منو

حشره کش برقی چیست، انواع آن کدام است؟ بررسی مزایا و معایب

با گرم شدن هوا، تعداد حشرات به ویژه مگس ها و پشه ها در اطرافمان خیلی زیاد و باعث تلخ شدن اوقاتمان می شود! وجود حشرات در محیط زندگی ما همیشه آزار دهنده بوده و همه افراد به دنبال راهی برای فرار از دست این حشرات مزاحم هستند.

این حشرات هم در هنگام خواب و هم هنگام کار و فعالیت که نیاز به آرامش و تمرکز داریم، آرامش را از ما می گیرند و موجب برهم خوردن تمرکز ما می شوند. علاوه بر این بسیاری از حشرات مزاحم آلوده هستند و به هیچ وجه نباید بر روی مواد غذایی بنشینند.

انواع حشره کش از قبیل چسب حشرات، تار و مار، اسپری، دستگاه های برقی، صوتی، مدار و دستگاه های الکترونیکی قوی و اسپری های حشره کش و غیره در بازار موجود هستند که می تواند حشرات را از بین ببرد.

خرید حشره کش برقی

راهنمای خرید حشره کش برقی

اما مزیت استفاده از حشره کش های برقی که امروزه با پیشرفت تکنولوژی برای رفع مشکل وجود حشرات، مورچه و سوسک توسط برندهای های مختلف ارائه می شوند، بی خطر بوده و هیچ گونه آلودگی و مسمومیتی را برای بدن ایجاد نمی کند. همچنین مانع از مشکلات تنفسی و نیز مخاط چشم برای فرد می شود. دیگر آنکه این محصول هیچ گونه صدایی که باعث آزار فرد شود را از خود تولید نمی کند.

با ما در ادامه مطلب از طوطی کالا همراه باشید تا اطلاعات کاملی را درباره انواع حشره کش برقی و نحوه عملکرد آنها خدمت تان ارائه کنیم و در پایان هم چند مدل از بهترین و موثرترین حشره کش های الکتریکی خانگی را به حضورتان معرفی کنیم.

حشره کش برقی چیست؟

حشره کش برقی، سیستمی است که می تواند با استفاده از سیستم الکتریسیته، حشرات موذی را از بین ببرد. حشره کش برقی پیشرفته به این صورت عمل می کند که با انتشار اشعه uv حشرات موذی را به خود جذب می کند و پس از اینکه حشرات به سمت آن آمدند، با استفاده از جریان الکتریسیته ای که دارد، آنها را می سوزاند و از بین می برد.

عملکرد حشره کش های برقی

با توجه به مشکلات و ریسک فاکتورهای استفاده از حشره کش های شیمیایی، بالاخره نسل جدید حشره کش های برقی وارد بازار شدند. این حشره کش ها به وسیله برق و با تولید امواج الکتریکی یا فراصوت کار می کنند.

بعد از اتصال دستگاه به برق، امواج الکتریکی در دستگاه ذخیره و به صورت انرژی تابشی در فضا نشر می شوند. بافت و ارگان های بدن حشرات موذی هم درست مثل بدن ما نسبت به حد خاصی از این امواج حساس هستند. بنابراین تاثیر این امواج در محیط باعث مرگ حشرات پروازی و زمینی می شود.

نوع دیگر این دستگاه ها با دستگاه فراصوت کار می کنند. یعنی امواجی درست مشابه با دستگاه سونوگرافی تولید می کنند که در فضا منتشر می شوند. این امواج در محدوده شنوایی انسان قرار ندارند و بنابراین برای ما محسوس نیستند. اما حشرات نسبت به این بازه صوتی حساسیت دارند و بنابراین امواج باعث ناتوانی و مرگ آن ها می شوند.

انواع حشره کش

حشره کش الکتریکی

این حشره کش ها با انتشار اشعه UV موجب جذب حشره می شوند و توسط انرژی الکتریکی صاعقه مانند آن را از بین می برد. از معایب حشره کش الکتریکی می توان به قیمت بالای آنها اشاره کرد و اینکه فقط حشراتی که پرواز می کنند را از بین می برد.

مزایای حشره کش الکتریکی نیز این است که، این مدل نیاز به قرص ندارد و برخی از آنها به عنوان چراغ خواب قابل استفاده هستند.

انواع حشره کش برقی

نحوه عملکرد حشره کش برقی

حشره کش قرصی

حشره کش قرصی یکی از ارزان ترین انواع حشره کش برقی است که مصرف خانگی دارد. این حشره کش از دو قسمت تشکیل می شود، بخشی که به پریز وصل می شود و قسمت دیگر آن که قرص است.

قرص در محفظه مخصوص قرار می گیرد و با اتصال دستگاه به پریز، با منتشر کردن مواد شیمیایی، حشرات را از محیط دور می کند و یا موجب جذب حشره می شود و وقتی حشره بر روی آن نشست موجب بر هم خوردن سیستم عصبی و مرگ حشره می شود. هر قرص مدت استفاده محدودی دارد و عموماً 24 ساعت ماندگاری دارد.

از مزایای حشره کش قرصی به قیمت مناسب آن اشاره می کنیم و از معایب این دستگاه، علاوه بر انتشار مواد شیمیایی، نیاز به تعویض قرص به صورت منظم است و بخارهایی که از خود قرص نیز ساطع می شود می تواند در افراد سالمند و یا گروه سنی حساس، بر روی شش ها تأثیر گذار باشد.

خرید حشره کش قرصی

عکس حشره کش برقی قرصی

دقت کنید که: قرص های حشره کش برقی ممکن است برای انسان مضر باشند. پس بهتر است بدون دستکش قرص را درون دستگاه قرار ندهید. قرص ها را در جایی دور از مواد غذایی نگه داری کنید. مراقب باشید اطفال و افرادی که بیماری هایی مثل آسم دارند حداقل یک متر با دستگاه فاصله بگیرند.

حشره کش های راکتی

از آن جایی که ظاهر این دسته از حشره کش های برقی، مانند راکت است، به آن ها راکتی گفته می شود. این حشره کش ها در واقع فقط برای کشتن حشرات بالدار و ریز استفاده می شوند. شکل این حشره کش ها شبیه راکت تنیس است و دارای یک دسته و یک توری هستند.

توری این حشره کش ها دارای جریان الکتریکی است و با نزدیک کردن توری آن به حشرات پرنده مثل پشه و مگس ، جرقه حاصل از جریان الکتریکی راکت این حشرات را می سوزاند و پودر می کند.

حشره کش راکتی

نحوه عملکرد حشره کش راکتی

نحوه ی کار با این دستگاه به این صورت است که ابتدا باید دستگاه را که به مگس کش برقی نیز معروف است را روشن کرده و سپس هنگام ضربه زدن به حشره، شاسی روی دسته را فشرد.

جریان برقی که در توری این دستگاه تولید می شود سبب از بین بردن آن ها می شود. بر روی این نوع حشره کش لامپ های LED نیز وجود دارد تا حشرات به راحتی به سمت آن جذب شوند. در واقع برای کشتن حشرات با مدل راکتی مانند مگس کش های پلاستیکی، باید سر دستگاه را به آن ها نزدیک کنید و خودتان دنبال حشرات بروید.

حشره کش راکتی ساختار ایمنی دارد اما باید مواظب باشد که در هنگام ضربه زدن آن را به فلز و لبه های میزها نزنید تا آسیب نبیند.

مزایا و معایب حشره کش برقی

حشره کش های برقی امروزه بسیار استفاده می شوند و باید بدانید که این دستگاه ها ایا خطرات و اسیب های برای بدن دارد یا خیر و از مزایا و معایب این حشره کش را باهم برسی کنید.

حشره کش برقی با امواج الکترومغناطیس کار میکند و این امواج می توانند بر سلامتی اثر بگذارند، در پشه کش برقی و مگس کش برقی امواج الکترومغناطیس را فقط حیوانات یعنی حشره ها و موش ها می شوند و باعث می شود ان مکان را ترک کنند اما این امواج روی بافت بیولوژیک ما نیز تاثیر میگذارد اما این تاثیر نگران کننده نیست فقط زمانی که به صورت مداوم در بازه زمانی طولانی جلوی این امواج قرار بگیرید می تواند اسیب بزند ، سعی کنید زیاد از این دستگاه استفاده نکنید.

ممکن است بعضی از افراد به امواج پشه کش برقی یا حشره کش برقی حساسیت داشته باشند و موجب سردرد و ابرزیش بینی ان ها بشود. از مزایایی این حشره کش برقی می توان به برد بالای ان اشاره کرد که تا 180 متر نیز می باشد، و به صورت کامل و دایمی در مدت زمان کوتاهی حشرات را از بین می برد و قابل نصب در همه ی مکان ها می باشد، همچنین مضعلات و دردسر های حشره کش های اسپری و پودری را ندارد.

خرید اینترنتی حشره کش برقی

مزایا و معایب استفاده از حشره کش های برقی

نکات مربوط به خرید حشره کش برقی

  • توان مالی خود را مشخص کنید. قیمت حشره کش برقی بین 10 تا 400 هزار تومان است.
  • نوع حشره ای را که می خواهید از بین ببرید را بدانید. برای از بین بردن پشه ها حشره کش برقی که با برق کار می کند انتخاب مناسب تری است.
  • از برند شناخته شده استفاده کنید. میزان تخریب محیط زیستی و عوارض کمتری را به دنبال خواهد داشت.
  • ابعاد مکانی که می خواهید دستگاه حشره کش برقی را نصب نمایید را در نظر داشته باشید. برای مغازه و باغ یا مکان های عمومی قطعا از دستگاهی با ابعاد بزرگ تر استفاده می شود.
  • نوع مخزن دار آن برای جلوگیری از انتشار آلودگی انتخاب بهتری برای خرید است. مخزن می تواند حشرات از بین رفته را درون خود جمع کند.
  • بعضی از مدل ها این قابلیت را دارند که اگر لامپ جذب کننده ی حشرات بسوزد، قابلیت تعویض دارد. که انتخاب مناسب تری برای خرید است زیرا که اگر این قابلیت را نداشته باشد، در هنگام سوختن لامپ، مجبور به دور انداختن دستگاه هستید و کاربردی برایتان نخواهد داشت.
  • تمیز کردن دستگاه حشره کش برقی به راحتی انجام بپذیرد. چون محل برخورد و تماس حشرات بسیاری است بنابراین نظافت و تمیز کردن آن از مواردی است که اهمیت بالایی دارد.

حشره کش یو وی

سخن آخر

حشرات موذی یکی از دغدغه های مهم خانواده ها در فصل تابستان است. انواع بهترین حشره کش برقی از روش های کم هزینه و مقرون به صرفه برای دفع دائمی حشرات بدون آسیب رساندن به محیط زیست هستند. حتی کسب وکارها و صنایع هم می توانند از حشره کش های برقی استفاده کنند.

مکانیسم عمل حشره کش های الکتریکی استفاده از امواج الکترومغناطیس یا فراصوت است. این امواج برای بدن مضر نیستند اما حشرات به حد خاصی از آن ها حساسیت دارند.

1 -

حشره کش برقی مدل HN-666

حشره کش برقی مدل HN-666
مشخصات محصول
  • نحوه عملکرد
    برقی
  • ویژگی
    بدون بو
2 -

دستگاه پشه کش برقی قرصی ترمینکس مدل TX02

دستگاه پشه کش برقی قرصی ترمینکس مدل TX02
دستگاه حشره کش و پشه کش برقی ترمینکس را به برق متصل کنید و قرص پشه کش را داخل دستگاه قرار دهید. ماده ای متصاعد خواهد شد که رایحه ای مطلوع دارد و موجب کشتن و فراری دادن پشه ها و مگس ها و انواع حشرات خواهد گردید
مشخصات محصول
  • نحوه عملکرد
    برقی
  • ویژگی
    بدون بو
3 -

حشره کش برقی دی پی مدل 816

حشره کش برقی دی پی مدل 816
حشره کش مدل 816 دارای قابلیت منحصر بفرد برای رفع مزاحمت پشه ها میباشد. همانطور که میدانید پشه ها معمولا اطراف نور های سرد مخصوصا نور سفید و آبی جذب میشوند.
عملکرد این حشره کش برقی به این صورت است که پشه ها در اطراف نور آبی تولید شده این حشره کش جذب میشوند و به وسیله فن موجود در آن داخل محفظه پایینی این حشره کش محبوس میشوند.
مشخصات محصول
  • نحوه عملکرد
    برقی
  • ویژگی
    بدون بو
  • سایر توضیحات
    دارای فن بیصدا
4 -

دستگاه حشره کش تار و مار مدل QE-02

دستگاه حشره کش تار و مار مدل QE-02
مشخصات محصول
  • نحوه عملکرد
    برقی
  • ویژگی
    بدون بو
  • سایر توضیحات
    دو منظوره : قابل استفاده با قرص حشره کش و قابل استفاده با مایع حشره کش
5 -

لامپ حشره کش زپ لایت مدل CHN-001

لامپ حشره کش زپ لایت مدل CHN-001
اگر به دنبال راهی برای رهایی از دست حشرات هستید که در عین داشتن کارایی و اثر بخشی بسیار بالا، هیچ گونه زیان و مزاحمتی نداشته باشد این محصول مناسبتان است این محصول فاقد هرگونه مواد شیمیایی بوده و هیچ گونه آسیبی به سلامتی انسان وارد نمی کند همچنین فاقد اثرات مخرب زیست محیطی می باشد که این موارد از ویژگی های بارز این پشه کش محسوب می شود. از این محصول می توانید برای شکار انبوه پشه و مگس به خصوص در محیط های بسته مانند خانه و گلخانه ها استفاده نمود.
مشخصات محصول
  • نحوه عملکرد
    برقی
  • ویژگی
    بدون بو
6 -

حشره کش برقی راکتی ویداسی مدل WD-977A

حشره کش برقی راکتی ویداسی مدل WD-977A
حشره کش Weidasi WD-977A برای از بین بردن حشرات از قبیل مگس، پشه، زنبور و دیگر حشرات پرنده که باعث انتقال بیماری و مشکلاتی دیگر در محیط زیست می شوند، انتخابی مناسب است به دلیل اینکه این دستگاه با ازبین بردن حشره با ولتاژ بسیار بالا، آثاری از باکتری زنده و یا عامل بیماری زا در جسد بر جای مانده حشره نیز باقی نمی ماند.،
مکانیسم عملکرد دستگاه بدین طریق است که رویه راکت از سه لایه شبکه سیمی تشکیل شده است که دوشبکه کناری حکم یک الکترود را داشته و شبکه میانی الکترود دیگر را تشکیل می دهد ولتاژ بالا توسط یک برد الکترونیکی و با منبع تغذیه که یک باتری قابل شارژ می باشد، ایجاد شده و بین این دو الکترود برقرار می شود و در حین عبور حشره از میان راکت، صدای تخلیه الکتریکی شنیده خواهد شد.،
این دستگاه از یک ال ای دی نیز برای کشاندن حشره در تاریکی به سمت خود بهره می برد. برای شارژ باتری دستگاه از یک سیم دوشاخه که به همراه دستگاه ارائه می شود، انجام می گیرد.
مشخصات محصول
  • نحوه عملکرد
    دستی
  • ویژگی
    بدون بو
  • حجم
    ۵۴x۲۲x۴ میلی لیتر
7 -

حشره کش برقی مدل MK188

حشره کش برقی مدل MK188
حشره کش مدل Mosquito Killer188 دارای قابلیت منحصر بفرد برای رفع مزاحمت پشه ها میباشد. همانطور که میدانید پشه ها معمولا اطراف نور های سرد مخصوصا نور سفید و آبی جذب میشوند.
عملکرد این حشره کش برقی به این صورت است که پشه ها در اطراف نور آبی تولید شده این حشره کش جذب میشوند و به وسیله فن موجود در آن داخل محفظه پایینی این حشره کش محبوس میشوند.
مشخصات محصول
  • نحوه عملکرد
    برقی
  • ویژگی
    بدون بو
8 -

حشره کش برقی جیپاس مدل GBK1132N

حشره کش برقی جیپاس مدل GBK1132N
مشخصات محصول
  • نحوه عملکرد
    برقی
  • ویژگی
    بدون بو
  • ابعاد
    ۱۰.۸× ۳۰.۵ × ۴۰.۵ سانتی متر
  • وزن
    ۲۳۰۰ گرم
9 -

حشره کش راکتی شیائومی یوپین مدل QUALITELL ZS9001

حشره کش راکتی شیائومی یوپین مدل QUALITELL ZS9001
حشره کش شارژی شیائومی حشرات را به سمت خود جذب کرده پشه کش شارژی شیائومی مدل Qualitell ZS9001 هم شکل و تقریباً هم اندازه یک راکت تنیس طراحی شده است. طراحی هیبریدی دستگاه به کاربر این امکان را می دهد تا علاوه بر استفاده از پایه نگه دارنده زمینی و یا دیواری دستگاه، آن را به صورت دستی نیز استفاده کند.
نحوه کار پشه کش شارژی شیائومی مدل Qualitell ZS9001 به دو صورت انجام می پذیرد. می توان آن را بر روی پایه نگهدارنده و یا بست دیواری اش قرار داد. در این حالت نه نتها توری فلزی دستگاه کار می کند، بلکه در پایین توری یک چراغ UV تعبیه شده که با تششعات 395 تا 400 نانومتری به خوبی توانایی جذب حشرات از فاطله 40 متری اش را به سمت خود دارد. پشه و مگس ها طبیعتاً جذب نور شده و پس از برخورد با این تله مرگ فلزی و برقی ولتاژ بالا می سوزند.
همچنین از این پشه کش به صورت دستی نیز می توان استفاده کرد. در این حالت نیازی به روشن کردن چراغ نبوده و آن را به راحتی بر هر طرف تکان دهید. جهت حفظ ایمنی Xiaomi Qualitell ZS9001 لایه الکتریکی پشه کش توسط دو لایه توری محافظ احاطه شده است که از تماس مستقیم دست به مش برقی خطرناک جلوگیری می کند.
مشخصات محصول
  • نحوه عملکرد
    برقی
  • ویژگی
    بدون بو
10 -

حشره کش برقی صاعقه مدل SA208

حشره کش برقی صاعقه مدل SA208
حشره کش برقی صاعقه مدل SA208 یکی دیگر از محصولات کارخانه SAEGHA ایران میباشد که از معروف ترین برند های تولید کننده حشره کش برقی و چسبی در ایران و خاورمیانه است.
مدل SA208 توسط دو لامپ ماوراء بنفش (UV) با قدرت 8 وات برای از بین بردن حشرات پروازی طراحی شده است. حشره کش بوسیله لامپ UV حشرات را مجذوب خود کرده و پس از بین بردن آنها توسط انرژی الکتریکی صاعقه وار با تابش نور UV محیط داخل خود را باکتری زدایی کرده و باعث میشود محیط داخل دستگاه همیشه عاری از میکروب مانده و از زندگی و رشد میکروبها و آلودگی در داخل آن جلوگیری میکند.
این مدل دستگاه تا فضای 50 متر مربع را پوشش میدهد که بدون ایجاد سم و گازهای سمی در محیط ، حشرات مزاحمی مثل مگس، پشه، زنبور و … را از بین برده و باعث ایجاد آرامش و زندگی و خوابی راحت داشته باشید.
ترانس این مدل از حشره کش صاعقه، برق 220 ولت شهری است و توان مصرفی دستگاه برابر 18 وات در نظر گرفته شده است. گفتنی است، این مدل دستگاه دارای تشت مخصوص برای جلوگیری از پخش شدن بقایای حشرات دارد که قابل شستشو است و از پخش میکروب در محیط اطراف جلوگیری می کند.
مشخصات محصول
  • نحوه عملکرد
    برقی
  • ویژگی
    بدون بو
پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع حشره کش برقی چند است؟
قیمت انواع حشره کش برقی به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، ابعاد، نحوه عملکرد، بدون بو بودن، نوع حشره های موثر و ... بستگی دارد اما در حالت کلی قیمت انواع حشره کش برقی از 20 هزار تومان تا 4 میلیون تومان می باشد.
بهترین مدل های حشره کش در بازار کدام است؟
حشره کش برقی شهباز، سامنس، صاعقه، هلاک، کوپکس، نیکاتل، تارومار، اتک، اطلس، ویداسی، پیتکو، ترمینکس، تنیسی، جیپاس از مارک های خوب ایرانی و خارجی بازار هستند.
تاریخ به روز رسانی : 1401/11/18
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد