منو

پرفروش ترین مجسمه برنزی و برنجی دکوری + نحوه تشخیص برنز اصل

مجسمه برنجی طرح اهورا مزدا برای تزئین بوفه ویترین
مجسمه برنجی طرح اهورا مزدا برای تزئین بوفه ویترین
مجسمه برنجی دکوری طرح لک لک
مجسمه برنجی دکوری طرح لک لک
مجسمه برنز کوچک طرح طاووس دم پهن
مجسمه برنز کوچک طرح طاووس دم پهن
مجسمه برنجی طرح خروس جنگجو کد 1
مجسمه برنجی طرح خروس جنگجو کد 1
مجسمه برنزی دکوری طرح کالسکه
مجسمه برنزی دکوری طرح کالسکه
مجسمه برنزی مدل درنا دو قلو عاشق
مجسمه برنزی مدل درنا دو قلو عاشق
مجسمه مدل فیل برنجی کد AL-20030037
مجسمه مدل فیل برنجی کد AL-20030037
مجسمه برنجی مدل شیر کد L11
مجسمه برنجی مدل شیر کد L11
مجسمه برنزی مدل عقاب بزرگ
مجسمه برنزی مدل عقاب بزرگ
مجسمه برنزی طرح گل رز مدل 1024
مجسمه برنزی طرح گل رز مدل 1024
مجسمه و تندیس برنزی مدل اسب کد Pat101
مجسمه و تندیس برنزی مدل اسب کد Pat101

یکی از قدیمی ترین وسیله های تزئینی منزل مجسمه ها هستند و همیشه نقش پر رنگی در زیبایی دکوراسیون های داخل منزل و یا حتی بیرون از آن داشته اند و به همین خاطر هم است که عمدتا در هر خانه ایرانی می توان با تعدادی زیادی مجسمه که البته از جنس های مختلفی ساخته و پرداخته شده اند، مواجه شد که بی شک یکی از جذاب ترین آن ها می توان مجسمه برنزی باشد.

مجسمه ها به ویژه مجسمه های طلایی رنگ و برنزی از آن دسته لوازم تزئینی هستند که طرفداران خود را دارند اما استفاده از مجسمه های برنزی تزئینی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه نیز می تواند فضای آن را تغییر دهد. مخصوصاً اگر طرفدار سبک کلاسیک و لوکس باشید.

راهنمای خرید مجسمه برنزی

راهنمای خرید مجسمه برنزی در مدلها و طرح های مختلف

اگر قصد خرید مجسمه برنزی دارید و با توجه به جنس و مدل های مختلف در انتخاب این وسیله به مشکل برخورده اید. مطالعه این مطلب از طوطی کالا به شما کمک زیادی خواهد کرد.

مجسمه چیست؟

مجسمه یا تندیس (Sculpture) به جسمی گفته می شود که آن را به شکل انسان یا حیوان و از مواد مختلف می سازند. این پیکره معمولاً با هدف یادآوری یا به نمایش گذاشتنِ وجود یک انسان، شی ء، حیوان یا واقعه خاصی طراحی و تولید می شود. این مجسمه ها از مواد مختلفی مانند: انواع سنگها، گچ، فایبرگلاس، فلزات مانند طلا، نقره، برنز و برنج ساخته شده اند.

انواع مجسمه برنزی

مجسمه های برنزی به صورت یکپارچه و همچنین به صورت ترکیبی با مواد دیگری از قبیل چوب تولید می شوند. شاید فکر کنید انواع مجسمه های برنزی شاید فقط دکوری هستند، اما باید بدانید بعضی آنقدر بزرگ و باشکوه هستند که به عنوان مجسمه کنار سالنی استفاده می شوند.

بعضی دیگر از مجسمه های برنزی، بهترین گزینه برای استفاده به عنوان دیوارکوب هستند. در قسمت پشت این مجسمه ها، گیره و حلقه ای تعبیه شده است که امکان نصب روی دیوار را برای فرد فراهم خواهد ساخت.

از قدیم تا به امروز، مجسمه های برنزی بسیار طرفدار داشته اند. بد نیست بدانید تندیس افراد مشهور زیادی را از این فلز ارزشمند ساخته اند و در موزه های بزرگ جهانی از آن ها نگهداری می کنند.

مجسمه برنزی اصل

مجسمه برنزی چگونه ساخته می شود؟

ابتدا شکل مورد نظر را به وسیله گچ می سازند سپس به وسیله ماده ای از جنس سیلیکون قالب گیری می کنند. بعد برای پرکردن قالب موم زنبور عسل را آب می کنند و داخل آن می ریزند تا به ضخامت مورد نظر برسد، سپس از ان قالب دو طرفه گچی می سازند.

قالب گچی را مقداری حرارت می دهند تا موم آن خارج شود. در آخر برنز یا همان فلز مذاب را داخل قالب می ریزند، بعد از اینکه فلز مذاب سرد شد، قالب را شکسته و مجسمه را از آن خارج می کنند. در پایان به علت داشتن قسمت های ناهموار و اضافی آن را پرداخت می کنند و به کمک اسید، پتینه کاری می کنند. این کار باعث زیبایی مجسمه می شود.

راه های تشخیص مجسمه برنز اصل چیست؟

با توجه به پیشرفت روزافزون متالورژی و پوشش فلزی، تعیین کیفیت مواد برای خریداران دشوار است. بنابراین ممکن است جنس اصلی این مجسمه فلز دیگری باشد، اما دقیقاً به صورت روکش برنز است و به عنوان خریدار شما ممکن است پول برنز گرانبها را با روکش برنز بپردازید.

1 - دقت به وزن مجسمه

مجسمه های برنز خالص همیشه وزن زیادی ندارند. اگر وزن مجسمه خیلی سنگین باشد، با توجه به اندازه آن، می توان گفت که برنز خالص نیست.

بهترین مدلهای مجسمه برنزی تندیس یونانی

عکس مجسمه برنزی اصل با طرح قهرمانان اساطیر یونان

2 - ایجاد خراش روی مجسمه

فلزات روکش شده با گذشت زمان مقداری از کیفیت اصلی خود را از دست می دهند. با کمی دقت می بینید که این فلز روکش شده است. البته از روش ایجاد خراش بر روی قسمت کوچکی از مجسمه با استفاده از یک جسم نوک تیز هم می توانید با اصل بودن جنس برنز تندیس پی ببرید. با این روش متوجه خواهید شد که تندیس به صورت روکش شده است یا خیر.

3 - قیمت مجسمه برنزی

کالاهای برنزی اصل قیمت بالایی دارند. مدت هاست که گفته می شود هیچ گرانی بی حکمت و هیچ ارزانی بی علت نیست. بنابراین، اگر مجسمه بیش از حد ارزان بوده است، ممکن است دلیل اصلی نبودن آن باشد.

4 - استفاده از آهن ربا

یکی از راه های تشخیص جعلی بودن این موارد استفاده از آهن ربا است. آهن ربا های برنز اصلی را نمی گیرند. همچنین اگر آن را با جسم تیز خراش دهید، متوجه می شود که مجسمه برنز خالص است یا آبکاری شده می باشد.

نکات مهم هنگام خرید مجسمه برنزی

اصل یا تقلبی بودن مجسمه

اول از هر چیزی شما خریداران عزیز باید از اصل بودن مجسمه برنزی مدنظرتان اطمینان حاصل کنید. برای این منظور می توانید از روش های مختلف بسیاری که در قسمت های قبلی توضیح داده شد، استفاده نمائید. فارغ از همه این موارد اگر می خواهید خیالتان از جمیع جهات راحت شود، توصیه می کنیم خرید خود را از فروشگاه های معتبر انجام دهید و یا در حین خرید خود حتما با افرادی مجرب در این خصوص مشورت نمایید.

عکس مجسمه برنزی اسب

عکس مجسمه برنزی اسب

اندازه و وزن مجسمه برنزی یا برنجی

نکته دوم برای انتخاب مجسمه برنزی توجه به اندازه و وزن آن می باشد. در خصوص اندازه این جنس از مجسمه ها خودتان هستید که باید تصمیم گیری نمایید.

توصیه می کنیم با توجه به وسعت محیطی که قرار است در آن مجسمه را قرار دهید، عمل نمایید. در خصوص وزن نیز باید بدانید که عموما مدل های اصل این قبیل از مجسمه ها دارای وزن زیادی نیستند. پس اگر با مجسمه هایی مواجه شدید که به نسبت اندازه خود از وزن زیادی برخوردار بود، می توان حدس زد که آن اصل نیست.

مفهوم و نماد مجسمه

از دیگر موارد مهم در خصوص خرید نه تنها مجسمه برنزی بلکه هر نوع مجسمه ای توجه به مفهوم و نماد آن می باشد.

برای این منظور پیشنهاد می کنیم متناسب با مفهومی که در ساخت هر یک از مجسمه های تزئینی وجود دارد، برای خرید آنان اقدام فرمایید. مجسمه های برنزی که در قالب حیوانات ساخته و پرداخته می شوند هر یک دارای مفهوم و نمادی است؛ مثلا مجسمه های برنزی ماهی نماد خوشبختی و مجسمه های برنزی شیر نماد قدرت هستند.

قیمت مجسمه برنزی یل برنجی

قیمت مجسمه برنزی با توجه به اصل یا تقلبی بودن آن به انضمام اندازه محصول مشخص می شود. با این حال اما خیالتان راحت باشد که شما با هر میزان بودجه خواهید توانست تعدادی مجسمه برنزی ولو از نوع تقلبی و یا آبکاری شده را خریداری فرمایید.

راه تشخیص مجسمه برنزی از مجسمه برنجی

فلز برنج همیشه طلایی تر از فلز برنز است. فلز برنج در برابر اکسیداسیون بسیار مقاوم است و به راحتی زنگ نمیزند. اگر مجسمه ای را مشاهده کردید که روی بخشی از آن اثر زنگ زدگی دارد، می توانید از برنز بودن آن مطمئن باشید. مجسمه های برنجی ارزان تر از مجسمه های برنز هستند.

بهترین مدلهای مجسمه های برنزی

روش های تمیز کردن و نگهداری از مجسمه های برنزی

مجسمه های برنزی هم مانند سایر مجسمه ها نیاز به تمیز کردن دارند. می بایست هر چند وقت یکبار اقدام به نظافت آن ها کنید. برای این کار می توانید از مواد مخصوصی که برای همین منظور ساخته شده اند استفاده نمایید. این مواد را می توان به راحتی با قیمت مناسبی خریداری کرد. البته به روش سنتی هم می توانید اقدام به تمیز کردن مجسمه های برنزی کنید.

خوشبختانه برای پاک کردن این مجسمه ها نیاز به موادی دارید که همگی در منزل شما وجود دارند. می توانید به وسیله این مواد محلول قوی برای پاک کنندگی این مجسمه ها تولید کنید. برای این کار به آب جوش، نمک، آبلیمو، سرکه و مقداری آرد نیاز دارید. اگر می خواهید مجسمه های برنزی شما همانند روز اول نو و درخشنده شوند، می توانید یک عدد جلاسنج فلزات تهیه نمایید و بر روی مجسمه بزنید و به وسیله پارچه نرم پرداخت نمایید.

روش ساخت محلول پاک کننده مجسمه های برنزی

مقداری سرکه سفید ۲/۳ پیمانه را با ۲/۳ فنجان آرد به خوبی مخلوط کنید. سپس نصف فنجان نمک به مخلوط اضافه نمایید و به خوبی هم بزنید. با استفاده از دستکش خمیر را بر روی مجسمه برنزی بکشید.

به مدت ۱ تا ۲ ساعت اجازه دهید خمیر بر روی مجسمه بماند، سپس آن را به وسیله آب گرم شستشو دهید و خشک کنید. سپس مقداری روغن زیتون بر روی آن بمالید، بعد از این کار متوجه تمیزی بیش از حد آن خواهید شد.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
چگونه مجسمه برنزی اصل را تشخیص دهیم؟
برای تشخیص اصل بودن یک مجسمه برنزی می توان موارد زیر دقت کرد: وزن مجسمه برنزی اصل نباید خیلی سنگین باشد، می توان با ایجاد خراش بر روی قسمتی از مجسمه به روکش بودن آن پی برد، مجسمه برنزی اصل قیمت بالایی دارند و ارزان نیست! آهن ربا های برنز اصلی را نمی گیرند
قیمت انواع مجسمه برنزی چند است؟
قیمت مجسمه های برنزی یا برنجی به عوامل مختلفی همچون برند شرکت تولید کننده، اصل بودن جنس مجسمه، ابعاد و وزن، ظرافت و کیفیت ساخت و ... بستگی دارد، اما در حالت کلی قیمت انواع مدلهای مجسمه برنزی از 100 هزار تومان تا 5 میلیون تومان می باشد
تاریخ به روز رسانی : 1402/08/05
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد