منو

دندان گیر نوزاد در 20 مدل از بهترین برندها با قیمت ارزان

دندان گیر کودک دکتر براونز مدل لاک پشت
دندان گیر کودک دکتر براونز مدل لاک پشت
دندان گیر کودک دخترانه برند نوبی مدل doll
دندان گیر کودک دخترانه برند نوبی مدل doll
دندان گیر کودک چوبی و بافتنی مدل عروسکی
دندان گیر کودک چوبی و بافتنی مدل عروسکی
دندانگیر نوزاد تویست شیک مدل 78230
دندانگیر نوزاد تویست شیک مدل 78230
دندان گیر کودک سیلیکونی مدل آدمک زنجبیلی
دندان گیر کودک سیلیکونی مدل آدمک زنجبیلی
دندان گیر کودک نیپ مایع دار مدل 2022
دندان گیر کودک نیپ مایع دار مدل 2022
دندانگیر نوزاد چوبی طرح لاک پشت
دندانگیر نوزاد چوبی طرح لاک پشت
دندان گیر عروسکی کودک پارچه ای بیبی جم
دندان گیر عروسکی کودک پارچه ای بیبی جم
دندان گیر کودک بیبی جم مدل Bj644
دندان گیر کودک بیبی جم مدل Bj644
دستکش چسبی دندان گیر پارچه ای کودک با طرح گاو
دستکش چسبی دندان گیر پارچه ای کودک با طرح گاو
دندان گیر سیلیکونی کودک مدل فیل
دندان گیر سیلیکونی کودک مدل فیل
دندان گیر کودک پارچه ای مدل راکون
دندان گیر کودک پارچه ای مدل راکون
دندان گیر نوزاد سیلیکونی طرح مسواک موزی
دندان گیر نوزاد سیلیکونی طرح مسواک موزی
دندان گیر نوزاد مدل ماهی فاقد مواد سمی
دندان گیر نوزاد مدل ماهی فاقد مواد سمی
دندان گیر کودک طرح میوه بدون مواد سمی
دندان گیر کودک طرح میوه بدون مواد سمی
دندان گیر نوزاد جغجغه ای چیکو طرح گربه مدل TG67
دندان گیر نوزاد جغجغه ای چیکو طرح گربه مدل TG67
دندان گیر نوزاد سیلیکونی و پارچه ای طرح دستکش
دندان گیر نوزاد سیلیکونی و پارچه ای طرح دستکش
دندان گیر کودک پلاستیکی مدل کلید بدون BPA
دندان گیر کودک پلاستیکی مدل کلید بدون BPA
دندان گیر نوزاد جغجغه ای نوبی طرح ماهی بدون بی پی ای
دندان گیر نوزاد جغجغه ای نوبی طرح ماهی بدون بی پی ای
دندان گیر کودک ژله ای آموزشی مایع دار هولا
دندان گیر کودک ژله ای آموزشی مایع دار هولا

هنگامی که کودک به حدود سه تا چهار ماهگی می رسد، نوک تیز دندان هایش به لثه های لطیف او فشار می آورند تا بتوانند راهی برای جوانه زدن پیدا کنند. در این حالت کودک درد و خارش دارد و هر چیزی را گاز می زند تا لثه های حساسش را تسکین دهد.

مسلما تماشای او در شرایطی که از خارش و درد کلافه است اصلا برای والدین خوشایند نیست. در این حالت کودک ممکن است داد و بیداد کند، گریه کند و حتی عصبانی شود. خرید یک دندان گیر نوزاد خوب هم او را نجات خواهد داد و هم برای شما آرامش به ارمغان می آورد.

خرید دندانگیر کودک

راهنمای خرید دنداندگیر نوزاد در مدلهای مختلف

دندان گیر چیست

دندان گیر یکی از لوازم ضروری نوزادی است که کودک زمانی که در حال دندان در آوردن است از آن استفاده می کند تا با گاز گرفتن و فشار دادن آن موجب کم شدن خارش و التهاب لثه خود شده و درد کمتری متحمل شود.

وسیله ای است که کودک هنگام دندان در آوردن در دهان خود می گذارد و با گاز گرفتن و فشار دادن آن موجب کم شدن خارش و التهاب لثه می شود و این کار حس خوشایندی به او می دهد. در واقع رویش دندان فشاری به لثه ها وارد می کند و زمانی که کودک نیز با دندان گیر از بیرون به لثه فشار می آورد، فشار خنثی می شود و درد کمتر.

دندان گیر نوزاد چه کاربردی دارد؟

استفاده از این وسیله زمانی که کودک در حال دندان در آوردن و رشد دندان است و با درد و گریه زیاد مواجه است بسیار مفید خواهد بود.

از دندان گیر برای تسکین درد و تعادل فشار لثه کودک در مدت زمان رشد دندان استفاده می شود. تسکین خارش و التهاب لثه و کمک به یکنواختی رویش دندان ها از امتیاز دندانگیر های نوزاد و کودک است.

جنس های مختلف دندان گیر

دندان گیرها از مواد مختلفی مانند پلاستیک، چوب، سیلیکون و پارچه های مخصوص ساخته می شوند.

دندان گیر نوزاد پلاستیکی

امروزه دندان گیرهای پلاستیکی کمتر از بقیه موارد فروش دارند، زیرا در هر صورت پلاستیک حاوی مواد شیمیایی خطرناکی است و برای اینکه مدت طولانی در دهان کودک بمانند مناسب نیستند و ممکن است مواد مضر داشته باشند که سلامت کودک را به خطر می اندازد.

دندان گیر نوزاد سیلیکونی

این ماده در طیف وسیعی از لوازم مربوط به کودک استفاده می شود. سیلیکون ملایم است و بافت آن برای لثه های لطیف کودک مناسب است. همچنین برای سلامتی کودک خطرآفرین نیست. با این حال از معایب سیلیکون آن است که اگر در منزل حیوان خانگی داشته باشید، موی آن به سرعت به آن خواهد چسبید و این بسیار خطرناک است.

دندان گیر کودک

عکس انواع دندانگیر نوزاد سیلیکونی در طرح های مختلف

دندان گیر نوزاد چوبی

دندان گیرهای چوبی طبیعی هستند و بنابراین مشکلی از نظر سلامتی برای بچه ایجاد نمی کنند. اما باید مطمئن باشید که سطح آن صاف است و لثه کودک را اذیت نمی کند. همچنین بسیار مهم است که پرداخت نشده باشد (فرایند پرداخت چوب به معنای افزودن برخی مواد شیمیایی برای حفظ استحکام آن است).

اطمینان حاصل کنید که رنگ استفاده شده روی آن از نوع رنگ های طبیعی باشد و حاوی مواد شیمیایی خطرناک نباشد. همچنین دندان گیر چوبی باید طوری باشد که تراشه ای از آن جدا نشود و وارد مجرای حلق کودک نشود.

از معایب این نوع دندان گیر، وزن آن است. دندان گیر چوبی برای نوزادان کوچک تر کمی سنگین است.

دندان گیر چوبی

عکس انواع دندانگیر نوزاد چوبی

دندان گیر کودک پارچه ای

این دندان گیر از مواد ارگانیگ مانند کتان خالص و مرغوب تولید شده است و درون آنها را با الیاف طبیعی ذرت و ضد آلرژی پر می کنند که برای کودک کاملا بی خطر است. عیب آن در این است که ممکن است شست و شوی آن کمی دشوارتر از سایر انواع دندان گیر باشد. از پرفروش ترین مدلهای دندانگیر های پارچه نوع عروسکی آن است که با توجه به تنوع زیاد در طرح و دوخت، جذابیت فوق العاده ای را برای کودکان ایجاد می کند.

دندانگیر پارچه ای

مدلهای مختلف دندان گیر نوزاد

انواع دندان گیر در اشکال و ابعاد مختلف تولید و روانه بازار می شود. به عنوان مثال دندانگیرهایی هستند که نمادهای مختلفی دارند و اشکال دندان و لثه، مسواک، حیوانات و طرح های دیگر دارند تا برای کودک شبیه اسباب بازی باشند.

بسیاری از تولیدکنندگان دندان گیر سعی می کنند محصول خود را با بهترین کیفیت تولید کنند که در عین سادگی خاصیت سرگرمی هم برای کودک داشته باشد.

دندان گیر جغجغه ای یکی از انواع این محصول است. بعضی از دندان گیر ها هم دارای مایع خنک کننده هستند و به دندان گیرهای مایع دار معروف اند. برندهای متنوع و با کیفیتی در بازار هستند که دندانگیر با وزن سبک، ضد حساسیت، ابعاد کوچک و جنس سیلیکونی نرم تولید می کنند.

نحوه استریل کردن دندان گیر

به جهت برخورد مکرر دندانگیر با دهان کودک توجه به پاکیزگی این محصول اهمیت بسیاری زیادی در سلامت نوزاد دارد. برای استریل کردن دندانگیر کودک کافی ست دندانگیر را به مدت 5 دقیقه در آب بجوشانید تا استریل شود و بعد از خنک شدن، آن را در اختیار نوزاد قرار دهید. بعضی از دندانگیرها تنها با شست و شوی ساده با آب تمیز می شوند.

معایب اصلی دندانگیر نوزاد

  1. مهم ترین عیب این اسباب بازی ها این است که سریعاً آلوده می شوند. نوزاد آن ها را به دهان می برد و به این ترتیب احتمال بیماری بالا خواهد رفت.
  2. شکل و بافت برخی از دندان گیرها به گونه ای است که نوزاد قادر به استفاده درست از آن ها نیست. مثلاً ممکن است بسیار بزرگ باشد. یا برخی از دندان گیرهای چوبی که خیلی سفت هستند و قابلیت گاز زدن ندارند. در این صورت برای نوزاد تنها یک اسباب بازی خواهند بود و نه یک دندان گیر.
  3. بعضی از دندان گیرها حاوی مایعی هستند که باید در فریزر، منجمد شود. اگر در حین جویدن، دندان گیر پاره شود، مایع نشت پیدا نموده و ممکن است موجبات خفگی نوزاد را فراهم آورد.

دندان گیر فاقد بی پی ای BPA

بیسفنول آ BPA (Bisphenol A)، یک ماده شیمیایی است که برای سختی بیشتر پلاستیک و جلوگیری از نفوذ باکتری ها به مواد غذایی و همچنین برای اجتناب از زنگ زدگی، از چندین دهه قبل در محصولات پلاستیکی پلی کربنات و قوطی های مواد غذایی مبتنی بر رزین اپوکسی، استفاده می شود. اگرچه اطلاعات علمی کمی در رابطه با تاثیرات BPA بر انسان وجود دارد، اما مطالعاتی که بر روی حیوانات انجام پذیرفته است، نشان می دهند که این ماده خطرناک است.

در سال 2012، سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده از BPA را در تمامی شیشه شیرهای پلاستیکی و لیوان های آبمیوه خوری نوزادان و سایر محصولات مرتبط با سلامت نوزادان، ممنوع کرد و از همین رو امروزه بیشتر دندان گیرهای نوزادان، فاقد BPA هستند.

خرید انواع دندانگیر کودک

کودک در حال گاز زدن و جویدن دندانگیر

بهترین مارک تولید کننده دندانگیر نوزاد

از معروف ترین برندهای تولید کننده دندان گیر باکیفیت می توان به برند baby land بیبی لند، برند مایا Maya، برند بامبینو، برند چیکو Chicco و وی کر wee care اشاره کرد.

نکاتی در مورد خرید بهترین نوع دندانگیر نوزاد

  • دندانگیرهایی که بسیار کوچک هستند و ممکن است توسط نوزاد بلعیده شوند، خریداری نکنید. همچنین دندانگیر با قطعات سست جدا شونده خطرناک هستند. سازندگان محصولات با کیفیت و شناخته شده کاملا این موارد در مدنظر قرار می دهند.
  • می توانید دندانگیر را در یخچال بگذارید تا سرد شود تا التهاب را کاهش دهد اما هرگز آن را در فریزر قرار ندهید.
  • قبل از هر بار استفاده به خوبی دندانگیر را بشویید و توجه کنید ماده شوینده روی آن باقی نماند.
  • دندانگیر با رنگ های شاد یا جغجغه مانند ذهن کودک را از درد دور می کند و برای او سرگرم کننده هستند.
پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع دندانگیر نوزاد چند است؟
قیمت دندانگیر نوزاد به عواملی همچون برند شرکت سازنده، جنس و مواد تشکیل دهنده آن، طرح و شکل، فاقد مواد سمی بودن و ... بستگی دارد، اما به طور کلی رنج قیمت دندان گیر نوزاد از 20 هزار تومان تا 600 هزار تومان می باشد.
بهترین برندهای تولید کننده دندان گیر نوزاد کدام است؟
از بهترین و معروف ترین برندهای تولید کننده دندان گیر باکیفیت می توان به برند baby land بیبی لند، برند مایا Maya، برند بامبینو، برند چیکو Chicco، بی بی جم baby jem، نوبی NUBY و وی کر wee care اشاره کرد.
تاریخ به روز رسانی : 1401/12/13
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد