منو

مداد ابرو چیست؟ آموزش نحوه استفاده و کشیدن درست مداد ابرو

ابرو به عنوان یکی از اجزای مهم صورت، می تواند نقش بسزایی در زیبایی ظاهری داشته باشد. به همین خاطر روش های زیادی از جمله ریمل ابرو، رنگ کردن ابرو و … به وجود آمده است.

افرادی که دارای ابروهای بسیار کم پشت هستند می تواند از مداد ابرو برای پرپشت کردن ابروها و حالت دهی آن ها استفاده کنند. در این مقاله با معرفی مداد ابرو به عنوان یکی از ابزارهای آرایش ابرو، نکاتی را در مورد این وسیله آرایشی بیان می کنیم پس در ادامه با طوطی کالا همراه باشید.

مداد ابرو چیست؟

مداد ابرو چیست؟

مداد ابرو یک ابزار آرایشی است که گاهی اوقات با نام مداد چشم نیز شناخته میشود همانند یک مداد معمولی است که به جای کربن یا سرب عمدتا از مواد آرایشی مانند موم، روغن های معدنی، پودر های رنگی و صمغ ساخته می شوند. گریم کننده ها و کسانی که قصد آرایش صورت خود را دارند می توانند برای پر کردن، تیرگی، شکل دادن و زیبا نشان دادن ابروی خود از مداد ابرو استفاده کنند.

مدادی شکل بودن باعث میشود کار کردن با آن بسیار راحت تر باشد و کاربر در زمان استفاده می تواند در جهتی که میخواهد ابروهای خود را حالت دهد. مداد ابروها در انواع رنگ های مختلفی در بازار وجود دارند که با هر سلیقه و رنگ موی ابروی متناسب باشد.

استفاده از مداد ابرو، به شما امکان می دهد تا شکل و حجم ابروهای خود را به راحتی تغییر دهید و ظاهری مشابه با ابروهایی که توسط آرایشگران حرفه ای ایجاد می شود، به دست آورید. همچنین، برخی از مداد ابروها حاوی عناصر مرطوب کننده هستند که به ابروها رطوبت می بخشند و آن ها را نرم و صاف نگه می دارند.

کاربرد های مداد ابرو

  • فرم دهی به ابرو: به وسیله مداد ابرو می توانید با ایجاد منحنی ها و فرم های مورد نظر، یک فرم و حالت کلی را برای ابرو در نظر گرفت.
  • پرکردن جای خالی ابرو: از دیگر کاربردهای مداد ابرو، پرکردن قسمت هایی است که ممکن است در آن قسمت ها موهای ابرو رشد نکرده و وجود نداشته باشد.
  • کشیدن ابرو: برای ایجاد یک مدل یا خط منحنی مناسب برای ابرو، شما می توانید از مداد ابرو استفاده کنید.
  • سایه دادن: سایه دادن در نقاط کم پشت شما می توانید برای جلوگیری از ظاهر خالی و تورفتگی در ابرو ها از سایه دادن به وسیله مداد ابرو استفاده کنید.
  • ایجاد تقارن: اگر ظاهر ابروهای شما متفاوت باشد می توانید با استفاده از مداد ابرو به راحتی آن ها را متقارن کنید.
  • تقویت پهنا و عرض ابروها: اگر ابروهای شما نازک باشد مداد ابرو می تواند به شما ابروهای پهن و زیبا هدیه دهد.

معرفی بهترین مدلهای مداد ابرو

عکس خانم در حال آرایش با مداد ابرو

مزایای استفاده از مداد ابرو

اگرچه روش های مدرن اصلاح ابرو همچون تاتو و هاشور، ساده و هیجان انگیز به نظر می رسند، اما هزینه های سرسام آور و همچنین ظاهر مصنوعی آن ها سبب شده که کمتر مورد پسند میکاپ آرتیست ها و افراد معروف قرار بگیرند.

به همین دلیل بیشتر آرایشگر های مطرح مدل طبیعی ابرو و استفاده از مداد ابرو را برای رفع نواقص آن توصیه می کنند. صد البته کم پشت شدن ابروها، کمرنگ شدن و یا تغییر رنگ ناگهانی آن ها از مهم ترین عوارض شیوه های مدرن ابرو به شمار می روند، اما با کمک مداد ابرو این مشکلات را نخواهید داشت.

همچنین شکل مدادی آن سبب شده که به راحتی و در هر جهتی که می خواهید به ابرو ها شکل بدهید و ظاهری زیبا و دلنشین به چشم های خود ببخشید. از دیگر ویژگی های مثبت این محصول آرایشی ماندگاری بالا حتی در صورت عرق کردن می باشد، به صورتی که می توان ساعت های طولانی بدون تمدید آرایش از آن استفاده نمود.

بهترین مارک های مداد ابرو

علاوه بر اینکه باید برای آرایش ابروی خود حتما از یک آرایشگر ماهر کمک بگیرید، باید بدانید استفاده از یک مداد ابروی مناسب و با کیفیت به خوبی می تواند در آرایش ابروها به ما کمک کند.

از جمله بهترین مارک ها و مداد ابـروهایی که می توان معرفی کرد، عبارتند از:

  • اتود: از جمله ویژگی های مداد اتود می توان به رنگ دهی و نرم بودن آن اشاره نمود. این مداد در 5 رنگ وجود دارد که یک سر آن برس دارد.
  • اورآل: این مداد را می توان مناسب برای ابرو های شلوغ و نامنظم در نظر گرفت. موم بکار رفته در ساخت این محصول توانسته است رنگ مداد را بادوام تر کند.
  • مک: از این مداد ابـرو می توان برای ایجاد یک ابروی مات و مخملی استفاده نمود که می تواند ابروها را صاف و یکنواخت و نرم کند.
  • ایزادورا: فرمولاسیون ساخت این مداد را می توان بر پایه موم دانست. این محصول می تواند برای کسانی که حساسیت دارند به علت استفاده از مواد آرایشی با پایه طبیعی مناسب باشد.

از جمله مارک های مناسب دیگر می توان به کاتریس و بی یو اشاره کرد

بهترین مارک های مداد ابرو

بهترین رنگ مداد ابرو چیست؟

برای بسیاری از مردم یک سایه بسیار خوب خواهد بود و بهترین شروع انتخاب رنگ است. ابتدا باید ببینیم برای شما بهترین مداد ابرو چیست و سپس شروع به کار کرد سایه های رنگ قهوه ای به ابروها عمق میدهند و موهای روشنتر را تحت شعاع قرار نمیدهند ابتدا برای دانستن اینکه بهترین مداد ابرو چیست باید انواع مداد را روی دست خود تست کنیم تا ببینیم کدام رنگ سایه بهتر از دیگری است اگر موی سر شما رنگ قرمز یا بلوند است رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی برای ابرو مناسب است برای سایر رنگ ها مو نیز بهتر است از رنگ های پس زمینه مانند خاکستری و رز صورتی استفاده کنید.

برای راهنمایی پاسخ به سوال بهترین مداد ابرو چیست ۴ نکته زیر را آماده کرده ایم.

  1. موهای بلود باید از یک سایه خاکستری یا مداد شماره ۱ یا سایه ۲ شماره تیره تر از موی طبیعی خود را امتحان کنند.
  2. کسانی که دارای پوست سبزه هستند باید مدادی را انتخاب کنند که ۱ یا ۲ درجه از رنگ مویشان روشن تر است سایه های تیره را انتخاب نکنید مگر اینکه قصد داشته باشید ابروهای خشمگین یا شیطانی داشته باشید.
  3. کسانی که موهای سیاه پر کلاغی دارند نیز باید از مداد تیره دوری کنند اما این افراد از رنگ قهوه ای میتوانند استفاده نماییند
  4. کسانی که دارای موی سیاه و سفید یا جو گندمی هستند نیازی نیست از مداد خاکستری استفاده کنند د باید از رنگ قهوه ای روشن یا طوسی استفاده نماییند.

انتخاب رنگ مداد ابرو

رنگ های مختلف مداد ابرو

انواع مداد ابرو

انتخاب نوع مداد ابرو بر اساس نوع و میزان استفاده بسیار مهم بوده و تاثیر مهمی بر ظاهر و آرایش شما خواهد گذاشت. به همین دلیل ابتدا لازم است با انواع مداد ابرو های موجود در بازار آشنا شوید تا انتخاب مطمئن تری داشته باشید.

مداد ابرو معمولی

رایج ترین نوع مداد، نوع معمولی آن می باشد که دارای ظاهر مدادی شکل بوده و برای شروع کار کشیدن ابرو ها بسیار مناسب است. این مدل ضد آب نبوده و نوک تیز آن ها برای مشخص نمودن حاشیه ابرو ها کاربرد دارد.

مداد ابرو مومی یا مداد سنتی ابرو

مداد ابرو مومی همان مدادهایی هستد که از قدیم مادرانمان برای پر کردن ابروهایشان یا کشیدن خط چشم استفاده می کردند. این مدادهای مومی یا واکسی شباهت زیادی به خط لب های مدادی دارند و تنها تفاوتشان در رنگ آن هاست.

مداد انتخابی شما باید کم چرب و نرم باشد که رنگش پخش نشود. مداد مومی ساده تری نو کاربردی ترین نوع مداد ابرو است که به سادگی قابل استفاده هستند و میتوانید جاهای خالی ابرو را با این مداد ها پر کنید و سایه بزنید.

هرچه فشار و تعداد دفعات کشیدن این مدادها روی ابرو بیشتر شود، رنگ ابرو تیره تر خواهد شد. در صورتی که میخواهید فرم ابرو ظاهر طبیعی تری داشته باشد و حالت سه بعدی بگیرید بلافاصله بعد از استفاده از مداد ابرو با حرکات کوتاه و سریع شانه ابرو ، ابروهایتان را در جهت دلخواه مرتب کنید.

ماژیک ابرو

مداد ابرو ماژیکی یا ماژیک ابرو برای افرادی که ابروهای خیلی کم پشت یا خیلی روشن دارند مناسب است. سر ماژیک ابرو باید باریک و ظریف و انعطاف پذیر باشد که پوست را اذیت نکند و بتوانید با خطوط ظریف در جهت خطوط ابرو، به ابروهایتان فرم دهید و قسمت های خالی ابرو را پر کنید.

کار با ماژیک ابرو آسان تر است و ماندگاری بیشتری دارد و باعث ایجاد چسبندگی موهای ابرو روی پوست یا به همدیگر نخواهد شد. استفاده از ماژیک ابرو به دلیل رنگ یکنواخت و عدم ایجاد سایه و ماندگاری بیشتر نسبت به مداد مومی، طرفدار زیادی پیدا کرده است.

آموزش نحوه کشیدن مداد ابرو

عکس دختر در حال کشیدن و آرایش با ماژیک ابرو

مداد هاشور ابرو

مدار هاشور ابرو معمولا سری تخت و صاف دارد که برای کشیدن خط های باریک و پر کردن ابرو و قاب گیری اطراف ابرو بسیار مناسب است و ماندگاری نسبتا طولانی تری نسبت به مدادهای معمولی دارد.

پودر ابرو

اگر می خواهید ابروهایتان حالتی طبیعی تر و سایه روشن داشته باشد می توانید به جای مداد ابرو از کیت پودر ابرو استفاده کنید و سپس ابروها را با ژل ابرو لیفت کنید تا جلوه زیباتری پیدا کند.

مداد ابرو میکرو

نوعی مداد برای میکاپ ابرو می باشد که در میان محصولات آرایش ابرو بسیار پر طرفدار و پر فروش است. برای مثال می توان از مداد ابرو میکرو دبورا یاد کرد که یک مداد پیچی است و دو سر دارد با سر میکرو می توانید ابرو های های خود را بدون نقص میکاپ کنید و با سر براش آن می توانید به ابرو ها حالت دهید.

روش کشیدن مداد ابرو

ابتدا ابروها را با شانه مخصوص ابرو به سمت بالا، شانه کنید، با انجام این کار می توانید به راحتی جاهای پر و خالی ابرو را مشاهده کرده و قسمت های کم موی ابرو را تشخیص دهید.

هنگام استفاده از مداد دقت کنید که قسمت های خارج از رنگ موها را رنگ نکنید و صرفاً درون خطوط اصلی خط ابرو را سایه بزنید؛ لازم است تا با ایجاد ضرباتی ملایم شروع به کار کنید، چرا که اگر ضربات سفت و محکم باشند، ابروهایتان تیره خواهند شد، پس هیچگاه نوک مداد را خیلی محکم فشار ندهید تا خطوطی واضح در داخل ابرو ایجاد نشوند.

آموزش روش کشیدن مداد ابرو

نحوه کشیدن صحیح مداد ابرو

حالا با کمک مدادی که مد نظر شماست، جاهای خالی داخل ابروی خود را با دقت و ظرافت کامل پر کنید، دست هایتان را شل اما کنترل شده حرکت دهید و تلاش کنید تا حالت طبیعی ابروهای خود را حفظ کنید و از استفاده از مداد ابرو در گوشه های بالایی و انتهایی ابرو هم بپرهیزید.

از پر کردن بیش از حد ابروهای خود اجتناب کنید، چون حالت طبیعی صورت شما از بین رفته و تناسب آرایشی بین اجزاء صورت ایجاد نخواهد شد. اشکالات ابرو را برطرف کنید.

حالا مجدد ابروهای خود را به سمت بالا شانه کنید، دوباره با دقت تمام و با کمک مداد ابرو، جاهای خالی باقیمانده را پر کنید و ابروها را به حالت عادی خود هدایت کنید و نتیجه نهایی کار را بررسی کنید.

مداد ابرو چیست؟

نکته بسیار مهم در انجام آرایش ابرو با مداد

هنگام انجام آرایش ابرو با مداد به این نکته توجه کنید که خارج از خط مو ها را مداد نکشید و فقط درون و لابه لای مو های ابرو اقدام به این کار نمایید برای نتیجه گیری بهتر می توانید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • قبل از شروع عملیات آرایش ابرو با مداد می توانید شکل کلی ابرو را با مداد ابرو بکشید.
  • توجه کنید که این کار را با کشیدن خط باریک و کمرنگ شروع کنید.
  • اگر چه ممکن است این کار ممکن است در ابتدا کمی سخت به نظر برسد، اما با کمی تمرین این کار به راحتی قابل انجام است.
  • بهتر است که خط بالا را را حتماً در بالای ابرو و با فاصله کمی از تاج ابرو بکشید و خط پایین ابرو را نیز با کمی فاصله از ابتدای ابرو بکشید تا شکل طبیعی تری برای ابروهایتان ایجاد کند.
پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
آیا استفاده از مداد ابرو می تواند باعث ریزش ابرو شود؟
خیر، مداد ابرو به تنهایی باعث ریزش ابرو و کم پشت شدن آن نمی شود. از دلایلی که مداد ابرو باعث ریزش ابرو می شود: 1- مداد ابرو فیک بوده و با کیفیت نیست. 2- مداد و یا پد پاک کننده آرایش ابرو را محکم روی ابرو کشیده اید. 3- برای پاک کردن آرایش ابرو از محصولات بی کیفیت استفاده کرده اید.
بهترین مارک های مداد ابرو کدامند؟
از جمله بهترین مارک ها و مداد ابروهایی که می توان معرفی کرد، عبارتند از: اتود، لورآل، مک، ایزادورا، آرت دکو، استدیو میکاپ، پیپا، دبورا و نیکس
قیمت انواع مداد ابرو در بازار چند است؟
قیمت مداد ابرو به عواملی همچون برند شرکت سازنده، ماندگاری مداد، کیفیت مواد تشکیل دهنده، ضد آب بودن و ... بستگی دارد اما در حالت کلی می توان گفت قیمت انواع مداد از 10 هزار تومان شروع و تا یک میلیون هم ادامه دارد.
تاریخ به روز رسانی : 1401/11/24
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
مداد ابرو نیکس سه کاره مدل Brunette
مداد ابرو نیکس سه کاره مدل Brunette
مداد ابرو کره ای اتود رنگ قهوه ای تیره مدل 31
مداد ابرو کره ای اتود رنگ قهوه ای تیره مدل 31
مداد ابرو مودا قهوه ای متوسط شماره 02 EB
مداد ابرو مودا قهوه ای متوسط شماره 02 EB
مداد ابرو ترکیه ای گلدن رز مدل Dream قهوه‌ای روشن شماره 308
مداد ابرو ترکیه ای گلدن رز مدل Dream قهوه‌ای روشن شماره 308
مداد ابرو فلورمار ضد آب 24 ساعته شماره 02
مداد ابرو فلورمار ضد آب 24 ساعته شماره 02
هاشور ابرو ماژیکی پیپا قهوه ای تیره شماره 173
هاشور ابرو ماژیکی پیپا قهوه ای تیره شماره 173
مداد ابرو ایتالیایی دبورا سری Extra 24ORE شماره 02
مداد ابرو ایتالیایی دبورا سری Extra 24ORE شماره 02
مداد ابرو کالیستا بیوتی قهوه ای تیره ضد آب شماره 01
مداد ابرو کالیستا بیوتی قهوه ای تیره ضد آب شماره 01
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد