منو

برای تقویت مژه چه کارهایی می توان انجام داد؟

مژه ها نقش مهمی در زیبایی و حفاظت از چشم ها ایفا می کنند. تقویت مژه و پرپشت شدن مژه یکی از مواردی است که بانوان بسیار به آن اهمیت می دهند و این کار نه تنها به بهبود ظاهر چشم ها کمک می کند، بلکه سلامت چشم ها را نیز تضمین می کند.

در این مقاله از طوطی کالا، به بررسی راهکارهای مختلف برای تقویت مژه ها می پردازیم.

چگونه مژه های خود را تقویت کنیم

چگونه مژه های خود را تقویت کنیم؟

روش های طبیعی برای تقویت مژه ها

1 - استفاده از روغن های طبیعی

استفاده از روغن های طبیعی و مغذی، برای رشد مژه ها تاثیرگذار بوده و با رساندن مواد غذایی به تارهای مژه، باعث رشد بیشتر و سلامت آنها می شود.

روغن کرچک

روغن کرچک یک روغن گیاهی حاوی اسیدهای چرب و ویتامین E است که به عنوان یک محرک قوی شناخته شده است که می تواند باعث رشد و تغذیه فولیکول مو شود. هر شب قبل از خواب، مقدار کمی روغن کرچک را با استفاده از یک برس تمیز به مژه ها بزنید و اجازه دهید تا جذب شود و صبح با آب ولرم بشویید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل خواص ضدباکتریایی و مرطوب کنندگی، می تواند مژه ها را تقویت کند. همانند روغن کرچک، می توانید از روغن نارگیل نیز استفاده کنید.

روغن زیتون برای بلند شدن مژه

روغن زیتون و خواص بی نظیر آن برای بدن، پوست و مو دیگر نیازی به معرفی ندارد. از بهترین روش های تقویت کننده مژه همین روغن زیتون معروف است. ویتامین E و اسید اولئیک موجود در این روغن، برای تقویت و رشد مژه ها معجزه می کند.

روغن زیتون برای تقویت مژه

استفاده از روغن زیتون برای تقویت مژه

برای استفاده از روغن زیتون، آن را گرم کنید و با برس به مژه های خود بزنید. باید شب تا صبح را روی مژه ها باقی بماند. صبح پس از بیدار شدن از خواب، با آب ولرم رو به گرم خوب مژه های خود را بشویید. این کار را تا چندین ماه تکرار کنید و از داشتن مژه های زیبا و پرپشت لذت ببرید.

روغن رزماری

اکلیل کوهی یا روغن رزماری یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد. از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.

روغن رزماری چیست

استفاده از روغن روزماری برای تقویت مژه

روغن هسته انگور

این روغن تقویت مژه فاقد کلسترول و سدیم است و 90 درصد اسیدهای چرب غیر اشباع دارد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور از ویتامین E، پنجاه برابر و از ویتامین C نیز 20 برابر بیشتر است. روغن خالص دانه انگور، برای فعالسازی مجدد رشد پیاز مو ترکیبی فوق العاده موثر دارد و با ماساژ آن روی پوست می توانید به تاثیر شگرف آن پی ببرید. این روغن برای پرپشتی و تقویت مژه نیز بسیار موثر و تاثیرگذار است

2 - تغذیه مناسب

رژیم غذایی سالم و متعادل نقش مهمی در رشد و تقویت مژه ها دارد. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیر مفید است:

  • بیوتین: تخم مرغ، مغزها و ماهی منابع خوبی از بیوتین هستند.
  • ویتامین E: در آجیل ها و سبزیجات سبز برگدار یافت می شود.
  • ویتامین C: مرکبات و توت ها منابع غنی ویتامین C هستند که به تولید کلاژن کمک می کند.
  • پروتئین ها: گوشت، ماهی و حبوبات منابع اصلی پروتئین هستند که برای رشد مو و مژه ضروری اند.

تقویت مژه

راه های پرپشت کردن مژه و پرحجم کردن آن

3 - روش های خانگی تقویت مژه

تخم مرغ

از آنجایی که تخم مرغ حاوی مقدار زیادی آلبومین و بیوتین است پس می تواند به سادگی باعث پرپشت شدن مژه در افراد مختلف شود. تنها کافیست با کمک فرچه یک ریمل تمیز و استریل شده هر روز مقداری تخم مرغ را با مقداری گلیسیرین روی مژه های خود بمالید. سپس خواهید دید که بدون استفاده از لوازم آرایشی چه مژه های پرپشت و زیبایی دارید.

استفاده از چای سبز

چای سبز برای رشد مژه مفید است. بعد از آنکه چای سبز را دم کردید، اجازه دهید سرد شود و سپس با دستمالی نخی که به چای آغشته شده، مژهها را مرطوب کنید. کافئین و فلاونوئید موجود در چای سبز، موجب رشد سریع مژه می شود.

تقویت مژه با چای سبز

تقویت مژه با چای سبز

مخلوط پوست لیمو

پوست لیمو یک راهکار عالی برای پرشت شدن مژه ها است. چون پوست لیمو سرشار از ویتامین های B و C می باشد بنابراین به طور مستقیم می تواند تأثیر زیادی در رشد مژه ها داشته باشد. البته بهتر است پوست لیمو را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید تا تحریک کنندگی و تأثیر آن بیشتر شود.

4 - مصرف مکمل ها

اگر رژیم غذایی شما کافی نیست، می توانید از مکمل های حاوی بیوتین و ویتامین های ضروری استفاده کنید. این مکمل ها می توانند به تقویت مژه ها کمک کنند، اما بهتر است قبل از مصرف هرگونه مکمل، با پزشک مشورت کنید.

محصولات تخصصی برای تقویت مژه ها

1 - سرم های تقویت کننده مژه

این سرم های تقویت کننده ابرو و مژه حاوی مواد مغذی و تحریک کننده رشد مژه هستند. این سرم ها را می توان از داروخانه ها و فروشگاه های محصولات آرایشی تهیه کرد. استفاده منظم از این محصولات می تواند به افزایش طول و حجم مژه ها کمک کند.

سرم تقویت کننده مژه

سرم تقویت کننده مژه و ابرو

2 - ریمل های تقویت کننده

از دیگر مواد تقویت کننده مژه می توان به ریمل تقویت مژه اشاره کرد. ریمل های حاوی ویتامین ها و مواد تقویت کننده می توانند علاوه بر زیبایی، به تقویت مژه ها نیز کمک کنند. انتخاب ریمل های حاوی پروتئین ها و پپتیدها برای تقویت و محافظت از مژه ها مناسب است.

مراقبت های روزانه از مژه ها

شانه زدن مژه ها

شانه زدن مژه ها با یک برس تمیز می تواند به بهبود جریان خون در ناحیه مژه و رشد بهتر آن ها کمک کند. این کار را با ملایمت انجام دهید تا به مژه ها آسیب نرسد.

پاک کردن آرایش

همیشه قبل از خواب، آرایش مژه ها را پاک کنید. استفاده از پاک کننده های ملایم و مخصوص چشم ها به حفظ سلامت مژه ها کمک می کند. آرایش باقی مانده می تواند باعث شکنندگی و ریزش مژه ها شود.

اجتناب از عوامل آسیب رسان

فرمژه و مژه های مصنوعی

استفاده مکرر از فرمژه و مژه های مصنوعی می تواند به مژه های طبیعی آسیب بزند. استفاده از این وسایل را محدود کنید. استفاده از مژه های مصنوعی در مراسم و جشن ها بین خانم ها امری رایج است. ولی سعی کنید تا حد امکان این عادت را کنار بگذارید.

نحوه استفاده از فر مژه

استفاده از فرمژه باعث آسیب به مژه ها می شود

مژه مصنوعی به تنهایی نمی تواند باعث آسیب به مژه های طبیعی شود، ولیکن چسب مخصوصی که برای چسباندن مژه بر روی پلک کاربرد دارد، علاوه بر اینکه در حین استفاده به پوست پلک آسیب می رساند، در زمان جدا کردن مژه مصنوعی هم می تواند باعث کنده شدن مژه های طبیعی از ریشه شود.

در صورتی که چسب مژه مصنوعی دارای کیفیت نامرغوبی باشد، ممکن است رشد مژه طبیعی را هم متوقف کند.

محصولات آرایشی قدیمی

از محصولات آرایشی تاریخ گذشته و قدیمی استفاده نکنید، زیرا می توانند باعث عفونت و آسیب به مژه ها شوند.

سرمه باعث تقویت مژه نمی شود!

بسیاری از افراد به منظور تقویت مژه و ابرو های خود از سرمه استفاده می کنند و بر این باور هستند که سرمه بسیار مفید می باشد، اما در ترکیب سرمه، سرب وجود دارد که برای سلامتی مژه ها مضر است.

سرمه دان مسی

استفاده از سرمه باعث تقویت مژه نمی شود

ماساژ پلک

ماساژهای پلکی به منظور بهبود گردش خون انجام می شود که در تقویت مژه ها نقش موثری دارد. این کار هم باعث رشد و استحکام بیشتر مژه ها می شود. در واقع با ماساژ پلک، فولیکول های مژه تحریک می شوند.

برای انجام ماساژ پلکی، ابتدا دست ها راتمیز بشویید. سپس مقدار کمی روغن را روی پلک ها قرار دهید. این کار باید با دقت و به آرامی انجام شود تا روغن به داخل چشم نفوذ نکند. حال برای ماساژ خط ابرو و مژه ها از انگشتان خود استفاده کنید. ماساژ پلک ها باید به صورت حرکت های دایره ای به آرامی انجام شود. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، این روش را باید هر پنج دقیقه یک بار و روزانه دو نوبت به مدت یک الی سه ماه انجام دهید.

اگر این کار را به شکل منظم انجام دهید، تغییر بزرگی را در رشد سریع مژه در یک هفته یا بیشتر مشاهده می کنید. این کار را با ملایمت و با دقت به انجام برسانید.

ماساژ پلک

ماساژ پلک باعث تقویت مژه ها می شود

نتیجه گیری

تقویت مژه ها نیازمند توجه به چندین عامل است، از جمله استفاده از روغن های طبیعی، تغذیه مناسب، مصرف مکمل ها، استفاده از محصولات تخصصی و مراقبت های روزانه. با رعایت این نکات، می توانید مژه های قوی تر، بلندتر و پرپشت تری داشته باشید. به خاطر داشته باشید که نتایج این روش ها به مرور زمان و با صبر و پشتکار قابل مشاهده خواهند بود.

اگر با وجود رعایت این نکات، همچنان با مشکلاتی در رشد مژه ها مواجه هستید، مشاوره با یک متخصص پوست و مو می تواند راه حل های مناسبی ارائه دهد.

تاریخ به روز رسانی : 1403/02/29
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
سرم تقویت مژه لنبنا کد LB4104 حجم 4 میلی لیتر
سرم تقویت مژه لنبنا کد LB4104 حجم 4 میلی لیتر
محلول تقویت کننده مژه ماوالا مدل Double-Lash حجم 10 میلی لیتر
محلول تقویت کننده مژه ماوالا مدل Double-Lash حجم 10 میلی لیتر
سرم تقویت کننده مژه نانو هیل حجم 5 میلی لیتر
سرم تقویت کننده مژه نانو هیل حجم 5 میلی لیتر
ژل تقویت کننده مژه لاکچری کویین ویتامینه
ژل تقویت کننده مژه لاکچری کویین ویتامینه
محلول تقویت کننده مژه سریتا مدل Eyelash حجم 7 میلی لیتر
محلول تقویت کننده مژه سریتا مدل Eyelash حجم 7 میلی لیتر
پک تقویت مژه و ابرو سریتا مدل Eye brow and Vitalize
پک تقویت مژه و ابرو سریتا مدل Eye brow and Vitalize
محلول تقویت کننده ابرو و مژه وچه مدل 54564 حجم 11 میلی لیتر
محلول تقویت کننده ابرو و مژه وچه مدل 54564 حجم 11 میلی لیتر
سرم تقویت کننده ابرو و مژه بایو آکوا مدل 001 حجم 7 میلی لیتر
سرم تقویت کننده ابرو و مژه بایو آکوا مدل 001 حجم 7 میلی لیتر
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد