردش هوا بین فیلتر و پدهای سرمایشی انجام می شود. قبل از استفاده آب داخل مخزن کولر پر شده و به برق وصل می شود.

بعد از روشن کردن کولر آبی هوای گرم به وسیله فن به داخل کولر کشیده شده و با تبخیر آب و عبور از بین پدهای مرطوب گرمای خود را از دست می دهد و به بیرون از کولر هدایت می شود. این کولرها در مدل های مختلف تولید می شوند. در بعضی از مدل های کولر آبی امکان شارژ شدن و استفاده بدون برق از دستگاه وجود دارد.

کولرهای آبی رومیزی کوچک چه مزایایی دارند؟

کولر آبی رومیزی نسبت به کولرهای قدیمی مزایای بسیاری دارند که تعدادی از آنها به شرح زیر است:

کاهش مصرف انرژی

این کولرها با توجه به اندازه کوچک، مصرف برق کمتری دارند. همچنین در بعضی از مدل ها امکان شارژ شدن و استفاده طولانی مدت بدون نیاز به برق وجود دارد به خصوص مدل هایی که از باطری استفاده می کنند. در این صورت، جابجایی این نوع کولرها راحت تر است و در هر فضایی می توانید از آنها استفاده کنید.

دوست دار محیط زیست

بعضی از تجهیزات سرمایشی مانند کولر گازی، برای خنک کردن محیط اطراف خود از گاز و مواد شیمیایی استفاده می کنند. ولی کولرهای رومیزی، فرآیند خنک کردن محیط را به وسیله تبخیر آب، فیلتر و پدهای سلولزی انجام می دهند. در نتیجه برای خنک کردن محیط مواد شیمیایی به محیط انتقال نمی دهند و دوستدار محیط زیست هستند. البته اگر به محیط زیست اهمیت فراوانی می دهید استفاده از کولر آبی خورشیدی بهتر است.

راهنمای خرید کولر آبی رومیزی

قابلت تنظیم جهت وزش باد در کولر های رومیزی کوچک

افزایش رطوبت محیط

کولرهای آبی رومیزی با تبخیر آب به بالا رفتن رطوبت محیط کمک می کنند. این افزایش رطوبت، از ابتلا افراد به بیماری های آلرژی جلوگیری می کند. همچنین با توجه به اینکه هوا از بیرون به محل وارد نمی شود، آلودگی هوا و گرد و غبار از بیرون منزل به داخل وارد نمی شود.

عدم نیاز به نصب یا راه اندازی

برخلاف کولرهای آبی بزرگ که نیاز به نصب و لوله کشی دارند، کولرهای رومیزی هیچ نیازی به نصاب یا متخصص برای نصب یا راه اندازی ندارند و به راحتی در هر گوشه ای از فضای اتاق قرار می گیرند.

قابل حمل بودن

با توجه به اندازه کوچک و وزن کم این کولرها، امکان جابه جایی برای محل های مختلف امکان پذیر است. به راحتی می توانید این کولرها را به محیط های مختلف مثل اتاق خواب، محل کار، مسافرت، داخل ماشین و … انتقال دهید.

بهترین مدلهای کولر آبی رومیزی

عکس کولر رومیزی پرتابل با نور پردازی

تفاوت کولرهای آبی پرتابل ایستاده و رومیزی

یکی از شاخص ترین تفاوت های بین کولرهای پرتابل و رومیزی ابعاد آنهاست. کولرهای پرتابل ایستاده معمولا بزرگ تر از کولرهای رومیزی هستند.

از جمله تفاوت های دیگر که از همین تفاوت اندازه نتیجه می شود، مصرف و توان انرژی است. توان و مصرف انرژی در کولرهای رومیزی خیلی کمتر از کولرهای آبی ایستاده پرتابل است. از طرفی، میزان هوادهی آنها هم کمتر است. به همین دلیل، این مدل کولرها برای فضاهای خیلی کوچک مثل اتاق های خواب، اتاق کار، آشپزخانه و … مناسب هستند. در واقع، این نوع دستگاه برای فضاهایی با ابعاد بالاتر از 40 متر مربع مناسب نیست.

قبل از خرید کولر آبی رومیزی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

یکی از نکاتی که قبل از خرید کولر آبی رومیزی باید به آن توجه نمایید این است که دقت کنید کولری که انتخاب می کنید سر و صدای زیادی تولید نکند.

کولرهای آبی دارای فنی هستند که وظیفه توزیع هوای خنک شده را در محیط اطراف دارد. فن با ایجاد جریان هوا باعث توزیع سریع تر و بهتر هوای خنک در محیط اطراف می شود. اما برخی از آنها موقع کار صدای زیادی تولید می کنند و این ممکن است در محل کار آزار دهنده باشد. بنابراین دقت کنید کولر کم صدایی را انتخاب نمایید.

چگونه کولر آبی رومیزی را نگهداری کنیم؟

نگهداری از این کولرها مانند سایر وسایل، شرایط ویژه ای را بدنبال دارد. برای نگهداری بهینه از این کولرها اقدامات زیر را انجام دهید:

  • دستگاه را در مجاورت وسایل گرمازا قرار ندهید.
  • مراقب باشید آب روی بدنه و مدار کولر نریزد.
  • قبل از استفاده حتما آب داخل کولر را پر کنید.
  • پدهای سرمایشی را چند وقت یکبار تمیز کنید.
  • کولر آبی رومیزی را در نزدیکی وسایل الکترونیکی مانند لپ تاپ و موبایل قرار ندهید.
  • قبل از استفاده پدها را مرطوب کرده و فرآیند خنک سازی سریع تر و راحت تر انجام شود.
  • در زمان هایی که از کولر آبی رومیزی استفاده نمی کنید، پریز را از برق جدا کنید.

خرید اینترنتی انواع کولر آبی رومیزی

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
کولر آبی رومیزی چگونه کار میکند؟
در کولرهای آبی رومیزی، خنک سازی هوا از طریق تبخیر آب و گردش هوا بین فیلتر و پدهای سرمایشی انجام می شود. ابتدا آب داخل مخزن کولر پر شده و به برق وصل می شود و سپس هوای گرم به وسیله‌ی فن به داخل کولر کشیده شده و با تبخیر آب و عبور از بین پدهای مرطوب گرمای خود را از دست می دهد و به بیرون از کولر هدایت می شود.
کولرهای آبی رومیزی چه مزایایی دارند؟
از مزیت های کلی کولرهای آبی رومیزی : کاهش مصرف انرژی، دوست دار محیط زیست، افزایش رطوبت محیط، عدم نیاز به نصب یا راه اندازی، قابل حمل بودن، امکان کار با باطری در برخی مدلها
تاریخ به روز رسانی : 1401/11/23
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
کولر آبی رومیزی مدل LAZCOZY 3IN1 دارای ال ای دی 7 رنگ
کولر آبی رومیزی مدل LAZCOZY 3IN1 دارای ال ای دی 7 رنگ
کولر آبی مدل رومیزی شارژی با یو اس بی
کولر آبی مدل رومیزی شارژی با یو اس بی
فن کولر رومیزی آبی باسئوس مدل رومیزی CXTM21
فن کولر رومیزی آبی باسئوس مدل رومیزی CXTM21
کولر آبی قابل شارژ و قابل حمل مدل Arctic Air Ultra
کولر آبی قابل شارژ و قابل حمل مدل Arctic Air Ultra
کولر آبی رومیزی جنس بدنه پلاستیک ABS
کولر آبی رومیزی جنس بدنه پلاستیک ABS
مینی کولر آبی باسئوس حجم ۳۵۰۰ مدل CXTM-21
مینی کولر آبی باسئوس حجم ۳۵۰۰ مدل CXTM-21
کولر آبی رومیزی جنس بدنه پلاستیک ABS مدل Ultra Air Cooler 2021
کولر آبی رومیزی جنس بدنه پلاستیک ABS مدل Ultra Air Cooler 2021
کولر آبی مدل شارژی رومیزی با بدنه پلاستیکی
کولر آبی مدل شارژی رومیزی با بدنه پلاستیکی
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد