منو

راهنمای خرید ساک ورزشی + معرفی انواع بهترین و پرفروش ترینها

یکی از مهم ترین ملزومات برای تمام رشته های ورزشی، ساک ورزشی است. افرادی که سابقه فعالیت در باشگاه، ورزشگاه یا سایر محیط های ورزشی را دارند به خوبی آگاهند که داشتن یک ساک ورزشی مناسب تا چه اندازه ضروری است و می تواند کار را برای ورزشکار سهل و لذت بخش کند. ممکن است در نگاه اول انتخاب ساک ورزشی ساده به نظر بیاید اما نکات مهمی در این انتخاب دخیل اند که در این مطلب از طوطی کالا با هم بررسی خواهیم کرد.

ضمن این که یک ساک ورزشی مناسب، در بسیاری از موارد می تواند به عنوان ساک سفری هم استفاده شود. در سفرهای کوتاه مدت ممکن است تمایلی به حمل چمدان نداشته باشیم یا فضای کافی برای استفاده از چمدان و ساکهای مسافرتی بزرگ نداشته باشیم که در این موارد می توانیم از ساک ورزشی زیبا و جمع و جور خود استفاده کنیم.

راهنمای خرید ساک ورزشی

راهنمای خرید ساک ورزشی مردانه و زنانه

ساک ورزشی چیست؟

ساک یا کیف ورزشی در واقع یکی از وسایل مهم و ضروری برای ورزشکاران است، این وسیله به منظور نگهداری لوازم ورزشی و حمل کردن آن ها از منزل تا باشگاه ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله از جنس پارچه معمولی، پارچه نایلونی و گاهی اوقات پارچه چرمی که شامل چرم طبیعی و مصنوعی است، ساخته می شود. در ادامه شما عزیزان را با انواع ساک ورزشی آشنا می کنیم.

انواع ساک ورزشی

کیف ها و ساک ورزشی به چهار نوع دسته بندی می شوند:

  • کیف رودوشی
  • کیف دوفل
  • کوله پشتی
  • کیسه های ورزشی

کیف رودوشی (Strap bags)

کیف های رودوشی ورزشی جزو پرطرفدارترین و محبوب ترین کیف های ورزشی است. این نوع کیف ها یک بند بزرگ برای استفاده روی دوش و دو دسته کوتاه تر دارند. بزرگ و جادار هستند و از بخش ها و جیب های متعدد تشکیل شده است. بنابراین اگر ورزشی انجام می دهید که باید وسایل زیادی همراه داشته باشید می توانید این نوع کیف ورزشی را انتخاب کنید. کیف های رودوشی ورزشی در جنس ها و رنگبندی متنوع به بازار عرضه شده اند.

ساک ورزشی خوب

ساک یا کیف رودوشی ورزشی

کیف دوفل (Duffel bags)

اسم این نوع کیف از شهر دوفل بلژیک گرفته شده است و معادل با کیسه های استوانه ای محکمی است که در قدیم توسط سربازان حمل شده اند. این کیف های استوانه ای از جنس های محکم و ضخیمی مانند کرباس، چرم، نایلون و پلی استر ساخته شده اند و دارای دو دسته هستند. بسیار جادار بوده و مقدار زیادی لباس و یا وسایل ورزشی می توان در آن جای داد.

کیف ورزشی دوفل

عکس ساک ورزشی مدل دافل یا دوفل

کوله پشتی (Backpacks)

بسیاری از افراد با حمل کیف بر پشت خود راحت ترند و حتی برای رفتن به باشگاه ترجیح می دهند از این نوع کیف ها استفاده کنند. برخی از کیف ها و ساک های ورزشی به صورت کوله پشتی طراحی شده اند تا نیاز اینگونه افراد نیز پاسخ داده شود.

کیسه های ورزشی (Sack bags / Gym sacks)

کیسه های ورزشی دارای یک طناب در قسمت بالا هستند که با کشیدن آن کیسه بسته می شود. این کیسه ها سبک و جمع و جور هستند و حمل آن برای فرد راحت است.

کیسه ورزشی

تصویر کیسه ورزشی دخترانه

انواع جنس های ساک ورزشی

مسلما استفاده از متریال بادوام و مقاوم در کوله پشتی ها و ساک های ورزشی همیشه قابل توجه است. چرا که بسیاری از ورزشکاران در محیط های باز فعالیت می کنند و حتی ممکن است یک کیف ورزشی را بخواهند چندین سال استفاده کرده و همراه خود به سالن ورزشی یا حتی مسافرت ببرند و با توجه به قراردادن لباس های خیس از رطوبت بدن، اگر ساک ورزشی به سرعت بوی نامطبوع بگیرد، دیگر استفاده از آن خوشایند نخواهد بود. پس جنس ساک ورزشی و دوام آن اهمیت وِیژه ای برای هر ورزشکار دارد.

ساک ورزشی چرمی

اگرچه این کیف های چرمی سنگین تر و گران ترند. به دلیل دوام، استحکام و فراوانی در منابع حیات وحش، یکی از قدیمی ترین موادی است که در ساخت کیف استفاده می شود. حتی اخیرا با ایجاد چرم وگان ساخته شده از مواد مصنوعی Polyutherane (PU) و تغییر در مصرف مصرف کنندگان به کالاهای چرمی غیر حیوانی، متاسفانه چرم ساخته شده از پوست حیوانات همچنان یک انتخاب محبوب برای بسیاری از مردم می باشد.

از 24 نوع چرم حیوانی، بیشترین استفاده در صنعت از چرم گاو است. یک کیف ورزشی چرمی با کیفیت بالا سالها دوام و ماندگاری خواهد داشت و در واقع با افزایش سن از ظرافت بیشتری برخوردار خواهد بود. اما این نوع کیف ها سنگین تر بوده و نیاز به مراقبت ویژه دارند.

ساک های ورزشی کرباس

کرباس یک ماده پنبه ای نبافته ارزان قیمت و کمی سنگین است. برای استفاده در انواع کیف ها، از کیف های دستی معمولی گرفته تا ساک های ورزشی، عالی است. این جنس کیف ها مقرون به صرفه هستند و بسته به نوع تمام مواد به کار رفته، می توان روی آنها لایه ای از مواد ضد آب اضافه کرد تا باعث مقاومت در برابر آب و هوا شود (بوم روکش دار). کیف های از جنس کرباسی قابلیت شستشو داشته و به راحتی با آب سرد و صابون تمیز می شوند. البته رنگ های روشنتر آنها خیلی زود کثیف می شوند و در اثر شستشوهای مکرر، از فرم اولیه خارج شده و سریعتر از مدل های نایلونی فرسوده می شوند.

ساک ورزشی نایلونی

محبوب ترین مواد برای کیف های ورزشی پلی استر و نایلون هستند. پلی استر بادوام است و از خیس شدن لباس های دیگر و نیز محافظت از وسایل در برابر لباس شنا نیز جلوگیری می کند. متأسفانه، این یک ماده قابل تنفس نیست، بنابراین نگه داشتن وسایل مرطوب در داخل آن به مدت طولانی می تواند منجر به یک ساک بدبو شود. کیف های ورزشی از جنس نایلون از دوام یکسانی برخوردار هستند، اگرچه به عنوان مانع رطوبت نسبت به پلی استر کارایی کمتری دارد ولی چون سبک وزن هستند، برای انتخاب کیف های ورزشی روزانه انتخابی متداول می باشند.

ساک ورزشی نایلونی

عکس ساک ورزشی نایلونی

  • نایلون پارچه ای : ماده ای نایلونی صاف و براق که حس نرمی در دست دارد و اغلب در کوله پشتی های پرادا دیده می شود.
  • نایلون ریپ استاپ : یک پارچه سبکتر و البته بادوام تر از پارچه پلاستیکی است و به دلیل مقاومت در برابر پارگی و سایش خوب شناخته شده است و جنس آن یک الگوی بافت شبکه ای دارد.
  • نایلون بالستیک : یک پارچه نایلون مصنوعی ضخیم و بادوام که به راحتی تمیز می شود و بافت مقاوم آن از نایلون معمولی بادوام تر است. بنابراین اغلب در کیف های مسافرتی کاربردی و چمدان استفاده می شود.
  • برزنت : قبلا برزنت از پنبه ساخته می شد. ولی امروزه از الیافی پلاستیکی بسیار بادوام و سبک ساخته می شود که طرفداران زیادی دارد و در تولید کوله پشتی ها بیشتر به کار می رود.

کیف ورزشی جنس کوردورا

Cordura ماده ای بسیار بادوام و محکم است که در اصل توسط DuPont برای محصولات خودش ساخته و طراحی شده است. از آنجا که این یک پارچه نایلون خشن "با هوا" است، به دلیل تعداد زیاد تار و پود و بافت های متراکم، ضد آب بوده و همچنین در برابر سایش و سوراخ شدن بسیار مقاوم است. کوله های ورزشی ساخته شده از کوردورا برای مدت طولانی دوام خواهند آورد و حتی در شرایط سخت آب و هوایی نیز در برابر خسارات سنگین مقاومت می کنند. با این حال کوله پشتی های جنس کوردورا در مقایسه با سایر ساک های ورزشی گران ترند.

معیارهای انتخاب یک ساک ورزشی با کیفیت

سایز و ظرفیت ساک ورزشی

با توجه به رشته ورزشی که در آن فعالیت می کنید، ساک شما می تواند ابعاد مختلفی از خیلی کوچک (حجم کمتر از ۱۰ لیتر) تا بزرگ (حجم بیش از ۶۰ لیتر) داشته باشد. بدیهی است که یک ساک جمع و جور هنگام حمل سهولت بیشتری را برای ورزشکار فراهم می کند اما نکته مهم تر اینجاست که باید بتوانید تمام ملزومات ورزشی شامل لباس، کفش، جوراب، کلاه، ساق بند ایمنی، میان وعده غذایی، قمقمه، موزیک پلیر، وسایل تخصصی و ... را به راحتی در ساک ورزشی تان جای دهید. از این رو برندهای معتبر بهترین تولیداتشان را در سایزهای متوسط و بزرگ انجام می دهند.

جنس کیف

امروزه تنها با کمی گشت و گذار در بازارهای مختلف داخلی می توانید با انواع و اقسام کیف ها و ساک های ورزشی مواجه شوید که یا از جنس پلاستیک ساخته شده اند و یا اینکه از چرم های طبیعی و مصنوعی برای تولید آنان استفاده شده است. کیف پلاستیکی از وزن به مراتب کمتری در مقایسه با کیف ورزشی چرمی برخوردار است اما در عوض عمر کارایی ساک های ورزشی چرمی از نوع پلاستیکی آن ها بیشتر است.

بر خلاف پوشاک که در تماس مستقیم و مداوم با پوست بدن است، در مورد ساکهای ورزشی، پلی استر یکی از بهترین و قابل قبول ترین متریال های ممکن است، چرا که مقاومت بسیار بالایی دارد. همچنین کتان سخت و نایلون نیز در این محصولات استفاده می شود. از آنجا که ساکهای ورزشی اغلب سنگین هستند و ممکن است در معرض نور مستقیم آفتاب یا باد و باران قرار گیرند، مهم است که جنس رویه و آستر ساک ورزشی مرغوب و مقاوم باشد تا سالها بتواند مورد استفاده قرار گیرد.

معیارهای انتخاب ساک ورزشی

کوله های پلاستیکی که از پلی استر و نایلون ساخته شده اند می توانند ضد آب نیز باشند. همینطور کوله پشتی های ساخته شده با الیاف طبیعی مناسب برای محیط زیست می باشند و از این لحاظ از کوله های پلاستیکی بهتر می باشند. پس اگر طرفدار محیط زیست هستید این کوله ها را در نظر داشته باشید. در قسمت های قبلی مقاله بیشتر در مورد جنس کیف های ورزشی صحبت کرده ایم.

میزان تحمل وزن کیف

اینکه کیف و یا ساک ورزشی شما چقدر وزن را می تواند در خود جای دهد و بدون پاره شدن و دفورمه شدن حالت اولیه خود، وسایل شما را در حین جا به جایی نیز برایتان حمل کند، مورد بسیار مهم و البته ظریفی است که تنها با شناخت از وسایل خود و همچنین اطلاعاتی که تولید کنندگان برای هر یک از محصولات خود در نظر می گیرند، می توان به دست پیدا کرد.

کیفیت دوخت ساک ورزشی

دستگیره ساک ورزشی مهم ترین قسمت آن است. دستگیره باید خوش دست و منعطف باشد و با دوختی محکم به بدنه متصل شده باشد تا در اثر وزن و جابجایی، در طول زمان جدا نشده و کار را برای ورزشکار سخت نکند. همچنین دوخت محکم و تمیزدوزی شده دور تا دور، داخل، جیبها و کف ساک موجب می شود دوام محصول بالا رفته و نگرانی در هنگام استفاده وجود نداشته باشد.

شکل ظاهری و نحوه حمل ساک

شکل ظاهری یکی از مواردی است که همواره مورد توجه خریداران هر محصول قرار دارد. شما وقتی از یک محصول ورزشی مثل ساک استفاده می کنید، هر قدر هم آن محصول با کیفیت باشد، اگر ظاهرش را دوست نداشته باشید لذت کامل را هنگام استفاده از آن نمی برید.

ساک و کیف ورزشی با کیفیت

تصویر ساک ورزشی قهوه ای رنگ

فرم، طراحی بدنه، رنگ، طرح و نقوش، جنس پارچه، فرم و تعداد جیب های بیرونی، دستگیره، بندها و یراق آلات، ویژگی های مهم ظاری هستند. همچنین یکی از مهمترین فاکتورها در کیفیت ساک ورزشی نحوه ی حمل آن است. بعضی ساک ها تنها دارای یک دسته هستند، بعضی ساک ها علاوه بر دسته، بند دوشی بلند هم دارند که حمل آن را سهل می کند. اما کامل ترین مدل های امروزی علاوه بر دسته، بند های پشتی پهن دارند که به ورزشکار امکان می دهد ساک ورزشی اش را همانند یک کوله پشتی زیبا به پشت انداخته و حمل کند.

زیپ های ساک

نوع زیپ و جنس زیپ از موارد با اهمیت در انتخاب ساک ورزشی می باشد. به طور معمول زیپ هایی که دوتای می باشند بهتر هستند زیرا برای باز و بسته کردن آسان تر می باشند. به طور معمول آن زیپ هایی که درشت تر هستند عمر مفید بیشتری نیز دارند و از استحکام بیشتری برخوردار می باشند. اگر چه زیپ های درشت دارای ظاهری زیباتر نیز هستند، ولی اینکه ساک شما زیپ کوچک داشته باشد یا بزرگ به سلیقه و انتخاب شما می باشد.

بهترین مدلهای ساک ورزشی

ساک ورزشی باید جا دار و سبک باشد

روش نگهداری از ساک ورزشی

  1. همیشه بعد از انجام فعالیت ورزشی خود در صورتی که کیف ورزشی شما خیس شده وسایل خود را از درون آن خارج کنید و در محل مناسبی قرار دهید تا به راحتی خشک شود.
  2. زمانی که کیف ورزشی شما کثیف می شود آن را با مقداری مایع لباسشویی و آب سرد با دست شسشو دهید. از شستن این وسیله با ماشین لباسشویی خودداری کنید زیرا به کیف شما آسیب وارد می کند.
  3. از خشک کردن کیف ورزشی روی حرارت مستقیم مانند بخاری و شوفاژ اجتناب کنید. زیرا بیشتر کیف های ورزشی از جنس پلاستیک و پارچه های دارای الیاف پلاستیک ساخته می شوند و گرما به بافت پارچه آنها آسیب وارد می کند.
  4. بهتر است لباس های خیس یا عرقی خود را قبل از گذاشتن داخل کیف ورزشی درون یک پلاستیک قرار دهید این کار باعث می شود کیف شما کمتر کثیف شده و شما آن را کمتر شستشو دهید. این امر باعث افزایش طول عمر ساک شما می شود.

چند نکته برای خرید ساک های ورزشی

  • قبل از خرید ساک ورزشی، لوازم و وسایلی که باید همراهتان باشد را از نظر بگذرانید یا یادداشت کنید تا بتوانید سایز مناسب ساک ورزشی را خریداری نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که فقط اقلام ضروری را همراه خود درون ساک داشته باشید و دور وسایل اضافه را خط بکشید.
  • اینکه چه رنگ ساک ورزشی را انتخاب کنید کاملاً سلیقه ای است اما اگر نمی توانید مرتب ساک ورزشی خود را تمیز کنید بهتر است رنگ تیره برای ساک ورزشی انتخاب کنید تا کمتر نیاز به تمیز کردن داشته باشد.
  • اگر برای رفتن به باشگاه یا محل تمرین پیاده روی دارید بهتر است از کوله پشتی ورزشی استفاده کنید تا راحت تر باشید.
  • ساک های ورزشی زنانه و مردانه در بازار موجود هستند که انتخاب را برای شما آسان خواهد کرد. ساک های ورزشی مردانه ساده تر هستند و معمولاً از تعداد جیب بیشتر یا فضاهای مجزا برخوردار نیستند، اما ساک های ورزشی زنانه هم در رنگ های شادتری عرضه شده اند و هم به دلیل زیادتر بودن لوازم جانبی خانم ها از تعداد جیب و فضاهای مجزای طراحی شده برخوردار است.

خرید کیف ورزشی

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت ساک ورزشی چند است؟
قیمت انواع ساک ورزشی از 50 هزار تومان تا 10 میلیون تومان می باشد و به عواملی همچون برند شرکت تولید کننده، جنس ساک، وزن و ابعاد، کیفیت دوخت، ظرفیت وزنی، تعداد دسته، نوع زیپ و یا قفل، جادار بودن و ... بستگی دارد.
بهترین مارک های ساک ورزشی کدام است؟
از بهترین و پرفروش ترین برندهای تولید کننده ساک ورزشی می توان به برند ریبوک، فوروارد، پوما، دلسی، آدیداس، هد، اسپیدو، گوچی، کمل، نایکی، بی ام دبلیو، نیلپر، مارپلو و ... اشاره کرد.
تاریخ به روز رسانی : 1402/03/03
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
ساک ورزشی طرح فیلا جنس چرم مصنوعی ظرفیت وزنی ۸ کیلوگرم
ساک ورزشی طرح فیلا جنس چرم مصنوعی ظرفیت وزنی ۸ کیلوگرم
ساک ورزشی برساد جنس برزنت حجم داخلی ۴۵ لیتر
ساک ورزشی برساد جنس برزنت حجم داخلی ۴۵ لیتر
ساک دستی ورزشی طرح کت جنس چرم مصنوعی ضد آب
ساک دستی ورزشی طرح کت جنس چرم مصنوعی ضد آب
ساک ورزشی برند ریبوک اصل جنس پلی استر و فوم
ساک ورزشی برند ریبوک اصل جنس پلی استر و فوم
ساک ورزشی جنس پلی استر و فوم طرح گاو ضد آب
ساک ورزشی جنس پلی استر و فوم طرح گاو ضد آب
ساک ورزشی جنس پلی استر طرح نایک
ساک ورزشی جنس پلی استر طرح نایک
ساک ورزشی مدل BL طرح ریبوک جنس چرم ظرفیت وزنی ۸ کیلوگرم
ساک ورزشی مدل BL طرح ریبوک جنس چرم ظرفیت وزنی ۸ کیلوگرم
ساک ورزشی مدل Circle M جنس الیاف مصنوعی و برزنت ظرفیت ۱۵ کیلوگرم
ساک ورزشی مدل Circle M جنس الیاف مصنوعی و برزنت ظرفیت ۱۵ کیلوگرم
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کاربر Zahra
13:29 - 1400/08/14
عالی
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد