منو

راهنمای خرید روفرشی و معرفی انواع مختلف مدلها و طرحهای آن

فرش ها یکی از مهم ترین لوازم دکوراسیون بوده و همواره در معرض لکه ها، آلودگی، تابش نور مستقیم خورشید و آسیب های فراوان هستند به ویژه اگر نوزاد یا حیوان خانگی داشته باشید. شستشوی بیش از حد فرش سبب خراب شدن تار و پود آن می شود، بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می دهند با پوششی به نام روفرشی فرششان را بپوشانند و آن را از آسیب های احتمالی و لکه ها نجات دهند.

کاور یا روفرشی ها بافت و ساختار سبک تری دارند و با استفاده از آن ها عمر و ماندگاری فرش طولانی تر می شود. اگر شما هم دغدغه مشابه و قصد خرید روفرشی مناسب را دارید راهنمای خرید امروز طوطی کالا را برای خریدی مطمئن و آگاهانه از دست ندهید.

روفرشی چیست

راهنمای خرید انواع روفرشی با طرح های زیبا و جدید

روفرشی چیست؟

روفرشی پارچه ای ضخیم و قالی مانند است که بر روی انواع و اقسام فرش ها پهن می کنند تا ضمن نگهداری هرچه بهتر و بیشتر از آن ها، عیب فرش پوشیده شود و از نور آفتاب و پاخوردگی حفظ شود، خصوصا در خانه هایی که نوزاد و یا حیوان خانگی وجود دارد. جنس آن از فرش سبک تر و شستشوی ان ساده تر است.

مزایای استفاده از روفرشی

  • محافظت رنگ فرش از تابش نور خورشید و ایجاد رنگ پریدگی
  • پوشاندن عیوب فرش
  • پیش گیری از لک شدن فرش
  • پیش گیری از کثیفی و خاک گرفتن فرش
  • کاهش مرتبه های نیاز به شستشوی فرش در سال
  • جلوگیری از سائیدگی بافت فرش
  • تنوع طرح ها و مدل ها برای کف منزل
  • روکش موقت برای مواقع مهمانی که نمی خواهید فرش را جمع کنید

انواع روفروشی

عکس روفرشی گشدار

روفرشی برای چه کسانی مناسب است؟

روفرشی برای افرادی که دارای کودکان خردسال هستند، مناسب است. اگر شما نیز دارای فرزند کوچک هستید و نگران کثیف شدن فرشتان و پاک نشدن انواع لک ها هستید، یک روفرشی تهیه کنید. اگر فرش شما کهنه شده و فعلا توان خرید یک فرش نو را ندارید، می توانید یک روفرشی روی فرشتان پهن کنید و خانه تان را زیبا نمایید.

اگر فرش روشنی را انتخاب نموده اید که خیلی سریع لک می شود، به فکر تهیه یک روفرشی باشید زیرا شستن روفرشی راحت تر از شستن فرش است. اگر دوست ندارید هزینه زیادی برای شستن کل فرش تحمیل شوید و هر روز فرشتان را به قالیشویی بسپرید، به فکر تهیه یک روفرشی باشید.

انواع روفرشی

1 - روفرشی ابریشم: از ویژگی های این مدل می توان نازک بودن، قابلیت شست و شوی راحت، کم وزن بودن و ... را نام برد. تنها عیب آن ها این است که از روی فرش لیز می خورند و خیلی سریع ظاهرشان به هم می ریزد.

این نوع روفرشی یکی از طرح های روفرشی مدرن می باشد که تهیه شده از الیاف مصنوعی ابریشم بافته شده است. این نوع روفرشی برای افرادی که حساسیت بالایی به پرز فرش دارند، مناسب است زیرا الیاف مصنوعی ابریشم بدون پرز می باشند. روفرشی مدرن ابریشمی زیبایی و لطافت خاصی دارد و دکوراسیون خانه را زیباتر می کند، بهتر است خرید روفرشی ابریشمی برای سالن پذیرایی صورت بگیرد.

2 - روفرشی مخمل ابریشم: ویژگی های آن عبارتند از: نرم بودن به دلیل وجود مخمل در آن، وزن بالایی دارند و روی فرش لیز نمی خورند، داشتن طرح های زیبا و جذاب.

3 - روفرشی مخمل: روفرشی های معمول موجود در بازار همین نوع است که ترکیبی از نخ مخمل و نخ معمولی می باشد.

4 - روفرشی دوشانل: جنس آن همانند روفرشی مخمل است، منتهی نخ های به کار رفته در آن هر دو مخمل می باشد و ترکیبی از مخمل و نخ معمولی نیست. همین ویژگی آنها را سنگین تر کرده است.

5 - روفرشی زرکدار: این مدل هم همان روفرشی مخمل است، اما یکی از نخ های به کار رفته در آن نخ زرک می باشد.

6 - روفرشی ترک کشدار: یکی دیگر از طرح های روفرشی مدرن و ساخت کشور ترکیه بوده و جنس آن از مخمل ترک می باشد. از روی فرش لیز نمی خورد، تنها عیبی که دارد نازک بودن آن و قیمت بالایی است که دارد و البته و دوام کمتری دارد. دور تا دور این روفرشی کش دوزی شده، سر نمیخورد و جمع نمی شود.

روفرشی کشدار

تصویر رو فرشی کشدار مخمل ترک

چگونه از سر خوردن روفرشی جلوگیری کنیم؟

سرخوردن روفرشی باعث به هم ریختگی خانه و نامنظم شدن آن می شود. برای جلوگیری از سر خوردن روفرشی:

  • معمولاً روفرشی ها از یک طرف که جهت خواب فرش هست جمع می شود، برای جلوگیری از سر خوردن روفرشی یک گوشه از روفرشی را زیر پایه مبل یا هر چیز دیگری قرار دهید تا تکان نخورد.
  • برای 4 طرف روفرشی کش بدوزید. با برگرداندن کش، فاصله دادن از کنار روفرشی از کشیده شدن روفرشی به زیر فرش جلوگیری کنید.

نکات مهم هنگام خرید روفرشی

جنس روفرشی

اولین نکته در خصوص خرید روفرشی مربوط به جنس محصول است. جنس روفرشی ها اغلب از نوع ابریشم، مخمل و یا پلی استر می باشد که در این بین پارچه های پلی استری سبک تر و دارای قابلیت شستشوی بسیار آسانی می باشند.

روفرشی بخرید که آسان شسته شود

روفروشی هایی بخرید که از قابلیت شستشوی آسان برخوردارند و با کمی آب و شامپوی فرش تمیز شوند. هنگام خرید به سبکی روفرشی توجه نمایید زیرا با خیس شدن روفرشی وزن آن سنگین تر می شود.

رنگ و طرح روفرشی

انواع و اقسام طرح ها و رنگ های روفرشی در بازار موجود است. توصیه می کنیم رنگ و طرحی متناسب با وسایل خانه تان برای روفرشی انتخاب کنید تا هارمونی رنگی در فضاهای خانه ایجاد شود.

روفرشی

عکس روفرشی با طرح فرش دستبافت

نوع بافت روفرشی

در انتخاب و خرید روفرشی به نوع بافت روفرشی توجه کنید. روفرشی هایی را بخرید که از گره هایی ریز در تعداد بالا تولید شده باشند. روفرشی را انتخاب نمایید که از کیفیت و دوام آن مطمئن باشید، در هنگام خرید خود از عدم وجود پارگی و یا زدگی در بخش های مختلف روفرشی تان اطمینان حاصل کنید.

اندازه روفرشی

هنگام خرید روفرشی باید به اندازه روفرشی انتخابی تان نیز توجه لازم را داشته باشید. روفرشی ها در اندازه های 3 متری، 6 متری، 9 متری و 12 متری در بازار موجودند. اما اگر به دنبال روفرشی ای با ابعاد خاص می گردید، باید وقت بیشتری برای پیدا کردنش بگذارید یا مدل ایده آل خود را سفارش دهید. یادتان باشد اندازه مناسب و فیکس شدن رو فرشی با کل ابعاد فرش شما از اهمیت بالایی برخوردار است.

موارد جانبی

  • برخی از روفرشی ها مجهز به کش نگهدارنده بر روی فرش ها هستند که می توان به کمک آن از لیز خوردن محصول بر روی فرش جلوگیری نمود.
  • برخی دیگر دارای طرح و رنگی مناسب در هر دو طرف خود هستند و می توان در صورت نیاز و ایجاد کثیفی یک طرف آن ها، از روی دیگرشان استفاده کرد.
  • بعضی دیگر از محصولات این چنینی به صورت دور دوز هستند که از ریش ریش شدن آن ها جلوگیری به عمل آورده می شود.
  • و نهایتا تعدادی دیگر از روفرشی ها در اصطلاح ضد لک هستند یا بهتر است بگوییم خیلی سخت لکه دار می شوند.
  • لازم به ذکر است وجود هر یک از این ویژگی ها بر روی روفرشی شما می تواند قیمت آن را دستخوش تغییراتی صعودی نماید.

خرید اینترنتی روفرشی

قیمت روفرشی

روفرشی نسبت به فرش ارزانتر و مقرون به صرفه تر است. در نظر داشته باشید که همیشه روفرشی گران با کیفیت نیست. اگر می خواهید روفرشی ماندگار انتخاب نمایید، روفرشی های یزدی از بهترین محصولات هستند.

پیشنهاد مطالعه : گلیم چیست و انواع آن کدام است؟

بهترین برندهای روفرشی

بیشترین مدل های امروز روفرشی در بازار یا ایرانی است و یا ترک. برخی ترجیح می دهند از برندهای ترک استفاده کنند؛ اما برخی هم انتخاب شان، روفرشی وطنی است. البته باید تاکید کرد همانطور که دست های ایرانی ها در تولید فرش هنرمند است، بهتر است برای خرید روفرشی هم به دستان آن ها اعتماد کنیم. کما اینکه پرفروش ترین روفرشی های بازار معمولاً روفرشی یزد است که جنس و کیفیت قابل توجهی دارد.

سوپر گلشن و ستاره زرین از جمله برندهای معروف روفرشی است که در یزد تولید می شود و هواداران بسیاری دارد. این برند روفرشی به دلیل کیفیت بالاتر و قیمت قابل قبول، مورد توجه مصرف کنندگان است. برندهای دیگری همچون زکسیس، یلدا و شاهکار نیز طرفداران خاص خود را دارند.

خرید روفرشی در انواع مختلف

روش نگهداری روفرشی

درست است که شما از روفرشی استفاده می کنید تا آلودگی احتمالی فرش را به خود بگیرد؛ اما مراقبت از خود روفرشی هم اهمیت بسیاری دارد. حتی اگر بهترین اجناس به کار رفته در بازار هم به خانه ببرید، باید برخی نکات را در نظر داشته باشید تا طول عمر روفرشی شما بیشتر شود.

  • مهم ترین مساله نحوه تمیز کردن آن است. اگر خانه شما در نقطه ای قرار دارد که احتمال ورود گرد و غبار به آن زیاد است، سعی کنید هر روز با یک جارو روی آن را تمیز کنید تا غبار احتمالی به خورد روفرشی نرود. برخی مواقع این غبار ممکن است به فرش هم نفوذ کند و در نهایت آن را کدر و بدرنگ کند.
  • اگر قصد شست وشوی آن را دارید، بهتر است از مواد شوینده نسبتاً ملایم استفاده کنید تا بافت روفرشی آسیب نبیند.
  • مساله دیگر هم لوله یا جمع شدن روفرشی است. برای جلوگیری از جمع شدن مداوم آن که در نهایت به چروک یا کثیف شدن منجر می شود، از نگهدارنده یا کش برای کناره های روفرشی استفاده کنید. اگر دوست ندارید از کش برای ماندگاری ظاهر روفرشی استفاده کنید، گوشه های آن را زیر پایه مبل قرار دهید تا تکان نخورد و جمع نشود.

روش شست وشوی انواع روفرشی

بیشتر افراد ترجیح می دهند از ماشین لباسشویی برای شستن روفرشی استفاده کنند. اما بهتر است قبل از روشن کردن ماشین لباسشویی و رها کردن روفرشی در دل آن، به برخی نکات توجه کنید. اگر انتخاب شما برای شستن روفرشی استفاده از ماشین لباسشویی است، به گنجایش ماشین و اندازه روفرشی خود دقت کنید.

این مساله هم به شست وشوی بهتر کمک می کند و هم به ماشین لباسشویی شما آسیب نمی زند. اگر هم ظرفیت لباسشویی شما پایین است یا به هر دلیلی نمی خواهید آن را داخل خانه بشویید، می توانید آن را برای شست وشو به قالیشویی های معتبر بسپارید.

جدیدترین طرح های روفرشی

سخن آخر

استفاده از روفرشی مزایای بی شماری دارد. رو فرشی ها درست مثل رویه مبل به افزایش طول عمر فرش ها، جلوگیری از تابش مستقیم نور و کاهش دفعات شستشو آن ها کمک می کنند. یکی از ویژگی انواع روفرشی های مدرن طرح و نقش متنوع و در برخی از موارد عینا مشابه با الگو و نقشه فرش های اصیل تبریز و کاشان است. بنابراین فرقی با فرش ندارند و روی ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی تاثیر منفی نمی گذارند.

شما با خرید روفرشی می توانید، به طولانی تر شدن عمر فرش های خود کمک کنید؛ و از هزینه های خود برای شستشوی فرش وهمینطور از آسیب هایی که بر اثر شستشو برای فرش شما ایجاد می شود در دراز مدت بکاهید.

پیشنهاد مطالعه : فرش پوست یا فرش چرم چیست؟

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت روفرشی چند است؟
قیمت انواع روفرشی از 100 هزار تومان تا 2 و نیم میلیون تومان می باشد و به عواملی همچون برند شرکت بافنده، جنس روفرشی، وزن و ابعاد، کیفیت دوخت، ویژگی های نظافتی، نوع بافت و ... بستگی دارد.
انواع روفرشی کدام است؟
از انواع رو فرشی می توان به روفرشی ابریشم، روفرشی مخمل ابریشم، روفرشی مخمل، روفرشی دوشانل، روفرشی زرکدار، روفرشی ترک کشدار و ... اشاره کرد.
تاریخ به روز رسانی : 1402/03/17
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
روفرشی گلباف یزد مدل گلنار دو رو جنس کوبلن
روفرشی گلباف یزد مدل گلنار دو رو جنس کوبلن
روفرشی مدل نانو ضد لک جنس ابریشم مخملی
روفرشی مدل نانو ضد لک جنس ابریشم مخملی
روفرشی مدل کشدار نانو ابریشم ترنج بافت ابریشم گونه جنس پلی استر مخمل
روفرشی مدل کشدار نانو ابریشم ترنج بافت ابریشم گونه جنس پلی استر مخمل
روفرشی طرح گبه بافت مخمل و شانل
روفرشی طرح گبه بافت مخمل و شانل
روفرشی نرم بافت مدل ترکمن بافت ژاکارد جنس پلی استر
روفرشی نرم بافت مدل ترکمن بافت ژاکارد جنس پلی استر
روفرشی ماشینی مدل زیر سفره ای جنس پارچه‌ای
روفرشی ماشینی مدل زیر سفره ای جنس پارچه‌ای
روفرشی گلباف یزد مدل زیرسفره ای جنس مخمل و شانل دو رنگ
روفرشی گلباف یزد مدل زیرسفره ای جنس مخمل و شانل دو رنگ
روفرشی ستاره زرین یزد جنس مخمل و شانل
روفرشی ستاره زرین یزد جنس مخمل و شانل
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد