منو

دستگاه پیجر فراخوان مشتری چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؟

بارها و بارها پیش آمده که افراد در صف های طولانی برای گرفتن خدمات از فست فود و آب میوه، بستنی فروشی گرفته تا مراکز تعویض پلاک و دیگر ادارات مشابه، ایستاده و منتظر مانده اند. همانطور که می دانید وجود صف در مراکز مختلف نه تنها موجب ایجاد بی نظمی در فرآیند و انجام امور می شود بلکه ازدحام و هرج و مرج را در پی دارد.

راهنمای خرید دستگاه فراخوان مشتری

عکس دستگاه پیجر فراخوان مشتری

با پیشرفت تکنولوژی و ارتقا سیستم های ارتباط بیسیم این مشکل به طور کامل برطرف شده است. تنها با استفاده از پیجر مشتری می توان خدمت رسانی به مشتریان را ساماندهی کرده که منجر به جلب رضایت مشتری خواهد شد. اما پیجر فراخوان مشتری چیست و چه کاربردی دارد؟ برای دریافت پاسخ این سوال در ادامه مطلب با طوطی کالا همراه باشید.

پیجر فراخوان مشتری چیست؟

پیجر یا فراخوان (دستگاه پیجر، فراخوان مشتری، پیجر رستوران، دستگاه پیج نام های دیگر آن هستند) به هر وسیله ای که جهت فراخوانی مشتریانی که در صف انتظار دریافت سفارشات خود هستند، اطلاق میشود. پیجر مشتری یکی از بهترین تجهیزات برای مدیریت صف مشتریان در مراکز خدماتی و کسب و کارهای مشتری محور به شمار می رود.

به طوری که دیگر نیازی به ایستادن مشتریان در یک جای خاص نبوده و به موقع می توانند طبق نوبت های خود برای گرفتن سرویس های مد نظرشان مراجعه کنند. در این دستگاه نیازی به استفاده از کامپیوتر نمیباشد.

رستوران ها، نانوایی های بزرگ، کافی شاپ ها و فست فود فروشی ها از جمله بهترین کاندیدهای استفاده از چنین دستگاهی هستند.

عملکرد دستگاه فراخوان مشتری چگونه است؟

فرض کنید برای سفارش غذا به یک اغذیه فروشی بزرگ رفته اید. در زمان سفارش غذا به شما پیجری تحویل داده می شود، زمانی که غذای سفارشی شما آماده شود، مهماندار با وارد کردن شماره پیجر مشتری او را فرا می خواند و پیجر با لرزش یا نواختن صدا مشتری را آگاه می سازد. در واقع این دستگاه برای مدیریت صف در فروشگاه ها و مراکز خدماتی پر مشتری یک گزینه ایده آل محسوب می شود.

انواع دستگاه فراخوان مشتری

دستگاه نوب دهی مشتری از دو دسته پیجرهای لرزشی و پیجرهای صوتی تشکیل شده اند. این مدل ها با توجه به استراتژی و نوع سرویس دهی مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه عملکرد دستگاه پیجر مشتری

1 - دستگاه فراخوان مشتری لرزشی

این دستگاه های پیج در ایران عموما در فودکورت و فست فودهای بسیار مطرح کاربرد دارند، سیستم هشدار این پیجرها لرزشی است اما اکثر آنها از هشدار نوری و صوتی هم برخوردار هستند. معمولا از چنین پیجرهایی در فست فود، فودکورت، کترینگ، کارواش، مراکز تعویض پلاک، داروخانه ها و ... به کار برده می شود.

عملکرد این پیجر به این صورت است که شما با مراجعه به صندوق و ثبت سفارش یک پیجر می گیرید، با توجه به این که پیجرها به صورت وایرلس فعال هستند شما می توانید آزادانه در هر جایی مستقر باشید و منتظر دریافت سفارش خود بمانید. معمولا این ارتباط تا فواصل ۲۰۰ الی ۳۰۰ متر هم برقرار است (با توجه به شرایط محیط) و در صورت نیاز به افزایش برد میبایست از تقویت کننده امواج استفاده شود.

با فرا رسیدن نوبت شما متصدی با وارد کردن شماره نوبت شما در صفحه کلید (فرستنده) فرمان پیج صادر میگردد، در این هنگام پیجری که در اختیار دارید از طریق آلارمهای نوری، صوتی و ویبره شما را مطلع می سازد. شما نزد متصدی می روید و بعد از تحویل پیجر به او سفارش خود را تحویل می گیرید.

معمولا این پیجرهای لرزشی دارای یک پایه شارژ هستند که حداکثر ۱۰ عدد پیجر روی آن قرار می گیرد. با قرار دادن پیجرها روی هم روی این پایه آنها شارژ می شوند. معمولا دستگاه های فراخوان مشتری لرزشی دارای بدنه ضد ضربه و ضد آب هستند که طول عمر آنها را افزایش می دهد.

2 - دستگاه پیج مشتری صوتی

دستگاه های فراخوان صوتی رایج ترین شکل دستگاه فراخوان در ایران محسوب می شوند این دستگاه ها دارای نمایشگر و فراخوان صوتی هستند که مجهز به یک صفحه نمایشگر LED با توانایی نمایش اعداد سه رقمی است. شما با مراجعه به دستگاه نوبت دهی یک نوبت دریافت می کنید و منتظر می مانید.

متصدی با فشردن صفحه کلید به ترتیب شماره ها را وارد می کند و سیستم فراخوان صوتی نیز شماره را با صدای بلند می خواند. این شماره در سیستم نمایشگر دستگاه نیز نمایش داده می شود. این پیجرها قابلیت نصب روی دیوار یا آویز از سقف را دارند به همین دلیل هم به جای کمی برای نصب نیاز دارند. معمولا در مراکز دولتی، پیشخوان دولت، دفاتر اسناد رسمی، بانک ها و … از این مدل سیستم فراخوان مشتری استفاده می شود.

انواع مختلف فراخوان مشتری

عکس دستگاه پیج مشتری یا فراخوان مشتری

پرفروش ترین مدلهای دستگاه پیجر مشتری

1 -

دستگاه فراخوان مشتری صوتی اسکار مدل RF5002

دستگاه فراخوان مشتری صوتی اسکار مدل RF5002
مشخصات محصول
  • وزن
    ۱.۱۰ کیلوگرم
  • نوع اتصال
    بی سیم
  • برد
    ۳۰ متر
  • زبان
    فارسی
  • قابلیت پخش موسیقی
    دارد
تابلو فراخوان مشتری اسکار برای نمایش و اعلام شماره مشتری و جلوگیری از ازدحام مشتریان پشت باجه طراحی شده است. همراه تابلو یک دستگاه کیپد برای ارسال شماره به تابلو و یک ماژول صوتی برای اعلام شماره قرار گرفته است.
ارتباط بین تابلو، کیپد و ماژول صوتی کاملا بدون سیم است. ماژول صوتی دستگاه دارای یک ورودی صدا برای پخش موزیک و یک خروجی صدا برای اتصال به اسپیکر است که حین اعلام شماره از سوی کاربر، موزیک قطع شده و بعد از اعلام، مجددا ادامه موزیک پخش می شود.
تابلو فراخوان از جنس فلکسی و 7 سگمنت است و قابلیت نمایش شماره از 1 تا 999 را دارا است. تابلو، کیپد و ماژول صوتی، هرکدام بطور مجزا دارای یک منبع تغذیه مجزا هستند. نصب و راه اندازی دستگاه بسیار ساده و راحت است و کافیست هرکدام از سه عضو این دستگاه را به برق وصل کنید و اقدام به اعلام شماره نمایید.
زبان اعلام شماره روی تابلو از نوع لاتین و زبان صوتی دستگاه فارسی است. دستگاه قابلیت اضافه کردن یک تابلو اضافه را دارد که می توان از آن برای سالن های بزرگ یا نصب در سایر طبقات استفاده کرد. از این دستگاه می توان برای اعلام شماره در رستوران، فست فود، بستنی و آبمیوه فروشی و سایر مراکزی که نیاز به اعلام شماره دارند استفاده نمود.
2 -

دستگاه فراخوان مشتری بی سیم صوتی مدل DA300

دستگاه فراخوان مشتری بی سیم صوتی مدل DA300
مشخصات محصول
  • وزن
    ۳۰۰ گرم
  • نوع اتصال
    بی سیم
  • قابلیت پخش موسیقی
    دارد
  • جنس بدنه
    پلاستیک
سیستم فراخوان داده آوران برای استفاده مراکزی مانند رستوران، فست فود، آبمیوه و بستنی فروشی و ... طراحی شده است. این دستگاه از ازدحام و ایجاد صف جلوگیری کرده و موجب می شود کارها با نظم بیشتری انجام شود.
این سیستم فراخوان شامل یک کی پد است که از طریق آن شماره ها فراخوانی می شود. تابلو نماشگر نوبت فراخوانی شده را نمایش می دهد که غالبا بصورت سون سگمنت طراحی شده است. پلیر صوتی شماره فراخوانی شده را اعلام می نماید.
این ارتباط بصورت بی سیم بوده و نیاز به کابل کشی بین اجزا نیست. تابلو نمایشگر قابلیت نمایش تا سه رقم را داراست. هر کدام از این اجزا دارای منبع تغذیه جداگانه هستند. نصب و راه اندازی این سیستم فراخوان بدلیل عدم نیاز به کابل کشی بسیار ساده است و فقط کافیست اجزا به برق متصل شوند.
3 -

دستگاه پیجر فراخوان مشتری پرسان مدل UFO

دستگاه پیجر فراخوان مشتری پرسان مدل UFO
مشخصات محصول
  • وزن
    ۲۱۸ گرم
  • جنس بدنه
    پلاستیک پلی کربنات
  • نوع اتصال
    بی سیم
  • برد
    ۲۰۰
پیجر فراخوان مشتری پرسان مدل UFO یکی از پیجر هایی است که با استفاده از آن می توان به این نظم و سرعت بخشیدن به کار ها افزود و از طرفی درصد اشتباه را به صفر یا نزدیک صفر رساند. این پیجر دارای ۱۰ عدد گیرنده (Receiver) (شماره ها از ۱ تا ۱۰ روی آن ها نوشته شده است) و ۱ عدد فرستنده (Sender) ساخته شده از پلاستیک پلی کربنات مقاوم به ضربه است.
یکی از کارهایی که می توان روی گیرنده ها انجام داد چسباندن لوگو است. کافیست برای پیج کردن مشتری شماره را روی فرستنده وارد کنید و دکمه Enter را بفشارید تا دستگاه فرد مورد نظر را فراخوانی کند. هم فرستنده و هم گیرنده دارای شارژرهای مجزا ۱۲ ولت ۲ آمپر هستند.
4 -

پیجر فراخوان مشتری اسکار مدل OGP160

پیجر فراخوان مشتری اسکار مدل OGP160
مشخصات محصول
  • وزن
    ۱.۴ کیلوگرم
  • نوع اتصال
    بی سیم
  • برد
    ۱۲۰۰ متر در فضای باز
  • ابعاد
    ۱۲×۱۴×۲۲ میلی متر
پیجر فراخوان مشتری اسکار یکی از مناسب ترین و کاربردی ترین تجهیزات برای رستوران ها و فست فود ها است که دارای تعداد مشتری بالا هستند و فضایی برای پذیرایی و انتظار مهمان ندارند. این سیستم شامل یک عدد بیس و شانزده عدد پیجر است که پیجرها روی بیس سوار می شوند.
عملکرد دستگاه بدین صورت است که پس از گرفتن سفارش از مشتری، یکی از پیجرهای دستگاه در اختیار مشتری قرار می گیرد و هنگامی که سفارش آماده شد، از روی بیس دستگاه آن پیجر خاص فراخوانی می شود. در نتیجه پیجر با روشن شدن و پخش ملودی ملایم و لرزیدن، مشتری را از رسیدن نوبت آگاه می کند.
برد دستگاه در محیط های باز تا 1200 متر قابل برآورد است. پیجر فراخوان مشتری اسکار ضمن جلوگیری از تجمع مشتریان در فضای مجموعه برای تحویل سفارش، باعث سکوت و آرامش بیشتر محیط می شود.
5 -

پیجر فراخوان مشتری باربد مدل الماس بسته 20 عددی

پیجر فراخوان مشتری باربد مدل الماس بسته 20 عددی
مشخصات محصول
  • وزن
    ۴ کیلوگرم
  • نوع اتصال
    بی سیم
  • برد
    ۲۵۰
پیجرهای فراخوان مشتری شرکت باربد، مناسب جهت فست فودها، کارواش ها، غذاهای بیرون بر و سایر اصنافی هستند که به دلیل آرامش محیط نیازی به استفاده از فراخوان صوتی ندارند یا به دلیل شلوغی و سر و صدای محیط فراخوان صوتی کارآیی خود را از دست می دهد.
با استفاده از پیجرهای فراخوان مشتری شرکت باربد، آرامش صوتی محیط هنگام فراخوان مشتری ها به هم نمیخورد و با استفاده از پیجرهایی که دست مشتری سپرده می شوند، می توان آنها را جهت تکمیل سرویس خود فراخواند. این پیجرها با توجه به اندازه خود به راحتی در دست یا جیب مشتری قرار گرفته و هنگام فراخوانی به کمک ویبره قوی خود به مشتری اطلاع رسانی می کند.
علاوه بر ویبره قوی، این پیجرها به ال ای دی های پر نور و بازر (جهت اجرای ملودی کوتاه) نیز مجهز هستند. بُرد مفید این دستگاه حدود ۲۵۰ متر تعیین شده است که برای استفاده در کلیه محیط ها مناسب خواهد بود. این دستگاه کاملا طراحی و تولید داخل ایران می باشد.
6 -

دستگاه فراخوان مشتری ای اچ کا مدل TBA401

دستگاه فراخوان مشتری ای اچ کا مدل TBA401
مشخصات محصول
  • وزن
    ۵۰۰ گرم
  • نوع اتصال
    بی سیم
  • برد
    30
  • زبان
    فارسی
دستگاه پیجر مشتری AHK برای نمایش و اعلام شماره مشتری و جلوگیری از ازدحام مشتریان پشت باجه طراحی شده است. پکیج سه جزئی این فراخوان شامل یک صفحه کلید برای ارسال شماره به تابلو و یک ماژول صوتی برای اعلام شماره و یک نمایشگر عددی سون سگمنتی است.
ارتباط بین تابلو، صفحه کلید و ماژول صوتی بدون سیم است. تابلو فراخوان از جنس پلکسی و سگمنت است و قابلیت نمایش شماره از 1 تا 999 را دارا است. صفحه کلید دستگاه نیز دارای یک آنتن خارجی است که کیفیت ارسال و برد مناسبی را فراهم میکند.
زبان اعلام شماره روی تابلو از نوع لاتین و زبان صوتی دستگاه فارسی و تنوع صدایی ندارد. همچنین این پکیج فاقد اسپیکر می باشد و در صورت نیاز می بایست اسپیکر را جداگانه تهیه کنید. امکان اضافه کردن تابلوهای متعدد به این پکیج جهت فروشگاههای بزرگ و یا کیپد های متعدد که دارای چند کانتر می باشند نیز محیاست.
سایر مشخصات : دارای پیغامهای پیشفرض همچون حجاب خود را رعایت فرمایید و از پارک کردن روی پل خودداری فرمایید و از این دست.
7 -

دستگاه پیجر مشتری مدل اسمارت پلاس مدل 1500

دستگاه پیجر مشتری مدل اسمارت پلاس مدل 1500
مشخصات محصول
  • وزن
    ۱۸۰۰ گرم
  • نوع اتصال
    بی سیم
  • برد
    50
  • قابلیت پخش موسیقی
    دارد
  • ابعاد نمایشگر
    ۳۴x۱۴ سانتی متر
فراخوان مشتری اسمارت پلاس مدل 1500 دارای یک نمایشگر 34 در 14 به رنگ قرمز و یک صفحه کلید سون سگمنت دار و یک باکس صدای جداگانه دارای امپ داخلی و پورت usb برای تامین برق اسپیکر های لپ تاپی می باشد.
شما توسط صفحه کلید میتوانید عدد مورد نظر را وارد کرده و سپس بر روی نمایشگر نمایش داده میشود و در صورتی که اسپیکر به باکس صدا متصل شود به صورت صوتی نیز اعلام میگردد. از این فراخوان میتوان برای اماکنی همچون فست فود، کترینگ و کلیه اماکنی که دارای ازدحام جمعیت هستند استفاده کرد.
این فراخوان به صورت بی سیم اتصال پیدا میکند. تفاوت مدل گلد پلاس و اسمارت پلاس در نوع سون سگمنت می باشد.سون سگمنت به کار رفته در این مدل از نو led می باشد.
8 -

دستگاه فراخوان مشتری سهند مدل پلاس

دستگاه فراخوان مشتری سهند مدل پلاس
مشخصات محصول
  • وزن
    ۱۰۰۰ گرم
  • نوع اتصال
    بی سیم
  • برد
    20
  • قابلیت پخش موسیقی
    دارد
  • ابعاد نمایشگر
    ۱۳x۲۰ سانتی متر
  • ابعاد سون سگمنت
    ۵x۷ سانتی متر
فراخوان مشتری سهند دارای یک نمایشگر و یک صفحه کلید میباشد. باکس صدا در این مدل فراخوان داخل نمایشگر قرار گرفته است. شما توسط صفحه کلید میتوانید عدد مورد نظر را وارد کرده و سپس بر روی نمایشگر نمایش داده میشود و در صورتی که اسپیکر به نمایشگر متصل شود به صورت صوتی نیز اعلام میگردد.
از این فراخوان میتوان برای اماکنی همچون فست فود، کترینگ و کلیه اماکنی که دارای ازدحام جمعیت هستند استفاده کرد. این فراخوان به صورت بی سیم اتصال پیدا میکند.

آشنایی با اجزای دستگاه پیجر مشتری لرزشی

پیجر لرزشی مشتری یا فراخوان ویبره دار مشتری شامل حداقل سه دستگاه میباشد.

  1. کیپد فراخوان لرزشی مشتری: جهت انتخاب شماره پیجر مشتری و صدور فرمان پیج به کار می رود.
  2. پیجر فراخوان لرزشی مشتری: قسمتی است که در اختیار مشتری قرار میگیرد و با توجه به برند پیجر مشتری در ست های ۱۰، ۱۵ و ۲۰ عددی قابل ارائه است.
  3. پایه شارژر پیجرهای لرزشی مشتری: پایه جهت شارژ پیجر ها استفاده میشود.در بعضی نمونه ها تنها قادر به شارژ همان ست ۱۰ یا ۱۵ عددی میباشد، اما در بعضی مدلها امکان شارژ تعداد بیشتر بصورت همزمان نیز هست. در بعضی از مجموعه ها از یک پایه برای شارژ دو ست پیجر بصورت نوبتی هم استفاده میشود.
  4. تقویت کننده امواج (اختیاری)

دستگاهها معمولا در مدل های مستطیلی، گرد، دوناتی و پیتزایی موجود میباشد.

مزایای استفاده از دستگاه فراخوان مشتری

مدیریت صف در مراکز نیازمند سیستم نوبت دهی از جمله مهمترین مزایای استفاده از چنین دستگاه هایی است. افزایش نظم و همچنین مدیریت زمان و صرفه جویی در آن می تواند مهمترین دستاورد استفاده از این دستگاه ها در مراکزی با مراجعه زیاد ارباب رجوع باشد.

از جمله دیگر مزایای استفاده از این دستگاه های می توان به جلب رضایت مشتریان و صرفه جویی در هزینه های استخدام نیروی انسانی کار اشاره کرد. کاهش هرج و مرج و جلوگیری از تنش در فضای کاری می تواند یکی دیگر از مزایای استفاده از دستگاه های فراخوان مشتری در مراکز پر رفت و آمد باشد.

می توان انواع دستگاه های فراخوان مشتری را به صورت شخصی سازی شده سفارش داد، به طور مثال استفاده از لوگو یا رنگ خاص برای نمایش یا در تهیه بدنه پیجرها از جمله مواردی است که در این زمینه می توان به آنها اشاره کرد.

دستگاه پیجر و فراخوان مشتری

عکس دستگاه الکترونیکی فراخوان مشتری

مهمترین ویژگی های دستگاه فراخوان مشتری

در این بخش به مهمترین ویژگی های دستگاه های فراخوان مشتری اشاره خواهیم کرد. این ویژگی ها عبارتند از:

  • مقرون به صرفه
  • افزایش سرعت و دقت در خدمت رسانی
  • سازماندهی و مدیریت صف مشتریان در برابر صندوق و باجه ها
  • کاهش هرج و مرج و سر و صدا به منظور افزایش آرامش در محیط برای مشتریان و کارکنان
  • اشغال فضای بسیار کم معمولا در بالای باجه
  • امکان نصب و راه اندازی آسان
  • ضد ضربه و ضد آب به منظور افزایش طول عمر دستگاه ها (پیجرهای لرزشی)
  • به دلیل برد و آنتن دهی بالا مناسب استفاده در فضاهای بزرگ و وسیع
  • کاهش هزینه استخدام و نگهداری نیروی انسانی مثل گارسون
  • مناسب برای فضاهای کوچک که امکان میزبانی از مشتری وجود ندارد (پیجرهای لرزشی)
  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش

انواع دستگاه مدیریت مشتری

جمع بندی

دستگاه های فراخوان مشتری آزادی عمل بیشتری به مشتری می بخشند، ضمن این که کارمندان مجموعه نیز می توانند با فراغت بال به کارهای خود بپردازند و رعایت صف نیز کار ساده تری است. رعایت انصاف در صف نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از چنین دستگاه هایی در مراکز با تعداد ارباب رجوع بالا است.

این دستگاه ها برای نظم دهی به کار و رضایت مشتریان هست. نصب و راه اندازی این دستگاه ها بسیار آسان و همچنین اکثر برندهای موجود در بازار دارای خدمات پس از فروش هستند. بنابراین می توان با استفاده از چنین دستگاه هایی با صرف هزینه مقرون به صرفه در وقت و هزینه های جاری مجموعه صرفه جویی کرد.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت پیجر فراخوان مشتری چند است؟
قیمت انواع دستگاه یا پیجر فراخوان مشتری به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، نوع اتصال دستگاه، تعداد پیجرها، ابعاد و وزن، برد دستگاه، صوتی یا لرزشی بودن و ... بستگی دارد، اما در حالت کلی قیمت انواع پیجر فراخوان مشتری از 2 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان می باشد.
سیستم فراخوان مشتری کجاها کاربرد دارد؟
مدیریت صف در مراکز نیازمند سیستم نوبت دهی مانند رستوران ها، فست فود ها، کافی شاپ ها، بانک ها، مراکز فروش کالا با نوبت دهی، داروخانه ها، نانوایی های بزرگ، مراکز درمانی، مراکز تعویض پلاک و هرجایی که نیاز به نوبت دهی باشد.
تاریخ به روز رسانی : 1402/09/01
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کاربر رضا امیدی
16:55 - 1401/10/16
آیا پیجر فراخوان گارسون هم کارکرد مشابه دارد یا کلا متفاوت است؟

پاسخ : بله پیجر فراخوان گارسون هم کارکردی مشابه دارد به گونه ای که یک دستگاه فراخوان روی میز مشتری نصب می شوند و هر زمان مشتری احتیاج به خدمات گارسون داشت با زدن یکی از دکمه های روی میز او را فراخوانی میکند

کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد