منو

راهنمای خرید رژ لب و بررسی مهمترین نکات هنگام خرید رژ لب

به ندرت می توان خانمی را پیدا کرد که چند قلم لوازم آرایش در کیفش پیدا نشود، سایه چشم، ریمل، لاک، خط چشم و مهم تر از همه رژ لب از آن جمله اند. گستره این وسایل در منزل و روی میز آرایش به مراتب بیشتر از این است.

هر کدام از لوازم آرایشی به تنهایی و یا در کنار دیگر وسایل می توانند تغییرات زیادی را بر روی چهره شما ایجاد نمایند. اما تاثیری که رژ لب در اتمام مراحل آرایش صورت دارد، واقعا غیر قابل کتمان خواهد بود. به گونه ای که اگر آرایش چشمان شما تمام شود، بدون رژ لب چهره ای بی روح خواهید داشت و اصلا مشخص نیست که آرایش کرده اید.

با داشتن یک رژ لب می توانید لبهایی زیبا، گیرا و چشم گیری داشته باشید. این ماده آرایشی قدیمی و پرکاربرد، برای رنگ و آرایش لب ها مورد استفاده قرار می گیرد.

رژ لب دایانا

راهنمای خرید رژ لب و معرفی انواع مختلف آن

رژ لب چیست؟

رژ لب در اصل یک اصطلاح فرانسوی است و نام دیگر آن ماتیک می باشد. معمولا در این محصول آرایشی موادی چون، موم، نرم کننده، قهوه، مواد رنگی و ... استفاده می شود. وظیفه اصلی رژ لب رنگ بخشیدن به بافت لب ها و نرم کردن آن می باشد.

رژ لب ها معمولاً با رنگ های مختلفی عرضه می شوند، که از رنگ های قرمز، صورتی، قهوه ای و ... تا رنگ های متالیک و خنثی متنوعی را در بر می گیرند. این محصول علاوه بر اینکه لب ها را رنگی و شاداب می کند، به لب ها نرمی و لطافت می بخشد و ماندگاری بالایی نیز دارد.

انواع رژ لب

1 - رُژ لب مایع: قدمت این رژ به دو دهه بیشتر نمی رسد با این حال طرفداران خاص خود را دارد، خانم های جوان به آن علاقه زیادی نشان می دهند. ماندگاری بالا و درخشش زیاد از خواص رژ لب مایع است.

2 - رژ لب کرمی: رژ لب کرمی یک نوع رژ لب است که دارای بافت کرمی و سبکی می باشد. این نوع رژ لب برای لب های خشک و نیازمند نرمی و لطافت مناسب است. برای استفاده از رژ لب کرمی معمولاً از برس یا اسفنج استفاده می شود و باید به طور صحیح و با دقت بر روی لب ها اعمال شود.

رژ لب کرمی دارای رنگ های متنوعی می باشد و می تواند برای استفاده در مناسبت های مختلف، از جمله مراسم عروسی و جشن های خاص به کار گرفته شود. همچنین، برخی از این محصولات دارای عوامل نرم کننده بوده و به لب ها نرمی و تغذیه می بخشند.

عکس رژ لب قرمز

عکس دختر جوان در حال آریش با رژ لب مایع

رژ لب کرمی معمولاً باعث ایجاد درخشندگی و تغییر شکل لب ها نمی شود و به شکل طبیعی آن ها را رنگ می کند. این نوع رژ لب ها علاوه بر اینکه لب ها را زیبا و جذاب می کنند، با ترکیبات مرطوب کننده ای که دارند، لب ها را نرم و شاداب نیز می کنند.

3 - رژ لب جامد: این نوع رُژ لب در واقع شکل اصلی و ذاتی این وسیله آرایشی است که طرفداران زیادی دارد، تنها اشکال رُژ جامد تجدید آن هر چند ساعت یک بار است ولی زیبایی و جذابیت آن برای خانم ها به قدری است که حاضرند این مشکل را تحمل نمایند. داشتن ظاهری رسمی، مجلسی، تنوع رنگ و مناسب برای میهمانی ها از ویژگی های این ماده آرایشی است.

پیشنهاد مطالعه : فرق بین رژ لب جامد و مایع چیست؟

انواع رژ لب جامد

این مدل رژ با انواع مختلف در دسترس می باشد که شما خانم های محترم می توانید به تناسب نیاز، نوع آرایش و علاقه هر کدام را که پسندید، مورد استفاده قرار دهید.

  • رژ لب جامد مات: بانوان علاقه وافری به این ماده آرایشی دارند، خشک شدن بعد از استفاده به خاطر مایع درونش و هم چنین براق نبودن از برجستگی های رژ لب مات است.
  • رژ اکلیلی: اگر می خواهید در محافل و دورهمی های مختلف، تک و منحصر به فرد باشید و درخشندگی چهره و لبانتان در کانون توجه قرار گیرد، پیشنهاد می گردد از یک رژ لب جامد اکلیلی کمک بگیرید.
  • رژ براق: این نوع رژ طرفداران خاصی دارد که معمولاً از آن در جشن ها و مراسم عروسی استفاده می کنند.
  • رُژ معمولی یا پیچی: این نوع رژ که در پوکه های پلاستیکی یا فلزی به مشتری ارائه می شود، مورد اقبال بانوان است، منتهای مراتب هنگام استفاده باید دقت شود که با پیچاندن پوکه، بیش از اندازه مواد از آن خارج نشود زیرا این کار باعث شکسته شدن وسیله آرایشی شما یا سختی استفاده از آن می شود.
  • رژ لب مدادی: شکل این مدل از رژها، الهام گرفته از مدادهای پرکاربرد آرایشی است. تنوع رنگ و داشتن نوک مدادی به منظور ظرافت و دقت بالا که شما را از کشیدن مداد لب بی نیاز می کند، از مزایای رژ لب جامد مدادی است.(راهنمای خرید رژ لب مدادی)
  • رژ کاسه ای یا پالتی: از این نوع رُژ لب جامد معمولاً آرتیست های میکاپ با بِراش های آرایشی استفاده می نمایند. با ترکیب چند رنگ می توانید به رنگ دلخواه دست پیدا کنید و کاری منحصر به فرد به عنوان آرایشگر یا گریمور ارائه دهید. (راهنمای خرید رژ لب پالتی)

همچنین جهت کسب اطلاعات کامل و جامع درباره انواع رژ لب می توانید به مقاله مربوط به آن یعنی (انواع رژ لب) مراجعه فرمائید.

lip stick

عکس آرایش لب با رژ لب قرمز جامد

آشنایی با انواع رژ لب به لحاظ مدت زمان ماندگاری

  • رژ لب ۲۴ ساعته: شاید خیلی از شما عزیزان نام این مدل از رژ لب را شنیده باشید. اما بهتر است بدانید که منظور از مدل نامبرده این نیست که یک شبانه روز کامل بر روی لب های شما باقی بماند. نهایت ماندگاری این مدل از رژها ۵ الی ۶ ساعت می باشد. ولی عزیزان توجه داشته باشید که بعد از گذشت این مدت به سختی پاک خواهد شد.
  • رژ لب با ماندگاری کوتاه: هنگام پاک کردن این
    رژ لب ها کافی است یک دستمال مرطوب یا پنبه آغشته به آرایش پاک کن را بر روی لب های خود بمالید، خواهید دید که خیلی سریع از بین خواهد رفت و هیچ گونه اثری از خود بر جای نخواهد گذاشت.
  • رژ لب ضدآب: بر روی بدنه رژ لب هایی که این ویژگی را دارند عبارت WATER PROOF قید شده است، که این کلمه به معنای ضدآب خواهد بود. منظور از ضدآب هم این است که اگر آب به رژ لب شما برخورد کند، پاک نخواهد شد و ماندگاری بالایی هنگام رفتن به استخر و یا بارش باران خواهد داشت.

آیا استفاده از رژ لب مضرر است؟

رژ لب، مانند سایر محصولات آرایشی و بهداشتی، در صورت استفاده نادرست می تواند مضر باشد. مثلاً، استفاده از رژ لب های مناسب برای نوع پوست و سلیقه شخصی، استفاده بیش از حد از رژ لب و استفاده از رژ لب های منقضی شده می تواند باعث بروز مشکلات مختلف در لب ها و حتی سلامت کلی بدن شود.

بعضی از رژ لب ها ممکن است حاوی مواد شیمیایی ضد عفونی کننده، سرب، مواد نگهدارنده، مواد رنگی و بو دهنده باشند که در صورت استفاده بیش از حد و یا حساسیت به این مواد، ممکن است باعث تحریک و التهاب لب ها و پوست دهان شود. بنابراین، استفاده از رژ لب بهتر است با دقت و مطابق با نیازهای شخصی انجام شود و در صورت بروز هرگونه حساسیت و یا علائم نامطلوب، به پزشک مراجعه شود.

در کل، استفاده مناسب و با دقت از رژ لب می تواند برای زیبایی و جذابیت لب ها کمک کننده باشد و به همین دلیل، استفاده از آن به طور کلی مضر نیست.

عکس مواد رژ لب

عکس مواد تشکیل دهنده رژ لب

آیا همه رژ لب ها دارای سرب هستند؟

برای تشخیص این موضوع جالب است بدانید که نمی توان به طور قطع گفت که همه رژ ها دارای سرب هستند، بلکه بدیهی است که اگر شما عزیزان یک رژ باکیفیت و مرغوب که برند مطرحی هم دارد را خریداری نمایید، هیچ گونه خطری سلامتی شما را تهدید نخواهد کرد.

نحوه تشخیص سرب در رژ لب چگونه است؟

برای اینکه متوجه سرب داشتن یا نداشتن رژ لب هایتان شوید، کافی است که مقداری از رژ را بر روی دستتان بمالید و بعد یک انگشتر طلا و یا هر زیورآلات طلای دیگر را بر روی آن بمالید. اگر دیدید که رنگ رژ سیاه شد، یعنی دارای سرب است و هرگز از آن استفاده نکنید، چون سرب خاصیت سرطانزایی دارد و برای سلامت شما مضر خواهد بود. اگر هم دیدید که در اثر برخورد فلز طلا با رژ لب، رنگ آن تغییر نمی کند به راحتی می توانید از آن استفاده کنید، چون فاقد سرب می باشد.

مهمترین نکات هنگام خرید رژ لب

یک رژ لب مناسب، تاثیر بسزایی در زیبایی چهره و آرایش شما دارد. از این رو یک خرید اشتباه نه تنها می تواند باعث کاهش زیبایی آرایش تان شود، بلکه ممکن است مضراتی برای سلامتیتان به همراه داشته باشد. در این صورت توصیه می کنیم پیش از خرید رژ لب حتما به نکات زیر توجه کنید.

1 - به رنگ پوستتان توجه کنید

پیش از خرید رژ لب مناسب، باید به رنگ پوستتان توجه کنید. پوست شما روشن یا سفید است یا در گروه رنگی پوست سبزه با برنز قرار دارید؟ به نظر شما چه رنگ رژ لبی مناسب رنگ پوستتان است؟

  • افرادی که پوست سبزه یا تیره دارند، رژ لب قرمز، بژ، قهوه ای، طلایی، نارنجی، بنفش، زرشکی و مسی مناسب پوستشان خواهد بود.
  • افرادی که پوست سفید یا روشن دارند می توانند از رژ لب کالباسی، صورتی، آلبالویی، شرابی، بنفش کم رنگ و رژ لب هلویی بهره مند شوند.
  • افرادی که پوست گندمی و میانه دارند، می توانند از بیشتر رنگ های رژ لب استفاده کنند.

رنگ های مختلف رژ لب

انتخاب رنگ رژ لب با توجه به رنگ پوست تان

2 - رنگ رژ لب را روی دستتان امتحان کنید

در صورتی که رژ لب تستر دارد، می توانید آن را روی پوست دستتان امتحان کنید. توصیه می کنیم مقداری رژ لب را روی مچ دستتان بزنید تا از ترکیب رنگ آن با پوستتان مطمئن شوید. اگر می خواهید پوستتان را برنز کنید، پس از برنز کردن پوستتان، رژ لب مناسب را تهیه کنید.

3 - به اندازه لب هایتان توجه کنید

شاید این مسئله چندان برایتان اهمیتی نداشته باشد، اما رنگ مناسب رژ لب به اندازه لب هایتان نیز بستگی دارد و در نتیجه می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی آرایش صورتتان بگذارد. در این صورت افرادی که لب های نازک با به اصطلاح قیطانی دارند، بهتر است از رنگ های تیره استفاده نکنند. بهترین رژ لب برای لب های نازک، رژ لب براق یا رژ لب مایع است.

افرادی که لب های درشت تری دارند، بهتر است از رنگ های بسیار روشن استفاده نکنند. این رنگ ها باعث می شود که پوست صورتشان بی روح تر جلوه کند. در این صورت بهتر است این افراد از رژ لب جامد مات بهره مد شوند.

4 - نوع پوست لب تان را بررسی کنید

بسیاری از خانم ها این مسئله را نادیده می گیرند و پس از استفاده از رژ لب متوجه اشتباه خود می شوند. از این رو بهتر است پیش از خرید رژ لب مناسب، نوع پوست لب تان را بررسی کنید. در صورتی که پوست لب تان خشک است، از خرید رژ لب مات یا رژ لب ۲۴ ساعته خودداری کنید، چرا که این نوع رژ لب ها بافت خشکی دارند و روی لب تان پوسته پوسته می شوند. در نتیجه پوست لب تان خشک تر می شود.

بهترین انتخاب رژ لب برای لب های خشک، خرید رژ لب مایع، لیپ گلاس یا رژ لب شاین است. رژ لب مایع یا لیپ استیک مانع خشک شدن لب ها می شود. با این حال افرادی که نوع پوست لب شان معمولی است، می توانند از دو رژ لب جامد و رژ لب مایع بهره مند شوند.

زیباترین رنگ های رژ لب

عکس استفاده از ماتیک قرمز برای آرایش لب ها

5 - رژ لب تقلبی نخرید

این روزها در مترو و در بسیاری از فروشگاه های لوازم آرایش، لوازم آرایش تقلبی یا به اصطلاح فیک می فروشند. این لوازم آرایش از مواد و ترکیبات بسیاری مضری ساخته شده که ممکن است باعث حساسیت، عفونت پوست و چشم، خارش، زخم، التهاب پوستی، ورم و حتی سرطان نیز گردد.

برخی از این رژ لب های تقلبی میزان سرب بسیار بالایی دارند. توصیه می کنیم اگر به سلامت خودتان اهمیت می دهید، حتما از رژ لب بدون سرب یا با میزان سرب بسیار کم بهره مند شوید. اگرچه به نظر می رسد تقلبی قیمت پایین تری دارند، اما مضرات آن به حدی زیاد است که بهتر است در حفظ سلامت خود از رژ لب اصل یا برندهای بهتری استفاده کنید.

6 - لوازم آرایش اصل و تقلبی را تشخیص دهید

احتمالا پیش از خرید یک رژ لب باکفیت برایتان سوال پیش می آید که چگونه رژ لب اصل و تقلبی را از یکدیگر تشخیص بدهیم؟ ما در ادامه این مقاله به نکاتی می پردازیم تا این موضوع مهم را تشخیص دهید و خرید مطمئن تری را تجربه کنید.

  • لوازم آرایش را از فروشگاه معتبر تهیه کنید. بسیاری از فروشگاه های آنلاین در رقابت با یکدیگر سعی می کنند که بهترین برند را با کیفیت بالا تحویل مشتری بدهند. از این رو خرید اینترنتی رژ لب فرصت مناسبی خواهد بود.
  • در صورتی که می خواهید رژ لب را به صورت آنلاین بخرید (مثلا فروشگاه اینترنتی دی جی کالا یا نی نی سایت)، به نظرات دیگر کاربران نیز توجه کنید. تجربیات دیگران به شما کمک بسزایی خواهد کرد.
  • برچسب اصالت محصول یکی از نکاتی است که باید در خرید رژ لب اصل به آن توجه کنید.
  • معمولا فروشگاه هایی که اِستَند برند یک لوازم آرایش یا نمایندگی یک برند آرایشی را دارند، محصولات اصل را به مشتریان خود عرضه می کنند.
  • بسیاری از رژ لب های تقلبی، قیمت کمتری نسبت به برند اصلی دارند.
  • معمولا رژ لب اصل بوی تند و غلیظی ندارد، مگر آنکه رژ لب عطری باشد.
  • اگر می خواهید یک رژ لب از برند معروفی همچون رژلب هدی بیوتی، رژلب مک، فنتی، رژ لب لانکوم، دیور یا کایلی تهیه کنید، ابتدا عکس رژ لب اصل را در اینترنت مشاهده کنید و جزئیات آن را با رژ لب خود مقایسه کنید.
  • در کل دنیا میزان تولید لوازم آرایش تقلبی برندهای گران قیمت و معروفی که معرفی کردیم، بیشتر از برندهای ارزان یا به اصطلاح داروخانه ای است.
  • کیفیت چاپ و بسته بندی محصول تقلبی، بسیار پایین تر از برند اصلی است.

انواع مخنلف رنگ های رژ لب جامد

عکس رژ لب های جامد در رنگ های مختلف

7 - به تاریخ انقضای رژ لب توجه کنید

یکی از مواردی که بسیاری از خانم ها پیش از خرید لوازم آرایش به آن توجه نمی کنند، تاریخ انقضای رژ لب است. میزان ضرر لوازم آرایشی که تاریخ مصرف گذشته دارند، کمتر از لوازم آرایش تقلبی نیست. در صورتی رژ لبی را تهیه کنید که حداقل یک سال به تاریخ انقضای آن مانده باشد.

8 - رژ لب ایرانی تهیه کنید

بسیاری تصور می کنند که لوازم آرایش ایرانی کیفیت چندانی ندارد و از خرید آن اجتناب می کنند. بسیاری از برندهای لوازم آرایش ایرانی همچون کالیستا، این لی، مای، آموتیا، شون و ... از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند که روز به روز بیشتر در رقابت با یکدیگر و جلب نظر و اعتماد مشتریان خود تلاش می کنند تا بهترین کیفیت را عرضه کنند.

اگر می خواهید یک رژ لب ارزان قیمت بخرید، نیازی نیست که به سراغ لوازم آرایش تقلبی بروید. بسیاری از لوازم آرایش های ایرانی قیمت پایینی دارند و با کیفیت بالا یک تجربه به یاد ماندنی برای شما خواهند بود.

این روزها رژ لب کالیستا، رژ لب مای، رژ لب شون، رژ لب این لی و... مورد تایید بسیاری از بیوتی بلاگرهای ایرانی نیز هستند که با طیف رنگی متفاوت و مدل مختلف رژ لب همچون رژ لب مات، جامد و مایع سعی در جلب رضایت و اعتماد مشتریان ایرانی خود دارند.

9 - برندهای معروف و ارزان قیمت آرایشی را بشناسید

برخی از برندهای لوازم آرایش در دنیا با قیمت پایین ترین در بازار عرضه می شوند که کیفیت بالایی دارند، اما در گروه برندهای به اصطلاح لاکچری لوازم آرایش قرار نمی گیرند. این برندهای معتبر و ارزان قیمت لوازم آرایش به لوازم آرایش داروخانه ای نیز معروف هستند که در ادامه مقاله چند برند را معرفی می کنیم.

برندهای مشهور رژ لب جهان

عکس رژ لب در رنگ های مختلف

  1. برند میبلین (Maybelline) تولید آمریکا و یکی از زیرمجموعه های برند فرانسوی لورئال است. این برند سال هاست که با قیمت مناسب و کیفیت بالا، توجه بسیاری از خانم ها را به خود جلب کرده است. رژ لب میبلین یکی از رژ لب های کم سرب شناخته شده است.
  2. برند میکاپ فکتوری (Make up Factory) ساخت کشور آلمان، اگرچه در ایران به تازگی مورد توجه قرار گرفته، اما در همین مدت کوتاه طرفداران بسیاری داشته است.
  3. اسنس (ESSENCE) یکی از برندهای اروپایی است که با قیمت پایین مخاطبان را به خود جذب کرد. رژ لب اسنس با کیفیت مناسب طرفداران بسیاری دارد.
  4. برند ریمیل (Rimmel) که از سال ۱۸۳۴ در لندن تاسیس شد، یکی از قدیمی ترین برندهای تولید ماسکارا است. به همین دلیل در ایران به ماسکارا، ریمل می گویند.
  5. نیکس (NYX) همچون میبلین یکی از زیرمجموعه های برند فرانسوی لورئال است. با این حال این برند به تازگی در میان خانم های ایرانی محبوب شده است.
  6. برند دوسه (doucce) اگرچه قیمت بالاتری از لوازم آرایش داروخانه ای دارد، اما کیفیت آن توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.
  7. دبی (Debby) ساخت کشور ایتالیا است که رژ لب مات آن طرفداران بسیاری در دنیا دارد.
  8. امیلی (Emilie) یکی از برندهای مطرح کره جنوبی است که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد.
  9. نوت (Note) از محصولات کشور همسایه، ترکیه است که کیفیت خوبی دارد.

از دیگر برندهای معتبر تولید کننده رژ لب می توان به : آی فیس، بورژوآ، مک، مای، این لی، گلدن رز، دایانا، شون و ... اشاره کرد.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
رژ لب چیست؟
رژ لب با نام دیگر ماتیک، یک محصول آرایشی است که وظیفه اصلی آن رنگ بخشیدن به بافت لب ها به منضوری زیبایی آنها و نرم کردن آن می باشد. رژ لب ها معمولاً با رنگ های مختلفی مانند قرمز، صورتی، قهوه‌ای عرضه می شوند.
بهترین مارک های رژ لب کدامند؟
از بهترین و پرفروش ترین برندهای تولید کننده رژ لب می توان به برند الیزا، این لی، گلدن رز، کالیستا، مای، شون، نوت، ریمل لندن، فلورمار، دبورا، بورژوآ، لورآل، استودیو میکاپ، اتود، استی لودر، کلینیک، میبلین، نیکس، دبی، امیلی،دیور و میکاپ فکتوری اشاره کرد.
تاریخ به روز رسانی : 1401/12/10
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
رژ لب جامد گلدن رز مدل Vision شماره 114
رژ لب جامد گلدن رز مدل Vision شماره 114
رژ لب جامد میکاپ فکتوری برند آلمانی شماره 230
رژ لب جامد میکاپ فکتوری برند آلمانی شماره 230
رژ لب جامد پیپا طیف رنگی نود روشن شماره 431
رژ لب جامد پیپا طیف رنگی نود روشن شماره 431
رژ لب جامد نوت سری Mattemoist پایه رنگ بنفش شماره 313
رژ لب جامد نوت سری Mattemoist پایه رنگ بنفش شماره 313
رژ لب جامد دایانا ترکیه ای مدل مات شماره 22
رژ لب جامد دایانا ترکیه ای مدل مات شماره 22
رژ لب جامد مشکی و مات مرو مدل Ebony شماره 00
رژ لب جامد مشکی و مات مرو مدل Ebony شماره 00
رژ لب جامد الیزا سایز کوچک مدل Mini سه گرمی شماره ۱۶
رژ لب جامد الیزا سایز کوچک مدل Mini سه گرمی شماره ۱۶
رژ لب جامد و مات این لی مدل Night Angel شماره 610
رژ لب جامد و مات این لی مدل Night Angel شماره 610
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد