منو

راهنمای خرید میز پینگ پنگ استاندارد + معرفی انواع آن

پینگ پنگ یکی از رشته هایی می باشد که در دنیای امروزی طرفداران بسیاری دارد. به طور معمول این بازی توسط ۲ تا ۴ چهار نفر انجام می پذیرد که طبق مجموعه ای از اصول و قوانین مختلف بازیکنان با استفاده از راکتی که در اختیار دارند به توپ ضربه می زنند.

میز پینگ پنگ (PingPong Table) در بازار کالاهای ورزشی، محصول گرانقیمتی محسوب می شود پس نیاز است که به هیچ عنوان در هنگام انتخاب و خرید آن مرتکب اشتباه نشوید. همیشه بهترین و گران ترین محصول مناسب شما نخواهد بود. شما باید با توجه به شرایط و نیاز خود بایستی مناسبترین محصول را انتخاب کنید.

بازی پینک پونک یا تنیس روی میز

راهنمای خرید میز پینگ پنگ حرفه ای و مبتدی

اگر قصد خرید میز پینگ پنگ را دارید، می دانید که تصمیمی آسان نیست؛ چون گزینه های زیادی وجود دارد که باید بررسی شوند، مانند برند های مختلف، کیفیت متفاوت، قیمت های مختلف و ... . سوالاتی که همیشه پیش می آید این است که کدام میز بهتر است؟ یک میز بی کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟ آیا باید میز پینگ پنگ ارزان بخرید یا هزینه بیشتری کنید؟

پس با طوطی کالا همراه شوید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

تشخیص میز پینگ پنگ حرفه ای از روی ضخامت میز

ساده ترین راه برای تشخیص حرفه ای بودن میز تنیس روی میز ضخامت بالای صفحه آن است. ضخامت میز های پینگ پنگ اکثرا بین 12 تا 25 میلی متر خواهد بود و هرچه صفحه آن ضخیم تر باشد، کیفیت بهتر است و بالعکس هرچه ضخامت کمتر باشد، کیفیت پایین تر است.

شما باید از خرید میزهایی با صفحه بسیار نازک (مثلاً 12 میلی متر) خودداری کنید؛ زیرا توپ خیلی خوب روی آن ها نمی پرد. به علاوه، این نوع میزها استحکام کافی را ندارند و به راحتی آسیب می بینند. خرید میز پینگ پنگ با ضخامت متوسط (16 تا 19 میلی متر) گزینه خوبی ست.

از طرفی، میزهای پینگ پنگ با صفحه ضخیم (22 تا 25 میلی متر) قطعاً میز پینگ پنگ حرفه ای هستند و جزء بهترین ها و البته گران ترین ها محسوب می شوند. اگر شما یک بازیکن آماتور هستید، احتمالاً نمی توانید تفاوت زیادی بین میزهای 22 و 25 میلی متر تشخیص دهید؛ چرا که کیفیت میز تنیس روی میز 22 میلی متر فوق العاده است و مدل 25 میلی متر فقط کمی بهتر از آن است.

خرید بهترین مدلهای میز پینک پونک

عکس میز پینگ پنگ برند جولا چهار چرخ سالنی

بهترین مارک های میز پینگ پنگ کدام اند؟

در زمینه تولید میز پینگ پنگ خانگی و حرفه ای نیز تعدادی تولیدکننده بسیار خوب وجود دارد. طبق تجربیات ما در طول سال ها فروش میز پینگ پنگ و طبق نظرات مربیان بزرگ این رشته برندهایی که در ادامه معرفی می کنیم، جزء بهترین برندهای میز پینگ پنگ هستند و اکثر میز های این مارک ها کیفیت خوبی دارند.

این برندها عبارت اند از: باترفلای، جوو، جولا، کورنلیو، دونیک، دبل فیش، تیبهار، استیگا

قاعدتا میز های این برندها با توجه به کیفیت بالایی که دارند، با قیمت گران تری به فروش می رسند ولی همچنان ارزش خرید دارند.

انواع میز استاندارد برای پینگ پنگ

میزهای فضای داخل (Indoor)

این میزها باید در فضای داخلی خانه نگهداری شوند و اگر در معرض دمای متغیر قرار گیرند، سطح میزها تاب برداشته و قسمت ها از هم جدا می شوند. همچنین این مدل ضد آب نیست پس هرگز نباید آن را در بیرون از منزل و جاهای مرطوب استفاده کنید. تنها مزیتی که دارند این است که در اندازه های مناسب ساخته می شوند و بعد از بازی می توان آن ها را جمع کرد، زیرا تاشو هستند.

میزهای فضای باز (Outdoor)

طراحی مخصوص و متفاوت این میزها متناسب با فضای بیرون از خانه بسیار اهمیت دارد. اصولا جنس آن ها از استیل، شیشه، گالوانیزه و ملامین بوده و ضد آب و رطوبت هستند. در زمان های گذشته در پارک ها و مراکز تفریحی نمونه هایی از این میز از جنس سیمان یا سنگ قرار داده می شد، اما امروزه بیشتر از موادی که گفته شد ساخته می شوند.

میز پینک پونک مخصوص فضای بیرون

تصویر میز پینگ پنگ مخصوص فضای باز

میزهای بدون پایه

این میزها فقط دارای یک صفحه می باشند به همراه یک تور کوچک در وسط آن. اگر در منزل خود فضای مناسبی برای یک میز پینگ پنگ ندارید، این میزها برای قرارگیری بر روی هر سطحی مناسب بوده و فضایی اشغال نمی کند.

میزهای کوچک پینگ پنگ (Mini pong)

این میزها از اندازه معمول میزهای پینگ پنگ کوچکتر بوده و سرعت بازی در آن ها بیشتر است به همین علت برای کودکان مناسب هستند. حتی برای فضای باز هم جداگانه طراحی شده اند. این میزها قابلیت تنظیم ارتفاع پایه از سطح زمین را دارند که بتوان برای بازی کودکان نیز آن ها را تنظیم کنید.

همانند نمونه های قبلی دارای دو نمونه مناسب منزل و مناسب جهت استفاده در فضای باز هستند.

میز پینگ پنگ مخصوص معلولین

در مورد خرید میز برای افراد معلول به نوع و طراحی پایه میز توجه ویژه ای داشته باشید. این مدل ها معمولا طوری طراحی می شوند که ویلچیر به اندازه ۴۰ سانتی متر در زیر آن ها فضای جا به جایی دارد، بنابراین بازیکن باید به راحتی توان پاسخ دادن به ضربه های طرف مقابل را داشته باشد.


میز پینگ پنگ معلولین

میز پینگ پنگ مخصوص معلولین

میز پینگ پنگ سالنی

به این مدل میز مخصوص مسابقات هم گفته می شود. این مدل دارای اندازه استاندارد است و جا به جایی آسانی دارد، همین امر باعث شده تا به میز متحرک هم معروف شوند. دارای دو مدل چهار چرخ و هشت چرخ می باشند که نمونه چهار چرخ هنگام جمع کردن نیاز به فضای بیشتری دارد. در عوض قابلیت تا شدن دارند که به تسریع در عملیات جا به جایی آن ها کمک می کند.

ابعاد استاندارد میز پینگ پنگ چقدر است؟

اندازه استاندارد میز پینگ پنگ ۲۷۵ سانتیمتر در ۱۵۲.۵ سانتیمتر است. ارتفاع میز از زمین ۷۶ سانتیمتر و ضخامت تخته بازی ۱۰ سانتیمتر است. همچنین خط های بازی روی تخته از فاصله های دقیقی تشکیل شده اند که به منظور دقیق تر شدن بازی و حفظ قواعد آن مورد استفاده قرار می گیرند.

۲۷5 سانتیمتر طول میز پینگ پنگ
۱۵۲ سانتیمتر عرض میز پینگ پنگ
۷۶ سانتیمتر ارتفاع میز پینگ پنگ
ضخامت میز پینگ پنگ متنوع است ضخامت میز پینگ پنگ
۱۵.۲۵ سانتیمتر طول و ارتفاع تور پینگ پنگ

این ابعاد رسمی است و توسط فدراسیون بین المللی تنیس روی میز تعیین شده است. جداول با ابعاد کامل به عنوان جداول مورد تایید ITTF در نظر گرفته می شوند. بنابراین، اگر می خواهید مانند یک حرفه ای بازی کنید، این ابعاد مناسب برای شماست. بنابراین می توانید با توجه به این اندازه ها محل و فضای مناسب قرار دادن میز پینگ پنگ خود را تعیین کنید.

ابعاد استاندارد میز پینگ پنگ

ابعاد استاندارد میز پینگ پنگ

نکات مهم هنگام خرید میز پینگ پنگ

نوع محصول: اولین نکته ای که بایستی به هنگام خرید وسایل ورزشی و خصوصا خرید میز پینگ پنگ به آن توجه داشته باشید، انتخاب نوع آن است. میزهای پینگ پنگ امروزه از تنوع بالایی برخوردار هستند و خرید یک کدام از آن ها تنها بسته به مکان و سطح بازی شما دارد؛ این نوع از وسایل ورزشی دارای نوع خانگی، مسابقاتی، بدون پایه، مخصوص معلولان، مناسب کودکان و … می باشد که بایستی با دیدی کاملا باز به سراغ خرید یک مدل از آنان بروید.

قابلیت تنظیم پایه ها: نکته بعدی که بیشتر برای علاقه مندان به خرید میز پینگ پنگ مخصوص کودکان یا همان میزهای مینی مربوط می شود، توجه به قابلیت تنظیم پایه ها است. در حقیقت چنانچه میز شما از پایه هایی تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار باشد، شما به راحتی می توانید اندازه میزتان را تغییر و به بلندی دلخواهتان برسانید.

قابلیت جمع شدن: با توجه به ابعاد میزهای پینگ پنگ، بهتر است میز انتخابی شما دارای حالت ثابت نباشد و بتوان در صورت عدم انجام بازی بر روی آن، میز را جمع کرده و در گوشه از فضای باشگاه و یا خانه شخصی خود قرار دهید. ناگفته نماند میزهای پینگ پنگ دارای دو مدل ۴ چرخ و یا ۸ چرخ هستند که در دسته اول جمع کردن آنان کمی باعث اِشغال فضا خواهد شد و در دسته دوم، کار شما به مراتب راحت تر می باشد.

جنس رویه میز: جنس رویه میز پینگ پنگ نیز از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. امروزه از جنس نئوپان، MDF و همچنین فیبر برای ساخت میزهای بازی پینگ پنگ استفاده می کنند که البته بهتر است از چنین میزهایی با این جنس تنها در فضاهای بسته و به دور از نور خورشید و گرمای بالای آن استفاده کرد؛ زیرا در اثر گذر زمان سبب ایجاد برآمدگی بر روی صفحه میز خواهد شد.

قیمت میز تنیس روی میز

لازم به ذکر است چنانچه علاقه مند به استفاده از میز پینگ پنگ در محیطی بدون سقف و باز را کرده اید، حتما از میزهایی استفاده کنید که صفحه آنان از جنس شیشه و یا متریالی ساخته شده باشد که در برابر تابش نور خورشید مقاوم و ضدآب باشد.

ضامن قفل صفحه: این مورد نیز می تواند در خرید یک میز پینگ پنگ مناسب بسیار کارآمد و مهم تلقی شود! این نوع ضامن باعث ثابت بودن صفحه میز مخصوص بازی شما می شود و شما می توانید با اطمینان به این موضوع، نهایت دقت خود را برای انجام یک بازی لذت بخش بر روی این وسیله ورزشی متمرکز نمایید.

قیمت میز پینگ پنگ: عوامل خیلی زیادی می توانند بر روی قیمت میز پینگ پنگ تاثیر گذار ظاهر شوند که مهمترین آن ها اندازه و جنس این نوع از میزها می باشد. با این حال، بهتر است شما قبل از توجه به قیمت این دسته از میزهای بازی بیشتر به فکر تناسب آن با نوع محیط کاربری که قصد استفاده از آن را کرده اید؛ نمایید و خیلی ذهنتان را درگیر مبلغی که باید برای خرید میز پینگ پنگ پرداخت نمایید، نکنید.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت میز پینگ پنگ چند است؟
قیمت انواع میز پینگ پنگ از 6 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان می باشد و به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، وزن و ابعاد میز، تاشو بودن، جنس صفحه و ضخامت آن، چرخدار بودن و ... بستگی دارد.
بهترین مارک میز پینگ پنگ کدام است؟
از بهترین و معروف ترین برند و مارک های میز پینگ پنگ می توان به کتلر، آذیموس، المپیک، گلد کاپ، استیگا، جولا، کورنیلو، کیلراسپین، دانلوپ، دونیک، باترفلای، جوو، کورنلیو، دبل فیش، یاساکا، تیبهار، اندرو و جورکس اشاره کرد.
تاریخ به روز رسانی : 1402/03/13
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
میز پینگ پنگ دی اچ اس چرخدار جنس صفحه ملامین
میز پینگ پنگ دی اچ اس چرخدار جنس صفحه ملامین
میز پینگ پنگ خانگی المپیک جنس ام دی اف
میز پینگ پنگ خانگی المپیک جنس ام دی اف
میز پینگ پنگ تاشو چرخدار جنس ملامین و پروفیل
میز پینگ پنگ تاشو چرخدار جنس ملامین و پروفیل
میز پینگ پنگ چرخدار صفحه نئوپان ملامینه
میز پینگ پنگ چرخدار صفحه نئوپان ملامینه
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد