منو

راهنمای خرید شامپو ضد ریزش مو + آموزش جلوگیری از ریزش مو

ریزش روزانه تعدادی از موها برای همه افراد به صورت طبیعی وجود دارد اما ریزش موی بیش از حد، یک نگرانی بزرگ هم برای آقایان و هم برای خانم هاست. این نگرانی می تواند با دیدن چند تار موی ریخته شده و یا موهایی که هنگام شانه کردن موها کنده شده، شروع گردد.

در بعضی موارد این ریزش موی بیش از حد، ممکن است فرد را به سمت طاسی ببرد. طاسی به ریزش بیش از حد موی شما اشاره دارد که می تواند ارثی و یا ناشی از مصرف بعضی از داروها باشد یا علامتی از یک بیماری زمینه ای باشد. زنان، مردان و حتی کودکان ممکن است در هر سن و سالی ریزش مو را تجربه کنند.

ریزش مو شاید برای برخی از ما مسئله چندان مهمی نباشد اما برای اکثریت افراد این یک کابوس است. برای رهایی از شر ریزش مو ساده ترین روش استفاده از شامپو ضد ریزش مو است.

نگرانی از ریزش مو

ریزش بیش از حد مو ممکن است باعث طاسی فرد شود

ریزش مو در چه زمانی نگران کننده است؟

روزانه ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ مو برای ما طبیعی تلقی می شود و از آنجایی که ما حدود یک میلیون تار مو بر روی سر خود داریم، این میزان از ریزش مو مهم نیست و نمی تواند علت قابل توجهی برای کم پشت شدن موهای سر باشد. همچنین کاهش تراکم موهای سر، جزئی طبیعی از روند پیری است و با افزایش سن موها کم پشت می شوند.

با این حال در صورتی که تجدید رویش موها از تعداد موهای ریخته شده کمتر باشد و یا موهای جدید نازکتر از مو های قبلی باشند، شما دچار ریزش مو شدهاید. معمولا راه های زیادی برای درمان ریزش مو وجود دارد ولی مصرف سرم های مو و استفاده از شامپوهای ضد ریزش نسبت به کاشت مو و دیگر روش های درمانی، بهترین و منطقی ترین گزینه پیش رو است.

مهم ترین علت های ریزش مو

قبل از اقدام به هر گونه درمانی در رابطه با ریزش موهای تان بهتراست اول دلیل آن را بدانید. در این قسمت به شما در مورد مهم ترین و شایع ترین علت های ریزش مو صحبت می کنیم.

1 - استرس قاتل موهای شما

استرس یکی از شایع ترین علت های ریزش مو است. این سم مخرب در بدن شما ممکن است نه تنها روی ریزش موهای تان بلکه روی کل سیستم بدن شما اختلال ایجاد کند. پس پیشنهاد می کنیم اگر فرد پر استرسی هستید همین حالا با انجام مدیتیشن، ورزش کردن و داشتن تغذیه مناسب این استرس را از خودتان دور کنید. خبر خوب این است که به محض دور کردن استرس از خودتان رشد موهای تان دوباره مانند قبل خواهد شد.

ریزش موی سر خانم ها

ریزش مو پس از شانه زدن موی سر

2 - تاثیر رژیم غذایی نادرست در ریزش مو

متاسفانه امروزه مخصوصا در خانم ها انجام رژیم های نادرست بسیار مشاهده می شود. خانم ها به محض دیدن اندکی چربی در بدن خود شروع به گرفتن رژیم بدون مشورت دکتر می کنند. این نوع رژیم ها نه تنها به شما کمکی نمی کنند بلکه تاثیر بسیار مخربی بر روی پوست و موی شما خواهند داشت.

برای داشتن موهای خود و سالم باید اول به رژیم خود دقت کرده و از میوه و سبزیجات به اندازه کافی استفاده کنید. پس همین حالا رژیم غذایی که خودتان یا دوستانتان برایتان تجویز کرده اند را کنار بگذارید و اگر هم قصد کم کردن وزن دارید از یک دکتر متخصص کمک بگیرید.

3 - تاثیر وراثت

اگر در خانواده ای هستید که ریزش مو در آن ها بسیار شایع است و افراد از یک سن خاصی شروع به از دست دادن موهای شان می کنند پس شما هم بیشتر در معرض از دست دادن موهای تان هستید. متاسفانه این مورد از آن دسته مواردی است که نمی توانید زیاد جلوی آن را بگیرید. اما با مصرف ویتامین های لازم و داشتن رژیم مناسب و استفاده از پروتئین به میزان لازم می توانید روند ریزش موهای تان را کاهش دهید.

علت ریزش موی سر

4 - لطفاً بیش از حد از اتوی مو یا سشوار استفاده نکنید!

همه ما دوست داریم به محض این که از حمام بیرون می آییم مو های خود را با سشوار و اتو مو به بهترین مدل خود در بیاوریم زیرا معمولا مدل موهای مان تاثیر زیادی در روحیه ما در آن روز دارند.

اما بهترین است تا دیر نشده این را بدانید که حرارت دادن بیش از حد به مو، بستن موها به صورت بسیار سفت و یا استفاده بیش از اندازه از حالت دهنده ها به مو ها بسیار آسیب می زنند و باعث ریزش آن ها می شوند. پس بهتر است استفاده از سشوار و اتو را فقط به مهمانی ها محدود کنید.

5 - کم خونی یک دلیل شایع در ریزش مو

کم خونی مخصوصا در خانم ها بسیار شایع است. باید این را بدانید که اگر کم خونی دارید بیشتر از دیگر افراد در معرض ریزش مو هستید. پس با انجام یک آزمایش خون ساده اول ببینید که آیا کم خونی دارید یا خیر و بعد برای درمان آن با مصرف قرص های آهن اقدام کنید.

6 - مواد شیمیایی

یکی دیگر از اصلی ترین دلایل ریزش مو، مواد شیمیایی است که برای رنگ کردن و حالت دادن موها استفاده می شوند که می توانند باعث صدمه و ریزش موها شوند.فرم دادن موها بوسیله وسایل فر کننده، برس و شانه کردن بیش از حد اگر باعث آسیب به مو شود، می تواند باعث ریزش مو شود

7 - عفونت های قارچی

همچنین، عفونت های قارچی پوست سر مانند کچلی موضعی می تواند به مو و پوست شما حمله کند و منجر به ریزش مو شود. البته بعد از درمان عفونت، معمولا مو مجددا رشد می کند.

عفونت قارچی باعث ریزش مو

عکس عفونت قارچی که باعث ریزش مو می شود

چگونه از ریزش موی سر جلوگیری کنیم؟

در این قسمت به شما می گویم که چگونه با انجام چند راه کار ساده می توانید جلوی ریزش مو های خود را بگیرید.

1 - رژیم غذاییتان را مرتب کنید

شاید بپرسید منظور از داشتن رژیم غذایی مرتب چیست؟ منظور این است که از هر مواد غذایی به اندازه استفاده کنید و خود را از خوردن چیزی محروم نکنید. به اندازه کافی پروتئین مصرف کنید که وجود آن در بدن بسیار نیاز است.

میتوانید پروتئین مورد نیاز خود را با مصرف شیر و تخم مرغ به دست آورید. علاوه بر پروتئین مصرف امگا ۳ نیز بسیار مهم است که میتوانید با خوردن ماهی و برخی از دانه های مفید مانند دانه چای و مصرف مغزها میزان مورد نیاز اما ۳ را در بدن خود تامین کنید.

2 - عادات بد خود را از بین ببرید

اگر در از بین بردن ریزش موهای خود مسر هستید بهتر است روش زندگی خود را به کلی تغییر داده و عادات بد خود را از بین ببرید. عادات بدی که با از بین بردن آن ها کمک زیادی به داشتن زندگی سالم برای خود می کنید شامل این موارد هستند

  • سیگار کشیدن
  • کم نوشیدن آب
  • خواب کم و بد موقع
  • ورزش نکردن
  • دریافت نکردن آفتاب در طول روز
  • در معرض آفتاب بودن بیش از حد
  • مرتب ورزش کنید

ریزش موی سر و شامو ضد ریزش مو

عکس ریزش موی سر دختر جوان

شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد که چگونه فعالیت های ورزشی می توانند روی ریزش موها تاثیر بگذارند اما باید به شما بگویم که این اصلا عجیب نیست. در هنگام ورزش و با ایجاد عرق بر روی پوسته سر تمام چربی های مضر و آلودگی ها از روی پوست سر پاک می شوند و همین امر سبب می شود تا ریزش موی شما با مرور از بین برود.

به علاوه با ورزش کردن می توانید میزان زیادی از استرس موجود در بدن خود را از بین ببرید و به همین خاطر در طولانی مدت ریزش موهای تان هم از بین خواهد رفت.

3 - با موهای خود مهربان باشید

با موهای خود خوب رفتار کنید و آن ها را دوست داشته باشید. طبیعتا وقتی موهای تان را دوست دارید کمتر به آن ها آسیب زده و باعث آسیب به آن ها می شود. در این قسمت به چند مورد اشاره می کنیم که با انجام آن ها می توانید موهای سالم تری داشته باشید.

  • از سشوار و اتوی مو به میزان زیاد استفاده نکنید.
  • تغییر های ناگهانی روی رنگ مویتان انجام ندهید. به طور مثال موهای بلوند خود را ناگهان به رنگ مشکی پرکلاغی در نیاورید.
  • از شامپوها و ویتامینه های مناسب موهای خود استفاده کنید.

راه های مختلف درمان ریزش مو

محلول های ماینوکسیدل و محصولات مربوطه

ماینوکسیدل فوم یا مایعی است که برای خانم ها و آقایان قابل استفاده است و شما با مصرف آن، می توانید رشد موی خود را تحریک کنید و خیلی سریع به نتیجه دلخواه برسید ولی شاید از عوارض ناخوشایند آن بی خبر باشید. این محلول که با قیمت بسیار کمی هم به فروش می رسد، در صورت استفاده بلند مدت می تواند باعث التهاب پوست سر شده و ضربان قلب را افزایش می دهد. البته باید به این نکته اشاره کرد که ماینوکسیدل در ساختار خیلی از شامپوهای ضد ریزش وجود دارد و میزان کم آن برای مو زیان خاصی ندارد.

کاشت مو

معمولا در افرادی که ریزش مو شدیدتری دارند، پیوند یا کاشت مو یکی از شایع ترین راه هایی است که پزشکان پیشنهاد می دهند. کاشت مو روش های زیادی دارد که هر کدام از آن ها به نوبت خود می توانند عوارض هایی را برای شما به همراه داشته باشند.

کاشت مو

کاشت مو یکی از راهای درمان ریزش مو

اولین عوارضی که در این مدل های کاشت مو (FUT) ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، تورم پیشانی و دور چشم است که به علت تزریق بیش از حد به وجود می آید. یکی دیگر از شایع ترین عوارض این روش، نکروز شدن پوست سر و مو های کاشته شده است که طبق آمار، از هر 10 نفر 8 نفر دچار این پدیده خواهند شد که این اتفاق سبب عدم رشد مو در این نواحی می شود. عفونت از دیگر عوارض کاشت مو به روش FUT است که فرد متقاضی پس از کاشت مو، دچار عفونت در قسمت های پشت سر خود شده و احساس سوزش می کند.

شامپوهای تقویتی

بدون شک استفاده از شامپوهای ضد ریزش و تقویتی، منطقی ترین گزینه است که برای درمان ریزش مو باید از آن کمک بگیریم. این محصولات معمولا دارای ph و قدرت پاک کنندگی بالایی هستند. ویتامین ها و ترکیبات گیاهی استفاده شده در ساختار آن ها، به راحتی می تواند مشکلات ریزش مو را حل کند و موجب تقویت موهایتان شود.

استفاده از شامپوهای تقویتی نسبت به دیگر روش های درمان ریزش مو بسیار راحت تر است و علاوه بر آن، شما برای تهیه این محصولات نیازی به هزینه آنچنانی ندارید و می توانید با توجه به بودجه ای که دارید، شامپوی مناسبتان را خریداری نمائید.

پیشنهاد مطالعه : پودر پرپشت کننده مو چیست؟

یک شامپوی ضد ریزش مو باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

برای خرید شامپوی ضد ریزش موی باکیفیت به فرمولاسیون و مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید. به عنوان مثال شامپوهای ضد ریزش مو مرغوب اغلب حاوی بیوتن و ویتامین E (به ترمیم و بازسازی موهایتان کمک می کند) هستند. بیوتن که به عنوان ویتامین H شناخته می شود به بدن ما کمک می کند تا مواد غذایی را به انرژی تبدیل کند. مطالعات حاکی از این است که بیوتن نقش مهمی برای کند کردن روند ریزش موی سر دارد.

همچنین اگر علت ریزش موی شما به خاطر رژیم غذایی است می توانید در کنار استفاده از شامپوی ضد ریزش مو، مواد غذایی حاوی بیوتن مانند آجیل ها، سیب زمینی شیرین، تخم مرغ، پیاز و جو را در رژیم غذایی خود مصرف کنید.

برخی از عصاره های گیاهی موجود در شامپوی ضد ریزش مو مانند؛ جنسینگ، رزماری، آلوئه ورا و چای سبز به درمان ریزش مو کمک می کنند.

  • جنسینگ: باعث افزایش روند رشد موها می شود. همچنین با تأمین مواد مغذی پوست سر و افزایش جریان خون مانع از ریزش فولیکول های مو می شود.
  • آلوئه ورا: به آبرسانی پوست و موها کمک می کند و راهکار گیاهی مناسبی برای رفع شوره سر است.
  • چای سبز: خواص آنتی اکسیدانی بالای چای سبز، رشد فولیکول های مو را تسریع می کند.

همینطور مطمئن شوید که در شامپوی ضد ریزش مو، مواد شیمیایی مضر مانند سولفات ها وجود ندارند. در عوض، یک شامپوی مناسب برای ریزش مو باید حاوی مواد معدنی، ویتامین ها و عصاره های روغنی باشد.

اگر به ماده خاصی حساسیت دارید آن را در لیست ترکیبات شامپوی ضد ریزش مو بررسی کنید یا شامپوی ضد ریزش مو با خاصیت ضد آلرژی خریداری کنید.

راهنمای خرید شامپو ضد ریزش مو

فواید استفاده از شامپو ضد ریزش مو با کیفیت

افزایش رشد مو

کمبود ویتامین B7 که در بدن ما به عنوان بیوتین نیز شناخته می شود، ریزش مو را به دنبال دارد. با این حال، بسیاری از شامپوها حاوی بیوتین هستند که با نفوذ به درون پوست سر، به تولید و افزایش سطح بیوتین کمک می کنند. شامپوهای ضد ریزش علاوه بر بیوتین عموما حاوی روغن های گیاهی مفید مثل رزماری و درخت چای هستند که باعث افزایش رشد موها می شوند.

تقویت موها

یکی از مزایای استفاده از شامپو ضد ریزش خوب تقویت بافت مو است. شامپوهای با کیفیت حاوی موادی مانند بیوتین و ترکیب گیاهی DHT هستند که از موهای شما در برابر آسیب های ناشی از عوامل خارجی محافظت می کنند. بنابراین ، استفاده مرتب از چنین شامپوهایی به پاکسازی پوست سر و تقویت بافت مو کمک می کند.

جلوگیری از شکنندگی موها

خشکی و شکنندگی مو از دلایل اصلی ریزش به حساب می آیند. بنابراین استفاده از شامپوی مناسب برای چنین مشکلاتی اهمیت زیادی دارد. شامپو ضد ریزش مو با کیفیت نه تنها به افزایش تراکم موها کمک می کند بلکه خشکی و شکنندگی بافت مو را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. این محصولات به واسطه داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی از کلاژن بافت مو در برابر عوامل مخرب محیطی محافظت می کنند.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت شامپو ضد ریزش مو چند است؟
قیمت انواع شامپو ضد ریزش مو به عواملی همچون برند شرکت تولید کننده، حجم شامپو، ترکیبات و مواد تشکیل دهنده، میزان اثر گذاری، نوع عصاره و ویتامین ها و ... بستگی دارد، اما در حالت کلی قیمت شامپو ضد ریزش از 20 هزار تومان تا 5 میلیون تومان می باشد.
مهم ترین علت های ریزش مو چیست؟
از عوامل تاثیر گذار در ریزش مو می توان به استرس، رژیم غذایی نادرست، وراثت، استفاده بیش از حد از اتوی مو یا سشوار، کم خونی، مواد شیمیایی و عفونت های قارچی اشاره کرد.
تاریخ به روز رسانی : 1402/01/31
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
شامپو مو نلی مدل ضد ریزش حجم 300 میلی لیتر
شامپو مو نلی مدل ضد ریزش حجم 300 میلی لیتر
شامپو ضد ریزش مو شون مدل Rose Rosemary حجم 400 میلی لیتر
شامپو ضد ریزش مو شون مدل Rose Rosemary حجم 400 میلی لیتر
شامپو ضد ریزش ایروکس مدل nettle extract حجم ۲۰۰ میلی لیتر
شامپو ضد ریزش ایروکس مدل nettle extract حجم ۲۰۰ میلی لیتر
شامپو ضدریزش مو ماینوکسا ویرگو حجم 230 میلی لیتر
شامپو ضدریزش مو ماینوکسا ویرگو حجم 230 میلی لیتر
شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا حجم 200 میلی لیتر
شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا حجم 200 میلی لیتر
شامپو ضد ریزش مو نئودرم مدل نوتریسل حجم 300 میلی لیتر
شامپو ضد ریزش مو نئودرم مدل نوتریسل حجم 300 میلی لیتر
شامپو ضد ریزش و تقویت موهای چرب درمالیفت مدل Vita-Grow
شامپو ضد ریزش و تقویت موهای چرب درمالیفت مدل Vita-Grow
شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سینره حجم 250 میلی لیتر
شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سینره حجم 250 میلی لیتر
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد