منو

روغن مو چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

چربی ها از ضروری ترین مواد برای حفظ سلامت بدن هستند. حتی برخی از ویتامین ها نیز محلول در چربی اند و در بافت چربی حل می شوند. موها نیز به چربی و روغن طبیعی نیاز دارند.

اول به جنس موهای خود دقت کنید، اگر موهای شما چرب نیست، میتوانید از روغن مو استفاده کنید، بهترین گزینه برای تقویت و افزایش رشد موها روغن های گیاهی طبیعی است. روغن های طبیعی گیاهی حاوی مواد مغذی، ویتامین ها، اسیدهای چرب و املاح هستند و می توانند روغن های مفید برای موها باشند.

روغن مو

راهنمای خرید روغن مو برای تقویت موی سر

چرا باید از روغن مو استفاده کنیم؟

بدن انسان برای حفظ سلامت و زیبایی خود، در کنار آب به چربی نیز نیاز دارد. عموما این چربی های مورد نیاز توسط غدد ترشح کننده سبوم که در لایه زیرین پوست سرتاسر بدن قرار دارند، تامین و تولید می شوند. اما گاها بنا به عوامل متنوع داخلی یا خارجی، میزان این ترشح کاهش پیدا می کند. این کمبود چربی، موجب بروز آسیب هایی جدی به مو خواهد شد. خشکی، شکنندگی، وز خوردن و موخوره از این دست آسیب ها هستند.

استفاده از روغن های گیاهی برای تقویت و رویش مجدد مو

از گذشته تا کنون، روغن های طبیعی و گیاهی یکی از بهترین راه های تقویت و رویش مجدد مو محسوب می شده اند. معمولا در شهرها و مناطق مختلف روغن هایی که از محصولات همان ناحیه گرفته شده بود، برای تقویت پوست و مو استفاده می شد. تاثیر شگفت آور روغن های گیاهی به صورت تجربی به اثبات رسیده است و علم امروز نیز آن را تایید می کند. به طوری که امروزه پایه بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی را روغن های گیاهی تشکیل می دهند.

این مواد طبیعی، هر یک با ویژگی های خاص خود، از راه های گوناگونی بر بهبود کیفیت موها تاثیر می گذارند. خرید روغن گیاهی مو هم به منظور تقویت ساقه موها و درمان زبری و خشکی آن ها و هم برای درمان ریزش مو و تقویت ریشه آن ها انجام می شود.

استفاده از روغن مو

نحوه استفاده از روغن مو برای تقویت موها

روغن تراپی مو چیست؟

روغن تراپی یا روغن درمانی روشی دیرینه برای درمان انواع مشکلات مو می باشد. اثرات شگفت انگیز روغن های گیاهی امروزه نیز به تایید محققان و پژوهشگران علمی رسیده است. به همین دلیل است که در فرمولاسیون بسیاری از محصولات آرایشی و پوستی، از این ترکیبات طبیعی بهره می گیرند.

روش روغن تراپی موها به کمک روغن های گیاهی مانند روغن آرگان، روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن ماکادمیا، روغن بادام شیرین، روغن هسته انگور، روغن هسته انار و ... مواد مغذی را به عمق ساختار موها رسانده و آن ها را تقویت می کند.

روغن تراپی هفتگی و منظم موها می تواند در حفظ شادابی و درخشش و سلامتی موهای شما نقش چشمگیری داشته باشد. به ویژه اگر شما جزو آن دسته از افرادی باشید که موهای بلندی دارید یا موهای خود را دکلره و رنگ می کنید و یا از وسایل حرارتی و حالت دهنده مو استفاده می نمایید، بیش از سایرین نیاز به مراقبت و روغن تراپی و روغن های مو خواهید داشت.

انواع روغن های مناسب مو

امروزه روغن های بسیار متنوعی در بازار موجودند که هر کدام اثر و کاربردی منحصر به فرد دارند. قبل از خرید بهترین روغن مو برای خود و استفاده از آن، خوب است با ترکیبات اصلی سازنده آن و تاثیراتشان آشنا شوید تا بتوانید با خریدی درست، سلامت و زیبایی موهای خود را تضمین کنید. در ادامه برخی از روغن های محبوب مو همراه با فوایدشان را با هم بررسی می کنیم.

روغن بادام

یکی از انواع بهترین روغن مو خشک، روغن بادام است. این روغن که به تنهایی نیز در بسته بندی هایی نیمه بهداشتی در بازار عرضه می شود، از دیرباز مورد استفاده تمام افراد با پوست و مو خشک بوده است. روغن بادام که نوع تلخ آن مناسب مو و نوع شیرین آن مخصوص پوست است، با ترکیب با مواد شوینده اثربخشی بیشتر داشته و موها را نرم و درخشان می کند. اما بافت چرب آن و بوی قوی و تندی که با خود به همراه دارد، برای برخی از افراد آزار دهنده است.

روغن مو بادام

عکس روغن مو بادام

روغن نارگیل

شاید بتوان گفت روغن نارگیل در کنار روغن آرگان، بهترین روغن مو مناسب هر دو نوع موی خشک و چرب است. روغن نارگیل در کنار خاصیت مرطوب کنندگی بسیار قوی خود، شوره های پوست سر را نیز برطرف می کنند. این روغن نیز به صورت تنها نیز قابل استفاده است، اما به دلیل جامد شدن آن در دمای پایین، مصرف آن به این صورت برای برخی از افراد سخت است.

مناسب برای: انواع موها، مخصوصاً موهایی که خشک، آسیب دیده یا کدر باشند. روغن نارگیل برای کسانی که مایل به ترمیم موهای شکننده هستند در طولانی مدت به خوبی نتیجه می دهد و برای افرادی که رشد موهایشان کند است توصیه می شود.

مزایا: روغن نارگیل فواید زیادی از جمله محافظت در برابر آسیب های ناشی از گرما و ترمیم موهای آسیب دیده و شکننده دارد. استفاده منظم از آن به جلوگیری از ریزش مو کمک کرده و باعث رشد سالم مو و داشتن پوست سر سالم می شود زیرا سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است.

روش استفاده: هر زمان که میخواهید از روغن نارگیل ارگانیک استفاده کنید. روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است، گرم شدن آن باعث نرم شدن می شود و کاربرد راحت تری را برای شما فراهم می کند. این روغن را به موها را بمالید، بگذارید حداقل 30 دقیقه روی سر بماند و سپس با شامپوی معمول خود شستشو دهید، استفاده از آن هفته ای یکبار به محافظت از مو در برابر آسیب و حفظ سلامت و براق بودن آن کمک می کند.

روغن مو نارگیل

عکس روغن نارگیل برای تقویت مو

روغن آرگان

روغن آرگان از بهترین انواع روغن های گیاهی برای تقویت مو می باشد که با نام روغن مراکش نیز شناخته می شود، از مغزهای درختان آرگان گرفته می شود و نه تنها برای مو بلکه برای پوست نیز مفید است. این روغن سرشار از اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان ها و ویتامین E می باشد که نه تنها موهای شما را فوق العاده نشان می دهد، بلکه دارای ویژگی های محافظتی بسیاری نیز می باشد.

بهتر است از روغن آرگان کاملاً طبیعی و ارگانیک استفاده شود، زیرا حداقل پردازش روی آن انجام شده و هیچگونه مواد شیمیایی یا افزودنی ندارد.

این روغن مناسب برای موهای خشک، شکننده، دارای موخوره یا موهایی که مرتباً حالت و در معرض گرما قرار می گیرند می باشد، همچنین برای افرادی که موهایشان چرب است نیز ایده آل می باشد.

مزایا: روغن آرگان از مو در برابر آسیب اشعه ماورا بنفش و گرما محافظت و موهای آسیب دیده را ترمیم می کند و دیگر مزیت آنکه باعث چربی مو نمی شود. همچنین موها را مرطوب و صاف می کند، به آنها نرمی و قابلیت کنترل و درخشش می بخشد.

روش استفاده: روغن آرگان غلیظ و چسبناک است؛ از آنجا که به اندازه روغن نارگیل چرب نیست، در صورت تمایل می توانید بیشتر از یک بار در هفته روغن آرگان استفاده کنید، حتی به صورت روزانه. روغن آرگان را می توان روی موهای خشک یا مرطوب استفاده کرد و به عنوان یک درمان سریع ضد وز عمل می کند.

روغن مو آرگان

عکس روغن آرگان برای تقویت مو

روغن زیتون

روش استفاده از روغن مو در همه روغن های گیاهی با کم و بیش اختلاف، یکی است. تنها تفاوت در نوع موی خشک و چرب می تواند باشد. برخی از روغن ها اختصاصی هستند اما از روغن زیتون برای موهای چرب و خشک می توانید استفاده کنید اما دقت کنید که دفعات روغن درمانی برای موهای چرب کمتر از موهای خشک است.

مناسب برای : موهای آسیب دیده، کدر، خشک یا وز و همچنین موهایی که موخوره یا شوره سر دارند.

مزایا : روغن زیتون از آسیب گرما به موها محافظت می کند، جلوه ای زیبا و براق به آنها می بخشد، مرطوب می کند و ظاهر سالم به موهای آسیب دیده و شکسته می دهد. این روغن با خاصیت ضد التهابی که دارد، می تواند به مبارزه با شوره سر کمک کند، به خصوص وقتی با آبلیمو ترکیب شود.

روش استفاده : می توانید از روغن زیتون به عنوان درمان هفتگی مو بر روی موهای خشک یا مرطوب استفاده کنید. موهای خود را با دو تا سه قاشق غذاخوری روغن زیتون گرم بپوشانید و حدود 30 دقیقه زیر کلاه قرار دهید، سپس موها را کاملاً شامپو زده و با آب ولرم بشویید.

عکس روغن زیتون

عکس روغن زیتون مناسب برای تقویت موها

این چهار روغن، اصلی ترین و بهترین روغن مو موجود در محصولات مو هستند. علاوه بر این ها، روغن های کرچک، آووکادو، رزماری، مورد و ... نیز در لیست بهترین روغن مو قرار می گیرند.

در زمان خرید بهترین روغن مو مورد نظر خود حتما به این نکته دقت داشته باشید که محصولات دست ساز و بی نام نشان، لزوما محصولاتی طبیعی و سالم نبوده و ممکن است حتی باعث بروز خطراتی جبران ناپذیر برای مو و سلامت شما شوند. پس سعی کنید محصول مورد نظر خود را از برندهایی معتبر و دارای پروانه تولید و تاییدیه بهداشتی انتخاب کنید.

روغن سیر

شما میتوانید از روغن سیر به عنوان ماده ای برای حفاظت و مراقبت از پوست خود استفاده کنید . این روغن میتواند باعث سلامت پوست و موی شما شود و هیچ عارضه جانبی هم ندارد. یکی از خواص سیر کمک به رشد مجدد مو است.

درست است که بهترین راه برای دریافت خواص این ماده خوردن آن است اما شما می توانید از روش های دیگری نیز برای کسب فواید این ماده استفاده کنید یکی از روش های بهره مندی از سیر، استفاده از روغن آن برای استعمال خارجی بر روی موها می باشد.

عکس روغن سیر

عکس روغن سیر برای تقویت مو

مزایای استفاده از روغن سیر

  1. تحریک رشد مو به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجه مواد معدنی مانند کلسیم، روی و گوگرد که برای رشد مو ضروری هستند.
  2. عملکرد ضدمیکروبی طبیعی و از بین بردن میکروب ها و باکتری هایی که می توانند آسیب قابل توجهی به پوست سر وارد کرده و از رشد مو جلوگیری کنند.
  3. تحریک گردش خون و کمک به تغذیه ریشه مو به دلیل وجود سلنیوم در ترکیب سیر
  4. پاک سازی و تقویت فولیکول های مو که به کاهش ریزش مو کمک می کند.
  5. تسکین پوست سر به دلیل دارا بودن درصد بالایی از ویتامین C که باعث تولید کلاژن می شود و به تحریک رشد مو کمک می کند.
  6. پایان دادن به مشکل شوره به دلیل وجود غلظت بالایی از آلیسین که یک ضد قارچ طبیعی نیز محسوب می شود.
  7. تقویت موها وکاهش قرار گرفتن در معرض شکستگی

روش استفاده

دو قاشق غذاخوری روغن را در یک کاسه بریزید و شروع به ماساژ ملایم پوست سر خود با آن کنید. بعد از 15 دقیقه ماساژ، طول موهای خود را در روغن آغشته کنید و بگذارید 30 دقیقه دیگر بماند. سپس آن را با شامپوی ملایم بشویید.

چگونه روغن مناسب موی خودتان را انتخاب کنید؟

موهای معمولی: موهای معمولی نه چرب و نه خشک هستند. روغن های جوجوبا، بادام و املا برای این گونه موها مناسب تر هستند.

موهای خشک: موهای خشک حساس بوده و شکننده است و مستعد دچار موخوره شدن است. روغن مورد نیاز برای این گونه موها روغن هایی است که غدد چربی پوست سر را تحریک به ترشح بیشتر چربی کند. روغن بادام، جوجوبا، نارگیل، کنجد، خردل و کاکائو برای موهای خشک توصیه می شود.

موهای چرب: موهای چرب به خودی خود تولید روغن زیادی دارد و غدد چربی آنها فعال است. بنابراین روغنی که برای اینگونه مو به کار می رود، روغنی است که غدد چربی را کنترل کند. روغن زیتون، کنجد و جوجوبا برای اینگونه موها توصیه شده است.

موهای دارای شوره : روغن ها برای کنترل شوره سر بسیار موثر هستند. بهترین روغن برای کنترل شوره سر روغن درخت چای است.

استفاده از روغن مو برای تقویت موها

استفاده از روغن مو برای تقویت موها

روش استفاده از روغن مو

روغن ها را با روش های مختلفی استفاده می کنند و این روش ها به نوع روغن نیز بستگی دارند.

یکی از روش های مناسب تقویت و رویش مجدد مو، استفاده از روغن گرم است. در این روش بیشتر از روغن هایی مانند روغن زیتون، روغن بادام یا روغن نارگیل استفاده می شود. به این ترتیب که روغن را اندکی حرارت می دهند و سپس به آرامی روی پوست سر و ساقه موها ماساژ می دهند. در مرحله بعد باید موها را با کلاه و حوله بپوشانید. گرما باعث می شود روغن بیشتر به موها نفوذ کند و تاثیر بیشتری داشته باشد. پس از چند ساعت می توانید موها را بشویید.

در یک روش دیگر، روغن را با استفاده از قطره چکان روی پوست سر می ریزید و با نوک انگشتان پخش می کنید. سپس با استفاده از یک شانه دندانه درشت، که بهتر است چوبی باشد، پوست سر را برای مدت کوتاهی ماساژ می دهید. با این کار جریان خون در سطح پوست افزایش می یابد. این روش در مواردی استفاده می شود که قصد تقویت ریشه موها را داشته باشید.

روش بعدی بیشتر برای رفع خشکی و شکنندگی و موخوره استفاده می شود. در این حالت پس از شستن موها و زمانی که هنوز کمی نم دار هستند، چند قطره روغن روی کف دست خود می ریزید و ساقه موها را به آن آغشته می کنید.

یکی از مشکلاتی که در استفاده از روش دوم به وجود می آید، چربی باقی مانده روی موها است که برای بعضی از افراد آزار دهنده است. در واقع روغنی برای ساقه موها بهتر است که به درون آن ها نفوذ کند و مرطوب شان کند نه این که روی مو باقی بماند. یکی از ویژگی های مثبت روغن میکس همین است. وقتی این روغن را به موهای نم دار خود زدید، می توانید آن ها را با سشوار حالت دهید. حرارت باعث می شود روغن بیشتر به موها نفوذ کند و حالت شاداب و مرطوب به آن ها می دهد.

بعضی از روغن ها را نیز می توان با شوینده ها ترکیب کرد. برای مثال اضافه کردن چند قطره روغن درخت چای به شامپو، تاثیر بسیاری در رفع خارش پوست سر و درمان شوره خواهد داشت.

نحوه استفاده از روغن مو

آموزش نحوه استفاده از روغن مو برای تقویت مو

نکات پایانی برای انتخاب و خرید روغن گیاهی مو

  • روغن ها را با توجه به نوع موهای خود انتخاب کنید. مثلا اگر پوست سر چربی داشته باشید، استفاده از روغن های سنگینی مانند هفت مغز ممکن است بیشتر باعث ریزش مو بشود.
  • کلید هر درمانی، تداوم است. به ویژه اگر برای درمان ریزش مو از روغن های ترکیبی یا تکی استفاده می کنید، دوره درمان را کامل کنید.
  • در کنار روغن درمانی، از شامپوها و شوینده های ملایم و طبیعی استفاده کنید تا تاثیر روغن ها خنثی نشود.
  • تا حد امکان از انجام کارهایی که تاثیر مخربی روی موها می گذارند، مانند فر دائم، دکلره و ... ، پرهیز کنید.
  • اگر در پوست سر یا موهای خود مشکل خاصی دارید، بهتر است قبل از خرید روغن گیاهی مو با یک پزشک یا کارشناس متخصص مشورت کنید.

نتیجه گیری در انتخاب بهترین روغن تقویت مو

هر کدام از روغن هایی مویی که در بالا معرفی شد دارای خواص مختلف و متفاوتی هستند و نمی توان یکی از انها را به عنوان بهترین روغن برای مو انتخاب کرد. پیشنهاد طوطی کالا به شما این است که اگر هنوز ریزش مو شما شدید نشده است و در مراحل آغازین ان می باشد، با توجه به خواصی که برای هر روغن ذکر شد و با توجه به نیاز خودتان، یکی از روغن های بالا را جهت تقویت موهایتان انتخاب کنید.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت روغن مو چند است؟
قیمت انواع روغن مو به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، حجم روغن، نوع عصاره و ترکیبات، سازگاری با نوع مو و ... بستگی دارد، اما در حالت کلی قیمت روغن مو از 15 هزار تومان تا 2 میلیون تومان می باشد.
فواید روغن مو چیست؟
ماساژ دادن روغن در پوست سر باعث افزایش گردش خون و در نتیجه بهبود رشد مو می شود. همچنین، مالیدن روغن به پوست سر، از شوره سر، جلوگیری میکند. روغن زدن مداوم به موها، خشکی و تورم پوست و موی سر را کاهش میدهد. علاوه بر این، روغنها به سلامت پوست سر کمک میکنند.
تاریخ به روز رسانی : 1402/02/13
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
روغن آرگان گارنیک حجم 15 میلی لیتر ارگانیک و گیاهی
روغن آرگان گارنیک حجم 15 میلی لیتر ارگانیک و گیاهی
روغن مو فرامسی مدل Argan حجم 125 میلی لیتر
روغن مو فرامسی مدل Argan حجم 125 میلی لیتر
روغن مو گلیس مدل آرگان حجم 75 میلی لیتر
روغن مو گلیس مدل آرگان حجم 75 میلی لیتر
روغن نارگیل نرمک طلایی حجم 60 میلی لیتر
روغن نارگیل نرمک طلایی حجم 60 میلی لیتر
روغن مو او جی ایکس مدل آرگان مراکشی حجم 100 میلی لیتر
روغن مو او جی ایکس مدل آرگان مراکشی حجم 100 میلی لیتر
روغن مو سینره مدل آرگان حجم 100 میلی لیتر
روغن مو سینره مدل آرگان حجم 100 میلی لیتر
روغن مو انزو مدل Argan حجم ۶۰ میلی لیتر
روغن مو انزو مدل Argan حجم ۶۰ میلی لیتر
روغن مو آرگان و نارگیل کامان مدل booster حجم 100 میلی لیتر
روغن مو آرگان و نارگیل کامان مدل booster حجم 100 میلی لیتر
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کاربر منم دیگه😂
23:42 - 1402/04/11
سلام روغن سیر برای تقویت موها رو چطور استفاده کنم؟

پاسخ : نحوه استفاده روغن سیر به مطلب اضافه شد

کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد