منو

کرم آبرسان چیست، چه مزایایی دارد و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

اگر پوستتان رطوبت خود را از دست بدهد، زودتر از آنچه که باید در معرض چین و چروک قرار خواهد گرفت. خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که بیشتر مردم به آن دچار می شوند. اما برای برطرف کردن خشکی پوست راههای وجود دارد که هر کدام از ما از راهی استفاده می کنیم. بهترین و موثرترین راه استفاده از کرم آبرسان پوست و یا مرطوب کننده پوست است.

کرم آبرسان چیست؟

با افزایش سن و یا استفاده بیش از حد از شوینده های نامناسب گاهی پوست خشک و شکننده می شود. برای حل این مشکلات پوست متخصصان پوست کرم هایی را ساخته اند که رطوبت مورد نیاز پوست را از روی پوست و هوا گرفته و جذب پوست می کند و مانع خشک شدن پوست می شوند. این کرم های آبرسان حاوی موادی از قبیل اسید هیالورونیک، گلیسیرین، آلوئه ورا، عسل، سدیم لاکتات و ... می باشند. کرم های آبرسان سبک هستند چون دارای مقدار بسیار کمی چربی هستند.

انواع مختلف کرم آبرسان

عکس کرم های آبرسان با عصاره های مختلف

ضرورت آبرسانی به پوست

شاید برایتان جالب است که بدانید 30 درصد پوست از چربی و آب تشکیل شده است. با وجود این اگر پوست مقادیر زیاد چربی و رطوبت خود را از دست بدهد، خشک می شود و شادابی خود را از دست می دهد. بنابراین استفاده از محصولاتی که موجب حفظ رطوبت پوست می شود، لازم و ضروری است.

وظیفه کرم های آبرسان در مرحله اول این است که موجب تقویت پوست می شوند. در مراحل بعدتر، محصولات آبرسان به دلیل تحریک بافت های کلاژن ساز پوست از ایجاد چین و چروک پوست و پیری زودرس آن جلوگیری میکنند.

این محصولات مراقبتی به دلیل داشتن موادی همچون گلیسیرین، اسید لاکتیک، اسید هیالورونیک باعث جذب بیشتر آب در سلول های پوستی می شوند که نتیجه آن نرمی و لطافت پوست است. استفاده همزمان از کرم آبرسان و ماسک آبرسان پوست صورت توصیه می شود. استفاده این دو محصول با هم می تواند نتیجه بهترین بر روی پوست شما در جهت شاداب کردن و روشن کردن آن را داشته باشد.

کرم آبرسان

مرطوب کردن پوست توسط کرم آبرسان

مزایای استفاده از کرم آبرسان

  • استفاده منظم از کرم آبرسان مناسب، باعث تقویت پوست می شود.
  • استفاده از این کرم، مهمترین قدم برای حفظ آب لایه اپیدرم پوست است.
  • به شفاف شدن پوست کمک شایانی کرده و به مرور لک ها را کمی کمرنگ می کند.
  • یکی از مهمترین اقدامات برای جوانسازی یا حفظ جوانی پوست صورت، استفاده از کرم آبرسان است.
  • کرم آبرسان، عمق چین و چروک ها را کم کرده و چروک های سطحی را از بین می برد.
  • درخشندگی را به پوست شما باز می گرداند.
  • مانند یک لایه محافظ، از نفوذ عمیق تر آلودگی های هوا به پوست جلوگیری می کند.
  • از گشاد شدن منافذ پوست جلوگیری کرده و پوست شما را صاف نشان می دهد.
  • از طریق کنترل PH پوست به کاهش جوش و آکنه در پوست کمک می کند.

همه چیز درباره کرم آبرسان

تفاوت کرم مرطوب کننده با کرم آب رسان

اغلب مان در این مورد اشتباه فکر می کنیم؛ به نظرمان کرم مرطوب کننده همان کرم آب رسان است و تنها تفاوت این دو به ترجیح تولیدکننده در انتخاب واژگان برمی گردد! درحالی که در واقعیت این طور نیست! هم کرم مرطوب کننده (moisturizer) و هم کرم آب رسان (hydrator)، هر دو، برای نرمی و لطافت پوست فرمولاسیون می شوند، اما ازلحاظ نوع ترکیبات و نحوه عملکرد تفاوت هایی دارند که برایتان توضیح خواهیم داد. بنابراین، وقتی فرمولاسیون کرمی با واژه «مرطوب کننده» یا «آب رسان» توصیف می شود، عمدی در کار است.

تفاوت کرم مرطوب کننده و کرم آب رسان را می توان در چگونگی تأمین نیازهای رطوبتی پوست دانست؛ اگرچه، درنهایت، اثر هر دو چندان متفاوت از یکدیگر نیست.

  • کرم مرطوب کننده: کرم های مرطوب کننده از ترکیبات پایه روغنی، شامل مسدودکننده ها (مانند وازلین و روغن های معدنی) و نرم کننده ها (مانند اِستِرها و روغن های گیاهی)، بهره می برند؛ بنابراین، برای پوست های خشک و فاقد چربی کاربرد دارند. ماهیت ترکیبات مورداستفاده در این نوع کرم ها به گونه ای است که با ایجاد سدی محافظتی روی سطح پوست از خروج رطوبت جلوگیری می کنند.
  • کرم آب رسان: کرم های آب رسان، به دلیل بهره مندی از ترکیبات هومِکتانت، نظیر گلیسیرین و هیالورونیک اسید، برای پوست های دی هیدراته یا کم آب کاربرد دارند. هومکتانت ها را می توان ترکیبات جاذب رطوبت نامید؛ چراکه از طریق جذب رطوبت هوا وارد عمل می شوند و در مواردی حتی از رطوبت لایه های عمقی تر پوست وام می گیرند. البته، نحوه عملکرد هر هومکتانتی در آب رسانی می تواند متفاوت باشد.

با این تفاصیل، کرم مرطوب کننده را باید برای پوست خشک و کرم آب رسان را برای پوست دی هیدراته استفاده کنیم. ناگفته نماند کرم های دومنظوره ای هم داریم که کار حفظ رطوبت و آب رسانی را یکجا انجام می دهند.

کرم آبرسان چیست؟

تصویر استفاده از کرم آبرسان

نحوه استفاده از کرم آبرسان

برای استفاده از کرم های آبرسان ابتدا باید صورت خود را با یک مواد شوینده مناسب خوب شستشو دهید. دقت کنید تا جایی که می توانید از آب گرم استفاده نکنید چون خشکی پوست را بیشتر می کند. با یک پارچه کتان سفید و یا دستمال کاغذی پوست خود را خشک کنید. از حوله استفاده نکنید چون حوله ها بیشترین میزان میکروب و باکتری ها را به خود جذب می کنند.

مقداری از کرم آبرسان را روی دست خود گذاشته و کم کم با ضربات آهسته به صورت بزنید. دقت کنید که نواحی دور چشم و دور لبها را فراموش نکنید. بعد از اینکه کرم آبرسان را به صورت زدید آهسته و با حرکات دورانی پوست را ماساژ دهید.

بهترین سن برای آبرسانی پوست

با توجه به تحقیقاتی که انجام شده بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده اند که افراد پس از گذشت از سن ۳۰ سالگی به دلیل بالا رفتن سن، پوست آنها شروع به چروکیده شدن می کند و سرعت افزایش این چروکیدگی ها در پوست های خشک سریع تر است.

امروزه با توجه به کرم های آبرسانی که ساخته شده اند شما می توانید پوست خود را هیدراته و مرطوب کنید، می توانید با انجام این کار از خشک شدن و چروکیده شدن پوست خود جلوگیری کنید.

انواع مختلف کرم آب رسان

برای داشتن پوست شاداب چه کاری را باید انجام دهیم؟

  • نور افتاب: اگر در معرض نور افتاب قرار بگیرید علاوه بر اینکه دچار لک می شوید، اشعه های ماورابنفش خورشید باعث سرطان پوست می شود؛ بنابراین بهترین روش استفاده از ضد افتاب است.
  • تغذیه: روزانه به مقدار ۸ لیوان اب میل کنید و از سبزیجات و میوه های تازه استفاده کنید این موارد به عنوان انتی اکسیدان طبیعی، پوست شما را در برابر پیری محافظت می کند، بهتر است به جای استفاده از مولتی ویتامین های صنعتی از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید .
  • استراحت و نداشتن استرس: خواب کافی داشته باشید و استرس را از خود دور کنید چون نداشتن خواب کافی و وجود استرس باعث پیری و چروک شدن و از بین رفتن شادابی پوست می شود.
  • خشکی پوست: افرادی که پوستشان خشک هست یا در مناطق با اب و هوای خشک زندگی می کنند نسبت به افراد دیگر زودتر دچار پیری پوست می شوند پس باید از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنند.

نتیجه نهایی

اگر به دنبال راهی برای بهبود شادابی پوست و کاهش اثرات چین و چروک هستید، حتما کرم آبرسان را به روتین روزانه خود اضافه کنید. کرم آبرسان با کرم مرطوب کننده تفاوت داشته و کارکردهای مختلفی روی پوست دارند. برای پوست کم آب، استفاده از کرم آبرسان توصیه می شود تا رطوبت از دسته رفته را بازیابی کند. اگر آبرسانی به پوست به درستی انجام بگیرد، علاوه بر شادابی و شفافیت، ترشح چربی اضافه کاهش یافته و احتمال ایجاد جوش کم می شود.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت کرم آبرسان چند است؟
قیمت انواع کرم آبرسان از 20 هزار تومان تا 4 میلیون تومان می باشد و به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، حجم کرم، ترکیبات و عصاره، نحوه عملکرد و نوع سازگاری با پوست و ... بستگی دارد.
مزایای استفاده از کرم آبرسان چیست؟
استفاده منظم از کرم آبرسان مناسب، باعث تقویت، جوانسازی و شفاف شدن پوست می شود و به مرور لک ها را کمی کمرنگ می کند. کرم آبرسان، عمق چین و چروک ها را کم کرده و چروک های سطحی را از بین می برد و از گشاد شدن منافذ پوست جلوگیری کرده و از طریق کنترل PH پوست به کاهش جوش و آکنه در پوست کمک می کند.
تاریخ به روز رسانی : 1402/03/04
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
کرم آبرسان ونزن مدل نیاسین آمید حجم 50 میلی لیتر
کرم آبرسان ونزن مدل نیاسین آمید حجم 50 میلی لیتر
کرم آبرسان گارنیه مدل HYDRA BOMB 3IN1 حجم 50 میلی لیتر
کرم آبرسان گارنیه مدل HYDRA BOMB 3IN1 حجم 50 میلی لیتر
کرم آبرسان کلینیک مدل moisture surge 100h حجم 50 میلی لیتر
کرم آبرسان کلینیک مدل moisture surge 100h حجم 50 میلی لیتر
کرم آبرسان دکلره مدل Hydroforce حجم 50 میلی لیتر
کرم آبرسان دکلره مدل Hydroforce حجم 50 میلی لیتر
کرم آبرسان کامان سری واتر بمب مدل COLLAGEN حجم 500 میلی لیتر
کرم آبرسان کامان سری واتر بمب مدل COLLAGEN حجم 500 میلی لیتر
کرم آبرسان دست و صورت ژوت حجم 70 میلی لیتر
کرم آبرسان دست و صورت ژوت حجم 70 میلی لیتر
کرم آبرسان و مرطوب کننده لایت بیوتی مدل آرگان شی باتر
کرم آبرسان و مرطوب کننده لایت بیوتی مدل آرگان شی باتر
کرم آبرسان و مرطوب کننده سوپکس مدل HYDRA PLUS
کرم آبرسان و مرطوب کننده سوپکس مدل HYDRA PLUS
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کاربر مونا بشارت
02:29 - 1400/07/02
برای پوست چرب در سن پنجاه سال چه روغن و کرمی لازم است
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد