منو

راهنمای خرید دستگاه لیزر خانگی موی زائد + آموزش نحوه استفاده

به جز روش های موقتی همچون اپیلیدی و اپیلاسیون با موم برای رفع موهای زائد مو، این روزها رفع دائمی موها با انواع دستگاه لیزر خانگی و کلینیکی طرفداران زیادی پیدا کرده است. دستگاه های غول پیکر لیزر کلینیکی یکی از مطمئن ترین راه های رفع دائمی موهای زائد بدن هستند. اما به دلایلی خیلی از بانوان و آقایان رفع موهای بدن را با روش های مدرن و در خانه ترجیح می دهند!

هزینه بالاتر دستگاه های لیزر کلینیکی یکی از مهم ترین عواملی بود که اکثر افراد را به خرید لیزر خانگی ترغیب کرد. به علاوه خیلی از افراد دسترسی کامل به مراکز معتبر و مجهز لیزر ندارند. با این اوصاف تکنولوژی آی پی ال در لیزر خانگی مهم ترین تحولی بود که می توانست در تولید محصولات زیبایی پوست و مو ایجاد شود.

رفع موهای زائد بدن

راهنمای خرید دستگاه لیزر خانگی

همه ما به دنبال خلاص شدن از شر ریشه های موهای زائد به صورت دائمی هستیم. اگرچه لیزر خانگی بهترین راهکار برای لیزر پوست در منزل و در هر زمان است اما خرید آن کار ساده ای نیست. پاسخ به تمام سوالاتی که پیرامون خرید و انتخاب دستگاه لیزر در خانه دارید را در نقد و بررسی امروز به نظر خواهید یافت. همراه ما بمانید.

دستگاه لیزر خانگی چیست؟

دستگاه لیزر خانگی یکی از ابزار های بسیار کاربردی برا حذف موهای زائد نواحی مختلف بدن و صورت می باشد. دستگاه لیزر خانگی در واقع لیزر نیست و از تکنولوژی (ای پی ال IPL) که به زبان عامیانه به لامپ های زنون بسیار پر نور معروف هستند برای از بین بردن موهای زائد استفاده میکند. که هیچ عوارضی از جمله سوختگی، کبودی، التهاب، خشکی و ... برای پوست ندارد.

مکانیسم رفع موهای زائد با دستگاه لیزر خانگی

همه ما بارها نام دستگاه لیزر خانگی را شنیده ایم؛ اما چه قدر با مکانیسم عمل و تاثیر آن روی موهای زائد آشنایی داریم؟

این محصول که در دسته لوازم اصلاح مو قرار می گیرد روش کار آن به اینگونه است که آی پی ال (Intense Pulse Light) یا تابش های شدید پالسی به عنوان تکنولوژی پایه در انواع دستگاه لیزر خانگی شناخته می شود. این پالس های نوری بر روی رنگدانه های فولیکول های مو که به آنها ملانین گفته می شود متمرکز شده و ایجاد گرما می کنند، این گرما توسط ملانین جذب می شود و بدون سوختگی یا آسیب به پوست، به تخریب آنها می انجامند و باعث عدم رشد مجدد مو می شود.

نحوه عملکرد دستگاه لیزر خانگی

تصویر نحوه عملکرد دستگاه لیزر خانی با تکنولوژی آی پی ال

بنابراین آن چه که ریشه موهای شما را از بین می برد نه یک تابش خطرناک، بلکه تابش نور با موج مشخص است. این تابش به سادگی از زیر پوست به ریشه موها می رسد و با حرارت آن را تخریب می کند.

دستگاه لیزر خانگی همان دستگاه های لیزر کلینیکی هستند که در سایز کوچک تری تولید می شوند. قدرت دستگاه های خانگی کم تر و تابش آن ها نسبت به دستگاه های غول پیکر خفیف تر است. اما برای مصارف انفرادی و در منزل دستگاه لیزر خانگی ایده آل و کافی خواهد بود.

اگرچه لیزر مو هیچ نوع آسیبی به پوست نمی رساند اما بر حسب نوع پوست احتمال ایجاد سرخی و التهاب وجود دارد. در دستگاه های کلینیکی به صورت مستقیم روی موضع عمل باد سرد اعمال می شود. اما در دستگاه لیزر خانگی این مکانیسم متفاوت است و ممکن است از انواع ژل یا کرم های ضد التهاب برای رفع سرخی استفاده شود.

نحوه کار با دستگاه لیزر خانگی چگونه است؟

برای شروع به کار باید دفترچه راهنمای دستگاه خریداری شده را به دقت مطالعه کنید؛ چرا که ممکن است استفاده از آن دستگاه نکات خاص خود را داشته باشد. دستگاه های لیزر خانگی در دو نوع بی سیم و باسیم موجود هستند. در نوع بی سیم طبق مدت زمان ذکر شده در دفترچه راهنما، دستگاه باید قبل از اولین استفاده و پس از خالی شدن به طور کامل شارژ شود اما نوع باسیم آن نیاز به شارژ شدن نخواهد داشت.

نحوه کار کلی دستگاه های لیزر خانگی به شرح زیر است:

دستگاه لیزر خانگی رفع موهای زائد

تصویر دستگاه لیزر خانگی

  1. در درمان لیزر هدف اصلی ریشه مو است. از موادی مانند واکس و موبر که ریشه مو را سست می کنند، استفاده نکنید.
  2. ابتدا منطقه مورد نظر را با تیغ یا شیور اصلاح کنید تا مطمئن شوید نور دستگاه در بهترین حالت به فولیکول مو برخورد می کند.
  3. پوست باید کاملا خشک و عاری از هرگونه کرم و مواد آرایشی باشد.
  4. درجه شدت نوری متناسب با رنگ مو و رنگ بدن تان را طبق راهنمای دستگاه انتخاب کنید.
  5. دستگاه را (با زاویه ۹۰ درجه) روی پوست قرار دهید به طوریکه پنجره جداشونده و حلقه ایمنی در تماس با پوست باشد و دکمه شروع به کار را فشار دهید.
  6. صبر داشته باشید تا پس از چند جلسه نتایج اولیه را ببینید.

نکاتی که قبل از خرید دستگاه لیزر خانگی باید در نظر داشته باشید

این روزها دستگاه لیزر خانگی در اکثر فروشگاه ها موجود است. اگرچه قیمت دستگاه لیزر خانگی نسبت به لیزر کلینیکی کم تر است اما خرید یک محصول ایده آل برای رفع موی زائد نوعی سرمایه گذاری است. پس اگر با ویژگی های یک دستگاه لیزر خانگی آشنا نیستید حتما نکات زیر را در نظر داشته باشید:

استاندارد بودن دستگاه لیزر

دوستان عزیز توجه داشته باشید رفع موهای زائد بدن، امری است کاملا حساس و بسیار مهم که باید برای خلاصی از آن ها حتما دست به دامن استفاده از دستگاه های استاندارد لیزر کننده موهای زائد و یا حتی دیگر روش های استاندارد و کاملا بهداشتی رایج در کشور شد.

اندازه و سایز دستگاه

سایز و اندازه دستگاه نیز یکی دیگر از فاکتور های اصلی در زمان خرید دستگاه لیزر خانگی می باشد. شما باید برای انتخاب یک دستگاه مناسب در مرحله اول به نوع کاربردتان توجه کنید، برای مثال اگر برای لیزر موهای صورتتان قصد خرید دستگاه دارید می بایست یک دستگاه با اندازه و سری کوچک خریداری کنید.

انواع دستگاه لیزر خانگی

تصویر انواع دستگاه لیزر خانگی

و برعکس اگر برای لیزر پاهایتان و سایر نقاط بدن قصد خرید دستگاه دارید می بایست از لیزر هایی با سایز و سری بزرگتر انتخاب کنید. تا در آینده و در زمان لیزر کردن موهای زائدتان دچار مشکل نشوید.

بررسی تعداد شات لیزر در هر بار تابش

شات لیزر توسط یک صفحه مستطیلی از دستگاه خارج و به پوست شما تابیده می شود. پس شات های لیزر همان باریکه های نوری هستند که باید به ریشه مو برسند. خیلی از انواع دستگاه لیزر خانگی امروزی شات نامحدود دارند و نیازی به شارژ ندارند. با این حال حتما به شات محصولی که خریداری می کنید دقت داشته باشید. در صورتی که شات محصول محدود باشد باید بعد از مدتی شارژ شود که این موضوع مستلزم صرف هزینه های جانبی برای شما خواهد بود.

منبع تغذیه و مقاومت در برابر آب محصول

منبع تغذیه دستگاه نیز یکی دیگر از مواردی است که در زمان خرید لیزر خانگی می بایست مورد بررسی قرار بگیرد. دستگاه های لیزر خانگی دارای انواع مختلفی از جمله دستگاه لیزر با سیم، دستگاه لیزر شارژی (بیسیم) و دستگاه لیزر دو جانبه (باسیم + شارژی) می باشند. که انتخاب هرکدام از این مدل ها به نوع کاربری و سلیقه خریداران بستگی دارد.

بهترین نوع منبع تغذیه برای یک دستگاه لیزر خانگی از نوع AC یا با استفاده از سیم شارژر است. چرا که دستگاه لیزر خانگی به توان زیادی دارد و ممکن است نگهداری و شارژ دستگاه های باتری خور دشوار باشد.

طراحی ظاهری محصول

بعد از استاندارد بودن، نوع منبع تغذیه و همچنین برخورداری از قابلیت ضدآبی محصول، باید حواستان به شکل و نوع طراحی ظاهری آن نیز باشد. مخاطبان گرامی توجه داشته باشند، اقدام برای رفع موهای زائد صورت و بدن در خانه با خرید یک دستگاه لیزر خانگی به خودیِ خود در نواحی همچون کمر و پشت می تواند بسیار سخت و زمانبر باشد! به همین خاطر خوش دست بودن محصول جهت درست گرفتن آن در دست ها قطعا به هنگام کار بسیار مهم و حائز اهمیت تلقی می شود.

لیز موهای زائد زیر بغل

دستگاه لیز موهای زائد زیر بغل بانوان

ویژگی ضد آب و ضد رطوبت

ضد آب بودن و ضد رطوبت بودن از ویژگی های یک دستگاه لیزر خانگی باکیفیت می باشند. همانطور که میدانید اغلب افراد در زمان استفاده از دستگاه لیزر و سایر تجهیزات از بین برنده موهای زائد مکان هایی مانند حمام را برای این کار ها در نظر میگیرند. از این رو اگر دستگاه شما دارای خاصیت ضد رطوبت نباشد میتواند در زمان استفاده در مکان هایی مانند حمام دچار مشکل شود.

همچنین دستگاه لیزر خانگی بهتر است قابل شستشو باشد، شاید هرگز به شستشو دستگاه هنگام خرید دقت نکنید اما بعد از استفاده طولانی مدت ممکن است شستشو بخش های مختلف اهمیت یابد.

قیمت دستگاه لیزر موهای زائد

امروزه شما می توانید با پرداخت مبالغ مختلفی موفق به خرید یک لیزر خانگی بسیار مناسب برای خود شوید؛ منتها بایستی پیش از اقدام جهت خرید و کسب آگاهی از قیمت لیزرهای خانگی، این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه یک سال اپیلاسیون و یا از بین بردن موهای زائد صورت و بدن با روش های دیگری که در مراکز مراقبت پوستی و یا حتی با تیغ صورت می گیرد، قطعا بسیار بیشتر از هزینه ای است که شما جهت خرید یک دستگاه لیزر رفع موهای زائد بدنتان متحمل پرداخت آن خواهید شد!

اقلام همراه با دستگاه لیزر خانگی

انواع دستگاه های خانگی اقلامی مثل سری متنوع، استند یا پایه نگهداری و عینک محافظت کننده چشم دارند. برخی از این اقلام نظیر سری دستگاه ممکن است خیلی قابل استفاده نباشند. به علاوه با افزایش امکانات جانبی دستگاه قیمت آن افزایش می یابد.

اقلام همراه دستگاه لیزر

پاسخ به سوالات متداول درباره لیزر خانگی

دستگاه لیزر خانگی برای چه کسانی مناسب است؟

دستگاه لیزر خانگی برای تمام افراد و جهت رفع موهای زائد مناسب است. اما هیچ دستگاهی به صورت 100 درصد و قطعی تمام موهای شما را از بین نمی برد! هر کسی با هر نوع ویژگی پوستی می تواند از دستگاه لیزر خانگی استفاده کند. با این حال طیف اثرگذاری تابش پالسی لیزر روی موها بر اساس رنگ پوست متفاوت است.

تجربه ثابت کرده لیزر برای افراد سفید پوست و کسانی که موهای ضخیم و تیره ای دارند بهتر جواب می دهد. با این حال هر کسی با هر درجه از روشنی و تیرگی رنگ پوست می تواند از دستگاه لیزر خانگی استفاده کند. فقط کافی است به درجه دستگاه و نیاز پوست خود توجه کند.

دستگاه لیزر خانگی برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • افرادی که زیر ۱۸ سال دارند.
  • خانم های باردار و شیرده
  • بیماران دیابتی و کسانی که از پمپ انسولین استفاده می کنند.
  • افرادی که از پیس میکر قلبی استفاده می کنند.
  • اشخاصی که بیماری پوستی و یا عفونی دارند.
  • استفاده برای قسمت هایی از بدن که در سه هفته گذشته جراحی شده اند.
  • افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند.
  • اشخاصی که از داروهای مسکن برای کاهش حاسیت پوستی استفاده می کنند.
  • استفاده از لیزر برای نقاط حساس، در اطراف چشم، بر روی پوست تیره و یا آسیب دیده
  • رای از بین بردن موهای ضخیم صورت آقایان

مدت زمان اثر بخشی استفاده از دستگاه لیزر خانگی

مطالعات نشان می دهد با توجه به ریزش طبیعی موها، بهتر است طی ۱ تا ۲ هفته روش موزدایی را ادامه دهید تا از رشد مجدد موها جلوگیری شود. معمولا بهترین نتیجه بعد از ۴ تا ۵ بار استفاده در هر دو هفته یکبار قابل مشاهده خواهد بود. تکرار استفاده از دستگاه چند هفته یکبار پس از تکمیل دوره ی مذکور، باعث جلوگیریاز رشد مجدد موها خواهد شد. مطالعات نشان داده است نتیجه دوره استفاده با هر ۲ تا ۴ هفته یکبار تثیت می شود. شما می توانید فاصله این دوره استفاده را طبق رشد مجدد موهای خود تنظیم کنید.

نحوه اثر گذاری دستگاه لیز مو خانگی

نحوه اثر گذاری دستگاه لیز موهای زائد خانگی

دستگاه لیزر خانگی به اندازه لیزر کلینیکی مفید است؟

همان طور که گفته شد دستگاه لیزر خانگی با همان طراحی و مکانیسم عمل دستگاه های غول پیکر تولید می شوند. با این حال اندازه کوچک تر این دستگاه ها باعث می شود تا سطح تابش ضعیف تری اعمال کنند. این موضوع هم برای کاربران مبتدی که هرگز تجربه لیزر نداشتند منطقی به نظر می رسد. چون تابش بیش از حد و شدید لیزر می تواند التهاب پوستی و سوختگی به دنبال داشته باشد.

آیا می توان برای تمام نقاط بدن از دستگاه لیزر خانگی استفاده کرد؟

اینکه از این دستگاه در کدام نقاط بدن می توان استفاده کرد به برند و مدل دستگاهی که خریداری می کنید بستگی دارد و باید به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید. لازم به تاکید است که اگر در دفترچه قید شده باشد که از آن در نواحی حساس مثل صورت و اندام تناسلی استفاده نشود باید رعایت مساله را در نظر بگیرید. چرا که این موضوع برای جلوگیری از هرگونه آسیب به بدن انجام می شود.

آیا لیزر موها با دستگاه لیزر خانگی دردناک است؟

دستگاه های لیزر خانگی همانند لیزرهای کلینیک ها نیاز به مواد بی حس کننده ندارد فقط برخی از آن ها دارای مواد خاصی هستند که به خنک کردن پوست کمک می کند. هنگام تابش اشعه لیزر به پوست تنها سوزش مختصری احساس می شود که آن هم با استفاده از ژل های خنک کننده یا دستگاه های خنک کننده مخصوص به حداقل می رسد.

انواع دستگاه لیزر خانگی

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت دستگاه لیزر خانگی چند است؟
قیمت انواع دستگاه خانگی لیزر موهای زائد بدن از 2 میلیون شروع و تا 40 میلیون تومان ادامه دارد و به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، وزن و ابعاد، تکنولوژی اصلاح، تعداد شات ها، تعداد سری ها، تنظیمات و قابلیت های اضافه بستگی دارد.
بهترین مارک های دستگاه لیزر خانگی کدام است؟
از بهترین و پرفروش ترین مدلهای دستگاه لیزر خانگی می توان به برند پاناسونیک، فیلیپس، رمینگتون، بابیلیس، مرکوری، براون، ویت، پرینسلی، جیمی، کیمی، اپتیما، تاچ بیوتی و پرومارون اشاره کرد.
تاریخ به روز رسانی : 1402/03/07
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
لیزر موهای زائد خانگی مرکوری چند منظوره مدل GP
لیزر موهای زائد خانگی مرکوری چند منظوره مدل GP
دستگاه لیزر موهای زائد دس با طراحی ارگونومیک مدل GP591
دستگاه لیزر موهای زائد دس با طراحی ارگونومیک مدل GP591
لیزر موهای زائد مارسکی تعداد شات 400 هزار مدل MS-6999
لیزر موهای زائد مارسکی تعداد شات 400 هزار مدل MS-6999
لیزر بدن خانگی خانگی لسکلتون تکنولوژی IPL مدل T-006
لیزر بدن خانگی خانگی لسکلتون تکنولوژی IPL مدل T-006
لیزر موهای زائد بدن و صورت خانگی تیروس مدل D
لیزر موهای زائد بدن و صورت خانگی تیروس مدل D
دستگاه لیزر موهای زائد آی پی ال مدل C-T05
دستگاه لیزر موهای زائد آی پی ال مدل C-T05
لیزر موهای زائد گلویش استایل مدل HRL-99
لیزر موهای زائد گلویش استایل مدل HRL-99
لیزر موهای زائد فیلیپس با تکنولوژی اصلاح نوری مدل BRI958
لیزر موهای زائد فیلیپس با تکنولوژی اصلاح نوری مدل BRI958
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد