منو

بهترین مدلهای ظرف عسل خوری خوب + نکات مهم هنگام خرید

ظرف عسل شیشه ای درب چوبی مدل Bee
ظرف عسل شیشه ای درب چوبی مدل Bee
ظرف عسل کریستالی آلمانی ناخمن مدل Jam
ظرف عسل کریستالی آلمانی ناخمن مدل Jam
ظرف عسل شیشه ای به همرا چوبک
ظرف عسل شیشه ای به همرا چوبک
ظرف عسل مادام کوکو شیشه ای به همراه چوبک عسل
ظرف عسل مادام کوکو شیشه ای به همراه چوبک عسل
ظرف عسل طرح زنبور عسل مدل AT 2569
ظرف عسل طرح زنبور عسل مدل AT 2569
ظرف عسل خوری نشکن هانی مدل A7
ظرف عسل خوری نشکن هانی مدل A7
ظرف عسل خوری شیشه ای پاشاباغچه کد 98973
ظرف عسل خوری شیشه ای پاشاباغچه کد 98973
ظرف عسل خوری شیشه هروین کد TR55421
ظرف عسل خوری شیشه هروین کد TR55421
ظرف عسل خوری چینی طرح زنبور کد 12326
ظرف عسل خوری چینی طرح زنبور کد 12326
ظرف عسل خوری پلاستیکی بارال طرح سیب
ظرف عسل خوری پلاستیکی بارال طرح سیب
ظرف عسل پلاستیکی شفاف طرح گل مدل lotus44200
ظرف عسل پلاستیکی شفاف طرح گل مدل lotus44200
ظرف عسل خوری پلاستیکی کد 01
ظرف عسل خوری پلاستیکی کد 01

عسل یکی از اصلی ترین مواد غذایی بر سر میز صبحانه است این ماده غذایی پر طرفدار و خوشمزه سرشار از پروتئین و مواد مغذی مفید برای بدن می باشد و استفاده از آن در هنگام صبحانه خوردن نیاز روزانه بدن به پروتئین را تامین می کند و باعث شادابی و حفظ انرژی بدن در طول روز می شود.

حال بهتر است برای استفاده بهتر از این ماده غذایی خوشمزه و مغذی از ظرف های مخصوص عسل خوری بر روی میز صبحانه استفاده کرد زیرا هم می توانید به راحتی آن را بردارید و هم در ظرف خود زیبا و شیکتر به چشم میاید. این ظرف ها به دلیل طرح های شکیلی که دارند باعث زیباتر شدن فضای میز یا سفره صبحانه شما هم می شوند و لذت صبحانه خوردن را برای شما بیشتر می کنند.

ظرف عسل خوری

ظرف عسل خوری شیشه ای طرح کندوی عسل

این ظرف ها امروزه به دلیل کاربردی بودن، زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از انتخاب های اصلی میز صبحانه توسط خانم های خوش سلیقه هستند چرا که این ظرف ها جدا از عسل خوری یک وسیله بسیار زیبا برای تزئین دکوراسیون منزل نیز می باشند و شما میتوانید از آن ها برای زیباتر کردن دکور خانه خود نیز استفاده نمایید.

این ظروف در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید و روانه بازار می شوند و شما می توانید بر اساس سلیقه خود از هر کدام از مدل ها که علاقمند بودین استفاده کنید.

اهمیت استفاده از ظرف عسل خوری

عسل یکی از مغذی ترین مواد غذایی است که عطر و طعمی فوق العاده دارد. این ماده مقوی را داخل ظرف عسل می ریزند و آن را میل می کنند. به این ترتیب می توان به راحتی عسل را از داخل آن برداشت. علاوه بر این به دلیل زیبایی طرح های این ظروف، استفاده از آن ها موجب زیبا شدن میز صبحانه خواهد شد. همچنین کودکان با دیدن طرح های جذاب این ظروف، بیشتر مشتاق به خوردن عسل می شوند.

افراد زیادی به دلیل پروتئین بالای عسل از این ماده ی خوشمزه استفاده می کنند. به همین دلیل است که عسل خوری را می توان در بسیاری از خانه ها دید. مخصوصا افرادی که به دکوراسیون خود اهمیت می دهند با دقت و وسواسی مثال زدنی اقدام به انتخاب وسایل و ظروف لازم می کنند.

این ظروف در طرح ها و مدل های فراوانی تولید می شوند و از این رو هنگام خرید دست شما برای انتخاب طرح مورد نظر باز است. ظرف عسل علاوه بر کارایی اصلی اش می تواند در نقش یک وسیله تزیینی شیک هم مورد استفاده قرار گیرد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دکوراسیون داخلی و زیبایی خانه برای تان مهم است، بهتر است به فکر خرید یکی از این ظروف باشید. از این وسیله سر سفره عقد و مجالس مشابه نیز استفاده می شود.

راهنمای خرید ظرف عسل خوری

انواع ظروف نگهداری عسل از نظر جنس

1 - ظروف فلزی عسل خوری

بدترین نوع ظرف برای نگهداری عسل، ظروف فلزی می باشند. با توجه به اینکه عسل دارای خاصیت اسیدی می باشد، نگهداری و بسته بندی آن در ظروف فلزی بسیار خطرناک است؛ زیرا اسید موجود در عسل موجب خوردگی فلزات می شود سپس با مواد قندی عسل مخلوط می شود و روی کیفیت عسل تاثیر منفی می گذارد.

2 - ظروف عسل خوری پلاستیکی

مرسوم ترین ظروف برای نگهداری عسل، ظروف پلاستیکی می باشند. این ظروف به اندازه ظروف شیشه ای مناسب نیستند اما با توجه به قیمت مناسب تر و اینکه شکننده نیستند، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، البته باید در نظر گرفت ظرف پلاستیکی در مقایسه با یک ظرف شیشه ای یا سرامیکی، میزان بیشتری از هوا را از خود عبور می دهد.

3 - ظروف عسل خوری شیشه ای

یکی از مطمئن ترین روش های نگهداری عسل، استفاده از ظروف شیشه ای یا سرامیکی لعاب دار می باشد. اگر عسل را در اینگونه ظروف که دارای درب محکم و غیر قابل نفوذ می باشند قرار دهید برای سال ها می توانید از آن عسل استفاده کنید. چندی پیش در مقبره های ۴۰۰۰ ساله مصری، کوزه های در بسته عسل پیدا شده است که همچنان عسل درون آن ها در وضعیت خوبی قرار دارد.

4 - ظرف عسل خوری سرامیکی و چینی

اگر سرویس صبحانه خوری شما از سرامیک است پس پیشنهاد می کنیم ظرف عسل خوری سرامیکی نیز برای خود تهیه کنید. معمولا ظروف عسل خوری سرامیکی و چینی در رنگبندی های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند. به راحتی می توانید عسل خوری سرامیکی با رنگ دلخواه را برای خود خریداری کنید.

5 - ظروف عسل خوری استیل

این نوع ظروف مخصوص نگهداری عسل با تناژ بالا می باشد و بیشتر مورد استفاده زنبورداران می باشد که در ادامه درباره آن توضیحاتی خواهیم داد.

خرید اینترنتی ظرف عسل خوری

عکس قاشق عسل خوری داخل ظرف عسل

رابطه شکرک زدن عسل با ظرف نگهداری آن

همانطور که می دانید شکرک زدن یا کریستالی شدن عسل یک امر طبیعی است و برای تمام عسل های طبیعی و خام اتفاق می افتد. قندهای موجود در عسل از نوع گلوکز و فروکتوز هستند. 70 درصد از عسل را قندها و 20 درصد آن را آب فرا گرفته است. گلوکزها در آب حل نمی شوند و به همین دلیل نیازی به نگهداری عسل در یخچال نیست؛ زیرا به مرور زمان به حالت کریستالی در می آیند.

بعضی از انواع عسل مانند عسل اقاقیا تمایل زیادی به مایع ماندن دارند و دیرتر حالت کریستالی به خود می گیرند. بعضی دیگر مانند عسل قاصدک و عسل اسطوخودوس سریع تر کریستالی می شوند. بهترین دما برای نگهداری عسل 20 تا 25 درجه سانتی گراد و بهترین مکان برای نگهداری آن کابینت آشپزخانه است. البته کابینتی که دائم باز و بسته نشود و دمای آنجا یکسان باشد.

یکی از مهمترین نکات برای جلوگیری یا به تعویق انداختن شکرک زدن عسل، انتخاب ظرف مناسب است. اگر مواد اضافه به درون ظرف وارد شود، احتمال شکرک زدن افزایش پیدا می کند. به همین علت است که عسل در ظروف شیشه ای دیرتر شکرک می زند. همچنین بسته بودن و محکم بودن درب ظرف عسل، از ورود ذرات معلق در هوا جلوگیری کرده و احتمال شکرک زدن عسل را کمتر می کند.

شکرک عسل

عکس شکرک بستن عسل

با این وجود، شکرک زدن را یک امر طبیعی بدانید و اصلا نگران این موضوع نباشید. متاسفانه نام غلط شکرک زدن در بین ما ایرانی ها باعث شده تا عسل شکرک زده را دوست نداشته باشیم. این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا، مردم تمایل دارند عسل شکرک زده که به آن عسل کریستالیزه گفته می شود استفاده کنند. چراکه احتمال طبیعی بودن آن بیشتر است.

عسل ریز چیست؟

یکی از جدیدترین مدل ظرف عسل خوری که در بازار وجود دارد ظرف عسل ریز می باشد که تقریبا ظاهری شبیه به شکر پاش دارد اما به این صورت است که محل خروجی عسل آن از پایین می باشد و ظرف گود دیگری وجود دارد که هر بار بعد از استفاده می توانید عسل ریز را درون آن قرار دهید تا به حالت ایستاده قرار بگیرد و ظروف دیگر را کثیف نکند .

ظرف عسل ریز

عکس ظرف عسل ریز

نکات مهم در هنگام خرید ظرف عسل خوری

جنس ظرف عسل

اولین نکته ای که در هنگام خرید این ظروف باید مورد توجه قرار دهید جنس بدنه ظرف می باشد عسل خوری ها از جنس بدنه ای پلاستیکی، سرامیکی، چینی و شیشه ای ساخته شده اند که هر کدام از این مدلها دارای کیفیت مطلوبی می باشند و انتخاب هر کدام از این مدل ها بستگی به سلیقه شخصی شما خواهد داشت هر چند شما می توانید با توجه به جنس سایر ظروف خود عسل خوری متناسب و هماهنگ با دیگر ظروف های خود انتخاب نمایید.

ابعاد و ظرفیت ظرف عسل خوری

انتخاب ظرفیت عسل خوری بستگی به مقدار استفاده و تعداد اعضای خانوار دارد به طور کلی می توان گفت که عسل خوری ها معمولا به صورت ابعاد های استاندارد ساخته می شوند و به طور معمول خیلی بزرگ نمی باشند.

درب ظرف عسل خوری

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه نمایید مدل درب جای عسل خوری می باشد این ظرف ها از لحاظ درب دارای دو نوع هستند در مدل اول شما می توانید به راحتی با دست هایتان درب ظرف را بردارید و در مدل دوم شما با فشار شاسی که بر روی درب قرار دارد می توانید اقدام به ریختن عسل کنید که انتخاب هر کدام از این دو مدل بستگی به سلیقه شخصی شما خواهد داشت.

ظرف عسل خوری شیک

بهترین مدلهای ظرف عسل خوری

پایه ظرف عسل خوری

مورد بعدی که شما می توانید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید پایه دار بودن یا بدون پایه بودن ظرف عسل خوری می باشد که مدل های دارای پایه به دلیل زیباتر بودن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

قاشق ظرف عسل خوری

نکته دیگر توجه کردن به قاشق دار بودن جای عسل خوری در هنگام خرید میباشد این ظروف دارای مدل های با قاشق و بدون قاشق هستند که برای استفاده آسان تر در هنگام صبحانه خوردن از مدل های دارای قاشق استفاده کنید این قاشق ها مخصوص عسل خوری ساخته شده اند.

قیمت ظرف عسل خوری

بررسی قیمت هر محصول در ابتدای خرید مانند دیگر آیتم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. عسل خوری ها با قیمت های گوناگون در سطح بازار عرضه می شوند که هر فردی با توجه به بودجه از پیش تعیین شده به راحتی می تواند این محصول زیبا را تهیه کند.

خرید اینترنتی بهترین مدلهای ظرف عسل خوری

چه مواردی در نگهداری عسل باید رعایت شود

علاوه بر انتخاب ظرف عسل، برخی نکات مهم نگهداری عسل وجود دارند که مرتبط با ظرف عسل می شوند. برخی از این نکات عبارتند از:

  • ظروفی که قبلا برای ترشیجات یا مرباها استفاده شده برای نگهداری عسل مناسب نیستند.
  • به هیچ وجه عسل خام را در نزدیکی با منابع گرمایی مانند اجاق گاز، بخاری یا شوفاژ قرار ندهید. همچنین از مجاورت عسل با نور آفتاب خودداری شود. عسل را در جاهایی که دارای نوسانات دمایی است نگهداری نکنید. این موارد باعث تیره شدن رنگ عسل می شود و عطر و طعم آن را از بین می برد.
  • در هنگام مصرف عسل، از یک قاشق خشک استفاده نمایید. به دلیل اینکه عسل رطوبت را جذب می کند. زمانی که عسل در معرض رطوبت قرار گیرد، تخمیر شده و عطر و طعم آن تغییر پیدا می کند.
  • ظرفی را که برای نگهداری عسل انتخاب می کنید، باید درب محکمی داشته باشد که از ورود رطوبت و مورچه ها جلوگیری کند.
  • عسل انواع بوها را به سرعت به خود جذب می کند و نباید در نزدیکی موادی باشد که بوی زیادی دارند. در نتیجه باید از گذاشتن آن در نزدیکی مواد شوینده خودداری شود. با این حال اهمیت درب ظرف نگهداری عسل در این زمینه بسیار زیاد است.
پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع ظرف عسل خوری چند است؟
قیمت ظرف عسل خوری به عوامل مختلفی همچون برند شرکت تولید کننده، جنس ظرف (شیشه ای، فلزی، چوبی، سرامیک، چینی و ...) وزن و ابعاد، ظرفیت و ... بستگی دارد، اما در حالت کلی قیمت عسل خوری از 20 هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان می باشد.
ظرف عسل در چه جنس و طرح های تولید می شود؟
انواع ظروف عسل خوری معمولا در جنس های شیشه ای، فلزی، چوبی، چینی، سرامیک، استیل، پلاستیکی و ... در طرح های معمول و فانتزی مانند ظرف عسل خوری زنبوری، خرسی، کندو و سایر طرح ها تولید و روانه بازار می شود.
تاریخ به روز رسانی : 1402/07/04
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد