منو

انواع بهترین قیچی باغبانی + بررسی کاربردهای مدلهای مختلف آن

یک باغبان برای محافظت و نگهداری از باغ و باغچه خود نیاز به آشنایی و استفاده از یکسری ملزومات خاص دارد که قیچی باغبانی یکی از مهمترین وسایلی است که یک باغبان حتما به آن نیاز پیدا خواهد کرد.

استفاده از این قیچی ها بخشی از کار روزمره یک باغ دار و یا گلخانه دار است. انواع مختلفی از قیچی های باغبانی وجود دارند که همگی آن ها یک کار را انجام می دهند و آن هم قطع شاخه ها و برگ های گیاهان می باشد.

قیچی باغبانی

راهنمای خرید قیچی باغبانی در انواع مختلف

فرقی هم ندارد که دارای یک باغ بزرگ باشید و حرفه ای از آن حراست کنید یا اینکه صاحب یک باغچه کوچک در محل سکونت خود باشید، در هر صورت نیاز شما به یک قیچی باغبانی مناسب الزامی است. در این مطلب از طوطی کالا با معرفی ویژگی های انواع قیچی باغبانی می کوشیم تا شما را در خرید یکی از کاربردی ترین قیچی های موجود در بازار راهنمایی کنیم.

قیچی باغبانی چیست؟

قیچی باغبانی یکی از ابزارهای کار باغبان ها و افرادی است که به طور کلی، از گل و گیاهان مراقبت می کنند. این قیچی همانند تمام قیچی ها، از یک دسته ساخته شده است که حکم اهرم را دارد و دو لبه فلزی برای قطع کردن شاخ و برگ درختان یا به طور کلی هرس دارد، که به دسته آن متصل شده است.

انواع قیچی باغبانی

این ابزار از نظر نوع عملکرد به انواع مختلف قیچی باغبانی، باغبانی چغچغه ای، سرشاخ زن، هرس، شمشادزن و پیوند زن تقسیم بندی می شوند. ولی از نظر نیروی محرکه در نمونه های دستی و شارژی عرضه می گردند. بهترین قیچی باغبانی دستی مخصوص کسانی است که به دنبال قیمتی به صرفه تر بوده و البته حجم کاری بالایی نیز ندارند و فقط برای مصارف خانگی و کارهای سبک باغبانی به یک قیچی با وزن کم و عملکرد راحت نیازمند هستند.

ولی امروزه بهترین قیچی باغبانی شارژی را می توان با قدرت برش بالایی یافت که امکان برش شاخه های قطور را برای هرس کاران حرفه ای فراهم ساخته است. قابلیت استفاده برای درختان بسیار محکم، سهولت کار، افزایش سرعت و ... از مزایای خرید بهترین مارک قیچی باغبانی از نوع شارژی است.

در ادامه به صورت جزئی تر به بررسی ویژگی های انواع مختلف قیچی های باغبانی خواهیم پرداخت:

قیچی باغبانی جغجغه ای

این نوع قیچی به دلیل چرخ جغجغه ای که دارد، شاخه های ضخیم را می برد و نیروی دست کمتری می خواهد. سیستم چرخ جغجغه به کار رفته در این ابزار کمک میکند شاخه های ضخیم را که احتیاج به قیچی های قوی دارند و نیروی دست زیاد تری می طلبند، با وارد کردن نیروی کمتری ببریم.

قیچی باغبانی جغجغه ای

عکس قیچی باغبانی جغجغه ای

قیچی باغبانی سر شاخه زن

یک تیغه مشابه دیگر قیچی های باغبانی دارد که به یک دسته بلند وصل است و فرد با ایستادن پایین درخت می تواند به کمک میله بلند متصل به قیچی شاخه های بالایی را هرس کند.

قیچی هرس

نوعی قیچی است که دسته های بلندتر و تیغه های قوی تر دارد. از آن برای هرس شاخه های ضخیم تر تا قطر ۵ سانتی متر استفاده میشود. دسته بلند آن که معمولا بین ۳۰ سانتی متر تا ۱ متر طول دارد، باعث میشود قدرت آن چند برابر بشود و نیروی بیشتری را وارد کند.

برخی انواع این وسیله دسته های تلسکوپی دارند تا هم باعث افزایش قدرت آن بشود و هم دسترسی به شاخه های بالاتر را فراهم کند. این وسیله را بر خلاف قیچی های معمولی با دو دست نگه میدارند. این قیچی هم مشابه قیچی باغبانی تیغه های معمولی یا سندانی دارد. در برخی مدل های این قیچی هم از سیستم جغجغه ای استفاده میکنند که باعث میشود نیروی کمتری برای بریدن شاخه صرف بشود.

قیچی باغبانی هرس

عکس قیچی باغبانی هرس

قیچی شمشاد زن

یک نوع دیگر از قیچی است که برای هرس کردن پرچین ها استفاده میشود. شبیه یک قیچی بزرگ است و دسته های بلند آن مناسب هرس قسمت بالایی پرچین ها و بوته های با شاخه های نازک است. به دلیل تیغه بلندش برای شکل دادن به بوته و همچنین بریدن بوته ها به شکل صاف و یک دست مناسب است و میتوان چندین شاخه را همزمان با آن برید که سرعت کار را بالا میبرد.

قیچی باغبانی شمشاد زن

عکس قیچی باغبانی شمشاد زن

قیچی باغبانی چمن زن

برای کوتاه کردن چمن و دیگر گیاهان زمین پوش که برگی اند و شاخه های سخت و محکمی ندارند استفاده میشود. در صورتی که فضای بزرگی با چمن پوشانده شده معمولا از دستگاه چمن زن استفاده میشود اما اگر محدوده کوچک باشد، یا برای مرتب کردن لبه ها در هر مساحتی از این قیچی استفاده می کنند.

شبیه یک قیچی معمولی است. در این نوع قیچی تیغه ممکن است به صورت افقی یا عمودی قرار گرفته باشد. تیغه های افقی برای زدن چمن کف و تیغه های عمودی برای مرتب کردن لبه های چمن است. برای راحتی بیشتر برخی مدل ها دسته های بلندی دارند تا فرد بتواند ایستاده هم کار خود را انجام بدهد.

قیجی باغبانی چمن زن

قیچی باغبانی شارژی

یکی از جالب ترین و جدیدترین قیچی های باغبانی، قیچی شارژی می باشند. این قیچی ها پتانسیل بریدن شاخه ها تا ضخامت 25 میلی متر را دارند و به دلیل عملکرد برقی، فشار کار را از روی دستان شما کمتر می کند.

باتری لیتیومی قدرتمند موجود در قیچی باغبانی شارژی این قدرت را به او می دهد تا هزاران شاخه را جدا نمایید. این باتری ها با توجه به کارایی بالا در برش و هرس شاخه های انواع درختان و بوته ها، بسیار سبک و کارآمد هستند و می توانند تا ۱۲ ساعت به صورت مداوم و با یکبار شارژ به کار خود ادامه دهند. به علاوه به دلیل نداشتن موتور، دود و صدایی نیز ندارند.

در مقایسه با مدل های پنوماتیک، قیچی های هرس شارژی شیلنگ بادی نیاز ندارند تا به شاخه ها گیر کند و یا عبور دادن از لا به لای شاخه ها و درختان کاربر را به دردسر بیاندازد.

افزایش سرعت هرس و انجام هرس بیشتر در روز از دیگر مزیت های استفاده از قیچی هرس شارژی است. این مزیت مخصوصا برای هرس کارهای حرفه ای که هرس باغ های مختلف را به عهده دارند بسیار مفید است. استفاده از قیچی هرس شارژی باعث می شود هرس کاری که هر روز می توانسته ۲ هکتار را هرس کند بتواند میزان هرس خود را به ۳ یا حتی ۴ هکتار در روز افزایش دهد. این یعنی افزایش درآمد هرس کاران حرفه ای.

عکس قیچی باغبانی شارژی بوش

عکس قیچی باغبانی شارژی برند بوش

بهترین مدلهای قیچی باغبانی

1 -

قیچی باغبانی فیدار مدل P168-A

قیچی باغبانی فیدار مدل P168-A
مشخصات محصول
  • ابعاد
    ۲۱x۵x۲ سانتی ‌متر
  • وزن
    ۲۸۰ گرم
  • ویژگی های قیچی‌
    قفل
2 -

قیچی باغبانی سی آی اس مدل اس 20

قیچی باغبانی سی آی اس مدل اس 20
مشخصات محصول
  • ابعاد
    ۲۰x۵.۵x۲ سانتی ‌متر
  • جنس دسته
    فولادی
  • وزن
    ۲۳۵ گرم
  • ویژگی های قیچی‌
    قفل
  • کشور مبدا برند
    چین درجه یک

قیچی باغبانی سی آی اس ابعادی در حدود 2، 5.5 در 20 سانتی متر دارد و وزن آن بسیار مناسب و در حدود 235 گرم است. در زمان هرس گیاهان با توجه جنس فلزی قیچی ممکن است از دست ما سر بخورد برای همین روکش ضد لغزش روی دسته آن تعبیه شده است.

جنس تیغه این محصول فولادی است تیغه های فولادی ضدزنگ، ماندگاری خوبی دارند و مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدگی دارند. ناگفته نماند که این محصول برخلاف ظاهر تنومندش از سایر قیچی های باغبانی سبک تر است.

دهانه قیچی در حدود 50 میلی متر باز می شود. برای این که عمر کالا طولانی شود هیچ گاه قیچی باغبانی را در محیط مرطوب نگهداری نکنید، تیغه ها را چرب کنید تا دچار زنگ زدگی نشوند و به طورمعمول برش شاخه های خشک باعث کندی قیچی خواهد شد. در صورتی که به دنبال یک قیچی با کاربرد آسان هستید ما به شما قیچی سی آی اس مدل S20 را معرفی می کنیم.

بیشتر
3 -

قیچی باغبانی شمشاد زن برگر

قیچی باغبانی شمشاد زن برگر
مشخصات محصول
  • ابعاد
    ۳۹x۱۳x۳ سانتی ‌متر
  • جنس دسته
    فولادی
  • وزن
    ۴۹۰ گرم
  • جنسه تیغه
    کروم
  • کشور مبدا برند
    ساخت آلمان

هرس یا کوتاه کردن شاخه گیاهانی مانند شمشاد که از مقاومت و تراکم بالایی برخوردار است، با استفاده از وسیله ای به نام شمشاد زن به سرعت و به راحتی انجام می شود. البته این ابزار هم به صورت دستی و هم با مکانیزم برقی طراحی و تولید شده است.

بدیهی است که برای تهیه شمشادزن های برقی نسبت به نوع دستی، نیاز به صرف هزینه و پرداخت مبلغ بالاتری دارید. اگر میزان مصرف شما از شمشاد زن برقی چندان زیاد نیست و همچنین حجم شمشاد های شما کم است، صرف این هزینه چندان معقول و مقرون به صرفه به نظر نمی رسد. پس بهتر است نوع دستی شمشادزن را به کار بگیریم.

این ابزار با تیغه هایی موج دار به طول 24 سانتی متر و از جنس کروم ساخته شده است. موج دار بودن این تیغه ها باعث سر نخوردن شاخه های گیاه و عملکرد بهتر قیچی می شود. همچنین استفاده از فلز کروم برای ساخت تیغه، مقاومت و عملکرد تیغه را بالا می برد. کار کردن با این محصول بسیار آسان است. وزن این قیچی در حدود 1300 گرم است. برگر برند و تولید کننده ای معتبر در ساخت ادوات باغبانی محسوب می شود و حتی برای تولیدکنندگان داخلی یک الگو به شمار می آید.

بیشتر
4 -

قیچی باغبانی رونیکس با دسته فولادی

قیچی باغبانی رونیکس با دسته فولادی
مشخصات محصول
  • ابعاد
    ۲۰x۶x۲ سانتی ‌متر
  • جنس دسته
    فولادی
  • وزن
    ۲۲۰ گرم
  • ویژگی های قیچی‌
    قفل
  • کشور مبدا برند
    تایوان
5 -

قیچی باغبانی فرانسوی باهکو با تیغه فولادی مدل PXR-M3

قیچی باغبانی فرانسوی باهکو با تیغه فولادی مدل PXR-M3
مشخصات محصول
  • ابعاد
    ۲۰.۵x۷x۳ سانتی ‌متر
  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • رنگ
    دو رنگ قرمز لاکی و مشکی
  • ویژگی های قیچی‌
    قفل
  • کشور مبدا برند
    فرانسه
  • جنس تیغه
    فولاد با درصد بالایی از کربن
6 -

قیچی باغبانی شاخه زن آلتونا مدل alt 24-50

قیچی باغبانی شاخه زن آلتونا مدل alt 24-50
مشخصات محصول
  • ابعاد
    ۵۰x۲۴x۴ سانتی ‌متر
  • جنس دسته
    پی وی سی ضد تعریق و لغزش
  • وزن
    ۷۰۰ گرم
  • قابلیت برش
    تا قطر ۳۵ میلی متر
  • کشور مبدا برند
    اسپانیا
  • جنس تیغه
    فولاد وانادیوم

قیچی شاخه زن آلتونا مدل 50-24 ساخت کشور اسپانیا بدنه ساخته شده از جنس فیبر کربن، تیغه ای از جنس فولاد وانادیوم، قسمت دستگیر از جنس پی وی سی ضد تعریق و لغزش، قابلیت برش تا قطر 35 میلی متر، توانایی وارد کردن نیرو به دسته تا 125 کیلوگرم و همچنین طول تقریبی 50 سانتی متر و وزن بسیار کم 700 گرم (تقریبا نصف محصولات مشابه) را می توان از ویژگی های مهم این قیچی شاخه زن نام برد.

لازم به ذکر است این قیچی شاخه زن در کشور اسپانیا طراحی و تولید شده است. فیبر کربن ماده ای نامحلول در آب، بدون بو، سیاه رنگ که مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد خورنده مانند اسید ها، باز ها دارد. از کاربرد های آن می توان به صنایع دفاعی، خودرو سازی، مقاوم سازی ساختمان ها و بسیاری از صنایع مهم اشاره کرد.

در ساخت فیبر کربن معمولاً ظرفیت خمشی، برشی، محوری آن ها را تقویت می کنند. این فیبر ها مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند و از دسته الیاف غیر انفجاری محسوب می شوند. از دیگر ویژگی های فوق العاده آن وزن سبک و مقاومت بالای آن است.

بیشتر
7 -

قیچی باغبانی اسپانیایی آلتونا مدل 8000

قیچی باغبانی اسپانیایی آلتونا مدل 8000
مشخصات محصول
  • ابعاد
    ۲۱x۶x۲.۵ سانتی ‌متر
  • ابزار
    میوه چین و قیچی
  • عمق برش
    25 میلی متر
  • ویژگی های قیچی‌
    قفل
  • کشور مبدا برند
    اسپانیا

قیچی باغبانی آلتونا مدل 8000 ساخت کشور اسپانیا طراحی منحصر به فرد دسته به دلیل زاویه مناسب تیغه با دسته، دستگیره از جنس فیبر کربن، تیغه از جنس فولاد ضد زنگ و مقاوم در برابر خوردگی، دسته ضد لغزش و ضد تعریق و همچنین طول 21 سانتی متری قیچی باغبانی را از ویژگی های مهم این ابزار کاربردی می توان عنوان کرد. لازم به ذکر است عمق برش 25 میلی متر بیان شده است.

8 -

قیچی باغبانی واستر تمام فولادی مدل V7

قیچی باغبانی واستر تمام فولادی مدل V7
مشخصات محصول
  • ابعاد
    20x2.5x5.5 سانتی متر
  • وزن
    ۲۴۵ گرم
  • جنس دسته
    فولادی

قیچی فوق یکی از محصولات تولیدی شرکت واستر (Vaster) است. از این قیچی برای بریدن ساقه، شاخه و برگ گیاهان استفاده می شود. از دیگر کاربردهای این محصول می توان به قابلیت میوه چینی آن اشاره کرد.

این قیچی طول کمی برابر 20 سانتی متر دارد و همین موضوع باعث شده است تا نتوان از آن برای بریدن ساقه ها و شاخه های قطور استفاده کرد. این محصول ساختاری تمام فلزی دارد و از استحکام بالایی برخوردار است.

تیغه این قیچی باغبانی نسبت به دسته آن کمی زاویه داشته و این موضوع موجب برش راحت تر بخش های دور از دسترس گیاه می شود. شرکت واستر این محصول را تحت عنوان مدل «V-7» به بازار عرضه می کند.

این قیچی تیغه هایی بسیار تیز و برنده دارد که کار بریدن را آسان می کنند. از سویی دیگر به لطف آلیاژ فلزی به کار رفته در آن ها، مقاومت بالایی دربرابر زنگ زدگی از خود نشان می دهند. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به وجود فنر و قفل آن اشاره کرد.

بیشتر
9 -

قیچی باغبانی سامورای فولادی قفل دار مدل KS-4T

قیچی باغبانی سامورای فولادی قفل دار مدل KS-4T
مشخصات محصول
  • ابعاد
    ۲۱×۵×۲ سانتی ‌متر
  • جنس دسته
    فولادی
  • وزن
    ۱۹۰ گرم
  • ویژگی های قیچی‌
    قفل
10 -

قیچی باغبانی فولادی مدل چند کاره ASA

قیچی باغبانی فولادی مدل چند کاره ASA
مشخصات محصول
  • ابعاد
    ۱۵x۸x۴ سانتی ‌متر
  • جنس دسته
    فولادی
  • وزن
    ۲۳۵ گرم
  • ویژگی های قیچی‌
    قفل

قیچی باغبانی چند کاره A.S.A ، محصولی جالب و درعین حال پرکاربرد است. این محصول در گروه ابزارهای چندکاره قرار می گیرد. تیغه به کار رفته در ساخت این قیچی از جنس فولاد ضدزنگ ساخته شده است و باعث می شود در برابر فشار، ضربه و رطوبت، عملکرد مناسبی داشته باشد.

دسته روکش دار این محصول نیز مانع از وارد شدن بیش ازحد فشار به دستان شما در هنگام کار می شود. در کنار تیغه اصلی این ابزار که برای قیچی کردن قسمت های مختلف گیاه طراحی شده است، چهار ابزار دیگر این محصول چندکاره، کمک زیادی به شما در بخش باغبانی خواهند کرد.

تیغه اصلی این قیچی به شکل قوسی طراحی شده و با طول 6.5 سانتی متری که دارد به خوبی گیاهان را هرس می کند. ابزارهای دیگری که بر روی این محصول قرار دارند شامل چاقو، اره چوب و تیغه هرس علف هرز می شوند. تمامی این ابزارها نیز از جنس فولاد ضدزنگ ساخته شده اند.

در صورتی که به ابزارهای اضافه نیازی ندارید، می توانید آن ها را جمع کرده و به راحتی از قیچی استفاده کنید. در این حالت طول محصول 11.5 سانتی متر است و در حالتی که ابزارهای آن را از غلاف خارج کنید طول کلی آن به 20 سانتی متر می رسد. وزن این مجموعه 235 گرم است و برای حمل راحت تر آن کاوری با قابلیت اتصال به کمربند، در کنار این محصول عرضه می شود.

سایر توضیحات : دارای تیغه قوس دار به طول ۶.۵ سانتی متر - دارای طول ۲۰ سانتی متر در حالت باز - دارای قابلیت جمع شوندگی - دارای طول ۱۱.۵ سانتی متر در حالت بسته - دارای ۴ ابزار مختلف - دارای تیغه جهت هرس علف های هرز - دارای چاقو - دارای اره چوب - ساخته شده از فولاد ضد زنگ - دارای کاور با قابلیت اتصال به کمربند .

بیشتر
11 -

قیچی باغبانی نووا قفل دار فولادی مدل NTS-2310

قیچی باغبانی نووا قفل دار فولادی مدل NTS-2310
مشخصات محصول
  • ابعاد
    ۲۰x۶x۲.۵ سانتی ‌متر
  • جنس تیغه
    فولادی
  • جنس دسته
    روکش PVC
  • ویژگی های قیچی‌
    قفل

شرکت Nova انواع مختلفی از قیچی باغبانی را تولید نموده است که یکی از آن ها مدل NTS 2310 است که با طول 21.5 سانتی متر ساخته شده است. این مدل با دسته ارگونومیک آلومینیومی با روکش PVC تولید شده است.

این قیچی دارای تیغه ای از جنس فولاد کربن بوده و یکی از این تیغه ها، دندانه دار با روکش کروم است. این قیچی ابزاری مناسب برای کمک در رسیدگی به گل و گیاه است.

بیشتر

راهنمای انتخاب و خرید قیچی باغبانی

مشخص کردن زمینه استفاده از قیچی

نخستین گام برای خرید این مدل قیچی توجه به این موضوع است که می خواهید از آن در چه بستر و زمینه ای از باغداری و کشاورزی استفاده نمایید. اگر قیچی را برای چیدن علف های هرز و شمشادهای بلند قامت می خواهید خیلی متفاوت خواهد بود که بخواهید از آن برای هرس کردن درختان باغتان استفاده کنید. پس شیوه بهره بردن از قیچی، نقش تاثیرگذاری در انتخاب نوع آن دارد.

توجه به جنس تیغه

نکته قابل توجه دیگر برای انتخاب قیچی باغبانی تمرکز بر روی جنس تیغه است. این وسیله به خاطر کاربردش مجبور است بیشتر اوقات در محیط های نمناک و مرطوب مثل باغ ها و بوستان ها حضور داشته باشد. بنابراین باید از جنسی باشد که به راحتی دچار زنگ زدگی و تخریب نشود. جنس قیچی را معمولاً از کروم وانادیوم، فولاد ضد زنگ و یا تیتانیوم در نظر می گیرند.

راهنمای خرید قیچی باغبانی

عکس برش شاخه گیاه توسط قیچی باغبانی

عدم محدودیت مالی، داشتن مزرعه و باغی بزرگ یا کوچک و همین طور علاقه به باغبانی و گل و گیاه عواملی هستند که می توانند شما را به سوی خرید یک قیچی با تیغه ای از جنس تیتانیوم سوق دهند. با این انتخاب خیال خود را از کیفیت تیغه، ضد زنگ بودن و هم چنین دوام آن کاملاً آسوده خواهید کرد.

تیزی و ضخامت قیچی باغبانی

هرچقدر که قیچی تیز تر و ضخیم تر باشد، خیلی راحت تر از پس ساقه های کلف بر میاید. اما اگر لبه قیچی نازک باشد و بخواهید ساقه های کلفت را برش بزنید ممکن است به لبه فشار بیاید و به مرور انجام این کار خراب شود.

بررسی و کنترل دسته قیچی باغبانی

قبل از پرداخت وجه به فروشنده، دسته قیچی را به دقت وارسی کنید. قیچی باید به گونه ای راحت در دست شما قرار بگیرید و ضمن داشتن کارایی لازم باعث آزار دستان شما نشود. اگر می خواهید شاخه ها و برگ های نازک و کوچک درختان را هرس یا بُرش هایی بر روی درخت و ساقه گیاهان ایجاد کنید، بهتر است از یک قیچی با دسته کوتاه کمک بگیرید.

این در حالی است که برای بریدن شاخ و برگ های ضخیم تر باید از قیچی هایی با دسته بلندتر استفاده نمود. لازم است در مورد دسته قیچی به جنس، روکش آن و همین طور ضربه گیر بودنش توجه شود. این تذکر را هم از مینینیم داشته باشید که ابتدا دستکش مخصوص باغبانی را به دست کرده، سپس قیچی را در دست خود بگیرید تا از راحتی کار با آن اطمینان حاصل نمایید.

ارگونومیک بودن قیچی باغبانی

امروزه با پیشرفت در تولید ابزار آلات صنعتی ، ابزار های ارگونومیک به وجود آمده اند. قیچی که انتخاب می کنید باید ارگونومیک باشد و دستتان را اذیت نکند. این مسئله خیلی مهمی است چون باغبان های بسیاری بوده اند که صرفا حین کار با ابزار های غیر استاندارد، آسیب های جدی به خود وارد کرده اند.

قیچی باغبانی باکیفیت

عکس بریدن شاخه درخت توسط قیچی باغبانی

توجه به وزن قیچی

هر نوع از این مدل قیچی ها را که تهیه کنید حتی اگر بهترین ها هم باشد، نهایتاً باید با دست از آن استفاده کنید. روی همین اصل است که می گوییم باید به وزن کلی محصول انتخابی تان توجه نمایید. قطعاً می دانید که هرچه وزن قیچی بیشتر باشد، کار با آن برای شما سخت تر خواهد بود و باید منتظر خستگی و درد در مچ دستتان باشید. جنس تیغه و دسته محصول بر روی وزن آن بسیار تاثیر گذارند.

راحتی و سهولت استفاده از قیچی

در کنار لذت بردن از باغبانی و همراهی گل و گیاه، باید به فکر سلامتی دستان خود هم باشید. خیلی شفاف عرض می کنیم که اگر می خواهید با قیچی کار کنید و در عین حال هم فشار کمتری را بر روی عضلات دست خود متحمل شوید و لذت و راحتی کار با قیچی توامان برایتان به ارمغان آورده شود، توصیه مینینیم را جدی بگیرید و در پی محصولی باشید که با طراحی ارگونومی ساخته و پرداخته شده است.

طراحی ارگونومی سبب می شود تا قیچی به خوبی در دست شما قرار گرفته و در اصطلاح خوش دست باشد تا بتوانید از آن به راحتی در کار باغبانی استفاده نمایید.

موارد موثر در تعیین قیمت

تمام آنچه که در این مطلب برایتان شرح دادیم از جمله عوامل موثر در تعیین قیمت قیچی باغبانی می باشند. در نهایت شما به عنوان خریدار باید تلاش کنید که به فراخور زمینه کاری و نیاز خود در عرصه باغبانی به سراغ انتخاب و سپس خرید یک قیچی باکیفیت و عالی برای خود باشید.

بهترین مارک قیچی باغبانی

به طور کلی می توان مدل های برگر، رونیکس، واستر، اینکو، باهکو، هامبورگ، بهکو، نووا، اکتیو تولز، ورتکس، نامسون، رینو، کرال، هوفر، کنزاکس، فیکسارس و ... را از جمله بهترین و با کیفیت ترین مارک های تولید کننده قیچی های باغبانی دانست، دوستان در هنگام خرید سعی کنید اسامی این برند ها را به خاطر بیاورید تا خریدی هوشمندانه و ایده ال را داشته باشید.

خرید اینترنتی قیچی باغبانی

نحوه نگهداری از این قیچی ها

  • با اینکه تیغه یک قیچی باغبانی در برابر رطوبت کاملاً مقاوم و ضد زنگ است اما باز بهتر است از قرار دادن آن در محیط های دارای رطوبت اجتناب نمایید.
  • قیچی های باغبانی در اَشکال و مدل های مختلفی در بازار موجودند که هر کدام برای انجام کار به خصوصی از باغبانی طراحی و ساخته شده اند. برای همین هم توصیه می کنیم از یک قیچی برای رفع تمام نیازهای باغبانی خود استفاده نکنید!
  • در هنگام خرید از چفت شدن دو لبه قیچی به صورت کامل بر روی هم مطمئن شوید؛ تا وقتی که آن را کنار می گذارید، خطری شما و دیگر افراد کنار دستتان را تهدید نکند.
  • اگر بتوانید یک قیچی باغبانی دارای قفل خریداری کنید از نظر ایمنی خیلی بهتر است.
  • سعی کنید در بازه های زمانی منظم اقدام به روغن کاری پیچ تعبیه شده بر روی قیچی خود نمایید.
  • پس از هر بار استفاده از قیچی، تیغه آن را تمیز کنید، بهتر است تیز کردن قیچی را به افراد با تجربه و ماهر بسپارید.
  • از فرو بردن قیچی در خاک جداً خودداری کرده و سعی کنید کمتر با آن شاخ و برگ های خشک را بُرش دهید.
پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع قیچی باغبانی چند است؟
قیمت قیچی باغبانی به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، نوع و کاربرد قیچی، ابعاد و وزن، جنس تیغه و دسته، کیفیت ساخت و طراحی و ... بستگی دارد، اما در حالت کلی قیمت انواع قیچی باغبانی از 40 هزار تومان تا 10 میلیون تومان می باشد.
بهترین برندهای تولید کننده قیچی باغبانی کدامند؟
از بهترین و معروف برندهای تولید کننده قیچی باغبانی می توان به برندهای نولان، رونیکس، اینکو، لایت، آرس، بهکو، برگر، فیسکارس، آلتونیا، واستر، هیوندای، رابین و ... اشاره کرد.
تاریخ به روز رسانی : 1402/09/22
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد