منو

دستگاه بخور سرد چیست و چه فوایدی دارد؟ + معرفی بهترین مدلها

دستگاه بخور دستگاهی است که برای افزایش رطوبت محیط مورد استفاده قرار می گیرد و در دو نوع بخور سرد و بخور گرم موجود می باشد. در مکان هایی با آب و هوای خشک و یا در فصول سرد که رطوبت هوا کاهش می یابد، خشکی هوا مشکلات متعددی را به وجود می آورد.

بهترین دستگاه بخور برای هر فضای بسته ای می تواند انتخابی مناسب برای بر طرف کردن خشکی هوا و زدودن آلودگی آن باشد. به طور یقین خرید دستگاه بخور گامی موثر در ایجاد فضایی شاد و پویا در خانه و یا محل کار است. استفاده از دستگاه بخور می تواند مایه افزایش بهتر تنفس، کاهش علائم آسم و بیماری های تنفسی، کاهش سرماخوردگی و یا خشکی چشم و دیگر مشکلات می شود.

خرید دستگاه بخور سرد

عکس دستگاه بخور سرد خانگی

انواع دستگاه بخور

دو نوع دستگاه بخور وجود دارد، دستگاه بخور سرد و دستگاه بخور گرم، دستگاه بخور سرد و مرطوب کننده که بخور سرد برای فصل گرم و بخور گرم برای فصل سرد استفاده می شود. برخی از آنها هم دارای بخور سرد و هم بخور گرم هستند، همچنین در برخی دیگر مکانیسم هایی برای تصفیه هوا نیز وجود دارد.

در مقالات قبلی درباره بخور گرم و بهترین مدلهای آن به طور کامل اطلاعاتی را در اختیار تان قرار دادیم (این مقاله : دستگاه بخور گرم)، اما در این مقاله سعی داریم تا شما را با دستگاه بخور سرد و نحوه عملکرد و کاربردها و فواید آن آشنا کنیم، پس با طوطی کالا در ادامه همراه باشید.

دستگاه بخور سرد

دستگاه بخور سرد (به انگلیسی cold mist humidifiers) یکی از روش های رایج برای افزایش و تأمین رطوبت است. دمای بخور سرد اغلب پایین تر از دمای محیط است و در نتیجه به آن سرد گفته می شود. همچنین در بخور سرد، آب بخار نمی شود، بلکه طی فرآیندی به توده ای مه مانند و غبار گونه در می آید که سبب افزایش رطوبت هوا می گردد. این دستگاه دارای دو تکنولوژی مختلف تبخیری و اولتراسونیک می باشد.

دستگاه بخور سرد

تصویر استفاده از دستگاه بخار سرد در محیط خانه

دستگاه بخوری که مجهز به تکنولوژی تبخیری است، از یک فیتیله داخلی برای جذب آب استفاده کرده و هوا را به میان فیتیله می دمد. این کار باعث می شود که بخار آب خنکی تولید شده و در محیط پخش شود. دستگاه بخور سردی که به تکنولوژی اولتراسونیک مجهز است، از لرزش اولتراسونیک برای تولید بخار آب ریز استفاده می کند و آن را در محیط منتشر می کند.

دستگاه بخور سرد برای محیط های بزرگ مناسب است. این دستگاه می تواند تمام فضای خانه را مرطوب کند. علاوه بر این، چون آب را حرارت نمی دهد، مصرف برق کمتری دارد. همچنین در خانه هایی که کودک حضور دارد، دستگاه بخور سرد ایمن تر است.

تفاوت بخور سرد و بخور گرم چیست و کدام بخور بهتر است؟

به میزان بخار آب موجود در هوا، رطوبت گفته میشود، وقتی صحبت از هوای خشک میشود، منظور این است که رطوبت یا بخار آب موجود در هوا کم است. رطوبت مناسب و ایده آل برای منزل از 30% تا 50% میباشد. رطوبت خارج از این محدوده میتواند زیان آور باشد. خصوصا برای کودکان، سالمندان و بیماران.

دستگاههای بخور گرم مناسب گرفتگی بینی، عفونت دستگاه تنفسی، سرفه های خشک و کاهش درد موثر و مفید هستند و بیشتر در هوای سرد پاییز و زمستان استفاده میشوند. همچنین میتوان در این دستگاهها از مواد ضد عفونی کننده مجاز گیاهی و یا خوشبو کننده های مجاز استفاده کرد. به خاطر وجود آب و بخار داغ باید به هنگام استفاده مراقب کودکان خود باشید.

فوابد دستگاه بخور سرد

دستگاه تولید بخور سرد

بخورهای سرد نسل جدیدی از بخورها هستند که باعث میشوند بخار بیشتری وارد مجاری تنفسی گردد. ذرات آب در بخور سرد به علت روش اولتراسوند بسیار ریزتر از بخور گرم میباشند. محفظه آب در این نوع از بخورها باید هر روز با آب و صابون تمیز شوند. بهتر است که مخزن بخور سرد با آب مقطر پر شود. افزایش رطوبت بدون افزایش دما از مزیتهای این نوع بخور میباشد.

در بخور گرم، آب حرارت داده شده و وقتی به جوش می آید از بخار حاصل از آن استفاده می شود. در حالی که در بخور سرد، بدون گرم کردن آب، بخار از آن به وجود خواهد آمد. بخار حاصل از دستگاه بخور سرد، خنک بوده و حتی ممکن است کمی موجب کاهش دمای محیط شود.

همچنین جهت کسب اطلاعات کامل تر درباره فرق بین دستگاه بخور سرد و گرم می توانید مقاله مرتبط با آن یعنی (تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم) را مطالعه بفرمائید.

انواع دستگاه بخور سرد

دستگاه بخور سرد با دو نوع تکنولوژی تهیه می شود:

  1. بخور سرد تبخیری (Evaporative)
  2. بخور سرد اولتراسونیک (Ultrasonic)

هر دو نوع دستگاه بخور فوق در بازار موجود هستند و شما با توجه به اولویت های خود و راهنمایی هایی که در این مقاله به شما خواهیم کرد می توانید دستگاه مورد نیاز خود را تهیه کنید.

بهترین مدلهای دستگاه بخور سرد

جدیدترین مدلهای دستگاه بخور سرد

طرز کار بخور سرد

حال که دانستیم دو نوع تکنولوژی برای ساخت بخور سرد وجود دارد، طرز کار بخور سرد و نحوه عملکرد آن را در هر یک از آنها به طور جداگانه شرح می دهیم:

  • دستگاه بخور سرد تبخیری: در این دستگاه آب سرد به کمک یک فن به درون یک فیلتر هدایت شده و سپس در فضای اتاق، بخار سردی حاصل می شود. فیلتر موجود در این دستگاه فیتیله ای بوده و آلودگی ها و ناخالصی های آب را به خود جذب می کند.
  • دستگاه بخور اولتراسونیک: در این تکنولوژی از لرزش اولتراسونیک جهت تولید بخار ریز آب استفاده می شود و بخار حاصل باز هم سرد است. این دستگاه دارای دیافراگمی است که با سرعت بالا می لزرد و آب را به بخار سرد تبدیل می کند.

نقطه ضعف دستگاه بخار سرد

نقطه ضعف دستگاه بخور سرد این است که ممکن است ایجاد صدا کند؛ زیرا این دستگاه برای تولید بخار از فن استفاده می کند. همچنین هوای محیط ممکن است کمی خنک تر از حالت عادی شود. در صورت استفاده از دستگاه بخور سرد، باید همواره آن را تمیز نگه دارید تا عامل تولید باکتری، قارچ و کپک نشود. خالی کردن دستگاه از آب و خشک کردن آن در زمانی که به آن نیازی ندارید، بهترین راه جلوگیری از ایجاد باکتری و قارچ است.

از معایب دستگاه بخور سرد این است که آب سرد محل مناسبی برای تکثیر قارچ ها و باکتری هاست. لذا توصیه می شود مخزن آن هر روز با آب و صابون شسته شود. در ضمن مواد معدنی موجود در آب نیز به صورت گرد و غبار در هوا پراکنده می شود و به همین دلیل باید مخزن بخور، با آب مقطر پر شود.

مزایای دستگاه بخور سرد در خانه

استفاده از دستگاه بخور سرد برای شادابی و لطافت صورت

مزایا و فواید استفاده دستگاه بخور سرد

هوای سرد و خشک احتمال بروز بسیاری از بیماری ها را افزایش می دهد. حتی در مناطقی که مرطوب هستند نیز استفاده از دستگاه های گرمایشی سبب خشکی هوا می شود. استفاده از دستگاه بخور سرد مزایای زیر را برای سلامتی انسان به همراه دارد:

1 - کاهش علائم آلرژی

وجود گرد و غبار در هوا می تواند سبب بروژ آلرژی و یا تشدید آن شود. در نتیجه، پراکندگی مناسب رطوبت می تواند سبب کاهش این عامل شود. بخور سرد انتخاب بسیاری مناسبی برای تأمین رطوبت هوای منزل یا محیط کار است.

این رطوبت برخلاف رطوبت بخور گرم، معتدل تر بوده و علاوه بر کاهش علائم آلرژی می تواند برای افرادی که به بیماری های تنگی نفس نیز مبتلا هستند بسیار مفید و مؤثر باشد.

2 - درمان سرماخوردگی را سرعت می بخشد

بخور سرد با تأمین رطوبت مناسب محیط و با تسکین مجاری تنفسی از قبیل بینی و گلو سبب تسریع در روند درمان و بهبودی افراد هنگام سرماخوردگی و آنفولانزا می شود.

کودکان و بخور سرد

ایمنی دستگاه بخار سرد برای کودکان و نوزادان

3 - تاثیر بخور سرد در کاهش احتمال سرماخوردگی

ویروس و باکتری ها در فضای مرطوب نمی توانند جابجا شوند و انتقال پیدا نمی کنند. به این دلیل دستگاه بخور سرد در منزل از انتقال بیماری ها جلوگیری می کند و بخصوص در فصل زمستان بهترین شیوه برای پیشگیری از سرماخوردگی است.

4 - تولید یون منفی با دستگاه بخور سرد و تاثیر آن بر انسان

مولکول اکسیژن با یک الکترون اضافه را یون منفی گویند که با تخلیه الکتریکی ایجاد می شود. زمانی که در کنار آبشار و یا در بلندای کوه قرار دارید حس سرزندگی و طراوتی که دارید به دلیل وجود یون منفی بسیار زیاد در هوا است. وقتی هوا از یون مثبت پر می شود احساس خستگی شدید، خواب آلودگی، سردرد و استرس به فرد دست می دهد. در مقابل یون باردار منفی اکسیژن اثر بسیار مثبتی بر سیستم های فیزیولوژیکی بدن انسان دارد.

5 - جلوگیری از خشکی پوست با بخور سرد

رطوبت یکی از مهمترین عوامل در شادابی، طراوت و سلامت پوست است. بخور سرد با فراهم کردن رطوبت طبیعی و مناسب می تواند سبب کاهش و جلوگیری از مشکلات پوستی نظیر خشکی پوست شود و به هیدراته و نرم شدن پوست شما کمک میکند. همچنین رطوبت کافی می تواند سایر معضلات پوستی همچون خارش، ترک خوردن پوست و ... را نیز تسکین و کاهش دهد.

بخور سرد صورت

تاثیر بخور سرد بر روی شادابی پوست صورت

بسیاری از پزشکان و محققان معتقدند که وجود رطوبت نسبی در هوا تاثیر مستقیم در زیبایی و سلامت پوست صورت خواهد داشت. تحقیقات انجام گرفته توسط متخصصان پوست بر روی افراد مشخص کرده که استفاده از بخور سرد موجب شادابی و درخشان شدن پوست، از بین رفتن اگزما و حساسیت های پوستی، کاهش و بهبود خشکی لب، جوش و آکنه خواهد بود.

6 - فواید بخور سرد برای مو

همانگونه که گفته شد کاهش رطوبت هوا موجب خشکی پوست و مو میشود. با خشک شدن پوست مو حالت دهی به مو سخت تر شده، پوست سر شوره میزند و احساس بدی در فرد ایجاد میکند. راه حل کاربردی برای جلوگیری از خشکی مو، بهبود حالت دهی و رنگ موی سر و کاهش شوره سر استفاده از دستگاه بخور سرد است.

دستگاه بخور سرد با کنترل میزان رطوبت هوا، باعث جلوگیری از خشکی پوست سر شده و در شادابی مو های شما تاثیر بسیاری دارد. هنگامی که پوست سر رطوبت خود را از دست بدهد حالت دهی مو سخت تر شده و شما به ناچار باید از سشوار، اتو مو و حالت دهنده های شیمیایی استفاده کنید که اینکار موجب آسیب رسیدن به پوست و ریشه مو شما خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل به شما پیشنهاد میکنیم با استفاده از دستگاه بخور سرد مناسب در محیط منزل و محل کار خود از خشکی پوست و مو خود جلوگیری کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده بخور سرد خواص زیر را نیز دارد:

  • خر و پف کردن را به هنگام خواب کاهش می دهد.
  • بخور سرد همچنین برای جلوگیری از ترک در رویه مبلمان، چوب ها و گچ دیوار نیز موثر است.
  • دستگاه بخور سرد هوای منزل شما را تمیز میکند

دستگاه بخور سرد از لحاظ ایمنی نسبت به بخور گرم بهتر است و بنابراین به افرادی که نوزاد یا کودک خردسال در منزل دارند پیشنهاد می شود که جهت مرطوب کردن هوا از این دستگاه استفاده نمایند.

فواید بخور سرد برای گیاهان

شاید باورتان نشود اما بخور سرد برای شادابی و سلامت گل و گیاه آپارتمانی نیز بسیار مفید است. گیاهان آپارتمانی که عمدتا گیاهان گرمسیری هستند به رطوبت بالایی نیاز دارند. تامین رطوبت مورد نیاز گیاهان آپارتمانی توسط دستگاه بخور سرد امکان پذیر است.با کمک دستگاه بخور سرد، رطوبت مطبوعی که این گیاهان نیاز دارند تامین شده و از رشد آفت، قارچ و باکتری جلوگیری می شود.

در آپارتمان ها بدلیل استفاده از شوفاژ و رادیاتور، هوای محیط خشک تر خواهد بود و با استفاده از بخور سرد میتوانید رطوبت مورد نیاز برای خود و گیاهان آپارتمانی را تامین کنید.

فواید دستگاه بخور برای گیاهان

فواید دستگاه بخور سرد برای گیاهان

نحوه نگهداری از دستگاه بخور سرد

این دستگاه همانطوری که متوجه شدید فواید زیادی دارد اما اگر یک سری اصول را در استفاده از آن ها رعایت نکنید، ممکن است مشکلاتی برای ما ایجاد کند.

  • دستگاه بخور را هر روز تمیز کنید و در کمترین حالت، هفته ای یکبار حتما آن را با آب و صابون بشویید.
  • دستگاه را دائما روشن نگذارید چرا که میزان رطوبت محیط بسیار زیاد می شود.
  • داخل دستگاه بخور آب سرد از آب جوشیده و سرد استفاده کنید تا عمر دستگاه کم نشود.
  • استفاده مداوم و بیش از حد از بخور سرد موجب افزایش رطوبت بیش از اندازه خواهد شد.

جمع بندی

همانطور که متوجه شدید، وجود یک دستگاه بخور سرد در خانه، هم برای خود شما، هم برای کودکان و هم اثاثیه و گیاهان خانه نقشی حیات دارد و در بهبود حال عمومی همه ی افراد خانواده تاثیر می گذارد. البته، دستگاه بخور نباید به صورت یک سره روشن باشد وگرنه میزان رطوبت خانه بسیار بالا می رود و می تواند تاثیری معکوس بگذارد.

بهترین مدل های دستگاه بخور سرد

1 -

دستگاه بخور سرد مدل SM 98e

دستگاه بخور سرد مدل SM 98e
بخور توپی مدل SM-98E با قدرت بالا و مصرف کم و ابعاد مناسب نیز همین قابلیت هارا داراست. این دستگاه با مخزن 350 میلی لیتری می توان ساعت ها کار را بدون نیاز به برق ۲۲۰ ولت بلکه با اتصال به پورت USB نظیر شارژ تلفن همراه، پورت USB لپ تاپ و ... را داشته باشد.
این دستگاه درون خودرو نیز قابل استفاده است. این دستگاه دارای LED است که به عنوان چراغ خواب نیز مورد استفاده قرار می گیرد و نور مناسبی را در هنگام خواب برای شما به ارمغان می آورد.
ویژگی های دیگر دستگاه: داری چراغ خواب، داری کابل USB بطول 1.2 متر، سبک وقابل حمل، قابل استفاده در خودرو، قابلیت اسفاده بعنوان دستگاه خوشبو کننده هوا، مناسب برای اتاق خواب کودکان
مشخصات محصول
  • نوع بخور
    سرد
  • مخزن خوشبو کننده
    ندارد
  • نمایش میزان آب
    دارد
  • ابعاد
    1190x1190x890 میلی متر
  • وزن
    156 گرم
  • ظرفیت مخزن
    0.35 لیتر
2 -

بخور سرد میگل مدل GAH 60

بخور سرد میگل مدل GAH 60
بخور سرد بری میگل مدل GAH 60 یک دستگاه بخور کاربردی است که می تواند میزان رطوبت هوای خانه را به حد مطلوب برساند. این دستگاه برای فضایی با حداکثر مساحت 30 متر مربع مناسب خواهد بود. از این رو برای آپارتمان ها ایده ال است و به طور مثال اتاق پذیرایی را به خوبی پوشش می دهد.
مخزن مدل GAH 60 شش لیتر ظرفیت دارد و باتوجه به میزان بخار خروجی، دستگاه می تواند در حدود6 ساعت کارکرد مداوم داشته باشد. البته میزان بخار خروجی دستگاه قابل تنظیم است و کاربر می تواند بسته به نیاز خود آن را تغییر دهد.
این دستگاه یک قابلیت بسیار جالب دارد و می توان از آن به عنوان چراغ خواب هم استفاده کرد؛ البته این چراغ در داخل مخزن آب قرار گرفته است. از این رو برای استفاده در اتاق خواب نیز بسیار مناسب خواهد بود.
این مدل فاقد خاموشی خودکار است، البته میزان آب مخزن قابل مشاهده است و کاربر می تواند قبل از اتمام آب مخزن را پر کند. در پایان این که مدل GAH 60 در رنگ های متنوع عرضه می شود و جزو مدل های مقرون به صرفه است.
سایر ویژگی ها : دارای کنترل پنل مکانیکی، نوع رطوبت ساز: التراسونیک، دارای چراغ ال ای دی درون مخزن آب، دارای سیستم ایمنی در صورت اتمام آب، دارای فیلتر سختی گیر آب، دارای عملکرد یون ساز
مشخصات محصول
  • نوع بخور
    سرد
  • نمایش میزان آب
    ندارد
  • ابعاد
    215×335×395 میلی متر
  • وزن
    2700 گرم
  • ظرفیت مخزن
    6 لیتر
3 -

دستگاه بخور سرد و رطوبت ساز سرد مدل Ultrasonic

دستگاه بخور سرد و رطوبت ساز سرد مدل Ultrasonic
مرطوب کننده اولتراسونیک، کریستالیزاسیون فن آوری جدبد و بروز است. مرطوب کننده اولتراسونیک باعث بهبود کیفیت هوا در محیط داخلی می شود و باعث می شود خشکی هوا را از بین ببرد و هوا محل زندگی و کارتان را مرطوب و دلنشین کند.
مرطوب کننده اولتراسونیک آب را به ذرات فوق العاده با ضخامت 1-5 متری با استفاده از اصل نوسان فرکانس بالا فرکانس اولتراسونیک خنثی می کند و مه آب آب را به هوا از طریق یک دستگاه پنوماتیک پخش می کند تا به راحتی هوا مرطوب شود.
هم چنین این دستگاه دارای چراغ داخل دستگاه است که میتوان به عنوان چراغ خواب هم استفاده کرد. فن آوری اولتراسونیک در جهان که به طور گسترده ای در زمینه های مختلف کاربرد دارد.
مشخصات محصول
  • نوع بخور
    سرد
  • مخزن خوشبو کننده
    ندارد
  • نمایش میزان آب
    دارد
  • ابعاد
    20×20×32 میلی متر
  • وزن
    2000 گرم
  • ظرفیت مخزن
    2.4 لیتر
  • سایر توضیحات
    دارای بخار سرد، عملکرد بی صدا، از بین رونده خشکی هوا
4 -

دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد لینهویی مدل LH 192

دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد لینهویی مدل LH 192
مشخصات محصول
  • نوع بخور
    سرد
  • مخزن خوشبو کننده
    دارد
  • نمایش میزان آب
    دارد
  • ابعاد
    23x20x36 میلی متر
  • وزن
    800 گرم
  • ظرفیت مخزن
    3.2 لیتر
5 -

دستگاه بخور سرد مدل پنگوئن

دستگاه بخور سرد مدل پنگوئن
قابلیت 8 ساعت استفاده مداوم بدون ایجاد صدا، ایجاد فضای مرطوب جهت کاهش خشکی پوست و ناراحتی های تنفسی ناشی از کاهش رطوبت هوا، قابلیت خاموش شدن خودکار در صورت اتمام آب، طراحی 7 رنگ مناسب شب، شارژ از طریق USB، اسپری مقدار 25 - 35 میلی لیتر در ساعت
مشخصات محصول
  • نوع بخور
    سرد
  • ابعاد
    140x10x90 میلی متر
  • وزن
    156 گرم
  • ظرفیت مخزن
    3 لیتر
6 -

دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد مدل 520

دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد مدل 520
مشخصات محصول
  • نوع بخور
    سرد
  • ابعاد
    100x100x200 میلی متر
  • وزن
    250 گرم
  • ظرفیت مخزن
    0.5 لیتر
7 -

دستگاه بخور سرد مدل AROMA DIFFUSER

دستگاه بخور سرد مدل AROMA DIFFUSER
دستگاه بخور سرد مدل AROMA DIFFUSER دستگاهی زیبا و کاربردی جهت تامین رطوبت مورد نیاز هوا در فصول گرم سال می باشد. این دستگاه جهت استفاده بهمراه اسانس های بخور بسیار مناسب و ایده آل می باشد.
در هنگام استفاده بهمراه اسانس بخور بهتر است چندین قطره از اسانس بخور در آب درون تانک ریخته شود و پس از 5 روز استفاده مداوم، درون محفظه با یک شوینده ملایم شسته و آب کشی شود.
مشخصات محصول
  • نوع بخور
    سرد
  • مخزن خوشبو کننده
    ندارد
  • ابعاد
    20x20x20 میلی متر
  • وزن
    500 گرم
  • ظرفیت مخزن
    0.5 لیتر
8 -

بخور سرد سایلن مدل MH 502

بخور سرد سایلن مدل MH 502
دستگاه بخور «سایلن» (Silene) مدل MH-502 دستگاهی با ظاهر زیبا و عملکرد لمسی است. MH-502 در نگاه اول شاید خیلی به یک دستگاه بخور شبیه نباشد. مخزن آب آن دیده نمی شود و هیچ دکمه ای نیز روی آن وجود ندارد. شکل کلی دستگاه به شکل مکعب مستطیلی با ابعاد 18 × 18 × 27 سانتی متر است. روی دستگاه، دستگیره ای وجود دارد که به کمک آن می توان مخزن آب را از قسمت پایین دستگاه پر کرد.
برای پرکردن مخزن آب باید فیلتر ضدرسوب زیر آن را باز کرد. این فیلتر دارای دانه های سرامیکی است که سختی آب را کم می کنند و از تشکیل رسوب و خراب شدن مبدل دستگاه جلوگیری می کنند. برای روشن کردن دستگاه باید از دکمه ی لمسی نامحسوسی استفاده کرد که روی آن قرار دارد. با فشردن این دکمه در کسری از ثانیه، بخار سفیدرنگ سردی از دهانه ی دستگاه خارج می شود.
با هر بار فشردن دکمه ی لمسی، عملکرد دستگاه و رنگ دکمه تغییر می کند و یک صدای بوق شنیده می شود. زیر مخزن آب چراغی وجود دارد که هنگام روشن بودن دستگاه، داخل مخزن را روشن می کند و می توان از شیار باریکی که کنار مخزن وجود دارد، سطح آب داخل آن را مشاهده کرد.
به طور خلاصه دستگاه بخور Silene MH-502 دارای مخزن آب 5.2 لیتری، خروجی بخار 400 میلی لیتر در ساعت، عملکرد لمسی، چراغ روشنایی، فیلتر سرامیکی، خروجی بخار قابل تنظیم و محفظه ی اسانس است و با ظاهر زیبایی که دارد، می تواند در گوشه ای از خانه برای مرطوب کردن هوا استفاده شود.
مشخصات محصول
  • نوع بخور
    سرد
  • کلید تنظیم بخار
    دارد
  • مخزن خوشبو کننده
    ندارد
  • ابعاد
    18×18×27 سانتی متر
  • وزن
    1.8 کیلوگرم
  • ظرفیت مخزن
    5.2 لیتر
  • فیلتر ضد رسوب
    دارد
9 -

دستگاه بخور سرد صورت مدل Heart

دستگاه بخور سرد صورت مدل Heart
استفاده از دستگاه بخور سرد بهترین و موثرترین روش جهت ابرسانی و رطوبت رسانی به پوست می باشد، ایجاد یک لایه ظریف آب که به سرعت جذب پوست می گردد تا پوست تشنه شمارا نجات دهد و رطوبت و کشش را به پوست شما بازگرداند. پاک کردن سلول های مرده پوست، جذب بهتر کرم های تغذیه، پوست تسکین درد و قرمزی بعد از اصلاح ، تسریع جریان خون پوست ، متعادل کردن چربی و خشکی بیش از حد پوست و جواسازی از دیگر مزایا استفاده از این دستگاه میباشد.
از دیگر کاربرد های این دستگاه استفاده از آن در کار اسکتنشن مژه میباشد، می توان از این دستگاه جهت خشک کردن سریع و کاهش گازهای حاصل از چسب مژه استفاده نمود. این دستگاه به صورت پرتابل یا بیسیم کار میکند که توسط کابل USB شارژ می گردد.شارژ دستگاه حدود 2 ساعت زمان می برد. نکته قابل توجه اینست که جهت شارژ مخزن دستگاه باید از آب مقطر استفاده نمود.
مشخصات محصول
  • نوع بخور
    سرد
  • ابعاد
    11x4x4 میلی متر
  • وزن
    25 گرم
  • ظرفیت مخزن
    0.03 لیتر
  • فیلتر ضد رسوب
    ندارد
  • سایر توضیحات
    وزن کم، ابعاد کوچک، قابل حمل، شارژی
پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت دستگاه بخور سرد چند است؟
قیمت انواع دستگاه بخور سرد از 70 هزار تومان تا 6 میلیون تومان می باشد و به عوامل متعددی همچون برند شرکت سازنده، ظرفیت مخزن دستگاه، وزن و ابعاد، کیفیت ساخت و نوع طراحی و سایر امکانات و قابلیت های آن دارد.
دستگاه بخور سرد برای چی خوبه؟
بخور سرد با رطوبتی که در محیط پخش می کند باعث می شود ذرات بیشتری وارد مجاری تنفسی شده که این امر باعث جلوگیری از خشکی پوست و شاداب کردن آن، کاهش علائم آلرژیک، بهبود سرماخوردگی و کاهش سرایت بیماری در محیط می شود.
بهترین برندهای تولید کننده دستگاه بخور سرد کدامند؟
از بهترین و معروف ترین برندهای تولید کننده انواع دستگاه بخور سرد می توان به برند شرکت شیائومی، سانی، فلر، فیلیپس، فرش لایف، بیوتک، هگل، میگل، هاردستون، سایلن، هیمل، بیور، زیکلاس مد و گلد مستر اشاره کرد.
مهمترین ویژگی های دستگاه بخور سرد چیست؟
مهمترین ویژگی دستگاه بخور سرد افزایش رطوبت محیط بدون افزایش دما است! که این ویژگی آن را برای استفاده در فصول گرم مناسب تر می کند. علاوه بر این، چون آب را حرارت نمی دهد، مصرف برق کمتری دارد. همچنین در خانه هایی که کودک حضور دارد، دستگاه بخور سرد ایمن تر است.
تاریخ به روز رسانی : 1402/05/09
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کاربر مسعود کلامی
07:40 - 1402/05/09
آیا داخل دستگاه بخور سرد از اسانس های خوشبو کننده می توانیم استفاده کنیم یا نه؟

پاسخ : اضافه کردن اسانس به مخزن آب دستگاه بخور سرد می تواند برای دستگاه شما مضر باشد. در صورت نیاز برای استفاده از اسانس پیشنهاد میشود دستگاهی تهیه کنید که دارای مخزن جدا برای قرار دادن اسانس باشد.

کاربر اردلان
21:52 - 1401/09/16
سلام با توجه به مقاله ای که در رابطه با دستگاه بخور کودک خوندم یکی از مشکلات عدیده ای که به ویژه به هنگام سرماخوردگی برای نوزادان پیش می آید، گرفتگی بینی است. در این حالت استفاده از دستگاه های بخور میتواند راه حل مناسبی برای رفع آن باشد.
کاربر جهانگیر
08:44 - 1400/11/23
سلام چرا وقتی بخور سرد روشن است شعله های گاز بصورت نارنجی مایل به قرمز میشود؟
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد