منو

همزن برقی | معرفی بهترین مارک ها + آموزش طرز استفاده

دسته ای از وسایل منزل هستند که در ظاهر استفاده چندانی ندارند و به اصطلاح، فضا پرکن هستند ولی خوب است بدانید که هر وسیله در جای خود بسیار پرکاربرد و با استفاده خواهد بود منتهی فعلاً زمانش فرا نرسیده است. یکی از این وسایل، همزن برقی است. که حتی اگر در عصر نوین نیز نظر مادر بزرگ ها را بخواهید آن را وسیله ای بی استفاده می دانند چرا که آن ها معتقد هستند زمانی که می توان تنها با یک قاشق سر و ته قضیه را هم آورد چرا پول بی زبان را خرج کنیم.

همزن برقی

عکس همزن برقی معمولی دو موتوره

ما در این مقاله برای شما توضیح می دهیم که همزن چیست و چه کاربردی دارد؟ همچنین نکات مهم خرید همزن برقی و انواع همزن موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم. پس در ادامه با طوطی کالا همراه باشید.

ضروت خرید همزن برقی چیست؟

اگرچه به نظر میرسد، همزن ها جز وسایل ضروری محسوب نمیشوند و شما به جای استفاده از همزن می توانید با یک قاشق مواد را با هم ترکیب کنید، اما در حقیقت استفاده از همزن علاوه بر بالا بردن سرعت شما و خسته نکردن تان، به شما کمک می کند که ترکیب همگون تر و یک دستی تهیه کنید.

استفاده از همزنها بیشتر در مورد تهیه انواع کیک و شیرینی درست کردن خمیر نان، بستنی، زدن تخم مرغ، مخلوط کردن آرد و کره و هم زدن خامه، به کار می رود. میتوان گفت یکی از بخشهای سخت تهیه خوراکی ها همان مرحله ترکیب مواد با یکدیگر است که با داشتن یک همزن برقی ترکیب مواد بسیار سریعتر و باکیفت تر خواهد بود.

همزن برقی

همزن برقی همه کاره با کاسه بزرگ

همزن چیست و چه کاربردی دارد؟

همزن همان طور که از اسمش پیداست وسیله ای است که جهت هم زدن طراحی و ساخته شده است. این وسیله خارق العاده سرعت شما را در هم زدن به طور باور نکردنی بالا می برد و به هیچ وجه شما را خسته نمی کند. امروزه همزن ها به یک عضو همیشه ثابت در آشپزخانه ها مبدل گشته اند.

مخصوصاً افرادی که علاقه وافری به درست کردن انواع کیک و شیرینی جات دارند حتماً یک نوع از آن را به خانه خود راه داده اند. از این وسیله جالب می توان حتی برای درست کردن خمیر نان، انواع بستنی و مخلوط کردن آرد، کره و خامه نیز استفاده کرد و از نتیجه کار شگفت زده شد.

چرا که خمیر آماده شده به وسیله آن مانند خمیری است که ساعت ها آن را ورز داده اید. شاید بگویید با قاشق این کار انجام می دهید ولی شما هیچ وقت نمی توانید ادعا کنید که نتیجه دو روش شبیه هم است چرا که همه سرآشپز های حرفه ای عنوان کرده اند سخت ترین مرحله تهیه خوراکی ها، درست ترکیب کردن و بدست آوردن مایع یک دست و همگون تر است. همچنین هم زدن با قاشق زمان زیادی احتیاج دارد که این زمان طولانی باعث می شود کیک شما در حین پختن، زیاد پُف نکند و به اصطلاح ماسیده شود.

بهترین مدل های همزن برقی

عکس همزن برقی دستی معمولی

انواع همزن

1 - همزن های دستی

این همزن ها، نسل اولیه همزن ها هستند. همزن های دستی بسیار ساختار ساده ای دارند و از یک دسته، یک میله و یک سر همزن ساخته شده اند. در این همزن ها، سرعت همزدن به سرعت دست شما برمی گردد. سرعت همزدن مواد غذایی با همزن های دستی به مراتب کمتر از همزن های برقی است. این نوع همزن ها در انواع گوناگونی تولید شده اند که در موارد مختلفی کاربرد دارند. برخی از آن ها عبارتند از : همزن مسطح، همزن های دو در یک، همزن خمیر، همزن بالونی و همزن دندانه دار.

همزن مسطح و همزن های دو در یک برای تهیه سس کاربرد فراوانی دارند. همزن خمیر را می توانید برای همزدن خمیر و مواد اولیه کیک استفاده کنید. همزن بالونی مختص همزدن مواد اولیه کیک است. همزن دندانه دار برای ترکیب کردن مواد مایع مناسب است.

2 - همزن های برقی

همزن برقی، نسل جدید همزن ها هستند. در این همزن ها، از یک موتور الکتریکی برای به حرکت در آوردن سر همزن استفاده می شود و با استفاده از آن ها دیگر نیازی نیست که با حرکت دست خود مواد را هم بزنید. همزن های برقی، در انواع مختلفی تولید و روانه بازار شده اند که ما اکنون به بررسی دو نوع معمولی و کاسه دار آن ها می پردازیم.

همزن برقی معمولی

همزن برقی معمولی، ساده ترین همزن های برقی هستند. این همزن ها، دارای دو بخش دسته و سر همزن هستند. این همزن ها نیز خود در دو دسته تک موتوره و دو موتوره جای میگیرند. طرز کار این همزن ها به این صورت است که شما ابتدا همزن در دست خود می گیرید و آن را روشن می کنید و سپس با فرو بردن سر در حال چرخش همزن به درون ظرف حاوی مواد غذایی، آن ها را هم می زنید.

قطعا یکی از اصلی ترین عیوب این همزن ها این است که بعد از دقایقی دست شما با خستگی مواجه می شود.

همزن برقی دستی

تصویر همزن برقی معمولی

همزن های برقی کاسه دار (ایستاده)

این همزن ها را می توان پیشرفته ترین نوع همزن های موجود در بازار دانست. این همزن ها، همانگونه که از نامشان پیداست دارای کاسه هستند و برای مصارف حرفه ای و خانگی به کار می رود. در همزن های برقی کاسه دار نیازی نیست که همزن را در دست بگیرید و آن را در ظرف مواد غذایی فرو ببرید بلکه شما با قرار دادن مواد غذایی درون کاسه همزن و سپس نصب کاسه در محل مورد نظر و روشن کردن دستگاه، اقدام به همزدن مواد غذایی می کنید.

حجم کاسه ها در همزن های مختلف متفاوت است. ظرفیت کاسه این همزن ها با با واحد لیتر اندازه می گیرند و جنس آنها معمولاً از استیل بوده و از اتسحکام بالایی برخوردار می باشد.

توان مصرفی این نوع همزن ها بالا بوده و به این جهت قدرت بالایی در هم زدن مواد غذایی دارد و همه چیز را در مدت زمانی کوتاه به خوبی هم می زند و مخلوط می کند. سه نوع همزن مختلف با شکل مختلف و البته کارآیی متفاوت به همراه همزن برقی کاسه دار عرضه می شوند، که شامل همزن تخت برای مخلوط کردن و هم زدن مایه و خمیر، همزن مفتولی برای هم زدن خامه و سفیده تخم مرغ و چنگک برای ورز دادن خمیر می شود.

همزن برقی کاسه دار

نکاتی که هنگام خرید همزن باید به آنها توجه کرد

توان: توان هر دستگاه الکتریکی در واقع قدرت دستگاه را نشان می دهد و رابطه مستقیمی با میزان مصرف انرژی آن دارد. توان همزن ها نیز همانند سایر دستگاه های الکتریکی با واحد وات مشخص می شود. هر چه توان همزن بیشتر باشد، سریع تر و آسان تر مواد غذایی را برای شما مخلوط می کند. در نظر داشته باشید که توان بالاتر به معنای مصرف برق بیشتر نیز هست.

توان بالاتر یک دستگاه باعث می شود تا بر اثر استفاده طولانی مدت فشار کمتری به آن وارد شود. همزن های دستی یا همزن معمولی دارای توان 300 وات به بالا و همزن های برقی کاسه دار نیز از توان 800 وات بهره می برند.

تعداد سری ها (تیغه ها): تیغه ها یا همان سری های همزن، انواع مختلفی دارند. همزن های برقی معمولا دارای تیغه های مختلفی هستند که هر کدام از آنها برای همزدن مواد خاصی کاربرد دارند. به عنوان مثال سری خمیر زن، سری تخم مرغ زن، سری ورز دهنده و سری همزن که کاربرد های متفاوتی دارند.

قابلیت تنظیم سرعت: همانطور که میدانید برای تهیه مواد مختلف توسط همزن به سرعت های مختلفی نیاز است. به طور مثال برای تهیه یک خمیر باید موتور دستگاه روی حالت حداکثر باشد و برای همزدن تخم مرغ باید موتور روی حالت حداقل چرخش. پس هنگام خرید همزنی را تهیه کنید که دارای حالات و سرعت های متنوع باشد. شما با این قابلیت ساده میتوانید انواع بیشتری از ترکیبات و خوراکی ها را تهیه کرده و بسته به نوع مواد سرعت چرخش را تنظیم نمایید.

محفظه نگهداری سیم: در برخی از همزن های برقی، محفظه ای در پشت دستگاه تعبیه شده است که شما می توانید سیم دستگاه را جمع کنید و در آن قرار دهید. در این صورت در هنگام حمل و جابجایی دستگاه، سیم آن برای شما ایجاد مزاحمت نخواهد کرد.

جنس تیغه ها: با توجه به تماس مستقیم تیغه ها با مواد غذایی برنده بودن، مقاوم بودن و همچنین ضد زنگ بودن این تیغه ها بسیار مهم خواهد بود. معمولا جنس این تیغه ها از پلاستیک، کروم یا استیل ضد زنگ است. و طبیعی است که کیفیت دو نوع استیل و کروم مقاومتر بادوام تر و نهایتا بسیار بهتر از پلاستیک است.

ویژگی همزن برقی دستی

استفاده از همزن برقی برای مخلوط کرده

قابلیت شستشو: قابلیت شستشو برای همزن ها از آنجایی مهم است که این دستگاه ها مرتب دچار آلودگی یا آغشته به مواد غذای اند. هنگام خرید توجه کنید که همزنی را انتخاب نمایید. که قابلیت جداشدن بیشتر و شستشوی راحت تری داشته باشد. چرا که شستشوی مرتب ماشین هم در بالا بردن ضریب بهداشتی و عمر دستگاه موثر خواهد بود.

وزن: مقدار وزن بیشتر در مورد همزن های بدون پایه مهم است، چرا که در انواع پایه دار که دارای ظرف است همزن داخل ظرف قرار میگیرد و وزن آن را پایه تحمل میکند. اما همزن های بدون پایه باید هنگام کار به وسیله دست نگه داری شوند و طبیعی است با این اوصاف هرچه وزن همزن کمتر باشد، کار کردن با آن راحت تر خواهد بود و شما را خسته نخواهد کرد.

جنس کاسه: این ویژگی مربوط به همزن های کاسه دار است. جنس کاسه در این همزن ها معمولا از پلاستیک یا استیل است. کاسه پلاستیکی چون نرم اند دوام پایین تری دارند و به مرور ممکن است دچار خط و خش شده و مقداری از پلاستیک داخلی آنها کنده شود و از آنجایی که تهیه این ظرف ها مقداری دشوار خواهد بود، پس ما انواع استیل را پیشنهاد میکنیم که هم در برابر ضربه مقاوم اند و هم از دوام و عمر بالاتری برخوردارند.

ظرفیت و اندازه کاسه : ظرفیت کاسه در همزن های کاسه دار اهمیت زیادی دارد، معمولاً ظرفیت کاسه با تعداد افراد خانواده و کاربری همزن دارد. ظرفیت کاسه همزن معمولاً از 2 لیتر شروع می شود برای خانواده های کم جمعیت، 6 یا 7 لیتر برای خانواده های پرجمعیت. پس هنگام خرید همزن برقی با توجه به نیاز خود و تعداد افراد خانواده ظرفیت مناسب کاسه را تعیین کنید. البته همزن های برقی حرفه ای معمولا از ظرفیت بالای 6 لیتر برخوردارند.

قیمت دستگاه همزن برقی: نوع همزن، توان، تعداد سری، سرعت موتور، تولید صدا و شرکت سازنده از جمله عواملی هستند که بر تعیین قیمت دستگاه تاثیر می گذارند.

ملاک خود برای انتخاب محصول را بر اساس قیمت آن قرار ندهید. هیچ تضمینی وجود ندارد که محصول گران تر، دارای کیفیت بالاتری است. به طور کلی، تمامی محصولاتی که دارای آپشن ها و قابلیت های حرفه ای و کاربردی هستند، از قیمت بیشتری نسبت به سایر محصولات برخوردارند.

بهترین برندهای همزن کاسه ای

بهترین مارک همزن برقی کدامند؟

در این بخش از مقاله در پی آن هستیم تا با معرفی بهترین مارک همزن برقی به شما در این خرید کمک کنیم. البته این مجموعه با تحقیق و گردآوری مطالب مفید به این برندها رسیده و در پایان نیز بهترین محصولات را برایتان آماده کرده ایم بلکه راحت تر بتوانید انتخاب کنید.

برترین مارک ها عبارتند از: برند فلیپس، فوما، بوش، کنوود، آ.ا.گ (AEG)، کوئیزین آرت، اسمگ، راسل هابز، بلک اند دکر، براون، دلمونتی، پرشیا فرانس، ال جی، فکر، گوسونیک، دسینی، فلر، المپیا، کنوود و میگل

طرز استفاده از همزن برقی

راهنمای استفاده همزن برقی معمولی

همزن های برقی معمولی برخلاف نوع کاسه دار همزن های برقی، محل استقرار خاصی ندارد و برای استفاده از آن کافیست همزن را به برق متصل کرده و بعد از روشن نمودن همزن آن را با دست در ظرف حاوی مواد می چرخانید تا کار خودش را انجام دهید و به یک ترکیب همگن و دلخواه برسید، گاهی اوقات نیاز است که همزن را با دست به صورت دورانی بچرخانید تا بهتر تمام بخش های مواد را هم زده و با هم مخلوط کند.

البته باید خیلی مراقب باشید که به همزن فشار وارد نکنید و یا آن را محکم به ظرف نکوبید، چون با این کارها به تعمیر همزن برقی خودتان نیاز پیدا خواهید کرد. این همزن برای هم زدن ترکیبات سبک و ساده کار راه انداز است و موتور آن برای همزدن مخلوط های سنگین به اندازه کافی قوی نیست.

راهنمای استفاده همزن برقی کاسه دار

پیشرفته ترین نوع همزن های برقی، همزن های کاسه دار هستند. طراحی این همزن به شکلی است که به راحتی مخلوط هایی با حجم زیاد و خمیرهای سنگین را آماده می کند و مناسب برای آشپزی های حرفه ایست. از یک کاسه و ۳ سری همزن که شامل یکسری تخت، دو سری تخم مرغ زن و سه سری خمیر زن می باشد تشکیل شده است.

همزن برقی کاسه دار به صورت پیشفرض سه سری دارد که شامل موارد زیر هستند:

  1. سری تخت: این نوع سری مخصوص کارهایی مانند درست کردن کیک، هم زدن مایعات و در کل خمیرهای نرم است و می توانید به راحتی برای چنین کارهایی از آن استفاده کنید.
  2. سری میله مفتولی: این نوع سری بیشتر مناسب کارهای ظریف تر مانند هم زدن سفیده تخم مرغ و فرم دادن به خامه است و می تواند این کارها را با دقت و کیفیت زیادی انجام دهد.
  3. سری خمیر: این نوع سری همانطور که از نامش پیداست، برای هم زدن و ورز دادن خمیر استفاده می شوند و خمیرهای سفت تر را هم می توانید با استفاده از آن به راحتی ورز دهید و مشکلی با این موضوع نخواهد داشت

برای همزدن سری ها به پایه که درست بالای کاسه همزن قرار گرفته وصل می شوند و با روشن کردن موتور و انتخاب یکی از درجه بندی های سرعت به طور خودکار شروع به چرخیدن کرده و عمل هم زدن را به سهولت انجام می دهند. حجم این کاسه ها در همزن های مختلف متفاوت بوده و با لیتر اندازه گیری می شود. سری ها و کاسه به راحتی از پایی همزن جدا شده و قابلیت شستشو دارند.

نحوه نگهداری مناسب از همزن برقی

  • پس از اتمام کار قسمت های قابل جداشدن دستگاه را شسته و خشک کنید.
  • از گرفتن قسمت های برقی دستگاه زیر آب جدا خودداری نمایید.
  • برای جلوگیری از فشار آمدن به دستگاه کاسه را بیش اندازه پر نکنید.
  • هنگام روشن بودن همزن دست یا وسیله دیگری را به هیچ عنوان داخل کاسه نبرید.
  • در موقع روشن بودن همزن برقی از خارج کردن پره پرهیز نمایید.
  • برای ایمنی کودکان خود دستگاه را دور از دسترس آنها قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه : ماشین آشپزخانه چیست؟

سخن آخر

فرقی نمی کند به صورت حرفه ای آشپزی یا شیرینی پزی را دنبال یا تنها به عنوان یک سرگرمی به این هنر نگاه می کنید. به هر حال به خرید همزن برقی برای تسریع روند آماده سازی و پخت دسر و غذاها نیاز دارید.

1 -

همزن برقی دستی اسکارلت مدل he133

همزن برقی دستی اسکارلت مدل he133
مشخصات محصول
  • ابعاد
    170x60x140 سانتی متر
  • وزن
    0.62 گرم
  • حداکثر توان مصرفی
    200
  • جنس پره
    استیل
  • تعداد سری
    دو عدد
  • نوع کاسه
    بدون کاسه
2 -

همزن برقی دستی گوسونیک مدل GHM819

همزن برقی دستی گوسونیک مدل GHM819
مشخصات محصول
  • ابعاد
    270×70×190 سانتی متر
  • وزن
    0.9 گرم
  • حداکثر توان مصرفی
    300
  • جنس پره
    استیل ضدزنگ
  • تعداد سری
    دو عدد
  • نوع کاسه
    بدون کاسه
  • طول سیم
    0.7 سانتی متر
3 -

همزن برقی کاسه ای گوسونیک مدل GSM889

همزن برقی کاسه ای گوسونیک مدل GSM889
مشخصات محصول
  • ابعاد
    250x290x390 سانتی متر
  • وزن
    6 کیلوگرم
  • حداکثر توان مصرفی
    1200
  • جنس پره
    استیل ضدزنگ
  • تعداد سری
    یک عدد
  • نوع کاسه
    ثابت
  • طول سیم
    1 متر
4 -

همزن برقی کاسه ای ناسا الکتریک مدل NS976

همزن برقی کاسه ای ناسا الکتریک مدل NS976
همزن ناسا الکتریک مدل NS-976 یکی از آن هایی است که آشپزی را برای شما لذت بخش تر و حرفه ای تر می کند. این همزن دارای پایه و کاسه است و می تواند برای شما کار را بسیار راحت تر و در زمان صرفه جویی داشته باشد. این همزن دارای 3 نوع سری آلومینیومی است و می تواند گستره کاری خود را به خاطر همین سری ها گسترده تر کند.
همزن ناسا الکتریک مدل NS-976 دارای تنظیم 6 سرعته بوده و می توانید بسته به نیازتان سرعت و قدرت را زیاد و کم کنید. کاسه این همزن دارای گنجایشی بالا معادل 7 لیتر است و شما می توانید مواد غذایی زیادی را حتی برای مهمانی های خود آماده کنید. یکی از ویژگی های همزن NS-976 وجود پایه های ضدلغزش است که هم امنیت و هم بازبودن دست شما را در کارکردن به ارمغان می آورد.
مشخصات محصول
  • ابعاد
    370x270x440 سانتی متر
  • وزن
    5 کیلوگرم
  • حداکثر توان مصرفی
    1400
  • جنس پره
    آلومینیوم
  • تعداد سری
    یک عدد
  • نوع کاسه
    ثابت
  • طول سیم
    1 متر
5 -

همزن برقی دستی یورولوکس مدل EUHM3814CB

همزن برقی دستی یورولوکس مدل EUHM3814CB
مشخصات محصول
  • ابعاد
    200x100x150 سانتی متر
  • وزن
    1 کیلوگرم
  • حداکثر توان مصرفی
    600
  • جنس پره
    استیل
  • تعداد سری
    دو عدد
  • نوع کاسه
    بدون کاسه
6 -

همزن برقی دستی فوما مدل 1995

همزن برقی دستی فوما مدل 1995
مشخصات محصول
  • ابعاد
    360x260x300 سانتی متر
  • وزن
    3.5 کیلوگرم
  • حداکثر توان مصرفی
    800
  • جنس پره
    استیل
  • تعداد سری
    سه عدد
  • نوع کاسه
    بدون کاسه
7 -

همزن برقی کاسه ای کنوود مدل HM430

همزن برقی کاسه ای کنوود مدل HM430
مشخصات محصول
  • ابعاد
    500x330x300 سانتی متر
  • وزن
    2.2 کیلوگرم
  • حداکثر توان مصرفی
    400
  • تعداد سری
    دو عدد
  • نوع کاسه
    ثابت
  • طول سیم
    1.7 متر
8 -

همزن برقی دستی مولینکس مدل ABM11

همزن برقی دستی مولینکس مدل ABM11
همزن دستی مولینکس، سری ایزی مکس، مدل ABM11A30 دستگاهی ساده و کوچک است که می تواند از زحمات آشپزی و پخت وپز تا حد زیادی بکاهد. این همزن با قدرتی که دارد، می تواند مواد مختلف را با هم مخلوط کند و حسابی هم بزند. این مخلوط کن دارای دو پره ی فلزی است که با کنار هم قرارگرفتن، می توانند شکل و حرکت کارآمدی را برای هم زدن ایجاد کنند.
با تنظیم سرعت در بالای دستگاه، می توان سرعت هم زدن را تعیین کرد تا مخلوطی مناسب برای پخت ایجاد شود. با دکمه ی آزادکننده، پره ها از دستگاه آزاد می شوند؛ به این ترتیب امکان شست وشوی آن ها حاصل می شود و می توان به راحتی و بدون نگرانی از نفوذ آب به دستگاه، تیغه ها را شست.
این دستگاه دارای دو نوع پره است که می توان خمیرها و مخلوط های مختلف را با آن ها هم زد. در این مدل برای هم زدن در کاسه ی مخصوص، محدودیت وجود ندارد و آشپز می تواند در هر ظرفی عمل هم زدن را انجام دهد. در قسمت عقب این دستگاه، شیارهایی وجود دارد که در پایان کار می توان سیم دستگاه را دور آن ها پیچید تا جابه جایی دستگاه و نگهداری آن راحت تر باشد.
مشخصات محصول
  • ابعاد
    160x100x190 سانتی متر
  • وزن
    1 کیلوگرم
  • حداکثر توان مصرفی
    200
  • جنس پره
    استیل
  • تعداد سری
    دو عدد
  • نوع کاسه
    بدون کاسه
پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع همزن برقی چند است؟
قیمت انواع همزن برقی به عوامل متعددی همچون برند شرکت سازنده، نوع همزن، توان، تعداد سری، کاسه دار بودن یا بدون کاسه بودن، سرعت موتور، تولید صدا و ... بستگی دارد، اما در حالت کلی رنج قیمت انواع همزن برقی از 100 هزار تومان تا 5 میلیون تومان می باشد
تفاوت همزن برقی و مخلوط کن در چیست؟
همزن های برقی می توانند با سرعت مختلف تنظیم شوند ولی مخلوط کن ها این ویژگی را ندارند. همچنین مخلوط کن ها تیغه مخصوصی برای ورز دادن خمیر، بریدن و تکه تکه کردن مواد ندارد ولی همه این موارد در همزن های برقی وجود دارد.
تاریخ به روز رسانی : 1402/05/06
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد