منو

راهنمای خرید جعبه جواهرات و معرفی انواع مدلهای شیک و زیبا

جعبه جواهرات یک محفظه زیبا با ابعادی مناسب برای نگهداری و مراقبت هرچه بیشتر و بهتر از زیورآلات نقره ای و طلایی شما بانوان گرامی است که امروزه می توانید آن را در مدل های مختلفی انتخاب و خریداری فرمایید.

جعبه جواهرات، برای خانم ها تنها یک وسیله برای نگهداری زیورآلات نیست، شاید بتوان به آن به عنوان بخشی از دکوراسیون اتاق و میز خانم ها نگاه کرد. ظاهر این مدل از جعبه ها معمولا به گونه ای است که می توانید از آنها برای زیباتر نشان دادن دراور اتاق خوابتان استفاده کنید. تنوع جعبه جواهرات تا حدی است که انتخاب هر کدام از مدل ها به سلیقه و علاقه شما عزیزان بستگی خواهد داشت.

برای این منظور با ما در ادامه این مطلب از طوطی کالا همراه شوید تا شما را با نکاتی مهمی که هنگام خرید جعبه جواهرات باید بدانید، آشنا نماییم.

راهنمای خرید جعبه جواهرات

راهنمای خرید انواع جعبه جواهرات فانتری دخترانه شیک و خوشگل

منظور از جعبه جواهرات چیست؟

همانطور که از نام این وسیله مشخص است، جعبه جواهرات وسیله ای است که می توان انواع مختلف زیورآلات طلا، نقره، تیتانیوم و ... را درون آن قرار داد. در واقع شما عزیزان می توانید با خرید جعبه جواهرات تمامی زیورآلات خود را یکجا مجتمع کنید و با خیال راحت همه آنها را در یک مکان امن بگذارید. طراحی این جعبه به نحوی است که گردنبند، گوشواره و انگشتر مکان مشخصی دارند و بدون هیچ گونه گره خوردگی درون آن جای می گیرند.

استفاده از جعبه جواهرات چه اهمیتی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید برای تان توضیح دهیم که این جعبه همانند اسمش، وظیفه نگهداری و محافظت از طلا و جواهرات شما را خواهد داشت. علاوه بر آن، شما با داشتن یک جعبه مناسب می توانید تمامی زیورآلات و جواهرات تان را یک جا نگهداری کنید و نگران گمشدن یا آسیب دیدن شان نباشید.

مزیت استفاده از جعبه جواهرات آن است که طراحی مناسب آن باعث می شود که هر آیتم جای مشخصی برای نگهداری داشته باشد و همچنین مشکلاتی مانند گره خوردگی و.. نیز برای جواهرات تان پیش نخواهد آمد.

جعبه جواهرات دخترانه

عکس جعبه جواهرات دخترانه صورتی جادار چوبی

انواع مدل های جعبه جواهرات

جعبه جواهرات فلزی

این مدل از جعبه ها جنس فلزی دارند و می توانید انواع مختلف طلاها را درون آن قرار دهید. دوام و کیفیت این مدل نسبت به مدل چوبی بیشتر است و اگر به فکر امنیت بالای جعبه جواهراتتان هستید، مدل فلزی که دارای قفل است را خریداری کنید.

جعبه جواهرات چوبی

جعبه چوبی نسبت به سایر مدل هایی که در بازار وجود دارد از لحاظ امنیتی کیفیت قابل قبولی دارد. جنس چوب از شکل گیری رطوبت در فضای داخلی جعبه جلوگیری می کند. علاوه بر آن نوعی عایق بندی با دوام برای محافظت از طلاهایتان خواهد بود. شکل ظاهری جعبه چوبی به گونه ای است که با دیزاین هر دکوراسیونی ست می شود.

جعبه جواهرات چوبی

عکس جعبه جواهرات چوبی شیک و کلاسیک

اگر شما هم از دسته طرفداران طرح های چوبی هستید این مدل از جعبه ها انتخاب های فوق العاده ای برای تان خواهد شد، زیرا همه ما می دانیم که چوب علاوه بر زیبایی ذاتی و ساده بودن، در نوع خودش خاص و شیک نیز می باشد.

اگر تمایل دارید که جعبه چوبی را برای نگهداری جواهراتتان انتخاب کنید به سراغ چوب بلوط قرمز، صنوبر و درخت کاج بروید. بهتر است بدانید که این جعبه های چوبی انواع دست ساز نیز دارند که با طرح های ویژه شان از زیباترین جعبه های موجود به شمار می روند و می توانند به خوبی توجه شما را جلب کنند.

جعبه های چوبی از نظر امنیت نیز معمولا کیفیت خوب و قابل قبولی دارند و شما می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید.

جعبه جواهرات میناکاری

این مدل از جعبه به دلیل اینکه هنر دست ایرانیان است، از ارزش و کیفیت بالایی هم برخوردار خواهد بود. کیفیت جعبه مینا کاری هم مانند دو مورد قبل، قابل قبول می باشد. منتهی تنها تفاوت آن با سایر مدل ها قیمت بالایی است که دارد. پس اگر با قیمت این محصول مشکلی ندارید، خرید آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

جعبه جواهرات مینا کاری شده

جعبه خاتم کاری شده جواهرات

خاتم ترکیبی است از چند ضلعی های منظم با تعداد اضلاع متفاوت که با استفاده از مواد اولیه گوناگون در رنگ های مختلف تشکیل می شود. در هنر خاتم کاری، میزان مرغوبیت یک محصول خاتم کاری شده به میزان ریز و ظریف بودن مثلث های کنار هم قرار داده شده، یا همان چندضلعی ها دارد؛ یعنی هر چقدر این چندضلعی های کنار هم قرار داده شده ریزتر و ظریف تر باشند، آن خاتم کاری مرغوب و ارزشمندتر است.

جعبه جواهرات خاتم کاری شده

انواع جعبه جواهرات خاتم کاری شده

خاتم کاری بر روی اشیایی از جنس چوب، مس و برنج انجام می شود که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. یکی از پرکاربردترین محصولات خاتم، جعبه های چوبی است که علاوه بر جنبه تزئینی برای نگهداری سکه، طلا و زیورآلات، به کار می روند.

جعبه جواهرات دست ساز مینیاتور و خاتم

جعبه های جواهراتی که تلفیق دو هنر خاتم و مینیاتور هستند، اغلب دارای روکش داخلی جیر و پوشش پلی استر هستند که در سایز متنوعی برای نیازهای متنوع ارائه می شوند.

جعبه جواهرات مینا و خاتم کاری شده

عکس جعبه جواهرات مینیاتور و خاتم کاری شده

پیشنهاد مطالعه » استند جواهرات

نکات مهم هنگام خرید جعبه جواهرات

اندازه و وزن جعبه جواهرات

نخستین نکته ای که در هنگام خرید جعبه جواهرات باید به آن توجه کنید، ابعاد و وزن محصول می باشد. برای این منظور باید ببینید که قرار است از جعبه خود در داخل گاوصندوق استفاده نمایید و یا می خواهید آن را همچون یک محصول دکوری بر روی میز آرایش خود قرار دهید.

فراموش نکنید که وزن جعبه نیز باید به گونه ای باشد تا بتوانید راحت اقدام به جا به جا کردن آن نمایید. البته در خصوص اندازه یک جعبه این چنینی باید حتما به میزان بزرگی و کوچکی فضای داخلی آن نیز توجه لازم را داشته باشید.

جعبه جواهرات زنانه

عکس جعبه جواهرات کوچک فانتری خوشگل چوبی

جنس و کیفیت ساخت جعبه

نکته دوم برای انتخاب جعبه جواهرات مربوط به جنس و کیفیت ساخت آن می شود. برای این منظور شما می توانید در بازار با جعبه های زیادی مواجه شوید که جنس آنان از فلز، چوب، چینی، شیشه ای و ... در نظر گرفته شده است.

فراموش نکنید که یک جعبه جواهرات بایستی حتما آنقدر باکیفیت باشد که در برابر ضربه، فشار و نفوذ رطوبت به داخل خود مقاوم باشد!

کیفیت آستر درونی جعبه

پس از توجه به جنس بیرونی جعبه نوبت آن می رسد که دربش را باز کرده و کیفیت آستر داخلی آن را بررسی نمایید. اول از هر چیزی یادتان باشد با توجه به حساس بودن طلاجات و نقره جات حتما باید داخل جعبه انتخابی شما با آستر پوشانده شده باشد و پارچه داخلی جعبه باید کاملا نرم و فاقد هرگونه زبری و برآمدگی باشد. چرا که در غیر این صورت ممکن است جواهرات شما بر روی همدیگر قرار گرفته و با وارد کردن فشار از زیبایی و درخشندگی آنان کاسته شود!

آستر جعبه جواهرات

آستر جعبه جواهرات

برای همین نیز توصیه می کنیم تا با دست تمام قسمت های داخلی جعبه را دست بکشید تا از عدم وجود زائدگی و زبری در بافت آستر جعبه تان اطمینان حاصل نمایید.

اگر در بین زیورآلات شما مروارید یافت می شود، باید آن را درون کیسه مخصوص نگهداری کنید و بعد از آن درون جعبه قرار داده شود. باید از زیورآلات مروارید خود هر از گاهی بهره ببرید تا دچار کم آبی نشود و ارزش خود را از دست ندهد.

تعداد و نوع جواهرات

فاکتور مهم بعدی برای انتخاب و خرید جعبه جواهرات توجه به تناسب آن با تعداد و نوع جواهرات شما بانوان عزیز می باشد. برای این منظور پیشنهاد می شود که اول از هر چیزی مشخص کنید که سهم عمده جواهرات شما چه می باشد.

زیباترین مدل های جعبه جواهرات

عکس جعبه جواهرات مینیاتور

یعنی مشخص کنید که شما بیشتر دارای انگشتر هستید و یا از گردنبند و دست بند و … در ست های نقره ای و طلایی زیورآلات خود برخوردار هستید! اینطوری می توانید متناسب با نوع و تعداد جواهرات غالب خود جعبه ای را انتخاب نمایید که در فضای داخلی خود از جاهایی مخصوص برای قرار گرفتن ایمن آن ها برخوردار هستند.

چند طبقه ای بودن جعبه

از دیگر موارد حائز اهمیت در انتخاب جعبه جواهرات توجه به چند طبقه ای بودن آن ها می باشد. برای این منظور نیز مجددا شما باید به تعداد جواهرات و اشیای ارزشمندی که می خواهید در داخل این جعبه ها قرار دهید، توجه نمایید.

اگر فکر می کنید که نیاز است به سراغ خرید جعبه های چند طبقه ای و در غیر این صورت به دنبال خرید جعبه ای تک طبقه ای برای خود باشید.

قفل دار بودن یا نبودن محصول

حقیقتش را بخواهید یک جعبه جواهرات حتی اگر از جنس فلز نیز ساخته و پرداخته شده باشد، باز از ضریب ایمنی پایینی برای حراست از جواهرات شما عزیزان برخوردار است! پس اگر می خواهید از آن در جلوی چشم بقیه استفاده کنید، بهتر است حتی المقدور به سراغ خرید مدل های قفل دار برای خود باشید.

اینطوری دیگر خیالتان از عدم دسترسی دیگران به محتویات درونی جعبه و همچنین کودکان کنجکاو راحت خواهد بود. اما یادتان باشد اگر می خواهید از جواهرات خود در صندوق های امانت و گاوصندوق های خانگی استفاده نمایید، خیلی لازم نیست به قفل دار بودن جعبه و یا نداشتن آن توجه نمایید!

انتخاب رنگ و طرح جعبه

اینکه جعبه جواهرات انتخابی شما از چه رنگ و طرحی برخوردار باشد، موضوعی است که خودتان باید به آن توجه نمایید. با این حال اما یادتان باشد که بهتر است به لحاظ رنگی و طرحی، جعبه شما در تناسب کافی با طرح و دیزاین اتاق خواب شما قرار داشته باشد.

مثلا برای اتاق خواب هایی که دارای دیزاین روستیک هستند بهترین انتخاب جعبه های چوبی می باشد. البته توجه داشته باشید که طرح ایجاد شده بر روی جعبه نیز بر روی قیمت فروش آن بسیار تاثیرگذار است؛ خصوصا اگر طرح بصورت دستی بر روی جعبه ایجاد شده باشد.

زیباترین مدلهای جعبه جواهرات

قیمت جعبه جواهرات

قیمت جعبه جواهرات با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده در این مطلب مشخص می شود. فراموش نکنید که شما باید جعبه ای را برای نگهداری و مراقبت از جواهرات نقره ای و طلایی خود برگزینید که حتما از ضریب ایمنی بالایی برخوردار باشند!

برای همین نیز توصیه می کنیم اول خیلی خوب جعبه را بررسی کرده و سپس زیورآلات و بدلیجات خود را به درون آن منتقل نمایید.

کلام آخر

محبوب ترین نوع جعبه جواهر همان جعبه های سنتی چوبی دست ساز با طرح های مختلف مانند نقش و نگار خاتم کاری تزئین می شوند. البته تنوع جعبه جواهرات بسیار زیاد است و مدل های شیشه ای و بلوری، جعبه هایی با رویه های نمدی، پارچه ای، چرمی یا مخمل را شامل می شود.

این روزها نگهداری جواهرات در منزل ریسک بزرگی بوده و دغدغه آسیب به طلا و جواهر و گم شدن آن همیشه وجود داشته است. یک جعبه جواهرات زنانه کافی است تا با نظم دهی به جواهرات از خم شدگی، خراش و گم شدن جواهرات در محیط منزل پیشگیری کنید و با وجود آن جواهرات خود را راحت تر جابجا کنید!

لیست زیباترین و پرفروش ترین مدلهای جعبه جواهرات

1 -

جعبه جواهرات مدل لیزری کد NG9374

جعبه جواهرات مدل لیزری کد NG9374
جعبه جواهرات مدل لیزری با کد NG9374 که برای نگهداری از انواع نیم ست طلا و نقره شامل: گردنبند، گوشواره و انگشتر مناسب است. از این جعبه می توان به عنوان جعبه کادو نیز جهت اهدای جواهراتی از این دست استفاده نمود.
مشخصات محصول
  • جنس
    پلی اتیلن، چوب، فلز، مخمل
  • ابعاد
    ۱۵x۱۳x۴ سانتی متر
  • وزن
    ۲۸۰ گرم
2 -

جعبه جواهرات چوبی چند طبقه افتخار کد BHG1022

جعبه جواهرات چوبی چند طبقه افتخار کد BHG1022
برند افتخار، مفتخر است که بار دیگر با محصولی کاربردی و زیبا زینت بخش خانه های شماست. جعبه جواهرات افتخار با طراحی زیبا و رنگ بندی متنوع، بهترین انتخاب برای نظم بخشی به جواهرات و بدلیجات شماست. این جعبه جواهرات مدل یک دراور مینیاتوری است که دو کشو مناسب بدلیجات و جواهرات داراست.
مشخصات محصول
  • جنس
    چوب
  • ابعاد
    ۱0x۱5x15 سانتی متر
  • وزن
    850 گرم
3 -

جعبه جواهرات دو کشویی افتخار کد BHG1032-W

جعبه جواهرات دو کشویی افتخار کد BHG1032-W
مشخصات محصول
  • جنس
    چوب
  • ابعاد
    ۱0x۱5x25 سانتی متر
  • وزن
    1100 گرم
4 -

جعبه جواهرات شیشه ای مدل نگین کد 5

جعبه جواهرات شیشه ای مدل نگین کد 5
مشخصات محصول
  • جنس
    شیشه
  • ابعاد
    ۱0x8x4 سانتی متر
  • وزن
    1100 گرم
5 -

جعبه جواهرات دخترانه کد 006

جعبه جواهرات دخترانه کد 006
جعبه جواهرات کد 006 از محصولاتی است که با توجه به طراحی و کیفیتی که دارد، توانسته به طور فراوان مورد استفاده قرار بگیرد. این محصول همان طور که از ظاهرش پیداست، دارای 4 عدد پایه با رنگ طلا و پارچه ای با رنگ صورتی است که همین امر سبب شده تا به نوعی نظر هر شخصی را به خود جلب کند.
در کنار رنگ صورتی و پایه های طلایی آن، گلی هایی که بر روی درب و کناره های آن قرار دارد سبب شده تا بر زیبایی آن بیفزاید. این محصول دارای درب با لولای کتابی است که با توجه به آن به راحتی قادر به باز و بسته کردن آن هستید.
از رنگ و طرح این محصول که بگذریم، ابعاد آن است که به نوعی سبب شده است تا بتوانید تعداد زیادی از زیورآلات خود را در آن قرار دهید. ناگفته نماند که این محصول به طور کلی ساخته شده از چوب بوده که دارای روکش از جنس پارچه است.
مشخصات محصول
  • جنس
    چوب
  • ابعاد
    24x18x14 سانتی متر
  • وزن
    ۸۲۵ گرم
6 -

جعبه جواهرات زنانه مدل K1-1239-S5

جعبه جواهرات زنانه مدل K1-1239-S5
این جعبه جواهرات ساخته شده از بدنه جنس چوب و روکش چرم مصنوعی است که دارای طرح های بسیار شیک و فانتزی میباشد. درب این جعبه جواهر چرمی به صورت لولایی باز و بسته میشود و دارای قفل ضامنی است.
درون جعبه تقسیم بندی های گوناگونی جهت قرار دادن و نظم دادن جواهرات و زیورآلات تعبیه شده است و به کمک آن میتوانید جواهرات و زیورآلات خود را نظم دهی نمائید. درون درب جعبه یه آینه کوچک که بسیار کاربردی خواهد بود تعبیه شده است.
مشخصات محصول
  • جنس
    فلز، چوب، چرم مصنوعی
  • ابعاد
    16x10x6 سانتی متر
  • وزن
    215 گرم
7 -

جعبه جواهرات چوبی با روکش چرم مدل G-Lnd-100

جعبه جواهرات چوبی با روکش چرم مدل G-Lnd-100
این محصول علی رغم این که سایز خیلی بزرگی ندارد ولی به سبب وجود قسمت های مختلف در بخش داخلی آن بسیار کاربردی میباشد. در قسمت بالایی و در محصول 6 آویز جهت نگهداری انواع زنیر و گردنبند میباشد که قسمت پایینی آن یک جیب سرتاسری قرار دارد تا پلاک های آن ها درآن قرار بگیرد.
در بخش داخلی یک ردیف سرتاسری جهت قرار گیری حلقه و انگشتر وجود دارد که میتوان تعداد زیادی در آن جای داد. علاوه بر آن 9 بخش در سایز های مختلف جهت قرار دادن وسایل مختلف موجود است.
مشخصات محصول
  • جنس
    چوب، چرم مصنوعی
  • ابعاد
    28x19x8 سانتی متر
  • وزن
    900 گرم
8 -

جعبه جواهرات مدل خاتم کاری کد a42

جعبه جواهرات مدل خاتم کاری کد a42
مشخصات محصول
  • جنس
    چوب
  • ابعاد
    ۱۵.۸x۱۰.۸x۴.۴ سانتی متر
  • وزن
    151 گرم
9 -

جعبه جواهرات مدل ملیله کاری

جعبه جواهرات مدل ملیله کاری
ملیله کاری شاخه ای از هنر فلزکاری است که با مفتول های نازک از جنس طلا، نقره و مس به صورت دستی ساز انجام می پذیرد. ملیله کاری یکی از صنایع دستی اصیل دو شهر زنجان و اصفهان می باشد.
در اینجا جا جواهری از جنس مس با روکش نقره در سایز بزرگ (طول 11 x عرض 6 x ارتفاع 8) ارائه شده است. دقت و ظرافت بکار رفته در تولید این جا جواهری بسیار بالا بوده و این محصول در برابر تغییر رنگ بسیار مقاوم می باشد.
مشخصات محصول
  • جنس
    روکش نقره و مس
  • ابعاد
    ۱۱x۶x۸ سانتی متر
  • وزن
    265 گرم
10 -

جعبه جواهرات دست ساز سونر کالا مدل 1416

جعبه جواهرات دست ساز سونر کالا مدل 1416
جعبه جواهرات با نقوش برجسته داخل چرم کوبی شده طبیعی کاملا هنر دست دارای لعاب سرد و مقاوم در برابر آب مقاوم در برابر خط و خش یک اثر هنری قیمتی دارای یراق فلزی است.
مشخصات محصول
  • جنس
    چرم طبیعی، چوب و رزین
  • ابعاد
    ۱۶x۱۶x۱۰ سانتی متر
  • وزن
    300 گرم
11 -

جعبه جواهرات خاتم کاری کد 895

جعبه جواهرات خاتم کاری کد 895
مشخصات محصول
  • جنس
    چرم طبیعی، چوب و رزین
  • ابعاد
    ۱۶x۱0x6 سانتی متر
  • وزن
    320 گرم
  • محل تولید
    اصفهان (ایوبی)
12 -

جعبه طلا و جواهرات کد gol-323

جعبه طلا و جواهرات کد gol-323
از این جعبه جواهر برای نگهداری از زیورآلات طلا و جواهرات اصلی و نقره جات و در نهایت بدلیجات می توانید استفاده نمایید. این کیف بسیار زیبا به رنگ قهوه ای روشن دارای دسته هم رنگ بدنه کیف بوده و از یراق آلات زرد برای زیبایی آن استفاده شده است.
یک عدد قفل زرد برای باز کردن دارد که باید از دو طرف فشار دهید و دسته کیف را به سمت بالا بکشید تا درب کیف باز شود. داخل کیف دارای یک عدد آیینه بر روی درب است و سه طبقه برای چیدمان زیورآلات شما میباشد.
یک عدد کیف کوچکتر پرتابل هم داخل کیف بوده که برای بردن زیورآلات گلچین شده شما برای مهمانی ها و مجالس شما می باشد. مکانهای مورد استفاده این جعبه جواهر بر روی میز آرایش ها و صندوق های موجود در منازل می باشد.
مشخصات محصول
  • جنس
    چرم مصنوعی
  • ابعاد
    ۲۲x۱۶x۱۲ سانتی متر
  • وزن
    1088 گرم
13 -

جعبه جواهرات خاتم کاری کار اصفهان کد 1034

جعبه جواهرات خاتم کاری کار اصفهان کد 1034
مشخصات محصول
  • ابعاد
    ۲۳×۱۱×۱۵ سانتی متر
  • وزن
    1090 گرم
  • محل تولید
    اصفهان (ایوبی)
14 -

جعبه جواهرات خاتم کاری کد 969

جعبه جواهرات خاتم کاری کد 969
مشخصات محصول
  • ابعاد
    ۱۹x۱۲x۷ سانتی متر
  • وزن
    830 گرم
  • رنگ داخلی بدنه
    خاتم کاری
15 -

جعبه جواهرات استخوانی دست ساز نقاشی شده

جعبه جواهرات استخوانی دست ساز نقاشی شده
جعبه جواهرات بزرگ و لوکس، جنس بیرونی این محصول استخوان و جنس درونی آن نیز استخوان میباشد. این جعبه نقاشی شده با استفاده از رنگ های آبرنگ و گواش است.
نقاشی روی جعبه طرح هرات و اطراف جعبه طرح تذهیب می باشد.داخل درب جعبه و کف جعبه هم نقاشی کشیده شده است. روی محصول برای دوام بیشتر و زیبایی پلی استر زده شده است.
جعبه های جواهرات استخوانی یکی از پر طرفدارترین محصولات صنایع دستی در بین ایرانیان و همچنین توریستها میباشد که با ظرافت تمام ساخته و نقاشی شده است.
مشخصات محصول
  • جنس
    استخوان
  • ابعاد
    ۱۸×۱۴×۷ سانتی متر
  • وزن
    430 گرم
  • محل تولید
    اصفهان
پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
منظور از جعبه جواهرات چیست؟
جعبه جواهرات وسیله ای است که می توان انواع مختلف زیورآلات طلا، نقره، تیتانیوم و ... را درون آن قرار داد. طراحی این جعبه به نحوی است که گردنبند، گوشواره و انگشتر مکان مشخصی دارند و بدون هیچ گونه گره خوردگی درون آن جای می گیرند.
قیمت جعبه جواهرات چند است؟
قیمت انواع جعبه جواهرات به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، جنس جعبه، ابعاد و اندازه، تعداد طبقات و بخش ها، قفل دار بودن، طراحی و کیفیت ساخت و ... بستگی دارد اما در حالت کلی قیمت جعبه جواهرات از 10 هزار تومان تا 6 میلیون تومان می باشد.
تاریخ به روز رسانی : 1401/11/11
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد