منو

خط چشم مدادی چیست و انواع آن کدام است؟ بررسی مزایا و معایب

خط چشم یکی از مهم ترین لوازم آرایشی چشم برای حالت دادن و زیبایی بیشتر چشم هاست بنابراین بسیاری از خانم ها برای آرایش چشم خود از خط چشم استفاده می کنند، اما خانم هایی هم هستند که از خط چشم برای درشت تر کردن چشم هایشان استفاده می کنند.

در مورد انواع خط چشم و ویژگی های هر کدام در مقالات قبلی به طور کامل توضیح داده ایم (اینجا مطالعه فرمائید : راهنمای خرید انواع خط چشم)، بنابراین در این مقاله می خواهیم به طور اختصاصی درباره خط چشم مدادی اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، پس با طوطی کالا در ادامه مطلب همراه باشد.

مداد چشم

راهنمای خرید خط چشم مدادی

خط چشم مدادی چیست؟

خط چشم مدادی یا مداد چشم Pencil Eyeliner از از متداول ترین انواع خط چشم است که همان طور که از نام این مدل خط چشم متوجه می شوید، ظاهر و کارکرد آن دقیقا شبیه مداد است، همچنین استفاده از نسبت به سایر انواع خط چشم ها آسان تر است و برای افراد مبتدی و تازه کار مناسب می باشد.

این محصول نسبت به انواع مایع، ژل و ماژیکی ارزان تر هستند، اما ماندگاری کمتری دارند. با این حال، بسیاری از افراد به دلایل مختلف مانند امکان آرایش سریع تر، پاک شدن ساده تر و ایجاد ظاهر طبیعی و ملایم تر ترجیح می دهند از این محصول برای آرایش چشم خود استفاده کنند.

انواع خط چشم مدادی

خط چشم مدادی ساده

به خط چشم های ساده، کلاسیک نیز می گویند و مناسب خانم های تازه کار و افرادی است که می خواهند بسیار سریع خط چشم مرتب و یکسان بکشند. اگر علاقمند به کشیدن خط چشم نازک هستید، نوع مدادی انتخاب خوبی است. خط چشم مدادی نسبت به نوع مایع ارزان تر است و البته ماندگاری طولانی مدت ندارد.

خط چشم مدادی ساده

عکس خط چشم مدادی

مداد چشم پیچی مکانیکی

واضح است که با پیشرفت روز افزون محصولات آرایشی مدادهای آرایشی نیز از این پیشرفت سهمی داشته باشند.

شکل ظاهری این مداد باعث شده با نام پیچی مکانیکی شناخته شود. مداد چشم پیچی نوعی از خط چشم مدادی است که نیاز به تراشیدن ندارد و می تواند به سادگی در بدنه خود بالا و پایین شوند تا طول آن ها به حد دلخواه برسد. این خط چشم بسیار نرم بوده و کاربرد راحت و مطمئنی دارد که می تواند خط چشم دقیق تر و تیره تری ایجاد کند.

مداد چشم با پایه واکسی

خط چشم مدادی پایه واکسی، نسبت به نوع ساده نوک نرم تر و روان تری دارند. اگر در کشیدن خط چشم ماهر هستید این مدل مناسب شما خواهد بود زیرا بسیار روان بوده و سریع پخش می شود، بنابراین استفاده از آن نیازمند مهارت است.

اگر فرد مبتدی در این کار هستید بهتر است از انتخاب این مدل صرف نظر کنید. این نوع از مداد چشم نرم و روان است و همچنین قابلیت ضد آب دارد. از معایب این نوع خط چشم می توان به مات شدن و پخش شدن روی پلک اشاره کرد.

انواع خط چشم مدادی

نحوه کشیدن خط چشم مدادی

خط چشم مدادی دودی

خط چشم مدادی دودی نوک سفت دارد و به راحتی قابل استفاده است. اگر تازه کار یا حرفه ای هستید، این مداد چشم برای کشیدن خط چشم بسیار خوش دست است.

خط چشم مدادی سرمه ای

این خط چشم مدادی، انتخاب خوبی برای ترکیب و پخش کردن ساده خط چشم بوده و نسبت به سایر انواع خط چشم مدادی، نرم تر است و نیاز به تراش کردن مداوم ندارد. علاوه بر این ماندگاری بالایی داشته و به راحتی پاک نمی شود، از این رو انتخاب خوبی برای استفاده در میهمانی های شب است.

ویژگی و مزایای خط چشم مدادی چیست؟

  • خط چشم مدادی برای مبتدیان ایده آل است، چرا که کنترل آن و اصلاح اشتباهات هنگام استفاده از آن آسان است.
  • خط چشم مدادی معمولا نسبت به سایر خط چشم ها روشن تر و کمرنگ تر است و زیاد نمایان نیست، به همین دلیل برای استفاده در محل کار و یا به صورت روزانه عالی است.
  • دارای رنگبندی های متنوعی است.
  • شما می توانید در تمام برندهای آرایشی آن را پیدا کنید.

معایب خط چشم مدادی چیست؟

  • خط چشم مدادی مانند دیگر انواع خط چشم روان نیست و اغلب بعد از اعمال آن ممکن است کمی پخش شود و چشم را سیاه کند.
  • برای استفاده نیاز به تراشیدن با مداد تراش آرایشی دارد.
  • کشیدن خطی صاف و نازک با این مداد بسیار سخت است مگر اینکه نوک آن خیلی تیز باشد.
  • بعضی از برندها خشک هستند و ممکن است موقع کشیدن خط چشم، پوست نازک و حساس چشم را اذیت کنند.

نحوه استفاده از خط چشم مدادی

عکس آرایش با استفاده از خط چشم مدادی

طرز کشیدن خط چشم مدادی

زدن خط چشم مدادی، یکی از چالش های خانم ها برای آرایش چشم است. اگر برای شما سوال است که چگونه خط چشم مدادی بکشیم تا چشمانی جذاب و درخشان داشته باشیم؟ در ادامه مطلب همچنان با ما همراه باشید.

  1. با انگشت خود گوشه پلک چشم را نگه دارید.
  2. برای کشیدن خط چشم، از گوشه داخلی شروع کنید، سپس امتداد خط مداد را به سمت بیرون بکشید تا دنباله دار شود.
  3. اگر می خواهید چشم های شما کشیده و جذاب دیده شود، در نیمه راه، امتداد خط چشم را ضخیم تر بکشید.
  4. برای اینکه چشمان شما درشت تر دیده شود، در زمان زدن خط چشم مدادی می توانید خط چشم پایینی خود را با یک رنگ روشن تر بکشید.

خانم هایی با موهای بلوند، می توانند از مداد چشم قهوه ای برای یک آرایش ملایم استفاده کنند.

کشیدن خط چشم در داخل چشم برای آرایش شب جلوه بسیار زیبایی دارد. اما چنانچه چشمان ریزی دارید از مداد مشکی داخل چشم استفاده نکنید، چرا که چشم ها را کوچک تر نشان می دهد. بهتر است این افراد از مدادهایی به رنگ بژ استفاده کنند. استفاده از خط چشم مدادی رنگی هم برای زیبا و روشن تر کردن چشم ها گزینه بسیار خوبی است.

برای استفاده از خط چشم مدادی بهتر است آن را تراش کنید تا هم تسلط کافی برای کشیدن آن داشته باشید و هم اینکه اگر هر گونه میکروبی بر روی مداد وجود داشته باشد برداشته شود.

چگونه خط چشم مدادی را تراش کنیم؟

مغز مدادهای آرایشی مانند رژ لب نرم و چرب هستند، بنابراین آسیب پذیرند و لازم است در شرایط مناسب نگهداری شوند تا در زمان تراش کردن، از مقاومت کافی برخوردار باشند. برای تراش کردن خط چشم مدادی، می توانید آن را یک الی دو ساعت داخل فریزر قرار دهید و همیشه خط چشم مدادی خود را در یخچال نگهداری کنید.

حرید اینترنتی خط چشم مدادی

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
خط چشم مدادی چیست؟
خط چشم مدادی یا مداد چشم Pencil Eyeliner از از متداول ترین انواع خط چشم است که ظاهر و کارکرد آن دقیقا شبیه مداد است، همچنین استفاده از آن نسبت به سایر انواع خط چشم ها آسان تر و قیمت ارزان تری دارد و برای افراد مبتدی و تازه کار مناسب می باشد. همچنین ماندگاری آن نیز کمتر است.
قیمت انواع خط چشم مدادی چند است؟
قیمت انواع خط چشم مدادی به عواملی همچون برند شرکت سازنده، اندازه، جنس مواد تشکیل دهنده و ... بستگی دارد اما در حالت کلی قیمت خط چشم مدادی از 10 هزار تومان شروع و تا یک میلیون هم ادامه دارد.
تاریخ به روز رسانی : 1401/12/07
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
عینک جوشکاری مدل اتوماتیک
عینک جوشکاری مدل اتوماتیک
مداد چشم گرلن رنگ سرمه ای فرانسوی به همراه تراش
مداد چشم گرلن رنگ سرمه ای فرانسوی به همراه تراش
مداد چشم فلورمار شماره 101 رنگ مشکی
مداد چشم فلورمار شماره 101 رنگ مشکی
مداد چشم آی فیس ماندگاری ۲۴ ساعت شماره رنگ ۶۰۰
مداد چشم آی فیس ماندگاری ۲۴ ساعت شماره رنگ ۶۰۰
مداد چشم رنگی فلورمار با خاصیت ضدآب شماره 101
مداد چشم رنگی فلورمار با خاصیت ضدآب شماره 101
مداد چشم پوکه طلایی بل ساخت آلمان
مداد چشم پوکه طلایی بل ساخت آلمان
مداد چشم و ابرو پیچی رنگ مشکی کربن آلمانی بلیتا
مداد چشم و ابرو پیچی رنگ مشکی کربن آلمانی بلیتا
مداد چشم کالیستا بیوتی شماره یک ماندگاری ۸ ساعت
مداد چشم کالیستا بیوتی شماره یک ماندگاری ۸ ساعت
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد