منو

فوم شستشوی صورت چیست و چگونه استفاده می شود؟

شستشوی صورت از جمله کارهای مراقبتی صورت می باشد که خانم ها و آقایان هر دو به آن نیاز دارند، زیرا صورت هر فرد در معرض محیط بیرونی قرار دارد و بسیار حساس و آسیب پذیر است، علاوه بر آن، صورت نقش مهمی را در زیبایی افراد به عهده دارد.

بنابراین اگر چربی و آلودگی برروی پوست تجمع نماید، میتواند باعث بوجود آمدن جوش و آکنه شود، شما میتوانید برای پاک نمودن پوست صورتتان از فوم شستشو صورت استفاده نمایید، این محصول گرد و غبار و چربی را از روی پوست شما پاک می نماید و میتواند باعث خشک شدن جوش های صورت شما شود.

راهنمای خرید فوم شستشو صورت

راهنمای خرید فوم شستشو صورت

در این مطلب از طوطی کالا قصد داریم تا شما را با بهترین فوم شستشوی صورت، مزایا و نحوه مصرف آن آشنا کنیم. پس در ادامه این با ما همراه باشید.

فوم شستشوی صورت چیست؟

فوم شستشوی صورت (face wash foam) نوعی شوینده به حالت کف است که قدرت پاک کنندگی بالایی دارد. فوم شستشوی صورت برای تمیز کردن عمقی صورت و از بین بردن آلودگی ها و چربی اضافه انواع پوست اعم از چرب، خشک، مرطوب و حتی دارای جوش بسیار مناسب است.

همچنین فوم های شستشو برای مصرف روزانه با فرمولاسیون بسیار سبک و کم چرب ساخته می شوند. ویژگی فوم های شستشو این است که این محصولات خیلی زود کف می کنند، خیلی سریع روی پوست پخش می شوند و به راحتی می توان آنها را آبکشی کرد.

چرا باید از فوم شستشوی صورت استفاده کنیم؟

در طول روز عوامل مختلفی مانند مواد آرایشی، دود و گرد و غبار موجب آلوده شدن پوست می شوند. این آلودگی ها اگر با چربی پوست ترکیب شوند باعث بسته شدن منافذ پوست می شوند. به همین دلیل شما باید به صورات روزانه پوست صورت خود را بشویید. برای شستشوی صورت گزینه های مختلفی وجود دارد اما بیشتر این شوینده ها pH بالایی دارند (قلیایی هستند). pH بالای این محصولات باعث آسیب دیدن پوست شما می شود. اما گزینه بهتری که برای شما وجود دارد، فوم شستشوی صورت است. فوم های شستشو pH نزدیک تری به پوست دارند و از آسیب به پوست جلوگیری می کنند.

اگر از دسته افرادی هستید که در معرض انواع آلودگی های هوا و محیط قرار دارید و یا در طول روز آرایش زیاد و سنگین، بلند مدت بر روی پوستتان باقی می ماند استفاده از فوم شستشوی صورت برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

ساختار و فرمولاسیون فوم شستشو ی صورت

درست بر خلاف سایر محصولات مشابهی که در بازار وجود دارند، فوم ها ی شستشو، حالت کرمی ندارند. فرمولاسیون و ترکیباتی که در فوم ها ی شستشو ی صورت بکار رفته اند، تقریبا مشابه سایر پاک کننده ها هستند، با این تفاوت که ابتدا با آب رقیق می شوند، سپس مجددا مورد فرآوری قرار می گیرند و در نهایت حالتی شبیه به کف صابون پیدا می کنند.

ساختار فوم شستشو صورت

حالت کف در فوم شستشو صورت

این نوع ترکیب و ساختار، باعث می شود که فوم به راحتی روی قسمت ها ی مختلف صورت قابل پخش باشد و با مصرف حداقلی فوم، تمام صورت را بتوان به خوبی پاکسازی کرد که در نوع خود به صرفه جویی منجر می شود.

مزایای فوم شوینده را بشناسید

همان طور که پیش تر اشاره شد، شوینده های فومی فرمولاسیون منحصر به فردی دارند و نمی توان آنها را پاک کننده های ساده به حساب آورد.

از جمله مزایای استفاده از این شوینده، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساختار کفی این شوینده، قدرت نفوذ بسیار بالایی دارد و در کمترین زمان ممکن، به لایه های عمقی پوست نفوذ می کند.
  • چربی اضافی را کاملا از بین می برد و برای کنترل تولید و ترشح چربی طبیعی پوست بسیار موثر است.
  • اگر معمولا از ضد آفتاب یا محصولات آرایشی ضد آب استفاده می کنید، شوینده های فومی بهترین انتخاب برای شما هستند. این محصول، سرسخت ترین مواد آرایشی را در خود حل می کند و منافذ پوستی را کاملا تمیز می نماید.

معایب فوم شستشوی صورت

هر محصولی در کنار مزایا داری معایب نیز هستند، فوم شستشوی صورت نیز همانند همه ی محصولات معایبی دارد که لازم است آنها را ذکر کنیم. از آنجایی که فوم شستشوی صورت یک پاک کننده ی بسیار قوی است پوست بعد استفاده از آن تا حدی خشک میشود هرچند که در بسیاری از نسخه های این محصول از مواد نرم کننده و مرطوب کننده استفاده میکنند.

اما باز هم افرادی که دارای پوست های حساس هستند ممکن است بعد استفاده از این محصول روی پوست خود حساسیت هایی را مشاهده کنند همچنین استفاده از این محصول برای پوست های خشک اصلا توصیه نمی شود.

فوم شستشو صورت کودک

عکس فوم شستشو صورت کودکان

انواع فوم شستشوی صورت

فوم شستشو انواع گوناگونی دارد؛ ساختار شیمیایی این محصولات، با توجه به خواص درمانی و مراقبتی خود، متفاوت هستند. برای پیدا کردن فوم مناسب، بهتر است با جنس پوست خود و نیازهای ویژه آن آشنا شوید. سپس با بررسی ساختار و فرمولاسیون فوم ها، محصول مناسبی را پیدا کنید.

فوم پاک کننده ضد جوش

یکی از دلایل اصلی ایجاد جوش و آکنه، تولید بیش از حد چربی طبیعی پوست است. این چربی اضافی، در منافذ باقی می مانند و باعث ایجاد جوش های ملتهب، زیر پوستی یا سرسیاه می شوند. فوم شوینده با کنترل تولید چربی طبیعی، پوست شما را از شر انواع آکنه ها نجات می دهد.

این مدل فوم شوینده، اغلب حاوی ماده سدیم لوریل سولفات است. توجه داشته باشید که استفاده از این مدل فوم، معمولا به پوست های خشک و حساس توصیه نمی شود. اما اگر پوست چرب، مختلط یا مستعد آکنه دارید، می توانید با خیال راحت از مزایای این فوم بهره مند شوید.

فوم پاک کننده مرطوب کننده

اگر پوست حساسی دارید، بهتر است به سراغ فوم های مرطوب کننده بروید. فوم های معمولی یا ضد جوش ممکن است برای پوست حساس خشن باشند. اما انواع مرطوب کننده این محصول که با موادی مانند گلیسیرین، هیالورونیک اسید، آلوئه ورا و ... فرموله شده اند، گزینه مناسبی برای شما هستند.

این مدل فوم شستشو، علاوه بر پاکسازی کامل مواد آرایشی و آلودگی های محیطی، رطوبت مورد نیاز پوست را نیز تامین می نمایند. همچنین، این فوم ها غیر صابونی هستند و PH بسیار ملایمی نسبت به همتایان خود دارند.


فوم شستشو صورت

فوم شستشو صورت با عصاره نارگیل

فوم های شستشوی روشن کننده

افرادی که پوستشان بر اثر علل مختلف کدر شده و یا دارای لک و تیرگی می باشد، لازم است از یک شوینده صورت ایرانی که خواص روشن کنندگی دارد، استفاده نمایند. این محصولات دارای ترکیباتی هستند که با جلوگیری از سنتز ملانین، موجب روشن تر شدن پوست و از بین رفتن تدریجی لک و تیرگی های آن خواهند شد.

فوم های شستشوی لایه بردار

برای پاکسازی عمقی منافذ پوست، یکنواخت کردن رنگ آن، افزایش گردش خون و همچنین کمک به افزایش جذب محصولات پوستی، لازم است از فوم های شستشوی لایه بردار استفاده کنید. این محصولات عموماً حاوی AHA بوده و با زدودن لایه مرده پوست، موجب تمیز شدن منافذ و نمایان گشتن لایه جوان تر زیرین می شوند.

روش استفاده از فوم شستشوی صورت

  • پوستتان را کمی مرطوب نمایید. با این کار، امکان حرکت روان مواد فوم بر روی پوست صورت را فراهم می کند. به علاوه، اثر پاک کنندگی این محصول را افزایش می دهد.
  • توجه داشته باشید که آب ولرم، بهترین گزینه برای شستشوی پوست با فوم است. استفاده از آب داغ، امکان پوسته پوسته شدن، التهاب، حساسیت و خشکی پوست را تحریک می کند.
  • حالا مقداری از فوم را روی دستتان بریزید و روی پوست صورتتان بمالید. این کار را با ملایمت انجام دهید.
  • حرکات دایره ای و آرام انگشتان روی سطح پوست صورت، بهترین شکل استفاده از فوم است.
  • پس از 30 تا 60 ثانیه پوستتان را کاملا با آب ولرم آبکشی کنید و از پاکسازی کامل فوم اطمینان حاصل نمایید. پس از شستشو، ساختار فوم با آلودگی ها و مواد آرایشی پوست شما ترکیب شده است. باقی ماندن ذرات این شوینده روی پوست، باعث مسدودیت منافذ و ایجاد جوش و آکنه می شود.
  • در نهایت، پوستتان را به کمک حوله لطیف و تمیزی کاملا خشک نمایید. همچنین، از مالش حوله روی پوست اکیدا خودداری کنید. در این بخش، بهتر است حوله را کمی روی پوستتان فشار دهید و بردارید تا آب اضافی از بین برود.
  • احساس خشکی یا کشیدگی پوست بعد از استفاده از فوم شوینده، امری کاملا طبیعی است. برای رفع این مشکل، از سرم آبرسان یا لوسیون های مرطوب کننده استفاده نمایید.

خرید اینترنتی فوم شستشو صورت

سخن آخر

شستشوی صورت و پاک کردن آن از آلودگی های محیطی و آرایشی، کاری است که باید به صورت روتین انجام شود. اگر صورت تمیز نباشد هیچ محصولی تاثیر مناسب خود را روی آن نمی گذارد و تجمع آلودگی بر پوست عوارض بسیاری را به همراه می آورد.

فوم ها یکی از محصولات لازم برای روتین پوستی هستند که به کمک آن ها می توانید پوست صورت را به اندازه ی کافی و باکیفیت بالا از آلودگی ها و چربی ها پاکسازی کنید و در عین حال رطوبت و چربی مفید پوست را حفظ کنید.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
فرق فوم شستشو با ژل شستشو صورت در چیست؟
تفاوت ژل شستشو و فوم شستشو این است که فومها اغلب سبک تر بوده و استفاده از آنها بر روی پوست، ایجاد سنگینی و تحریک نخواهد کرد. در برابر فوم، ژل‌ها بافت غلیظ تری دارند که باعث می شود مقدار کمتری از آن مصرف شود و محصولی به صرفه تر از فوم بنظر بیاید.
قیمت فوم شستشوی صورت چند است؟
قیمت انواع فوم شستشو صورت به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، حجم فوم، ترکیبات، نوع سازگاری با پوست و ... بستگی دارد، اما در حالت کلی قیمت فوم شستشو صورت از 30 هزار تومان تا 1 میلیون تومان می باشد.
تاریخ به روز رسانی : 1401/12/13
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
فوم شستشو صورت اپیو مدل Deep حجم 130 میلی لیتر
فوم شستشو صورت اپیو مدل Deep حجم 130 میلی لیتر
فوم شستشو صورت ژنوبایوتیک مدل ضد جوش حجم 150 میلی لیتر پوست حساس
فوم شستشو صورت ژنوبایوتیک مدل ضد جوش حجم 150 میلی لیتر پوست حساس
فوم شستشو صورت سی گل مدل Purifying حجم 150 میلی لیتر
فوم شستشو صورت سی گل مدل Purifying حجم 150 میلی لیتر
فوم شستشوی صورت لافارر مناسب پوستهای خشک و حساس حجم 150 میلی لیتر
فوم شستشوی صورت لافارر مناسب پوستهای خشک و حساس حجم 150 میلی لیتر
فوم شستشو صورت آردن سی فکتور مدل ویتامین C حجم 150 میلی لیتر
فوم شستشو صورت آردن سی فکتور مدل ویتامین C حجم 150 میلی لیتر
فوم شستشو صورت ایمجز مدل پرتقال خونی حجم 60 میلی لیتر
فوم شستشو صورت ایمجز مدل پرتقال خونی حجم 60 میلی لیتر
فوم شستشو صورت پرودرما حجم 200 میلی لیتر بدون پارابن
فوم شستشو صورت پرودرما حجم 200 میلی لیتر بدون پارابن
فوم شستشو صورت ویتالیر مدل اکتیویت حجم 150 میلی لیتر مناسب پوست چرب
فوم شستشو صورت ویتالیر مدل اکتیویت حجم 150 میلی لیتر مناسب پوست چرب
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد