منو

راهنمای خرید جاکفشی شیک و زیبا مناسب دکوراسیون منزل شما

جاکفشی یکی از کاربردی ترین وسایل در آپارتمان های امروزی است. هر چه قدر وسایل خانه منظم تر باشد، ساکنان خانه آرامش بشتری پیدا خواهند کرد، یکی از این وسایل نظم دهنده در همه خانه ها، جاکفشی است، هیچ کس از بهم ریخته بودن کفش ها در جلو در خوشش نمی آید.

راهنمای خرید جاکفشی

راهنمای خرید انواع جاکفشی (جاکفشی کمدی چوبی)

پس با توجه به اهمیت جاکفشی در دکوراسیون منزل و تنوع بیش از حد این وسیله کاربردی و دکوری، ما بر آن شدیم تا اطلاعات کاملی درباره انواع مختلف جاکفشی و نحوه انتخاب صحیح آن گردآوری کرده و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، پس در ادامه مطلب با طوطی کالا همراه باشید.

آیا خرید جاکفشی ضروری است؟

وجود تعداد نسبتاً زیادی کفش در هر خانه ای می تواند فضای آن را شلوغ و به هم ریخته جلوه دهد. این موضوع به ویژه در قسمت هایی همچون درب ورودی و یا راهروی خانه که به نوبه خود شلوغ و پر رفت وآمد هستند نیز به مراتب شلوغ تر و آزار دهنده تر خواهد بود. به همین دلیل هم هست که برای طبقه بندی کفش ها و نظم دهی بخش ورودی خانه و یا راهروها، وجود یک جاکفشی مناسب و جادار بسیار لازم خواهد بود.

این موضوع علاوه بر آنکه می تواند به نظم دهی و مرتب تر شدن فضای خانه شما کمک کند، باعث می شود کفش هایتان به صورت طبقه بندی شده و منظم، همگی سالم و نو باقی بمانند و هیچ کدام نیز دچار له شدگی و فشار نشوند.

اهمیت جاکفشی در دکوراسیون داخلی

از آنجایی که از این وسیله برای قرار گیری کفش ها استفاده می کنیم و معمولاً در ورودی منزل و آپارتمان قرار داده می شود، به همین دلیل اولین وسیله ای که مهمان هنگام ورود به منزل با آن برخورد می کند، جاکفشی خواهد بود. بنابراین توجه به زیبایی و شیک بودن و البته کارایی آن اهمیت بسیاری دارد.

عکس جاکفشی آپارتمانی قفل دار

عکس جاکفشی قفل دار اگارتمانی چوبی دو در

از طرفی با توجه به اینکه فضای خانه های امروزی کوچک شده است و زندگی ها اغلب آپارتمانی شده است و قرار دادن کفش در بیرون از درب آپارتمان دور از فرهنگ آپارتمان نشینی باشد پس نیاز داریم با خرید مناسب یک جاکفشی آپارتمانی باعث زیبایی دکوراسیون منزل خود شویم.

انواع جاکفشی و موارد استفاده آنها

همانطور که خبر دارید جاکفشی ها انواع و مدل های مختلفی دارند که شما باید متناسب با نوع نیاز و نوع سلیقه ای که دارید آنها را انتخاب و خریداری کنید. دنیای جاکفشی بسیار وسیع است اما در این مقاله ما به بخشی از انواع جا کفشی اشاره می کنیم.

جاکفشی آینه دار

بسته به نوع نیاز، خیلی از افراد این نوع جاکفشی را انتخاب می کنند تا علاوه بر اینکه محل قرارگیری کفش باشد، دارای جالباسی و آینه هم باشد تا در موقع خروج از منزل بتوانند به ظاهرشان رسیدگی کنند.

جا کفشی آینه دار

عکس انواع جاکفشی آینه دار

در این جاکفشی ها آینه قدی جلوه و کارایی بیشتری به آن بخشیده است. این سبک از جاکفشی بسیار پرکاربردی بوده است و اگر فضایی را که برای جاکفشی قرار داده اید بزرگ است می توانید از این مدل جا کفشی ها در منزل خود استفاده کنید.

نکته ای که در خرید این مدل جاکفشی باید دقت کنید این است که در هنگام خرید علاوه بر دقت در جنس غالب محصول به جنس آینه هم دقت کنید که از کیفیت بالایی بر خوردار باشد و روی صفحه آینه لک و کثیفی به جا نماند و به راحتی با یک دستمال مرطوب تمیز شود.

جاکفشی نیمکت دار

این نوع جا کفشی که به جاکفشی نشیم دار نیز معروف است با ارتفاع کوتاهی که دارد مناسب برای نشستن است که در بدنه آن می توان کشو و قفسه ای درب دار برای محل قرار گیری کفش ها تعبیه کرد.

امروزه در آپارتمان ها به دلیل کمبود جا جاکفشی نیمکت دار جز پرطرفدارتین جاکفشی ها می باشند. فرادی که تعداد کفش های کمتری دارند می توانند از جاکفشی های نیمکت دار کوچک بهره بگیرند. مزایای جاکفشی کوچک این است که در هر راهرویی جای میگیرد و مزاحمتی در رفت و آمد شما ایجاد نمیکند.

جا کفشی نیمکت دار

این جاکفشی دارای محلی برای نشستن و عوض کردن راحت کفش در حالت نشستن است. جنس این جا کفشی به دلیل تحمل وزن فرد که باید در جای تعبیه شده بشیند معمولاً از چوب است. از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است.

جاکفشی پارچه ای

خانه هایی که فضای مناسبی برای قراد دادن جاکفشی ندارند باید بدانید که جاکفشی هایی به صورت فلزی و پارچه ای طراحی شده اند که در پشت درب قرار میگیرند. علاوه بر آن به صورت جعبه ای هم برای زیر تخت و همینطور برای صرفه جویی در فضا وجود دارند.

جا کفشی پارچه ای

عکس جاکفشی پارچه ای عمودی و افقی

جاکفشی درب دار

برای فضاهای کوچک بهتر است از جاکفشی درب دار استفاده کنید؛ جاکفشی درب دار علاوه بر اینکه جلوی گرد و غبار و جریان هوا را میگیرد، از ورود بوی نامطبوع کفش ها به محیط منزل نیز جلوگیری می کند. همینطور دکوری زیباتری به محیط منزل می دهد و فضای بهم ریخته و همینطور کثیف داخل جاکفشی را نیز می پوشاند.

اگر شما هم دارای خانواده پر جمعیتی هستید جاکفشی های مدل درب دار مناسب منزل شما هستند. زیرا به دلیل فضای زیادی که دارند می توانید کفش های زیادی در طبقه های آن قرار دهید.

جاکفشی عمودی

از جاکفشی های عمودی با عمق کم و ارتفاع زیاد می توانید برای صرفه جویی در فضاهای کم استفاده کنید. همینطور برای فضاهای کم نیز می توانید از جاکفشی های دیواری استفاده شود.

مدل جاکفشی داشبوردی

جاکفشی داشبوردی از جمله جاکفشی مدرن است که دارای ظرفیت زیادی برای قرار دادن کفش بوده و فضای کمتری را اشغال می کند، کار کردن یا این مدل آسان بوده و به راحتی باز و بسته می شود، به علاوه ظاهر این جاکفشی ها زیبا و قابلیت هماهنگی با انواع دکوراسیون دارد.

در حالت عادی شما یک دراور زیبا را کنار دیوار خواهید دید. از طرفی با فضای کمتری که اشغال می کنند در هر فضایی می توان قرار داد، بر روی آن می توان گلدان و آینه قرار داد.

جا کفشی داشبوردی

جاکفشی پلاستیکی

یکی دیگر از مدل های جاکفشی از فایبر گلاس یا پلاستیک فشرده ساخته شده و به خاطر وزن کم، حمل و نقل آن آسان است. در صورتی که در معرض تابش مستقیم خورشید قرار نگیرد از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است.

جاکفشی کمدی

این نوع از جاکفشی آپارتمانی محل مناسبی برای ذخیره انواع کفش خواهد بود. جاکفشی کمدی به علت داشتن در، به خوبی از کفش های شما محافظت خواهد کرد. همچنین به دلیل دیده نشدن کفش ها فضا مرتب و منظم به نظر خواهد رسید. این جاکفشی ها برای حفظ کفش ها از گرد و غبار، نور و رطوبت نیز بسیار مناسب هستند. به همین علت با خیال راحت می توانید کفش های خود را در آن ها قرار دهید.

جاکفشی دیواری

بسیاری از افرادی که به دنبال جاکفشی زیبا و جدید می گردند، از مدل های دیواری استقبال می کنند. این اسباب همان طور که از نامشان پیداست بر روی دیوار بسته شده و با زمین فاصله دارند، درست مانند کابینت دیواری. از جا کفشی دیواری به عنوان ابزاری برای تغییر دکور منزل استفاده کنید. در ضمن اگر از لحاظ زمینی فضای کمی دارید، می توانید با استفاده از مدل های دیواری به راحتی مشکل کمبود فضا را جبران کنید.

عکس جاکفشی دیواری

عکس جاکفشی دیواری چوبی چهار طبقه

جاکفشی قفسه ای

در میان تمام گزینه های بازار مدل های قفسه ای نیز طرفداران خاص خود را دارند. اگر به اداره جات، مراکز نظامی یا مساجد رفته باشید، قطعا با این نوع محصولات روبرو شده اید. هر قفسه برای یک جفت کفش تعبیه شده است و هر کفش جایگاه متفاوتی با سایر کفش ها دارد. مدل های قفسه ای نیز می توانند برای شما جذاب باشند. صد البته کار با این مدل ها بسیار راحت است، چرا که جای هر کفشی به خوبی مشخص است.

جاکفشی در کدام فضاهای خانه استفاده می شود؟

برای قرارگیری جاکفشی در فضای خانه بهتر است در وهله اول به سراغ فضاهایی بروید که نزدیک ترین فاصله را به درب ورودی دارند، چراکه در این صورت، دیگر فاصله در آوردن کفش ها تا زمانی که آنها را درون جاکفشی قرار می دهید، بسیار کوتاه خواهد بود و در نتیجه آلودگی های موجود در کفش نیز در فضای خانه پخش نخواهند شد.

معمولاً بهترین فضاها برای قرارگیری جاکفشی شامل ورودی خانه، راهرو، اتاق تعویض لباس و ... می شوند. یادتان باشد کمبود فضا در خانه، به هیچ عنوان به معنای دست کشیدن از خرید جاکفشی نیست، بلکه شما می توانید با انتخاب مدل های جمع و جورتر، جاکفشی خود را همچنان در قسمت ورودی خانه قرار دهید.

عکس جاکفشی درب دار چوبی

عکس جاکفشی درب دار چایه دار چوبی 4 طبقه

رنگ مناسب برای جاکفشی

همانطور که جنس و مدل جاکفشی بر روی دکوراسیون تاثیر میگذارد پس رنگ ها هم تاثیر بسیار زیادی بر روی دکور ما خواهند داشت. چهار رنگ اصلی برای جاکفشی استفاده میشوند، که رنگ های جاکفشی موجود در بازار معمولا ونگه، آبنوس، آنتیک و لارکس هستند که شما با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون خود میتوانید جاکفشی مناسب منزلتان را تهیه کنید.

پیش از هر چیز شما باید برای انتخاب رنگ جاکفشی آپارتمانی تان به رنگ های استفاده شده و در فضا و دکوراسیون راهرو توجه کنید و سعی داشته باشید که تا جای ممکن رنگ جاکفشی را متناسب با فضا انتخاب کنید.

به همین دلیل نیز توصیه ما این است که در وهله اول به رنگ درب منزل خود توجه کنید و برای یکدستی فضا و جلوگیری از شلوغی بصری برای رنگ جاکفشی آپارتمانی تان نیز به سراغ همان رنگ بروید. علاوه بر این شما باید به رنگ دیوار، کفپوش و سایر فضاهای موجود در راهرو هم توجه داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که عموما فضاهایی همچون راهروی منزل شلوغ و پر از وسایل ریز و درشت هستند. به همین دلیل هم بهتر است که تا جای ممکن با انتخاب رنگ جاکفشی مناسب از شلوغی بیش از حد فضا بکاهید. به همین دلیل هم سعی کنید که تضاد رنگی جاکفشی با سایر وسایل و المان های موجود در راهرو را به حداقل برسانید و بگذارید که فضا یکدست تر و یکنواخت تر به نظر برسد.

بهترین مدلهای جاکفشی

عکس جاکفشی داشبوردی سفید سه طبقه

بهترین جنس برای جا کفشی کدام است؟

جاکفشی ها علاوه بر مدل و نوع، از متریال های مختلفی نیز ساخته می شوند. در ادامه برخی از پرکاربردترین این متریال ها را بررسی می کنیم. پیش از پرداختن به انواع جنس های جاکفشی ها، باید اشاره کنیم که متریال استفاده شده در جاکفشی بهتر است هماهنگ با سایر وسایل موجود در دکوراسیون منزل شما باشد.

1 - جاکفشی چوبی : چوب یکی از بهترین متریال ها برای ساخت جاکفشی ها است. چوب می تواند از کفش های شما در برابر رطوبت محافظت کند. همچنین ظاهر جاکفشی چوبی نیز بسیار زیبا است. جاکفشی های چوبی به خوبی در انواع سبک های مختلف دکوراسیون قابل استفاده هستند؛ از سبک روستیک گرفته تا مدرن و سنتی.

2 - جاکفشی ام دی اف : جاکفشی ام دی اف از فرآورده های چوبی ساخته شده است. فرآیند تشکیل آن به این صورت است که خرده ی چوب به همراه چسب در دمای بالا تحت فشار قرار می گیرند.

روکش های جاکفشی ام دی اف قابل تغییر هستند و از تنوع بالایی برخوردارند. جاکفشی با روکش ملامینه، براق، هایگلاس،چوب یا وکیوم از اقسام مختلف جاکفشی های ام دی اف هستند. امروزه جاکفشی های ام دی اف طرح ها و مدل های مختلفی دارند.

3 - جاکفشی فلزی: اگر به دنبال جاکفشی ساده هستید، جاکفشی های فلزی انتخاب مناسبی برای شما هستند که علاوه بر ساده بودن باعث نظم دادن به ورودی منزل شما می شود. قیمت جاکفشی فلزی نسبت به سایر اجناس ارزان تر هست. این نوع از جاکفشی ها برای سبک های دکوراسیون مدرن یا صنعتی می توانند مناسب باشند.

انواع جاکفشی

عکس جاکفشی فلزی دو طبقه شیک و کوچک

4 - جاکفشی پلاستیکی: یکی دیگر از متریال های استفاده شده برای ساخت جاکفشی ها، پلاستیک است. این مدل ها به دلیل قیمت پایین و دوام زیاد، برای فضاهای بیرونی و غیرمسکونی مناسب هستند. چرا که ظاهر آن ها در دکوراسیون داخلی تاثیر مثبتی نخواهد داشت. به همین علت توصیه ما این است که تنها در صورتی که هزینه پایین، دغدغه اصلی شما است به سراغ آن ها بروید.

نکات مهم در خرید جاکفشی

  1. مهمترین نکته در خرید این وسیله توجه به ابعاد و اندازه آن است، قبل از انتخای مدل و طرح خود بهتر است فضایی که تصمیم دارید جاکفشی را در آنجا قرار دهید بررسی کرده و یک انتخاب دقیق از نظر ابعاد و اندازه جاکفشی داشته باشید.
  2. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که کفش زیادی دارید یا تعداد افرار خانواده شما زیاد است باید به فکر خرید یک جاکفشی جادار باشید، سعی کنید مدل هایی را انتخاب کنید که دارای فضای کافی برای قرارگیری کفش های همه افراد خانواده باشد.
  3. اگر فضای ورودی شما کوچک است بهتر است از مدل های کمدی استفاده کنید تا با قرار دادن کفش ها و بسته شدن درب آن از ورود گرد و غبار به محیط منزل جلوگیری شود، از طرفی با بسته شدن درب جاکفشی، محیط مرتب به نظر می رسد و جلوه زیبایی خواهد داشت.
  4. اگر دکوراسیون خانه شما کلاسیک و سنتی است بهتر است از جاکفش چوبی استفاده کنید، به این ترتیب هارمونی بهتری بین اجزاری دکوراسیون ایجاد خواهد شد.
  5. فراموش نکنید باید مدلی را انتخاب کنید که با داشتن فضای مناسب برای کفش ها از رطوبت، گرد و خاک، تغییر دما و نور خورشید محافظت کند.
  6. جاکفشی را حداقل هفته ای یک بار تمیز و ضدعفونی کنید.
  7. کفش های گلی را قبل از قرار دادن در داخل آن تمیز کنید و بعد در داخل جاکفشی قرار دهید.

بهترین مدلهای جاکفشی در ایران

سخن پایانی

با ارائه راهنمای کامل خرید جاکفشی مناسب برای منزل به این نتیجه می رسیم که جاکفشی ها در انواع مدل ها و رنگ های مختلفی در بازار موجود هستند؛ تنها کافیست یکی از مدل ها را با توجه به مناسب بودن نوع المان و عناصر موجود در خانه و همینطور در نظر گرفتن ابعاد منزل و محلی که می خواهید جاکفشی را قرار دهید، آن را انتخاب و خریداری کنید.

داشتن جاکفشی در منزل باعث می شود کفش ها از دسترس کودکان دور باشند. توصیه ای که به شما داریم، جاکفشی خود را حداقل هفته ای یکبار تمیز و ضد عفونی کنید. همینطور درب جاکفشی را در محیط های آزاد باز بذارید تا از ورود قارچ و باکتری جلوگیری شود. کفش های گلی خود را قبل از اینکه داخل جاکفشی قرار دهید، آنها را تمیز کرده و بعد داخل جاکفشی بگذارید.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
انواع مختلف جاکفشی کدامند؟
جاکفشی آینه دار، جاکفشی نیمکت دار، جاکفشی پارچه ای، جاکفشی درب دار، جاکفشی عمودی، مدل جاکفشی داشبوردی، جاکفشی پلاستیکی، جاکفشی کمدی از انواع مدلهای جاکفشی منزل و آپارتمان هستند.
بهترین مکان برای قرار دادن جاکفشی کجای خانه است؟
معمولاً بهترین فضاها برای قرارگیری جاکفشی شامل ورودی خانه، راهرو، اتاق تعویض لباس و … می شوند. همچنین برای قرارگیری جاکفشی در فضای خانه بهتر است به سراغ فضاهایی بروید که نزدیک ترین فاصله را به درب ورودی دارند، چراکه در این صورت، دیگر فاصله در آوردن کفش ها تا زمانی که آنها را درون جاکفشی قرار می دهید، بسیار کوتاه خواهد بود.
تاریخ به روز رسانی : 1401/12/24
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
جاکفشی ایکیا مدل BRUSALI
جاکفشی ایکیا مدل BRUSALI
جا کفشی mdf ملامینه مدل نارگل
جا کفشی mdf ملامینه مدل نارگل
جاکفشی جنس چوب 4 طبقه کد 423G
جاکفشی جنس چوب 4 طبقه کد 423G
جا کفشی جنس چوب مدل Calm کد 1036
جا کفشی جنس چوب مدل Calm کد 1036
جاکفشی در داشبردی ام دی اف مدل DLF07L
جاکفشی در داشبردی ام دی اف مدل DLF07L
جاکفشی ام دی اف مدل LAREx
جاکفشی ام دی اف مدل LAREx
جاکفشی نئوپان ملامینه 5 طبقه مدل الیت
جاکفشی نئوپان ملامینه 5 طبقه مدل الیت
جاکفشی پلاستیکی سه طبقه مدل نیکو کد K100
جاکفشی پلاستیکی سه طبقه مدل نیکو کد K100
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد