منو

بهترین مدلهای سینی چوبی جدید، شیک و ارزان + راهنمای خرید

سینی چوبی دایره دسته دار مدل ایکی
سینی چوبی دایره دسته دار مدل ایکی
سینی چوب گردو مستطیل مدل دسته دار
سینی چوب گردو مستطیل مدل دسته دار
سینی دبلیو ام اف گرد جنس چوب راش مدل KINEO
سینی دبلیو ام اف گرد جنس چوب راش مدل KINEO
سینی چوبی مستطیل بدون دسته مدل vt1636
سینی چوبی مستطیل بدون دسته مدل vt1636
سینی ام دی ان وود مدل 2021
سینی ام دی ان وود مدل 2021
سینی مدل مدرن مجموعه دو عددی
سینی مدل مدرن مجموعه دو عددی
سینی مدل چوبی مجموعه 2 عددی
سینی مدل چوبی مجموعه 2 عددی

یکی از چیزهایی که پذیرایی خوب، بی بدیل و قابل توجه شما را تکمیل و در خاطره ها ماندگار می کند، ظروف و ابزار آن است، این ظروف علاوه بر کارکرد معمولی، هماهنگی و هارمونی خاصی به میز یا سفره شما می دهند. یکی از این ظرف های کاربردی و موثر سینی است که کارِ حمل و سرو چای، میوه، شیرینی و غذا را به عهده دارد گرد.

تنوع آن از نظر جنس و مدل می تواند هر سلیقه و علاقه را قانع و با دیگر وسایل و ظروف خانه و آشپزخانه ست شود، مخصوصا سینی چوبی که هیچ وقت از مد نیافتده و همیشه جزء بهترین و پرفروش ترین مدلهای سینی پذیرایی میباشد، بنابراین ما در این مقاله از طوطی کالا به بررسی انواع سینی چوبی و مزایا و معایب هر کدام و نکات مهم هنگام خرید سینی چوبی خواهیم پرداخت، پس در ادامه با ما همراه باشید.

سینی چوبی

سینی چوبی بیضی شکل برای پذیرایی چای و کیک

سینی پذیرایی چیست؟

بدون شک سینی پذیرائی یکی از پرکاربردترین ظروف در آشپزخانه است. شما با استفاده از یک سینی پذیرایی شیک می توانید انواع غذاها و نوشیدنی ها راه به میز پذیراییتان منتقل کنید. در تعریف سینی می توان گفت سینی ظرفی مسطح و دوره دار است که از چوب، فلز، پلاستیک یا مواد دیگر ساخته می شود، دارای لبه ای کوتاه و کم عمق است که از آن برای حمل سایر ظروف، مایعات و مواد غذایی استفاده می شود.

لبه آن از لغزش و ریزش اشیا و مواد داخلش جلوگیری می کند، با وجود اینکه سینی در اَشکال مختلف تولید می شود، شکل های مستطیل و بیضی آن بیشتر طرفدار دارند.

انواع سینی پذیرایی

سینی دسته دار

این سینی ها همانطور که از نامشان مشخص است، برای جا به جایی راحت دارای دسته هستند، دسته هایی که معمولا به رنگ های طلایی، نقره ای و ... می باشند. وجود دسته در سینی زیبایی آن را دو چندان می کند.

راهنمای خرید سینی چوبی

سینی دسته دار چوبی مستطیل شکل

سینی بدون دسته

منظور از سینی های بدون دسته، سینی هایی است که در قسمت های کناری سینی دو فضای باز وجود دارد و شما هنگام استفاده انگشتان خود را درون آنها قرار می دهید. بانوان معمولا به خرید سینی های دسته دار تمایل بیشتری نشان می دهند و دلیل آن استحکام بالای این مدل است.

سینی چوبی فینگر فود

یکی از مزایای داشتن سینی های چوبی فینگر فود این است که معمولا حرارت را وارد نمی کنند، به راحتی می توانید با استفاده از دو دسته کناری تعبیه شد ه غذای داغ را روی سینی قرار دهید. مزیت دیگر سینی چوبی فینگر فود این است که جنس چوب اجازه نمی دهد شیشه یا ظروف روی آن سر بخورد یا وقتی چیزی را روی سینی می گذارید هنگام راه رفتن صدا ایجاد نمی کند.

عکس سینی چوبی قینگر فود

عکس سینی چوبی فینگر فود

سینی چوبی فینگر فود یکی از زیباترین مدل های چوبی دست ساز می باشد که بازار فروش بسیار خوبی به دلیل شیک بودن دارد. کیفیت بسیار بالا، دوام و مقاومت عالی در برابر آب، رطوبت و ضربه، رنگ های مختلف و غیره مهمترین دلایل افزایش فروش این محصول در بازارهای داخلی و حتی خارجی می باشد.

سینی چوبی چای

سینی چوبی چای یکی از انواع محصولات چوبی چشمگیر موجود در بازار می باشد. این سینی چوبی چای کاربردهای فراوان و متنوعی دارد و می توانید از آن برای پذیرایی از مهمانان استفاده کنید. این تنوع اندازه باعث شد تا این سینی ها به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرند. اگر قصد خرید سینی ای دارید که هرگز از مد نمی افتد و همیشه حس تازگی را به خانه شما می آورد، خرید سینی چوبی چای را به شما پیشنهاد می کنیم. این نوع سینی بسیار محبوب است و افراد زیادی از آن استفاده می کنند.

سینی چوبی مربعی

یکی دیگر از انواع شیک سینی های چوبی، سینی چوبی مربعی است. امروزه سینی چوبی مربعی کاربرد بیشتری نسبت به گذشته دارند. سینی های چوبی علاوه بر مصارف قبلی امروزه کاربردهای تزیینی و زیبایی نیز پیدا کرده است که گاهی برای سرو فست فود یا پیش غذا و یا حتی به عنوان وسیله ای تزیینی برای گذاشتن شمع و گل استفاده می شود.

عکس سینی چوبی مربعی

عکس سینی چوبی مربعی

نگاهی به انواع سینی از لحاظ جنس و خصوصیات

  • سینی مسی: مس جنسی قدیمی و با سابقه است، اخیراً تمایل کاربران به سوی استفاده از ظروف مسی از جمله سینی زیاد شده است.
  • سینی استیل: سینی استیل با انواع ظروف نقره هماهنگی پیدا می کند و ظاهری شیک و فانتزی دارد.
  • سینی نقره ای: این سینی خوش جنس می تواند پذیرایی خوب و بی نظیر شما را تکمیل و در اذهان ماندگار نماید.
  • سینی چوبی: جنس چوب که حس دوست داشتنِ طبیعت را برای انسان احیا و تداعی می کند هواداران خاص خود را دارد، مدل های بامبوی آن پذیرایی های خاص شما را در کنار دکوراسیون، بیشتر در چشم قرار می دهد.
  • سینی پلاستیکی: وزن کم و قیمت ارزان، سینی پلاستیکی را به محصولی رایج برای مصارف روزمره تبدیل کرده است.
  • سینی سرامیکی: مدل های مختلف سینی سرامیکی با رنگ عمدتاً سفید، ظاهری فانتزی و ساده به راحتی با سایر ظروف و وسایل ست می شود و انتخاب خوبی برای سرویس و جهاز عروس به حساب می آید.
  • سینی قلم زنی: این سینی فاخر با ظاهری سنگین، رسمی و مجلسی به پذیرایی و میزبانی شما رنگ و جلای دیگری می دهد.
  • سینی شیشه ای: این سینه گرچه شکننده است ولی به خاطر ظاهری شفاف و نمایی خوش، می تواند مهمان هرخانه ای باشد.

مزایا و معایب سینی چوبی

یکی از مزایای داشتن سینی های چوبی این است که معمولا گرما را انتقال نمی دهد شما به راحتی می توانید با کمک دو دسته کناری تعبیه شده غذای گرم روی سینی بگذارید. مزیت دیگر چوب این است که جنس چوب از سر خوردن شیشه یا ظروف روی آن جلوگیری میکند و یا وقتی چیزی روی سینی قرار میدهید موقع راه رفتن سرو صدا ایجاد نمیکند.

اما معایب سینی چوبی این است که باید مراقب باشید تا اجسام تیز به آن نفوذ نکنید و یا اگر آن را شست شو میدهید حتما در جایی قرار دهید که خشک شود.

مشاهده و خرید اینترنتی سینی های چوبی

سینی چوبی چه ویژگی هایی دارد

سینی چوبی از جمله محصولاتی است که در بازارهای مختلف به عنوان یک جایگزین مناسب برای سینی های پلاستیکی و فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. این سینی ها از چوب با کیفیت بالا ساخته می شوند و به دلیل استفاده از جنس ساختاری چوب، دارای استحکام بسیار بالایی می باشند. جنس ساختاری چوب باعث می شود سینی چوبی توانایی تحمل وزنهای سنگین و حمل مواد مختلف را به خوبی داشته باشد. یکی از ویژگی های بارز سینی چوبی، طراحی زیبا و جذاب آن است.

این سینی ها با استفاده از چوبهای مختلف و با استفاده از فنون حکاکی و گره کاری دستی تزیین می شوند، که این امر به آنها ظاهری دلنشین و زیبا می بخشد. این ویژگی بی نظیر باعث شده است که سینی چوبی به عنوان یک قطعه دکوراتیو هم مورد استفاده قرار گیرد و در دکوراسیون داخلی منازل و رستوران ها به عنوان یک عنصر تزیینی پرکاربرد محسوب شود.

همچنین، سینی چوبی به دلیل جنس ساختاری خود، دارای مقاومت در برابر رطوبت و حرارت بالا است. این ویژگی ها باعث می شوند که سینی چوبی آن چنان که بر روی میز خوراک قرار می گیرد، دمای حاکم در اطراف خوراک را به خوبی نگه دارد و از تاثیرات حرارتی نامطلوب جلوگیری کند. همچنین، این سینی ها به خوبی از تاثیرات رطوبتی نیز محافظت می کنند و جلوی خشک شدن زودهنگام خوراک و پوسیدگی چوب را می گیرند.

جدیدترین طرح های سینی چوبی

عکس سرو چای و بیسکویت در سینی چوبی

مهمترین نکات انتخاب و خرید سینی پذیرایی

سینی ها مدلهای مختلفی دارند که هرکدام برای انجام کارهای مختلفی ساخته شده اند برای مثال بعضی از سینی ها فقط برای انتقال غذا به میز غذاخوری استفاده میشود و بعضی از آنها نیز فقط برای نوشیدنی است. پس در هنگام خرید دقت کنید که با توجه به نیازی که دارید انتخاب کنید. در ادامه مهمترین نکاتی که هنگام خرید سینی باید در نظر بگیرد را با هم مطالعه می کنیم

جنس سینی: یکی از نکاتی که هنگام خرید سینی باید مورد توجه کاربر باشد، جنس آن است، سینی ممکن است از چوب، مس، استیل، شیشه، پلاستیک، ملامین، سرامیک، برنز، رزین و حتی آینه باشد.

سینی هایی که از انواع فلزات ساخته می شوند به خاطر درخشندگی، دوام بالا و شست و شوی راحت بیشتر مورد توجه هستند. سینی چوبی نیز ضمن ایفای نقش اصلی به عنوان یک وسیله تزئینی و دکوری نیز مطرح است.

نقش دسته در سینی: سینی لبه دار به خاطر ممانعت از ریزش مایعات، غذاها و سقوط محتویات از روی آن، کاربردی تر است. محصولی که دارای دسته باشد به راحتی و بدون نگرانی از ریزش محتویات حمل می شود، زیبایی سینی با وجود دسته های طلایی و نقره ای دوچندان می شود.

زیبایی سینی: زیبایی و جلوه ی دلپذیرِ هر وسیله برای کاربر به خصوص خانم ها حائز اهمیت است، پس هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید.

سطح سینی: سطح صاف، صیقلی، شفاف و براق محصول شما را تک و بی نظیر می کند و آن را در کانون توجه قرار می دهد.

استحکام محصول: قبل از خرید از استحکام سینی به ویژه دسته های آن مطمئن گردید.

اندازه سینی: اندازه سینی بستگی به تعداد نفرات خانواده و مهمانان دارد، اگر مجموعه ای پرجمعیت هستید یک سینی بزرگ تهیه کنید، یک سینی کوچک می تواند جوابگوی نیاز خانواده ای با جمعیت کم باشد. البته وجود چند سینی با ابعاد متفاوت در خانه نگرانی شما را برطرف می کند.

قیمت سینی: قیمت انواع سینی خیلی بالا نیست که نگران کننده باشد، کافی است با در نظر گرفتن جنس سینی، سلیقه، علاقه و بودجه تان اقدام به خرید نمایید.

بهترین مدلهای سینی چوبی

سینی چای چوبی شش نفره شیک و زیبا

بهترین روش شستن سینی چوبی

باید به این نکته هم توجه کنید که روش شست و شوی سینی به صورت دستی است یا قابلیت شست و شو با ماشین ظرف شویی را دارد. هرچند بهتر است سینی چوبی را به طور کلی با دست بشویید و سریعا نیز آن را خشک کنید.

برای تمیز کردن سینی چوبی، فقط آن را با آب گرم و اسفنج بشویید و بعدا سریعا خشک نمایید چون اصول نگهداری درست باعث افزایش طول عمر محصولات چوبی خواهد شد این را هم اضافه نمایید که محصولات چوبی طبیعی خاصیت میکروب کشی و باکتری زدایی دارد اما شما باید همیشه ظروف چوبی خوب را تمیز نگهدارید مخصوصا زمانی که چربی روی چوب باشد حتما باید تمیز شود چون باعث میشود عمر محصول کاهش یابد.

سینی های چوبی از چه نوع چوبی ساخته میشوند؟

1 - سینی چوب گردو

از این نوع چوب استفاده های زیادی برای دکوراسیون منازل و ساخت ظروف چوبی می شود، چوب گردو چوب سختی است که دوام و ماندگاری بالایی از خود نشان داده است . چوب گردو در ابتدا رنگی تیره دارد اما با گذشت زمان تغییر رنگ داده و روشن تر می شود، با توجه به آماری که به دست آورده ایم محصولات چوب گردو با توجه به استحکام بالایی که دارند از قیمت بالاتری هم برخوردار هستند.


سینی چوب گردو گرد

سینی چوب گردو گرد و دایره ای بدون دسته

2 - سینی چوب راش

سختی چوب راش همانند چوب گردو است که در دسته چوب های نیمه سنگین قرار دارند و از عمر بالایی برخوردار هستند، از خصوصیات منفی این چوب می توان به آسیب پذیری آن در برابر سرما و گرمای زیاد اشاره کرد. محصولاتی که از چوب راش ساخته شده اند در مقایسه با دیگر چوب ها کمی سنگین تر هستند. اگر در مناطق مرطوب زندگی می کنید بهتر است انواع سینی چوبی که از چوب راش ساخته شده است را خریداری نکنید چرا که چوب راش در برابر رطوبت ضعیف عمل می کند.

سینی چوب راش

سینی چوب راش با پایه های فلزی شیک

3 - سینی چوب بامبو

در بین چوب های نام برده شده بامبو با کیفیت ترین نوع آن ها است، در واقع بامبو نوعی گیاه یا علف است که ظاهری شبیه به چوب دارد به همین دلیل اکثرا بر این فرض هستند که گیاه بامبو نوعی چوب است. محصولات ساخته شده از بامبو از استقامت خوبی برخوردار هستند و این نوع گیاه از قابلیت شست و شو برخوردار است، به عقیده کارشناسان و طراحان سینی بامبو کاملا ضدبو و ضد رطوبت هستند.

سینی چوب بامبو

سینی چوب بامبو دسته دار مستطیلی

از نظر سختی می توان گفت که چوب راش و گردو در دسته نیمه سخت قرار دارند و بامبو جزو سخت ترین ها شمرده می شود همچنین بامبو علاوه بر سختی زیاد وزن کمی دارد و آنتی باکتریال قوی دارد و ضد قارچ و ضد بو است، معمولا قیمت سینی چوبی بامبو با توجه به کیفیت و ویژگی هایی که دارد گران تر است.

پیشنهاد مطالعه : راهنمای خرید سینی چای خوری

نکات طلایی در هنگام استفاده از محصولات چوبی

  • ظروف چوبی را با ماکروویو گرم نکنید.
  • برای شستن از ماشین ظرف شویی استفاده نشود.
  • نگذارید سینی چوبی طولانی مدت در آب غوطه ور شود چون چوب آب را به خود جذب خواهد کرد و باعث پوسیدگی آن خواهد شد.

خرید سینی چوبی

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع سینی چوبی چند است؟
قیمت سینی های جنس چوب بستگی به عوامل متعددی همچون نوع چوب سینی (راش، گردو و بامبو)، ابعاد و وزن سینی، کیفیت طراحی و دسته دار بودن آن دارد، اما در حالت کلی رنج قیمت انواع سینی چوبی از 40 هزار توان تا 4 میلیون تومان می باشد.
بهترین روش شستن سینی چوبی چیست؟
بهتر است سینی چوبی را به طور کلی با دست و به وسیله آب گرم و اسفنج بشویید و سریعا نیز آن را خشک کنید. چون اصول نگهداری درست باعث افزایش طول عمر محصولات چوبی خواهد شد.
تاریخ به روز رسانی : 1402/05/02
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد