منو

خرید بهترین مدلهای زیر لیوانی در جنس و طرح های متنوع و شیک

زیر لیوانی مدل بته جقه طرح ترمه مجموعه 6 عددی
زیر لیوانی مدل بته جقه طرح ترمه مجموعه 6 عددی
زیر لیوانی زاشادو جنس کنفی و پنبه ای بسته 4 عددی
زیر لیوانی زاشادو جنس کنفی و پنبه ای بسته 4 عددی
زیر لیوانی استیل ایکیا مدل GLATTIS بسته ۶ عددی
زیر لیوانی استیل ایکیا مدل GLATTIS بسته ۶ عددی
زیر لیوانی یا پد فنجان و لیوان ماهوت بسته 12 عددی
زیر لیوانی یا پد فنجان و لیوان ماهوت بسته 12 عددی
زیر لیوانی لوکسینو چوبی طرح کاشی بسته 6 عددی
زیر لیوانی لوکسینو چوبی طرح کاشی بسته 6 عددی
زیر لیوانی چوبی طرح دار تکی مدل A01
زیر لیوانی چوبی طرح دار تکی مدل A01
زیر لیوانی سیلیکونی طرح گل مجموعه 6 عددی
زیر لیوانی سیلیکونی طرح گل مجموعه 6 عددی
زیر لیوانی چوبی ام دی اف شش عددی مدل U102
زیر لیوانی چوبی ام دی اف شش عددی مدل U102
زیر لیوانی جنس چوب راش تکی
زیر لیوانی جنس چوب راش تکی
زیر لیوانی ایکیا چوب پنبه مدل Avskild مجموعه 4 عددی
زیر لیوانی ایکیا چوب پنبه مدل Avskild مجموعه 4 عددی
زیر لیوانی چوبی ژیوار طرح بیسکویت بسته 6 عددی
زیر لیوانی چوبی ژیوار طرح بیسکویت بسته 6 عددی
زیر لیوانی چوبی مدل نارون بسته 6 عددی
زیر لیوانی چوبی مدل نارون بسته 6 عددی

در دکوراسیون خانه توجه به جزئیات از امور مهمی است که باید اهمیت ویژه ای به آن داد تا سبک و طرح دلخواه ما برای دکوراسیون به خوبی چیده شود. در دنیای امروز ما وسایل بیشماری جهت سرو و پذیرایی از مهمان تولید شده است که بی شک زیر لیوانی یکی از مهمترین آن ها می باشد.

زیر لیوانی (Coaster) وسیله ای کاربردی در آشپزخانه و استفاده در مهمانی ها به شمار می رود. شما با خرید چند عدد زیر لیوانی می توانید کلاس خاصی به سبک مهمان داری و پذیرایی از مهمانان دوست داشتنی خود القاء نمایید.

راهنمای خرید زیر لیوانی

راهنمای خرید انواع زیر لیوانی در مدلهای شیک و جدید

تاریخچه زیر لیوانی چیست؟

اولین زیر لیوانی ها در قهوه خانه ها قرار داشتند و افراد دور میز می نشستند و نوشیدنی سرو می کردند پس از سال 1760 کم کم زیر لیوانی در همه جا رواج پیدا کرد در ابتدا زیر لیوانی ها شکل و ظاهر امروزی را نداشتند. آنها شکلی مانند یک سینی کوچک یا یک ظرف کم عمق داشتند که از جنس چوب و نقره و مس و پاپیه ماشه بوند.

در فرهنگ ایران نیز از دیر باز تا به حالا از نعلبکی استفاده می کردند. امروزه هنگام نوشیدن چای مرسوم است که از فنجان و نعلبکی در پذیرایی ها استفاده شود. چون یک پذیرایی تمیز و شیکی به شما می دهد.

در اواسط قرن بیستم زیر لیوانی هایی که برای نوشیدنی ها ساخته می شد فرق کرد یعنی از مواد و سبک های متنوع و بیشتری برای مصارف خانگی ساخته شد و امروزه به عنوان یک ظرف رایج خانگی مورد استفاده قرار می گیرند که در رستوران و مکان های دیگر بسیار است.

زیر لیوانی

عکس زیر لیوانی چوبی بسیار شیک و زیبا

کاربردهای زیر لیوانی چیست؟

به کمک زیر لیوانی می توانید می توانید فاصله میان لیوان با میز ، شیشه و ... را حفظ کرد. همچنین تا حدودی می توانید جلوی ریختن چای، شربت، آب، قهوه و سایر نوشیدنی ها را با میز بگیرید.

مثلا زمانی که یک فنجان چایی در دست دارید به دلیل رطوبت فنجان، بر روی سطوح لکه ایجاد می کند و کار شما را هنگام نظافت بیشتر می کند ولی با استفاده از زیر لیوانی می توانید خودتان را از این دردسر ها نجات دهید.

زیر لیوانی ها می توانند از سوختن سطح میز توسط نوشیدنی های گرم و یا از ایجاد خط و خش روی سطح های شیشه ای جلو گیری کنند. این وسیله جنبه تزئینی نیز داشته و میز شام یا سفره شما را جذاب تر می کند. از این وسیله می توانید برای نگهداری لیوان، فنجان، لیوان ماگ و حتی استکان استفاده کنید.

امروزه در اکثر خانه ها و کافی شاپ ها و رستوران ها از این محصول استفاده می کنند.

بهترین طرح و جنس زیر لیوانی

زیر لیوانی ها جنس و مدل های مختلفی دارند و تنوع این محصول در بازار بسیار زیاد است که می توانید مناسب با سلیقه و نیاز خود خرید کنید. زیر لیوانی ها را معمولا از جنس چوب، چرم، سیلیکون، پارچه، کاغذ، چینی، سنگ، نمد، رزین، استیل، پلاستیک، کریستال و شیشه ای می سازند.

این روزها دیگر مدل های پلاستیکی جایی در دکوراسیون نداشته و افراد بیشتر تمایل به انتخاب مدل های چوبی و شیشه ای دارند.

بهترین مدل های زیر لیوانی

از میان این دو جنس، بدون شک زیر لیوانی چوبی از کیفیت بهتر و طول عمر بالاتری برخوردار خواهد بود. در نقطه مقابل زیر لیوانی شیشه ای و کریستالی از طراحی و زیبایی جذاب تری بهرمند هستند و مدل های فانتزی و شیکی از آن ها را می بینیم، اما بزرگترین نقطه ضعف آن، احتمال بالای شکستگی در اثر ضربه یا افتادن بر زمین است.

نکات مهم هنگام خرید زیر لیوانی

جنس زیر لیوانی

اولین نکته در خصوص خرید زیر لیوانی توجه به جنس آن می باشد، برای این منظور شما می توانید در بازار با زیر لیوانی های زیادی متنوعی مواجه شوید که از جنس سنگ، پارچه، پلاستیک، چینی، چوب، استیل، کریستال و … ساخته و پرداخته شده اند. در این خصوص در قسمت های قبل توضیحات کامل داده ایم.

در حالت کلی انتخاب جنس زیر لیوانی به سلیقه و نظر خودتان بستگی دارد اما خب اگر نظر ما را می خواهید بهتر است زیرلیوانی را تهیه فرمایید که مقاوم در برابر فشار، دما و رطوبت باشد.

اگر سطح میز شما شیشه ای است استفاده از زیر لیوانی های چوبی بسیار مناسب تر است چون احتمال اینکه دو سطح شیشه ای در تماس با یکدیگر به هم آسیب برسانند زیاد است. از این رو نیز معمولا این زیر لیوانی های چوبی هستند که از فروش بالایی در بازار برخوردارند.

زیر لیوانی

تصویر زیر لیوانی چوبی با جای شیرینی و قند

اندازه و وزن زیرلیوانی

دومین نکته برای انتخاب زیر لیوانی توجه به اندازه و وزن آن می باشد. برای این منظور توصیه می کنیم حتما با در نظر داشتن سایز میز پذیرایی و میز ناهار خوری خود اقدام به خرید تعداد زیر لیوانی برای آن کنید. یعنی اگر ابعاد میزهای مخصوص سرو و پذیرایی شما کم است، از زیر لیوانی هایی کوچک و اگر بزرگ است از زیر لیوانی هایی بزرگ برای این منظور استفاده نمایید.

در خصوص وزن محصول نیز توصیه می کنیم ترجیحا از خرید مدل های سنگین وزن خودداری کنید و از طرفی بیخیال خرید مدل های بسیار سبک نیز شوید که از استحکام قابل قبولی قطعا برخوردار نیستند.

تعداد زیر لیوانی ها

توصیه می کنیم به یک عدد میانگین از مهمانانی که در طول هفته به خانه شما می آیند، دست پیدا کنید تا متناسب با تعداد آنان زیر لیوانی هایی مناسب را تهیه فرمایید. فراموش نکنید که زیر لیوانی ها در مدل های تکی یا بسته های 6 تا 12 عدد در بازار فروخته می شوند.

انتخاب رنگ و طرح زیر لیوانی

اینکه زیر لیوانی های شما از چه رنگ و طرحی برخوردار باشند، موردی است که فقط و فقط بسته به سلیقه و نظر خودتان دارد. با این حال توصیه می کنیم که رنگ و طرح آن ها را متناسب با دیگر ظروف سرو و پذیرایی خود انتخاب نمایید تا جلوه خاص و شیک به پذیرایی شما بدهد.

البته ناگفته نماند که گاهی ایجاد یک تضاد رنگی میان وسایل پذیرایی از مهمان نیز در جلب نظر او بسیار موثر تلقی می شود.

خرید زیر لیوانی

انواع مختلف زیرلیوانی در طرح و جنس های مختلف

پایه دار یا بدون پایه بودن محصول

اگر خیلی اهل تشریفات هستید، زیر لیوانی هایی را تهیه نمایید که مجهز به پایه باشند. این محصولات به خودی خود سبب بالا نگه داشتن لیوان بر روی خود می شوند و چنانچه دارای پایه باشند که این میزان ارتفاع را بیشتر نیز می کنند.

پس اگر از زیر لیوانی های پایه دار استفاده کردید از ظروف نوشیدنی کوتاه تر استفاده کنید تا ترکیب زیبایی بدست بیاید. البته ناگفته نماند که شستن و نگهداری محصولات پایه دار همیشه از مدل های فاقد پایه سخت تر است!

قیمت زیر لیوانی

ما در این مطلب شما را با عوامل موثر بر روی تعیین قیمت زیر لیوانی مانند جنس، اندازه، نوع، پایه دار بودن یا بدون پایه، رنگ و طرح، تعداد آن آشنا کردیم. حال دیگر این شما هستید که باید متناسب با سلیقه و همچنین میزان بودجه خود یک یا تعدادی از این قبیل محصولات سرو و پذیرایی را تهیه فرمایید.

خرید اینترنتی بهترین مدلهای زیر لیوانی

نکات پایانی

زیرهای لیوان یکی از وسایل کاربردی آشپزخانه هستند که امروزه بیشتر خانم های خوش سلیقه از آنها برای پذیرایی کردن بهتر از مهمان های خود استفاده می کنند، همچنین خیلی از افراد این زیرهای زیبا و شیک را به عنوان دکوری استفاده می کنند.

انواع مختلفی از زیر لیوانی ها با جنس ها و طرح های مختلف وجود دارد که شما می توانید متناسب با نیاز و علایق خود هر یک از آن ها را خریداری کنید، ولی پیشنهاد ما به شما استفاده از انواع زیر لیوانی چوبی ساده و طرح دار می باشد. زیرا این نوع از زیر لیوانی هم جنس سبکی داشته و هم تنوع طرح های بیشتر دارد و نیز احتمال شکنندگی آن بسیار کم است.

پیشنهاد مطالعه : راهنمای خرید سینی چوبی

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
زیر لیوانی چیست؟
زیر لیوانی (Coaster) وسیله ای کاربردی در آشپزخانه و برای استفاده در مهمانی ها به شمار می رود. به کمک زیر لیوانی می توانید فاصله میان لیوان با میز را حفظ کرد تا لیوان به آن صدمه نزند و جلوی ریختن نوشیدنی ها را با میز نیز گرفت.
قیمت انواع زیر لیوانی چند است؟
قیمت زیر لیوانی به عواملی همچون برند شرکت سازنده، جنس زیر لیوانی، تعداد، اندازه آن، کیفیت ساخت و ... بستگی دارد اما در حالت کلی می توان گفت قیمت زیر لیوانی از 6 هزار تومان شروع و تا 1 میلیون تومان هم ادامه دارد.
بهترین برندهای تولید کننده زیر لیوانی
لوکسینو، ال وی، ایکیا، تیدا، هوم لوکس، تهران جی اف ایکس، ایرسا، ام بی، ایران کرک، بنی دکو، نارون، وندا وود، چیستا، ترادو از مارک های باکیفیت ایرانی و خارجی هستند که زیر لیوانی های زیبا و پر فروشی را به بازار عرضه می کنند.
تاریخ به روز رسانی : 1402/02/13
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد