منو

بهترین نوع روغن ماساژ چیست و چه فوایدی برای پوست و بدن دارد؟

بعد از یک روز سخت کاری هیچ چیز به اندازه یک ماساژ خوب نمی تواند شما را سرحال بیاورد. ماساژ بافت و ماهیچه های بدن را شل می کند و آرامش را به شما باز می گرداند، همچنین اگر ماساژ به وسیله یک روغن ماساژ خوب و با کیفیت انجام شود، تجربه ماساژ برای فرد لذت بخش تر خواهد شد.

در این مقاله از طوطی کالا به بررسی تاثیرات و ویژگی های روغن ماساژ خواهیم پرداخت و بهترین نوع روغن ماساژ از انواع مختلف آن را خدمت تان معرفی خواهیم کرد.

روغن ماساژ چیست؟

روغن ماساژ روغنی هست که برای ماساژ بدن مطلوب است و باعث می شود دست فرد ماساژ دهنده راحت تر بر روی پوست حرکت کند. ماساژ را به دلایل مختلف انجام می دهند و انواع مختلفی دارد. روغن های متنوعی وجود دارد که برای انواع گوناگون ماساژها مناسب هستند، اما قطعا همه افرادی که به مراقبت از پوست خود اهمیت می دهند به دنبال روغن های گیاهی، کم چرب و کاملا طبیعی هستند.

ماساژ ارزش درمانی فوق العاده ای دارد و برای بهره مند شدن از بهترین مزایای آن، باید مناسبترین روغن را برگزید. رایجترین روغنهایی که برای ماساژ مورد مصرف قرار می گیرند، روغن زیتون و و روغن بادام هستند. ولی، موارد زیاد دیگری هم برای این منظور وجود دارد.

روغن ماساژ چیست

استفاده از روغن ماساژ برای رفع گرفتگی عضلات پشت

هدف از ماساژ با روغن چیست؟

واقعیت این است که ماساژ را بدون روغن هم می توان انجام داد؛ ولی زحمت بیشتری می خواهد. روغن ماساژ برای کم شدن اصطکاک بین دست و پوست ضروری است. بدین ترتیب، چه در ماساژهای معمولی، و چه در ماساژ بافتهای عمیق پوست، و یا کایروپراکتیک (chiropractic)، استفاده از روغن، فواید ماساژ را بیش تر خواهد کرد.

استفاده از روغن ماساژ چه تاثیراتی دارد؟

مراقبت از پوست

یکی از مهمترین تاثیراتی که استفاده از روغن ماساژ حین ماساژ به همراه دارد، مراقبت از پوست محسوب می شود. این کار باعث می شود تا دست راحت تر و کاملا نرم روی پوست با فشاری مناسب، حرکت کند. خیلی از افراد در حین ماساژ، روی پوست خود حساس هستند. به ویژه افرادی که از پوست خشکی برخوردارند. از این رو مهمترین هدف استفاده از روغن های ماساژ را می توان مراقبت از پوست معرفی کرد.

رفع گرفتگی عضلات

باید در نظر داشت که ماساژ به تنهایی می تواند به رفع گرفتگی عضلات کمک کند. اما وقتی از روغن مناسب در کنار آن استفاده شود، تاثیرات صد چندانی را بر جای خواهد گذاشت. در واقع با استفاده از روغن حین ماساژ، می توان به کاهش درد، دست یافت. زیرا برخی از انواع روغن ها تاثیر مطلوبی بر شل کردن بافت ها دارند تا خستگی و درد ناشی از گرفتگی را برطرف کنند.

کاهش التهاب

کاهش درد در برخی از موارد ناشی از تاثیر روغن است. زیرا برخی از انواع آنها به کاهش التهابات ایجاد شده کمک می کنند. در نتیجه رفع درد ناشی از آنها برای فرد ایجاد خواهد شد.

انواع مختلف روغن ماساژ

استفاده از روغن ماساژ برای کودکان

تقویت گردش خون

ماساژ می تواند به تحریک گردش خون در بدن کمک کند، که به رساندن اکسیژن به عضلات و اندام ها کمک می کند. می تواند به کاهش التهاب و بهبودی کمک کند.

عطر خوب

برخی از روغن های ماساژ عطر بسیار دلپذیری دارند و استفاده از آنها آرامش بسیار زیادی را به ارمغان می آورند.

تقویت سیستم ایمنی

ماساژ می تواند با افزایش گلبول های سفید در بدن به بهبود سیستم ایمنی کمک کند. می تواند به مبارزه با عفونت ها و بیماری ها کمک کند و سلامت کلی بدن را ارتقا دهد.

روغن ماساژ خوب چه ویژگی هایی دارد؟

روغن ها به عنوان یکی از لوازم ماساژ اساسی باید ویژگی های خاصی داشته باشند که برای استفاده مناسب به درستی کار آیند، همچنین باید دارای بو و رایحه ی خوش باشند و مهم تر از آن باید خالص و شفاف بوده و چسبندگی آن کافی باشد، برخی از عوامل مهم در هنگام خرید روغن ماساژ بدن عبارتند از :

فواید استفاده از روغن ماساژ

فواید استفاده از روغن ماساژ

  • ویسکوزیته پایین (چسبندگی): روغن باید ویسکوزیته کم داشته باشد که باعث می شود روغن به راحتی بر روی بدن جریان یابد. ماساژور باید بتواند پس از استفاده از روغن روی پوست خود دستهای خود را حرکت دهد.
  • خلوص: روغن مورد استفاده باید خالص و دارای چگالی کم باشد. روغن باید فیلتر شود تا پوست بیش از حد چرب نشود.
  • قابل جذب اما نه فوری: ممکن است برخی از روغن هایی که پس از اعمال سریع جذب می شوند وجود داشته باشد. چنین روغن هایی ایده آل نیستند. روغن باید جذب شود، اما تا زمانی که ماساژ درمانی ادامه یابد، روغن هم باید بر روی پوست باشد.
  • عطر خوب: باید در انتخاب روغن دقت داشته باشید، که رایحه آن خیلی تند نباشد که باعث آزار مشتری گردد. هدف ماساژ این است که به شما آرامش بی حد و حصر داده شود و این را با روغن بد بو بدست نمی آید. اجتناب از چنین روغنی و استفاده از آنهایی با بویی دلپذیر دارند، مهم است.
  • مرطوب کنندگی: روغن باید پوست شما مرطوبت کند، به این معنا که پوست در مدت زمان مشخص حتی بعد از ماساز هیداراته باشد.
  • آبرسانی: روغنی که انتخاب می کنید باید خاصیت آبرسانی به پوست را داشته باشد. زیرا که در حین ماساژ ممکن است پوست هر از گاهی خشک شود و باعث ناراحتی مشتری شما شود.

بهترین روغن ها برای ماساژ

تنوعی از روغن ها وجود دارند که هر کدام می توانند تاثیر منحصر به فردی را به همراه داشته باشند. اما اغلب سوال اینجاست که کدام روغن بهتر است؟ کدام روغن برای رفع مشکلی خاص، مناسب است؟

همانطور که بیان شد، روغن ماساژ این اجازه را می دهد که دست بدون اصطکاک روی بدن سر بخورد. لوسیون ها و روغن های مختلفی وجود دارند که برای این منظور می توان به کار برد. اما باید در نظر داشت که هر کدام ممکن است تاثیرات متفاوت و منحصر به فردی را داشته باشند.

در ادامه به معرفی روغن های مناسب و تاثیراتی که به همراه دارند خواهیم پرداخت پس با طوطی کالا همراه باشید.

1 - روغن بادام شیرین

یکی از بهترین روغن هایی که اغلب برای ماساژ درمانی به کار می رود، روغن بادام شیرین است. عطر و رایحه ای ملایم به همراه دارد. اما کمی چرب می تواند باشد. این چربی به حرکت راحت تر دست روی پوست کمک می کند.

این روغن معمولا راحت جذب پوست می شود. البته سرعت جذب مناسبی دارد تا بتوان تمام طول مدت را ماساژ گرفت. معمولا این روغن حساسیت زا نیست و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند.

روغن بادام

روغن بادام به عنوان روغن ماساژ

فواید روغن بادام شیرین برای ماساژ

  • برای انواع پوست و حتی پوست کودک ها نیز مناسب است؛ زیرا بافت سبکی دارد.
  • خاصیت ضد التهابی دارد که به تسکین درد منجر می شود.
  • جذب راحتی دارد.
  • به پیشگیری از بروز جوش، خارش، چروک و حساسیت بعد از ماساژ منجر می شود.
  • برای شرایطی مانند وجود اگزما، بیماری درماتیت و پسوریازیس مناسب است.
  • به آرامش عضلات و کاهش دردهای عضلانی کمک می کند.

2 - روغن زیتون برای ماساژ

یکی از روغن های پایه، که برای همه نوع از پوست ها مناسب است، روغن زیتون است. البته باید در نظر داشت، این روغن تقریبا دیرتر جذب پوست می شود و کمی چربی بیشتری ایجاد می کند. به همین دلیل برای حرکات بیشتر روی پوست مناسب است. باید در نظر داشت که روغن زیتون مخصوص ماساژ با روغن زیتون خوراکی کمی متفاوت است. از این رو بهتر است نوع مناسب ماساژ را انتخاب کرد.

روغن ماساژ ریتون

عکس روغن زیتون به عنوان روغن ماساژ بدن

فواید روغن زیتون برای ماساژ

  • از خشکی پوست حین ماساژ جلوگیری می کند.
  • به از بین بردن اسپاسم های عضلانی و رفع درد منجر می شود.
  • برای بهبود گردش خون زیر پوست موثر است که به اکسیژن رسانی بهتر نیز می انجامد؛ از این رو بهبود درد و خستگی را به همراه دارد.
  • با ایجاد گردش خون بهتر و اکسیژن رسانی بهتر، سطح انرژی فرد افزایش خواهد یافت.

3 - روغن نارگیل برای ماساژ

یکی از بهترین و خوشبوترین روغن هایی که می توان برای ماساژ استفاده کرد، روغن نارگیل است. این روغن کاملا سبک است. جالب است بدانید روغن نارگیل به دلیل داشتن تری گلیسیریدهای زنجیره ای، یکی از بهترین گزینه ها برای ماساژهای عضلانی محسوب می شود.

از این روغن ماساژ، بیشتر برای ماساژ عمیق بافت های بدن به کار برده می شود. مواردی مانند ماساژ پیش از زایمان، ماساژ رفلکسولوژی یا شیاتسو، بهتر است از این روغن استفاده کنند.

روغن ماساژ نارگیل

عکس روغن نارگیل به عنوان روغن ماساژ

فواید روغن نارگیل برای ماساژ

  • حاوی ویتامین E است که به دریافت خاصیت آنتی اکسیدانی برای پوست و بدن منجر می شود.
  • قابلیت بالایی برای انواع ماساژهای سنگین دارد.
  • از خشکی پوست حین ماساژ جلوگیری می کند.

4 - روغن آووکادو

این روغن با فشرده سازی میوه آووکادو حاصل می شود. این روغن برای ماساژ، تقریبا سنگین است. با روغن های پایه و سبک تر مانند روغن زیتون و یا روغن بادام شیرین مخلوط می شود تا کمی سبک شود.باید در نظر داشت که افرادی که به لاتکس حساسیت دارند، ممکن است به این روغن حساسیت نشان دهند. به همین دلیل معمولا توصیه می شود، قبل از استفاده حتما مقدار کمی از آن روی پوست بدن تست شود.

رو.غن ماساز آواکادو

عکس روغن آووکادو به عنوان روغن ماساژ بدن

فواید روغن آووکادو برای ماساژ

  • حاوی ویتامین ها و مواد مغذی متعدد است که به ترمیم پوست حین ماساژ کمک می کند.
  • ویتامین هایی همچون A، C، E، D را به پوست می رساند که موجب پیشگیری از چروک شدن پوست حین ماساژ می شود.
  • مینرال هایی مانند بتاکاروتن، لسیتین، اسید اولئیک، اسید لینولنیک، بتا سیتوسترول به همراه دارد که موجب کاهش التهابات می شود، در نتیجه کاهش درد را نیز ایجاد خواهد کرد.
  • این روغن تاثیرات مهمی را روی پوست دارد؛ به سنتز کلاژن منجر می شود تا خاصیت ارتجاعی، ضد پیری و کاهش چین و چروک برای پوست ایجاد کند.

5 - روغن آفتابگردان برای ماساژ

این روغن همیشه در دسترس است. کاملا سبک است؛ بعد از ماساژ سنگینی و چربی روی پوست احساس نخواهد شد. آنرا از تخمه آفتابگردان تهیه می کنند و اغلب مقرون به صرفه تر از سایر انواع است. افرادی که به دانه های این گیاه حساسیت دارند، بهتر است از مصرف روغن آن اجتناب کنند.

روغن ماساژ آفتابگردان

عکس روغن تخمه آفتابگردان به عنوان روغن ماساژ

فواید استفاده از روغن آفتابگردان برای ماساژ

  • حاوی اسیدهای چرب ضروری از جمله اسید لینولئیک، استئاریک اسید و پالمتیک اسید است که برای پوست مفید هستند.
  • به درخشندگی پوست منجر می شود.
  • از آن به عنوان پایه ای برای ترکیب دارچین و زنجبیل به منظور بهبود دردها می توان استفاده کرد.

6 - روغن هسته انگور برای ماساژ

یکی از گزینه های مناسب دیگر برای ماساژ، روغن هسته انگور است. این روغن نیز بسیار سبک است. به تغذیه و شفاف شدن پوست منجر می شود. اغلب افرادی که به بوهای مختلف حساس هستند، این روغن را انتخاب می کنند. زیرا بوی خاصی ندارد. از این رو گزینه ای بسیار مناسب برای یک ماساژ آرامش بخش خواهد بود.

روغن ماساژ هسته انگور

فواید روغن هسته انگور برای ماساژ

  • با خود رسوراترول به همراه دارد که خاصیت ضد میکروبی را به پوست می رساند.
  • از رشد میکروب و باکتری در سطح پوست و انتقال آن به سایر قسمت ها جلوگیری می کند.
  • حاوی ویتامین E است که با خود خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی را به همراه دارد.
  • از ایجاد التهاب جلوگیری می کند و حتی به رفع التهابات کمک می کند.
  • در حالت کلی به سلامت پوست و بدن منجر می شود.

7 - روغن هسته زرد آلو برای ماساژ

این روغن بافتی مشابه با روغن بادام دارد. حاوی ویتامین E فراوان است. نسبت به سایر روغن ها، ماندگاری بیشتری دارد. این روغن سبک به راحتی جذب پوست می شود و معمولا از آن برای ماساژ سوئدی استفاده می شود.

فواید روغن هسته زرد آلو برای ماساژ

  • سبک است و راحت جذب پوست می شود.
  • برای معالجه بیماری های پوستی، بسیار تاثیر گذار است.
  • برای چرب کردن پوست های شدیدا خشک، که نیاز به ماساژ دارند بسیار مناسب است.
  • از بروز خطوط ریز ناشی از ماساژ و پیری پوست جلوگیری می کند.
  • برای بهبودی مشکلات پوستی مانند جوش، خارش و حتی کنترل پسوریازیس موثر است.

8 - روغن جوجوبا

این روغن تقریبا شبیه کره است. در واقع ترکیبی شبیه به موم است که از دانه های گیاه جوجوبا گرفته می شود. اما زیادی چرب نیست و فورا جذب پوست می شود. به همین دلیل برای ماساژهای کوتاه بهتر است. زیرا باید مکرر استفاده شود.

روغن ماساژ جوجوبانا

گرفتن روغن هسته جوجوبا به عنوان روغن ماساژ

فواید استفاده از روغن جوجوبا برای ماساژ

  • خاصیت ضد باکتریایی بالایی دارد و برای ماساژ کمر در مواردی که جوش کمر وجود دارد، بسیار مناسب است؛ زیرا برای رفع جوش ها نیز موثر خواهد بود.
  • گزینه ای عالی برای ماساژ آروماتراپی است.
  • به هیچ وجه موجب تحریک پوست نخواهد شد.
  • حاوی استر موم است که به تسهیل در ماساژ کمک می کند.
  • حتی برای بهبود مشکلات پوستی مانند درماتیت، آکنه، سبورئیک و اگزما نیز مفید است.

9 - روغن کنجد برای ماساژ

روغن کنجد برای ماساژ در طب آیورودا یا طب سنتی هندوستان، پرکاربرد است. زیرا روی تک تک قسمت های بدن مانند رباط ها، عضلات و تاندون ها موثر است. البته باید در نظر داشت این روغن کمی چربی سنگینی دارد و ممکن است چربی بیشتری را برای پوست ایجاد کند.

روغن ماساژ کنجد

استفاده از روغن کنجد به عنوان روغن ماساژ

فواید روغن کنجد برای ماساژ

  • در کاهش درد مفاصل گزینه ای بسیار موثر است. زیرا خاصیت ضد التهابی بالایی به همراه دارد.
  • برای کاهش آسیب های پوستی گزینه ای بسیار مناسب است.
  • در طب آیورودا از گرم شده ی این روغن به همراه برخی ترکیبات گیاهی استفاده می کند که در رفع گرفتگی عضلات تاثیر به سزایی دارد.

10 - روغن هسته انار

این روغن ماساژ، بوی مطبوعی دارد. حاوی ویتامین E فراوان و فیتواسترول است. از این رو گزینه ای عالی برای محافظت از پوست حین ماساژ یا سایر مواقع محسوب می شود. در مواردی که ماساژی سبک قرار انجام شود و فرد علاقه ای به چرب شدن زیاد پوست نداشته باشد، این روغن، بهترین گزینه است.

روغن هسته انار

عکس روغن هسته انار و فواید آن در ماساژ بدن

فواید روغن هسته انار برای ماساژ

  • خاصیت ضد التهابی بالایی به همراه دارد و برای مواردی که درد ناشی از التهاب ایجاد شده باشد، به تسکین می پردازد.
  • خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی را به پوست می رساند.
  • به خاصیت ارتجاعی پوست منجر می شود.

11 - روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه به درمان بیماری های زیادی کمک می کند. اما استفاده از آن در ماساژ درمانی، می تواند عوارض و دردهای ناشی از این بیماری ها را نیز تا حدود زیادی بهبود بخشد. ماساژ بدن با استفاده از روغن سیاهدانه می تواند دردهای ناشی از آرتروز و روماتیسم، التهابات، دردهای دیابت و دردهای عضلانی را کم کند.

استفاده از روغن سیاه دانه برای ماساژ درمانی دیسک کمر و اطراف ستون فقرات قوای بدن را افزایش می دهد. همچنین این روغن عضلات را گرم می کند که این امر در رفع اسپاسم های ماهیچه ای موثر است. همچنین ماساژ با روغن سیاه دانه، تاثیرات شگفت انگیزی را بر روی پوست صورت می گذارد. از جمله آنها می توان به جلوگیری از ایجاد آکنه، جوان سازی پوست، آبرسانی به پوست، درمان زخم های صورت و ... اشاره کرد.

چه کسانی نباید از روغن های ماساژ استفاده کنند؟

  • بیماری قلبی : افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی باید از استفاده از روغن ماساژ جلوگیری کنند؛ زیرا آنها دارای چربی های زیاد هستند.
  • نارسایی کلیه : افراد مبتلا به دیالیز نباید به همراه ماساژ از روغن استفاده کنند.
  • سرطان : اگر از سرطان رنج می برید، از ماساژ به روغن اجتناب کنید زیرا ممکن است به بافت های شکننده اطراف بافت سرطانی آسیب برساند.
  • اختلالات خونریزی : بسیاری از روغن ها خواص ضد انعقادی دارند. افرادی که در معرض خطر خونریزی غیرطبیعی هستند نباید از روغن ماساژ در حین انجام اقدامات ماساژ استفاده کنند و باید از چنین ماساژی اجتناب کرد. مگر اینکه روغن هیچ خواص ضد انعقادی نداشته باشد.

راهنمای خرید روغن ماساژ

هنگام انتخاب روغن مناسب، مهم است که به برخی عوامل مهم را مورد توجه داشته باشید. با طیف گسترده ای از آنها، انتخاب تنها به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. در این راستا بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

نوع ماساژ: دانستن نوع ماساژ در انتخاب شما موثر است. بعضی از روغنها با اصطکاک کم برای ماساژ سوئدی بهتر است اما برخی از روغن های سبک برای ماساژ شدید با اصطکاک بالا مثل ماساز درمانی بافت عمیق یا ماساژ ورزشی مناسب است.

ترجیح شخصی: بعضی از ماساژ گیرنده ها ممکن است نسبت به یک عطری حساسیت داشته باشند و یا برعکس، نسبت به عطری دیگر احساس خوشانید دارند. این مورد با توجه به نیاز مشتری انتخاب می شود.

هدف از ماساژ: برخی از روغنها برای اهداف خاصی باید مورد استفاده قرار گیرند. روغن آرنیکا برای کاهش درد و التهاب مفید است. بنابراین فرد ماساژور باید روغن انتخابی خود را بر حسب هدفی که دارد تعیین کند.

آلرژی: بعضی از افراد ممکن است به عصاره های خاصی یا برخی از رایحه ها حساس باشند. بنابراین برای جلوگیری از تحریک، شما باید حساسیت به آلرژی را در نظر بگیرید و برچسب روغن را مطالعه کنید.

هزینه: یک ماساژ کامل بدن ممکن است حدود 20 تا 30 میلی لیتر روغن ماساژ بدن نیاز داشته باشد، بنابراین توجه به هزینه و قیمت مهم است.

انواع مختلف روغن ماساژ

راهنمای نگهداری

  • از آنجایی که روغن ماساژ در دسته لوازم آرایش و بهداشتی قرار دارد و با پوست صورت و بدن سروکار دارد پس طریقه نگهداری آن از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. معمولا این روغن ها در اثر برخورد با برخی عوامل مثل گرما و حرارت، رطوبت، هوا و نور ممکن است دچار خرابی و فساد گردد و دیگر قابل استفاده نخواهد بود بنابراین بهتر است به دور از این عوامل و در جای خشک و خنک نگهداری شوند.
  • برخی از این روغن ها ماندگاری بالایی ندارند و خیلی زود خاصیت خود را از دست می دهند و خراب می شوند. بنابراین بهتر است به اندازه نیاز و مصرف مقدار آن خریداری شود.
  • تاریخ انقضای محصول در نگهداری این روغن ها بسیار مهم است و در صورت تمام شدن این تاریخ بهتر است دیگر از آن استفاده نشود زیرا ممکن است سبب مشکلات پوستی گردد.
  • بهتر است روغن ها در ظروف شیشه ای نگهداری شوند و در جای تاریک قرار داده شوند.

پیشنهاد مطالعه : روغن بدن چیست و چه فوایدی دارد؟

در این مقاله از طوطی کالا، تلاش کردیم انواع روغن های مناسب برای ماساژ درمانی را به شما معرفی کنیم. هرکدام از این روغن ها فواید خاصی برای بدن دارند و باید نسبت به نوع ماساژ انتخاب شوند.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت روغن ماساژ بدن چند است؟
قیمت انواع روغن بادام بستگی به عواملی همچون برند شرکت تولید کننده، نوع روغن، حجم و اندازه روغن، عصاره و سایر ترکیبات، سازگاری با نوع پوست و ... دارد اما در حالت کلی قیمت روغن ماساژ بدن از 20 هزار تومان تا 300 تومان می باشد.
بهترین روغن های مخصوص ماساژ بدن کدامند؟
انواعی از روغن ها برای ماساژ بدن وجود دارند که هر کدام می توانند تاثیر منحصر به فردی را به همراه داشته باشد مانند روغن بادام شیرین، روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن آفتابگردان، روغن هسته انگور، روغن هسته زرد آلو، روغن جوجوبا، روغن کنجد و روغن هسته انار
تاریخ به روز رسانی : 1403/02/28
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
روغن بادام شیرین شفا گستر مهدیس مدل INT حجم 1000 میلی لیتر
روغن بادام شیرین شفا گستر مهدیس مدل INT حجم 1000 میلی لیتر
روغن ماساژ آیتک مدل Musaxant حجم 120 میلی لیتر مجموعه 3 عددی
روغن ماساژ آیتک مدل Musaxant حجم 120 میلی لیتر مجموعه 3 عددی
روغن ماساژ بدن او ایکس دی مدل Neutral حجم 1000 میلی لیتر
روغن ماساژ بدن او ایکس دی مدل Neutral حجم 1000 میلی لیتر
روغن ماساژ آیتک مدل Nutri Naturals حجم 120 میلی لیتر
روغن ماساژ آیتک مدل Nutri Naturals حجم 120 میلی لیتر
روغن ماساژ آرمان مدل Relaxation حجم 30 میلی لیتر
روغن ماساژ آرمان مدل Relaxation حجم 30 میلی لیتر
روغن ماساژ گرم گیاه تقدیس مدل wa حجم 500 میلی لیتر
روغن ماساژ گرم گیاه تقدیس مدل wa حجم 500 میلی لیتر
روغن ماساژ بدن مرحبا مدل Hot حجم 175 میلی لیتر
روغن ماساژ بدن مرحبا مدل Hot حجم 175 میلی لیتر
روغن ماساژ آمریکا پیگمنت مدل آروما حجم 120 میلی لیتر
روغن ماساژ آمریکا پیگمنت مدل آروما حجم 120 میلی لیتر
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد