منو

چشم بند خواب چیست و چه فواید و معایبی دارد؟

همه ما می دانیم که خواب یکی از اصلی ترین و مهم ترین نیازهای انسان است. برای یک خواب راحت و پر از آرامش، همه شرایط باید مهیا باشند. اعم از سکوت، تاریکی، ملزومات تشک و بالشت راحت و ... . اما گاهی اوقات پیش می آید که همه این شرایط مهیا نمی باشد. برای مثال، محیطی که در آن قصد دارید بخوابید، به اندازه کافی تاریک نخواهد بود. پس چاره کار چیست؟ اینجاست که چشم بند خواب به کارتان می آید.

البته فراموش نکنید، برخی از افراد عادت دارند که هنگام خواب از چشم بند استفاده می کنند، اما برخی دیگر همانطور که گفته شد، به دلیل اقتضای شرایط مجبور به استفاده از چشم بند می شوند. گروهی دیگر از افراد هم هستند که به دلیل داشتن بیماری میگرن (سردرد شدید) استفاده از چشم بند خواب به آنها آرامش می دهد. به هر صورت، اگر جزو هرکدام از این افراد هستید و قصد خرید چشم بند خواب را دارید، باید یکسری نکات را هنگام خرید آن مورد توجه قرار دهید.

چشم بند مسافرتی

راهنمای خرید چشم بند خواب

چشم بند خواب چیست؟

چشم بند یا «ماسک خواب» وسیله ای است که با استفاده از تاریکی که برای چشم شما ایجاد می کند می توانید خواب با کیفیت تر و راحت تری را داشته باشید. چشم بند خواب با شبیه سازی کردن تمامی تاریکی که چشم انسان در شب برای خوابیدن نیاز دارد بدون توجه به اینکه در چه مکانی یا چه ساعتی از شبانه روز هستید خوابی راحت را برای شما به ارمغان می آورد.

داشتن یک خواب با کیفیت و راحت علاوه بر تمام مزایایی که برای سلامتی شما دارد، می تواند باعث شود که بعد از بیداری انرژی و حس و حال بهتری و در نهایت اوقات بهتری را تجربه کنید.

کاربرد چشم بند خواب در چه زمانی مناسب است؟

بیشتر وقت ها نور اجازه خوابیدن به شما نمی دهد. گفتیم که نورهای مختلف به مغز سیگنال می فرستند تا از ترشح ملاتونین جلوگیری نماید. مثلا شما سعی می نمایید که ر روز کمی بخوابید اما نور آفتاب اتاق را پر می کند یا اینکه شما در هواپیمایید و چراغ ها روشن می باشند و یا نوری در جایی از اتاق می تابد. چشم بند خواب سبب خواهد شد تا جلوی همه ی این نورها را بگیرد و زودتر بخوابید.

کسانی که چشم بند خواب را حتی در جاهای بهم ریخته بکار می برند تا احساس بهتری دااشته باشند و میان خود و دنیایشان یک حائل ایجاد نمایند. به هر حال شما در این صورت حتما به کاربرد چشم بند احتیاج ندارید. می توان آن را به عنوان یک آیتم در طول روز استفاده نمایید.

بهترین مدلهای چشم بند خواب

استفاده از چشم بند خواب برای بانوان

انواع چشم بندهای مخصوص خواب

  • چشم بند پنبه ای: جنس به کار رفته در این مدل از پنبه می باشد و هنگام برخورد با پوست صورت احساس خیلی خوبی خواهید داشت.
  • چشم بند ابریشمی: این چشم بند از جنس ابریشم است. به دلیل لطافتی که دارد، سرعت خواب را تشدید می کند و مانع از ورود نور به چشم می شود.
  • چشم بند پر شده از گیاهان دارویی: برخی از چشم بندها خاصیت درمانی دارند و باعث آرامش فکر و چشم می شوند. این گیاهان دارویی بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارند و شما خواب خیلی راحتی را تجربه خواهید کرد.

فواید استفاده از چشم بندهای مخصوص خواب

1 - جلوگیری از ورود نورهای مزاحم به هنگام خواب و استراحت

نخستین فایده چشم بند خواب همان اصلی ترین دلیل استفاده از آن یعنی بهبود روند خواب می باشد. این وسیله در واقع نوعی سپر برای چشم های شما محسوب می شود که باعث می شود هیچگونه نوری در پروسه خواب شما اختلال ایجاد نکند.

2 - کاهش افسردگی و رفع استرس

چشم بند خواب به دفع استرس و ایجاد آرامش بیشتر در پایان یک روز کمک می کند. عده ای معتقدند که این وسیله با فشار ملایمی که به چشم ها وارد می کند به داشتن یک خواب بهتر و راحت تر کمک می کند.

3 - جلوگیری از خشکی چشم ها

چشم بند خواب از خشکی چشم ها در هنگام صبح جلوگیری می کند. اگر هوای محیط خانه شما به علت گرم و سرد کردن دما، خشک می باشد؛ احتمالا این خشکی بر روی چشم شما نیز تاثیر می گذارد. استفاده از چشم بند مانع از نفوذ ذرات ریزی که در این هوا معلق می باشند بر روی چشم شما می شود.

3 - افزایش طول عمر!

استفاده از این وسیله موجب طول عمر بیشتر افراد می شود. هر چقدر که فرد بتواند در شرایط محیطی تاریک با آرامش استراحت کند، ملاتونین بیشتری در بدن وی ترشح می شود. هنگامی که این هورمون به خوبی در بدن انسان ترشح نمی شود احتمال وقوع بیماری های مختلف و خطرناکی در انسان بیشتر می شود. خواب مناسب از آسیب به DNA شما جلوگیری می کند و عمر شما را افزایش می دهد.

فواید و مزایای دیگر استفاده از چشم بند

  • از بین رفتن چین و چروک های دور چشم
  • مناسب برای کسانی که با چشمانی نیمه باز می خوابند
  • تسکین دهنده دردهای عصبی
  • کاهش زمان لازم برای به خواب رفتن
  • درمان پف چشم

ماسک خواب

انواع کاربردها و مزایای استفاده از چشم بند خواب

معایب استفاده از چشم بند

بطور کلی باید سعی مان بر این باشد تا محیط و نور اتاق خوابمان را به گونه ای تنظیم کنیم که بصورت طبیعی به خواب برویم تا از خوابی بهتر و با کیفیت تر بهره مند شویم. از معایب استفاده از چشم بند این است که زمانی بطول می انجامد تا فرد به آن عادت کرده و هنگام خواب سنگینی ان را تحمل نماید.

برای افرادی که به پهلو می خوابند نیز موجب آزار خواهد شد. برای بیدار شدن با مشکل مواجه می شوید زیرا خوابی سنگین داشته اید. و در آخر رد چشم بند تا مدتی پس از بیداری روی صورت باقی می ماند.

چشم بند کمپرس دار چیست؟

نوع ساده همان طور که از اسم آن معلوم است فقط باعث جلوگیری از عبور نور در هنگام استفاده میشود اما نوع کمپرس دار علاوه بر جلوگیری از عبور نور می توانید با استفاده از کمپرس سرد و یا گرم آرامش و راحتی بیشتری هنگام استفاده داشته باشید.

کمپرسی که داخل این چشم بند می توان قرار داد از نوع ژلاتین است که با سرد یا گرم کردن آن و قرار دادن آن در چشم بند چشم بندی همراه با کمپرس می توانید داشته باشید.

چشم بند کمپرس دار

عکس چشم بند کمپرس دار

مزایای استفاده از چشم بند های کمپرس دار

کمپرس سرد : یکی از روش های از بین بردن سیاهی و پف زیر چشم استفاده از کمپرس آب سرد است، کمپرس سرد باعث می شود رگ های خونی زیر چشم منقبض شده و پف و کبودی و سیاهی های دور چشم بهبود پیدا کنند.

برای این کار حدودا 20 دقیقه قبل از استفاده ژل را داخل یخچال بگذارید و بعد داخل چشم بند بگذارید و بخوابید و به مرور باعث از بین بردن پف و تیرگی های دور چشم شما می شود.

کمپرس گرم : یکی از مزایای استفاده از کمپرس آب گرم برای چشم رفع خشکی چشم است، کمپرس گرم رطوبت چشم را بالا می برد. یکی دیگر از مزایای آن این است که گرما باعث ریلکس شدن ماهیچه های اطراف چشم می شود و خستگی و درد چشم را می کاهد. برای کمپرس گرم ژل را 5 دقیقه قبل ازاستفاده داخل آب گرم با دمای 40 درجه بگذارید و بعد ژل را داخل چشم بند قرار داده و استفاده کنید.

چشم بند خواب هوشمند

نسلی جدید از چشم بندهای سه بعدی که یک ولتاژ برقی کم (5 ولت) به آن متصل شده و یا با استفاده از نیروی الکتریکی باتری، با گرم کردن عضلات اطراف چشم ها، سبب افزایش گردش خون شده و افزایش اکسیژن رسانی به آن شده و خستگی چشم را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

چشم بند خواب هوشمند

چشم بند خواب هوشمند

طراحی سه بعدی و دقیق چشم بند هوشمند سبب شده که به صورت کامل چشمان را فرا گرفته و مناسب استفاده تمامی افراد با سایز صورت های مختلف می باشد که در صورت غلت زدن در خواب نیز، هیچ مشکلی برای دستگاه پیش نمی آید.

چشم بند خواب ژله ای

چشم بند ژله ای همان چشم بند کمپرس دار است که به علت وجود مایع ژله ای در قسمت داخلی آن، به این نام معروف است، اصلی ترین کاربرد چشم بند ژله ای را می توان کمک به تسکین درد چشم می باشد.

از فواید چشم بند ژله ای می توان به ایجاد یک محیط مرطوب در اطراف چشم و کمک به کاهش چروک های اطراف چشم و جلوگیری از پیری زودرس اشاره کرد.

عکس چشم بند خواب ژله ای

چشم بند خواب ژله ای

نکاتی که هنگام خرید چشم بند خواب باید بدانید:

  • اولین نکته ای که هنگام خرید هر کالایی باید به آن توجه کنید، قیمت است. قیمت چشم بند خواب معمولا خیلی بالا نیست و با هزینه کمی می توانید، چشم بند مورد نظرتان را خریداری کنید.
  • هنگام خرید چشم بند، به درستی همه ی قسمت های آن را بررسی کنید، تا مبادا دچار پارگی شده باشد.
  • قسمتی که پشت سر قرار می گیرد، معمولا کِشی است، هنگام خرید از توجه به این قسمت غافل نشوید، چون پارگی یا دررفتگی کِش، مانع از قرارگیری درست چشم بند بر روی چشم شما خواهد شد.
  • سعی کنید چشم بندهای پلاستیکی را نخرید، زیرا قرارگیری آنها بر روی چشم باعث عرق کردن آن قسمت می شود و شما اذیت خواهید شد.
  • قبل از خرید چشم بند، آن را بر روی چشمان خود امتحان کنید و مدلی را بخرید که با آن احساس راحتی می کنید. چرا که در صورت تنگ بودن چشم بند، نه تنها خواب راحتی نخواهید داشت، بلکه چشمان شما هم آسیب می بینند.
  • چشم بندی را خریداری کنید که به طور کامل چشمان شما را پوشش دهد و هیچ گونه راه نفوذی برای ورود نور نداشته باشد.
  • چشم بندی که قابل شست و شو باشد را خریداری کنید، چون در اثر استفاده مداوم از این وسیله، خیلی زود کثیف می شود.

جدیدترین مدل های چشم بند خواب

سخن پایانی

چشم بند خواب ابزاری عالی است که کیفیت خواب را افزایش می دهد. چشم بند از چشم ها محافظت می کند و از ایجاد چین وچروک دور چشم جلوگیری می کند. تمام این ویژگی های عالی را با هزینه اندکی که فقط یک بار می پردازید به دست می آورید. به علاوه، استفاده از چشم بند بی خطر نیز هست.

خواب عمیق برای سلامت جسمی و ذهنی ضروری است. اگر نمی توانید خواب باکیفیتی داشته باشید، می توانید استفاده از چشم بند خواب را امتحان کنید. در صورت تمایل، تجربه و نظرتان را در بخش «ارسال دیدگاه» با ما در میان بگذارید.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت چشم بند خواب چند است؟
قیمت انواع چشم بند خواب از 10 هزار تومان تا 600 هزار تومان می باشد و به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، جنس و ابعاد چشم بند، کیفیت دوخت، کمپرس دار بودن، قابلیت شستشو، راحتی در استفاده و طرح آن بستگی دارد.
فواید استفاده از چشم بند خواب چیست؟
فواید استفاده از چشم بندهای خواب عبارتند از کاهش افسردگی و رفع استرس، از بین رفتن چین و چروک های دور چشم، جلوگیری از ورود نورهای مزاحم به هنگام خواب و استراحت، جلوگیری از خشکی چشم ها، تسکین دهنده دردهای عصبی، کاهش زمان لازم برای به خواب رفتن و درمان پف چشم
تاریخ به روز رسانی : 1402/04/01
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
چشم بند خواب مدل فانتزی طرح گربه انیمه دارای کمپرس گرم و سرد
چشم بند خواب مدل فانتزی طرح گربه انیمه دارای کمپرس گرم و سرد
چشم بند طرح فیل جنس پارچه
چشم بند طرح فیل جنس پارچه
چشم بند خواب کاوا ماسک مدل انگیزشی جنس پارچه
چشم بند خواب کاوا ماسک مدل انگیزشی جنس پارچه
چشم بند جوی روم جنس پلی استر نرم و مرغوب
چشم بند جوی روم جنس پلی استر نرم و مرغوب
چشم بند خواب طبی سیبستان مدل کمپرس دار
چشم بند خواب طبی سیبستان مدل کمپرس دار
چشم بند پارچه پولیشی طرح خرس مهربان
چشم بند پارچه پولیشی طرح خرس مهربان
چشم بند جنس پارچه طرح فضا و کهکشان
چشم بند جنس پارچه طرح فضا و کهکشان
چشم بند فانتزی طرح خرگوش جنس پارچه مخملی
چشم بند فانتزی طرح خرگوش جنس پارچه مخملی
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد