منو

راهنمای خرید توپ هندبال و معرفی بهترین برند های بازار

هندبال یکی از جذاب ترین و پر انرژی ترین ورزش های توپی دنیا است که مثل هر رشته توپی دیگری برای انجام صحیح آن بهتر است از توپ هایی استاندارد و باکیفیت استفاده نمایید تا از بروز مصدومیت های جدی جلوگیری شود.

بهترین توپ هندبال می تواند تاثیر زیادی بر روی کیفیت بازی شما داشته باشد. اگر قصد خرید توپ هندبال را دارید و می خواهید اطلاعات کاملی درباره سایز، فناوری های به کار رفته در آنها و بهترین برندهای تولید کننده توپ هندبال کسب کنید، در ادامه با طوطی کالا همراه باشید.

راهنمای خرید توپ هندبال

توپ هندبال برند سلکت select

مشخصات توپ هندبال استاندارد

  • توپ هندبال باید از جنس چرم یا مواد مصنوعی مورد تایید فدراسیون بین اللملی هندبال باشد.
  • توپ هندبال خوب، باید راحت در دست گرفته شود و به راحتی قابل چنگ زدن باشد.
  • توپ هندبال باید باکیفیت باشد و بتواند ضربات را تحمل کند.
  • توپ هندبال باید نرم باشد تا یک بازی بدون ترس از صدمه دیدن برای بازیکنان تضمین شود.
  • توپ باید کروی شکل باشد
  • سطح توپ هندبال نباید براق یا لغزنده باشد.
  • سایز و وزن توپ هندبال باید مطابق با گروه سنی و جنسیت بازیکنان تعیین شود. (در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد)

بهترین مارک توپ هندبال کدام است؟

کمپانی های سازنده توپ هندبال در دنیا کم هستند و از معروفترین برندی که توپ هندبال تولید می کند می توان به برندهای Hummel - Kempa - SELECT - Molten و Erima اشاره کرد. این برندها کیفیت سطح مسابقه ای عالی برای هر بازیکن هندبال ارائه می دهند.

از بین برند های نام برده شده مدل SELECT ULTIMATE از برند select یکی از بهترین توپ های هندبال های در جهان می باشد، به همین دلیل است که EHF آن را به توپ رسمی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا (بزرگترین تورنمنت باشگاهی جهان برای مردان و زنان) و برای سایر مسابقات باشگاهی و فینال های EM تبدیل کرده است.

بازی هندبال

تصویر بازی بازیکنان هندبال با توپ هندبال

علامت IHF در توپ هندبال به چه معناست؟

فدراسیون بین المللی هندبال (IHF) هندبال را بر اساس چهار معیار بررسی می کند: دسترسی، گردی، وزن و کیفیت پرش. علامت کیفیت IHF مطابقت با مقررات IHF را تضمین می کند و کیفیت عالی، دوام و ویژگی های بازی را تضمین می کند.

اگر یک توپ هندبال چنین مشخصه ای ندارد، به این معنی نیست که توپ بدی است. روش آزمایش IHF زمان زیادی طول می کشد و گران است، به همین دلیل برخی از مارک ها تمایلی به برچسب زدن توپ های هندبال ندارند.

فناوری Grippy و Durable

سطح رویی توپ هندبال با طور مخصوص با لایه ایی با نام Grippy پوشیده شده است. به واسطه تعرق دستان ورزشکاران این رشته این امکان وجود دارد که توپ به طور ناخواسته از دستان آن ها جدا شود. به کمک فناوری Grippy که سبب ایجاد سطحی ضد تعرق و چسبناک می شود، توپ حتی در زمان تعرق دستان نیز به راحتی سر نمی خورد و جدا نمی شود.

همان طور که پیش تر اشاره کردیم سطح اصطکاک در ورزش هندبال بالاست. به همین خاطر کمپانی تولیدکننده توپ هندبال با در نظر گرفتن این نکته از فناوری Durable در ساخت توپ های هندبال استفاده می کند. این فناوری کمک می کند تا گردش هوا در سطح توپ به درستی کنترل شود و سبب انحراف ناخواسته توپ در زمان پاسکاری و ارسال نشود.

توپ هندبال

توپ هندبال با لوگو بارسلونا

انواع توپ هندبال

توپ هندبال ساحلی

هندبال ساحلی، نسخه تابستانی بازی هندبال است. خورشید، ساحل و هندبال، این ترکیب کاملی است. هندبال ساحلی مربوط به تجربه و بازی سریع و دیدنی است. این مورد تنها با توپ هندبال ساحلی خاص امکان پذیر است که تضمین می کند هنوز می توانید بهترین بازی خود را با لباس تابستانی و با عرق و ماسه روی دستان خود انجام دهید.

توپ های هندبال ساحلی به گونه ای طراحی شده اند که آب را خارج نکنند و در شرایط مرطوب قابل استفاده باقی بمانند. روکش بدون درز ساخته شده است تا توپ کاملا ضد آب باشد که به طول عمر آن کمک می کند. چنگ زدن بیشتر برای بازی های هندبال ساحلی نیز ضروری است، زیرا شن و آب و هوا می توانند به طور عمده بر حمل توپ تأثیر بگذارند.

اندازه های توپ ساحلی هندبال

  • سایز 00 - تا 10 سال
  • سایز 0 - 10 الی 12 سال
  • سایز 1 - از 12 تا 16 سالگی
  • سایز 2 - از 16 سال به بالا

والیبال ساحلی

بازی بازیکنان هندبال ساحلی

مزایای توپ هندبال ساحلی

  • برای بازی های خارج سالن ساخته شده
  • ساخته شده برای محیط های مرطوب
  • ساخته شده با سطح بدون درز برای ضد آب بودن

معایب توپ هندبال ساحلی : گران بودن

توپ هندبال خیابانی

توپ های هندبال خیابانی هم برای بازی های داخل سالن و هم در فضای باز طراحی شده اند. این توپ ها برای بازیکنانی که قصد دارند به طور منظم و طولانی مدت از توپ هندبال استفاده کنند، بهترین هستند. آنها ساخته شده اند تا برای کسانی که اغلب در محیط های داخلی و خارجی بازی می کنند دوام بیاورند.

توپ هندبال خیابانی

بازی با توپ هندبال خیابانی

مزایای توپ هندبال خیابانی

  • قیمت پایین تر
  • کارایی بیشتر
  • ساخته شده برای سالن و محیط بیرون

معایب توپ هندبال خیابانی

  • گریپ بدتر از توپ های در نظر گرفته شده برای مسابقات
  • بسته به موقعیت مکانی ممکن است مجبور به سفارش آنلاین شوید

توپ هندبال تمرینی

توپ های تمرینی برای بازیکنان و کودکان طراحی شده است. این توپ ها با یک پوشش مصنوعی نرم ساخته شده اند که به بازیکنان اجازه می دهد تا با توپ به روشی ایمن و لذت بخش تمرین کنند. آنها اغلب برای استفاده در فضای داخلی و خارجی ساخته می شوند. توپ های آموزشی معمولاً ارزان تر هستند و قیمت آن ها در حدود ۱۵ تا ۳۰ دلار است.

مزایای توپ هندبال تمرینی

  • ارزان تر
  • مناسب برای استفاده در بیرون و سالن
  • راحت هنگام گرفتن
  • خوب برای مبتدیان

معایب توپ هندبال تمرینی

  • فاقد طراحی زیبا نسبت به انواع دیگر
  • بسته به مکان ممکن است مجبور به سفارش آنلاین شوید

مهمترین نکات هنگام خرید توپ هندبال

اندازه یا سایز توپ هندبال

اولین نکته در خرید توپ هندبال توجه به سایز توپ است که به 4 دسته زیر تقسیم می شود.

  • سایز 0 : توپ های سایز 0 (دور 46-48 سانتیمتر و وزن تا 260 گرم) مخصوص دست کوکان ساخته شده است. اندازه کوچک به بچه ها کنترل بهتری بر روی توپ می دهد، که باعث افزایش احساس عملکرد و سرگرمی می شود. توپ هندبال در اندازه 0 عمدتا توسط کودکان (8 تا 10 سال) استفاده می شود که تا رسیدن به سن نوجوانی، الکترونیکی هندبال بازی می کنند.
  • سایز 1 : توپ های هندبال با اندازه 1 (محیط 50-52 سانتی متر و وزن 290-330 گرم) توپ های رسمی بازی برای کودکان، دختران در جوانان D و C (10 تا 14 سال) و برای پسران در جوانان D (10 تا 12 سال) است.
  • سایز 2 : توپ های هندبال اندازه 2 (محیط 54-56 سانتی متر و وزن 325-375 گرم) توپ های رسمی بازی در مسابقات زنان (از 14 سال) هستند. پسرانی که در جوانان C و B (12 تا 16 سال) فعال هستند نیز با توپ در اندازه 2 بازی می کنند.
  • سایز 3 : توپ های هندبال سایز 3 (دور 58-60 سانتی متر و وزن 425-475 گرم) توپ های رسمی بازی در مسابقات مردان (از 16 سالگی) هستند.
سایز ۱ سایز ۲ سایز ۳
محیط (سانتی متر) ۵۰ تا ۵۲ ۵۴ تا ۵۶ ۵۸ تا ۶۰
قطر (سانتی متر) ۱۵.۹ تا ۱۶.۶ ۱۷.۲ تا ۱۷.۸ ۱۸.۵ تا ۱۹.۱
وزن (گرم) ۲۹۰ تا ۳۳۰ ۳۲۵ تا ۳۷۵ ۴۲۵ تا

انتخاب در این خصوص بسته به گروه سنی شما هندبالیست ها دارد.

جنس توپ هندبال

نکته بعدی برای انتخاب توپ هندبال توجه به جنس آن است. جنس این توپ می تواند از چرم مصنوعی و یا لاستیکی باشد. چون بازی هندبال همانطوری که از اسمش مشخص است بازی با دست است و بنابراین جنس توپ مورد نظر شما هر چه که باشد، نباید لغزان و دارای سطحی با برآمدگی های ناهموار برایتان باشد.

بازی با توپ هندبال

توپ هندبال اصل به دستان بازیکن می چسبد!

نوع زمین بازی هندبال

نکته مهم دیگری که در انتخاب و خرید این قبیل از توپ های ورزشی حائز اهمیت است، تناسب آن ها با نوع زمین بازی شما می باشد.

در واقع شما باید مشخص کنید که توپ هندبال خود را قرار است بر روی چه زمینی مورد استفاده تان قرار دهید. برای این منظور باید متناسب با زمینه ورزش خود؛ یعنی سالن، چمن و یا شن اقدام کنید.

دارای گواهی های استاندارد

توصیه می کنیم نه تنها این توپ بلکه تمام وسایل ورزشی خود را از برندهای مطرح و فروشگاه های معتبر خریداری کنید و همواره به گواهی استاندارد اخذ شده از سوی توپ مورد نظرتان توجه داشته باشید.

یادتان باشد بازی کردن با توپ های غیر استاندارد شاید فورا نه اما قطعا آسیب هایی را در دراز مدت متوجه شما خواهد نمود.

قیمت توپ هندبال

تمام موارد گفته شده در این مطلب از جمله عوامل موثر در تعیین قیمت توپ هندبال است. با این حال یادتان باشد که حتما باید کالای ورزشی مورد علاقه خود را از فروشگاه های معتبر سراسر ایران چه بصورت حضوری و چه بصورت غیر حضوری خریداری نمایید.

خرید اینترنتی بهترین مدلهای توپ هندبال

کلام آخر

ما در این بحث شما را با مشخصات توپ های هندبال آشنا کردیم و سایز توپ هندبال مناسب برای تمام رده های سنی را به شما معرفی کردیم. اگر حرفه ای هستید و برای مسابقات سطح بالا دنبال توپ مناسب هستید به شما سایز توپ هندبال 2 و 3 از برند مولتن و سلکت را توصیه می کنیم. اگر برای تمرین و مسابقات نوجوانان و کودکان دنبال توپ مناسب با قیمت خوب و کیفیت بالا هستید محصولات برند کمپا انتخاب بهتری برای شما می باشد.

پیشنهاد مطالعه : راهنمای خرید توپ والیبال

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار
قیمت توپ هندبال چند است؟
قیمت توپ هندبال به عوامل متعددی بستگی دارد مانند برند شرکت سازنده، سایز توپ، جنس توپ و کیفیت دوخت توپ، اما به طور کلی قیمت این محصولات در بازار و نیز فروشگاه های اینترنتی حدود 50 هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان می باشد.
توپ هندبال خوب چه ویژگی هایی دارد؟
یک توپ هندبال خوب و استاندارد باید از جنس چرم یا مواد مصنوعی مورد تایید فدراسیون بین اللملی هندبال باشد - توپ هندبال خوب باید راحت در دست گرفته شود - باکیفیت باشد و بتواند ضربات را تحمل کند - سطح توپ هندبال نباید براق یا لغزنده باشد - سایز و وزن توپ هندبال باید مطابق با گروه سنی و جنسیت بازیکنان تعیین شود.
تاریخ به روز رسانی : 1402/04/24
محصولات مرتبطمحصولات مرتبط
توپ هندبال چرم سالنی کد 600
توپ هندبال چرم سالنی کد 600
توپ هندبال مدل لیزری چهل تکه سایز دو
توپ هندبال مدل لیزری چهل تکه سایز دو
توپ هندبال چرم سالنی سایز 2
توپ هندبال چرم سالنی سایز 2
توپ هندبال لاستیکی بتا سایر 2 مدل PHR2
توپ هندبال لاستیکی بتا سایر 2 مدل PHR2
نظرات ارسال نظر، پیشنهاد و تجربه شخصی شما درباره مطلب بالا
کاربر رضا وکیلی
10:16 - 1402/05/24
این همه شرح و بسط داده اید یک تلفن برای تماس نگذاشت اید یا چشم من نمیبیند؟

پاسخ : ما فروشگاه اینترنتی نیستم، وظیفه ما ارائه مطلب و راهنمای خرید محصول می باشد، جهت خرید می توانید از لینک های موجود محصولات و پس از انتقال به سایت دیجی کالا اقدام به خرید بفرمائید.

کلیه حقوق متعلق به وب سایت طوطی کالا است و کپی برداری با ذکر منبع مانعی ندارد