منو

بهترین مدلهای ملحفه نوزادی دخترانه و پسرانه جدید و زیبا

حتماً میدانید که دلبند شما قرار است بیشتر ساعات سال های ابتدایی زندگی خود را در خواب و البته رختخواب سپری کند؛ اما نکته اینجاست که جای خواب مناسب کودک علاوه بر فراهم کردن یک خواب آسوده و آرام، در رشد بهتر و مراقبت از سلامت او نقش مهمی دارد. پس حتی اگر کمی هم برای انتخاب وسواس به خرج دهید جای دوری نمی رود.

بنابراین فقط به کمی اطلاعات مفید و دقیق برای انتخاب ملحفه های مناسب تخت نوزاد یا کودک خود نیاز دارید. در اینجا اصول اولیه و انواع ملحفه های بازار را به شما معرفی میکنیم تا هنگام خرید سردرگم نشوید و نمونه های موجود در بازار را بهتر بشناسید.

پارچه ملحفه از پارچه های بسیار پر مصرف است که در هر خانه ای طرح ها و مدل های مختلفی از آن را می توان دید. این پارچه با تنوع بسیار گسترده تری نسبت به انواع پارچه ها تولید می شود که در نتیجه با توجه به نیاز و کاربرد می توان پارچه مورد نظر را تهیه کرد. یکی از محبوب ترین پارچه های ملحفه ای موجود در بازار پارچه ملحفه کودک است که در هزاران طرح زیبا و جذاب تولید شده است.

راهنمای خرید ملحفه کودک

عکس ست ملحفه نوزاد روی تخت خواب کودک

جنس پارچه ملحفه پچه گانه

پارچه ملحفه بچه گانه با جنس های مختلف مانند نخی، پشمی، پنبه، پلی استر و ارگانیک در بازار موجود است ولی از آنجایی که پوست کودکان بسیار حساس است، توصیه می شود از پارچه های صد در صد پنبه استفاده شود زیرا این پارچه ها به هیچ عنوان باعث ایجاد حساسیت نمی شوند و می توان با خیال آسوده از آن ها استفاده کرد.

تنها نکته منفی درباره پارچه ملحفه پنبه ای آن است که این پارچه ممکن است در اولین شستشو کمی آبرفت داشته باشد که به همین دلیل بهتر است، قبل از دوخت آن را در آب سرد قرار دهید و پس از آن مراحل دوخت را انجام دهید. در ادامه جنس های مختلف ملحفه کودک را مورد بررسی قرار می دهیم.

ملحفه نخی

ملحفه های 100% نخ از پرفروش ترین ها هستند؛ آن هم به چند دلیل. اول اینکه نخِ خالص به کار رفته در آن ها جای خواب نوزاد و کودک شما را به رختخوابی خنک و راحت تبدیل می کند. از طرفی برای تمام سنین مناسب است و با ردوبدل شدن جریان هوا در آن، در فصول گرم سال باعث عرق کردن نوزاد و در زمستان موجب سرد شدن رختخواب او نمی شود. این جنس ملحفه ضد آلرژی است و هیچ آسیبی به پوست کودک نمی رساند. شستشوی آن هم بسیار ساده است. فقط به سادگی چروک می شود.

بهترین مدلهای ملحفه نوزاد

ملحفه الیاف مصنوعی با پلی استر

حتماً شما هم مثل خیلی ها با شنیدن جنس پلی استر، ملحفه ای زمخت و بی کیفیت را در ذهنتان تصور می کنید؛ اما باید بگوییم که اشتباه می کنید چون با پیشرفت در صنعت نساجی دیگر پلی استر به روش های مختلفی بافته شود. فقط کافی است در انتخاب آن کمی دقت کنید.

این جنس پارچه به نسبت ملحفه های نخی، ارزان قیمت تر است و شرایط نگهداری ساده تری دارد؛ بنابراین مادران زیادی طرفدارش هستند. با این وجود قابلیت تنفس و جریان هوا در این ملحفه بسیار کمتر و در نتیجه گرم تر است. پس اگر می خواهید برای تخت کودک یک دست ملحفه گرم و بادوام اضافه داشته باشید پلی استر انتخاب خوبی است چون احتمال دارد تحمل ملحفه های بافته شده از الیاف طبیعی برای برخی نوزادان با پوست حساس در فصول سرد سال سخت باشد.

ملحفه پشمی

شاید منطقی ترین انتخاب برای روزهای سرد سال ملحفه های پشمی باشد. مواد مورد استفاده در تولید کاورهای پشمی با توجه به برند یا شرکت تولید کننده متفاوت است اما این ملحفه ها معمولاً از پنبه، پشم، فیبر مصنوعی یا ترکیبی از هردوی آن ها تهیه می شوند.

این پارچه ها برخلاف اسمشان بسیار سبک هستند و چروک نمی شوند. شستن آن ها هم مانند دیگر ملحفه ها ساده است اما معایبی هم دارد؛ ابتدا این که برای همه فصول مناسب نیستند. از طرفی دوام چندان زیادی هم ندارند، رطوبت را در خود نگه می دارند و ممکن است در کودک یا نوزاد ایجاد حساسیت کنند.

ملحفه های ارگانیک

این ملحفه های تازه وارد را دست کم نگیرید؛ البته ممکن است برای پیدا کردن آن ها در بین انبوه فروشگاه های کالای خواب کودک کمی به زحمت بیفتید. ملحفه های ارگانیک از محصولاتی ساخته شده اند که در تولید آن ها از آفت کش های مصنوعی، رنگ و دیگر مواد شیمیایی مضر استفاده نشده است.

در عوض از الیاف طبیعی مانند پنبه آلی، پنبه بامبو، یا پشم ساخته شده که علاوه بر ضد حساسیت بودن از تمام پارچه های دیگر نرم تر و متنوع تر است. این ملحفه ها با شعار «مراقبت از سلامت کودک در خواب» یکی از انتخاب های هوشمندانه و البته باکیفیت خواهد بود؛ به ویژه این روزها که بسیاری از نوزادان و کودکان خردسال در معرض ابتلا به آلرژی خاص و مشکلات تنفسی منجر به آسم هستند استفاده از این ملحفه ها بسیار کاربردی است.

خرید اینترنتی ملحفه کودک

خواب کودک با ملحفه و بالش در تخت خواب

مدل و طرح پارچه ملحفه

همانطور که گفتیم پارچه ملحفه بچه گانه با هزاران طرح و رنگ مختلف در بازار عرضه است. برای انتخاب از میان طرح ها و رنگ های این محصول توصیه می شود به سلایق کودک نیز توجه داشته باشید. شما می توانید طرح پارچه ملحفه کودک خود را از مدل های عروسکی بامزه تا طرح های کارتون یا شخصیت مورد علاقه او انتخاب کنید و حتی تمام قسمت های اتاق خواب کودک را نیز با آن هماهنگ کنید.

کیفیت چاپ پارچه

در هنگام خرید پارچه ملحفه ای حتما از کیفیت چاپ طرح های قرار گرفته روی پارچه اطمینان حاصل کنید زیرا بسیاری از پارچه هایی که در بازار هستند، پس از چند بار شستشو رنگ خود را از دست می دهند و حالت اولیه خود را ندارند. پارچه هایی که از کیفیت چاپ خوبی برخوردار هستند، لطیف ترند و در بسیاری از موارد قیمت بیشتری نیز خواهند داشت.

عرض های مختلف پارچه ملحفه ای

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید پارچه ملحفه ای بچه گانه باید آن را مورد توجه قرار دهید، عرض این پارچه است. پارچه ملحفه ای معمولا با عرض های متفاوتی در بازار موجود است که از جمله آن ها می توان به عرض سه متر، دو متر و نیم، دو متر، یک متر و نیم و یک متر اشاره کرد.

در بین عرض های مختلف این پارچه عرض یک متر کمترین استفاده و عرض دو متر بیشترین استفاده را دارد. برای ملافه کودکان نیز عرض دو متر گزینه مناسبی است و می توان از آن برای دوخت تشک و بالشت استفاده کرد.

راهنمای انتخاب ملحفه کودک و نوزاد

عکس خواب شیرین نوزاد پس با ملحفه سفید و توری

پیشنهاد مطالعه : راهنمای خرید پتو نوزادی

برندهای معتبر تولید کننده ملحفه کودک

این روزها خوشبختانه تولیدکنندگان زیادی محصولات مخصوص کودکان را هم تولید می کنند و لاین های اختصاصی کودک و نوزاد هم در سراسر دنیا افزایش یافته اند. برندهای زیر تعدادی از گزینه هایی هستند که می توانید برای خرید ملحفه کودک به آن ها مراجعه کنید:

  • هارمونی
  • انگلیش هوم
  • ایکیا
  • ساوایام
  • کارترز
  • بیبی سنتر
  • وگال
  • بیبی مینک

بهترین مدئلهای ملحفه کودک و نوزاد

سخن پایانی

کودک شما شایسته خوابیدن در بستر نرم و ارگانیک است از این رو بهتر از هنگام انتخاب و خرید پارچه ملحفه نوزاد خود بهترین و با کیفیت ترین مدلها را مد نظر داشته باشید. پارچه ملحفه بچه گانه با جنس های مختلف مانند نخی، پشمی، پنبه، پلی استر و ارگانیک در بازار موجود است ولی از آنجایی که پوست کودکان بسیار حساس است، توصیه می شود از پارچه های صد در صد پنبه استفاده شود. زیرا این پارچه ها به هیچ عنوان باعث ایجاد حساسیت نمی شوند و می توان با خیال آسوده از آن ها استفاده کرد.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
بهترین جنس پارچه ملحفه کودک کدام است؟
پارچه ملحفه بچه گانه با جنس های مختلف مانند نخی، پشمی، پنبه، پلی استر و ارگانیک در بازار موجود است ولی چون پوست کودکان بسیار حساس است، توصیه می شود از پارچه های صد در صد پنبه استفاده شود زیرا این پارچه ها به هیچ عنوان باعث ایجاد حساسیت نمی شوند.
قیمت ملحفه نوزاد چند است؟
قیمت ملحفه کودک به عواملی همچون جنس پارچه، کیفیت دوخت، ابعاد و اندازه ملحفه بستگی دارد، اما در حالت کلی قیمت انواع ملحفه کودک از 100 هزار تومان شروع و تا 500 هزار تومان هم ادامه دارد.
تاریخ به روز رسانی : 1402/04/24
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
ملحفه کودک آدنو مدل Crescent سایز 80x180 سانتی متر
ملحفه کودک آدنو مدل Crescent سایز 80x180 سانتی متر
ملحفه کودک آدنو مدل Ted یک نفره سایز 70x135 سانتی متر
ملحفه کودک آدنو مدل Ted یک نفره سایز 70x135 سانتی متر
ملحفه کودک دخترانه آدنو مدل Girls سایز 100x150 سانتی متر
ملحفه کودک دخترانه آدنو مدل Girls سایز 100x150 سانتی متر
ملحفه نوزادی آدنو مدل Zootopia یک نفره سایز 100x150 سانتی متر
ملحفه نوزادی آدنو مدل Zootopia یک نفره سایز 100x150 سانتی متر
ملحفه نوزاد آدنو طرح قلب جنس نخ و پنبه یک نفره 100x150 سانتی متر
ملحفه نوزاد آدنو طرح قلب جنس نخ و پنبه یک نفره 100x150 سانتی متر
ملحفه کودک ویپو نخ و پنبه مدل Colorful Forest سایز 75x75 سانتی متر
ملحفه کودک ویپو نخ و پنبه مدل Colorful Forest سایز 75x75 سانتی متر
ملحفه کودک پنبه ویپو مدل گورخر
ملحفه کودک پنبه ویپو مدل گورخر
ملحفه کودک آدنو میکروفایبر مدل Cuore یک نفره سایز 100x150 سانتی متر
ملحفه کودک آدنو میکروفایبر مدل Cuore یک نفره سایز 100x150 سانتی متر
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد