منو

بهترین مدلهای وان حمام نوزاد و معرفی انواع آن + راهنمای خرید

ست وان حمام کودک تاتیا جنس پلاستیکی طرح میکی موس
ست وان حمام کودک تاتیا جنس پلاستیکی طرح میکی موس
وان حمام نوزاد مدل تاشو سوان جنس پلاستیک فشرده
وان حمام نوزاد مدل تاشو سوان جنس پلاستیک فشرده
وان حمام کودک مدل یوشیتا جنس پلاستیکی مخصوص پسران و دختران
وان حمام کودک مدل یوشیتا جنس پلاستیکی مخصوص پسران و دختران
آسان شور کودک ماستلا رده سنی تا ۶ ماهگی
آسان شور کودک ماستلا رده سنی تا ۶ ماهگی
وان حمام بچه تاتیا جنس پلاستیک طرح میکی موس
وان حمام بچه تاتیا جنس پلاستیک طرح میکی موس
توری وان حمام کودک چیکو جنس پلاستیک، پنبه و پلی استر
توری وان حمام کودک چیکو جنس پلاستیک، پنبه و پلی استر
وان حمام نوزاد دخترانه و پسرانه مدل تاینی جنس پلاستیک
وان حمام نوزاد دخترانه و پسرانه مدل تاینی جنس پلاستیک
ست وان حمام کودک مدل پاندا جنس پلاستیک بسته 9 عددی
ست وان حمام کودک مدل پاندا جنس پلاستیک بسته 9 عددی

حمام کردن نوزاد مخصوصا در بدو تولد و ماه های اول چالش بسیار سخت و یک تجربه استرس زا برای والدین است زیرا نوزاد خیلی کوچک و آسیب پذیر است و ممکن است نگران باشید که از دستتان سر بخورند و یا آسیبی به آن ها برسد یا احتمالاً نگران غرق شدن تصادفی، دمای آب خیلی گرم یا خیلی سرد و موارد دیگر خواهید بود

نمی توانید مدام نوزاد را در دستتان بگیرید زیرا در آن صورت نخواهید توانست او را کاملا بشویید و تمیز کنید. از طرفی قرار دادن نوزاد در یک وان بزرگ یا لگن حمام هم باعث غرق شدن نوزاد و آسیب رسیدن به او می شود، برای همین هم داشتن یک وان مخصوص نوزاد و کودک ضروری بنظر می رسد و یک خرید اضافه یا به عبارت دیگر تجملاتی و بی خود نیست.

اما سوال اینجاست که در میان انبوه مدل های وان کودک در بازار، کدام را برای استحمام کودک خود انتخاب کنیم و بخریم. ما در این مطلب از طوطی کالا اطلاعات کاملی را درباره انواع وان حمام کودک و ویژگی های یک وان خوب در اختیارتان قرار خواهیم داد، پس در ادامه با ما همراه باشید.

راهنمای خرید وان حمام کودک

راهنمای خرید وان حمام نوزاد

وان حمام کودک و نوزاد چیست؟

وان اصطلاحی روسی است و در واقع ظرف بزرگی می باشد که انسان ها خود را درون آن می شویند. امروزه علاوه بر بزرگسالان، نوزادان و کودکان هم از وان استفاده می کنند و دلیل آن هم راحتی در شست و شو می باشد. می توان گفت هنگام استفاده از وان در مصرف آب هم صرفه جویی می شود، چون وقتی وان پر از آب می شود، دیگر نیازی نیست که شیر آب باز باشد.

انواع وان حمام کودک و نوزاد

وان حمام کودک استاندارد

این نوع وان بسیار ساده و بدون تزئنیات حاشیه ای است که معمولا در مقایسه با وان های دیگر مطمئن تر است، جنس پلاستیکی دارند و معمولا خیلی گران نیستند. بعضی از این وان ها قابل استفاده در سینک ظرفشویی هستند و مناسب کودکانی می باشند که خیلی کوچک هستند.

این وان، بهترین نوع برای نوزادان تازه متولد شده تا دو ساله است. برخی دیگر از آنها مانند کمربند ایمنی کودک شما را سرپا نگه می دارد وقتی کودک بتواند سرپایش بایستد، وقت استفاده از وان های پلاستیکی می باشد.

  • مزایای وان نوزاد استاندارد : قیمت خرید مناسب به نسبت سایر مدل ها
  • معایب وان نوزاد استاندارد : 1- طراحی بسیار ساده. 2- اشغال فضا. 3- وان نوزاد تاشو

وان کودک استاندارد

عکس وان حمام بچه پلاستیکی استاندارد

وان کودک قابل تبدیل

هرچه نوزاد شما بزرگتر شود سایز وان هم تغییر می یابد. به عبارت دیگر؛ اندازه این مدل وان ها قابل تنظیم است و در سنین مختلف کودک، می توانید از آن استفاده کنید.

می توان در ماه های اولیه آن ها را طوری تنظیم کرد که نوزاد به شما نزدیک تر باشد با بزرگ تر شدن نوزاد، عمق را بیشتر کرد تا فضای بیشتری برای او فراهم شود و بتواند در آن بازی کند. اگر وان قابل تبدیل نیست این نکته را در مد نظر داشته باشید که وان به گونه ای باشد که شما بتوانید نوزاد را کمی به حالت نشسته در آن قرار دهید.

  • مزایای وان نوزاد قابل تبدیل : عدم محدودیت سنی در استفاده از وان
  • معایب وان نوزاد قابل تبدیل : 1- قیمت خرید بالاتر. 2-وان نوزاد بادی

وان کودک قابل تبدیل

عکس وان حمام نوزاد تبدیل شو

وان کودک تاشو یا قابل انعطاف

اگر مشکل با بزرگی وان دارید و نگهداری آن فضای زیادی را در بر می گیرد. پیشنهاد ما به شما، خرید وان تاشو است که به راحتی درون کمد جای خواهد گرفت.

مزایای وان نوزاد تاشو

  • اشغال فضای محدود
  • جنس نرم پلاستیک داخلی
  • سبکی و سهولت جابجایی

معایب وان نوزاد تاشو

  • احتمال وجود نشتی در وان و لزوم بررسی های بیشتر
  • قیمت خرید بالاتر از مدل استاندارد

وان حمام تا شدنی

عکس وان حمام نوزاد تاشو

وان نوزاد بادی

این مدل هم برای کمبود جا و هم برای مسافرت بسیار مناسب خواهد بود. تنها عیبی که این مدل دارد این است که وقتی می خواهید از آن استفاده کنید باید باد شود. کاری که به نظر دشوار است.

وان نوزادی بادی گزینه خوبی برای صرفه جویی در فضا و حمل و نقل آسان بوده و می توانید در صورت عدم نیاز به آن باد وان را خالی کرده و به صورت تا کرده در فضای محدودی نگهداری کنید.

  • مزایای وان بچه بادی : 1- عدم اشغال فضا. 2- جنس نرم پلاستیکی داخل
  • معایب وان بچه بادی : نیاز به باد کردن هر بار آن

وان بادی نوزاد

عکس وان حمام بادی کودک

وان لوکس نوزاد

لوکس و لاکچری بودن علاوه بر تجهیزات خانگی به وسایل مورد نیاز برای نوزادان نیز سرایت کرده است، تا حدی که امروزه شاهد طراحی و ساخت وان نوزاد لوکس برای نوزدان و کودکان هستیم. شاید در نگاه اول وان نوزاد شبیه به وان جکوزی داخل آپارتمانی باشد، اما حقیقت این است که کلیه امکانات و اقدام کارگذاری شده بر روی این وان فقط مختص کودک است.

سطح امکانات تعبیه شده در وان نوزاد لوکس در مدل ها و برندهای مختلف آن متفاوت است و بستگی به برند وان و قیمت آن دارد، اما فقط همین قدر بدانید که این وان ها عموماً شامل دوش حمام، موتور آب، ماساژور، موزیک، صدا و نورپردازی هستند. وان نوزاد لوکس نیاز به برق و باتری داشته و البته از تمام مدل های ذکر شده بسیار گران تر است. وزن این وان ها نسبت به مدل های دیگر سنگین تر است.

  • مزایای وان حمام نوزاد لوکس : 1- وجود کلیه اقلام مورد نیاز برای شستشوی راحت نوزاد. 2- امکان سر گرم کردن کودک با کمک نورپردازی و موزیک وان. 3- زیبایی چشم گیر
  • معایب وان حمام نوزاد لوکس : قیمت خرید بسیار بالا که با توجه به امکانات جانبی عالی آن توجیه پذیر است.

وان نوزادی لوکس

عکس وان لوکس نوزاد

وان کودک پایه دار

وان نوزاد پایه دار در واقع همان مدل استاندارد است که چهار عدد پایه نگه دارنده در قسمت زیرین آن تعبیه شده اند. این مدل علاوه بر راحتی کودک، برای والدین بسیار مفید و کارآمد است. به گونه ای که برای استفاده از وان، نیازی نیست که بنشینید و به راحتی، ایستاده می توانید کودک خود را بشویید.

در این صورت تسلط وی بر روی بچه بیشتر شده و به راحتی می تواند شستشوی وی را به اتمام برساند. البته فراموش نکنید قیمت این مدل هم بالا می باشد.

  • مزایای وان نوزاد پایه دار : 1- سهولت شستشوی نوزاد. 2- امکان تنظیم ارتفاع وان
  • معایب وان نوزاد پایه دار : 1- اشغال فضا. 2- قیمت بالاتر از مدل استاندارد و تاشو

وان کودک ایستاده

عکس وان گایه دار کودک

وان نوزاد بانوج دار

وان نوزاد بانوج دار از نظر بسیاری از متخصصین بهترین وان نوزاد محسوب می شود، دلیل آن هم قرارگیری بانوج بر روی وان است. بانوج قرار گرفته بر روی وان نوزاد بانوج دار از جنس توری بسیار نرم و انعطاف پذیر است، که با کمک گیره های نگهدارنده به لبه های وان متصل شده و نوزاد دوست داشتنی را در خود نگه می دارد و حرکات او را کنترل می کند.

با اینکه میزان امنیت نوزاد در این مدل از وان حمام بالاتر از مدل های دیگر است، با این حال توصیه می شود، یک لحظه هم از کودک غافل نشوید. لازم به ذکر است که توری یا بانوج وان حمام را می توانید به صورت جداگانه از بازار تهیه کرده و بر روی هر مدل از وان حمام که دارید، به راحتی نصب کنید.

  • مزایای وان نوزاد بانوج دار : 1- حفظ امنیت بیشتر نوزاد. 2- سهولت شستشوی نوزاد
  • معایب وان نوزاد بانوج دار : 1- عدم امکان استفاده از توری وان برای کودکان بالای شش ماه. 2- احتمال پاره شده توری آن در مدل های بی کیفیت

وان نوزاد بانوج دار

(وان نوزاد بانوج دار پلاستیکی)

آسان شور

آسان شور نوزاد دقیقا یک وان نیست، اما یک وسیله خوب و کاربردی برای شست و شو و حمام بردن نوزاد خصوصا در 6 ماه اول تولد است. اگر از تنها حمام کردن نوزاد خود کمی هراس دارید و به دنبال یک دستیار خوب برای حمام کردن کودک خود هستید، آسان شور یک وسیله کاربردی بسیار خوب است.

این وسیله ظاهری شبیه به یک گهواره ساده دارد، البته از جنس توری تا هنگام شستن نوزاد، آب از این وسیله خارج شود. سر نوزاد در قسمت خاصی قرار می گیرد که کاملا نرم است. شیب آسان شور قابل تنظیم است و این امکان را دارد که مادر آسان شور را در شیب مورد نظر خود تنظیم کند.

آسان شور دقیقا تا پایان شش ماهگی نوزاد، یک وسیله کاملا کاربردی برای حمام کردن نوزاد است. خصوصا اینکه اگر از بغل کردن نوزاد در حمام هراس داشته باشید، این وسیله بسیار می تواند کمک کننده باشد.

عکس آسان شور

عکس آسان شور بچه

نکات مهم هنگام خرید وان حمام کودک

انتخاب مدل و نوع وان

نخستین نکته ای که هنگام خرید وان حمام کودک باید به آن توجه کنید، انتخاب یک کدام از مدل های موجود از این نوع محصولات در بازار کشورمان است که برای آشنایی با نقاط ضعف و قوت هر یک از مدل های وان نوزاد توصیه می کنیم سری به قسمت قبلی از همین مطلب بزنید.

اندازه مناسب

نکته دوم در خرید وان حمام کودک مربوط به اندازه محصول انتخابی شما است که بایستی در تناسب کافی با جثه کودک شما قرار داشته باشد.

یادتان باشد چنانچه اندازه وان حمام کودک کوچک در نظر گرفته شود، باعث ناراضی بودن او و همچنین اذیت کردن شما به هنگام حمام کردن خود خواهد شد و چنانچه بیش از اندازه وان بزرگ باشد نیز امکان سُر خوردگی و خفگی و دیگر خطرهای احتمالی برای سلامتی وی وجود خواهد داشت. با توجه به این مورد خرید وان های قابل تبدیل در بحث اندازه و سایز گزینه بسیار مناسبی تلقی می شود.

لبه های صاف

مورد بعدی مربوط به لبه های وان است که در وهله اول توصیه می کنیم به سراغ خرید محصولاتی بروید که دارای لبه برای گرفتن آن از سوی دست های کودک و ایستادن و حفظ تعادل وی در داخل آب می شود. سپس یادتان باشد که این لبه ها بایستی کاملا صاف و فاقد هر گونه زاویه ای اضافه باشند تا سبب خراشیدن پوست نرم و نازک کودکان به هنگام استحمام نشوند.

سطح غیرقابل لغزش

با توجه به عدم اختیار کودک در سنین بسیار پایین در حرکت و حفظ تعادل خود، بهتر است به فکر خرید وان حمام کودکی باشید که دارای سطحی زبر و یا غیر قابل لغزش در قسمت های داخلی خود باشد تا وقتی بدن کودک کفی شده و آب در داخل وان ریخته شده است، مانع از لیز خوردن و خدایی ناکرده خفگی فرزند شما در صورت اندکی غفلت از او در حمام شود.

خرید وان کودک و نوزاد

کودک در حال حمام در وان مخصوص نوزاد

درپوش تخلیه

از دیگر نکات مهم در خرید وان حمام کودک وجود درپوش تخلیه آب است. تصور کنید مراحل انجام حمام کودکتان به پایان رسیده است و او را از آب خارج کرده اید؛ حال شما هستید و یک وان پر از آب که یقینا بلند کردن و خالی کردن آن فشار زیاد را متحمل بدن شما خواهد کرد! در چنین حالتی اگر وان شما از یک درپوش تخلیه ای برخوردار باشد، به راحتی می توانید آن را برداشته و آب داخل وان را خالی نمایید.

خط سطح آب

برخی از وان ها دارای خط سطح آب در بخش داخلی خود هستند که سبب می شود شما بدانید هر بار بایستی آب تا کجا در داخل وان بالا بیایید تا نوزاد شما بتواند با راحتی بیشتری به امر استحمام خود بپردازد.

سنجش دمای آب

همچون نکته قبل، برخی از وان ها نیز دارای قابلیت سنجش دمای آب هستند و این امکان بصورت دیجیتالی بر روی آن ها نصب شده است که البته چنانچه محصول شما فاقد این امکان باشد هم باز خیلی چیز زیادی را از دست نداده اید. به هر حال فراموش نکنید که با توجه به حساسیت پوست نوزادان و کودکان حتما بصورت دستی اقدام به تشخیص گرم و یا سرد بودن آب موجود در وان کودک نمایید.

راهنمای خرید وان حمام نوزاد

انواع مختلف وان های کودک و نوزاد

شستشوی آسان وان

از دیگر موارد حائز اهمیت در خصوص خرید وان حمام کودک توجه به سطح بیرونی و داخلی آن جهت شستشوی هرچه راحت تر محصول است که برای این منظور هرچه ظاهر وان شما ساده تر باشد و از منافذ و سوراخ های کمتری نیز برخوردار باشد، یقینا تمیز کردن آن برایتان آسان تر خواهد بود.

قیمت وان حمام کودک

بی اغراق ما در این مطلب به معرفی تمامی مواردی که بر روی قیمت وان حمام کودک تاثیر گذار خواهند بود، پرداختیم و اکنون این شما هستید که باید با توجه به میزان بودجه و همچنین کوچک و بزرگ بودن فضای خود اقدام به خرید یک وان ایده آل برای نوزاد دلبندتان نمایید.

موارد ایمنی هنگام حمام کودک

  1. هیچ وقت بچه را حتی برای ثانیه ای، بدون توجه رها نکنید.
  2. وقتی کودک در وان است، وان را جابه جا نکنید.
  3. وان را با کمترین آب ممکن پر کنید.
  4. وان را در سطحی صاف و هموار بگذارید تا تکان نخورد و شستن کودک برایتان راحت باشد.
  5. پیش از این که بچه را در وان بگذارید، دمای آب را با ساعد خود تست کنید. به نشانگر دمای وان توجه نکنید. (بین ۳۲ تا ۳۷ درجه سانتی گراد).
  6. اگر لازم است حمام را ترک کنید، بچه را با خود ببرید.
  7. به جای اسفنج از لیف حمام استفاده کنید. کودک هر دو را می تواند در دهانش بگذارد، اما لیف امن تر است زیرا تکه های ریز اسفنج ممکن است کنده شوند و او را در معرض خطر خفگی قرار دهند.
  8. وقتی کودک به مرحله استفاده از وان بزرگسال می رسد، به کف وان نوارهای پلاستیکی بچسبانید تا لیز نخورد، یا از زیرانداز حمام استفاده کنید.
  9. همیشه به محض اتمام حمام، آب درون وان را خالی کنید. حتی چند لحظه حواس پرتی، می تواند نتایج نامناسبی به همراه داشته باشد.
  10. چنانچه به تازگی صاحب فرزند شده اید و دارای تجربه کافی در خصوص حمام کردن او نیستید، حتما تحت نظر یک فرد با تجربه عمل شستشوی کودکتان را انجام دهید.

خرید وان حمام نوزاد

سخن پایانی

اگر برای حمام کردن نوزادتان وان مخصوص تهیه کردید به یاد داشته باشید که خرید وان نباید احساس امنیت کاذب برایتان ایجاد کند. فارغ از اینکه از وان، استند شستشو یا صندلی حمام کودک استفاده می کنید، در طول زمان استحمام دست کودک را رها نکنید. بیش از حد از او دور نشوید. فراموش نکنید که شما بهترین نگهبان برای فرزند خود هستید.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
وان حمام کودک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
اندازه محصول بایستی در تناسب کافی با جثه کودک شما قرار داشته باشد، دارای لبه برای گرفتن آن از سوی دست های کودک باشد، دارای سطحی زبر و یا غیر قابل لغزش در قسمت های داخلی خود باشد، درپوش تخلیه داشته باشد، دارای خط سطح آب در بخش داخلی باشد و دارای قابلیت سنجش دمای آب باشد.
وان حمام کودک و نوزاد چه قیمتی است؟
مسلما ویژگی های مختلفی همچون جنس وان، قابلیت ها مختلف موجود روی آن بر قیمت وان حمام کودک تاثیر گذار خواهد بود، اما به طور کلی قیمت وان کودک از 70 هزار تومان شروع و تا 5 میلیون تومان در انواع متوسط آن ادامه دارد.
آیا خرید وان حمام کودک ضروری است؟
بله ضروری است زیرا نوزاد در بدو تولد خیلی کوچک و آسیب پذیر است و ممکن است هنگام حمام از دستتان سر بخورند و آسیبی به آن برسد یا نگران غرق شدن تصادفی او باشید، همچنین نمی توانید مدام نوزاد را در دستتان بگیرید زیرا در آن صورت نخواهید توانست او را کاملا بشویید و تمیز کنید. از طرفی قرار دادن نوزاد در یک وان بزرگ باعث غرق شدن نوزاد و آسیب رسیدن به او می شود.
تاریخ به روز رسانی : 1402/04/12
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد