منو

واکس مو چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

یکی از روش هایی که آقایان برای حالت دادن به موهایشان استفاده می کنند، استفاده واکس مو است. این محصول آرایشی در میان آقایان از محبوبیت زیادی برخوردار است.

اگر چه این روزها واکس موهای زیادی در فروشگاه های آنلاین در حال فروش هستند اما همه آنها برای موهای شما مناسب نخواهند بود چرا که ابتدا باید نیاز موی خود را بشناسید، سپس با کمی تحقیق در مورد محصولی که مد نظرتان است خرید خود را انجام دهید.

واکس مو

راهنمای انتخاب و خرید واکس مو مردانه و زنانه

در این مقاله از طوطی کالا قصد داریم به معرفی بهترین محصولات موجود در بازار و همچنین روش استفاده از واکس مو اشاره کنیم، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

واکس مو چیست؟

واکس مو محصولی است که از واکس و موم تشکیل شده است و موها را خوش حالت و درخشنده می کند. با وجود اینکه مانند ژل مو برای حالت دهندگی مو استفاده می شود اما در مقایسه با آن، الکل کمتری داشته و در نتیجه کمتر خشک می شود و به مهین دلیل در میان آقایان محبوبیت بیشتری دارد.

این محصول محبوب (به انگلیسی hair wax)، مدل های مختلفی دارد که هرکدام ساختار و درجه غلظت متفاوتی دارند. واکس مو مناسب ترین گزینه برای افرادی است که پوست چربی دارند؛ زیرا جلوی بی حالت شدن موی آن ها را می گیرد. از آنجایی که واکس مو بیشتر برای موهای کوتاه استفاده می شود، در آقایان محبوب تر و پرکاربردتر است.

افراد مو سفیدی که قصد حالت دادن به موهایشان را دارند، می توانند به سراغ واکس مو رنگی بروند؛ این دسته از محصولات علاوه بر حالت دهی، رنگ موقت نیز به موها می بخشند، در اداه مبیشتر در مورد واکس موهای رنگی توضیح خواهیم داد.

چگونه از واکس مو استفاده کنم؟

حالا که قصد استفاده از این حالت دهنده مو را دارید، بد نیست با یک روش درست از آن استفاده کنید، تا علاوه بر حالت دادن مو مانع از بروز آسیب به تارهای موی سر شوید.

1 - به موها حالت دهید: برای شروع انگشتان خود را درون موهای خود کرده و سعی کنید آن را به حالتی که مدنظرتان برسانید. سپس با اضافه کردن واکس سعی در حالت دادن به موها کنید.

2 - واکس را لایه ای بزنید: یکی از کارهایی که باید انجام دید، این است که واکس را به صورت لایه ای به موها بزنید. به این ترتیب موها پرپشت تر دیده می شود. پس هنگام استفاده ابتدا آن را به نوک انگشتان خود زده و سپس سعی کنید به تمام بخش های موی سر آن را برسانید.

3 - سشوار بکشید: بعد از اینکه واکس را به تمام نقاط موی سر زدید و حالتی که مدنظرتان بود را پیاده کردید وقت آن رسیده است که با سشوار زدن به موها حالت آن را پایدار کنید. همچنین استفاده از سشوار بعد از واکس زدن باعث می شود موها پرپشت تر دیده شود و از به هم چسبندگی مو جلوگیری می کند.

wax mo haie wax

سوالات متداول در خصوص مصرف واکس مو

در ادامه قصد داریم به سوالات متداولی که بعضا قبل و بعد از خرید واکس برایتان به وجود می آید بپردازیم.

آیا نشستن واکس مضر است؟

نشستن ژل و یا واکس هرگز توصیه نمی شود؛ بسیاری از کارشناسان مو و زیبایی اعتقاد دارند که قبل از خواب حتما موها را بشویید زیرا شب فرصتی مناسب برای تنفس مو و پوست سر است و واکس مانع از انجام صحیح این فرآیند می شود.

آیا مصرف واکس برای مو مفید است؟

تاکنون هیچ تحقیقی نشان نداده است که مصرف واکـس و سایر حالت دهنده برای سلامت موها مفید باشد. بنابراین اگر قصد خرید آن را به این دلیل داشتید باید بگویم که باید در خرید آن تجدید نظر کنید!

برای شستن موی سر چکار کنم؟

از آنجایی که ماده اصلی سازنده واکس روغن است بنابراین اگر از مقادیر بسیار زیاد برای حالت دهندگی استفاده کرده باشید، شانس پاک کردن آن با شامپوهای معمولی بسیار کم است! بنابراین قبل از شامپو زدن و خیس کردن مو مقداری نرم کننده به سر بزنید و موها را شانه بزنید. بعد از چند دقیقه موها را با آب گرم خیس کنید و شروع به شامپو زدن بکنید تا واکـس به راحتی از موهایتان پاک شود.

هنگام واکس زدن موهایم خیس باشند و یا خشک؟

حتما خشک باشد، اگر بعد از حمام کردن از واکـس استفاده می کنید، ابتدا به کمک سشوار تمام موهای سر را خشک کنید و هنگامی که خشک شد از واکس استفاده کنید.

انواع مدل مو و حالت مو با واکس مو

ویژگی های یک واکس مو خوب

یک واکس موی مناسب نباید پس از استفاده رد سفیدی از خود بر روی موها به جا بگذارد ضمن اینکه باید حاوی مواد مغذی و مورد نیاز مو نیز باشد. بهترین واکس موهای موجود در دنیا از خاصیت براق کنندگی، حالت دهنده، تقویت کننده و نرم کنندگی برخوردار هستند.

افرادی که دارای موهایی چرب هستند بهتر است زمانی که قصد حالت دهی به موهایشان را دارند از واکس های مو استفاده کنند که موهایی براق و خوش حالت داشته باشند البته بر روی موهای خشک باید استفاده شود.

پیشنهاد مطالعه : آدامس مو چیست؟

خواص واکس مو

برای اینکه همیشه ظاهری آراسته و زیبا داشته باشید باید به سلامت و زیبایی موهای خود اهمیت دهید. طبق تحقیقات و نظریه های پزشکی عوامل زیادی بر سلامت و زیبایی موها اثر می گذارند که شامل آلودگی هوا، عوامل ژنتیکی، تغذیه نامناسب و استفاده از رنگ موهای نامرغوب از مهم ترین علل ریزش و ضعیفی موها به شمار می روند.

البته می توان با استفاده از محصولات تقویت کننده تا حد بسیار زیادی از ریزش و ضعیفی آنها جلوگیری کرد و با استفاده از براق کننده ها و واکس مو ظاهر زیباتری به آنها بخشید.

فواید واکس مو

  • باعث شاداب شدن و درخشندگی موها می شود.
  • ظاهری زیبا و جذاب به افرادی که موهای چتری و موهای کوتاهی دارند، میدهد.
  • موهای فردار را خوش حالت نگه میدارد.
  • دارای رایحه خوبی است.
  • براق کننده ای خوشبو به شمار می آید.
  • بافت طبیعی مو را حفظ میکند.
  • تارهای مو را تقویت می کند.

عوارض واکس مو

واکس مو به تنهایی تاثیر منفی بر روی موها نمی گذارد، اما اگر به درستی از آن استفاده نشود ممکن است سبب بروز مشکلاتی مانند انباشت واکس روی موها، چرب و روغنی شدن مو و خشکی پوست سر بشود. انباشت واکس روی مو زمانی رخ می دهد که موها به درستی و برای مدت طولانی شسته نشوند. ماده اصلی تشکیل دهنده واکس مو، موم است که این ماده در آب حل نمی شود، به همین علت باید از شامپو مناسب برای شست و شو استفاده شود.

اگر واکس به خوبی شسته نشود ترکیبی از موم و روغن را بر روی موها بر جای می گذارد. در نتیجه، این مخلوط، اکسیده شده و موادی محرک زا و سوزش آور تولید می کند. بنابراین اهمیت دارد که در پایان روز موها کاملا شسته شوند تا از تجمع موم روی سر جلوگیری شود. در حالت عادی، واکس مو به کوتیکول مو آسیبی نمی زند و موها را با ملایمت حالت می دهد.

استفاده از واکس مو در آرایشگاه

استفاده از واکس مو در آرایشگاه مردانه

انواع واکس مو

واکس موها ترکیبات متنوعی دارند و برای کاربرد های مختلف می توان از آن ها استفاده نمود. بعضی از آن ها بافت پماد مانندی دارند و موها را درخشان تر نشان می دهند که این نوع واکس ها برای موهای خشک مناسب تر هستند. برخی دیگر درجه سختی بیشتری دارند و برای کسانی که موهایشان حالت پذیری کمتری داشته و به سختی فرم می گیرد مناسب است.

واکس مو هم برای آقایان و هم بانوان وجود دارد، که برای انواع مختلف مو مانند موهای خشک، موهای فر یا وز وز و ... مورد استفاده قرار می گیرد. انواع جدیدتر این محصولات واکس موهای رنگی هستند که علاوه بر حالت دهی، خاصیت رنگ دهی موقت نیز دارند و با آب قابل شستشو هستند.

واکس موی رنگی چیست؟

واکس مو رنگی نوعی ماده رنگی است که به واسطه موقت بودن آن طرفداران زیادی دارد. در واقع شما می توانید پس از استفاده از این محصول، به وسیله آب به راحتی آن را از روی موهای خود پاک کنید و از بین ببرید. این ویژگی واکس مو سبب شده تا دیگر سختی و ترس از رنگ مو را نداشته باشید و رنگ دلخواه خود را پیدا کنید. رنگ کردن پی در پی مو و همینطور استفاده از دکلره مشکلات خاص خود را دارد. به این ترتیب واکس مو رنگی می تواند نیاز شما را به صورت موقتی برطرف سازد.

از این محصول می توان برای لایت کردن مو و همینطور ایجاد رگه های رنگ در بین مو استفاده کرد. قیمت این محصول نیز اقتصادی بوده و کاملاً به صرفه است. هر شخصی در هر رده سنی می تواند برای تنوع هم شده از این محصول استفاده نماید. واکس مو در لیست محصولات آرایشی حاوی واکس و موم قرار گرفته است و به نگهداری و حالت دهی کمک زیادی می کند. این محصول موها را خشک نمی کند و به واسطه رنگی بودن آن سبب شادابی مو می شود.

معروف ترین واکس های رنگی، حاوی رنگ های نئونی و شب رنگ هستند. گاهی اوقات به این واکس ها، ریمل مو هم گفته می شود. ریمل ها یا واکس های رنگی انواع مختلفی دارند و برای موهای دکلره شده یا طبیعی هم کاربرد دارند.

واکس مو رنگی

عکس واکس مو رنگی

طرز استفاده از واکس مو رنگی طبق مراحل زیر است:

  • موهایتان را با شامپو مو حجم دهنده بشویید و کاملاً خشک کنید.
  • دستکش و روپوش بپوشید تا دست ها و لباستان را رنگی نکنید.
  • مقداری از واکس مو را روی قسمت هایی از مو که می خواهید رنگ بگیرند بزنید.
  • ۲۰ دقیقه صبر کنید تا واکس مو روی سطح موها کاملاً خشک شود.
  • اگر می خواهید موهایتان پررنگ تر شوند، بعد از ۲۰ دقیقه مجدداً واکس مو بزنید.
  • اگر موهای بلند و حجیمی دارید، برای پخش کردن واکس موی رنگی از شانه استفاده کنید.


رنگ حاصل از این محصولات معمولاً تا دو روز روی موها باقی می مانند. البته در طرز استفاده از واکس مو رنگی ، مهم است بدانید که با لمس مداوم موهایتان ماندگاری رنگ روی آن ها کمتر خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه : پودر پرپشت کننده مو چیست؟

واکس مو استیکی

واکس مو استیکی (Hair Stick Wax) یک محصول عالی و کاربردی است و با کاربرد آسان خود به خوبی توانسته توجه افراد مصرف کننده را جلب کند. فرم استیکی آن به شما این امکان را می دهد که میزان دلخواهی از محصول را مستقیماً روی تارهای مو بزنید و انگشتان به آن حالت دهید.

این واکس مو به دلیل حالت دهنده عالی، قدرت نگه داری سبک و انعطاف پذیر برای حفظ مدل مو، استفاده آسان و همچنین مراقبت و محافظت از مو بسیار محبوب است. ترکیبات ویژه موجود در آن تارهای مو را تقویت و تغذیه می کند. بعلاوه فرمول خاص آن با کنترل تارهای مو، ظاهری بی عیب و نقص را برای شما به ارمغان می آورد.

نحوه استفاده واکس مو استیکی

رول استیکی را به نزدیکی موها رسانده، روی مو بکشید و شانه بزنید. بعد از آن میتوانید از سشوار استفاده کنید و شانه بزنید. این کار را تا نرمی و صاف شدن موها در میزان دلخواه ادامه دهید.

تفاوت ژل مو و واکس مو

بسیاری از افراد فکر می کنند که ژل مو و واکس مو مشابه هستند. اگرچه نحوه استفاده از هر دو یکسان است، اما باید توجه داشته باشید که چسب مو و واکس مو عملکرد متفاوتی از یکدیگر دارند. ژل مو در فرم های مختلفی وجود دارد. می توان آن را مستقیما بر روی سر مالید یا به صورت اسپری استفاده کرد. اما واکس مو همان طور که از اسمش پیداست، نوعی موم است.

تفاوت بین ژل و واکس مو

تفاوت های بین واکس مو و ژل مو

واکس مو تنها به صورت جامد وجود دارد. همچنین، بر خلاف واکس مو، ژل مو در حجم های مختلفی وجود دارد. این حجم ها با اعداد خاصی تعیین شده اند که هر چقدر اعداد بالاتر باشند، نتایج بهتری را ایجاد می کنند.

تفاوت دیگر این است که ژل مو را می توان هم برای مو های بلند و هم برای مو های کوتاه استفاده کرد. می توان از ژل مو برای موج دار کردن مو ها و همچنین برای براق و نرم کردن مو های صاف استفاده کرد. از سوی دیگر، واکس مو بیشتر برای مو های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر مو های شما خشک است، بهتر است از ژل مو استفاده نکنید، زیرا حاوی الکل است. از طرف دیگر، واکس مو، باعث خشکی مو ها نمی شود. یکی از مزایای واکس مو، این است که مو ها را نرم و قابل انعطاف کرده و می توان در طول روز، مدل مو ها را تغییر داد. همچنین، می توان از آن برای انواع مو های خشک استفاده کرد.

ژل مو فقط باید بر روی مو های مرطوب استفاده شود و زمانی که مو خشک شد، دیگر نمی توان نوع آرایش مو را عوض کرد. واکس مو برای مدل های سیخ سیخی مناسب است. ژل مو را می توان تنها با یک بار شامپو کردن پاک کرد. اما واکس مو نیاز به چندین بار شستشو دارد.

در پایان، تفاوت میان ژل مو و واکس مو را به طور مختصر بیان می کنیم:

  1. ژل مو، فرم های متفاوتی دارد، اما واکس مو تنها به صورت جامد وجود دارد.
  2. بر خلاف ژل مو، واکس مو را می توان برای انواع مو های خشک استفاده کرد.
  3. ژل مو را می توان به راحتی از روی مو پاک کرد. اما واکس مو نیاز به شستشوی متعدد دارد.

همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات کامل تر درباره انواع ژل مو و نحوه استفاده صحیح از آن به مقاله مرتبط با آن یعنی (راهنمای خرید ژل مو) مراجعه فرمائید.

انواع واکس مو

عکس واکس مو در ظرف فلزی

فرق کرم مو با واکس مو در چیست؟

کرم ها محصولاتی هستند که در جهت درخشان کردن موها کاربرد دارند. عموماً پایه این محصولات آب است. خاصیت چرب کنندگی دارند و از این رو برخلاف واکس مو برای موهای خشک، گزینه بسیار مناسبی است و برای موهای چرب توصیه نمی شود.

بعد از استفاده از کرم مو برخلاف واکس مو، به راحتی می توانید در طول روز موهای خود را شانه کنید. اگر هنگام استفاده از کرم، موهای شما خشک باشد، سبب نرم شدن آن و اگر موها خیس باشند موجب درخشندگی بیشتر می شود.

دقت کنید که کرم مو را نیز نمی توانید با آب خالی از روی موها بشویید. در کل کاربرد اصلی کرم مو، درخشندگی و نرم کنندگی موهاست. درحالی که کاربرد اصلی واکس مو حالت دهی و حفظ آن در طول روز است.

نحوه شستن واکس مو

نحوه شستن واکس مو اغلب به نوع مو و میزان استفاده از آن بستگی دارد. عمده ماده استفاده شده در ساختار و یا فرمولاسیون این محصولات روغن است. در نتیجه هر چقدر واکس بیشتری استفاده کرده باشید، شستن آن دشوارتر خواهد بود و به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. برای شستن موهای خود باید مراحل زیر را انجام دهید:

نحوه شستن واکس مو

نحوه شستن واکس مو پس از استفاده

  • ابتدا مقداری نرم کننده به موهای خود بزنید. چند دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را شانه کنید.
  • بعد از چند دقیقه موهایتان را آبکشی کنید.
  • در مرحله بعد، از شامپوی معمولی برای شستشوی موهایتان استفاده کنید.
  • به مدت ۳ تا ۵ دقیقه موهای خود را با شامپو ماساژ دهید.
  • سپس موهایتان را با آب گرم آبکشی کنید.
پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع واکس مو چند است؟
قیمت واکس مو به عوامل مختلفی همچون برند شرکت تولید کننده، حجم واکس مو، کیفیت مواد، میزان درخشندی و ماندگاری آن بستگی دارد، اما در حالت کلی قیمت انواع واکس مو از 20 هزار تومان شروع و تا 800 هزار تومان ادامه دارد.
بهترین برندهای واکس مو کدامند؟
شرکت ها و برندهای آرایشی زیادی اقدام به تولید و عرضه انواع واکس مو می کنند که از بهترین آنها می توان به تافت، لدورا، گتسبی، سینره، ساویز، سکتور، اسپایدر، مکسام، داکس، دورلایت، لورال، لندر، آگیوا، نیوول، رد وان و پاسینوس اشاره کرد.
ماندگاری واکس مو چقدر است؟
واکس مو ماندگاری نسبتا خوبی دارد و تا زمانی که شسته نشود، از روی مو پاک نمی شود. اما ناگفته نماند که این محصول نهایتا بعد از گذشت یک هفته عملکرد خود را از دست می‌دهد و بهتر است آن را بشویید.
تاریخ به روز رسانی : 1402/10/23
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
واکس مو فالومی مدل f1000 حجم 1000 میلی لیتر
واکس مو فالومی مدل f1000 حجم 1000 میلی لیتر
واکس مو نیشمن مدل Inca Inchi شماره M6 حجم 100 میلی لیتر
واکس مو نیشمن مدل Inca Inchi شماره M6 حجم 100 میلی لیتر
واکس مو لندر مدل BERGAMOT مقدار 198 گرم
واکس مو لندر مدل BERGAMOT مقدار 198 گرم
واکس مو لویز مدل Soft Wet Look 01 حجم 200 میلی لیتر
واکس مو لویز مدل Soft Wet Look 01 حجم 200 میلی لیتر
واکس مو کریستال مدل 01x حجم 200 میلی لیتر
واکس مو کریستال مدل 01x حجم 200 میلی لیتر
واکس مو گتسبی مدل Harajuku مقدار 75 گرم
واکس مو گتسبی مدل Harajuku مقدار 75 گرم
واکس مو ترکیه ای آگیوا مدل 05 حجم 175 میلی لیتر
واکس مو ترکیه ای آگیوا مدل 05 حجم 175 میلی لیتر
واکس مو دی داکس مدل Dwax حجم 150 میلی لیتر
واکس مو دی داکس مدل Dwax حجم 150 میلی لیتر
واکس مو گلدن رین مدل 18 حجم 85 میلی لیتر رنگ بنفش
واکس مو گلدن رین مدل 18 حجم 85 میلی لیتر رنگ بنفش
واکس مو آگیوا مدل 01 حجم 175 میلی لیتر
واکس مو آگیوا مدل 01 حجم 175 میلی لیتر
واکس مو فورمس مدل Transparent وزن 150 گرم
واکس مو فورمس مدل Transparent وزن 150 گرم
واکس مو دورلایت مدل strong hold حجم 300 میلی لیتر
واکس مو دورلایت مدل strong hold حجم 300 میلی لیتر
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد