منو

کلاه باکت چیست؟ خرید انواع کلاه باکت دخترانه شیک و زیبا

در بسیاری از مواقع یکی از بهترین چیزی که می تواند در استایل شما تاثیر بسزایی بگذارد و آن را تکمیل کند یک کلاه باکت زیبا و شیک می باشد. در میان ایرانی ها این مدل کلاه ها به کلاه بوکت نیز شناخته می شود و می توان اینگونه بیان کرد که به عنوان مکمل سبک های پوششی افراد در نظر گرفته شده است.

این مدل از کلاه، از مدل های معروف جهانی ست که هرگز از یاد صنعت مد نرفت و همواره با ترندهای جدید، مجددا به جمع کلاه های پر فروش جهانی می پیوندد.

کلاه باکت دخترانه

عکس کلاه باکت دخترانه شیک و زیبا

تلفظ کلاه باکت

همانطور که گفته شد بسیاری از خواننده ها و رپر های آمریکایی سعی می کنند از این نوع کلاه برای تکمیل کردن استایل خود استفاده کنند و تلفظ انگلیسی آن نیز به صورت bucket می باشد.

کلاه باکت چیست؟

کلاه باکت یا باکت هت (Bucket Hat) به نوعی از کلاه گفته می شود که ظاهر آن مشابه با سطل (استوانه ای شکل) است و لبه های شیب دار و عریض رو به پائینی دارد که به همین علت به کلاه سطلی نیز شهرت یافته است.

کلاه باکت به کلاه ماهیگیری، کلاه ایرلندی روستایی، کلاه جهانگردی و یا در بین ما ایرانی ها به کلاه بوکت نیز معروف است. این کلاه شامل دو بخش اصلی، یک صفحه دایره ای به عنوان برآمدگی از بالای سر و یک لبه گردنی به عنوان حفاظت از پشت گردن می باشد.

این کلاه از جنس پارچه، پشم، چرم یا پلاستیک بوده و معمولاً در رنگ های زرد، سبز، آبی و سفید عرضه می شود. این کلاه در دهه ۱۹۶۰ در انگلستان و ایرلند به وجود آمد و به عنوان یک ابزار مهم در بین جوانان برای محافظت از سر در برابر باران و آفتاب مورد استفاده قرار گرفت.

کلاه باکت معمولاً در فصول گرم سال به عنوان یک کلاه آفتابگیر استفاده می شود و در مجموعه های دیگر همچون شکار، ماهیگیری و دیگر فعالیت های بیرونی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین مدلهای کلاه باکت

انواع کلاه باکت کدام است؟

کلاه باکت در چندین نوع و طرح مختلف وجود دارد. به برخی از معروف ترین انواع کلاه باکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کلاه باکت کلاسیک: این کلاه باکت با طراحی ساده و کلاسیک دارای صفحه جلویی کوچک است و عموماً با پارچه های نرم و راحت ساخته می شود.
  2. کلاه باکت ورزشی: این کلاه باکت بیشتر در فعالیت های ورزشی مانند گلف، تنیس، بیسبال و ... استفاده می شود و به دلیل دارا بودن صفحه جلویی بزرگ تر و بند تنظیم بیشتر برای نگه داشتن کلاه روی سر مناسب فعالیت های ورزشی است.
  3. کلاه باکت زنانه: این کلاه باکت با طراحی شیک تر و مجلسی تری به عنوان یک لباس مجلسی مورد استفاده قرار می گیرد و عموماً با پارچه های ارزشمند و تزئینات جذاب ساخته می شود
  4. کلاه باکت چرمی: این کلاه باکت با استفاده از چرم با کیفیت ساخته می شود و برای فصول سرد سال مناسب است. به عنوان یک لباس رسمی و مجلسی نیز قابل استفاده است.
  5. کلاه باکت صیادی: این کلاه باکت بیشتر برای فعالیت هایی مانند شکار و ماهیگیری استفاده می شود و با استفاده از پارچه های ضدآب ساخته می شود و دارای یک گردن بند بلند می باشد.

عکس کلاه باکت دخترانه زمستانی

عکس کلاه باکت دخترانه زمستانی طرح سفید خالدار

کلاه باکت زنانه است یا مردانه؟

استفاده از انواع کلاه سطلی محدود به جنسیت خاصی نیست و تمامی افراد می توانند از آن استفاده کنند؛ هر چند که نوع زنانه ی آن به علت طرح و رنگ های متنوع تر، طرفداران و کاربرد بیشتری دارد.

سابقه تاریخی کلاه باکت

این کلاه ها که سابقا کلاه ماهیگیری هم نامیده می شد؛ در اوایل قرن بیستم، یعنی در سال 1900 به بازار معرفی شد. این کلاه در اصل از نمد پشمی یا پارچه ی توییت ساخته می شود. در گذشته، کلاه باکت توسط کشاورزان و ماهیگیران ایرلندی، برای محافظت در برابر باران و نور آفتاب ساخته می شد.

دلیل آن این بود که لانولین موجود در این پشم ها، به طور طبیعی این کلاه ها را ضد آب می سازد. در اوایل دهه 80، همزمان با شکوفایی و تکامل رپ و هیپ هاپ، کلاه باکت نیز شهرت بسیاری کسب کرد.

اعضای گروه مشهور Run DMC و رپر آمریکایی پرطرفداری بنام LL Cool J، نقش بسزایی در کاربرد مجدد و فروش بالای این کلاه ها در دهه 1980 میلادی داشتند. هر چند در دهه 90 میلادی، شهرت این مدل از کلاه ها، کمی کمرنگ شد؛ با ورود به هزاره ی جدید میلادی و اوایل دهه 2000، خواننده و رپر معروف آمریکایی تبار Jay Z، با کاربرد گسترده ی مدل های متنوع این کلاه، توانست بار دیگر آن را تبدیل به یکی از پرفروش ترین کلاه های دنیا نماید.

کلاه باکت

انواع بهترین و شیک ترین مدلهای کلاه باکت زنانه

ست کردن کلاه باکت

این کلاه ها با همه چیز و هر لباسی، از لباس های شنا گرفته تا کت و شلوارهای خاص، هماهنگ می شوند! بنابراین، می توان به این نتیجه رسید که کنار زدن کلاه باکت از صنعت مد، چیزی نیست که به این سادگی ممکن باشد.

چرا کلاه باکت تکراری نمی شود؟

این کلاه ها، به راحتی با تمام سبک های پوششی منطبق می گردند. قدرت هماهنگی بالای این کلاه، سبب می شود که هر فردی با هر سبک پوششی، بتواند مدل مورد علاقه ی خود را در میان این کلاه ها بیابد.

انعطاف بالای این کلاه ها با رنگ ها و مدل های مختلف، دومین عاملی ست که موجب می شود کلاه های باکت در هر زمانی مشهور و محبوب باشند. به زبان ساده تر، این کلاه ها هر الگو و رنگی را می پذیرند. می توانند کاملا کلاسیک باشند یا رنگ و لعابی مدرن به خود بگیرند. تمام این عوامل به ترندهای محبوب مد روز بستگی دارد.

چه مدل هایی از کلاه باکت، در جهان شهرت بیشتری دارند؟

برندهای اصیل ساخت کلاه های باکت، شامل برندهایی مانند گوچی، نایک، Celine، فیلا، برند بریتانیایی Kangol، Moncler و برندهایی دیگری مانند Lacoste، H&M و ... می شود. این برندها، کلاه های باکت را در طرح ها و رنگ های متنوعی وارد بازار نموده اند. از میان مدل های پرطرفدار این کلاه، می توان به لیست زیر اشاره کرد.

  • Five by Flynn Bucket Hat
  • Kangol Bermuda
  • Uniqlo UV Protection Sports Hat
  • Patagonia Wavefarer
  • Champion Twill Script Bucket Hat
  • The North Face Class V Brimmer

بهترین مدلهای کلاه باکت

کلاه باکت در چه فصل هایی مورد استفاده قرار میگیرد؟

کلاه باکت معمولاً در فصول گرم سال مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا این کلاه به عنوان یک کلاه آفتابگیر مفید است. از طرفی، به دلیل ساختار سبک و نرم آن، کلاه باکت نیز به عنوان یک کلاه بهاره و پاییزه مورد استفاده قرار می گیرد.

در ضمن، برخی از نوع های خاص کلاه باکت مانند کلاه باکت چرمی و کلاه باکت صیادی برای فصول سرد سال نیز مناسب هستند. بنابراین، در مجموع، کلاه باکت به طور کلی در تمام فصول سال قابل استفاده است، با این حال معمولاً در فصول گرم سال بیشترین استفاده را دارد.

سخن پایانی

در مطالب فوق سعی کردیم در رابطه با خرید کلاه باکت برای شما مواردی را بیان کنیم و همچنین به توضیح این موضوع پرداختیم که کلاه بوکت به عنوان یکی از محبوب ترین مدل ها جهت هرچه خاص بودن تیپ و استایل جوانان است به شما پیشنهاد می دهیم که اگر قصد خرید کلاه باکت دارید می توانید از بهترین و پرفروش ترین مدل هایی که در ادامه برای شما گردآوری کرده ایم انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه : راهنمای خرید کلاه بافتنی زمستانی زنانه

1 -

کلاه مدل باکت پرسینگ جنس پلی استر

کلاه مدل باکت پرسینگ جنس پلی استر
مشخصات محصول
  • جنس
    پلی استر
  • نوع سرپوش
    تزیینی
2 -

کلاه باکت زنانه دو رو کد A11

کلاه باکت زنانه دو رو کد A11
کلاه باکت دورو که مشتریان را قادر می سازد تا از هر دو روی این کلاه (دو رنگ متفاوت) بسته به سبک و رنگ استایل خود استفاده کنند. قسمت داخلی کلاه باکت مشکی رنگ بوده، روی دیگر کلاه در رنگ بندی مختلف ارائه شده که خریداران برحسب رنگ دوم کلاه می توانند رنگ مورد نظر خودشون را خریداری کنند. جنس این کلاه باکت کتان (نخی) بوده و به همین دلیل بسیار مناسب استفاده می باشد.
مشخصات محصول
  • جنس
    الیاف نخی، کتان
  • نوع سرپوش
    لبه دار
3 -

کلاه مدل باکت دخترانه چرمی

کلاه مدل باکت دخترانه چرمی
مشخصات محصول
  • جنس
    چرم مصنوعی
  • نوع سرپوش
    ساده
4 -

کلاه مدل باکت سنجاق دار

کلاه مدل باکت سنجاق دار
مشخصات محصول
  • جنس
    پارچه، فلز
  • نوع سرپوش
    آفتابگیر
5 -

کلاه زنانه لبه دار تابستانی مدل باکت 011

کلاه زنانه لبه دار تابستانی مدل باکت 011
کلاه لبه دار باکت دورو که هر طرف شامل طرح مجزا و منحصر به فرد می باشد . طرح روی پارچه به صورت چاپ دیجیتال می باشد. طراحی زیبا و دوخت عالی در کنار کیفیت بالای پارچه این محصول از ویژگی های بارز این کلاه دو رو ی زیبا می باشد.
با توجه به سبک و مد روز استفاده از این کلاه و ست کردن آن با انواع لباس های بهاری و تابستانی (خنک) و همچنین پاییزی و زمستانی (گرم) می تواند استایل منحصر به فردی به شما بدهد. این محصول مناسب بزرگسال (L) و نوجوان (M) و کودک (S) می باشد.
مشخصات محصول
  • جنس
    پارچه، ساتن
  • نوع سرپوش
    لبه دار
6 -

کلاه باکت زنانه مخمل

کلاه باکت زنانه مخمل
مشخصات محصول
  • جنس
    مخمل
  • نوع سرپوش
    لبه دار
7 -

کلاه باکت زنانه لبه دار دورو مدل پلنگی

کلاه باکت زنانه لبه دار دورو مدل پلنگی
کلاه لبه دار دورو که هر طرف شامل طرح منحصر به فرد می باشد. طراحی زیبا و دوخت عالی در کنار کیفیت بالای پارچه این محصول از ویژگی های بارز این کلاه دو رو ی زیبا می باشد.
با توجه به سبک و مد روز استفاده از این کلاه و ست کردن آن با انواع لباس های بهاری و تابستانی (خنک) و همچنین پاییزی و زمستانی (گرم) می تواند استایل منحصر به فردی به شما بدهد. این محصول مناسب بزرگسال می باشد.
مشخصات محصول
  • جنس
    الیاف نخی، پارچه
  • نوع سرپوش
    لبه دار
8 -

کلاه باکت مدل پلاستیکی توری

کلاه باکت مدل پلاستیکی توری
مشخصات محصول
  • جنس
    تور
  • نوع سرپوش
    آفتابگیر
9 -

کلاه باکت زنانه کتان دورو مدل نایک غیر اصل

کلاه باکت زنانه کتان دورو مدل نایک غیر اصل
مشخصات محصول
  • جنس
    کتان
  • نوع سرپوش
    ساده
10 -

کلاه باکت دخترانه مدل icon

کلاه باکت دخترانه مدل icon
مشخصات محصول
  • جنس
    کتان
  • نوع سرپوش
    ساده
11 -

کلاه مدل باکت زنانه و دخترانه هولوگرامی

کلاه مدل باکت زنانه و دخترانه هولوگرامی
مشخصات محصول
  • جنس
    پارچه
  • نوع سرپوش
    ساده
12 -

کلاه مدل باکت گاوی جنس مخمل زنانه و دخترانه

کلاه مدل باکت گاوی جنس مخمل زنانه و دخترانه
مشخصات محصول
  • جنس
    مخمل
  • نوع سرپوش
    لبه دار
پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت انواع کلاه باکت زنانه چند است؟
قیمت انواع کلاع باکت یا بوکت زنانه و دخترانه در بازار ایران به عوامل مختلفی همچون جنس و برند آن بستگی دارد ولی در حالت کلی کلاه باکت زنانه از 50 هزار تومان شروع و تا 400 هزار تومان هم موجود می باشد.
کلاه باکت را با چه لباسی می توان ست کرد؟
کلاه باکت به دلیل داشتن تنوع جنس، رنگ و نوع با همه چیز و هر لباسی، از لباس های شنا گرفته تا کت و شلوارهای خاص، ست می شوند! بنابراین، می توان به این نتیجه رسید که کنار زدن کلاه باکت از صنعت مد، چیزی نیست که به این سادگی ممکن باشد.
تاریخ به روز رسانی : 1401/12/09
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کاربر نرگس جمالی
23:17 - 1401/12/09
سلام ... می خواستم بدونم که کلاه باکت مخصوص فصل زمستونه فقط؟

پاسخ : با سلام ... خیر، کلاه باکت در هر فصلی مخصوصا تابستان هم مورد استفاده قرار می گیرد و مدل های مخصوص به همان فصل را دارا می باشد.

کاربر Agrib
21:00 - 1401/06/04
کلاهاتون عالیه قیمت مناسبی داره

پاسخ : ممنون از نظر لطف تون

کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد