منو

خرید تله موش و معرفی انواع بهترین و کاربردی ترین مدلها

در زندگی های امروزی گاه ما باید با آزار و اذیت برخی حیوانات دست و پنجه نرم می کنیم که یکی از رایج ترین آن ها موش ها می باشد. برای خلاصی از شر این جونده موزی راه ها و روش های مختلفی ایجاد شده است که بی شک یکی از بهترین این روش ها استفاده از تله موش می باشد.

خرید تله موش

راهنمای خرید انواع تله موش

شما با خرید تله موش و قرار دادن آن در مسیر موش و طعمه گذاری بر روی تله می توانید به راحتی موش خانه و یا محل کار خود را دام انداخته و خود را برای همیشه از شر آن خلاص نمایید. بنابراین با ماه همراه باشید تا شما را با انواع تله موش و نحوه عملکرد هرکدام آشنا کنیم تا شما با اطلاعات کافی و جامع به دنبال انتخاب و خرید تله موش بروید.

انواع تله موش

تله موش چسبی یا چسب موش

تله موش چسبی، موش ها را روی سطح مقوا یا تخته فیبرشان که با چسب پوشانده شده است بی حرکت می کنند. تله موش های چسب دار از نظر فنی ارزان ترین هستند اما یادتان باشد که موش ها را از بین نمی برد.

از نظر انسانی تله های بدی محسوب می شوند زیرا اگر به زودی پس از دستگیری پیدایشان نکنید و آن ها را از محل زندگی خود دور نکنید، ایم نوع از تله ها می تواند باعث پاره شدن خز و پوشت موجود زنده شود و یا باعث شود موش از استرس یا گرسنگی بمیرد.

به علاوه، فرایند آزادسازی کثیف است و اصلا جذاب نیست، بنابراین شما باید دستکش را بچرخانید و موش را با دست از چسب با روغن نباتی آزاد کنید.

تله موش چسبی

تله موش کلاسیک یا کتابی

تله موش کتابی همان تله هایی هستند که بارها و بارها در کارتونی همچون تام و جری شاهد آن بوده ایم، تله های کشنده ای هستند که دارای یک پایه فلزی یا پلاستیکی و یک نوار فلزی دارای فنر یا دهانه دندانه دار هستند. این نوع از تله ها موش را به دام نمی اندازند و در همان لحظه اول هنگام گرفتن طعمه روی گردن موش ها پایین می آیند و سبب مرگ آن می شوند.

امروزه شما می توانید با تله های کتابی زیادی در بازار مواجه شوید که از جنس های مختلف فلزی، چوبی و یا پلاستیکی ساخته و پرداخته شده اند. روش استفاده از تله های کلاسیک، بسیار ساده تر از انواع دیگر تله ها است. شاید به همین دلیل، تله کلاسیک رایج ترین نوع تله موش است.

هنگامی که موش به وسیله طعمه جذب می شود و سعی در خوردن طعمه دارد ضامن نگه دارنده میله فلزی، در اثر وزن موش، آزاد شده و میله به سرعت به سمتی که موش قرار دارد می جهد و موش را می کشد.

تله موش کتابی

عکس تله موش کتابی چوبی کلاسیک و قدیمی

تله موش برقی

تله موش برقی یا الکترونیکی ، به موش هایی که با الکترود تماس می گیرند، جریان الکتریکی زیادی را ارسال می کنند. سرعت بالای کشته شدن موش با برق الکترود توسط باتری دستگاه، آنها را به انسانی ترین تله موش تبدیل می کند، اما فناوری استفاده شده در این تله ها که هم پلاستیکی و هم فلزی آن موجود است، آن ها را به گران ترین نوع تله موش در میان تله موش ها تبدیل کرده است.

خوشبختانه، از آنجا که قابل استفاده مجدد هستند در صورت داشتن یک مشکل جدی با موشه ها، ممکن است سرمایه گذاری ارزشمندی برای شما بحساب بیاید. اگر قصد خرید تله موش برقی را دارید باید هزینه بالاتری پرداخت کنید.

ویژگی های تله موش برقی

تله های الکترونیکی سریعترین و انسانی ترین راه برای کشتن جوندگان است. با وجود این که از فناوری پیشرفته در ساخت این نوع تله ها استفاده شده؛ کاربری بسیار آسانی دارند. کافی است تله را در محیط مورد نظر قرار داده و آن را روشن کنید.

این نوع تله، برای حیوانات خانگی و کودکان، کاملاً ایمن است.

تله موش برقی

عکس تله موش برقی

تله موش زنده گیر یا قفسی

معمولاً تله هایی با قابلیت استفاده مجدد به صورت فلزی یا پلاستیکی با درپوش یا درب هستند. که به محض ورود موش به داخل آن بسته می شوند، بدون اینکه آن را بکشند یا صدمه بزنند. تنها کافی است در قسمت معینی از قفس طعمه مورد پسند موش ها را قرار دهید تا با کوچکترین حرکتی از سوی موش و در اختیار گرفتن طعمه، درب قفس بسته شده و آن را به دام بی اندازید.

ویژگی های تله زنده گیر

استفاده از تله های زنده گیر، یک روش کاملاً انسانی برای دفع آفات از محیط زندگی است. اما هزینه استفاده از این روش، بالاتر از تله های دیگر است. همچنین تصمیم گیری در رابطه با موش اسیر شده، پس از آن به عهده شما خواهد بود.

تله موش زنده گیر

عکس تله موش زنده گیر قفسی

تله موش بازدارنده

بازدارنده ها، از لحاظ فنی، تله به حساب نمی آیند. این تله ها تنها برای پیشگیری از تخریب ناشی از آفات و جلوگیری از تجاوز آن ها به قلمرو شما کارایی دارند. تله های بازدارنده ممکن است، به شکل مایع یا اسپری ارائه شوند یا این که از نوع دستگاه های اولتراسونیک الکترونیکی باشند.

دستگاه های صوتی دفع موش، به محیط زیست و حیوانات آسیب نمی رسانند. با این حال، حیوانات خانگی صدای دستگاه های فراصوت را دوست ندارند. بنابراین اگر حیوان خانگی دارید، نمی توانید از تله های بازدارنده فراصوتی استفاده کنید.

همچنین، همه این دستگاه ها قادر به دفع موش نیستند و اعتماد به این گونه ابزار ها عموماً ریسک بزرگی محسوب می شود.

تله موش بازدارنده

از کجا میتوان فهمید در خانه شما موش وجود دارد؟

آیا صدای دست و پا زدن مشکوکی را پشت دیوارهای خود می شنوید؟ آیا گلوله های مشکوک سیاه رنگ را در زیرزمین پیدا می کنید؟ به احتمال زیاد شما یک موش در خانه دارید، یا شاید هم تعداد زیادی موش! زیرا به ندرت پیش می آید یک موش تنها و مجرد زندگی کند.

صداهای عجیب

صداهایی شبیه به خاراندن یا خراشیده شدن عجیب در دیواره ها به خصوص در شب، نشانه دیگری از موش است. موش ها کوهنورد و پرشگر بسیار خوبی هستند و قادرند در سوراخ هایی بسیار کوچکتر از بدن خود جای بگیرند. آنها می توانند از فضاهای بین تیرچه برای سفر از یک قسمت از خانه به قسمت دیگر استفاده کنند. موش ها به طور معمول شبگرد هستند، بنابراین احتمالاً صدای آنها را فقط در شب خواهید شنید.

فضله موش

مدفوع موش در مناطقی که موش ها بیشترین فعالیت را دارند یعنی در نزدیکی مناطق تغذیه و لانه آنها یافت می شود. قطره هایی به رنگ سیاه، استوانه ای و طول بین سه تا شش میلی متر هستند. فضله موش شبیه دانه های کوچک برنج است و معمولاً آن را با مدفوع سوسک اشتباه می گیرند. هنگام بررسی دفع مدفوع موش، همیشه از دستکش محافظ استفاده کنید.

در مناطق به شدت آلوده، از ماسک تنفسی استفاده کنید. فضولات را جارو یا جارو برقی نکنید! این کار می تواند باکتری ها و ذرات ویروس را آزاد کند. فظله ها را باید به دقت در کیسه های پلاستیکی مهر و موم شده قرار داده و دفع کرد.

مشاهده سوراخ در وسایل

اگر در ملافه ها، لباس ها، عایق ها، پارچه ها یا مواد دیگر سوراخ های غیر منتظره، پارگی یا نشانه هایی از پوسیدگی پیدا کردید، نشانه دیگر وجود موش در آن مکان است.

موش ها برای ساختن لانه ها از مواد خرد شده استفاده می کنند که معمولاً در گوشه های تاریک، کشوها، کابینت ها یا جعبه های ذخیره سازی یا پشت یخچال ها و دیگر وسایل بزرگی که به ندرت جابجا می شوند قرار دارند. موش ها غالباً سوراخ های کوچکی در پایین دراورها، کابینت ها و مبلمان را می جوند و سوراخ ها را با مواد خرد شده پر می کنند.

خرید انواع تله موش

عکس موش در حال خوردن پنیر تله موش

بهترین محل قرار دادن تله موش کجای خانه است؟

بهترین کار این است که تله ها را در جایی که موش ها بیشترین فعالیت را دارند قرار دهید. به طور معمول، در امتداد دیوارها، در گوشه های تاریک یا پشت وسایل بزرگ خانه قرار دهید.

بهترین طمعه برای تله موش چیست؟

یکی از مهمترین جنبه های طعمه گذاری تله موش اغلب نادیده گرفته می شود، تماس انسانی. لمس طعمه یا تله به این معنی است که موش می تواند بوی انسان را تشخیص دهد. بنابراین همیشه در طول عمل از دستکش استفاده کنید. متخصصان انواع طعمه های زیر را توصیه می کنند:

  • کره بادام زمینی یا فندق : موش ها معمولا دانه ها و آجیل ها را می خورند، بنابراین این دو بهترین طعمه برای تله موش هستند.
  • قطرات صمغ یا گل ختمی
  • پنیر نرم : تصویر کارتونی موش ها در حال خوردن پنیر سفت گمراه کننده است، از قطعات پنیر نرم برای قرار دادن در تله موش استفاده کنید.

نکات مهم هنگام خرید تله موش

  1. انتخاب نوع تله موش : اولین نکته در خصوص خرید تله موش مربوط به نوع آن می باشد. برای این منظور شما عزیزان می توانید با مطالعه بخش فوق به تله انتخابی خود دست پیدا نمایید. فراموش نکنید که تله های مدل کتابی یا کلاسیک و برقی حتما موش را به کام مرگ سوق می دهند. این در حالی است که تله های قفسی و چسبی آن را زنده به دام می اندازند.
  2. ابعاد تله : نکته دوم برای انتخاب تله موش مربوط به ابعاد آن می شود. یادتان باشد محصول شما باید از ابعادی برخوردار باشد که کاملا جثه موش را بر روی خود متحمل شود. در این خصوص بد نیست بدانید که تله های کتابی همیشه از ابعاد کوچکتری به نسبت تله های قفسی برخوردارند.
  3. جنس تله : فاکتور مهم بعدی که در حقیقت ماندگاری و دوام تله را برای شما مشخص می کند، جنس آن می باشد. جنس تله موش شما می تواند از فلز، چوب، پلاستیک و یا ترکیبی از آن ها برایتان باشد. توجه داشته باشید که علاوه بر جنس کلی بدنه تله، جنس فنر کار گذاشته شده در تله نیز حائز اهمیت است.
  4. قیمت تله موش : مطمئن باشید تله موش آن قدری نیست که سبب نخریدن شما برای رهایی از شر این مهمان ناخوانده شود. با این حال اما یادتان باشد که خریدن تله به تنهایی کافی نیست و شما باید برای شکار موش مزاحم خانه و یا محل کارتان از طعمه مناسبی نیز بر روی آن استفاده نمایید.

بهترین مدلهای تله موش

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
بهترین غذا و طعمه برای تله موش چیست؟
موش می تواند بوی انسان را تشخیص دهد بنابراین همیشه در طول عمل طعمه گذاری از دستکش استفاده کنید. متخصصان انواع طعمه های زیر را توصیه می کنند: کره بادام زمینی یا فندق، قطرات صمغ یا گل ختمی، پنیر نرم
طرز استفاده از انواع تله موش چگونه است؟
نحوه استفاده از انواع تله موش بستگی به نوع و نحوه عملکرد آن دارد مثلا در نوع کلاسیک تله موش پس از پیدا کردن محل مناسب و پر رفت و آمد موشها در خانه ابتدا فنر تله را با احتیاط جمع کرده و سپس طعمه را به آرامی روی آن قرار می دهیم.
قیمت انواع تله موش چند است؟
هر چند قیمت ثابتی برای انواع تله موش نمی توان گفت و به عواملی همچون جنس، نوع تله موش (از ساده و پلاستیکی گرفته تا برقی و قفسی) بستگی دارد اما به طور کلی قیمت تله موش از 10 هزار تومان شروع و تا 500 هزار تومان هم ادامه دارد.
تاریخ به روز رسانی : 1401/11/28
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
تله موش نوسکی مدل RAT001
تله موش نوسکی مدل RAT001
تله موش پلاستیکی سامکو دارای فنر بسیار قو
تله موش پلاستیکی سامکو دارای فنر بسیار قو
تله موش آهنی مدل تخته ای با فنری قوی
تله موش آهنی مدل تخته ای با فنری قوی
تله موش مدل قفسی جنس چوب و آهن
تله موش مدل قفسی جنس چوب و آهن
تله موش ضربتی چوبی ترمینکس مدل A-0019
تله موش ضربتی چوبی ترمینکس مدل A-0019
تله موش مدل تونلی پلاستیکی
تله موش مدل تونلی پلاستیکی
تله موش ضربتی مکانیکی نبرد مدل Rat
تله موش ضربتی مکانیکی نبرد مدل Rat
تله موش چوبی سامکو با فنر فلزی بسیار قوی
تله موش چوبی سامکو با فنر فلزی بسیار قوی
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد