منو

موم عربی یا موم سرد چیست و چگونه از آن استفاده میشود؟

استفاده از موم عربی یک روش طبیعیِ موزدایی و از بین بردن موهای زائد است. استفاده از موم از دیرباز در کشورهای آفریقایی و عربی رواج داشته و افراد برای از بین بردن موهای زائد خود از موم استفاده می کردند. امروز نیز با توجه به اینکه برخی افراد وقت کافی نداشته و نمی خواهند مدت زمان زیادی در آرایشگاه سپری کنند، به استفاده از انواع موم ها روی آورده اند.

موم عربی یا صمغ عربی چیست

راهنمای خرید موم عربی یا موم سرد

موم عربی چیست؟

موم عربی که نام های دیگری چون، موم سرد، موم خلیجی، صمغ عربی، موم آدامسی و غیره دارد، همانطور که گفتیم این روش یکی از روشهای طبیعی اپیلاسیون سرد بوده که به راحتی قابل انجام است.

موم عربی نیازی به گرم کردن ندارد و از این لحاظ دردسری را که سایر موم ها دارند را ندارد. این موم سرد را به راحتی در دست ورز داده و مصرف می کنید. ضمناً روش شستشو و پاک کردن و کندن آن از بدن راحت است. نیازی هم به پد یا پارچه مخصوص ندارد.

این موم به خاطر این که از مواد طبیعی ساخته شده و هم به خاطر این که برای استفاده نیاز به حرارت دیدن ندارد و مصرف آسانی دارد، طرفداران زیادی مخصوصا در بین خانم ها پیدا کرده است. این موم با عصاره های مختلف در بازار یافت می شود.

از دیگر مزیت های این نوع موم این است که به پد مخصوص وکس و پارچه احتیاجی ندارد. برای استفاده از آن کافیست مقداری موم روی پوست مالیده شود و بدون استفاده از پد و کاغذ، فقط با فشار دست، دوباره موم از روی پوست برداشته می شود. بعد از برداشتن موم می بینید که به خوبی توانسته موهای زائد شما را با کمترین درد از پوست جدا کند.

صمغ عربی چیست؟

صمغ عربی از درختی به نام صمغ سنگالی (آکاسیا) بدست می آید. رنگ آن از سفید تا قهوه ای می باشد. هر چه رنگ آن روشن تر باشد کیفیت بهتری دارد. این صمغ محلول در آب می باشد. از ضمغ عربی در صنایع غذایی و صنعت چاپ بسیار استفاده می کنند.

عکس موم عربی اصل عسلی

عکس صمغ عربی اصل - موم سرد عسل

مزیت استفاده از موم عربی

  • استفاده راحت، به راحتی به پوست چسبیده و از آن می کند.
  • نیازی به گرم کردن ندارد و بصورت سرد استفاده می شود. این مزیت یکی از بهترین ویژگیهای موم عربی است.
  • بهداشتی بوده و فقط برای یک نفر استفاده می شود.
  • پس از اپیلاسیون موها کم پشت و نازک در می آیند.
  • حاوی مواد طبیعی بوده و هیچ گونه حساسیتی در پی ندارد.
  • ارگانیک و طبیعی بوده و فاقد مواد شیمیایی مضر برای پوست است به همین خاطر عوارضی ندارد.
  • لایه بردار و پاکساز خوبی است.
  • دارای رایحه های معطر خوشبو با رنگنبدنی متنوع و همچنین ضد حساسیت و گیاهی است.
  • پوست را چندین درجه روشن تر می کند.
  • مدت زمان اپیلاسیون را کاهش می دهد.
  • در همه قسمت های مختلف بدن میتوان در خانم ها و آقایان از آن استفاده کرد و حتی برای صورت نیز خانم ها از آن استفاده میکنند.
  • از دیگر مزایای این موم سرد بودن آن است و برای پوست و پیری پوست مفید است.
  • درد ندارد و جوش نمی زند.
  • با هر پوستی سازگار است.

نحوه استفاده از موم عربی

عکس انواع موم عربی در رنگ های مختلف

نحوه تشخیص صمغ عربی اصل

تشخیص صمغ اصل از صمغ های تقلبی آسان است. برخی مناطق از دکسترین ماده مصنوعی ساخته و در عوض صمغ آن را می فروشند. اما هیچ گونه خاصیتی ندارد. موم عربی طبیعی بر روی پوست دستتان نمی چسبد و به راحتی کنده می شود.

در واقع چسبندگی این موم کاملاً طبیعی و مشخص است و پس از استفاده از آن موها کم پشت یا کرکی می شود. یکی از راه های تشخیص صمغ عربی اصل رنگ آن است. در واقع هرچه رنگ آن روشن و زرد باشد بهتر است.

ویژگی موم عربی

این موم چسبندگی طبیعی داشته و به راحتی روی پوست می چسبد. استفاده از آن راحت بوده و پس از استفاده موها نازک تر می شوند. همچنین شستن و پاک کردن این موم از سطح پوست بسیار آسان خواهد بود. موم عربی داخل ایران طرفداران بسیار زیادی دارد و محبوبیت خاصی پیدا نموده است. در بسیار از مراکز زیبایی و آموزشگاه آرایشگری مردانه از این نوع موم استفاده می شود.

لازم است که درباره موم سرد عربی این نکته رابدانید که این موم بعد از هر بار آماده سازی فقط قابل استفاده برای یک نفر است و برای شخص دیگر باید از موم آماده دیگری استفاده کرد. رعایت این نکته برای حفظ بهداشت فردی استفاده کننده می باشد.

گفته شده که به علت استفاده از مواد طبیعی در این موم هنوز گزارشی درباره حساسیت یا مشکل پوستی گزارش نشده است. این مسئله دقیقا یکی از برتری های موم های طبیعی و ارگانیک نسبت به موم های شیمیایی و خارجی است. زیرا مصرف کننده بدون نگرانی از عوارض احتمالی از این نوع مو زدایی بهره می برند.

معایب موم عربی

موم عربی، موم سرد می باشد که نیازی به گرم کردن ندارد. این موم کاملا گیاهی و طبیعی ست و هیچگونه عوارضی روی پوست ایجاد نمی کند ولی در صورت استفاده غیر حرفه ای نتیجه حرفه ای نخواهید گرفت و احتیاج است که یک محل را چندین بار از موم استفاده کنید تا نتیجه بگیرید و همین امر سبب می شود که پوستتان تحریک شود. برای نتیجه خوب باید که از مواد با کیفیت استفاده کنید گول تبلیغات ارزان را نخورده و از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

راهنمای خرید موم عربی

نحوه استفاده از موم عربی برای موهای زائد زیر بغل

تفاوت موم عربی با موم معمولی

همانطور که گفتیم از بهترین و به صرفه ترین روش ها برای مو زدایی اپیلاسیون با استفاده از موم است. حال بهتر است از موم معمولی برای مو زدایی استفاده کنیم و یا موم عربی؟ از بارزترین تفاوت های میان موم عربی با موم معمولی قابلیت سرد استفاده کردن از صمغ عربی است.

شما می توانید این صمغ را به صورت سرد تهیه کنید، با دستانتان آن را کمی وز دهید و سپس در ناحیه مورد نظر استفاده کنید. استفاده از موم عربی نسبت به موم معمولی ساده تر و سریع تر است؛ خود فرد نیز بدون نیاز به مراجعه به آرایشگاه می تواند فرایند اپیلاسیون را انجام دهد. برای استفاده از این موم به هیچ پارچه و پدی احتیاج نیست.

چرا صمغ عربی به این اسم شناخته شده است

دقت نمایید که صمغی که به این اسم شناخته میشود در کل دو نوع است، یکی همین نمونه که شبیه به موم است و برای اپیلاسیون استفاده میشود و نوعی صمغ دیگر که تقریبا شبیه پاستیل و خوراکی است. برخی از منابع اظهار کرده اند که برای تولید این صمغ اپیلیدی از پودر درخت آکاکیا استفاده میشود و این درخت که در مناطقی از آفریقا وجود دارد باعث نامگذاری این موم به این اسم شده است.

البته باید این نکته را هم عنوان کرد این روش اپیلیدی با این صمغ از گذشته در بین عرب های بومی افریقا مرسوم بوده و در سالهای اخیر به دلیل تاثیرگذاری این روش و همچنین راحتی استفاده از آن باعث شده است در اغلب کشورهای دنیا معروف و استفاده شود. این محصول فوق العاده که از رایحه های مختلفی هم تشکیل شده و یا عصاره برخی گیاهان مانند آلوئه را با آن ترکیب شده است، علاوه بر خاصیت اپیلیدی دارای تاثیرات فراوانی برای پوست می باشد که نمونه آن شادابی و طراوت پوست است.

طرز استفاده از موم عربی

طرز استفاده از موم سرد یا موم عربی

استفاده و اپیلیدی موهای بدن با کمک موم عربی یا همان صمغ شبیه به روش مرسوم موم انداختن نیست و برای استفاده از آن باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید اصلاح خوب و تمیزی داشته باشید.

  • برای اپیلاسیون با موم سرد، قسمتی را که می خواهید اپیلاسیون کنید بررسی کرده و ببینید زخمی نداشته باشد. محل را بشویید و خشک کنید.
  • برای شروع به استفاده بهتر است ابتدا سطح پوست خود را تمیز شسته تا از چربی های پوستی و یا مواد آرایشی کاملا پاک گردد.
  • همچنین سطح موها باید کاملا خشک و تمیز باشد در واقع این کار باعث میشود موهای ریز و درشت بهتر به صمغ بچسبند و راحتتر و همچنین تمیز تر از پوست جدا شوند.
  • بهتر است موها حدود نیم سانتیمتر شده باشند. برای موهای کوتاه باید صبر کنید تا بلندتر شوند.
  • اگر هوای محیط شما خیلی گرم است میتوانید چند دقیقه آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود، البته در فصل زمستان نیازی به اینکار نیست.
  • کاردک هایی مخصوص وجود دارد که می توانید موم را روی پوست بکشید.
  • حواستان باشد که باید موم را در جهت رشد موها روی پوست پهن کنید.
  • موم روی پوست نه خیلی نازک باشد و نه خیلی ضخیم.
  • بر خلاف جهت رشد مو آن را بردارید تا موها کنده شود.
  • اگر لازم بود و بعد از یکبار موی زائد دیدید می توانید یکی دو بار در یک قسمت آن را انجام دهید تا کاملاً موها کنده شود.
  • هر بار به اندازه یک گردو برداشته و این مقدار برای قسمتهای زیادی از بدن یک نفر قابل استفاده است.
  • پس از اتمام با حوله نمدار بدن را تمیز کنید.

پیشنهاد مطالعه : نوار موبر چیست؟

مراقبت های بعد از اپیلاسیون با موم عربی

اینکه موم عربی ملایم تر بوده و برای پوست ضرر کمتری دارد، به این معنی نیست که بعد از آن به توجه و مراقبت از پوست نیازی نخواهید داشت. پس مراقبت های بعد از انداختن موم عربی چیست؟ پس از برداشتن موم، باقی مانده موم را با روغن تمیز کننده موم یا آب گرم و حوله پاک کنید. همچنین می توانید یک تا دو روز پس از موم انداختن، به طور مرتب از کرم ضدعفونی کننده استفاده کنید.

استفاده از ژل آلوئه ورا مرغوب و ارگانیک به شما این امکان را می دهد که پوست را مرطوب و شاداب نگه دارید. همچنین توصیه می کنیم از روغن آرگان هم استفاده کنید. این روغن مغذی، به پوست شما استحکام می بخشد. روغن نارگیل هم پوست را تسکین بخشیده و اثر اسیدیته آبلیمو روی پوست را کاهش می دهد.

اگر موهای زائد ناحیه بیکینی یا زیربغل خود را موم عربی انداختید، تا چند روز بعد از ورزش کردن یا حمام آب گرم خودداری کنید؛ این نواحی ممکن است به گرما حساس باشند.

طرز تهیه موم عربی در خانه

موم یا صمغ عربی را به راحتی خودتان در خانه می توانید درست کنید. برای ساخت این موم به مواد پیچیده ای نیاز نیست و در هر خانه ای پیدا می شود.

مواد لازم برای تهیه موم عربی

  1. شکر : یک فنجان
  2. عسل : یک فنجان
  3. آبلیمو : نصف فنجان

طرز تهیه موم عربی در خانه

طرز تهیه موم عربی در خانه

دستور تهیه موم عربی

ابتدا یک قابلمه را روی شعله گاز بگذارید و شکر را درون آن بریزید. اجازه بدهید شکر کاملا آب شده و حالت مایع غلیظ به خود بگیرد. وقتی شکر در حال ذوب شدن است آن را به خوبی هم بزنید تا حالت کاراملی به خود بگیرد.

بعد از این که شکر آب شد حالا نوبت آن است که عسل و آبلیمو را به آن اضافه کنید. بعد از ترکیب مواد به خوبی آن را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. در این جا موم شما آماده است و می توانید از آن استفاده کنید. البته اجازه بدهید خمیر به دست آمده خنک شود بعد آن را برای برداشتن موهای زائد به کار ببرید.

در صورتی که احساس کردید ترکیب به دست آمده خیلی غلیظ شده، مقدار کمی آب به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد. اگر بیش از حدی که برای مصرفتان لازم است، موم درست کرده اید، می توانید اضافه آن را برای مصرف بعدی خود نگه دارید. اما حواستان باشد که حتما در ظرف در بسته و در یخچال نگهداری شود.

شرایط نگهداری صمغ عربی

  • در صورتی که مواد در ظرف اضافه داشتید و تصمیم دارید برای دفعات بعد استفاده کنید، حتماً دور از گرما باشد.
  • می توانید در یخچال نگهداری کنید با این که موم عربی را در دمای متعادل محیط بگذارید.
  • دور از نور افتاب و دور از دسترس بچه ها نگهداری کنید.
  • بعد از استفاده از موم عربی حتماً درب آنرا محکم ببندید.

پیشنهاد مطالعه : کرم موبر چیست و چگونه از آن استفاده میشود؟

تاریخ به روز رسانی : 1402/01/09
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
موم سرد نیر مدل Aloevera وزن 4500 گرمی
موم سرد نیر مدل Aloevera وزن 4500 گرمی
موم سرد پروین مدل Aloevera حجم 750 گرم
موم سرد پروین مدل Aloevera حجم 750 گرم
موم سرد پروین مدل Honey حجم 300 گرمی
موم سرد پروین مدل Honey حجم 300 گرمی
موم موبر سرد سیتی وکس مدل عسل یک کیلویی
موم موبر سرد سیتی وکس مدل عسل یک کیلویی
وکس موبر بهین مدل Honey وزن 300 گرم
وکس موبر بهین مدل Honey وزن 300 گرم
موم موبر سرد گیاهی كنز مدل آلوئه ورا 300 گرمی
موم موبر سرد گیاهی كنز مدل آلوئه ورا 300 گرمی
موم موبر سرد نیر مدل Honey وزن 700 گرم
موم موبر سرد نیر مدل Honey وزن 700 گرم
موم موبر زوم آپ مدل صمغ عربی 300 گرمی
موم موبر زوم آپ مدل صمغ عربی 300 گرمی
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد