منو

ماساژور پا چیست، چه فوایدی دارد و چگونه از آن استفاده میشود؟

وقتی موضوع سلامتی مطرح می شود، همه ما دوست داریم که مسئول مراقبت و رسیدگی از بدن خود باشیم. ماساژ یک روش کمک درمانی و ریلکسیشن برای بهبود و درمان بسیاری از مشکلات فیزیکی و روانی انسان است و سابقه بسیار طولانی در تاریخ پزشکی و درمانی دارد.

بدون شک پاها مهمترین عضو بدن هستند. آن ها وزن ما را تحمل کرده و در طول روز حمل و نقل ما را انجام می دهند و از سیستم پیچیده ای برخوردار است؛ حدود یک چهارم استخوان های بدن در قسمت پا قرار دارند، در اهمیت عضو پا همین بس که از آن بعنوان قلب دوم انسان نیز یاد شده است.

راهنمای خرید ماساژور پا

دستگاه ماساژور پا لرزشی

به همین دلیل است که گاهی اوقات، به خصوص در پایان روز و پس از یک روز پر مشغله، احساس درد و تورم در قسمت پاها می کنیم. در این زمان یک دستگاه ماساژ پا می تواند به آرامش و بهبود گردش خون و رفع خستگی کمک کند. در حقیقت کارشناسان سلامت، استفاده از دستگاه ماساژور پا را برای بهبود سلامت کلی بدن پیشنهاد می کنند.

اگر تصمیم دارید که یک ماساژور پا بخرید با طوطی کالا همراه باشید تا تمامی آنچه باید درباره این دستگاه بدانید را با شما در میان بگذاریم.

ماساژور چیست؟

انجام حرکت های دستی و غیر دستی بر روی بافت ها و عضلات بدن را ماساژ گویند. ماساژ باعث بالا رفتن گردش خون میشود. همچنین تاثیری فوق العاده روی سیستم عصبی بدن دارد.

امروزه استفاده از ماساژ درمانی در جهت رفع استرس و هیجان، رفع خستگی، سفت شدن عضلات و ... رواج یافته است. این عمل باید به خوبی و اصولی انجام گیرد تا هم باعث کاهش درد شود و هم فرد ماساژگیرنده از نظر روحی نیز از تاثیرات آن بهره مند گردد.

اکثر مردم به دلیلی که دارای مشاغل سخت هستند و زمان کافی ندارند که برای انجام ماساژ به مکان های مربوطه بروند، خرید ماساژور را بهترین راه حل می دانند.

چرا ماساژ پا لازم است؟

همان طور که می دانید پا، قلب دوم انسان است و مراقبت کردن از آن به خصوص ماساژ دادن روزانه تاثیرات مثبت زیادی بر روی جسم و روحیه شما خواهد داشت.استفاده از کفش های پاشنه بلند و عدم تحرک از مهم ترین دلایل بروز درد در این ناحیه است.

این درد با یک ماساژ حرفه ای تا حد زیادی قابل کنترل است. دستگاه ماساژور پا (Leg Massager) دستگاهی نسبتا کوچک است که با استفاده از شبیه سازی ماساژهای حرفه ای پا توسط ابزار خاص، می تواند احساس خوبی را به شما منتقل کند.

خرید اینترنتی ماساژور پا

دستگاه ماساژور چند منظوره کف پا، دست و ساق پا

هدف از خرید ماساژور پا و مزایای آن

بسیاری از مشکلات درمانی می تواند تا حدودی با ماساژ پا بهبود یابد. رفتن به یک سالن ماساژ معمولا زمان و هزینه های خاصی را برای شما ایجاد می کند. شما می توانید این آرامش را در خانه ی خود تجربه کنید.

بعضی از ماساژورهای پا به دنبال ایجاد آرامش و تسکین استرس هستند و بعضی از آنها علاوه بر خواص دیگر، مزایای درمانی بیشتری در اختیار کاربر قرار می دهند.

شما باید از ماساژورهای حرفه ای پا استفاده کنید تا بتوانید جریان خون خود را بهبود ببخشید و انرژی پاهای خود را پس از روزهای خسته کننده بازسازی کنید.

نحوه کارکرد ماساژور پا

ماساژورهای پا به دلیل فناوری پیشرفته ای که در آن ها تعبیه شده است دقیق ترین تکنیک های ماساژ را پیاده سازی می کنند. دستگاه های ماساژ پا از غلتک و کیسه های هوا برای ماساژ استفاده می کند.

کیسه های هوای دستگاه، فشار و ماساژ سطحی را اعمال می کنند و غلتک های آن وظیفه اعمال فشارهای عمقی و ماساژ لایه های زیرین ماهیچه ها و بافت های بدن را برعهده دارند.

برخی از مدل های ماساژور پا قابلیت گرمادهی در حین ماساژ را دارند و بعضی دیگر برای قسمت های مختلف پا مانند ساق، کف پا، ران و … طراحی شده اند و این قسمت ها را به طور ویژه ماساژ می دهند. با ماساژورهای پا می توانید نهایت آرامش و لذت را تجربه کنید.

انواع ماساژور پا

انواع مختلفی از ماساژور پا در بازار موجود است و این شما هستید که مشخص می کنید کدامیک متناسب با نیازهای تان هستند.

انواع ماساژو برقی پا

ماساژور پا برقی : بدیهی است که این نوع دستگاه ها را باید به برق بزنید اما داستان به همینجا ختم نمی شود. این نوع ماساژورها معمولاً دارای غلتک چرخشی سریع هستند و بیشتر روی کف پا و همچنین مچ و ناحیه روی پا تمرکز می کنند.

در اغلب موارد شامل آب هستند و ویژگی های آب درمانی را شبیه سازی می کنند اما با توجه به برقی بودن شاید گزینه مناسبی برای همگان نباشند. پس اگر قصد خرید ماساژور برقی را دارید حتماً پیش از خرید با پزشک خود مشورت کنید.

ماساژور پا برقی به سه نوع مختلف تقسیم بندی می شود:

  • ماساژور کف پا : این مدل دستگاه مناسب برای ماساژ کف و کناره های پا بوده و معمولا به صورت غلطک و کیسه هوا کار ماساژ را انجام میدهد، همچنین دارای قیمت پایین تری نسبت به بقیه دستگاه ها هستند.
  • ماساژور پا تا زیر زانو : دستگاه هایی هستند که تا زیر زانو و دوقلو های پشت پا ماساژ دارند. این نوع دستگاه ها جزو محبوب ترین و پر فروش ترین مدل های بازار هستند و کار ماساژ را با استفاده از غلطک و کیسه های هوا انجام میدهند، همچنین بعضی مدل ها دارای ویبره و گرمایش نیز هستند.
  • ماساژور پا کامل : مدل های کامل ماساژ را تا بخش ران و زانو های پا انجام میدهند و ماساژ کاملی را با استفاده از غلطک کیسه هوا گرمایش و ویبره اجرا میکنند. این مدل ها معمولا قیمت بالاتری خواهند داشت.

ماساژور پا دستی : این نوع ماساژور ممکن است خشن ترین نوع موجود در بازار باشد اما برا تسکین درد پا و همچنین درمان وضعیت هایی مانند ورم کف پا موثر است. جنس آنها معمولا از چوب است و این روزها هم طرفداران خاص خود را دارد چون می توانید نهایت کنترل را روی فشار و شدت ماساژ داشته باشید. همچنین اگر قصد هزینه زیاد ندارید، انتخاب ایده آل به شمار می آیند چون هم مقرون به صرفه هستند و هم کاربردی.

شیاتسو (shiatsu) : شیاتسو نوعی ماساژ سنتی ژاپنی است که با اعمال فشار از جانب دست جهت مالش عضلات انجام می شود و روی انگشتان پا تمرکز می کنند. بسیار بدیهی است که ماساژور شیاتسو با بهره از طراحی های ویژه ای مانند کلاهک های چرخشی و لرزاننده ها، حرکات دست را شبیه سازی می کنند.

دستگاه های ماساژور شیاتسو، الکتریکی می باشند به همین دلیل استفاده از آنها باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود. بیشتر افراد این نوع دستگاه ها را موثر نمی دانند ولی در حالت کلی استفاده از این نوع دستگاه یک سرمایه گذاری عالی محسوب می شود.

پاشور : در این نوع ماساژوها از آب برای تحریک و ماساژ پا استفاده می شود. به این صورت که با برجستگی هایی که در قسمت پایینی دستگاه قرار دارند باعث تحریک و ماساژ کف پا می شوند در ادامه حرکات آب و حباب های درون دستگاه باعث تحریک و ماساژ قسمت های بالایی پا می شوند. آب گرم و حرکت موجی آب درون دستگاه باعث آرمش و از بین رفتن خستگی می شود.

مادون قرمز : این نوع ماساژورها از گرما برای ماساژ پاها استفاده می کنند. در برخی مواقع گرما با مالش ترکیب می شود تا نتیجه بهتری حاصل گردد.

عکس عملکرد دستگاه ماساژ پا

عکس دستگاه ماساژ پا و نحوه عملکرد آن

چه افرادی به ماساژور پا نیاز دارند؟

همان طور که قبلا بیان کردیم پیش از خرید و استفاده از ماساژور لازم است با پزشک متخصص مشورت کنید اما به طور کلی ماساژ پا می تواند برای این افراد مفید باشد.

  • ورزشکاران
  • آن هایی که به دلیل شغل و حرفه ای که دارند، بیشتر زمان خود را در حال راه رفتن یا ایستادن هستند.
  • آن هایی که به آرتروز مبتلا هستند.
  • افرادی که اغلب اوقات دچار سردرد می شوند.
  • افراد دارای محدودیت حرکتی

طرز استفاده از ماساژور پا

از آن جایی که تنوع این محصول بسیار بالاست، نمی توان دستور العمل خاصی برای استفاده از آن در نظر گرفت و باید مطابق با دستور العمل درج شده روی دفترچه راهنمای هر محصول عمل کرد که چندان هم پیچیده نیست و هرکسی می تواند با یک بار مطالعه از آن استفاده کند.

تنها نکته حائز اهمیت در رابطه با استفاده از ماساژور پا این است که در ابتدا باید هفته ای دوبار به مدت 15 دقیقه از این محصول استفاده کنید. بعد از چند بار استفاده قدرت تحمل درد هنگام ماساژ بالاتر رفته و می توانید تعداد دفعات را افزایش داده و مدت زمان استفاده را به مدت 30 دقیقه افزایش دهید. سعی کنید بهترین و با کیفیت ترین محصول را انتخاب و خریداری کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

فواید ماساژور پا

نحوه عملکرد دستگاه ماساژور کف پا

خواص ماساژور پا

  • درمان و تسکین دردهای عضلانی و گرفتگی پا
  • کنترل فشار خون
  • بهبود کیفیت خواب
  • تقویت اعصاب
  • بهبود و درمان سردردهای مزمن و میگرن
  • بالا بردن سطح انرژی بدن و آرامش بخشی
  • درمان آرتریت
  • کاهش تورم پاها
  • افزایش گردش خون در پا
  • رفع اضطراب و استرس
  • بهبود اکسیژن رسانی به سلول ها و کمک به دفع مواد زائد از آن ها
  • کاهش علائم و دردهای دوران عادت ماهانه و یائسگی
  • کاهش ورم های دوران بارداری

مهم ترین نکات هنگام خرید ماساژور پا

نحوه تامین انرژی

در حال حاضر دستگاه ماساژور در بازار، از نظر نحوه تامین انرژی به دو نوع دستی و برقی تقسیم می شود:

  • مدل دستی: در این مدل با قرار دادن پا بر روی ماساژور و حرکت کف پا به جلو و عقب، دنده های ماساژور جابه جا شده و بدین ترتیب کف پا ماساژ داده می شود. این روش ماساژ بسیار ساده و مبتدی است و به دلیل خسته شدن پا، فرد از ادامه ماساژ سر باز می زند. ماساژور پای نیک مدل N1 یکی از مدل های پرطرفدار دستی است که در زمان نوشتن این مطلب در حدود ۶۰ هزار تومان قیمت دارد.
  • مدل برقی: این مدل که تنوع بسیار زیادی نسبت به مدل دستی خود دارد، منبع انرژی خود را با برق تامین می کند. در این مدل نیازی به صرف انرژی توسط کاربر جهت انجام ماساژ نیست و می تواند پس از روشن کردن دستگاه و قرار دادن پاها در آن کاملا ریلکس کند.

ماساژور برقی پا

نوع ماساژ

انتخاب نوع مدل ماساژ از مهم ترین مواردی است که در هنگام خرید ماساژور پا باید آن را در نظر بگیرید. ماساژ لرزشی، کششی، ماساژ چینی، شیاتسو و گرما درمانی از مهم ترین مدل های ماساژ هستند.

بهترین روش جهت تشخیص مناسب ترین ماساژ برای پای شما، امتحان دستگاه است. با این حال برخی از مدل های موجود در بازار قابلیت اجرای انواع مختلف ماساژهای رایج و محبوب را دارند.

اگر پوست پای شما خشک است و دوست دارید در حین ماساژ، کف پای شما نرم و جوان شود می توانید از ماساژور پای جکوزی دار استفاده کنید. ماساژور پا بیورر مدل FB30 یکی از بهترین مدل های ماساژور پا به همراه آب گرم است شما می توانید در محفظه آن نرم کننده مخصوص جهت افزایش عملکرد دستگاه اضافه کنید.

قابلیت کنترل شدت ماساژ

حساسیت کف و سفتی پوست آن از مواردی است که می تواند در انتخاب شدت ماساژ پا موثر باشند. بسیاری از مدل ها به گونه ای طراحی شده اند تا کاربر به راحتی بتواند شدت ماساژ را در چند سطح تنظیم کند و لذت بیشتری ببرد.

امکان کنترل سرعت

یکی دیگر از امکاناتی که می تواند ماساژ پا را برای شما دلپذیر کند امکان کنترل سرعت ماساژ است. برخی از مدل ها قابلیت کم یا زیاد کردن سرعت ماساژ را در حین انجام کار دارند و تجربه کاربران نشان می دهد که این امکان تجربه لذت بخش تری را برای شما رقم خواهد زد.

بهترین مدل های ماساژور پا

عکس دستگاه ماساژور کف پاو ساق پا

وزن دستگاه

کوچک بودن دستگاه باعث می شود که بخواهید آن را با خود به مسافرت یا سر کار ببرید. به همین دلیل وزن ماساژور نیز فاکتور دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید.

وزن حدودی ماساژورهای پا چیزی در حدود ۳ تا ۴ کیلو هستند با این حال توصیه می کنیم در هنگام خرید با بلند کردن دستگاه، وزن نسبی آن را بسنجید. برخی از دستگاه ها جهت جابه جایی و حمل راحت تر چرخ های کوچکی را زیر دستگاه تعبیه کرده اند تا بدون نیاز به بلند کردن آن از روی زمین، ماساژور را به هرکجا که خواستید منتقل کنید.

استفاده از مادون قرمز

استفاده از مادون قرمز در دستگاه های ماساژ اقدامی بسیار عالی است. چرا که با گرم شدن بدن، گردش خون افزایش پیدا می کند و احساس خستگی و درد از بدن خارج می شود.

سایز مناسب

یکی دیگر از موارد مهمی که حتما باید در هنگام خرید به یاد داشته باشید، تطبیق سایز پای شما با دستگاه است. برخی از مدل های ماساژور پا تا سایز خاصی از پا را ساپورت می کنند و پاهای بزرگتر به خوبی در آن جای نمی گیرند. به همین دلیل باید از حداکثر سایز پایی که می تواند در دستگاه قرار می گیرد باخبر شوید و آن را با اندازه پای خود تطبیق دهید.

قابلیت ماساژ ران، ساق و مچ پا

برخی از دستگاه های ماساژور با ماساژ دادن مچ پا و ساق و ران، به دنبال افزایش لذت ماساژ و نتایج مثبت آن بر روی جسم و روح کاربر خود هستند. همچنین می توان از این مدل در مواردی که مچ پا و ساق آن دچار آسیب شده نیز استفاده کرد و درد خود را تسکین داد.

انواع ماساژور پا

داشتن تایمر

ماساژ پا به قدری لذت بخش و آرام کننده است که ممکن است هوس کنید در حین ماساژ چرت سبکی بزنید و نگرانی خاموش نشدن دستگاه را نداشته باشید. برخی از مدل های جدید موجود در بازار این قابلیت را به دستگاه های خود اضافه کرده اند و شما می توانید به راحتی مدل و مدت زمان ماساژ خود را انتخاب کنید و با خیال راحت از ماساژ خود لذت ببرید.

قیمت دستگاه ماساژور پا

علاوه بر موارد بالا، قیمت ماساژور پا نیز در انتخاب آن نقش بالایی دارد. دستگاه های ماساژور پا بر اساس قابلیت ها و کشور سازنده آن قیمت های متفاوتی دارند. بدیهی است که هرچه قابلیت و نوع عملکرد دستگاه های ماساژ پا بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. از دستگاه ماساژور پا ارزان قیمت، ماساژورهای دستی هستند که با داشتن قابلیت ماساژ محدود، قیمت کمتری نیز دارند.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع دستگاه ماساژور برقی پا چند است؟
قیمت دستگاه ماساژور برقی به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، توان مصرفی، نوع ماساژ دهی، ابعاد و اندازه، مکانیزم عملکرد و .. بستگی دارد اما در حالت کلی قیمت ماساژور پا برقی از 700 هزار تومان شرع و تا 220 میلیون تومان هم ادامه دارد!
ماساژ پا چه فوایدی دارد؟
از جمله فواید ماساژ پا می توان به موارد زیر اشاره کرد : درمان و تسکین دردهای عضلانی و گرفتگی پا - کنترل فشار خون - بهبود کیفیت خواب - تقویت اعصاب - افزایش میل جنسی - بالا بردن سطح انرژی بدن و آرامش بخشی - افزایش گردش خون در پا - رفع اضطراب و استرس
بهتری برندهای تولید کننده ماساژور پا کدامند؟
از بهترین و معروف ترین برندهای تولید کننده ماساژور پا می توان به برند شیائومی، کامفورت، ماساژور پا آی ریلکس، تن زیپ، بی ور، امسیک، آرونت، آذیموس، کراس، زنیتمد و دنومد اشاره کرد
آیا استفاده از ماساژور پا مضراتی دارد؟
استفاده از ماساژور پا برقی هیچگونه عوارض مضری را به دنبال نخواهد داشت، تنها در مورد زنان باردار که در آنها تحریک برخی از اعصاب پا می تواند موجب انقباضات رحمی گردد و این امر باعث زایمان پیش از موعد گردد.
تاریخ به روز رسانی : 1402/06/13
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
ماساژور پا برقی بست رست مدل RK-858A
ماساژور پا برقی بست رست مدل RK-858A
ماساژور پا آلمانی بیورر مدل FM 90
ماساژور پا آلمانی بیورر مدل FM 90
ماساژور برقی پا نوبل مدل star
ماساژور برقی پا نوبل مدل star
ماساژور برقی پا چند منظوره مدل BT18
ماساژور برقی پا چند منظوره مدل BT18
ماساژور پا برقی جیمزل مدل 01
ماساژور پا برقی جیمزل مدل 01
ماساژور پا حرکتی دنومد مدل KW878
ماساژور پا حرکتی دنومد مدل KW878
ماساژور برقی حرکتی مادون قرمز آرونت مدل YN-2639
ماساژور برقی حرکتی مادون قرمز آرونت مدل YN-2639
ماساژور جکوزی پا لرزشی با مادون قرمز و غلتک مدل SQ-368
ماساژور جکوزی پا لرزشی با مادون قرمز و غلتک مدل SQ-368
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد