منو

پودر کاشت ناخن چیست و انواع آن کدام است؟ آموزش نحوه استفاده

کاشت ناخن یکی از روش های زیباسازی ناخن بشمار می رود که امروزه در بین خانم ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. انواع کاشت ناخن به روش های مختلفی انجام می شود. همچنین انواع مختلفی از لوازم و مواد کاشت ناخن وجود دارد که به ترمیم و زیبایی ناخن کمک می کند. اما یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین نوع کاشت، کاشت ناخن پودری می باشد.

پودر کاشت ناخن چیست؟

پودر کاشت ناخن یا پودر اکریلیک از اصلی ترین لوازم آرایش ناخن است که برای کاشت ناخن پودری مورد استفاده قرار می گیرد. پودر در کاشت ناخن ترکیبی است که به صورت پودری در بسته بندی های مختلف در بازار عرضه می شود.

پودر کاشت ناخن

راهنمای خرید پودر کاشت ناخن

این پودر در ترکیب با مونومر مخصوص خود که لیکویید نامیده می شود خمیری را تشکیل می دهد که در مواد گذاری کاشت ناخن به کار برده می شود. این خمیر با قرارگیری در معرض هوا خشک شده و آماده سوهان کشی می شود.

دلایل کاشت ناخن چیست؟

این روزها اکثر خانم ها به دلایل متعددی اقدام به کاشتن ناخن می کنند. زیبایی بخشیدن به ناخن ها فقط یک بخشی از این ماجراست. بخش دیگر آن کمک به ناخن های ضعیف و پوشاندن ظاهر شکننده آن هاست. در واقع کاشت ناخن ها یکی از روش های زیبا کردن ناخن ها به حساب می آید. علاوه بر اینکه در زیبایی و دیزاین ناخن مؤثر است، به ناخن های ناسالم و بدفرم نیز شکل می دهد.

از طرفی افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند، با کاشت ناخن می توانند مانع از خورده شدن ناخن شوند. برخی از خانم ها نیز هستند که ناخن هایشان به دلیل مشکلاتی که دارند اقدام به کاشت ناخن می کنند. برای ناخن هایی که از نظر ژنتیک عیب و ایراد دارند نیز توصیه می شود از کاشت ناخن با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی استفاده نمایند.

پایین بودن استحکام صدف ناخن، ضعیف و شکننده بودن آن ها و ... می تواند از دلایل کاشت ناخن به حساب بیاید.

کاشت ناخن

کاشت ناخن با اکلیل ناخن

انواع کاشت ناخن

به طورکلی انواع کاشت به دو حالت اصلی تقسیم می شود. کاشت ناخن با پودر و کاشت ناخن با ژل که به اصطلاح حالت های کلاسیک در کاشت ناخن هستند، از اصلی ترین انواع و روش های کاشت ناخن می باشند.

بقیه روش ها و انواع کاشت ناخن به عبارتی ترکیب و مشتق شده این دو حالت می باشند. شاخه های جدید به انواع کاشت ناخن اضافه شده است. امروزه هرکدام از این شاخه ها به نوعی کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از مهم ترین این روش های کاشت عبارت اند از: کاشت ناخن قالبی، روش فیبر یا گیاهی، روش اکلیلی، آکواریوم، دیپینگ، کاشت ناخن سیلک، میکس، فرنچ یا فرنچ دائمی، بیبی بومر یا کاشت هایلایت، مرمریت و موقت یا تیپ گذاری.

جهت کسب اطلاعات کامل درباره انواع کاشت ناخن می توانید مقاله مرتبت یعنی (انواع کاشت ناخن) را مطالعه فرمائید.

نحوه استفاده از پودر کاشت ناخن

  1. قبل از استفاده از پودر اکریلیک حتما با لاک پاک کن هر گونه لاک روی ناخن را پاک نمایید تا سطح ناخن کاملا تمیز باشد.
  2. مانیکور و زیرسازی اولیه قبل از کاشت ناخن را انجام دهید و با کشیدن بافر نرم روی سطح ناخن درخشش و چربی آن را از بین ببرید.
  3. در این مرحله باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید کاشت با پودر اکریلیک را مستقیما روی ناخن طبیعی و با نصب فرمر انجام دهید یا بعد از تیپ گذاری روی ناخن کاشت را انجام دهید.
  4. پس از نصب فرمر یا تیپ، ضد قارچ بزنید و بعد از آن یک لایه پرایمر روی کل بستر ناخن بزنید تا مواد کاشت بهتر به آن بچسبد و از بلند شدن کاشت جلوگیری شود.
  5. قلم مخصوص کاشت پودر را داخل محلول لیکوئید فرو کنید. دقت داشته باشید که روی قلم نباید هیچ گونه آلودگی یا مواد اضافی باشد. می توانید برای مطمئن شدن از این امر، قبل از موادگذاری چندین بار قلم را داخل لیکوئید نمایید و روی یک دستمال کاغذی یا پد بدون پرز بکشید تا اگر موادی روی آن چسبیده بود، پاک شود. سپس نوک قلم را به آرامی روی سطح پودر بگذارید و به اندازه کافی پودر بردارید. مواد را روی سطح ناخن قرار داده و با قلم آن را پخش کنید. مواد گذاری را هم می توانید به صورت تک مرحله ای انجام دهید که کاشت وان بال نامیده می شود و هم اینکه سطح ناخن را به سه قسمت تقسیم نمایید و هر بار با گذاشتن مواد در یک قسمت، کل سطح ناخن را کاور نمایید.
  6. اجازه دهید اکریلیک روی ناخن کامل خشک شود. سپس با سوهان برقی سطح ناخن را صاف و یکدست کنید و با سوهان دستی لبه های آن را فرم دهید.
  7. در آخر روی آن را لایه ای تاپ شاین یا لاک بزنید.

پودر کاشت ناخن

عکس پودر اکریلیک کشات ناخن

انواع پودر کاشت ناخن

در حالت کلی انواع پودر کاشت ناخن به 4 دسته پودرهای کاشت کریستالی، صورتی (پینک)، پوشاننده (کاور) و رنگی تقسیم می شوند. منظور از پوشاننده بودن یا نبودن، حالت شفاف یا غیرشفافی است که پس از خشک شدن و سوهان کشی بر روی ناخن به وجود می آید.

1 - پودر کاشت کریستالی یا کلیر

پرکاربردترین نوع پودر کاشت ناخن پودر کاشت کریستالی است که در کاشت های گریم، شیشه ای و کریستالی از آن استفاده می شود.

کاشت ناخن کریستالی

عکس پودر کاشت ناخن کریستالی

این نوع پودر کاشت ناخن در حالت خشک کاملا سفید رنگ هست، اما پس از ترکیب شدن با لیکویید (و پس از پولیش شدن) کاملا شیشه ای و بی رنگ میشود و سطح ناخن را صاف و صیقلی می کند. از طرفی به عنوان پوشش کاشت هایی استفاده می شود که جزئیات کاملی از سطح زیرین را برای شما به نمایش می گذارد.

در واقع به هیچ وجه قابلیت پوشانندگی و کاور کردن را ندارند و هیچ رنگی نیز ندارد! معمولا برای پوشاندن کاشتهایی استفاده میشود که مایلیم جزییات نمایش داده شوند و تغییر رنگ نیز نداشته باشند، اما سطح صاف و صیقلی باشد مثلا لایه آخری در کاشت گریم که وظیفه یکدست کردن سطح و ایجاد قوس را دارد.

2 - پودر کاشت صورتی (پینک - Pink)

برای زیبایی بخشیدن بیشتر به ناخن های خود از این نوع پودر کاشت استفاده نمایید. این پودر در حالت خشک به رنگ صورتی ملایم می باشد. اما با ترکیب شدن با بهترین مارک لیکوئید کاشت ناخن حالت شفاف و ملایمی از رنگ صورتی را به کاشت می دهند.

پودر کاشت صورتی همانند پودر کریستالی جزئیات سطوح زیرین را به خوبی نمایش می دهد. پودر پینک خاصیت کاور کردن قوی را ندارد. بیشتر در کاشت های ساده و نمایش دادن نمای طبیعی ناخن استفاده می شود.

پودر کاشت صورتی

عکس پودر کاشت ناخن صورتی

خانواده پودر های پینک از نظر تفاوت تناژ صورتی به دسته های وسیعی تقسیم میشوند و با توجه به میزان کم یا زیاد بودن تناژ صورتی، اسامی مختلفی را در هر برند به خود اختصاص میدهند از جمله :

Sheer pink, deep pink, french pink, absolute pink

کاربردهای پودر صورتی طبیعی

  • کاشت ناخن و کاور ناخن طبیعی : پودر صورتی طبیعی پس از کاشت سوهان کشی رنگی نزدیک به ناخن دارد و بسیار طبیعی و زیبا دیده می شود از این رو در کاشت ها و کاورهای طبیعی ناخن بسیار طرفدار دارد.
  • کاشت فرنچ ثابت : برای افرادی که به بیس شفاف برای فرنچ ناخن علاقه دارند، پودر صورتی طبیعی جایگزین پودر هلویی در کاشت فرنچ ثابت می باشد.

3 - پودر کاشت پوشاننده (یا کاور)

در واقع این نوع پودرها خود به سه دسته رنگ هلویی، صورتی و کرم تقسیم بندی می شوند. همان طور که از نام آنها مشخص است، خاصیت پوشانندگی و کاور شدن دارند.

این نوع پودرها حالتی غیرشفاف دارند که با ترکیب شدن با لیکوئیدها، جزئیات زیرین ناخن دیده نمی شوند. در این دسته از پودرها، کاشت ناخن هلویی بسیار پرکاربرد است. در کاشت هلویی دقیقاً از رنگ هلویی استفاده می شود که در بیشتر موارد در حالت طبیعی نیاز به طراحی و گریم ندارند.

4 - پودر کاشت ناخن رنگی

اگر می خواهید طیف وسیعی از رنگ ها و تناژهای مختلف را برای طراحی و دیزاین استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم این پودرهای رنگی را امتحان کنید. این پودرها از نظر ماهیت به پودرهای اکریلیک کاشت شباهت دارند.

پودر کاشت ناخن رنگی

5 - پودر کاشت ناخن هلویی

این مدل پودر هم برای کاشت ناخن استفاده می شود که در طیف رنگی مختلفی از تیره به روشن را می توانید مورد استفاده قرار دهید؛ البته در ایین طیف رنگی پودر هلویی شاین دار هم دیده می شود. این مدل پود پس از انجام مرحله مواد گذاری و یا سوهان کشی می تواند که ناخن را به صورت کامل کاور کند و لایه زیرین و جزئیات را به نمایش نگذارد. بنابراین زمانی از این پودر استفاده می شود که مشتری نمی خواهد پس از کاشت ناخن صدف آن را ببیند.

6 - پودر کاشت دیپ (بدون نیاز به لیکوئید)

این پودرها نیازی به لیکوئید و سوهان کشی بعد از کاشت ندارند. تنها کافی است بعد از زدن بیس کت، ناخن هایتان را خشک نکنید و انگشت خود را بلافاصله به صورت عمودی و 45 درجه درون پودر کاشت دیپ فروببرید و در دستگاه خشک کنید. پودرهای دیپ نیز دارای رنگ ها و مدل های مختلف (کلیر، رنگی، اکلیلی، حرارتی، نئون) هستند.

مقایسه پودر و ژل کاشت

کاشت پودر به عنوان کاشت مادر بیشترین کاربرد را به خود اختصاص می دهد. در ایران نیز 80 درصد از کاشت های انجام شده از نوع پودری می باشند. کاشت های ژله ای 15 درصد و کاشت های دیگر تنها 5 درصد از رضایت خانم ها را به خود جلب کرده است. در واقع مابقی کاشت ها با کاشت پودری ترکیب می شوند و دوام کاشت توسط مواد پودری افزایش می یابد. هرچند دوام هر کاشت به نحوه اجرای ناخن کار و مواد مصرفی آن بستگی دارد.

به طور کل اگر مواد کاشت دارای کیفیت مطلوب باشند، فرقی ندارد در نواحی خشک استفاده شود یا مناطق شرجی. در هر دو شرایط نهایت تا یک ماه دوام دارند. اما اگر بخواهیم کاشت پودری را با کاشت ژله ای مقایسه کنیم باید آن ها را در ماندگاری و دوام کاشت بررسی کنیم.

ژل کاشت ناخن

عکس ژل کاشت ناخن

کاشت ژله ای ناخن دارای ظاهری ظریف و شفاف می باشند. استفاده از این نوع کاشت در نواحی خشک موجب ترک خوردن کاشت می شوند و فقط برای مناطق شرجی بسیار مناسب است. به همین دلیل کاشت های ژله ای بیشتر در این نواحی ماندگاری هستند. در مقابل، کاشت پودری در مناطق گرم و خشک مناسب تر بوده و استحکام و ماندگاری بیشتری نسبت به ژل دارند.

مراقبت های کاشت پودری بیشتر است برای مثال برای ظرف شستن حتما دستکش دستتان کنید تا مواد مایع ظرفشویی یا پودرهای شوینده طرح ناخن را ثابت بماند. کاشت پودری در مقابل مواد شیمیایی آسیب پذیرتر است.

همچنین قیمت کاشت پودری به نسبت قیمت کاشت ژله ای کمتر بوده و مناسب افرادی است که می خواهند هزینه ای کمتری مصرف کنند.

کاشت ناخن چه مدت باقی می ماند؟

کاشت با پودر اکریلیک ناخن می تواند 2 تا 3 هفته روی ناخن های شما باقی بماند. البته این نکته شایان ذکر است که بسته به سرعت رشد ناخن های هر فرد، ممکن است زودتر نیاز به ترمیم داشته باشد. طول عمر کاشت آکریلیک هم مانند کاشت ژل و ژلیش ناخن به رعایت اصول کاشت و نگهداری از آن بستگی دارد.

بهترین مدل های کاشت ناخن

بهترین برند پودر کاشت ناخن

این روزها افرادی که به کاشت ناخن تمایل دارند بیشتر و بیشتر می شوند پس طبیعی است که شرکت های مختلفی در ساخت پودر کاشت ناخن فعالیت کنند. یک ناخنکار حرفه ای سعی می کند که از بهترین مواد اولیه استفاده کند بنابراین لازم است که برای کاشت ناخن توسط پودر از پودرهای باکیفیت استفاده کنید که دوام و ماندگاری کاشت ناخن بیشتر شود.

از جمله برندهای مطرح موجود در بازار می توان به برندهایی همچون وی، کیستون، نوباراکس، nbi، inm، ibi اشاره کرد. تمام این برندها از کیفیت بالایی برخوردار هستند که با استفاده از آن ها می توانید ماندگاری کاشت ناخن را بیشتر کنید.

نتیجه گیری

انواع مختلفی از کاشت ناخن وجود دارد که هر یک از آنها ویژگی های خاص خود را داشته و مناسب برای یکسری از افراد است. کاشت ناخن با استفاده از پودر کاشت ناخن که کاشت پودری نامیده می شود، یکی از نام آشناترین و اصلی ترین کاشت در بین ناخن کاران است.

همچنین به دلیل استحکامی که در ترکیبات پودر وجود دارد، از کاشت پودری برای دوام و ماندگاری انواع کاشت ها استفاده می شود. مهم ترین چیزی که در این نوع کاشت برای ناخن کاران مهم تر است، شناخت انواع پودر ناخن و نحوه استفاده از آن هاست. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم بگوییم پودر کاشت ناخن چیست و چه کاربردی دارد؟

خوشحال می شویم تجربه شخصی خودتان را درباره کاشت ناخن پودری با ما و سایر عزیزان بازدید کننده به اشتراک بگذارید.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع پودر کاشت ناخن چند است؟
قیمت پودر کاشت ناخن به عواملی همچون برند شرکت سازنده، حجم و وزن پودر، کیفیت و ... بستگی دارد، اما در حالت کلی رنج قیمت پودر کاشت ناخن از 70 هزار تومان شروع و تا 1 میلیون تومان هم ادامه دارد.
انواع پودر کاشت ناخن کدامند؟
در حالت کلی انواع پودر کاشت ناخن به 4 دسته پودرهای کاشت کریستالی، صورتی (پینک)، پوشاننده (کاور) و رنگی تقسیم می شوند.
تاریخ به روز رسانی : 1401/12/20
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
پودر اکرلیک کاشت ناخن ازفلو مدل A POLYMER حجم 300 میلی لیتر
پودر اکرلیک کاشت ناخن ازفلو مدل A POLYMER حجم 300 میلی لیتر
پودر کاشت ناخن ان بی آی مدل clear وزن 28 گرم
پودر کاشت ناخن ان بی آی مدل clear وزن 28 گرم
پودر اکریلیک کاشت ناخن برن پرتی مدل 02-47133 وزن 10 گرم
پودر اکریلیک کاشت ناخن برن پرتی مدل 02-47133 وزن 10 گرم
پودر کاشت ناخن صورتی شاینی نیل مدل P01 وزن 30 گرم
پودر کاشت ناخن صورتی شاینی نیل مدل P01 وزن 30 گرم
پودر کاشت ناخن ام جی ای مدل P-301 وزن 30 گرم
پودر کاشت ناخن ام جی ای مدل P-301 وزن 30 گرم
پودر کاشت ناخن ام جی ای مدل P-201 وزن 30 گرم
پودر کاشت ناخن ام جی ای مدل P-201 وزن 30 گرم
پودر اکریلیک کاشت ناخن یوآر شوگر مدل 06-46596 وزن 5 گرم
پودر اکریلیک کاشت ناخن یوآر شوگر مدل 06-46596 وزن 5 گرم
پودر کاشت ناخن آمریکا پیگمنت مدل ROUGH CLEAR 10 وزن 10 گرم
پودر کاشت ناخن آمریکا پیگمنت مدل ROUGH CLEAR 10 وزن 10 گرم
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد