منو

دستگاه سرخ کن چیست و عملکرد آن چگونه است؟ راهنمای خرید سرخ کن

دستگاه های سرخ کن جزو دستگاه هایی هستند که امروزه برای آشپزی بهتر به کمک آشپزان آمده اند و می توانند بسیار راحت تر از گذشته مواد غذایی را به صورت سرخ شده در اختیار آشپز قرار دهند. اگر برای راحت کردن آشپزی خود و تکمیل وسایل آشپزخانه قصد خرید یک سرخ کن را دارید به شما توصیه می کنیم تا راهنمای خرید سرخ کن های باکیفیت، کم مصرف و ارزان قیمت موجود در بازار را با دقت مطالعه فرمایید.

راهنمای خرید دستگاه سرخ کن

راهنمای خرید دستگاه سرخ کن

سرخکن چیست؟

سرخ کن ها متشکل از یک المنت گرم کننده، یک ظرف توری برای قرار گرفتن مواد غذایی در آن و ظرف پر از روغن می باشد که با استفاده از این سیستم ساده شما می توانید غذای خود را به بهترین شکل ممکن سرخ و برشته کنید. به عبارتی به کمک دستگاه سرخ کن فر آیند سرخ کردن مواد غذایی را بدون دردسر، با سرعت بیشتر، کیفیت بالاتر و طعم بهتری می توان تجربه کرد.

معمولا در فست فود ها و رستوران ها به جای استفاده از قابلمه یا تابه از سرخ کن های بزرگ و صنعتی استفاده می شود که این دستگاه ها با حجم زیادی از روغن بسیار سریع مواد را به صورت سرخ شده در اختیار شما میدهند.

معمولا افراد فکر می کنند که با خرید سرخ کن باید به میزان زیادی روغن مصرف کنند، اما بد نیست بدانید که در سال های اخیر سرخ کن هایی تولید شده که با استفاده از روغن کم یا حتی بودن روغن می توانند به شکل ویژه ای مواد غذایی را برای شما سرخ کنند.

سرخ کن چگونه کار می کند؟

سرخ کن ها دارای نوعی سبد فلزی سوراخ دار هستند که غذا را در خود جای می دهد و در روغن جوشیده قرار می گیرد. میزان مصرف روغن سرخ کن ها به ظرفیتشان بستگی دارد و معمولا حدود دو پیمانه است.

جهت صرفه جویی در هزینه می توانید از روغن های سرخ کردنی چند بار مصرف استفاده کنید. بعضی از سرخ کن ها دارای فیلتر هایی هستند که باعث کاهش بوگرفتن غذاها و افزایش عمر روغن می شوند. دیگر کاربرد فیلتر روغن، افزایش طول عمر استفاده از دستگاه و سیستم های الکتریکی و مکانیکی و کنترل درجه حرارت است.

اما این فیلتر حساسیت هایی دارد برای مثال هنگام شستن سرخ کن، این فیلتر به هیچ وجه نباید با آب تماس پیدا کند، چون در کسری از ثانیه خاصیت کربنی خود را از دست می دهد.

استفاده از دستگاه سرخ کن سیب زمینی

سرخ کردن سیب رمینی با دستگاه سرخ کن بدون روغن

سرخ کن بدون روغن چطور کار می کند؟

این دستگاه یکی از وسیله های محبوب در آشپزخانه هاست که به کمک آن به راحتی می توانید شیرینی، انواع غذاهای سرخ کردنی و چیپس سیب زمینی را با کمترین میزان روغن آماده کنید. غذاهایی که با این دستگاه آماده می شوند، چون مقدار کمی کالری و چربی دارند، به عنوان بهترین جایگزین برای غذاهای سرخ کردنی هستند.

این دستگاه از اسمش هم مشخص است که احتیاج چندانی به روغن ندارند، به اندازه یک قاشق غذا خوری هم کارتان راه می افتد. حتی اگر ذره ای روغن هم مصرف نشود مشکلی پیش نخواهد آمد. نکته قابل توجه اینجاست که غذا در فرآیند پخت مرتب هم بخورد تا گرما به طور مساوی به همه قسمت های غذا برسد.

معرفی انواع سرخ کن

معرفی انواع سرخ کن و آشنایی با آن ها یکی از مواردی است که در هنگام خرید سرخ کن بسیار مهم و الزامی است، در این بخش ما با معرفی و توضیح در مورد انواع سرخ کن سعی می کنیم که شما با آشنایی بیشتر بتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید. سرخ کن ها بسته به نوع مصرف شما و میزان هزینه ای که میخواهید برای خرید آن صرف کنید به چند دسته تقسیم میشوند:

  1. سرخ کن های معمولی و الکتریکی
  2. سرخ کن های بدون روغن یا کم مصرف
  3. مینی سرخ کن ها

عکس دستگاه سرخ کن

تهیه انواع غذا با دستگاه سرخ کن غذا

راهنمای خرید سرخ کن های معمولی و الکتریکی

سرخ کن های معمولی و الکتریکی چه مزایا و معایبی دارند؟

  • سرخ کن های معمولی یا الکتریکی با مکانیزمی ساده به همراه المنت گرم کننده و روغن کار می کنند و می توانند با حرارت های متفاوت مواد غذایی شما را سرخ کنند.
  • اگر دوست دارید که در سریع ترین زمان غذای سرخ شده ای برشته داشته باشید بهترین گزینه برای شما سرخ کن های معمولی و الکتریکی است.
  • اما این سرخ کن ها دارای یک عیب بسیار بزرگ هستند، و آن هم این است که برای استفاده از این دستگاه های سرخ کن نیاز به حجم زیادی از روغن هستند.
  • به همین دلیل اگر به سلامتی خود اهمیت زیادی می دهید بهتر است که اقدام به خرید این نوع از سرخ کن نکنید.

راهنمای خرید سرخ کن های بدون روغن یا کم مصرف

سرخ کن های بدون روغن یا کم مصرف اغلب با جریان سریع هوا مواد غذایی را سرخ می کنند، این نوع از سرخ کن ها دارای چندین مزیت هستند که این مزیت ها شما را به خرید آن ها راغب می کند.

  • مصرف پایین روغن در این سرخ کن ها موجب می شود که هزینه های خرید روغن برای شما کاهش یابد.
  • سرخ کردن مواد غذایی با استفاده از جریان سریع هوا موجب می شود که شما طعم لذیذ غذا های سرخ شده را با کمترین ضرر تجربه کنید.
  • این نوع از سرخ کرن که با استفاده از جریان هوا است موجب می شود که خواص مواد غذایی تا حد زیادی حفظ شود.

سرخ کن رژیمی و بدون روغن

راهنمای خرید مینی سرخ کن ها

خرید مینی سرخ کن ها به چه افرادی توصیه میشود؟

  • این سرخ کن ها تشابه زیادی به سرخ کن های معمولی دارند با این تفاوت که بسیار کوچک تر از سرخ کن های معمولی هستند.
  • این سرخ کن ها اغلب برای استفاده در منزل مورد توجه قرار می گیرند، و با امکانات متفاوت و کارایی های متمایز از یکدیگر به مشتریان ارائه می شوند.

مینی سرخ کن

برای خرید بهترین سرخ کن به چند نکته توجه کنید:

بودجه و گارانتی سرخ کن

به مانند سایر لوازمی که خریداری می کنید برای خرید سرخ کن نیز می بایست به بودجه خود توجه کنید. ابتدا باید بودجه خود را تعیین کنید و سپس اقدام به خرید کنید. یکی دیگر از معیارهای خرید سرخ کن گارانتی دستگاه می باشد.

محفظه و میزان گنجایش سرخ کن

سرخ کن را به توجه به تعداد اعضای خانواده خود انتخاب کنید. اگر اعضای خانواده شما دو نفر می باشد بهتر است دستگاه کوچک تر را انتخاب کنید. برای خرید سرخ کن سعی کنید به محظفه آن دقت کنید و دستگاهی را خریداری کنید که دارای محفظه استوانه ای باشد ، چرا که مواد غذایی بزرگ تری را می توان در آن قرار داد و برای خانواده های پرجمعیت مناسب است. برای خانواده های کم جمعیت بهتر است از سرخ کن های با محفظه چهارگوش استفاده شود.

به سبد سرخ کن ها دقت کنید

به طور کلی سبد سرخ کن از دو نوع آسانسوری و دستی می باشد. استفاده از سبدهای آسانسوری شاید در نگاه اول آسان باشد اما احتمال آسیب دیدن این نوع سبدها بالاست و ممکن است غذا در سبد گیر بیفتد که در آن صورت باید با کفگیر برای خروج مواد غذایی اقدام کنید. سبد های بزرگ اجازه پخت و تهیه انواع ماهی و مرغ را به راحتی برای شما فراهم می کند.

چراغ وضعیت در سرخ کن

چراغ وضعیت دستگاه همانطور که مشخص است برای نشان دادن وضعیت روشن یا خاموش بودن دستگاه می باشد و کاربرد دیگری ندارد.

خرید انواع مختلف سرخ کن

به فیلتر دستگاه دقت کنید

فیلتر در دستگاه های سرخ کن دارای وظایفی می باشد که یکی از آنها جلوگیری از پخش بوی ناشی از سرخ کردن غذا می باشد. فیلتر سرخ کن ها معمولا به مرور زمان خراب می شوند بنابراین بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که دارای فیلتر قابل تعویض باشد.

رنگ و طراحی دستگاه سرخ کن

برای خانم ها طراحی و رنگ دستگاه و ست بودن آن با لوازم آشپزخانه بسیار مهم می باشد. سرخ کن ها در رنگ بندی و طرح مختلف در بازار وجود دارند. شما می توانید بنا به سلیقه خود بهترین ها را انتخاب کنید. سعی کنید کیفیت دستگاه را فدای رنگ و ظاهر آن نکنید.

به لایه داخلی دستگاه دقت کنید

در هنگام خرید سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که دارای جنس لایه داخلی نچسب باشد چرا به راحتی شسته می شود و ضایعات غذا کم می شود.

راهنمای خرید دسنگاه سرخ کن

سرخ کردن سیب زمینی در دستگاه سرخ کن

نکات ایمنی و استفاده بهتر از سرخ کن

  • حتما از روغن مخصوص سرخ کردن، استفاده نمایید.
  • مواد غذایی یخ زده و منجمد را داخل دستگاه قرار ندهید.
  • در شست و شو و نظافت دستگاه نهایت دقت را به عمل آورید.
  • سرخ کن نباید گرما را به بدنه منتقل نماید.
  • داشتن دسته مناسب برای حمل و نقل دستگاه گزینه ای قابل توجه است.
پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت دستگاه سرخ کن چند است؟
قیمت انواع دستگاه سرخ کن از یک و نیم میلیون تومان تا 30 میلیون تومان می باشد و به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، توان مصرفی سرخ کن، وزن و ابعاد، ظرفیت و ... بستگی دارد.
بهترین مارک های دستگاه سرخ کن کدام است؟
از بهترین و محبوب ترین برندهای تولید کننده دستگاه سرخ کن می توان به برند فیلیپس، دلونگی، پارس خزر، تفال، کنوود، گوسونیک، تولیپس، فلر، فکر، دبلیو ام اف، مباشی، میگل و نینجا اشاره کرد.
تاریخ به روز رسانی : 1402/02/21
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
سرخ کن بدون روغن شیائومی توان 1500 وات مدل MAF01
سرخ کن بدون روغن شیائومی توان 1500 وات مدل MAF01
سرخ کن بدون روغن مباشی گنجایش 5 لیتر مدل ME-AF989
سرخ کن بدون روغن مباشی گنجایش 5 لیتر مدل ME-AF989
سرخ کن بدون روغن سانفورد 1200 وات مدل SF2457
سرخ کن بدون روغن سانفورد 1200 وات مدل SF2457
سرخ کن بدون روغن سوناشی ظرفیت ۹.۲ لیتر مدل SAF-920
سرخ کن بدون روغن سوناشی ظرفیت ۹.۲ لیتر مدل SAF-920
سرخ کن و گریل بدون روغن تفال ظرفیت ۴.۲ لیتر مدل EY505
سرخ کن و گریل بدون روغن تفال ظرفیت ۴.۲ لیتر مدل EY505
سرخ کن بدون روغن سیلورکرست ۸ لیتر توان ۱۴۰۰ مدل JD689B
سرخ کن بدون روغن سیلورکرست ۸ لیتر توان ۱۴۰۰ مدل JD689B
سرخ کن بدون روغن گوسونیک توان ۱۷۵۰ وات ظرفیت 8 لیتر
سرخ کن بدون روغن گوسونیک توان ۱۷۵۰ وات ظرفیت 8 لیتر
سرخ کن فیلیپس ظرفیت ۰.۸ لیتر مدل HD9252
سرخ کن فیلیپس ظرفیت ۰.۸ لیتر مدل HD9252
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد