منو

موم موبر سرد چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

بسیاری از خانم ها و آقایان از داشتن مو های زائد در نواحی بدن بیسار رنج می برند و به دلیل مشغله های کاری اصلاح کردن هر روز بدن بسیار زمان بر و کلافه کننده است. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توانیم این موضوع را حل کنیم و مو های زائد بدن را از بین ببریم؟ راه های بسیاری از جمله لیزر کردن برای از بین بردن مو های زائد وجود دارد که انجام این کار هزینه و زمان بسیاری را لازم دارد در کنار این گزینه ما می توانیم به راحتی از موم موبر برای حل این موضوع استفاده کنیم. در ادامه این مقاله شما را با انواع موم ها و روش استفاده از موم ها آشنا خواهیم کرد.

کرم موبر سرد

راهنمای خرید موم سرد و آموزش روش استفاده از آن

موم موبر چیست؟

برای از بین بردن مو های زائد می توانیم به راحتی از موم های موبر استفاده کنیم. استفاده از موم موبر یک روش موثر برای از بین بردن مو های زائد است. در واقع موم یکی از روش های اپیلاسیون است این موضوع به معنی است که کل مو از زیر سطح پوست از بین میرود.

این محصول با توجه به وقفه طولانی که در سرعت رویش مو ها ایجاد می کند و سبب می شود تا فرد در بازه زمانی طولانی تری نیاز به اصلاح مجدد داشته باشد، با استقبال زیادی از سوی افراد همراه شده است؛ موم موبر در دو نوع موم سرد و موم گرم و در مدل های مختلفی از جمله موم خشابی، عسلی، صمغ و ... قابل تهیه می باشد.

موم موبر سرد یا وکس سرد

وکس سرد معمولا به وکسی گفته می شود که نیازی به آماده سازی و گرم کردن ندارند. معمولا از وکس سرد در منزل استفاده می شود. موم عربی یک نوع وکس سرد است که برای استفاده از آن به هیچ گونه آماده سازی احتیاج نیست. موم را به مقدار دلخواه از داخل ظرف خارج کرده و روی پوست می کشید. برای برداشتن این موم به پد و پارچه احتیاجی نیست و خود موم را می توان بلند کرد.

پیشنهاد مطالعه : موم عربی چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

نوع دیگری از موم اپیلاسیون سرد وجود دارد که معمولا بر روی نوارهای باریک قرار گرفته و به عنوان وکس آماده برای قسمت های خاصی از پوست مثل پشت لب و از بین بردن سبیل مورد استفاده قرار میگیره. یعنی مقداری موم سرد بر روی یک تکه پارچه مخصوص وجود داره و شما فقط باید قسمت وکس رو بر روی پوست قرار بدید و بعد با یک حرکت پارچه رو از روی پوست بکشید تا موهای اضافی پشت لب از بین برن. این نوع از موم همونطور که از نام آن مشخص هست نیازی به گرم شدن ندارد.

نوار موبر سرد

(نوار موبر سرد)

پسشنهاد مطالعه : نوار موبر چیست؟

موم سرد معمولا برای اپیلاسون خونگی مورد استفاده قرار میگیرد و معمولا کارایی کمی نسبت به موم داغ دارد و باید چندین بار مورد استفاده قرار بگیرد تا از نتیجه کار راضی بشوید.

استفاده از اپیلاسیون سرد راحت تر از اپیلاسون گرم است و همه افراد به راحتی می توانند آن را انجام دهند. با توجه به قیمت ارزان تر اپیلاسیون سرد نسبت به موم های گرم و قابلیت شستشوی صورت پس از اصلاح، اپیلاسیون سرد محبوبیت بیشتری در میان خانمها و سالن های آرایشی دارد.

موم گرم یا وکس گرم

این وکس برای اینکه قابلیت استفاده داشته باشد باید با دستگاه های گرم کن مخصوص وکس و یا ماکروویو گرم شوند. انجام اپیلاسیون با وکس گرم درد کمتری دارد. چون وقتی وکس گرم روی پوست مالیده می شود، منافذ پوست در اثر گرمای آن باز شده و موها به راحتی از پوست بیرون می آیند. به خاطر همین درد کمتری ایجاد می کند.

پیشنهاد مطالعه: دستگاه موم داغ کن چیست و چگونه استفاده میشود؟

بهترین مدل های موم موبر سرد

کدام بخش هایی از بدن را می توانیم موم بندازیم؟

مناطق شایعی وجود دارد که موم انداختن برای آنها انجام می شود که شامل :

  • اندام فوقانی
  • زیربغل
  • کشاله ران
  • اندام تحتانی
  • تنه و ناحیه تناسلی

بهتر است مناطقی مانند زیر بغل، کشاله ران و ناحیه تناسلی که مو های ضخیم و پر پشتی دارند باعث بروز عوارض احتمالی میشوند که ممکن است تحریک غدد لنفاوی منطقه ای شود از موم سرد استفاده نشود.

مزایای استفاده از موم موبر سرد

  • برطرف سازی مو های زائد از ریشه
  • ایجاد وقفه طولانی در سرعت رشد مو های زائد
  • افزایش لطافت و نرمی پوست
  • حاوی ترکیبات مؤثر در محافظت از پوست

موم اپیلاسیون

عکس انوع موم سرد اپیلاسیون در رنگ های مختلف

فرق موم با وکس چیست

تعریف موم: موم به ماده نرم و شل می گویند که یک کلمه فارسی هم هست. رنگ این ماده زرد بوده و از زنبور عسل به دست آمده است.

تعریف وکس: این کلمه یک لغت انگلیسی بوده که یک ماده نرم و شل است و برای برداشتن موهای زائد صورت و بدن از آن استفاده می شود.

موم و وکس در معنای لغوی تفاوتی با یکدیگر ندارند. موم کلمه فارسی و وکس کلمه انگلیسی است اما با واردات وکس از کشورهای غربی مشاهده شد که روی آن ها عبارت (wax epilation) نوشته شده است. به خاطر همین کم کم وکس جای کلمه موم را گرفت. لازم است این را هم بگوییم که شمع و موم هم یکی بوده و با هم فرقی ندارند. شمع در عربی به معنای موم است.

عوارض استفاده از موم سرد چیست؟

درد، سوختگی با موم داغ، حساسیت تماسی با موم یا پارچه، انتقال عوامل بیماری زا، خون ریزی و کبودی، کهیر، پارگی پوست، برآمدگی های قرمز در سطح پوست، فرو رفتن موها به داخل پوست و تغییر رنگ قهوه ای در محل رویش موها از عوارض موم انداختن است و فرقی نمی کند که شما از موم سرد استفاده کنید یا از موم گرم.

موم سرد چیست

رفع موهای زاد پا به وسیله موم موبر سرد یا وکس سرد

روش استفاده از موم موبر سرد

موم سرد به دو صورت موم عربی (مانند موم گرم در حالت سرد آن) و پد موم موجود می باشد.

  • متناسب با نوع موم مراحل آماده سازی را انجام دهید.
  • برای اپیلاسیون با موم سرد، قسمتی را که می خواهید اپیلاسیون کنید بررسی کرده و ببینید زخمی نداشته باشد.
  • محل را بشویید و خشک کنید.
  • بهتر است موها حدود نیم سانتیمتر شده باشند. برای موهای کوتاه باید صبر کنید تا بلندتر شوند.
  • با استفاده از کاردک لایه ای نازک از موم را در جهت رویش مو ها به ضخامت ۲ میلی لیتر بر روی مو ها بکشید و با استفاده از پد مخصوص اپیلاسیون آن را بپوشانید.
  • پد را بفشارید تا به خوبی به پوست چسبیده و سپس آن را در خلاف جهت رویش مو ها بکشید تا موها کنده شود.
  • اگر لازم بود و بعد از یکبار موی زائد دیدید می توانید یکی دو بار در یک قسمت آن را انجام دهید تا کاملاً موها کنده شود.
  • سپس پوست را با آب سرد شسته و خشک نمائید؛ در پایان جهت مراقبت از پوست از لوسیون های مخصوص بعد از اپیلاسیون یا کرم های نرم کننده استفاده نمائید.

پیشنهاد مطالعه : کرم موبر چیست؟

موم موبر پشت لب

استفاده ار موم سرد برای از بین بردن موهای زائد صورت بانوان

مراقبت های قبل و بعد از وکس کردن

  1. اجازه دهید موها به اندازه کافی رشد کنند، بعد وکس کنید. بلندی موها باید حداقل ۶ میلی متر باشد تا وکس بتواند روی موها اثر بگذارد و آن ها را بکند. اگر موها خیلی کوتاه باشند، وکس نمی تواند موها را بگیرد و اگر هم موها خیلی بلند باشند، وکس آنها را می شکند و موها به طور کامل از ریشه جدا نمی شوند.
  2. قبل از انجام اپیلاسیون پوست خود را به خوبی شسته و کامل آن را خشک کنید.
  3. بهتر است از یک روز قبل، قسمتی که می خواهید وکس کنید را با اسکراب لایه برداری کنید. اسکراب سلول های مرده پوست را از بین می برد. به همین خاطر وکس به راحتی به موها می چسبد و آن ها را جدا می کند.
  4. به هیچ عنوان درست قبل از اپیلاسیون لایه برداری نکنید، چون پوست ملتهب، حساس و تحریک می شود. اسکراب کردن باید ۲۴ ساعت قبل از وکس صورت گیرد.
  5. وکس را تا درجه حرارت مشخص شده روی بسته بندی آن گرم کنید و آن را در همین دما نگه دارید.
  6. برای وکس در خانه می توانید یک موم گرم کن کوچک بخرید تا به کمک آن به راحتی موم گرم کنید.
  7. اگر وکس بیش از حد گرم شود پوست را می سوزاند و هنگام برداشتن چکه می کند. اگر وکس خیلی سرد باشد، به سختی از روی پوست جدا خواهد شد و موها را هم نخواهد کند.
  8. وکس را با کاردک مخصوص که کاملا تمیز است، روی ناحیه مورد نظر بمالید.
  9. کاردک یا رول موم های خشابی را بعد از هر استفاده کاملا تمیز کنید.
  10. از مقدار زیاد وکس استفاده نکنید. اگر میزان کمتر روی محل کوچکتر بمالید، نتیجه بهتری دارد. هم درد کمتر می شود هم تمیزتر موها برداشته خواهند شد.
  11. قبل از کندن پد از روی پوست، چند بار آن را صاف کنید و مطمئن شوید پد تمام وکس را پوشش داده است. انتهای پد را بگیرید و آن را در خلاف جهت رویش موها بکشید.
  12. هنگام کندن پد، پوست خود را با دست دیگر محکم نگه دارید تا موها آسان تر کنده شده و پوستتان کبود نشود.
  13. در انتهای کار یک پارچه را به مقدار کمی روغن بچه آغشته کنید و خیلی آرام و آهسته روی پوست بکشید تا حالت چسبناکی پوست برطرف شود.
  14. اگر موم اضافه آمد صبر کنید به طور کامل سرد شود و بعد آن را در یک جای خشک برای استفاده بعدی نگهداری کنید.
  15. اگر برای انجام وکس به آرایشگاه یا مرکز اپیلاسیون مراجعه می کنید، حتما پیش از شروع کار از رول تخت اپیلاسیون استفاده کنید. این رول ملحفه نازک یک بار مصرف است که برای تمیزی کار روی تخت کشیده می شود.

خرید موم سرد

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
تفاوت موم سرد و گرم در چیست؟
وکس یا موم سرد به وکسی گفته می شود که نیازی به آماده سازی و گرم کردن ندارند اما موم گرم را باید توسط دستگاه مخصوص موم داغ کن گرم و سپس استفاده کرد منتها موم گرم درد کمتری نسبت به موم سرد دارد.
عوارض استفاده از موم سرد چیست؟
درد، حساسیت تماسی با موم یا پارچه، انتقال عوامل بیماری زا، خون ریزی و کبودی، کهیر، پارگی پوست، برآمدگی های قرمز در سطح پوست، فرو رفتن موها به داخل پوست و تغییر رنگ قهوه‌ای در محل رویش موها از عوارض موم انداختن است .
تاریخ به روز رسانی : 1402/04/14
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
موم سرد نیر مدل Aloevera وزن 4500 گرمی
موم سرد نیر مدل Aloevera وزن 4500 گرمی
موم سرد پروین مدل Aloevera حجم 750 گرم
موم سرد پروین مدل Aloevera حجم 750 گرم
موم سرد پروین مدل Honey حجم 300 گرمی
موم سرد پروین مدل Honey حجم 300 گرمی
موم موبر سرد سیتی وکس مدل عسل یک کیلویی
موم موبر سرد سیتی وکس مدل عسل یک کیلویی
وکس موبر بهین مدل Honey وزن 300 گرم
وکس موبر بهین مدل Honey وزن 300 گرم
موم موبر سرد گیاهی كنز مدل آلوئه ورا 300 گرمی
موم موبر سرد گیاهی كنز مدل آلوئه ورا 300 گرمی
موم موبر سرد نیر مدل Honey وزن 700 گرم
موم موبر سرد نیر مدل Honey وزن 700 گرم
موم موبر زوم آپ مدل صمغ عربی 300 گرمی
موم موبر زوم آپ مدل صمغ عربی 300 گرمی
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد