منو

صندلی نردبان شو چیست و چه کاربردها و ویژگی هایی دارد؟

یکی از مهمترین وسایل مورد نیاز هر مکانی (منزل، محل کار و ...) داشتن یک چهار پایه با ارتفاع مناسب و مقاومت زیاد برای دست یابی به نقاط بالای کابینت یا کمد ها و یخچال یا تعویض لامپ و ... میباشد. سبک زندگی امروزه و فضای کم آپارتمان ها ما را مجبور میکند که از وسایل و ابزار هایی که جای کمی اشغال می کنند یا از وسایل چند کاره استفاده کنیم تا از تعداد لوازم و وسایل منزل کم شود و فضای خانه زیاد اشغال نشود.

با توجه به این نیاز داشتن چهارپایه با مشکل کمبود جا طراحان خلاق اقدام به تولید صندلی نردبانشو کرده اند که در حالت عادی یک صندلی میباشد با تمام قابلیت های یک صندلی مورد نیاز در منزل با طرح کلاسیک و بسیار شیک و در موارد نیاز به راحتی و با یک چرخش تا شده و به یک چهار پایه یا زیر پایی عالی تبدیل میگردد.

صندلی نردبانشو

صندلی نردبانشو چندکاره چوبی

صندلی نردبان شو چیست؟

صندلی نردبان شو (به انگلیسی ladder chair) که با نام یک صندلی زیبا (چوبی، فلزی، پلاستیکی) که با یک چرخش ساده تبدیل به یک نردبان کاربردی می شود و دسترسی به نقاط بالایی خانه (کمدها، کابینت های بالایی آشپزخانه و ...) را برای شما فراهم میکند.

این صندلی طراحی بسیار جذاب و دوست داشتنی دارد و در هر دکوری و منزلی می توان از آن استفاده کرد و لذت برد.

این صندلی را میتوانید توی منزل در آشپزخانه به عنوان میز غذا استفاده کنید و هر موقع به چهار پایه یا نردبان نیاز داشتید میتوانید گیره مخصوص آن را باز کرده و به چهار پایه تبدیل کنید و کارتان را انجام دهید، حتی خیلی از افراد از این چهار پایه به عنوان شلف گلدان استفاده می کنند.

تبدیل صندلی به چهارپایه

تبدیل صندلی به چهارپایه و نردبان

تاریخچه صندلی نردبانی

استفاده از این نوع صندلی برای اولین بار، منسوب به بنجامین فرانکلین است. او از صندلی نردبانی در کتابخانه خود استفاده می کرده است.

داشتن یک صندلی که بتوان از آن هم برای نشستن و هم به منظور دسترسی به کتاب ها استفاده کرد، ایده جالبی است. در گذر زمان، اگرچه تکنیک ساخت و متریال این صندلی تفاوت پیدا کرده است، اما کاربرد آن ثابت مانده است و همچنان داشتن چنین وسیله ای که همزمان چند نیاز کاربر را بر طرف کند، مورد استقبال است.

کاربرد های مختلف صندلی تاشو چیست؟

  1. صندلی چوبی برای میز تحریر یا میز نهارخوری
  2. قابل استفاده به عنوان نردبان در منزل برای دسترسی به نقاط بالایی کمد ها و نصب پرده و آشپزخانه برای دسترسی به کابینت های بالایی.
  3. قابل استفاده به عنوان پایه برای گلدان ها و وسایل تزئینی
  4. قابل استفاده به عنوان جای کتاب ها و وسایل

کاربردهای صندلی تاشو

کاربرد صندلی نردبانشو به عنوان قفسه کتاب و گلدان و لوازم تزئینی

ویژگی های صندی نردبانشو

هدف از ساخت این نوع صندلی، استفاده از آن به عنوان وسیله ای لوکس و تزیینی نبوده؛ بلکه کاربردی بودن آن مهم ترین نکته در ساخت این صندلی است. طرز استفاده از صندلی نردبانی بسیار راحت است، با یک چرخش، قسمت تکیه گاه صندلی به پایه نردبان تبدیل می شود.

اصولا ارتفاع حالت نردبانی این صندلی، به دلیل دو کاربردی بودن آن زیاد نیست. صندلی نردبانی انتخاب بسیار مناسبی برای فضاهای کوچک است، این صندلی با اشغال فضایی کم، هم برای نشستن و استراحت و مطالعه استفاده می شود و هم به عنوان نردبان برای دسترسی به وسیله هایی که در ارتفاع زیاد قرار گرفته اند.

از ویژگی های بارز صندلی چهارپایه شو به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  1. بسیار کاربردی و نیاز هر خانه و محل کار
  2. پایداری و تعادل بالا
  3. کمجا و سبک
  4. کاربرد آسان

پیشنهاد مطالعه : راهنمای خرید نیمکت خانگی

نکات مهم در انتخاب صندلی نردبانشو

1 - از اصلی ترین نکات در خرید یک صندلی که قرار است به عنوان چهار پایه نیز استفاده شود جنس مورد استفاده در ساخت آن است، چرا که در صورت استفاده از جنس اشتباه یا غلط در ساخت آن میتواند پیامد های بسیار خطرناکی داشته باشد. بنابراین تنها ماده تائید شده چوبهای محکم با اتصالات قوی میباشد، نه mdf و نئوپان و ... فقط چوب.

2 - طراحی آن باید به گونه ای باشد که در هر دو حالت استفاده صندلی و چهارپایه ارتفاع استاندارد حفظ شود.

صندلی چندکاره

تصویر صندلی چندکاره (صندلی + نردبان)

3 - پایه های قسمت بالا رونده در حالت چهار پایه دارای پهنای کافی باشند تا تعادل افراد روی آن حفظ شود.

4 - به راحتی قابلیت تبدیل از صندلی به چهار پایه و بالعکس را داشته باشد.

5 - نوع چوب به کار رفته در ساخت وسایل چوبی بسیار مهم میباشد. که باید اولا مناسب با کاربری آن انتخاب شده باشد ثانیا با نحوه صحیح خشک کردن چوب عمل آوری شده باشد.

6 - باید دارای پایداری مناسبی باشد تا شخصی که از آن استفاده می کند بتواند تعادل خود را حفظ کند و در بالای آن احساس خطر نکند.

پیشنهاد مطالعه : صندلی اپن چیست؟

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت صندلی نردبان شو چند است؟
قیمت انواع صندلی نردبان شو به برند شرکت تولید کننده، جنس صندلی، سایز و ابعاد، نوع چوب (در صورت چوبی بودن)، کیفیت ساخت و ... بستگی دارد، ما در حالت کلی قیمت این نوع صندلی ها از 800 هزار تومان تا 3 میلیون تومان می باشد.
صندلی نردبان شو چه کاربردهایی دارد؟
این صندلی کاربردهایی زیر را دارد : صندلی چوبی برای میز تحریر یا میز نهارخوری - قابل استفاده به عنوان نردبان در منزل - قابل استفاده به عنوان پایه برای گلدان ها و وسایل تزئینی - قابل استفاده به عنوان جای کتاب ها و سایر وسایل
تاریخ به روز رسانی : 1402/04/26
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
صندلی مدل نردبان شو جنس چوب
صندلی مدل نردبان شو جنس چوب
صندلی مدل چندکاره چوبی با روکش استین گیاهی
صندلی مدل چندکاره چوبی با روکش استین گیاهی
صندلی نردبان شو چوبی مدل SN01
صندلی نردبان شو چوبی مدل SN01
صندلی چهارپایه و نردبان شو ثمیین
صندلی چهارپایه و نردبان شو ثمیین
صندلی مدل نردبان شو تاشو
صندلی مدل نردبان شو تاشو
صندلی چوبی چند کاره مدل اریکه
صندلی چوبی چند کاره مدل اریکه
صندلی پارادایس مدل نردبان شو دوکاره
صندلی پارادایس مدل نردبان شو دوکاره
صندلی مدل نردبان شو از جنس چوب روس
صندلی مدل نردبان شو از جنس چوب روس
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کاربر پناهی محمداستان اردبیل
06:08 - 1402/09/18
سلام و خسته نباشید، صندلی خیلی خوب و کاربردیه لطفا طریقه ارسال و قیمت رو بفرمایید ممنون میشم

پاسخ : سلام، جهت سفارش این مدل صندلی های نردبان شو می توانید با کلیک بر روی محصولات پایین این پست اقدام به خرید آنها کنید.

کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد