منو
طوطی کالا >زیبایی و سلامت>ابزار سلامت>سلامت محیط>راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، اداری و صنعتی

به دلیل اهمیت بهداشتی بودن آب آشامیدنی، اغلب افراد، تصفیه آب آشامیدنی خود را نسبت به مصارف دیگر در زندگی روزمره در اولویت قرار می دهند. به همین دلیل است که باید از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده شود. این دستگاه بطور جداگانه در آشپز خانه و در زیر سینک ظرفشویی نصب می شود و یک شیر برداشت جدا گانه جهت استفاده آب تصفیه شده دارد. دستگاه های تصفیه آب خانگی و اداری قادرند هرگونه املاح و مواد اضافی درون آب را از آن جدا کنند و آبی گوارا به شما تحویل دهند.

این کار در دستگاه های تصفیه آب با استفاده از فیلترهای پیش تصفیه که در پایین دستگاه نصب می شوند و فیلتر اسمز معکوس که به فیلتر ممبران معروف است انجام می شود.این دستگاه ها قادرند که آب شور را به آب شیرین تبدیل کنند و تا 80 درصد املاح درون آب مانند شن و ماسه، گل و خاک، زنگ لوله، لجن، ترکیبات شیمیایی مانند کلر، نیتریت، نیترات و مواد شیمیایی و ترکیبات آلی را حذف کنند. با این تعاریف آیا می توان از هر دستگاهی برای هر نوع آب و هر منطقه ای استفاده کرد.

دستگاه تصفیه آب خانگی

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه های تصفیه آب خانگی در ایران، از مدل ها، مارک ها و روش های تصفیه گوناگونی بهره مند هستند، همانند دستگاه تصفیه آب سرشیری، دستگاه تصفیه آب یو اف uf، دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی، دستگاه تصفیه آب خانگی ورودی ساختمان و ... . در ادامه انواع دستگاه تصفیه آب را با هم بررسی می کنیم:

1 - دستگاه زیر سینکی

نمونه دستگاه تصفیه آب زیر سینکی در زیر سینک و در درون کابینت قرار می گیرد. در چنین حالتی خروج آب از تصفیه کننده از شیر کنار شیر آب آشپزخانه انجام می شود. برای این نوع تصفیه کننده ها باید شیر آب جداگانه ای در نظر داشته باشید.

2 - دستگاه رومیزی

تصفیه کننده آب رومیزی نیز بر روی کابینت مستقر می شود. این نوع تصفیه کننده به گونه ای هماهنگ با سایر اجزای آشپزخانه همچون لباسشویی، یخچال، ظرف شویی و ... وارد آشپزخانه می گردد.

انواع دستگاه تسفیه آب

عکس انواع دستگاه تصفیه آب خانگی - زیر سینکی و رومیزی

تفاوت دستگاه تصفیه زیر سینکی با تصفیه رومیزی در چیست؟

در نحوه عملکرد هیچ فرقی با هم ندارند و ضمن اینکه از قدرت و پروسه مشابهی برای انجام تصفیه آب برخوردار هستند و تنها در شکل ظاهری آنها تفاوت وجود دارد. اگر شما فضای لازم برای قرار دادن دستگاه تصفیه رومیزی را ندارید، بهتر است از دستگاه تصفیه زیر سینکی کمک بگیرید. بسیاری از افراد تمایل ندارند دستگاه تصفیه آب در معرض دید باشد. دستگاه تصفیه آب زیر سینکی به این نوع افراد پیشنهاد می گردد.

جالب است بدانید دستگاه های رومیزی از قیمت بیشتری برخوردار هستند. این موضوع به دلیل ظاهر متفاوت مدل رومیزی می باشد. دستگاه تصفیه کننده رومیزی به شکل ویژه و با الگو گیری از سایر تجهیزات و لوازم آشپزخانه تولید شده است. بنابراین در محیط آشپزخانه با رعایت اصل هارمونی وارد می گردد. تمرکز سازندگان بر روی ظاهر دستگاه تصفیه آب رومیزی نشان می دهد که کلیه ویژگی های مهم برای بافت دکوراسیون در مورد آن استفاده شده است.

همانطوری که گفتیم این دو مدل هیچ برتری خاصی در فرآیند تصفیه آب نسبت به یکدیگر نداشته و هر دو مدل دستگاه از فرآیندی یکسان برای تصفیه آب بهره می برند و قدرت تصفیه یکسانی دارند.

تفاوت عمده این دستگاه ها با یکدیگر در این است که عموماً سیستم های رومیزی به دلیل طراحی ظاهری قیمت بالاتری داشته و فیلترها و قطعات استفاده شده در آنها نیز معمولاً به صورت اختصاصی برای همان مدل دستگاه تصفیه آب طراحی شده اند؛ بنابراین مصرف کننده در هنگام تعویض فیلتر آب و یا بروز مشکل در قطعات دستگاه ممکن است با مشکلاتی برای تهیه فیلترها و قطعات جایگزین روبرو شود و همچنین هزینه بیشتری را برای تأمین آنها بپردازد؛ بنابراین پیشنهاد ما این است که در صورت اهمیت بسیار بیشتر سلامت آب نسبت به شکل ظاهری دستگاه، از دستگاه تصفیه آب زیر سینکی استفاده کنید.

انواع دستگاه تصفیه آب

عکس دستگاه تصفیه آب خانگی به همراه اقلام همراه و مورد نیاز

مزایای دستگاه تصفیه آب خانگی

مزایای دستگاه تصفیه آب خانگی، امروزه بر هیچکس پوشیده نیست زیرا، آب آشامیدنی لوله کشی شهری این روزها با انواع خاک آلوده و آب های زیرزمینی مخلوط شده و سرشار از املاح مضر است. کلر در آب آشامیدنی که برای میکروب زدایی به آب شهری اضافه میشود باید بعد از میکروب زدایی تصفیه گردند، وجود کلر در آب آشامیدنی به سفیدی و ریزش مو و همچنین چروک شدن پوست منجر می شود.

دیگر املاح مضر در آب آشامیدنی میتوان به آلاینده های آلوده سرطان زایی همچون، نیترات ها، نیتریت ها وغیره اشاره نمود که با یک دستگاه تصفیه آب خانگی زیرسینکی به روش اسمز معکوس به تصفیه آب آشامیدنی بپردازد تمام این املاح تصفیه شده و املاح مفید مورد نیاز در آب آشامیدنی باقی خواهد ماند.

نحوه عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی

عملکرد کلی این دستگاه ها به این صورت است که ابتدا، املاح درشت فیزیکی که با چشم دیده می شوند مانند رسوبات کتری از آب حذف می شود، سپس کلر و دیگر املاح مضر آب که چشم انسان توانایی دیدن آنها را ندارد تصفیه می کند، به خواص آب شیرین کن خانگی می پردازد و بو و طعم آب را بهبود می بخشد. برخی از این دستگاه ها در مرحله آخر خاصیت یونیزه قلیایی کردن آب آشامیدنی را نیز دارند که در سلامتی انسان تاثیر بسزایی دارند.

انتخاب فناوری استفاده شده در دستگاه تصفیه آب

یک دستگاه تصفیه آب می تواند فارغ از مراحل پیش تصفیه، از دو فناوری مختلف برای انجام عملیات تصفیه آب بهره ببرد؛ فناوری اسمز معکوس (RO) و فناوری اولترافیلتراسیون (UF). انتخاب میان این دو فناوری کاملاً وابسته به آلاینده های موجود در آبی است که قرار است تصفیه شود.

یکی از مشخصات فیزیکی هر آبی میزان کل جامدات محلول در آن (TDS) است که مقدار آن برای آب ورودی به منزل شما با انجام یک آزمون ساده و یا تماس با اداره آب و فاضلاب منطقه ای که در آن ساکن هستید، به دست می آید. TDS به تنهایی عاملی برای تعیین کیفیت آب شرب نیست و در واقع بیانگر میزان رسوباتی است که در هنگام جوشاندن آب، در درون ظرف یا کتری مشاهده می شود.

رسوبات موجود در آب از یون ها و عناصر مختلف مفید برای بدن انسان نظیر کلسیم، منیزیم و ... تشکیل شده اند. درصورتی که مقادیر این عناصر در آب مصرفی بالا باشد می تواند در درازمدت سبب بروز مشکلاتی نظیر بیماری سنگ کلیه، رسوب گرفتن ظروف آشپزخانه و ... شود. مقادیر کم این عناصر در آب نیز در درازمدت سبب بروز بیماری پوکی استخوان می شود.

دستگاه تصفیه آب شامل فیلتر ممبران اسمز معکوس (RO) سبب حذف بیش از ۹۵ درصد یون ها و عناصر موجود در آب می شود؛ درحالی که سیستم های دارای فیلتر اولترافیلتراسیون (UF) بر روی این عناصر تأثیرگذار نیستند و عموماً برای از بین بردن سایر آلودگی های آب نظیر آلودگی های میکروبی استفاده می شوند؛ بنابراین انتخاب میان هرکدام از این دو فناوری کاملاً به کیفیت آب ورودی به منزل شما بستگی دارد و به هیچ وجه دلیلی بر برتری سیستم های اسمز معکوس (RO) نسبت به سیستم های اولترافیلتراسیون (UF) نیست.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب

انواع فناوری های موجود در دستگاه تصفیه آب

در واقع از هرکدام از این فناوری ها برای کاربردهای متفاوتی استفاده می شود. برای مثال اگر در منطقه ای میزان TDS آب برای نوشیدن مناسب باشد اما آب حاوی آلودگی های میکروبی باشد، استفاده از دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس (RO) آلودگی های میکروبی را از بین برده اما باعث کاهش شدید میزان TDS شده که مشکلاتی را نظیر پوکی استخوان که پیش تر نیز بیان شد، در پی دارد.

باید توجه داشت که دستگاه تصفیه آبی که دارای فیلتر اسمز معکوس (RO) است به دلیل بهره گیری از پمپ و تجهیزات الکتریکی بیشتر، عموماً قیمت بیشتری داشته و نیاز به تعمیرات و نگهداری از آن بیشتر است؛ بنابراین تنها زمانی دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس (RO) را استفاده کنید که مقدار TDS آب ورودی به منزل شما بالا باشد.

انواع فیلتر تصفیه آب خانگی

فیلترهایی که در دستگاه تصفیه کننده آب به کار گرفته می شوند، از نظر عملکرد و قدرت متفاوت می باشند. در این راهنما، اطلاعات لازم درباره بهترین فیلتر تصفیه آب را ارائه می دهد.

فیلتر کربن فعال

در دستگاه تصفیه کننده شاهد انواع فیلتر تصفیه آب خانگی هستیم. نوعی از فیلترها برای پاکسازی از گرانول های کربن فعال کمک می گیرند. زغال موجود در این فیلترها قادر به حذف بسیاری از ناخالصی های آب می باشد. با گذشت زمان مجموعه ای از رسوب ها در فیلتر کربن فعال مشاهده می شوند. با این رخداد باید به فکر تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی باشید.

فیلتر اسمز معکوس تصفیه آب

فیلتر اسمز معکوس یکی دیگر از انواع فیلتر تصفیه کننده ها می باشد. در این نوع فیلتر از سیستم فشار برای جداسازی ناخالصی ها استفاده می شود. در چنین فرآیندی فشار بر روی آب اعمال می شود و آب با فشار از فیلتر گذر خواهد کرد. فیلترهای اسمز معکوس از عملکرد مناسبی برخوردار می باشند.

فیلتر دستگاه تصفیه آب

انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب در مراحل مختلف تصفیه

فیلتر تبدیل گر یونی

فیلتر مبدل یونی برای شکستن سختی آب مورد استفاده قرار می گیرد. در این راهنمای خرید به این موضوع اشاره می کند که آب سالم نباید از سختی بالایی برخوردار باشد. آب سخت آب مناسبی برای آشامیدن نیست. مبدل یونی برای نرم کردن آب مورد استفاده است. نرم کردن آب با جداسازی سنگ آهک از آب آشامیدنی همراه می باشد.

در فرآیند فیلتراسیون مبدل یونی، شاهد تفکیک اتم ها از ناخالصی ها هستیم و در ادامه نیز یون ها ایجاد می شوند. یون ها در طی پروسه ای از فیلتراسیون به دام انداخته می شوند. در عین حال به جای این یون ها، آزادسازی یون هایی با مزاحمت کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

تبدیل کننده یون برای جایگزینی یون های خوب به جای یون های بد به کار می رود. در آب سخت ترکیباتی نظیر کلسیم و منیزیم وجود دارد. زمانی که آب سخت از فیلتر تبدیل کننده یونی گذر می کند، این عناصر سخت به یون های کلسیم و منیزیم تبدیل می شوند.

دانه های فیلتراسیون یون های کلسیم و منیزیم قدرت جذب بیشتری نسبت به سدیم دارند. این دانه ها یون منیزیم و کلسیم را دریافت و یون سدیم را با آن جایگزین می نمایند. حذف کلسیم و یون های منیزیم طعم بهتری برای آب آشامیدنی به وجود می آورد.

جهت کسب اطلاعات کامل و جامع درباره نحوه عملکرد هر کدام از فیلترهای دستگاه تصفیه آب و اطلاع از زمان تعویض آنها به مقاله مرتبط با آن یعنی (نحوه عملکرد فیلترهای تصفیه آن) مراجعه بفرمائید.

دستگاه تصفیه آب اداری

(دستگاه تصفیه آب اداری)

بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی

برای اینکه خرید موفقی داشته باشید، باید برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب خانگی را بشناسید. یکی از معتبرترین برندها، دستگاه تصفیه آب تایوانی اصل می باشد. امروزه دستگاه های تصفیه بسیاری با تگ MADE IN TAIWAN عرضه می شوند. این در حالی است که بسیاری از این برندها فیک و جعلی می باشند و در کشور ایران یا چین تولید می شوند.

برای تشخیص برند دستگاه تصفیه آب تایوانی اصل، کلیه قطعات دستگاه را بررسی کنید. این قطعات باید در یک نوع برند گردآوری شده باشند. در غیر این صورت احتمالاً با یک دستگاه فیک مواجه هستید. این پیگیری و بررسی در قسمت هایی نظیر ترانس، بدنه، پمپ و ... انجام می شود.

بهترین مارک های دستگاه تصفیه آب

با این وجود باید به این موضوع نیز اشاره کرد که در حال حاضر بیشتر برندهای موجود در بازار ایران از نوع مونتاژی می باشند. دستگاه مونتاژ شده با لیسانس یا استاندارد عرضه نمی گردد. از این رو هیچ سایت یا شرکتی نمی تواند ادعای تحت لیسانس آلمان، آمریکا و ... را برای دستگاه تصفیه آب مطرح نماید. به طور کلی در راهنمای انتخاب و خرید آب تصفیه کن خانگی به چند برند معتبر تایوانی اشاره می شود. این برندها در ایران نمایندگی رسمی دارند.

برندهای معتبر تایوانی شامل سافت واتر، آکوا پرو، آکوا جو، مینروا Minerva، آکواکلیر aquaclear، سی سی کا CCK می باشند.

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی

عکس دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی

مهمترین نکات در انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی

1 - بهداشتی بودن کلیه اجزا و قطعات

آنچه مسلم است شما با هدف ارتقای سطح سلامتی خود و خانواده تان اقدام به خرید تصفیه آب کرده اید. کلیه قطعات و اجزای دستگاه می بایست از مواد بهداشتی و مناسب برای مصارف خوراکی تهیه شده باشند و در اصطلاح Food Grade باشند.

بدیهی است در صورتی که از مواد و پلاستیک های بازیافتی و غیر بهداشتی در بدنه این دستگاه استفاده شده باشد، مواد زاید و مضر به آب اضافه خواهد شد که سلامتی فرزندان شما را به خطر خواهد انداخت.

یکی از دلایل ارزان بودن دستگاه های تصفیه آب متفرقه که عمدتا محصول کشور چین هستند همین موضوع است. استفاده از این مواد و پلاستیک های نامرغوب، قیمت تمام شده محصول را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. توجه کنید تصفیه آبی که قصد خرید آن را دارید، دارای تاییدیه های بهداشتی نظیر FDA و NSF باشد و در کارخانه های معتبر، توسط دستگاه های تمام اتوماتیک و در محیط های بهداشتی تولید شده باشد.

کمی مطالعه در خصوص تولید کننده و توزیع کننده تصفیه آبی که قصد خرید آن را دارید، می تواند اطلاعات خوبی در این زمینه ها در اختیار شما قرار دهد.

2 - تک تک مراحل تصفیه آب و کارایی آنها

متاسفانه به دلیل تبلیغات نادرست بسیاری از وارد کنندگان غیر متخصص و ناآگاه دستگاه های تصفیه آب، یکی از ملاک های تصمیم گیری مشتریان، تعداد مراحل تصفیه آب می باشد. آیا شما هم گمان می کنید 6 مرحله بهتر از 5 مرحله است؟ یا 7 مرحله از هردوی اینها بهتر است؟ باید بدانید که تعداد مرحله استاندارد برای دستگاه تصفیه آب خانگی با فناوری اسمز معکوس، 5 مرحله می باشد:

  • دو مرحله فیلتر الیافی جهت حذف مواد معلق نظیر گل و لای، شن و ماسه و زنگ لوله ها
  • یک مرحله فیلتر کربن جهت حذف کلر، گازهای شیمیایی و بوی نامطبوع آب
  • یک مرحله اسمز معکوس (RO) جهت حذف ناخالصی ها و سموم محلول در آب
  • یک مرحله فیلتر کربن نهایی جهت حذف بوی احتمالی ناشی از ماندگی آب در منبع دستگاه
  • تعداد مراحل تصفیه بیشتر، نه تنها غیر ضروری است بلکه ممکن است باعث تهدید سلامتی شما نیز بشود.

آب تصفیه شده

آب تصفیه شده توسط دستگاه تصفیه آب خانگی

بعنوان مثال برخی از دستگاه های تصفیه آب غیر استاندارد، با اضافه کردن یک فیلتر کذایی بعنوان مرحله ششم، ادعا می کنند که املاح معدنی مفید به آب اضافه می کنند. متاسفانه در ساختار این فیلترها، سنگ های غیر بهداشتی استفاده می شود که نه تنها هیچگونه هویت علمی و بهداشتی ندارند، بلکه محل مناسبی جهت رشد میکروب ها و باکتری ها هستند.

دقت کنید که هیچ یک از مراحل تصفیه آب نباید چیزی به آب اضافه کنند بلکه کلیه مراحل تصفیه آب می بایست مانند یک صافی، مواد و ناخالصی های موجود را از آب جدا کنند. لذا همیشه از خود سوال کنید: آیا این مرحله چیزی به آب اضافه می کند؟ در صورت مثبت بودن جواب، نسبت به بهداشتی بودن آن مرحله، شک کنید!

3 - جنس فیلترهای کربن

نقش فیلترهای کربن در تصفیه آب، حذف کلر، گازهای شیمیایی محلول در آب، طعم و بوی نامناسب آب می باشد. کربن به کار رفته در تصفیه آب می بایست منشا گیاهی داشته باشد تا مناسب برای مصارف خوراکی باشد. در دستگاه های استاندارد و بهداشتی، این کربن از گیاهانی نظیر پوست میوه نارگیل (Coconut Shell) و یا چوب بامبو به دست می آید.

در نتیجه عاری از هرگونه ناخالصی و فلزات سنگین است. این در حالی است که کربن به کار رفته در دستگاه های نامرغوب و غیر بهداشتی ممکن است از جنس زغالسنگ باشد. زغالسنگ از آنجا که ماهیت معدنی دارد، سرشار از فلزات سنگین است که برای بدن به شدت زیان آور است.

فیلتر دسیتگاه تصفیه آب

عکس فیلتر سه گانه دستگاه های تصفیه آب

4 - نوع اتصالات تصفیه آب

اگر می خواهید از دردسرهایی نظیر : نشتی و چکه مداوم آب، خیس شدن کابینت ها و ... در امان باشید، به نوع اتصالات دستگاه تصفیه آب دقت کنید. به طور کلی اتصالات تصفیه آب خانگی به دو دسته تقسیم می شوند:

دسته اول: اتصالات مهره ای (JC) – این نوع اتصالات که بسیار هم متداول هستند، ارزان قیمت اما پر دردسر هستند. به سرعت مستهلک شده و حتی به راحتی می شکنند و نشتی آب را به دنبال دارند. حتی با کیفیت ترین این اتصالات نیز ممکن است پس از چند بار باز و بسته شدن، اصطلاحا هرز شده و دیگر مانند روز اول آب بند نشوند.

دسته دوم: اتصالات سریع (Quick Connect) - این نوع اتصالات به مراتب از اتصالات مهره ای مناسب تر و مرغوب تر هستند و تنها با یک فشار، شیلنگ را در خود قفل می کنند و به دلیل دارا بودن واشرهای ریز درون خود، از هرگونه نشتی و چکه جلوگیری می کنند. ظاهر ظریف و زیبا و عمر طولانی تری هم دارند.

بدیهی است قیمت آنها از اتصالات مهره ای گرانتر است و به همین دلیل ممکن است تصفیه آبی که در آن از اتصالات کوئیک کانکت استفاده شده کمی از سایر دستگاه ها گرانتر باشد.

5 - کیفیت مخزن دستگاه تصفیه آب

پس از طی شدن مراحل مختلف تصفیه آب و عبور از فیلترهای متعدد، در نهایت آب تصفیه شده وارد مخزن دستگاه میشود. این آب مستقیم مورد استفاده قرار میگیرد و به همین دلیل باید در فضایی کاملا استاندارد و بدون آلودگی ذخیره شود.

برخی از دستگاه های تصفیه آب غیر استاندارد از مخازنی استفاده می کنند که کیفیت مطلوبی ندارد. به همین دلیل آب تصفیه شده درون مخزن مجدد آلوده شده و طعم و کیفیت آن تحت تاثیر منفی قرار میگیرد. لذا لازم است در زمان انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی حتما به کیفیت و متریال به کار رفته در مخزن توجه کنید.

6 - شیر برقی

وظیفه شیر برقی در تصفیه آب خانگی قطع کردن آب ورودی در صورت خاموش شدن پمپ است. به عبارت ساده تر، شیر برقی از هدر رفتن آب در هنگام خاموش بودن دستگاه جلوگیری می کند. جنس شیر برقی و کیفیت آن از دیگر مواردی می باشد که در انتخاب دستگاه تصفیه کننده آب منزل باید به آن توجه داشت.

در برخی از دستگاه ها به جای این قطعه، از چهار راه تقسیم (Auto Shot off Valve) استفاده می شود. تجربه نشان داده است که استفاده از چهار راه تقسیم مشکلاتی مانند: نشتی، خرابی زود هنگام قطعه و هدر رفتن آب و ... را به دنبال دارد. استفاده از شیر برقی به دلیل دقت و عمر بیشتر به مراتب از چهار راه تقسیم بهتر است.

water purifier

عکس دستگاه تصفیه آب خانگی

7 - سوئیچ فشار پایین

وظیفه این این قطعه خاموش کردن پمپ در صورت قطعی آب است. در واقع این قطعه، محافظ پمپ است. برخی از تولید کنندگان برای کاهش قیمت تمام شده، این قطعه را از دستگاه حذف می کنند. پیشنهاد می شود در هنگام خرید دستگاه به وجود این قطعه در دستگاه توجه کنید.

8 - کمپانی های تولید کننده و توزیع کننده تصفیه آب

چقدر نسبت به کمپانی تولید کننده دستگاهی که قصد خرید آن را دارید، تحقیق کرده اید؟ آیا شرکت وارد کننده و توزیع کننده، شرکت های معتبری هستند؟ آیا از تخصص و مهارت علمی و فنی مناسب برخوردارند؟

مطالعه و آگاهی در باره پیشینه کمپانی تولید کننده و توزیع کننده تصفیه آب منتخب شما، می تواند در تصمیم گیری نسبت به خرید آن محصول شما را یاری کند. تفاوت زیادی است بین یک برند تصفیه آب معتبر که در شرایط بهداشتی، توسط دستگاه های تمام اتوماتیک تولید می شود تا دستگاهی که در کارگاه های غیر بهداشتی چینی تولید می شود.

به همان نسبت تفاوت زیادی است بین یک تاجر که تعدادی محدود دستگاه تصفیه آب وارد کرده است و فقط به فکر فروش هرچه سریعتر آنهاست تا شرکتی متخصص و معتبر که به صورت علمی و مهندسی شده اقدام به توزیع و پشتیبانی یک دستگاه تصفیه آب معتبر می کند.

در تحقیقات خود، نسبت به تولید کننده، وارد کننده و توزیع کننده دستگاه تصفیه آب، حساسیت نشان داده و در این باره مطالعه کنید.

خرید اینترنتی انواع دستگاه تصفیه آب

9 - گارانتی، خدمات پس از فروش و در دسترس بودن نمایندگی های مربوطه

گارانتی و خدمات پس از فروش، نباید تنها در حد یک شعار و یک برگه ضمانت نامه باشد. در درجه اول شرکتی که خدمات پس از فروش را ارایه می دهد علاوه بر مهارت فنی و تخصصی، می بایست مجهز به کلیه قطعات و اجزای دستگاه باشد.

یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید، موجود بودن کلیه قطعات و لوازم یدکی تصفیه آب است. این نشان می دهد که شرکت مزبور، توانایی سرویس دهی و رفع عیب دستگاه را در اسرع وقت دارد.

علاوه براین، مراکز خدمات پس از فروش دستگاهی که قصد خرید آن را دارید نیز باید در نزدیکی محل زندگی شما وجود داشته باشند تا در صورت بروز مشکل، در اسرع وقت نسبت به حضور در محل و رفع اشکال، اقدام کنند.

بنابراین در هنگام خرید، به در دسترس بودن نمایندگی خدمات پس از فروش و پشتیبانی تصفیه آب مورد نظرتان توجه ویژه داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه : پارچ تصفیه آب چیست و چگونه عمل میکند؟

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب چند است؟
قیمت دستگاه تصفیه آب به عوامل متعددی همچون برند شرکت سازنده، نوع آن، اصل یا فیک بودن آن، تعداد و کیفیت فیلترها و ... بستگی دارد اما در حالت کلی قیمت تصفیه آب از 700 هزار تومان شروع و تا 18 میلیون تومان هم ادامه دارد.
بهترین مارک های دستگاه تصفیه آب کدامند؟
از معتبرترین برندهای موجود در ایران دستگاه های تصفیه آب تایوانی اصل می باشد. برندهای معتبر تایوانی شامل سافت واتر، آکوا پرو، آکوا جو، مینروا Minerva، آکواکلیر aquaclear، سی سی کا CCK می باشند.
تاریخ به روز رسانی : 1402/04/13
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
دستگاه تصفیه آب آکوا پیورست 6 مرحله‌ ای مدل RO-SW600
دستگاه تصفیه آب آکوا پیورست 6 مرحله‌ ای مدل RO-SW600
تصفیه کننده آب خانگی اولانسی مدل RO-ARTIFICAL-INTIFICIAL A995
تصفیه کننده آب خانگی اولانسی مدل RO-ARTIFICAL-INTIFICIAL A995
دستگاه تصفیه کننده آب آکوآ اسپرینگ مدل UF SF4800 به همراه 4 فیلتر
دستگاه تصفیه کننده آب آکوآ اسپرینگ مدل UF SF4800 به همراه 4 فیلتر
تصفیه آب خانگی آکوآ اسپرینگ اسمز معکوس مدل RO-S151
تصفیه آب خانگی آکوآ اسپرینگ اسمز معکوس مدل RO-S151
دستگاه تصفیه کننده آب سافت واتر مدل hajibashi-x800 به همراه فیلتر تصفیه آب
دستگاه تصفیه کننده آب سافت واتر مدل hajibashi-x800 به همراه فیلتر تصفیه آب
دستگاه تصفیه کننده آب اولانسی مدل CHROME A1090 به همراه فیلتر
دستگاه تصفیه کننده آب اولانسی مدل CHROME A1090 به همراه فیلتر
دستگاه تصفیه کننده آب هیوندای اسمز معکوس مدل HU-PVC-07
دستگاه تصفیه کننده آب هیوندای اسمز معکوس مدل HU-PVC-07
دستگاه تصفیه کننده آب خانگی آکوا لاین مدل RO-LINE ULTRA SYSTEM
دستگاه تصفیه کننده آب خانگی آکوا لاین مدل RO-LINE ULTRA SYSTEM
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد