منو

عوارض استفاده از پنکیک پودری غیر استاندارد روی پوست

یکی از پرمصرف ترین چیزهایی که در طول روز در سراسر دنیا تولید و خریداری می شود، لوازم آرایشی است. اکثر این مواد آرایشی به صورت شیمیایی تولید شده اند و شاید به گفته تولید کننده ها آسیبی به پوست نرسانند اما با کمی تامل می بینیم که چنین چیزی غیر ممکن است.

زیبایی و زیبا به نظر رسیدن همیشه برای خیلی ها مهم بوده و هست اما این اهمیت در برخی موارد باعث می شود بعضی ها دست به اقدامات زیبایی نامتعارف و آرایش های عجیب و غریب و غلیظ بزنند که طبیعتا عوارض زیادی نیز به دنبال دارد.

مضرات استفاده از پنکیک

عوارض استفاده از پنکیک پودری

آرایش کردن فی نفسه کار بدی نیست، آرایش انسان را زیباتر می کند و خدا و همه انسان ها هم زیبایی را دوست دارند، اما آرایش و زیبایی صورت وقتی بد است که در انجام آن افراط شود و سلامت انسان را به مخاطره بیندازد. امروزه برخی خانم ها، شیک بودن را در استفاده زیاد از لوازم آرایش می دانند و حتی برای شروع یک روز معمولی هم برای آراستن صورت خود وقت می گذارند.

به هر حال استفاده از لوازم آرایشی برای خانم ها جزو کارهای روزمره شده است و در برخی شرایط واقعا نمی شه از لوازم آرایشی استفاده نکرد! اما بهتر است کمی به پوست خود احترام گذاشته و به آن ارزش قائل شوید و از مواد آرایش بی کیفیت (نه لزوما ارزان) استفاده نکنید.

در ادامه به بررسی مضرات استفاده از مواد آرایشی پنکیک پودری غیر استاندارد روی پوست اشاره خواهیم کرد

پنکیک آرایشی چیست؟

پنکک یا پنکیک آرایشی نوعی خشک کننده و دوام دهنده بر روی کرم پودر ها است. پنکیک آرایشی به شما کمک می کند آرایشی شیک و یکدست داشته باشید و ماندگاری آرایش روی صورت را هم زیاد می کند.

معمولاً بعد از کرم پودر یا ضد آفتاب استفاده می شود تا آرایش حالت مات و طبیعی به خود بگیرد. پنکیک در گریم و میکاپ علاوه بر مزایا دارای معایبی است که در در زیر به صورت خلاصه بیان میکنیم.

استفاده از پنکک

عکس استفاده از پنکک آرایشی با فرچه مخصوص

عوارض استفاده از پنکیک پودری غیر استاندارد

خانم های امروزی اهمیت بسیاری به انتخاب بهترین مارک پنکیک می دهند تا این پنکیک در کنار زیبایی، سلامت پوست آن ها را نیز تضمین کند. حال با توجه به وجود محصولات متنوع با سطح کیفیت متفاوت، طبیعتاً پیداکردن بهترین پنکیک کار دشواری است.

ناگفته نماند که در این بین افراد بسیاری هم هستند که معتقدند استفاده از پنکیک های بی کیفیت و معمولی عوارض ندارد و نیازی نیست که همیشه بهترین محصول را تهیه کرد. اما ما در این مقاله برای شما از عوارض استفاده از پنکیک های بی کیفیت خواهیم گفت. پس پیشنهاد می کنیم تا پایان همراه ما باشید و با این عوارض جانبی آشنا شوید.

نکته مهم : کمپانی های معروف دنیای زیبایی و آرایش غالباً سعی می کنند بهترین محصولات با ترکیبات عالی تولید کنند. با این حساب برای به حداقل رساندن عوارض استفاده از پنکیک یا هر لوازم آرایشی دیگر، حتماً بهترین محصولات را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

بروز یا تشدید خشکی پوست

پنکیک های پودری ترکیبات بسیار خشکی دارند و مالیدن این ترکیبات روی پوست صورت، احتمال خشکی پوست را افزایش می دهد.

پنکک ها توانایی جذب چربی پوست را دارند تا آرایشی مات به شما بدهند. اما بر اثر استفاده زیاد از پنکیک، ممکن است حتی چربی طبیعی پوست نیز، توسط آن جذب شود. در صورت جذب چربی طبیعی پوست، ممکن است پوست شما خشک شده و لطافت و نرمی آن از بین برود.

خشکی پوست

پوست خشک دچار ترک خوردگی شده و یا پوسته پوسته می شود که نیاز به مراقبت های بیشتری خواهد داشت. بنابراین اگر می خواهید پوستتان خشک نشود، استفاده زیاد از پنکیک های آرایشی را فراموش کنید و چنانچه پوست شما خشک است، از پنکک های مخصوص پوست خشک استفاده نمایید.

دردسرهای پنکیک بی کیفیت به همین جا ختم نمی شود. ترکیبات این پنکیک ها، فرایند ترمیم سلول های پوستی را مختل می کنند و استفاده مداوم از آن ها جلوی تولید کلاژن را می گیرد. به این ترتیب برای جلوگیری از چنین عارضه ای، پیشنهاد می کنیم با انتخاب بهترین مارک پنکیک و استفاده از بهترین ماسک صورت و کرم مرطوب کننده، آبرسانی پوست را تما م و کمال انجام دهید.

بروز جوش و التهاب پوستی

پنکیک های پودری دارای ترکیبات بسیار ظریفی هستند و این ترکیبات به راحتی وارد منافذ پوست می شوند. در نتیجه بسته شدن منافذ پوست، موقعیت را برای ایجاد جوش مهیا می کند. از طرف دیگر افرادی که ظهر ها بدون شستن صورت، پنکیک می زنند، آلودگی هایی که از صبح روی صورت آن ها باقی مانده با ترکیبات پنکیک روی پوست باقی می ماند و احتمال ایجاد عفونت و جوش های پوستی را افزایش می دهد.

عکس جوش روی صورت

جوش زدن صورت پس از استفاده پنکک آرایشی غیر استاندارد

به این ترتیب پیشنهاد می کنیم در خرید پنکیک پودری وسواس بیشتری داشته باشید و به جای پنکیک های معمولی، حتماً بهترین مارک پنکیک را خریداری نمایید. این پنکیک نباید دارای ترکیبات برنج یا ذرت باشد؛ چراکه باکتری های آکنه زا در مجاورت مواد غذایی مانند برنج و ذرت، رشد بهتری دارند.

بسته شدن منافذ

بسته شدن منافذ پوست، از دیگر مضرات پنکیک آرایشی است که منجر به بروز آکنه، جوش های زیر پوستی و ... خواهد شد. همان طور که قبلا توضیح دادیم، مسدود شدن منافذ خروج چربی و گیر کردن مولکول های چربی در زیر سطح پوست، یکی از مهم ترین علت های جوش های زیر پوستی هستند.

در صورت استفاده از پنکک در آرایش روزانه، شستن صورت با مواد شوینده ملایم را فراموش نکنید. این کار به باز شدن منافذ پوست و آبرسانی به آن کمک می کند. همچنین پس از شستن پوست صورت، استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده را فراموش نکنید تا رطوبت در پوستتان باقی بماند.

احتمال افزایش حساسیت

پنکیک های پودری بی کیفیت ترکیباتی نگه دارنده و معطر دارند. این ترکیبات احتمال ایجاد حساسیت را در بعضی از افراد افزایش می دهد. بعضی از پنکیک های پودری نیز دارای ترکیبات شیمیایی هستند که این ترکیبات در درازمدت، آسیب های مختلفی به پوست می رسانند.

عوارض استفاده از پنکیک پودری

حتما از پنکک های استاندارد و معتبر استفاده کنید

احتمال آسیب به ریه

هرچقدر هم که برای خرید بهترین مارک پنکیک وسواس به خرج داده باشید و این پنکیک را با ملاحظه روی صورت بمالید، باز هم ترکیبات پنکیک وارد ریه می شود و در درازمدت، عارضه هایی مانند برونشیت، آسم و آسیب های ریه ای را به دنبال دارد.

ناگفته نماند این قضیه برای همه ی پنکیک ها وجود ندارد و بسته به ترکیبات پنکیک پودری که استفاده می کنید، این پنکیک ممکن است آسیب های تنفسی به دنبال نداشته باشد. اینجاست که یک بار دیگر خرید بهترین مارک پنکیک اهمیت پیدا می کند.

پیشنهاد ویژه

امیدواریم با عوارض جانبی که از پنکیک پودری بی کیفیت با شما در میان گذاشتیم، به این نتیجه رسیده باشید که از اکنون به بعد، حتماً بهترین مارک پنکیک پودری را خریداری کنید که آسیب های کمتری به دنبال داشته باشد.

عوارض استفاده از لوازم آرایشی

عکس پنکک پودری و فرچه آغشته به پنکک

با این حساب از آنجایی که دور پنکیک پودری را نمی توان خط کشید و از کاربرد پنکیک ها در آرایش نمی توان گذشت، پیشنهاد می کنیم از لینک زیر بهترین مارک های پنکیک با کیفیت را مشاهده و در صورت نیاز خریداری کنید. در پایان اگر شما هم تجربه ای سودمند برای خرید پنکیک پودری دارید، خواهشمندیم این تجربه ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده ها به اشتراک بگذارید.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
مضرات احتمالی استفاده از پنکک آرایشی چیست؟
از عوارض و مضررات استفاده از پنکیک می توان به موارد زیر اشاره کرد : بروز یا تشدید خشکی پوست، بروز جوش و التهاب پوستی بسته شدن منافذ، احتمال افزایش حساسیت، احتمال آسیب به ریه
آیا پنکک آرایشی باعث جوش می شود؟
پنکیک های پودری دارای ترکیبات بسیار ظریفی هستند و این ترکیبات به راحتی وارد منافذ پوست می شوند. در نتیجه بسته شدن منافذ پوست، موقعیت را برای ایجاد جوش مهیا می کند. اما در صورت خرید پنکک استاندارد و برند معتبر این احتمال بسیار کم خواهد شد و حتی اگر از ترکیبات درست در آن ها استفاده شده باشد، چربی سطح پوست را نیز تنظیم می‌کنند.
تاریخ به روز رسانی : 1401/12/11
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
پنکیک کالیستا سری Smooth روشن مایل به زرد شماره CP02
پنکیک کالیستا سری Smooth روشن مایل به زرد شماره CP02
پنکیک جویل عصاره چای سبز شماره PJ13
پنکیک جویل عصاره چای سبز شماره PJ13
پنکیک آموتیا رنگ مات با SPF35 شماره 180
پنکیک آموتیا رنگ مات با SPF35 شماره 180
پنکیک دوکاره میکاپ فکتوری برند آلمانی همراه با آینه شماره 7
پنکیک دوکاره میکاپ فکتوری برند آلمانی همراه با آینه شماره 7
پنکیک پیپا مدل میفر ساخت انگلستان شماره 854
پنکیک پیپا مدل میفر ساخت انگلستان شماره 854
پنکیک بورژوآ مدل شکلاتی فرانسوی رنگ ترکیبی شماره 55
پنکیک بورژوآ مدل شکلاتی فرانسوی رنگ ترکیبی شماره 55
پنکیک بی بیوتی ایتالیایی همراه با آینه مدل LIGHT 3
پنکیک بی بیوتی ایتالیایی همراه با آینه مدل LIGHT 3
پنکیک مات لیدو کره جنوبی بدون پارابن شماره 39
پنکیک مات لیدو کره جنوبی بدون پارابن شماره 39
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کاربر المیرا
09:49 - 1400/05/15
جوش های ریز قارچی دور دهان بعد از استفاده ی چند ماهه از پنکیک collen
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد