منو

راهنمای خرید فوم و ژل اصلاح صورت، بررسی مزایا و تفاوت ها

قبل از اینکه تیغ اصلاح را روی پوست صورتتان بگذارید باید مراسم و تشریفاتی را به جا بیاورید. اصلاح کردن خشک و خالی که شدنی نیست. هست؟ خرید خمیر ریش و استفاده درست از آن، یکی از گزینه هایی است که می توانید در مراسم ریش زنی تان به کار بگیرید.

در این مقاله از طوطی کالا می خواهیم شما را با انواع خمیر ریش یا به اصطلاح فوم و ژل اصلاح آشنا کنیم و مزایا و معایب آن را با هم بررسی کنیم، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

گزینه های زیادی برای پاکسازی موی صورت وجود دارد ولی باید کدام را انتخاب کرد؟ فوم اصلاح صورت، ژل اصلاح صورت؟ خمیر اصلاح صورت؟ تمیز کننده های موی صورت دارای فرمولاسیون های مختلفی هستند که وجه تمایز آن ها با یکدیگر است.

خمیر ریش چیست؟

خمیر ریش که با نام های دیگری همچون «خمیر اصلاح»، «فوم اصلاح»، و «ژل اصلاح» یاد می شود، یکی از متداول ترین و محبوب ترین لوازم بهداشتی و آرایشی نزد آقایان محسوب شده و همانطور که از نامش پیداست، از آن برای اصلاح و تراشیدن موهای موجود در صورت همچون ریش و سیبیل استفاده می کنند.

خمیر ریش چیست

عکس لوازم آرایش صورت

شاید به جرأت بتوان گفت که آزار دهنده ترین چیزی که حین اصلاح صورت می تواند رخ بدهد، کندی تیغ و تمیز نکردن یک دست و روان موهای صورت باشد! البته بعضی ها از آب و صابون برای روان کردن اصلاح استفاده میکنند، اما استفاده بلند مدت از آب و صابون، در بروز حساسیت های پوستی موثر بوده و به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.

ضمن اینکه صابون مختص این کار تولید نشده است و حاوی مواد شیمیایی شوینده می باشد. منفذهای پوست شما پس در حین اصلاح باز شده و می تواند موجب پیری زودرس صورت و بروز بیماری های پوستی در اثر نفوذ مواد صابونی شود.

انواع ماده اصلاح صورت

به طور کلی ماده اصلاح صورت به سه دسته تقسیم می شود: 1 - خمیر ریش یا کرم اصلاح 2 - کف یا فوم اصلاح 3 - ژل اصلاح صورت

کرم صلاح یا خمیر ریش

خمیر ریش به شما یک روکش سفید لوکس در کل صورت می دهد که نماد عمومی شروع به اصلاح است! از آنجا که خمیر ریش بسیار غلیظ است، به ریش شما می رسد و به شما کمک خواهد کرد تا اصلاح کنید. علاوه بر این، خمیر ریش ها در واقع در انواع مختلفی از عطرها و رایحه ها برای یک تجربه واقعاً همه جانبه وجود دارند.

کرم اصلاح یکی از غنی ترین محصولات مراقبتی پوست در زمان شیوکردن است. این محصول با بافتی چرب و مرطوب، باعث افزایش رطوبت پوست شما خواهد شد. بنابراین اگر پوست بسیار خشکی داشته و به اصلاح هر روزه نیاز دارید و از فرآیند اصلاح پوست واقعاً لذت می برند، کرم اصلاح گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. کسانی که فقط دوست دارند عمل روزانه خود را انجام دهند، قطعاً باید این گزینه زمان بر را کنار بگذارند.

چگونه از خمیر ریش استفاده نمائیم؟

ابتدا با استفاده از فرچه مخصوص اصلاح، صورت را به طور یکنواخت به خمیر ریش آغشته نمائید؛ سپس با استفاده از تیغ به آرامی آن را اصلاح کنید؛ جهت مراقبت از پوست پس از اصلاح از محصولات افتر شیو استفاده نمائید.

نحوه استفادده از خمیر ریش

نحوه استفاده از خمیر ریش برای اصلاح صورت

مزایای استفاده از خمیر اصلاح

  • تسهیل و روان کننده اصلاح صورت
  • ایجاد سد محافظتی سرشار از رطوبت در برابر تیغ
  • برخورداری از قوام و غلظت بالا
  • محافظت از پوست در برابر ایجاد زخم، بریدگی و سوزش پس از اصلاح
  • حاوی ترکیبات مؤثر در محافظت از پوست
  • دارای ماندگاری بالا

فوم اصلاح

فوم اصلاح احتمالا یکی از مشهورترین گزینه ها در بین انواع محصولات اصلاح است و البته یک جایگزین خوب برای خمیر ریش است چون در یک قوطی آماده مورد استفاده قرار می گیرد. آن هایی که هنوز خواستار تجربه ای کامل اما کم زمان هستند، این راه را یک راه حل مناسب می یابند. با این حال، اگر پوست حساسی دارید، باید از فوم ها دوری کنید چون آن ها می توانند شامل پیشرانه ها و مواد شیمیایی مختلف باشند. هم چنین فوم یک ماده سازگار با محیط زیست نیست چون مقدار زیادی مواد شیمیایی در طول استفاده از آن آزاد می شوند.

فوم اصلاح صورت

وظیفه اصلی فوم اصلاح صورت این است که فرآیند تراشیدن موی صورت را به وسیله تیغ برای شما ساده تر کند. فوم ها با آب رسانی و نرم کردن پوست صورت باعث می شوند تا صورت خودتان را به سادگی اصلاح کنید. این محصول برای هر دو مدل موی صورت یعنی حجیم و کم حجم، بسیار مناسب است. قابلیت پوشش دهی انواع فوم اصلاح بالا بوده و امکان اصلاح راحت تر را در اختیار شما می گذارد.

چگونه از فوم اصلاح استفاده نمائیم؟

قبل از اصلاح، صورت تان را به فوم آغشته نمائید و مو ها را به خوبی پوشش دهید؛ سپس به آرامی با استفاده از تیغ مو ها را جهت مناسب بتراشید.

مزایای استفاده از فوم اصلاح

  • افزایش سرعت در اصلاح صورت
  • ممانعت از ایجاد زخم و بریدگی در حین اصلاح
  • ممانعت از احساس سوزش پس از اصلاح به دلیل برخورداری از ترکیبات تسکین دهنده
  • نرم کنندگی پوست و مو ها و کمک به لغزش راحت تیغ بر روی پوست
  • کمک به حفظ رطوبت پوست در حین اصلاح و جلوگیری از خشک شدن پوست
  • برخورداری از خواص آنتی باکتریال
  • حاوی ترکیبات نرم کننده و عصاره های گیاهی

ژل اصلاح

استفاده از ژل یک ابزار عالی بین خمیر ریش و فوم است؛ ژل ها معمولا بافتی بی رنگ و شفاف دارند. به همین خاطر، علاوه بر روان کردن حرکت تیغ اصلاح، امکان مشاهده دقیق میزان موی باقی مانده را نیز در اختیار شما خواهند گذاشت و این کار سبک کردن موهای صورت شما را آسان تر می کند.

عکس ژل اصلاح صورت

تصویر ژل اصلاحی صورت

ژل ها یکی از بهترین محافظین پوست در مقابل تیغ هستند. خراشیدن و زخم کردن صورت در زمان استفاده از ژل اصلاح به کم ترین میزان ممکن خواهد رسید.

چگونه از ژل اصلاح استفاده نماییم؟

قبل از پرداختن به اصلاح بر حسب نیاز از مقدار متعادلی از محصول استفاده نموده و موهای صورت را با پوشش دهی مناسب به ژل آغشته نمائید و سپس با استفاده از تیغ صورت تان را اصلاح کنید؛ جهت مراقبت از پوست پس از اصلاح از محصولات افتر شیو و در صورت نیاز از کرم های مرطوب کننده استفاده نمائید.

مزایای استفاده از ژل اصلاح

  • تسهیل و روان کننده فرآیند اصلاح صورت
  • دارای فرمولاسیون شفاف جهت بهتر دیده شدن ریش در حین اصلاح
  • حاوی ویتامین ها و ترکیبات با خاصیت مرطوب کنندگی مؤثر
  • دارای خاصیت آنتی باکتریال و جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه پس از اصلاح
  • ممانعت از ایجاد سوزش و قرمزی پوست پس از اصلاح به دلیل برخورداری از مواد تسکین دهنده
  • دارای غلظت مناسب
  • جلوگیری از خشکی و کشیدگی پوست در حین اصلاح

زل اصلاح صورت

عکس ژل اصلاح صورت

روغن اصلاح

علاوه بر کرم و ژل اصلاح، روغن اصلاح نیز وجود دارد. این روغن برای مردانی که موی بسیار ضخیم دارند، مناسب است. روغن اصلاح باعث نرمی موها شده و امکان شیوکردن آن ها را نیز آسان تر می کند. اگر علی رغم استفاده از روغن اصلاح به نتیجه دل خواه نرسیدید؛ بهتر است پیش از آن از انواع روغن پیش از اصلاح نیز استفاده کنید.

تفاوت ژل اصلاح با فوم اصلاح

بعضی لوازم اصلاح تجاری به صورت کف (فوم Foam) یا ژل هستند و در قوطی های اسپری فروخته می شوند که در قیمت و خاصیت تفاوت هایی با هم دارند. ژل اصلاح کف کم تری ایجاد می کند که شفاف تر از کف اصلاح است و موجب می شود ریش ها بهتر دیده شوند و به مدل دادن بهتر به آن ها کمک می نماید.

تفاوت فوم و ژل اصلاح

فرق بین ژل اصلاح با فوم اصلاح صورت چیست

معمولاً ژل اصلاح دارای قیمت بیشتری نسبت به کف اصلاح است، ولی در مقایسه با آن به مقدار کم تری استفاده می شود. محدوده ای از موها که برای پوشش دادن نیازمند مقدار زیادی از کف اصلاح است، مقدار خیلی کم تری از ژل اصلاح احتیاج دارد.

به علت بافتی که «ژل اصلاح» در مقایسه با کف اصلاح دارد، تیغ های دسته دار هنگام اصلاح بیش تر مسدود می شوند، بنابراین به شستن بیش تری احتیاج دارند. البته در صورتی که از «دسته تیغ» های سنتی استفاده شود، تفاوتی با هم نخواهند داشت.

طرفداران ژل اصلاح ادعا می کنند که فرایند اصلاح با ژل اصلاح سریع تر و مفیدتر است، دلیل آن این است که برخلاف کف اصلاح، ژل اصلاح خشک نمی شود و ممکن است به علت خشک شدن کف اصلاح، نیاز به دوباره ریختن آن باشد.

بیش تر مردان می گویند که ژل اصلاح در مقایسه با کف اصلاح برای موهای ضخیم کارایی بهتری دارد. به همین دلیل است که ژل اصلاح در میان افرادی که موی ضخیم دارند، از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

ژل ها به دلیل کم آب تر بودن در مقایسه با خمیرهای اصلاح، نمناکی و رطوبت پوست را بیشتر می گیرند. به همین دلیل تحریک پذیرتر هستند. همان طور که گفته شد، بهتر است اشخاصی که دارای پوست حساس هستند حتی المقدور از ژل ها استفاده نکنند و به جای آن از کف اصلاح استفاده کنند.

ژل یا کرم اصلاح؟ کدام بهتر است؟

انواع محصولات شیو و اصلاح در دو حالت فیزیکی ژل و کرم یا خمیر اصلاح تولید می شوند. این که از کدام محصول برای اصلاح استفاده کنید کاملا سلیقه ای است و توصیه می کنیم خودتان هر یک را تجربه کنید. اما بر اساس تجربه شخصی مصرف کنندگان بد نیست چند فاکتور را پیش از این که بخواهید یک محصول را انتخاب کنید با هم مرور کنیم:

  1. ژل بیش ترین خاصیت لغزندگی را روی پوست فراهم می کند و بنابراین اگر پوستی حساس و آسیب دیده دارید ژل اصلاح مناسب تر است.
  2. کرم قدرت زیادی در رفع موهای ضخیم مردانه دارد. بنابراین استفاده از کرم را به آقایانی که می خواهند اصلاح کامل و بی نقصی در نقطه نقطه صورت داشته باشند توصیه می کنیم.
  3. استفاده از کرم به سبب حالت فیزیکی سخت تری که دارد راحت تر است. اما ممکن است مجبور باشید ژل را با دقت و حوصله بیش تری روی صورت پخش کنید.
  4. استفاده از ژل با براش اصلاح ممکن نیست؛ اما کرم اصلاح را به راحتی می توانید با براش روی صورت پخش کنید.
  5. برخی از افراد با توجه به ترکیبات آزار دهنده شیمیایی تجربه خوبی در استفاده از کرم اصلاح نداشته اند.

ویژگی های فوم یا ژل اصلاح

  • روان کننده اصلاح و کمک به تراشیدن آسان و سریع موها
  • پوشش دهی کامل صورت و مو با ایجاد مقدار مناسبی از کف و مایع لغزنده
  • بدون الکل بودن فوم یا ژل اصلاح
  • حفاظت از پوست در برابر بریدگی و خطرات ناشی از تیغ یا خودتراش با ایجاد لغزندگی مناسب و جلوگیری از زخم شدن صورت در اثر کند بودن تیغ
  • آنتی باکتریال بودن فوم جهت جلوگیری از نفوذ میکروب و باکتری ها از طریق منفذ های باز شده پوست
  • بهره گیری از عصاره های طبیعی همچون عصاره آلوئه ورا جهت تقویت پوست
  • جلوگیری از بروز حساسیت، خارش و جوش های پس از اصلاح
  • کاهش دمای پوست و ایجاد حس خنک کنندگی روی پوست برای القای حس طراوت و شادابی پوست
  • استفاده از مواد معدنی و تغذیه کننده پوست در تولید آن
  • کمک به حفظ آبرسانی و رطوبت پوست (مخصوصاً برای پوست های خشک)

اصلاح صورت

عکس خمیر ریش مردانه روی صورت

مزایای استفاده از ژل و فوم اصلاح

سوختگی ناشی از اصلاح به تحریک و سوزش بعد از اصلاح گفته می شود که به علت تراشیدن خشک صورت و بدون استفاده از ژل اصلاح و یا فوم اصلاح به وجود می آید. گرچه اصلاح بدون استفاده از کف موجب صرفه جویی در زمان می شود اما همیشه برجستگی های قرمز کوچکی روی پوست ایجاد می کند که چند روز طول می کشد تا از بین بروند.

هدف از ساخت ژل ها و کرم های اصلاح این است که به کمک آن ها بدون هیچ گونه حالت کشیدن یا نیشگون گرفتن پوست، تیغ به آرامی روی پوست لیز بخورد. عدم استفاده از این ژل ها و کرم ها قطعا سوختگی بعد از اصلاح با تیغ، بریدگی، سوزش و آسیب پوست را به دنبال خواهد داشت.

چند مورد از مزایای ژل و فوم اصلاح:

  • افزایش سرعت در اصلاح صورت
  • ممانعت از ایجاد زخم و بریدگی در حین اصلاح
  • حفظ ظاهر و سلامت پوست و جلوگیری از سوختگی با تیغ
  • دارا بودن کفی متراکم و حاوی مواد معدنی دریایی و ویتامین های لازم برای پوست
  • نرم کردن سریع موی صورت با کف متراکم و کمک به لغزش راحت تیغ بر روی پوست
  • تأیید سازگاری فوم اصلاح با پوست توسط متخصصین پوست
  • اصلاحی تمیز و راحت، احساس نرمی، لطافت و مراقبت شدگی بر روی پوست
  • برخورداری از خواص آنتی باکتریال

بهترین برند ژل و فوم اصلاح مردانه

عرصه ساخت و عرضه ژل و فوم اصلاح بسیار گسترده است و شرکت های مختلفی دست به تولید این محصولات زده اند. هر کدام از این شرکت ها توانسته اند با تولید و عرضه محصولاتی جدید، تا حدودی نظر مشتریان را به خود جلب کند.

آرکو من، نیوآ، ژیلت، لورآل، اینتسا، کلیون، مالیزیا، ایو روشه، باباریا، کاپوس، ردوان، مورد، لیراک، آون، سیمفونی، اسنوناس، لاریکیت، نوکس و... از مطرح ترین برند های زمینه تولید ژل و فوم اصلاح هستند. محصولات این شرکت ها هم اکنون در بازار به وفور یافت می شوند و هرکدام با توجه به کیفیت و قیمتی که دارند، تا حدودی مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته اند.

توصیه ما به شما این است که با توجه به دخالت فوم یا ژل با سلامتی پوست، حتما از برند های معتبر استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه : افتر شیو چیست و چه کاربردی دارد؟

بهترین برندهای ژل و فوم اصلاح صورت

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت خمیر ریش و فوم اصلاح صورت چند است؟
قیمت انواع فوم، خمیر ریش و ژل اصلاح صورت از 30 هزار تومان تا 700 هزار تومان می باشد و به عواملی همچون برند شرکت سازنده، نوع و حجم فوم و ژل اصلاح، ترکیبات و مواد تشکیل دهنده و ... بستگی دارد.
بهترین مارک ژل و فوم اصلاح صورت کدام است؟
آرکو من، نیوآ، ژیلت، کاسپین، لورآل، کامان، اینتسا، کلیون، مالیزیا، ایو روشه، باباریا، کاپوس، ردوان، مورد، لیراک، آون، سیمفونی، اسنوناس، لاریکیت، نوکس و ... از مطرح ترین برند های زمینه تولید ژل و فوم اصلاح هستند.
استفاده از فوم چه تاثیری روی اصلاح می گذارد؟
اصلاح روان تر، دقیق تر و بدون ایجاد خارش و حساسیت، مهم ترین تاثیری است که استفاده از فوم اصلاح بر فرآیند شیو‌کردن صورت می گذارد.
تاریخ به روز رسانی : 1402/02/30
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
ژل اصلاح زنانه ژیلت سری Satin Care حجم 200 میلی لیتر
ژل اصلاح زنانه ژیلت سری Satin Care حجم 200 میلی لیتر
خمیر اصلاح مردانه نیوآ مدل Protect And Care حجم 100 میلی لیتر
خمیر اصلاح مردانه نیوآ مدل Protect And Care حجم 100 میلی لیتر
خمیر اصلاح ترکیه ای آرکو من مدل Hydrate حجم 94 میلی لیتر
خمیر اصلاح ترکیه ای آرکو من مدل Hydrate حجم 94 میلی لیتر
ژل اصلاح کامان مدل SCRUB حجم 200 میلی لیتر ضد باکتری
ژل اصلاح کامان مدل SCRUB حجم 200 میلی لیتر ضد باکتری
ژل اصلاح لفو مدل بدون کف حجم 400 میلی لیتر
ژل اصلاح لفو مدل بدون کف حجم 400 میلی لیتر
فوم اصلاح ژیلت برای پوست حساس سری Sensitive 200 Ml
فوم اصلاح ژیلت برای پوست حساس سری Sensitive 200 Ml
فوم اصلاح مردانه اینتسا مدل Vitamin E حجم 300 میلی لیتر ضد باکتری
فوم اصلاح مردانه اینتسا مدل Vitamin E حجم 300 میلی لیتر ضد باکتری
فوم اصلاح کاسپین مدل کامفورت حجم 200 میلی لیتر با عصاره آلوئه ورا
فوم اصلاح کاسپین مدل کامفورت حجم 200 میلی لیتر با عصاره آلوئه ورا
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کاربر رامین
22:27 - 1401/11/12
سلام. در قسمتی از متن نوشتید فوم اصلاح بهتر از ژل هست برای افرادی که پوست حساسی دارند. در جای دیگه بلعکس. من کمی گیج شدم. سئوالم اینه بنده از دستگاه ریش تراش استفاده میکنم. تیغهای بسیار تیزی داره و در حالت خشک کمی پوستم قرمز میشه. بنظرتون قبل استفاده از فوم استفاده کنم یا ژل؟ ضمنا با اب سرد اول صورت را بشورم یا اب گرم؟ ممنونم

پاسخ : سلام، برای پوست حساس فوم بهتر از ژل و ژل بهتر از کرم می باشد. هنگام اصلاح بهتر است آب گرم استفاده شود چون منافذ پوست را باز کرده و موها راحت تر بریده می شوند.

کاربر خامنه ای
21:26 - 1400/11/12
با کیفیت اریکسون نیوا مخصوص پوست حساس هست ژل و آبی اون هم بد نیست ژیلت هم خوبه الباقی را استفاده نکردم ولی نیوا عالی بود نیوا حتی شامپوی آبی میانه اون هم حالت دهنده و براق کننده ای عالی بود حتی ژل موی تیوا عالی بود هر چند الان دیگه کسی ژل مو استفاده نمیکنه و آدامس مو جایگزین شده
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد