منو

کرم ضد لک چیست، مزایای آن کدام است و چگونه از آن استفاده کنیم؟

پوست انسان همواره در اثر عوامل مختلفی ممکن است دچار آسیب هایی شود که یکی از این آسیب ها لک های صورت هستند که در اثر تماس با نور خورشید، پیری پوست، بارداری، لکه ناشی از جوش و ... به وجود می آیند و به طور مستقیم در زیبایی چهره تاثیر گذاشته و حتی ممکن است اعتماد بنفس فرد را نیز دچار خلل کنند.

این لک های به وجود آمده را می توان به کمک کرم ضد لک تا حد فراوانی کم رنگ و یا محو نمود اما باید توجه داشت که استفاده از آن حتما باید تحت نظر پزشک و بر طبق دستور او انجام بگیرد تا نتیجه دلخواه بدست آید. در ادامه مطلب از طوطی کالا با عملکرد این کرم و فواید آن آشنا خواهیم شد.

کرم ضد لک چیست؟

همانطور که از نام این کرم مشخص است وظیفه این کرم جلوگیری از بروز لک بر روی پوست و یا در صورت بروز رفع و یا کم رنگ کردم لک های پوستی است. کرم های ضد لک شامل ویتامین C، ترکیبات هیدروکینون با غلظت های مختلف و ترکیبات دیگری است که در نهایت موجب می شود که به هنگام استفاده از این کرم، پوست رنگ سازی را متوقف کرده و به رنگ طبیعی خود باز گردد و در این راستا لک های موجود بر روی پوست را از بین برده و مانع از ایجاد لک بر روی پوست می شود.

کرم های ضد لک

راهنمای خرید کرم ضد لک

کرم های ضد لک با یک تیر دو نشان را برای شما به هدف می زنند. شما علاوه بر اینکه شاهد محو شدن لکه های پوستی صورت خود هستید پوستتان یک درجه روشن تر نیز می شود. خاصیت این کرم ها به گونه ای است که علاوه بر محو کردن لکه ها سبب می شود پوست شما شاداب تر و روشن تر جلوه کند.

در مورد غلظت هیدروکینون موجود در کرم ضد لک باید توجه داشت که از غلظت زیر ۴ درصد استفاده شود چرا که درصد های بالاتر ممکن است موجب بیشتر شدن لک و یا حتی سوختگی پوست شوند.

بنابر آنچه گفته شد، کرم های ضد لک باید دارای هیدروکینون زیر ۴ درصد باشند و حتی برخی از انواع آن فاقد هیدروکینون می باشند. کرم های ضد لک در انواع و اقسام مختلفی در بازار موجود هستند که باید وابسته به نیاز پوست و البته تحت نظر پزشک بهترین نوع مناسب برای پوست انتخاب و سپس مورد استفاده قرار بگیرد.

لک پوستی چیست و چگونه به وجود می آید؟

لک های پوستی، از رایج ترین و متداول ترین مشکلات پوستی است که قشر وسیعی از افراد را درگیر خود می کند. اما لک های پوستی، انواع مختلفی دارند. رایج ترین نوع لک پوستی که تقریبا اکثر افراد با آن برخورد داشته اند، لک های پوستی ناشی از سوختگی آفتاب است.

البته این لک ها، گاها در شکل کک و مک و گاه سوختگی سطح وسیعی از پوست بروز می کنند. اشعه آفتاب، با تحریک ملانین پوست، موجب افزایش رنگ دانه های پوست شده و منجر به آفتاب سوختگی و ایجاد لک بر پوست می شود.

لک های پوستی و کرم ضد لک

از بین بردن لک های صورت توسط کرم ضد لک

پوست صورت به دلیل حساس بودن، بیشتر از این اشعه آسیب می بیند و به لک و کک و مک منجر می شود. البته به جز لک های ناشی از آفتاب سوختگی، دلایل دیگری نیز برای بروز لک بر پوست وجود دارد. بیماری های ژنتیکی، تغذیه غلط و نامناسب می تواند باعث بروز لک بر پوست شما شود.

همچنین، داروهایی مثل دارو های هورمونی و یا دارو های ضد بارداری، نیز گاها باعث بروز لک بر پوست می شوند. بیماری هایی مثل مشکلات کبدی - کلیوی و یا آس نیز ممکن است احتمال بروز لک و کک و مک بر پوست را بالا ببرند. افراد با این دسته از لک های پوستی، بهتر است با پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی مشورت کنند. اما برای دسته اول، بهترین راه حل استفاده از کرم ضد لک است.

این کرم چه کاری انجام می دهد و چه تاثیری دارد؟

در ترکیبات کرم های ضد لک علاوه بر ترکیباتی که ذکر شد، نیاسینامید، عصاره انواع توت ها، آربوتین، عصاره شیرین بیان و ترکیبات دیگری وجود دارد که منجر به هماهنگ نمودن رنگ های پوست و متوقف کردن عمل رنگ سازی پوست می شود و پوست را شاداب تر و درخشان تر جلوه می دهد. مصرف این کرم باید به صورت مداوم و حداقل دو الی سه ماه و در دو نوبت صبح و شب انجام شود تا بیشترین و بهترین نتیجه را در بر داشته باشد.

کرم ضد لک قادر به از بین بردن چه نوع لک هایی است؟

  1. کرم ضد لک قادر به روشن نمودن پوست حتی پوست های کدر، گندمی، سبزه و تیره است. بدین ترتیب که وابسته به نوع پوست، رنگ آن را یک الی دو درجه روشن تر می نماید.
  2. لک های ناشی از ملاسما که به رنگ قهوه ای، قرمز و گاهی خاکستری هستند، در طی استفاده مداوم از کرم های ضد لک کمرنگ و سپس به طور کامل محو می شوند.
  3. لک هایی که در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب به وجود می آیند، به کمک این کرم از بین خواهند رفت.
  4. کک و مک هایی که به صورت مادر زادی و یا در اثر آفتاب به وجود می آیند، یکی دیگر از انواع لک هایی هستند که به سادگی توسط این کرم ناپدید خواهند شد.
  5. آثار ناشی از جوش، به هنگامی که خود جوش از بین می رود، به صورت لک های قرمز و یا قهوه ای بر روی صورت پدیدار می شوندکه به کمک کرم ضد لک می توان این نوع لک ها را از بین برد.
  6. همراه با افزایش سن، ممکن است بر روی پوست لکه هایی پدیدار شود که ناشی از پیری پوست است. به کمک کرم های ضد لک، این نوع لک ها نیس از بین خواهند رفت.

بهترین مدل های کرم ضد لک

عکس دختر با لک های روی صورت

مزایای این کرم چیست؟

  • کرم های ضد لک اگر به درستی و مطابق با استاندارد تهیه شود، بدون عوارض های جانبی بوده و هیچ گونه برگشتی نخواهد داشت و در کمتر از مدت زمان دو ماه نتیجه مطلوب بدست خواهد آمد. اما رعایت تداوم در استفاده از این کرم بسیار اهمیت دارد.
  • بسیاری از کرم ها به هنگام ترمیم کردن پوست ممکن است در ابتدا منجر به مواردی همچون بروز التهاب، قرمزی و پوست پوست شدن شوند اما کرم ضد لک بدون بروز هیچ یک از این موارد پوست را ترمیم می کند.
  • این نوع کرم درخشنگی، شفافیت، شادابی و انرژی را تا حد فراوانی به پوست باز می گرداند.
  • کرم های ضد لک نه تنها لکه های قدیمی و کهنه پوست را از بین می برد، بلکه مانع از بروز لکه های جدید بر روی پوست نیز می شود.

عوارض کرم ضد لک

کرم ضد لک به طور کلی ایمن بوده و در اکثر افراد عارضه ای را ایجاد نمی کند اما در موارد نادر درماتیت یا سوزش پوست گزارش شده است. برخی از ضد لک ها و روشن کننده ها حاوی استروئید ها هستند که در این صورت ممکن است موجب بروز آکنه شوند.

دقت کنید که محصول مورد استفاده شما حاوی جیوه نباشد زیرا این ترکیب مضر بوده و FDA نیز مقدار مصرف آن را در محصولات آرایشی و بهداشتی محدود کرده است. در صورت بروز هر نوع عارضه پس از مصرف کرم ضد لک با پزشک مشورت کنید؛ همان طور که گفتیم قطع ناگهانی دارو می تواند در بدتر شدن لک ها اثرگذار باشد.

ترکیبات یک کرم ضد لک چیست؟

  • هیدروکینون ها : یکی از مهم ترین، اصلی ترین و قوی ترین عناصر ضد لک، هیدروکینون است. این ماده از تولید ملانین در پوست جلوگیری می کند.
  • عصاره شیرین بیان : عصاره شیرین بیان، عملکردی مشابه با هیدروکینون ها دارد. با این تفاوت که آسیب کمتری در طولانی مدت به پوست می زنند.
  • اسید کوجیک : ین اسید نیز خاصیت ضد لکی داشته و آنزیم های تیروزیناژ را مهار می کند.
  • ویتامین سی : ویتامین سی یکی از بهترین و بی ضرر ترین عنصر روشن کننده پوست است. این ویتامین که در مرکباتی مانند پرتقال و لیمو موجود است، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی نیز هست که به بهبود پوست آسیب دیده کمک می کند.
  • آربوتین : عنصر آربوتین نیز یک مهار کننده بسیار عالی ملانین است که می تواند جایگزین خوبی برای هیدروکینون ها باشد.
  • عصاره جلبک : عصاره جلبک نیز همانند عناصر گفته شده در بالا، به روشن شدن پوست کمک می کند. پیشنهاد می شود برای تاثیر گذاری بهتر و بالاتر کرم ضد لک و روشن کننده، از کرم و یا ماسک های لایه بردار نیز کمک گرفته شود.

روش مصرف کرم ضد لک

همان طور که گفته شد، بهتر است که این کرم در دو نوبت صبح و شب مصرف شود. نوبت صبح بدین صورت انجام می شود که در ابتدا باید با شوینده مخصوص پوست خود را به طور کامل شسته و پاک نمایید. مواردی که اختیاری هستند و بهتر است تحت نظر پزشک انجام شوند، استفاده از تونر صورت و لایه بردار های مخصوص است که بر طبق نیاز خود قبل از مصرف این کرم مورد استفاده قرار می گیرد. پس از انجام تمامی این موارد، میتوانید کرم را به منظور از بین بردن لک های صورت تان استفاده کنید.

کرم های مخصوص ازبین بردن لک

کرم های ضد لک را به قسمت های لک دار پوست و یا تمامی قسمت های صورت خود بمالید و می توانید پس از مصرف آن، از کرم روشن کننده هم استفاده نمایید. اگر قصد بیرون رفتن از خانه را دارید، به هیچ وجه استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب پس از مصرف کرم ضد لک را فراموش نکنید.

جهت استفاده از این کرم به هنگام شب، تمامی مراحل مانند مراحل صبح انجام شده و فقط پس از استفاده از کرم ضد لک و کرم روشن کننده، بهتر است از سرم تقویت کننده پوست هم استفاده کرده و پس از آن کرم مرطوب کننده شب و کرم دور چشم هم استفاده شود. اگر از کرم ضد جوش هم استفاده می شود، بهتر است پیش از کرم ضد لک و کرم روشن کننده مصرف شود.

چه توقعی از کرم روشن کننده باید داشت

استفاده از این کرم ها در دراز مدت، ناهماهنگی های رنگ پوست را برطرف می کند و ظاهر پوست های کم حال و افتاده را جوان و شاداب نشان می دهد. این کرم ها بافت پوست را نرم و ابریشمی می کنند. با این حساب اگر نگران از بین بردن لکه های سیاه و قهوه ای نیستید، می توانید برای درخشان تر کردن پوست خود به این کرم ها اعتماد کنید.

کرم ضد لک و روشن کننده

اگر هم می خواهید از یک طرف از شر لکه های قهوه ای و سیاه خلاص شوید و از طرف دیگر پوستی درخشان داشته باشید، می توانید همراه با خرید کرم ضد لک عالی، یک کرم روشن کننده نیز تهیه کرده و هر دوی این محصولات را استفاده کنید.

مهمترین نکات هنگام خرید کرم ضد لک

اگر می خواهید از این کرم استفاده کنید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • قبل از خرید پوست خود را به یک متخصص پوست نشان دهید و از او بخواهید کرمی مناسب را به شما معرفی کند.
  • از خرید کرم هایی که دارای شناسنامه معتبری نیستند به شدت بپرهیزید.
  • کرم ضد لک را باید از مراکز معتبر مانند نمایندگی های فروش محصولات آرایشی و بهداشتی و یا داروخانه ها تهیه کنید
  • کرم را باید متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید.
  • در کنار استفاده از کرم، به مواردی همچون تغذیه سالم، خواب کافی و مراقبت های پوستی توجه داشته باشید.
  • این کرم وقتی اثربخش است که دوره درمان تکمیل گردد. هرگز انتظار معجزه از این کرم را نداشته باشید و مطمئن باشید در دراز مدت آثار خود را بر روی پوست نشان می دهد.

سخن پایانی

در این مطلب راجع به این موضوع صحبت کردیم که کرم ضد لک چیست و چه فواید، عوارض و مزایایی دارد؟ با دانستن فواید و عوارض این کرم ها، می توانید آگاهانه از آن ها استفاده کنید تا بهترین نتیجه را ار این کرم ها بگیرید.

میزان تاثیر کرم ضد لک به استفاده صحیح شما از این محصول و مقدار سطح لک ها و کم رنگی و پررنگی آنها بستگی دارد. مطمئن باشید که استفاده از کرم ضد لک در کاهش لک های شما اثرگذار خواهد بود اما طول دوره درمان حتما باید کامل شود.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت کرم ضد لک چند است؟
قیمت انواع کرم ضد لک از 50 هزار تومان تا 2 میلیون تومان می باشد و به عوامل مختلفی همچون برند شرکت تولید کننده، حجم کرم، میزان اثرگذاری، ترکیبات و ویژگی های کرم بستگی دارد.
چه نوع لک هایی با کرم ضد لک از بین می روند؟
لک های پوستی که بر اثر عوامل مختلفی همچون قرار گرفتن در معرض نور خورشید، تغییرات هورمونی، بارداری، مصرف برخی داروها و ابتلا به برخی بیماری ها، کمبود بعضی از ویتامین ها، افزایش سن ایجاد می شوند.
تاریخ به روز رسانی : 1402/03/09
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
کرم ضد لک سیسپرسا مدل ساینتیس حجم 50 میلی لیتر
کرم ضد لک سیسپرسا مدل ساینتیس حجم 50 میلی لیتر
کرم ضد لک شمعدانی هشت کاره حجم 15 میلی لیتر
کرم ضد لک شمعدانی هشت کاره حجم 15 میلی لیتر
کرم ضد لک دکتر ژیلا مدل Derma White حجم 50 میلی گرم
کرم ضد لک دکتر ژیلا مدل Derma White حجم 50 میلی گرم
کرم ضد لک و روشن کننده فیس دوکس مدل pigmasome حجم ۳۰ میلی ‎لیتر
کرم ضد لک و روشن کننده فیس دوکس مدل pigmasome حجم ۳۰ میلی ‎لیتر
کرم ضد لک الیوکس مدل Olive Oil حجم 40 میلی لیتر
کرم ضد لک الیوکس مدل Olive Oil حجم 40 میلی لیتر
کرم ضدلک و روشن کننده گیاهی ترنجان حجم 50 میلی لیتر
کرم ضدلک و روشن کننده گیاهی ترنجان حجم 50 میلی لیتر
کرم ضد لک پرودرما سری Spotvest مدل Radiance حجم 20 میلی لیتر
کرم ضد لک پرودرما سری Spotvest مدل Radiance حجم 20 میلی لیتر
کرم ضد لک و روشن کننده سینره حجم 65 میلی لیتر
کرم ضد لک و روشن کننده سینره حجم 65 میلی لیتر
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کاربر وسفه
23:01 - 1400/10/23
هیدروکینون وابستگی پوستی ایجاد می کنه سعی کنید هر کرمی می خرید کمتر از 10 درصد هیدروکینون داشته باشه
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد